גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

אמדוקס עקפה את התחזיות למרות היחלשות בצפון אמריקה

ההכנסות מצפון אמריקה נפגעו מהאטה בהוצאות של הלקוחה הגדולה ביותר - AT&T

מניית אמדוקס ירדה ביום שישי ב-2.7%, לאחר שהחברה, המספקת פתרונות ומערכות IT לחברות תקשורת, פרסמה ביום חמישי לאחר סיום המסחר את דוחות הרבעון הפיסקאלי השני (הרבעון שהסתיים בסוף מארס).

במקביל לפרסום הדוחות הודיעה אמדוקס על השלמת רכישת Vubiquity תמורת 224 מיליון דולר - רכישה שעליה דיווחה עם פרסום הדוחות הקודמים. גם הפעם הודיעה אמדוקס על רכישה, בהיקף נמוך יותר: אמדוקס משלמת 80 מיליון דולר עבור חברת UXP Systems מקנדה, המספקת פתרונות לניהול מחזור חיי המשתמש (User Lifecycle Management).

בדוחות הרבעון השני עקפה אמדוקס את תחזיות האנליסטים בשורת ההכנסות, והציגה רווח נקי בהתאם לציפיות האנליסטים. ההכנסות הגיעו ל-992 מיליון דולר, עלייה של 2.7% בהשוואה לרבעון המקביל, וההכנסות במחצית הראשונה של שנת הכספים גדלו בשיעור דומה, והסתכמו ב-1.97 מיליארד דולר.

חלוקת ההכנסות ברבעון מצביעה על כך שההכנסות בצפון אמריקה ירדו ביחס לרבעון המקביל ב-1.9% ל-624 מיליון דולר, בעוד שההכנסות מאירופה צמחו ב-28.8% לכ-149 מיליון דולר, וההכנסות משאר העולם גדלו ב-2.4% לכ-220 מיליון דולר.

ההכנסות מצפון אמריקה נפגעו (כצפוי) מהאטה בהוצאות של חברת התקשורת AT&T, הלקוחה הגדולה ביותר של אמדוקס, ובשיחת הוועידה שנערכה לאחר פרסום הדוחות אמר מנכ"ל אמדוקס, אלי גלמן, כי הערכות החברה הן שברבעונים הקרובים לא יכול שינוי משמעותי במגמה זו. AT&T הייתה אחראית על שליש מהכנסות אמדוקס בשנת הכספים הקודמת.

לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP), הרווח הנקי ברבעון הגיע לכ-102 מיליון דולר, ירידה של 9.6% לעומת הרבעון המקביל, ובמחצית עלה הרווח ב-3.9% לכ-219 מיליון דולר. בנטרול סעיפים חשבונאיים שונים, הרווח הנקי Non-GAAP הסתכם ברבעון ב-137 מיליון דולר, ירידה של 1.3%, והרווח הנקי למניה היה 95 סנט. מתחילת השנה מגיע הרווח הנקי Non-GAAP למניה ל-2.01 דולרים.

רכישה עצמית ב-120 מ' ד'

תזרים המזומנים של אמדוקס מפעילות שוטפת הסתכם ברבעון ב-278 מיליון דולר, והתזרים החופשי הסתכם ב-3 מיליון דולר בלבד, על רקע השקעות של 81 מיליון דולר בקמפוס החדש שאמדוקס בונה בימים אלה ברעננה. בסוף הרבעון היו לאמדוקס כ-667 מיליון דולר במזומנים והשקעות לטווח קצר, לאחר שרכשה ברבעון מניות של עצמה תמורת 120 מיליון דולר, והיא תחלק דיבידנד רבעוני של 25 סנט למניה (35.8 מיליון דולר) בחודש יולי.

ברבעון השלישי (הנוכחי) מצפה אמדוקס להכנסות של 990-1,030 מיליון דולר, כולל תרומת הרכישות האחרונות, בעוד שצפי האנליסטים היה ל-992 מיליון דולר. הרווח הנקי Non-GAAP למניה יהיה 1-1.06 דולר (ובסה"כ כ-144-153 מיליון דולר), לעומת תחזית האנליסטים ל-1 דולר.

"אנו שמחים לדווח על תוצאות איתנות ברבעון השני של שנת הכספים שלנו, אשר כללו צמיחה דו-ספרתית באירופה והכנסות שיא בשוקי שאר העולם", מסר המנכ"ל גלמן.

"שוקי שאר העולם בלטו ברבעון, כשאנו מתמקדים בביצוע פרויקטים ובזכייה בחוזים חדשים. אנחנו נכנסים לרבעון השלישי כשאנו במסלול להשגת מחצית שנייה חזקה יותר, למרות שאנו כמובן עוקבים אחר החלקים הנעים הרבים המשפיעים על התחזית שלנו, כולל אלו הנובעים מפעילויות קונסולידציה הנמצאות בתהליך בשווקים המרכזיים שבהם אנו פועלים.

נוסף על כך, אנו מתמקדים בביצוע וברווחיות, אשר יחד עם יצירת תזרים מזומנים מנורמל של כ-500 מיליון דולר ארה"ב לשנה כולה, כפי שצפינו, מותיר אותנו במיצוב טוב לספק גידול ברווח המדולל למניה, שלא על פי כללי חשבונאות מקובלים (Non-GAAP) בטווח של בין 4% ל-8% בשנת הכספים 2018", הוסיף גלמן. 

עוד כתבות

חניה על מדרכה. נושא שנוי במחלוקת / צילום: הלית ינאי

מה הוביל לקפיצה במספרי תו החניה לנכים?

מאז שרוככו התנאים לקבלת תו נכה, נרשמה עלייה של 55% במספר התווים שהונפקו ● השינוי בחוק שאפשר לנכים לקבל חניה צמודה לבית הקפיץ גם את מספר החניות, ובתל אביב הוא הוכפל ● יו"ר עמותת נגישות ישראל, יובל וגנר: "התכלית של מתן תווי נכה פשוט לא מקוימת"

אלי אביסרור, מנכ''ל אביסרור משה ובניו ויו''ר ארגון קבלני הנגב / צילום: דיאגו מיטלמן

הממשלה, החרם הטורקי ומחירי הדירות: הקבלן שבונה אלפי יחידות דווקא אופטימי

אלי אביסרור, מנכ"ל אביסרור משה ובניו ויו"ר ארגון קבלני הנגב, סבור שהממשלה אינה מסייעת לקבלנים בהתמודדות עם המצב, אך מנבא שהענף יצא מהמשבר ● הוא לא חושב כרגע על הנפקה, סבור שטורקיה היא שתפסיד בסופו של דבר מהחרם על ישראל ובטוח שהנגב הוא העתיד של ישראל

תוכנית דירה. האם ניתן לקיים הליך תכנוני ללא הסכמה קניינית? / צילום: Shutterstock

האם ניתן לקיים הליך תכנוני ללא הסכמה קניינית?

תושבים בתל אביב שביקשו להוסיף ממ"ד לדירתם נתקלו בהתנגדות של השכנים, שטענו כי הדבר יפגע בהמשך בהליך התחדשות עירונית ● מה קבעה ועדת הערר?

מוריס צ'אנג / צילום: Associated Press, Aaron Favila

הוא חגג 55. ואז הקים את יצרנית השבבים הגדולה בעולם

מוריס צ'אנג צבר עשורים של ניסיון לפני שהקים עסק שהפך חיוני לכלכלה הגלובלית ● מה יכולים ללמוד ממנו יזמים אחרים בגיל העמידה?

החלפת בתים. ''להיכנס לחופשה שונה מאורח החיים שלך'' / צילום: Shutterstock

36 פעמים החלפנו דירה: האנשים שיוצאים לחופשה בחינם

בעלי נכסים ואפילו שוכרים מחליפים דירות ומוצאים את עצמם בחופשה חלומית בבית של מישהו אחר ● מה היתרונות ומה הסכנות, ולמה צריך לשים לב

הנוף הנשקף מהררית / צילום: ליבי לוי

נסעתם לגליל בחג? אתם חייבים לעצור ביישוב הזה לחוויה תאילנדית אמיתית

קפה שהוא גם גלריה, מופע מוזיקלי של ערפול חושים, מעדנייה משובחת ושופינג ברוח האנתרופוסופיה ● ביקור ביישוב הררית, שמרגיש כמו יקום מקביל

רכבים ליצוא בנמל בסין / צילום: Reuters

מהפך: יצוא המכוניות מסין לישראל התרסק ברבעון הראשון

ברבעון הראשון של 2024, יצוא הרכבים החשמליים הסיניים לישראל התכווץ ב-51%, כך לפי נתונים שפרסם המכס בסין. אלו הסיבות לכך ● קבוצת ב.מ.וו חשפה חשמלית חדשה של המותג "מיני", XPENG מתחילה לייצא קרוס־אובר חשמלי חדש ו־DAYUN משיקה סדאן גדולה ומפוארת - וכל אלו יגיעו לישראל עוד השנה ● השבוע בענף הרכב

עו''ד חגי קלעי / צילום: פליקס רטברג

"משפיל ומקומם": עורך הדין שהצליח לעזור להרבה, רק לא לעצמו

הוא עמד בפני 15 שופטים בבג"ץ הסבירות ההיסטורי, מייצג בעלי מניות נגד תאגידי ענק, ובין לקוחות המשרד שלו אפשר למצוא את אבי חימי ואריה דרעי ● אבל נדמה שהשליחות הגדולה ביותר של עו"ד חגי קלעי היא בקידום השוויון לקהילה הגאה ● אז איך זה שדווקא את בנו הוא נאלץ להביא בפונדקאות בארה"ב? "זה היה משפיל ומקומם"

ארנונה / צילום: Shutterstock, Andrey_Popov

המועצה השתחררה מהסכמה על הנחה בארנונה על אף שהנסיבות לא השתנו

העליון קבע כי המועצה האזורית עמק הירדן תוכל להשתחרר מהסכם על חיוב ארנונה מופחת, על אף שלא השתנו הנסיבות ● האם יש בכך לכדי שינוי עמדת העליון בנושא?

כטב''ם מדגם שאהד 136 מוצג בטהרן. מרבית הכטב''מים ששוגרו לעבר ישראל מאיראן היו מדגם זה / צילום: Reuters, Morteza Nikoubazl

גם אחרי היירוט המוצלח: 30 אלף דולר ויש לכם כטב״ם מתוצרת איראן

הפעולה ההגנתית המוצלחת של ישראל המחישה עד כמה הכטב"מים מתוצרת איראן אינם קטלניים מול מערכות מערביות באיכות גבוהה ● אולם, מי שבוחר באמצעים מתוצרת איראן אינו רוכש אותם בשל איכותם, אלא מחירם ● ומי המדינה הקטנה שמקבלת מקורות פרנסה לאזרחיה העניים באמצעות מתקן ייצור מל"טים איראני?

אברהם אסף / צילום: תמר מצפי

אברהם אסף, מייסד ובעל השליטה בקבוצת אמנת, נפטר בגיל 83

אסף הפך לבעל השליטה באמנת לאחר שרק לפני ארבעה ימים רכש את ההחזקות של שותפו לייסוד החברה, שמואל בר אור, (22.17%) תמורת כ-21.7 מיליון שקל ● מי שצפוי להמשיך אותו הוא בנו, סגן יו"ר החברה, ערן אסף

הפקולטה לניהול. אלה העקרונות שיעזרו לכם להיות חסינים במשבר קיצוני / צילום: Shutterstock

לדבר לעצמכם, לעשות במקום לנוח ולהתמקד בכאן ועכשיו: אלה העקרונות שיעזרו לכם להיות חסינים במשבר קיצוני

בחצי השנה האחרונה אנו חווים ימים מורכבים וזקוקים יותר מתמיד לכלים שיסייעו לנו לפתח חוסן אישי, חברתי, קהילתי וארגוני ● כך תעשו את זה נכון

בתים בטקסס. צילומי לווין ורחפנים הפכו לנשק בידי חברות הביטוח / צילום: Shutterstock

תופעה בארה"ב: חברות הביטוח מרגלות אחרי בתים מהשמיים

חברות בארה"ב משתמשות ברחפנים כדי לבדוק גגות או לזהות פסולת חצר וטרמפולינות שלא הצהירו עליהן

אילוסטרציה: Shutterstock

גבולות אחריות המתווך לספק מידע ללקוחו

האם מתווך יכול להסתפק בנתונים שנמסרו לו על ידי המוכרים, או שעליו לקיים בדיקות עצמאיות לגבי מצב הנכס?

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת adobe FireFly)

מחקרים מגלים: המאבק בדמנציה מתחיל בשנות ה-40 שלכם

נקיטת פעולה לשיפור בריאות המוח בשלב מוקדם עשויה לעזור לכם להישאר חדים עם תהליך ההזדקנות ● "המאמצים להתמקד בדמנציה בקרב אנשים מבוגרים כשלו במידה רבה", אומר פרופסור לפסיכולוגיה ומדעי המוח מאוניברסיטת דיוק, ומוסיף כי בשל כך המדענים מחפשים רמזים במוח בשלבי חיים מוקדמים יותר

חזירי בר בחיפה / צילום: Ronen Zvulun

כך מתכנן ראש העיר להתמודד עם התופעה שהכי מטרידה את החיפאים

סוגיית החזירים מעסיקה את תושבי העיר מזה יותר מעשור, ובעוד שראש העיר החדש־ישן אמר שיטפל בה ביד נחושה, דרכי ההתמודדות המתגבשים לא עבדו בעבר ● פרופ' אורי שייניס, מומחה לחקר מינים פולשים, מסביר: "לנסות להתמודד עם החזירים ללא מחקר, זה כמו לנסות להתמודד עם הקורונה ללא מחקר"

טקס הסיום הראשון של סטודנטים בסניף אוניברסיטת NYU בשנחאי, 2017 / צילום: Reuters, Ke yi

הכל למכירה: כך זורם הכסף הסיני לאוניברסיטאות אמריקאיות

אוניברסיטאות אמריקאיות חותמות על חוזים ברחבי העולם כדי למכור את מומחיות המחקר וההכשרה שלהן, וכמה מההסכמים הרווחיים ביותר שלהן היו עם חברות שבסיסן בסין ● חוזים הוערכו ב-2.32 מיליארד דולר בין 2012 ל-2024, על רקע חששות בקונגרס כי הקשרים האקדמיים עלולים להוות סיכון ביטחוני לאומי

5 דברים לדעת לפני פתיחת המסחר / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

חמישה דברים שכדאי לדעת לקראת פתיחת המסחר בבורסה

יום המסחר בתל אביב צפוי להיפתח במגמה חיובית ● השקל מזנק מול המטבעות הזרים לאור ההתקדמות בעסקת החטופים ● בשבוע הקרוב, תתפרסם בארה"ב החלטת הריבית של הפד; השוק מתמחר התחלת הורדות ריבית רק בספטמבר ● עונת הדוחות בארה"ב תופסת תאוצה: אמזון ואפל יפרסמו השבוע את תוצאותיהן יחד עם חברות שבבים בולטות ● גלובס עושה סדר לקראת פתיחת המסחר בבורסה

בנק אוף אמריקה / צילום: Shutterstock, Tero Vesalainen

השקל יטוס, הריבית תרד ומה יקרה לאינפלציה? התחזית האופטימית של בנק אוף אמריקה לישראל

בנק ההשקעות הוציא בחג תחזית אופטימית לכלכלה הישראלית: הצמיחה ב-2024 תעמוד על 2.4%, לעומת צפי של 2% מצד בנק ישראל ותחזית לצמיחה כמעט אפסית של S&P ● במידה וחוסר הוודאות יתפוגג, מעריכים בבנק כי השקל יכול להתחזק ולהגיע לשער של 3.5 שקלים לדולר

הירחון העברי ''השחר'', שבו כתב בן יהודה, 1879. הרושם ממאמרו היה עצום / צילום: ויקיפדיה

העברית של ימינו מבטאת כישלון אחד מובהק של אליעזר בן יהודה

בדיוק לפני 145 שנה אליעזר בן יהודה הקדים את כל בני זמנו בהבנת הקשר בין הארץ לבין הלשון ● אבל את לשון ימינו הוא כנראה לא היה מבין