גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

אחרי 22 שנות משא-ומתן: נחתמה הרפורמה בחברת החשמל

ארגוני העובדים, חברת החשמל ונציגי הממשלה הצליחו להגיע להסכמות בכל הנושאים העיקריים, ובהם הסכם קיבוצי חדש והסכם לשינוי מבני בחברה ● מנכ"ל האוצר שי באב"ד אמר כי התועלות המשקיות הישירות של הרפורמה מוערכות ב-5.3 מיליארד שקל בתקופת הרפורמה ו-8.6 מיליארד שקל לאחר 8 שנים

מכריזים על הרפורמה בחברת החשמל / צילום: עמירם ברקת
מכריזים על הרפורמה בחברת החשמל / צילום: עמירם ברקת

סוכמה רפורמה היסטורית במשק החשמל, הרפורמה הגדולה ביותר שנעשתה עד היום במשק, בתום 22 שנות משא-ומתן: מסיבת עיתונאים חגיגית במשרדי דירקטוריון חברת החשמל בתל-אביב הכריזו היום (ה') נציגי המדינה, חברת החשמל, ארגון העובדים ההסתדרות ורשות החשמל כי הצליחו להגיע להסכמות בכל הנושאים העיקריים ובהם הסכם קיבוצי חדש והסכם לשינוי מבני בחברת החשמל. ההסכמות מותנות עדיין באישור הממשלה ובהשלמת שינויי חקיקה. נוסח הצעת ההחלטה לממשלה שסוכם בשעות הבוקר המוקדמות אמור להידון בישיבת הממשלה שתיערך ביום ראשון בעוד 10 ימים.

שר האוצר, משה כחלון, מסר: "שבע ממשלות לפנינו ניסו לעשות את זה ולצערי לא עמדו באתגר. קיבלנו החלטה ליישם את הרפורמה הזאת עוד במהלך הקדנציה. כמובן,נתקלנו בציניות ובסקפטיות אבל עשינו את הבלתי יאומן משום שזה אינטרס משותף לאזרחי מדינת ישראל לחברה לעובדים ולמשק בכלל. רפורמות מביאות צמיחה והורדת מסים מביאה צמיחה וזה מה שאנחנו עושים".

כחלון הזכיר את נתוני הצמיחה הגבוהים לרבעון הראשון ואת החלטת חברת אינטל להקים בישראל את המפעל הבא שלה, "אני יודע שהכותרות הן מי ניצח ומי הפסיד, אבל אין כאן מנצחים ומפסידים זו רפורמה טובה". כחלון ציין כי הרפורמה תביא להפסקת הטבת החשמל חינם - אך רק לעובדים שייקלטו מהיום והלאה. 

 מיקו צרפתי, אבי ניסנקורן, שי באבד ועופר בלוך  / צילום: עמירם ברקת

שר האנרגיה, ד"ר יובל שטייניץ, בירך "שהחיינו" ואמר: "היום אחרי 22 שנה של ניסיונות חוזרים ונישנים, הושגה רפורמה ראויה. לפני כשנה החלטנו על מאמץ נוסף, ואני מודה לכל הגורמים הרלוונטיים שפעלו ואפשרו לנו אחרי ניסיונות כושלים להשיג רפורמה טובה במשק החשמל". הוא טען כי "הרפורמה מממנת את עצמה לחלוטין בתוך חברת החשמל ושום דבר ממנה לא ייפול על האזרחים". שטייניץ ציין כי הרפורמה מעניקה לו אפשרות לייצר תחרות על אספקת חשמל לצרכנים הביתיים וכי בכוונתו לפתוח לתחרות את אספקת החשמל למשקי-הבית שתוביל לדבריו להפחתת מחירים למשקי-הבית נפתח את המשק לתחרות באספקה, "אבל נעשה את זה בשיקול דעת כדי שלא יקום לנו מונופול. זה יהיה לטובת הצרכנים ולא לטובת חברת החשמל והיצרנים הפרטיים".

בהתייחסו לביקורת של יצרני החשמל הפרטיים על הרפורמה, אמר שטייניץ כי "זו ביקורת שבאה ממניעים אינטרסנטיים ואני דוחה אותה על הסף. הרפורמה הזאת הייתה קשה כקריעת ים סוף אבל בסוף כל הגופים התגייסו למטרה וניווטו במים סוערים מתוך הכרה שאי אפשר להמשיך כך במבנה הארכאי של משק החשמל".

עלות הרפורמה נאמדה על-ידי חברת החשמל ב-7-8 מיליארד שקל שימומנו ממכירת תחנות כוח ומאי-הורדת תעריף החשמל. במקור דובר על אי-הורדת תעריף החשמל בשמונה שנים, אך גורמים שהיו מעורבים במשא-ומתן אמרו ל "גלובס" כי במסגרת הדיונים התברר בימים האחרונים שהעלויות עשויות להיות גבוהות מהאומדן ומנכ"ל האוצר שי באב"ד, שהוביל את המשא-ומתן מטעם המדינה, קבע כי במקום להעלות את תעריף החשמל תימשך אי-הורדת התעריף למשך יותר מ-8 שנים.

הרפורמה אמורה להגביר את התחרות בתחום ייצור החשמל באמצעות מכירת 5 מתוך 10 תחנות הכוח של חברת החשמל המופעלות בגז טבעי. התחנות יימכרו על-פני חמש שנים. החברה תשמור בבעלותה את שאר תחנות הכוח וכן את תחנות הכוח הפחמיות ותורשה להקים שתי תחנות כוח חדשות מופעלות בגז טבעי באתר אורות רבין בחדרה. בנוסף תוצא מתוך חברת החשמל יחידת ניהול מערכת החשמל ותועבר לחברה ממשלתית נפרדת. תפתח תחרות בתחום האספקה, ויתבצעו שינויים מבניים במטרה לייעל את פעילותה של חברת החשמל ולהבטיח הגדלה ניכרת של השקעות חברת החשמל ברשת ההולכה והחלוקה באופן שיבטיח את אמינות אספקת החשמל לכלל הצרכנים.

במסגרת הרפורמה צפויים לפרוש מחברת החשמל 2,800 עובדים ומצבת כוח-האדם של חברת החשמל תקטן בכ-25%. העובדים מצידם יזכו לתוספת לפנסיה שלהם שתעמוד על 1,250 שקל לעובדים הפורשים ו-1,700 שקל לעובדים הנשארים. נושא התוספת הפנסיונית העתידית לעובדים הנשארים עורר קשיים חסרי תקדים, בין היתר בגלל הצורך להבטיח שהסכום יהיה פטור ממס וסביב שאלות כמו היכן יופקד הכסף עד לפרישת העובדים ומי יישא בעלויות הפרמיה והסיכון.

במסגרת ההסכם הקיבוצי החדש הוכנסו שינויים רבים למבנה חברת החשמל שנקבע לפני למעלה מ-90 שנה. עיקרון הפריטטיות, הקובע כי העובדים שותפים שווים להנהלה צומצם באופן שלהנהלה יהיה מעתה רוב בוועדות המכרזים ובוועדות המשמעת ימונה בהסכמת הצדדים פוסק מכריע.

בנוסף הסכימו עובדי חברת החשמל להעברת 150 בכירים בחברה ובחברת הבת לייצור לחוזים אישיים וכן 30 עובדים בחברת ניהול המערכת החדשה. ההסכם הקיבוצי החדש יחול על יתר עובדי חברת ניהול המערכת שיועברו מחברת החשמל לחברה החדשה למשך חמש שנים.

מנכ"ל האוצר שי באב"ד אמר כי אומדנים שעשו בצוות המשא-ומתן העלו כי התועלות המשקיות הישירות של הרפורמה מוערכות בסכום של 5.3 מיליארד שקל בתקופת הרפורמה ו-8.6 מיליארד שקל אחרי תקופת הרפורמה כלומר לאחר 8 שנים. מדובר בתועלות ישירות נטו, כלומר לאחר ניכוי עלויות הרפורמה בסך 7 מיליארד שקל. לדברי מנכ"ל משרד האנרגיה אודי אדירי התועלות האלה מורכבות מהצמצום במצבת העובדים בחברת החשמל (כ-1,800 עובדים) שיחסוך כ-1 מיליארד שקל מחיסכון בתשלומי ריבית כתוצאה מצמצום החוב הפיננסי של החברה (מ-42 ל-30 מיליארד שקל), מפינוי אתרים זמינים של חברת החשמל להקמת תחנות כוח, מחיזוק יכולת הולכת החשמל וממהלכים נוספים.

מנכ"ל חברת החשמל, עופר בלוך אמר כי " הרפורמה במשק החשמל היא ציון דרך היסטורי עבור כל משפחה ובית בישראל. הרפורמה במשק החשמל תוביל להורדת יוקר המחיה ותעביר את משק החשמל לעידן חדש של תחרות הוגנת שבו החברה מסירה מעליה את משקולות העבר והופכת ממונופול לחברה תחרותית תוך שמירה על השירות האיכותי ללקוחות החברה הפרטיים והעסקיים. משמעות ההחלטה היא גם הקטנת החוב עמו מתמודדת החברה והגברת היציבות הפיננסית המאפשרת לחברה השקעות בשדרוג מערך ההולכה והחלוקה החשובים לכל בית בישראל בזמני שגרה ובעיתות חירום בעידן הנוכחי של מזג אויר בלתי צפוי או מתיחות ביטחונית ".

יו"ר ועד עובדי חברת החשמל, מיקו צרפתי, אמר כי "הרפורמה במשק החשמל הנה הכרחית להמשך קיומה של חברת החשמל, ספקית השירות הטובה בישראל. עם זאת, כמו בכל משא-ומתן, נדרשנו לעשות ויתורים כואבים מבחינתנו העובדים מתוך תחושת אחריות כוועד העובדים להמשך עתידה של חברת החשמל ועתידם הכלכלי וביטחונם התעסוקתי של העובדים וזאת בצורה מכובדת ובסיוע ההסתדרות ואבי ניסנקורן העומד בראשה".

מנכל משרד האנרגיה, אודי אדירי אמר כי "הרפורמה יוצרת משק חשמל תחרותי יותר, יעיל יותר שיאפשר פיתוח כלכלי, קידום חדשנות ואנרגיה נקייה. הרפורמה מבהירה היכן יפעל שוק חפשי ותחרותי והיכן קיים מונופול טבעי, יעיל יותר ותחת רגולציה מתקדמת".

סגנית מנהל רשות החברות הממשלתיות, יודפת אפק, אמרה: "רשות החברות הממשלתיות מברכת על הרפורמה במשק החשמל. רפורמה זו לצד השינויים החשובים במשק תביא לחברת החשמל רווחית יעילה וגמישה יותר ועולה בקנה אחד עם מדיניות רשות החברות להפיכת החברות הממשלתיות לחברות המתנהלות בצורה עסקית יעילה ומודרנית המספקות שירות איכותי ויעיל לאזרח".

יו"ר רשות החשמל, ד"ר אסף אילת, אמר כי "הרפורמה, ובפרט הוצאת יחידת ניהול המערכת ואתרי הייצור מחברת החשמל, יסייעו במזעור ניגוד העניינים הקיים היום במשק החשמל ובהסדרת מבנה יעיל ואפקטיבי למשק. המהלך יסייע לשיפור התכנון ארוך-הטווח במשק, לקידום חדשנות, לקידום מנגנוני סחר בחשמל ולמזעור עלויות לאורך זמן".

הממונה על ההגבלים העסקיים, עו"ד מיכל הלפרין, אמרה כי "הרפורמה המוצעת היא צעד חשוב קדימה לקראת בניית משק חשמל תחרותי. הרפורמה יוצרת תמריצים גבוהים להשקעה בתשתיות ומרכזת את עיקר פעילותה של חברת החשמל בהולכת חשמל, תוך שהיא מקטינה את מעורבותה בייצור והספקה".

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, אמר במסיבת העיתונאים כי "מה שנעשה כאן זה סמל לאיך צריך לעשות רפורמה, זה המודל הנכון לקידום המשק. כשחושבים מה טוב למשק זאת הדרך. הרפורמה חשובה לא רק בגלל הפוטנציאל הגדול שלה להצעיד את משק החשמל קדימה, אלא גם, ובעיקר, בזכות העובדה שמדובר ברפורמה שמצליחה להיות מאוזנת כלפי העובדים, חברת החשמל והציבור הישראלי".

סגן שר האוצר, יצחק כהן מש"ס, שהוביל בעבר מהלך לרפורמה שלא צלח, אמר: "הפעם הרפורמה הצליחה כי כל הצדדים סימנו מראש את המטרה ורק אח"כ את הדרך אליה".

יו"ר חברת החשמל, אלוף במיל' יפתח רון-טל, אמר: "מדובר בהרבה יותר מרפורמה ל-20 שנה - מדובר בשינוי גנטי. לוקחים נוסחאות גנטיות של החברה ומשנים אותן. זו חברה שהופכת להיות חברה יעילה ומודרנית זו חברה שאין לה יותר צרכנים אלא לקוחות, אם היא לא תהיה טובה הם פשוט ילכו למקום אחר. ממצוקה פיננסית חברת החשמל הופכת לאחת החברות היציבות. זה הישג פנומנאלי ולא חשבנו שאפשר להשיג אותו". רון-טל שיבח במיוחד את מזכ"ל ההסתדרות אבי ניסנקורן ואמר לו "עשית לי בית ספר יסודי בניהול משא-ומתן".

מנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד, הקדיש תודות באופן אישי לכל אחד ואחד מהמעורבים במשא-ומתן לרפורמה, ובמיוחד לשרים כחלון ושטייניץ, "שהם אלה שיצטרכו לתת את הדין בפני הציבור", וציטט את סבו שהיה חבר הסתדרות באומרו "הזכות לקטר נובעת מהחובה לשרת. קל לשבת ביציע ולמתוח ביקורת". על יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן אמר באב"ד כי "מדינת ישראל זכתה שיש לה יו"ר הסתדרות כזה. מותחים ביקורת על הפרטנריות שלנו, אבל הפרטנריות הזו טובה למשק ולכלל ישראל".

עוד כתבות

קרית שמונה / צילום: אייל מרגולין

בערב החג: רצף אזעקות בגליל העליון והמערבי

מוקדם יותר: מטרה אווירית יורטה באזור קריית שמונה ● יותר מחצי שנה אחרי 7 באוקטובר - ראש אמ"ן חליוה פורש מצה"ל • "לעד אשא איתי את הכאב האיום של המלחמה", כתב לרמטכ"ל • אלוף פיקוד מרכז יסיים את תפקידו בקיץ ● צה"ל פתח במבצע סיכול במסדרון החיץ ברצועה: מחבלים חוסלו, תשתיות טרור אותרו והושמדו • דיווח בניו יורק טיימס: ישראל תכננה מתקפה גדולה יותר נגד איראן, גם בטהראן - אך היא נבלמה ברגע האחרון ● כל העדכונים

3 פסקי דין בשבוע / צילום: אנימציה: טלי בוגדנובסקי

נוסעת באל על הגישה בקשה לתביעה ייצוגית על מושב שלא ניתן להטייה. מה נקבע?

חברה שניהלה שנים תביעה על מיליונים נגד יס, הגישו סיכומים באורך חריג. השופטת קבעה כי התביעה תוכרע בלעדיהם ● גבר סירב לבדיקת אבהות כדי להתחמק ממזונות, האשה פנתה לביהמ"ש ● אושרה תביעה יצוגית נגד אל על

בעולם מתפעלים מישראל: "הראתה שהיא יכולה לתקוף מתי שהיא רוצה"

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: בוושינגטון פוסט מתפעלים מהמתקפה שמיוחסת לישראל באיראן, ובאיראן מנסים להקטין את האפקט שלה וגם: אייפ"ק פותח בקמפיין נגד פוליטיקאים אנטי-ישראלים בבחירות בארה"ב ● כותרות העיתונים בעולם 

סקטור השבבים יורד / צילום: Shutterstock

אנבידיה יורדת למקום החמישי בשווי שוק: מה עובר על הסקטור הלוהט בוול סטריט?

ביום אחד איבדה החברה הלוהטת של וול סטריט 10% מערכה, והיא רק דוגמה לסגמנט השלילי שאפיין את שוק השבבים כולו ● אנליסטים מנתחים את הסיבות: מנתוני מאקרו בעייתיים שמכבידים על השוק כולו ועד ל"תיקון" בתחום, שנהנה מפריחה משמעותית בשנה האחרונה

היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה / צילום: דוברות לשכת עורכי הדין

בג"ץ הגיוס: היועמ"שית אישרה ייצוג נפרד לממשלה בשל פערי העמדות

הממשלה תקבל ייצוג נפרד בבג"ץ הגיוס שיתקיים ביוני בהרכב מורחב של תשעה שופטים ● הסיבה: הפערים הגדולים בין עמדת הממשלה לבין עמדת היועמ"שית בהרב-מיארה ● הממשלה צפויה לשכור עו"ד פרטי 

טסלה 3 / צילום: יח''צ

טסלה מורידה את מחירי הדגמים בישראל. כמה הם יעלו?

כחלק ממהלך גלובלי של החברה, שהחל בסוף השבוע בארצות הברית, טסלה מוזילה את המחירים של דגמי טסלה 3 וטסלה S ● במקביל, סימנים ראשונים לכך שהקיצוץ הגלובלי בכוח האדם עליו הכריזה טסלה החודש, מגיע גם לישראל

שלומי ויוסי אמיר / צילום: יח''צ, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

כאב הראש החדש של האחים אמיר בשופרסל

‎בבקשה לתובענה ייצוגית, נטען כי האחים אמיר ביקשו לרכוש את השליטה בשופרסל באופן שיפטור אותם מלשלם לציבור את מלא פרמיית השליטה, כדי לא להיקלע לתחרות על השליטה בחברה ● התובעים מעריכים את הנזק בסכום הנע בין 232-146 מיליון שקלים

עמית גל, הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון / צילום: מארק ניימן, לע''מ

המפקח על הביטוח עושה סדר וקובע כללים ברורים לבעלי שליטה לקבלת היתר אחזקה

עמית גל, ממלא מקום הממונה על שוק ההון, מציג מתווה שיאפשר לקרנות הזרות ששולטות בחברת הביטוח הפניקס למכור את השליטה בה בחלקים ● הקרנות סנטרברידג וגלאטין רכשו את אחזקותיהן בחברה ב-2019, ומאז הוכפל שווי הקבוצה

איילת שקד / צילום: שלומי יוסף

מיליון וחצי שקל על משרה חלקית: איילת שקד מציגה - כך מכינים נקניקיות גם בעסקי הנדל"ן

איילת שקד השוותה בין מינוי בכירים במערכת המשפט להכנת נקניקיות ("מי שלא עומד בחום, שלא ייכנס למטבח") ● מעניין מה הייתה אומרת על מינוי פוליטיקאית לתפקיד בכיר במגזר העסקי

אילוסטרציה: Shutterstock

יותר מחצי מהתשואה נמחקה: הסיבות לירידות החדות בוול סטריט, ומה קרה לאנבידיה?

מדד הפחד מתקרב לשיא, S&P 500 נמצא ברצף הירידות הארוך ביותר מאז 2022, והשבוע האחרון היה הגרוע ביותר של הנאסד"ק מאז 2022 ● מה עומד מאחורי המגמה? האינפלציה, המצב הגיאו-פוליטי המורכב וגם הפסימיות בנוגע לענף השבבים

רס''ן דור זימל ז''ל / צילום: דובר צה''ל

הותר לפרסום: מת מפצעיו רס"ן במיל' דור זימל, שנפצע מכטב"ם הנפץ בצפון

דור זימל שנפצע אנושות מהתפוצצות הכטב"ם בערב אל-עראמשה מת מפצעיו ● ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס למבוי הסתום בסוגית העסקה לשחרור חטופים ● השר בני גנץ תקף את השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר והתייחס בדבריו לציוץ שלו שלשום ● חיל האוויר תקף יעדי טרור של חיזבאללה, מחבל חוסל ומבנים צבאיים הושמדו ● הקונגרס אישר חבילת סיוע של מיליארדי דולרים לישראל, גלנט בירך ● עדכונים שוטפים

המספרים מאחורי האופציות לעובדים בחברות ההייטק הישראליות נחשפים / צילום: Shutterstock, Lucky-photographer

נעילה חיובית בוול סטריט; טסלה איבדה כ-3%, אנבידיה עלתה בכ-4.3%

בורסות ארה"ב נצבעו ירוק ● מדד ההנג סנג זינק בכ-1.7% ● טסלה ירדה לאחר שפורסם כי הורידה את מחירי הרכבים החשמליים שלה ברחבי העולם; המניה ירדה מתחילת השנה בכ-40% ● ירידות במחירי הנפט והזהב ● האג"ח הממשלתיות בארה"ב נסחרו בעליות

ג'ו ביידן ובנימין נתניהו / צילום: צילומים: AP, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

היחסים עם ישראל ישתנו ללא היכר? ארה"ב צפויה לאמץ צעד דרמטי ואלה המשמעויות

בית הנבחרים האמריקאי אישר אתמול סיוע צבאי עצום ממדים לישראל, אך במקביל ארה"ב עשויה גם להעניש את ישראל ● ההחלה הממשמשת ובאה של 'חוק לייהי' על פעולות צבאיות של ישראל נגד אוכלוסייה פלסטינית שקולה כנגד הפחתה של דירוג האשראי המוסרי ● בינואר, הסנאט דחה את עצם הרעיון להעמיד את ישראל למבחן זכויות אדם ● עכשיו היא עומדת להיענש על פגיעה בהן

הבורסה בפרנקפורט, גרמניה / צילום: Shutterstock

ירוק באירופה; מדד הדאקס מוסיף 0.8%

נעילה מעורבת באסיה, מדד ההנג סנג זינק בכ-1.9% ● המסחר בוול סטריט ננעל אמש בירוק, הנאסד"ק טיפס בכ-1.1% ● עליות במחירי הנפט ● הביטקוין עומד על כ-66.5 אלף דולר למטבע ● מחיר הזהב נחלש בכ-1.5%

עילית רז, טרבור מילטון ואליזבת הולמס / צילומים: AP - Lawrence Neumeister, Jeff Chiu, Brittainy Newman, איל יצהר

בחברות הטק מנסים להילחם בהונאות משקיעים. אלה הכלים החדשים שלהם

בשנים החולפות נרשמו מקרי הונאה רבים בהייטק, בהם יזמים גייסו כספים ממשקיעים, ללא בדיקת נאותות מספקת ● במטרה לצמצם את ההונאות הבאות, חברות רותמות כיום כלי בינה מלאכותית לשלל אוטמציות בהתנהלות החברה ● במקביל, גורמים בענף חוששים מההשלכות

קשת שביט, חוקרת בפרויקט Candle של נאס''א / צילום: שמוליק עלמני

"ניצלתי בנס": הצעירה שהגיעה עד לפרויקט השאפתני של נאס"א

בגילה הצעיר במיוחד קשת שביט הספיקה להיות חתומה על מאמר פורץ דרך בשער מגזין Science היוקרתי, ועובדת בפרויקט של נאס"א על מחקר שעתיד לדייק את המידע שיש לנו על כוכבים ● ב-7 באוקטובר היא הייתה בביתה בקיבוץ בארי, כשמחבלים ניסו לחדור אליו: "הוא ספג הרבה כדורים, ניצלתי בנס" ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס 

הצוללת. הילה ויסברג בשיחה עם  ד''ר עדית זכאי–אור / צילום: באדיבות ראוניברסיטת ייכמן

"חתרתי בים בזמן שהבנים שלי בחזית. לא צריך להתבייש במקומות שטוב לנו"

שיחה עם ד"ר עדית זכאי–אור, מנכ"לית מרכז מיטיב לפסיכולוגיה חיובית באוניברסיטת רייכמן ● על איך עצב ושמחה יכולים להשתלב זה בזה, כיצד להחזיק תקווה בזמן משבר והקשר בין חשיבה חיובית לתקיפה האיראנית • האזינו 

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: Shutterstock

להפסיק לרוץ על הגלגל. מה יקרה לכם אם תרוויחו פחות

המעבר למשרה עם משכורת נמוכה יותר, כרוך בדרך-כלל בקיצוץ בהוצאות ● יחד עם זאת, הוא עשוי להגיע עם עלייה ניכרת בזמן הפנוי ובאיזון בין העבודה והחיים

נשיא ארה''ב, ג'ו ביידן / צילום: ap, Mark Schiefelbein

איזה נשק ישראל תקנה בתקציב של 14 מיליארד דולר?

הסיוע האמריקאי לישראל שאושר בבית הנבחרים עומד על כ-26 מיליארד דולר, מתוכו 14 מיליארד דולר לרכש ביטחוני ● מה יהיה ניתן לרכוש איתו, מה האינטרס האמריקאי הרחב, ועד כמה תהנה ממנו התעשייה הישראלית? ● גלובס עושה סדר

ח''כ משה ארבל, מפלגת ש''ס / צילום: איל יצהר

"מוכרחים להבין את גודל השעה": ראיון חג עם השר הכי לא שגרתי שיש

שר הפנים משה ארבל מכוון אצבע מאשימה לבג"ץ שיצר תגובת נגד בציבור החרדי לשאלת הגיוס ● בענייני התכנון, הוא מגלה שהוא הודף לחצים להתערבות ומאשים את שרי הליכוד באינטרסים צרים ● את הפועלים הפלסטינים, הוא אומר, צריך להחזיר, "אין שאלה בכלל" ● ולמה הוא משוכנע שזה הזמן להעלות ארנונה