גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מעצרי-בית לחשודי השחיתות בבית שמש; החשדות מתחזקים

השופט גיא אבנון הורה היום על שחרורם למעצר-בית בתנאים מגבילים של כל החשודים המרכזיים בפרשה ● "גלובס" עושה סדר: אלה העובדות הידועות נכון לעכשיו בפרשת השחיתות לכאורה החדשה בבית שמש, שאמנם נמצאת בשלביה הראשונים, אך כבר מאיימת להיות "הולילנד 2"

שעות ספורות לאחר צאת השבת שעברה (5 במאי), החלה העיר בית שמש לגעוש. השמועות אודות מעצרם של דמויות מוכרות בקהילה החרדית בעיר - ובהם גורמים בכירים בעירייה, יזמי נדל"ן מקומיים וכן מאכערים (מתווכים) ידועים - החלו לזרום כאש בשדה קוצים.

מעצרם של החשודים בוצע במסגרת חקירה משותפת של היחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית (יאל"כ) בלהב 433 בשיתוף עם רשות המסים, אשר הפכה בראשית שבוע שעבר לגלויה וכבר זכתה לכינוי הלא מחמיא "הולילנד 2" או "הולילנד של בית שמש".

בהמשך לחקירתם הראשונה במשרדי להב 433 והארכת מעצרם של החשודים בפרשה לפרקי זמן שונים, הובאו אתמול והיום (ב') החשודים המרכזיים בפרשה בזה אחר זה לבית משפט השלום בראשון-לציון (השופט גיא אבנון) לדיון נוסף שלישי במספר בהארכת מעצרם.

חרף בקשות המשטרה להאריך את מעצר החשודים במספר ימים נוספים, ולאחר שביום חמישי האחרון הורה השופט גיא אבנון על הארכת מעצרם של מרבית החשודים המרכזיים, תוך שהוא מציין כבר בראשית הדיונים כי החשדות והראיות נגדם התעצמו משמעותית, הורה היום בית המשפט על שחרורם למעצר-בית בתנאים מגבילים.

לאחר סבב דיוני הארכת המעצר החלה קצת להתבהר העננה סביב שרשרת המעצרים, לרבות מי הם "כוכביה" (נכון לעכשיו) ומהם החשדות העומדים נגדם.

על קצה המזלג, החשודים - ובהם מהנדס העיר בית שמש, חבר מועצת העיר, יזמים ומאכערים מקומיים - חשודים כי פעלו לאורך שנים בשיתוף-פעולה וביצעו עבירות שונות של שחיתות ציבורית בעבור קבלת שוחד וטובות הנאה.

לפי החשדות, מעשיהם של החשודים נעשו, בין היתר, לטובת קידום האינטרסים האישיים שלהם הקשורים לקידום פרויקטי נדל"ן בעיר, תוך גרימת נזק לקופה הציבורית ותוך התעלמות מופגנת, בוטה ומוחלטת מהחוק במדינה.

אם נרד לרזולוציה נמוכה יותר, אפשר לספר בשלב זה כי במרכז הפרשה עומד קומפלקס המגורים ברחוב שפת אמת בבית שמש, אותו יזם ככל הנראה אחד מ"כוכבי" הפרשה, היזם לייב וולדמן, המכונה בפי חברי הקהילה הליטאית בעיר "הנגיד".

לפי החשדות, וולדמן, ששוחרר אתמול (א') למעצר-בית מלא בתנאים מגבילים וזאת עד לתאריך 20.5.18, הפעיל לכאורה את המתווך (מאכער) יצחק רבר, דמות מוכרת במסדרונות עיריית בית שמש, בכדי שזה יקדם את שינוי הייעוד של הקרקע עליה נבנה הקומפלקס השנוי במחלוקת למגורים.

במאמר מוסגר נזכיר כי בית המשפט העליון נמנע בשעתו במשפט הולילנד מלשרטט את קווי הפעילות המותרים (והאסורים) של פעילות המאכער, כאשר ככלל שכירת מתווך איננה עבירה בהכרח. זאת, ככל הנראה, כל עוד הכסף המשולם למאכער עבור פעולותיו נותר בידו בלבד, והוא אינו משתמש בו על-מנת "לשמן" מקבלי החלטות כאלה ואחרים.

תחילה טענו חוקרי להב 433 כי הכספים לכאורה שקיבל רבר עבור פעילותו בעירייה לא נותרו אך ורק ברשותו של רבר, אלא שימשו אותו לצורך קידום הפרויקט.

לפי החשד הראשוני, אותם כספים ניתנו על-ידי רבר לגורמים שונים בעירייה החשודים אף הם בפרשה, ובכלל אלה מהנדס העיר, דני צרפתי ויו"ר הועדה המקומית לתכנון ולבנייה משה מונטג.

יחד עם זאת, בדיון היום התברר מהערות המשטרה כי החשדות נגד רבר, לפחות בכל הנוגע לחלקו בפרשיית "שפת אמת", נחלשו, כאשר נראה כי החשדות המיוחסים לו מתייחסות לפעולות תיווך שונות הנוגעות בין היתר לחלקו בתתי-הפרשיות. רבר, שוחרר היום למעצר-בית בתנאים מגבילים.

בכל הקשור למונטג, חבר מועצת העיר בית שמש ומי שנחשב כמועמד פוטנציאלי לרשת את ראש העיר הנוכחי משה אבוטבול, טענו גורמים במשטרה במהלך דיון הארכת המעצר בעניינו כי הוא החשוד המרכזי בפרשה, ומיוחסת לו לכאורה מעורבות בכל 6 תתי-הפרשיות הנחקרות. זאת, בין היתר, לאור תפקידו בוועדה המקומית לתכנון ובנייה בית שמש, כיו"ר ועדת המשנה לתו"ב המקומית.

מונטג, שנעצר על-ידי חוקרי יאל"כ כאשר היה בדרכו לשדה התעופה בן-גוריון, מעורב בפרשייה נוספת קשורה לגמ"ח המרכזי "לבית בישראל" בירושלים, שמונטג הוא אחד ממקימיו, וחלק מבני משפחתו הם עובדי הגמ"ח. לפי בא-כוחו של מונטג, עו"ד עמית חדד, מונטג עובד בגמ"ח המרכזי במשך 15 שנים.

בית המשפט הורה על שחרורו של מונטג למעצר-בית בתנאים מגבילים.

בכל הקשור למהנדס העיר דני צרפתי, התברר גם היום כי החשדות נגדו התחזקו, תוך שבית המשפט מציין כי צרפתי נמצא "במקום מרכזי בפרשה". עוד הוסיף בית המשפט כי הוצגו לפניו ראיות לכאורה המעלות חשד סביר בנוגע לטובות ההנאה שקיבל צרפתי לכאורה בפרויקט "שפת אמת", כאשר חוקרי המשטרה מסרו כי בעניינו הוצאו צווי הקפאה לנכסי נדל"ן שברשותו.

חרף האמור, הורה בית המשפט על שחרור של צרפתי למעצר-בית בתנאים מגבילים.

מי שסוגר את "החמישייה" הפותחת של החשודים המרכזיים הוא עו"ד שלמה איזנשטיין. איזנשטיין, בעל משרד עורכי דין בבית שמש, חשוד כי היה "הרוח החיה והכוח המניע" של הפרויקט ברחוב שפת אמת, והוא חשוד, בין השאר, בביצוע פעולות אסורות לכאורה הקשורות להחלטה לשנות את ייעוד הקרקע. איזנשטיין מעורב ככל הנראה גם בתת-הפרשייה הקשורה לגמ"ח המרכזי.

גם בעניינו של איזנשטיין ציין השופט אבנון כי בהמשך לפעולות החקירה שבוצעו על-ידי חוקרי להב 433, החשד כלפיו - "התעצם משמעותית", כאשר היום חשפו חוקרי המשטרה כי הקשר השוחדי לכאורה שהתקיים בין איזנשטיין למונטג בקשר עם פרויקט שפת אמת החל עוד בשנת 2010.

איזנשטיין, בדומה ליתר כוכבי הפרשה, שוחרר היום למעצר-בית בתנאים מגבילים.

הפרשה מסתעפת?

במהלך שבוע שעבר נודע ל"גלובס" כי יש חשוד נוסף שמרכזיותו עוד נבחנת על-ידי חוקרי המשטרה - מישל בן דוד שמו, שהיום הורה בית המשפט על שחרורו למעצר-בית מלא בתנאים מגבילים.

מהמידע שעלה בבית המשפט עולה כי בן דוד, יזם במקצועו, הוא מי שהיה בעל מניות ומנהל בחברה שהחזיקה בקרקע בת 3 דונם עליה נבנה פרויקט שפת אמת. את הקרקע מושא הפרויקט רכש בן דוד בשנת 2010 מעמותה ומכר אותה ללייב וולדמן בשנת 2016.

במהלך הדיון בעניינו הודו חוקרי המשטרה בתחילה כי לא ייחסו לבן דוד מקום מרכזי בפרשה, אולם עם התקדמות החקירה הובהר להם כי בן דוד הוא חשוד מרכזי, כאשר המשטרה מייחסת לו את הפעולות שהניעו את גלגלי פרויקט שפת אמת.

פרשת השחיתות הלכאורית החדשה מלווה באמוציות רבות, כאשר מקורבים לחשודים טוענים תחת כל עץ רענן כי "ההר יוליד עכבר", וכי אין כל פליליות במעשי החשודים.

נזכיר כי במהלך הדיון הראשון בהארכת מעצרם של החשודים, התברר כי לפחות חלק מהאירועים הנחקרים על-ידי המשטרה נבדקו בעבר על-ידי מבקר המדינה, אך זה לא פרסם דוח בעניינם. בהקשר זה ניתן בינתיים רק לשער כי הסיבה לכך היא הפליליות לכאורה שעלתה בבדיקת המבקר ובהתאם העברת החקירה לרשויות האכיפה המתאימות. עם זאת, לא ניתן לשלול כי המבקר החליט על סגירת החקירה מהסיבה שזו לא העלתה כל ממצא שדורש ביקורת מצידו.

בפרשה מעורבים מספר חשודים נוספים, ובכלל אלה, מאכערים נוספים עובדת מינהל ההנדסה בעיר וכן עורכת דין נוספת, ששוחררו לביתם, חלקם בתנאים מגבילים, כאשר אלה חשודים כי הם מעורבים בפרשייה המרכזית ובחלק מתתי-הפרשיות, כל אחד לפי חלקו.

תגובות באי-כוח הצדדים

עורכי הדין טל גבאי ויהודה פריד מסרו בעניינו של עו"ד שלמה אייזנשטיין: "אנחנו מברכים על החלטת בית המשפט, שדחה מכל וכל את בקשת המשטרה להאריך את המעצר ב-4 ימים והורה על שחרורו היום. כפי שגרסנו לאורך כל הדרך, הטענות שנשמעות בעניינו של מרשנו הן טענות בעלמא ותו לא. אינדיקציה מכרעת לכך ניתן לשאוב מן העובדה שמשך כל ימי החקירה בעניינו לא הוטחה בפניו ולו ראיה אחת אשר יש בה כדי לקעקע דבר מגרסתו". 

עו"ד שרון כהנא, שותפה ומנהלת מחלקת צווארון לבן במשרד עמר רייטר ז'אן שוכטוביץ, מסרה בתגובה: "מר לייב ולדמן לא עבר כל עבירה, הוא התנהל בצורה שקופה וראויה. הוא רכש נכס בסוף 2016 במצב תכנוני קיים ולא קשור לפעולות שנעשו בו, אם נעשו בו, על-ידי אחרים. עובדה זו באה לידי ביטוי בהחלטת בית המשפט, אשר הורה על שחרורו כבר אתמול, להבדיל מחשודים אחרים בפרשה". 

עו"ד דרור מתתיהו, שותף ומנהל מחלקת צווארון לבן במשרד פישר, בכר, חן, וול, אוריון ושות', המייצג את איש העסקים יצחק רבר, מסר בתגובה: "מרשנו הוא אדם עתיר-זכויות. אנו מציעים להתאזר בסבלנות ולא להיחפז להסקת מסקנות מכתימות בעניינו בשלב המקדמי בו אנו מצויים. לאחר שיתפזר הערפל, תיחשף תמונה שונה בתכלית מזו שניסו לצייר גורמים בעלי עניין".

עו"ד מנחם רובינשטיין, בא-כוחו של מישל בן דוד, מסר בתגובה: "החשדות המיוחסים ללקוח שלי הם מופרכים מאין כמותם".

עורכי הדין עמית חדד ונועה מילשטיין ממשרדו של ד"ר יעקב וינרוט, המייצגים את משה מונטג, מסרו בתגובה: "מרשנו נקלע שלא בטובתו לסכסוך בין קבוצות שונות בעיר בית שמש. כחלק מהמאבק גורמים אינטרסנטים בדו עלילות-שווא ביחס למרשנו, ואלה נחקרות כעת על-ידי משטרת ישראל. אין לנו ספק שבסופו של יום משטרת ישראל תגלה כי אין דבר בחשדות נגד מרשנו ותמליץ לסגור את התיק".

עו"ד שרון קלינמן, המייצגת את מהנדס העיר בית שמש דני צרפתי, סירבה להגיב לכתבה.

מדוברות משטרת ישראל נמסר: "איננו מוסרים פרטים אודות חקירות מתנהלות".

"כוכבי הפרשה" - תעודות זהות

■ משה מונטג

תפקיד: חבר מועצת עיריית בית שמש ויו"ר הועדה לתכנון ולבנייה בית שמש

עבירות שבהן הוא חשוד: קבלת שוחד, קשירת קשר לפשע, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ועוד

החשדות לכאורה כנגדו: מונטג חשוד כי במסגרת תפקידו כיו"ר ועדת המשנה לתכנון ולבנייה בית שמש נתן אישורים והיתרי בנייה למספר פרויקטים של נדל"ן בעיר ושינה ייעודי קרקע בתמורה לקבלת שוחד וטובות הנאה.

משהו נוסף: עד לא מזמן נחשב למועמד מוביל למועמדות לראשות העיר בית שמש מטעם סיעת "דגל התורה"

■ דני צרפתי

תפקיד: מהנדס העיר בית שמש

עבירות שבהן הוא חשוד: שוחד, מרמה, קשירת קשר לפשע ועבירות נוספות

החשדות לכאורה כנגדו: קבלת שוחד ממספר גורמים בתמורה לקידום פרויקטים בתחום התכנון והבנייה בעיר בית שמש. על-פי החשד צרפתי קשור למספר תתי-פרשיות בפרשה

משהו נוסף: צרפתי נחקר בעבר בחשד אחר ולא הועמד לדין

■ לייב ווולדמן

תפקיד: יזם וקבלן של פרויקט הנדל"ן הנבנה בימים אלה ברחוב שפת אמת בעיר בית שמש

עבירות שבהן הוא חשוד: מתן שוחד ותיווך לשוחד

החשדות לכאורה כנגדו: ווולדמן חשוד כי בתמורה לקידום פרויקט "שפת אמת" אותו הוא יזם, נתן וולדמן שוחד ותיווך לשוחד, והכול בכדי לקדם את ענייניו ולקבל היתרי בנייה שלא כדין ובניגוד לתכנית בניין עיר

משהו נוסף: בסוף שנת 2001 יזם ווולדמן בניית מגדל דירות יוקרתי בשם רזידאנס, מבנה בן 320 דירות בטורנטו שבקנדה, מול אגם אונטוריו

■ יצחק רבר

תפקיד: מאכער (מתווך) בין גורמי עירייה ליזמים וקבלנים בעלי אינטרסים שונים בעיר בית שמש

עבירות שבהן הוא חשוד: מתן שוחד ותיווך לשוחד, קשירת קשר לפשע, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ועוד

החשדות לכאורה נגדו: רבר חשוד בכך שהיווה כמאכער בעסקאות שוחד שונות

משהו נוסף: בשנת 2008 היו שמועות כי בכוונתו של רבר לרוץ לראשות העיר/שימש כראש מטה הבחירות של ראש העיר בית שמש משה אבוטבול בבחירות האחרונות

■ עו"ד שלמה איזנשטיין

תפקיד: בעל משרד עורכי דין בעיר בית שמש

עבירות שבהן הוא חשוד: מתן שוחד, תיווך בשוחד, קשירת קשר לפשע, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ועוד

החשדות לכאורה נגדו: אייזנשטיין חשוד כי היה "הרוח החיה והכוח המניע" של הפרויקט ברחוב שפת אמת, והוא חשוד כי ביצע פעולות אסורות הקשורות לשינוי הייעוד בפרויקט מציבורי למגורים

משהו נוסף: לפי פרסומים אייזנשטיין מקורב מאוד למשה מונטג

פרויקט "שפת אמת"

הפרויקט שעומד במרכז פרשת השחיתות לכאורה הוא קומפלקס מגורים המורכב מ-3 בניינים, הנמצא בשלבי בנייה וממוקם ברחוב "שפת אמת" 8 בבית שמש. הקומפלקס צפוי להיקרא עם השלמתו "שיכון קריית יואל", ובו למעלה מ-100 יחידות דיור (או 48 תלוי את מי שואלים), כאשר נכון לעכשיו הוא מכונה "הולילנד של בית שמש".

ממידע שהגיע ל"גלובס" עולה כי הקומפלקס שנבנה על שטח פרטי ציבורי (שטח חום) יועד לפי החלטות הועדה המקומית לתכנון ולבנייה, בין היתר, ל"חדרי פנימייה", כאשר מהדיון שהתקיים ביום חמישי עולה כי ייעודה של הקרקע ככל הנראה לא שונה, אך בפועל הבנייה שנבנתה עליו ייעודה הוא למגורים, כאשר לפי המשטרה, מי שהכשירו את השרץ הוא עו"ד שלמה איזנשטיין יחד עם יתר החשודים.

בהתאם טוענת המשטרה כי חרף העובדה שהקרקע יועדה לשימוש ציבורי, היא שווקה בסופו של דבר על-ידי היזם לייב ווולדמן כדירות מגורים.

הקומפלקס, שמומן על-ידי גורמים בחסידות סאטמר, יועד לזוגות צעירים מהחסידות המתגוררים בעיר, בין השאר במטרה להתמודד עם מצוקת הדיור הקיימת בחסידות, שמרבית חסידיה מתגוררים בארה"ב.

מכל מקום, גורמים שונים בעיר ציינו באוזני "גלובס" כי הקומפלקס שטרם הושלם נבנה "במהירות הבזק", וכעת "הם מבינים מדוע". אותם גורמים מוסיפים "מדובר "בסיפור שלא נולד היום", וזו רק הייתה שאלה של זמן עד "שהסיפור הזה יתפוצץ".

עוד כתבות

הדולר היה השנה מקלט בטוח ופתאום איבד גובה / אילוסטרציה: Shutterstock, Africa Studio

שני המטבעות האלו נחשבים למקלט בטוח, אז למה אחד צונח והשני ממריא?

הין היפני בשפל של 34 שנים והדולר מתחזק מול כל המטבעות ● קובי לוי ראש דסק אסטרטגיית שווקים בלאומי: "הין במגמת פיחות חדה, במקביל להחלטת הבנק המרכזי להעלות את הריבית לטריטוריה חיובית, הדולר התחזק על רקע נתוני מאקרו טובים"

ארגון הטרור שהצטרף לחזית נגד ישראל, והדרישה של גרמניה מאזרחים חדשים

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: ארגון הטרור הסוני "הקבוצה האסלאמית" מצטרף לחיזבאללה בשל המלחמה בעזה, הקואליציה נגד החות'ים לא עומדת במשימה ובגרמניה דורשים מאזרחים חדשים לענות על שאלות על ישראל ● כותרות העיתונים בעולם 

שר האנרגיה אלי כהן (משמאל) בפגישה עם שר האנרגיה של קפריסין ג'ורג' פפנסטאסיו / צילום: שלומי אמסלם, לע''מ

מתעלמת מטורקיה: ישראל מקדמת את חיבור רשת החשמל עם קפריסין ויוון

בפגישה עם שר האנרגיה של קפריסין, ג'ורג' פפנסטאסיו, דן שר האנרגיה והתשתיות אלי כהן בנוגע לשיתוף פעולה בתחום האנרגיה ● השניים סיכמו כי פרויקט הכבל החשמלי התת-ימי שיחבר את רשת החשמל של ישראל לקפריסין וממנה ליוון, ואל רשת החשמל האירופית, יקודם בעדיפות גבוהה

יהודה מורגנשטרן, מנכ''ל משרד הבינוי והשיכון / צילום: רונן חורש

האוצר על הצעת משרד הבינוי לעזור לקבלנים: "לא ישימה בעליל"

מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון יהודה מורגנשטרן אמר כי יבוצע פיילוט לסיוע לקבלנים שיאחרו במסירת דירה בשל המלחמה, תחילה בשלוש ערים - בשדרות, בקריית שמונה ובשלומי • מנכ"ל האוצר הייזלר: "לא מכיר את ההצעה"

מטולה בחודש האחרון / צילום: Reuters, Raphael Gotheil

הצפון בוער, היישובים ריקים - והממשלה "מנותקת קשר"

ראשי הרשויות בצפון דוחפים כבר זמן רב להקמת מנהלת מסודרת, בדומה למינהלת "תקומה" בעוטף עזה - אך גורמים המעורים בנושא אומרים: "זה לא על הפרק" ● בינתיים המלחמה נמשכת, והמציאות בצפון בלתי אפשרית

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי / אילוסטרציה: Shutterstock

הטבת המס הגדולה שהבטיחה הממשלה נכנסה לתוקף. מה יקרה לנטו שלכם?

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי, אשר תגדיל להם את ההכנסה הפנויה ● ואולם, מומחים טוענים שהטבת המס לא תשפיע על מי שבאמת זקוק לה

אולם הקונצרטים בו התרחש הפיגוע במוסקבה / צילום: Reuters

הפיגוע במוסקבה הביא את אירופה להגביר כוננות מפני מתקפת דאעש

צרפת ואיטליה פרסמו אזהרות מפיגועי דאעש בשטחן, כשהחשש עולה לקראת חג הפסחא ● המתקפה ברוסיה העלה גם לפני השטח את האזורים העניים ביותר במדינה, בהם צובר ארגון הטרור השפעה

שי אהרונוביץ׳, מנהל רשות המסים / צילום: ניב קנטור

מס דירה שלישית חוזר לשולחן: "המערכות כבר מוכנות"

לדברי מנהל רשות המסים, שי אהרונוביץ', המדינה צריכה ליצור אחידות ולהפסיק לשנות את שיעורי מיסוי הנדל"ן בתדירות גבוהה ● עוד הוא הוסיף כי צריך לחשוב על מס דירה שלישית: "מבחינתנו זה צעד נכון שיעלה בתקציב 2025"

גל בר-דעה, מנכ''ל וואן זירו / צילום: איל יצהר

הבנק הדיגיטלי כבר שרף כ-800 מיליון שקל; המנכ"ל: "המשקיעים ימשיכו לתמוך"

לוואן זירו כבר יש כ-100 אלף לקוחות והמנכ"ל גל בר דעה מעריך כי "נהפוך לרווחיים כשנגיע ל-200 אלף לקוחות" ● את 2023 סיים הבנק של אמנון שעשוע עם הפסד של 357 מיליון שקל, אך בר דעה אופטימי:  "ההכנסה מלקוח יותר גבוהה ממה שחשבנו. אם נמשיך כך ונגביר פעילות אנחנו על דרך המלך"

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

מגמה ירוקה בתל אביב; נובה מטפסת בכ-3%

מדד ת"א 35 עולה ב-0.6% ות"א 90 עולה ב-0.4% ● הבורסה בת"א מסכמת רבעון ראשון בעליות נאות במדדים המובילים ● לאומי על הדולר המתחזק: "מציע למשקיעים הצעה שאי אפשר לסרב לה" ● באופנהיימר צופים "רוח גבית לשוק המניות האמריקאי לפחות עד שנת 2025" ● טסלה ממשיכה במומנטום השלילי לאחר שבמורגן סטנלי הורידו את תחזית המכירות של החברה

עידן וולס, מנכ''ל קבוצת דלק / צילום: רון קדמי

העסקה שתגדיל את פוטנציאל הנפט של קבוצת דלק ב-100 מיליון חביות

הקבוצה סיימה את שנת 2023 עם הכנסות של 12.3 מיליארד שקל, צמיחה של 2.8% אבל הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות ירד ב-60% ● החברה הבת איתקה צפויה להתמזג עם חברת נפט הפועלת בים הצפוני ● התגמולים לשלושת בכירי קבוצת דלק הסתכמו ב-2023 בעלות מצרפית של כמעט 50 מיליון שקל

הבורסה בתל אביב / צילום: Shutterstock

ירידות קלות בנעילת הבורסה; אופקו הלת' זינקה בכ-8%

מדד ת"א 35 ירד ב-0.3% ● הבורסה מסכמת את הרבעון הראשון: "מדדי ת"א-35 ות"א-90 רשמו תשואה חיובית של כ-5% וכ-11%, בהתאמה" ● זינוק של כ-50% בצבר ההזמנות של רפאל ● ביל אקמן: "מניית בורסת ת"א זמינה במחיר מציאה" ● דלק תחלק דיבידנד בסך של רבע מיליארד דולר ● בנק ישראל לא יאפשר לאחים נאוי לשלוט בישראכרט עם שיעור החזקות נמוך מ-30%

עינת גנון / צילום: בר שניר

פרויקט הענק מתעכב: עוד פרישה מהמרוץ לניהול רשות המטרו

עינת גנון, סמנכ"לית הרשות להתחדשות עירונית, הודיעה על פרישה מהמרוץ לניהול רשות המטרו, לאחר שלאחרונה גם צחי דוד, סגן הממונה על התקציבים באוצר לשעבר, הסיר את מועמדותו לתפקיד ● כעת נותר מועמד אחד לבחירה, והמכרז עומד בפני ביטול

מה חדש בדוחות / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

החברה שביטלה עסקת רכישת דירות ב־97 מיליון שקל והשיא של רפאל

מדור חדש של גלובס יביא את הסיפורים של עונת הדוחות בבורסת ת"א שאולי פספסתם ● והפעם: רפאל מסכמת שנה עם שיא בהכנסות ובצבר ההזמנות, הרווח של מיטרוניקס בירידה ומשק אנרגיה עברה לרווח של 1.6 מיליון שקל בזכות פרויקט יכיני, אזורים Living ביטלה רכישת 48 דירות בפרויקט בבני ברק וחברת הביטוח איילון עברה לרווח ● מדור חדש

דוד פתאל / צילום: איל יצהר

אחרי שהפסידה 1.6 מיליארד שקל בשלוש שנים - פתאל חזרה לרווח

עם סיומה של השנה הסתכמו הכנסותיה של פתאל ב-6.93 מיליארד שקל, עלייה חדה של 26.6% ביחס לשנה שקדמה לה ● בשורה התחתונה רשמה פתאל רווח נקי של 45.2 מיליון שקל ● הסיבות לעלייה: שיפור בשיעורי התפוסה במלונות הרשת, עלייה במחיר של חדר ממוצע למתארחים ושיפור בשערי החליפין

ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

הבית הלבן בהודעה רשמית אחרי קרב הגרסאות: נתניהו אישר שתצא משלחת לוושינגטון

דובר צה"ל: ""במסגרת האימונים יתורגלו תקיפות מאסיביות וארוכות טווח" • גבר בן 38 נהרג מפגיעת רקטה במפעל בקריית שמונה, כמה נוספים נפצעו קל • נתניהו לסנטור ריק סקוט: "החלטת ארה"ב עודדה את חמאס. שלא יסמכו על הלחץ הזה - זה לא יעבוד"  • עדכונים שוטפים

משה ארבל, שר הפנים / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

בעקבות חשיפת גלובס: השר ארבל קורא לנתניהו לאפשר כניסת פועלי בניין פלסטינים לישראל

שר הפנים מציין במכתבו: "גוברות ההערכות כי אלפי פועלים פלסטיניים מיהודה ושומרון מועסקים שלא כדין בענף" ● הוא קורא לראש הממשלה לבחון הסדרה של הכנסת הפועלים לישראל, בין היתר על ידי בחינה פרטנית של כל פועל והגבלת גיל

נילי גולדפיין, ג'ודי (יהודית) אפרימי, ולימור שאקו בכנס משאבי האנוש / צילום: רמי זרנגר

הכלים שכל מנהל משאבי אנוש צריך לאמץ בעקבות המלחמה

הטראומה הקולקטיבית הציבה אתגרים חדשים בפני עולם העבודה הישראלי, בהיקפים עצומים ● הפתרונות להתמודדות עמדו בלב כנס שערכה השבוע ישראכרט לסמנכ"לי משאבי אנוש ● ישראל מתגייסת

עובדי חברת הביומד גמידה סל / צילום: איל יצהר

חברת הביומד גמידה סל תהפוך לפרטית ותפטר 25% מהעובדים

קרן הייברידג' משתלטת על גמידה סל באמצעות המרת אג"ח ותהפוך אותה לחברה פרטית ● מנכ"ל החברה אבי ג'נקינס: "החיפוש שלנו אחר חלופה אסטרטגית לא הניב תוצאות" ● המניה צונחת ביותר מ-80%

וול סטריט / צילום: Shutterstock

וול סטריט ננעלה בעליות; אנבידיה צללה בכ-3%

הנאסד"ק עלה ב-0.5% ● מדד דאקס עלה ב-0.5%, הקאק ירד ב-0.3% ● גולדמן סאקס: לשוק המניות בארה"ב יש אפסייד מוגבל ● נובוקיור וסייברוואן מזנקות בטרום מסחר ● ערב הפסחא, מחירי הקקאו בשיא כל הזמנים, מה זה אומר לגבי יצרניות הממתקים הגדולות ומחירי השוקולד?