גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

בינה מלאכותית, ניווט וסייבר: החברות שמשנות את ענף הרכב

יותר מ-600 סטארט-אפים ישראליים פועלים כיום בתחום הרכב והתחבורה החכמה, והגל הזה לא מראה סימני רגיעה ● לקראת המפגש השנתי של קהילת האוטו-טק, "גלובס" מציע הצצה לכמה מהחברות המעניינות ביותר שפועלות מתחת לרדאר ושמרו עד כה על שקט ● האם אחת מהן תהפוך לאקזיט הרכב הבא?

מחר תערוך "אקומושן", קהילת האוטו-טק הישראלית, את האירוע השנתי שלה בנמל תל-אביב. לפי ספירה עדכנית שנערכה לקראתו, ב-2018 פועלות בישראל יותר מ-600 חברות בתחום התחבורה החכמה. לפני חמש שנים המספר הזה עמד על 87 בלבד. זהו שיעור גידול יוצא דופן בכל קנה-מידה. כשהוא מתרחש במדינה שאין בה ולו פס ייצור סדרתי אחד לרכב, ושעד לפני כמה שנים הייתה רק עוד יעד שיווק נידח על המפה של התעשייה, מדובר בתופעת טבע.

מה הוביל לאינפלציה הזאת? הידע, כוח האדם והיזמות היו כאן גם ב-2013, ומרכז מו"פ מתקדם של ג'נרל מוטורס קיים כאן מאז העשור הקודם. אבל בתחילת העשור ענף האוטו-טק הישראלי ניצב עדיין תחת הצל הכבד של "בטר פלייס", ששרפה כמעט מיליארד דולר למשקיעים וגרמה לחלק גדול מתעשיית הרכב לסמן אותנו בדגל אדום. כדי למחוק את הטראומה הזו נדרש תיקון רציני, שהגיע בהנפקת הענק של מובילאיי ומאוחר יותר במכירתה לאינטל.

העסקה החזירה לכאן את משקיעי ההון סיכון הגדולים מכל העולם ולצידם גם את "התותחים הכבדים" של תעשיית הרכב, שנחשפו באיחור לסביבה היזמית ולמשאבי המו"פ המתקדמים בישראל, שחברות בסקטורים טכנולוגיים אחרים מכירות כבר שנים רבות. ברזי ההשקעה נפתחו בהתאם: בחמש השנים האחרונות חברות אוטו-טק ישראליות גייסו או נמכרו ב-5.2 מיליארד דולר, לא כולל עסקת מובילאיי. סכומי גיוס ההון הולכים ועולים מדי שנה.

התעשייה מתניעה-אוטוטק

כיום יש בארץ נציגויות ישירות של יותר מ-20 יצרניות וספקיות מרכזיות מתחום הרכב, הפועלות לאיתור טכנולוגיות והזדמנויות השקעה או רכישה, וחלקן אף מפעילות כאן חממות או פעילויות מו"פ. מדובר בחברות עם היקף הכנסות שנתי מצרפי של למעלה מחצי טריליון דולר. אם מוסיפים לכך את ההייפ הגלובלי האדיר שוק ההון סיכון ביחס לכל מה שנמצא באקוסיסטם של תחבורה אוטונומית, אלטרנטיבית, חכמה או ירוקה מקבלים מצע גידול אידיאלי.

הקרקע הזו מצמיחה כיום לא רק סטארט-אפים צעירים ונלהבים, שמקימים חברות חדשות בגראז' של ההורים, אלא גם מושכת הייטקיסטים מנוסים שנוטשים משרות בכירות ומרופדות היטב מעולם ה-IT לטובת הרפתקאות אוטומוטיביות. לא מעט חברות ממוסדות וגדולות, כולל ביטחוניות, מקימות חברות בת כדי להפגיש בין טכנולוגיות הליבה שלהן לכסף הגדול של הענף.

כמה זמן זה יימשך? איש לא יודע, אבל בינתיים ממשיכים לצוץ עוד ועוד סטארט-אפים. את הכתבה הזאת בחרנו להקדיש לחברות שמגיחות השנה לאקומושן מתחת לרדאר. חלקן הוקמו ממש בחודשים האחרונים, ואחרות פועלות במצב "שקט", מה שמכונה Stelath Mode , ללא כל פרסום. יש גם חברות שמרכזות את פעילותן בחו"ל, ליד הלקוחות, וחוזרות לשורשים הישראליים בעקבות העניין מצד המשקיעים. המשותף לכולן הוא טכנולוגיות מתקדמות ושובות דמיון. סביר להניח שחלקן ייעלמו בעתיד, כפי שקורה לעיתים תכופות. סביר גם להניח שיש עוד רבות אחרות, שטרם עלו על המסכים שלנו. אבל סביר מאוד להניח שבין החברות ברשימה הזאת מסתתר אקזיט עתידי או שניים.

מנועים שקטים

חיישנים, מצלמות ורדארים

אחד הגורמים שמאיצים את תעשיית האוטוטק הם סטארט-אפים שמפתחים טכנולוגיות לתחומים כמו אבטחה ותעופה, אך מגלים עם הזמן שהם עשויים להיות רבי ערך דווקא בתחום הרכב. אחת החברות האלה היא Art Sys360 מחולון: טכנולוגיית הרדאר הממוזער והתלת-ממדי שלה, ללא חלקים נעים, מאפשרת לסרוק את סביבת הרכב בצורה היקפית. לטכנולוגיה הזאת יש יישומים אפשריים רבים, כמו ניתוח סיטואציות תחבורה מורכבות בזמן אמת, זיהוי עבירות תנועה והזהרת הולכי רגל. החברה גייסה עד היום 3.9 מיליון דולר בשני סבבים - כסף קטן ביחס להשקעות הנוכחיות בתחום החיישנים לרכב.

עוד סטארט-אפ עם חיישן ממוזער על בסיס רדאר הוא RFISee מרעננה. על פי החברה הרדאר מתאפיין בעלות נמוכה וברזולוציה גבוהה מאוד, ביכולתו ליצור מפה תלת-ממדית של אובייקטים מסביב לרכב ולהציג את תאוצתם, והוא יכול לפעול גם בתנאי ראות קשים.

Imagry , מצדה, מנסה להיות מעין מובילאיי 2.0. החברה מפתחת פתרון ראיית מכונה לפלטפורמות נהיגה אוטונומית על בסיס מצלמות, שעלותן נמוכה משמעותית מרדארים, רדארי לייזר ( LIDAR ) או פתרונות מבוססים GPS . החברה הוקמה ב-2015 בידי אדהם גזאלי ומאג'ד אל ג'ובה מחיפה, וכיום המטה הראשי שלה נמצא בקולומבוס, אוהיו. היא גייסה עד היום 7.4 מיליון דולר, בין היתר מסמסונג ונצ'רס.

מי שמנסה לשלב בין הפתרונות השונים היא Vayavision, המפתחת טכנולוגיות חישה לרכבים אוטונומיים ומקושרים. לדבריה הטכנולוגיה שלה נועדה ליצור מודל תלת-ממדי של סביבת הרכב, תוך חיבור מידע גולמי מצלמות, רדארים ומערכות LIDAR . כמו Imagry וחברות רבות אחרות, גם היא נעזרת בלמידת מכונה וברשתות נוירונים לצורך כך. החברה מאור יהודה הוקמה ב-2016 על ידי רוני כהן, ממייסדי קומסיס, וד"ר יובל נחמדי, גם הוא מוותיקי ההייטק.

Trieye, מצדה, שומרת את הקלפים אפילו קרוב יותר לחזה: המידע הרשמי על החברה, שהקימו אבי בקל ועומר קפח, מסתכם במשפט "פתרון ראייה פורץ דרך לכל תנאי מזג האוויר והתאורה בהתבסס על מצלמות אינפרה-אדום בגלים קצרים (SWIR) שעלותן נמוכה מאד". טכנולוגיות SWIR מאפשרות לסרוק עצמים ושטחים ולהבחין בפרטים חבויים, שאינם גלויים לעין האנושית בתנאי מזג אוויר בעייתיים. היא משמשת כיום למטרות תעשייתיות ואף ביטחוניות, כאשר השימוש בפורמטים מסוימים שלה אף מנוטר בידי סוכנויות בין לאומיות להגבלת תפוצת נשק. כעת מבקשת Trieye להיעזר בה לקידום תעשיית האוטומוטיב.

אווירודינמיקה מתקדמת

תכנון אווירודינמי של כלי רכב הוא משימה ממושכת ויקרה, שכרוכה בבדיקה במנהרות רוח, סימולציות וכדומה. הבעיה קשה במיוחד במשאיות עם נגררים, שבהן קשה לתכנן מראש מבנה אווירודינמי יעיל. ויש לכך חשיבות גדולה, מכיוון שצמצום התנגדות האוויר מתבטאת ישירות בחיסכון בדלק.

הפיתרון של Actasys מכונה "אוויר חכם", ונשמע קצת כמו מדע בדיוני: שימוש במודולים של חומר מוליך, שמתאים אלקטרונית את תנועת האוויר מעליו ויוצר את מה שמכונה "מבנה אווירודינמי וירטואלי". את המודולים הללו מתקינים בנקודות מפתח לאורך הרכב והן נשלטים בידי מערכת בקרה מרכזית, שמחוברת למערכת הניהול של המשאית ומתאימה בזמן אמת את זרימת האוויר מעליה ומעל הנגרר.

על פי אתר החברה היא מתמקדת כיום בשוק המשאיות האמריקאי הענק מבסיסה בניו-יורק, ויש לה כבר הסכמים עם חברות הובלה גדולות. החברה גייסה עד היום רק כמה מאות אלפי דולרים, אך זכתה במענק לפיתוח וייצור ממשרד האנרגיה האמריקאי.

בינה מלאכותית

חברת Hailo עלתה לכותרות בשנה שעברה בנסיבות טראגיות כאשר המנכ"ל שלה וחתן פרס ביטחון ישראל, אל"מ רמי פייג, טבע למוות בחוף הבונים. גם שאר מקימי החברה הם יוצאי מערכת הביטחון והמודיעין, היא פועלת במצב שקט, ואחד המשקיעים המרכזיים בה הוא זהר זיסאפל.

מהמעט שפורסם עולה כי היילו מנסה לקחת את הבינה המלאכותית ברכב החכם לכיוון חדש. קרן מניב מוביליטי, אחת המשקיעות בה, מציינת כי היילו "פיתחה סילקון מותאם ייעודית לרשת עצבית תוך נטישת המחשוב הקלאסי, כדי ליצור צ'יפ למשימות למידה עמוקה עם שימושים ברכב אוטונומי". גם לנו זה נשמע מאוד מסתורי, אבל לפי מקורותינו החברה הצעירה הזו זוכה כיום לדלתות פתוחות רבות בתעשיית הרכב, עם שיתופי-פעולה מעשיים מול יצרנים וספקים ברמה בכירה. לפיכך לא נופתע אם עוד נשמע הרבה על היילו בעתיד הנראה לעין, בליווי סכומים רציניים.

סייבר לרכב

ישראל היא מרכז מומחיות עולמי לאבטחת סייבר ונהנית מהרבה כוח-אדם מיומן ומוניטין בתחום. רקע האקזיט המרשים של ארגוס, החלוצה בתחום, אנו רואים ארמדה שלמה של חברות סייבר סקיוריטי מקומיות לרכב. באקומושן יופיעו לפחות שלוש חברות מסקרנות בעולם הזה, שעדיין לא זכו לתשומת לב רבה.

C2A הוא סטארט-אפ חדש יחסית, שהוקם לפני כחצי שנה. הפתרון שלו מיועד למשאיות ומכוניות, ומשלב תוכנה וחומרה מרמת הצ'יפ ומעלה. החברה הירושלמית הוקמה בידי אמנון דיק, לשעבר סגן נשיא בסיסקו וב-NDS, ועלתה לכותרות לפני כחודשיים כשהודיעה שהיא מציעה את הטכנולוגיה הייחודית שלה ליצרני רכב ולספקים ללא כל תשלום תמלוגים.

Regulus מתמקדת בהגנה על מערך החיישנים המורכב של מכוניות חכמות ואוטונומיות, שהולך וגדל עם השנים. אחד המוצרים הראשונים שלה, "פירמיד", נועד להגן על חיישני GPS מפני תוכנות זדוניות, שיכולות לשדר נתוני סרק ולשבש את יכולת ההתמצאות של הרכב בסביבה. המוצר, ששוקל כ-40 גרם, מזהה ניסיונות התקפה ומונע אותם. החברה גייסה סבב סיד גדול יחסית, של 6.3 מיליון דולר, מסיירה ונצ'רס, כנען פרטנרס, הטכניון ועוד.

החברה בעלת השם האניגמטי Enigmatos מבצעת ניתוח עמוק של פרוטוקולי תקשורת ושל מערכת הניהול ברכב (ECU), במטרה להגן על התקשורת בין הרכב לענן. נשיא החברה הוא תא"ל (מיל) אבי שפרן, מבכירי המערך הטכנולוגי של צה"ל לשעבר, ואילו היו"ר והמייסד הוא אייל קמיר.

ניווט מדויק

הרכבים האוטונומיים יזדקקו בעתיד למערכות ניווט הרבה יותר מדויקות וחסינות בפני שטחים מתים ממה שמערכות ה-GPS המקובלות יכולות לספק. זהו חלון הזדמנויות לחברות נישה, שמתמחות בפיתוח מערכות ואלגוריתמים לשיפור הדיוק של מערכות הניווט הלווייניות. על רקע זה נמכר אשתקד הסטארט-אפ הצעיר Exo בסכום המוערך בעשרות מיליוני דולרים.

הסטארט-אפ Deeyook פיתח פתרון מבוסס ענן, שנעזר בתחנות בסיס של WiFi ו- LTE כדי לספק נתוני מיקום ברמת דיוק של כ-10 סנטימטרים, גם בתוך מבנים וללא צורך בתשתית. אנחנו משערים שפתרון כזה יכול לספק לרכב אוטונומי את החוליה החסרה לצורך תנועה בתוך תשתיות סגורות כמו חניונים תת קרקעיים, מנהרות וכדומה. החברה זוכה לסיוע של האקסלרטור המקומי Drive.

ועוד הפתעות

אם עד כה עסקנו בחברות שפועלות בתחום המוכרים שלנו, חברות אחרות עובדות על פיתוחים שאנחנו רק יכולים לנחש מהם. הסטארט-אפ Powhere, לדוגמה, מפתח פתרון לבעיית המחסור בעמדות טעינה לרכב חשמלי, שצפוי לעכב את החדירה הראשונית של כלי רכב חשמליים. הרעיון של החברה הוא לספק "אנרגיה על פי דרישה" עד לדלתו של הלקוח, ולקשר בין הלקוחות לבין חברות שמספקות טעינה ניידת (או תדלוק) לכלי רכב חונים. איך? את זה הם עדיין לא חושפים. החברה הוקמה על ידי דרור גלרון ועמיר שפירא בשנה שעברה, ופועלת באזור שהם.

על חברת Fleetonomy ידוע עוד פחות, אבל הקונספט שלה מעניין: ניהול מרחוק של ציי רכב אוטונומי דרך הענן. צעד קדימה לעבר עתיד לא רחוק, אבל גם לא ודאי, שבו ינועו על הכבישים ציים מתואמים של רכב ללא נהג. קהל היעד המרכזי שלה, לפחות בשלב הראשון, הוא כנראה שוק הליסינג, ואפשר ללמוד זאת מהופעת החברה בכינוס השנתי של תעשיית השכרת הרכב בווגאס. החברה נוסדה ב-2016 ומייסדיה הם ישראל דואניס, לשעבר מבכירי צ'ק פוינט, וליאור גרנסטיין, וככל הידוע יש לה שיתוף-פעולה טכנולוגי עם מיקרוסופט. 

עוד כתבות

בארה"ב שואלים: איך "יהודים הם נבלים ומחבלי חמאס הם גיבורים"?

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה ● והפעם: איראן חותמת על שמונה הסכמים כלכליים וביטחוניים עם פקיסטן ● התקשורת בלבנון דנה בשאלה איך תיראה המדינה ביום שאחרי הלחימה ● והמחאות נגד ישראל בקמפוסים תופסות את הכותרות בארה"ב ● כותרות העיתונים בעולם

"מדינה קטנה, הגנה אדירה": בעולם עדיין מתפעלים מישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: נשיא סוריה בשאר אסד מנסה לשדר עסקים כרגיל, איראן ממשיכה לפתח את תוכנית הגרעין, בכירה בריטית קוראת לממלכה ללמוד מירושלים כיצד מפתחים מערך הגנה ראוי, ואונר"א שחלק מאנשיה התגלו כטרוריסטים באה בטענות לישראל ● כותרות העיתונים בעולם

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

השר בן גביר נפגע בתאונת דרכים: מצבו קל-בינוני

בן גביר הגיע לזירת הפיגוע ברמלה, התראיין וכשעזב את המקום - היה מעורב בתאונת דרכים • רכבו של השר התהפך והוא פונה לטיפול רפואי • לפי עד ראייה: רכב השר חצה באור אדום • ארבעה בני אדם נוספים נפצעו בתאונה, מצבם קל-בינוני

חייל אוקראינה מכין כטב''מ פוסידון לשימוש / צילום: ap, Efrem Lukatsky

טילים במקום מטוסים: המדינה שקונה נשק ב-50 מיליארד דולר

בצל היקף השימוש בכטב"מים במלחמת רוסיה־אוקראינה, לטביה תספק לאוקראינה כטב"מים • צבא הפיליפינים קנה טילי שיוט מהודו בעלות של כ-375 מיליון דולר ● פולאריס משיקה אופנועי שלג צבאיים חדשים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות 

סונדאר פיצ'אי, מנכ''ל גוגל / צילום: Shutterstock, photosince

מה אפשר ללמוד מגוגל? ארבע תובנות מדוחות ענקיות הטכנולוגיה

שלוש ענקיות טכנולוגיה פרסמו אמש את דוחותיהן לרבעון הראשון והציגו תוצאות מרשימות עם הכנסות ורווחים של עשרות מיליארדי דולרים כל אחת: מיקרוסופט, גוגל ואינטל ● התנודתיות הקיצונית במניות הענק הללו יכולה להזכיר למשקיעים מספר תובנות שחשוב לשים לב אליהן בשוק ההון

הבורסה בתל אביב / צילום: Shutterstock

נעילה אדומה בת"א; מניית בית זיקוק אשדוד זינקה בכ-9%

מדד ת"א 35 ירד ב-0.7% ות"א 90 איבד מערכו 0.9% ● התנודתיות בשקל נמשכת ● בלידר שוקי הון מעדיפים את האפיקים הצמודים בטווח קצר-בינוני בשוק האג"ח בישראל ● מטא פרסמה את תוצאותיה הכספיות והמניה צללה במסחר המאוחר ● בבלומברד אודייר חיוביים לגבי המניות אמריקאיות, בדגש על אנרגיה ושירותים ● עונת הדוחות בוול סטריט תופסת תאוצה: הערב יפרסמו דוחות אלפאבית ומיקרוסופט

אסדת הקידוח איתקה. בעיגול: יצחק תשובה / צילום: אתר החברה, שלומי יוסף

האם העסקה הזו תשנה את מומנטום המניה של יצחק תשובה?

החברה הבת של קבוצת דלק סיכמה על רכישת פעילות נפט וגז בים הצפוני, לפי שווי של קרוב למיליארד דולר, בדרך של מיזוג ● איתקה צופה כי בעקבות הרכישה תחלק דיבידנדים שמנים לבעלי המניות שלה בשנתיים הקרובות ● אז למה מניית החברה נופלת בבורסת לונדון?

מדפי סופר. פתיחת שוק המזון ליבוא התקדמה חלקית / צילום: טלי בוגדנובסקי

פתיחת שוק המזון ליבוא: ההחלטה קודמה, אך הצלחתה חלקית בלבד

מדור "המוניטור", של גלובס והמרכז להעצמת האזרח, עוקב אחר ביצוע החלטות ממשלה משמעותיות, תוך בחינה מפורטת של יישום או היעדר יישום של סעיפי ההחלטה ● הפעם, בשיתוף המכון הישראלי לתכנון כלכלי: הגברת התחרות והסרת חסמי יבוא מזון

חשיפת הבעלים האמיתיים של חברה בע''מ בזמן גירושים / צילום: Shutterstock

העביר מניות לאחיו ללא תמורה, הגרושה תבעה מחצית. מה קבע ביהמ"ש?

האם מניות החברה שבבעלותו, שהעביר הבעל לאחיו במהלך הנישואים, נעשתה בתום-לב - או שמא מדובר בהעברה פיקטיבית לצורך הברחת החברה מאיזון המשאבים שנערך בין הבעל לאישה בעת הגירושים? בשאלה זאת דן בית המשפט לענייני משפחה בקריות במשך 12 שנה ● מה נפסק בסופו של דבר?

סאטיה נאדלה, מנכ''ל ויו''ר מיקרוסופט / צילום: Associated Press, Mark Lennihan

מיקרוסופט עקפה את הציפיות; המניה מזנקת במסחר המאוחר

הכנסות החברה היו 61.9, ב-19% לעומת הרבעון המקביל אשתקד ● הרווח למניה 2.94 דולר למניה, מעל הצפי ● המניה עולה ב-5% במסחר המאוחר

מאיר בן שבת, ראש המל''ל לשעבר / צילום: מאיר אליפור

המומחה שמסביר: זה מה שתנסה ישראל לעשות ברפיח

מאיר בן שבת, שכיהן בעבר כראש המל"ל, מתאר בשיחה עם גלובס את מטרות הפעולה הצבאית הצפויה ברפיח, ומסביר כי גם אחריה, תידרש עבודה רבה כדי להביא למציאות אחרת ברצועת עזה ● לגבי המשא ומתן לעסקת החטופים, הוא מודה: "הלחץ על חמאס לא היה בעוצמה שדחקה בו להתפשר על דרישותיו ההזויות"

רצפת המסחר בבורסת וול סטריט / צילום: ap, Richard Drew

הבורסה האמריקאית בדרך למטה? זה מה שחושבים בבנקים הגדולים

הימים האחרונים בבורסה האמריקאית אופיינו בתנודתיות גבוהה - ירידות חדות שהתחלפו בעליות מרשימות ● בסיטיבנק, ג'יי. פי מורגן וגולדמן זאקס מספקים תחזיות סותרות לגבי ההמשך ● וגם: הסיבות לרכבת ההרים והכיוון של הבורסה בתל אביב

מחנה פליטים ברפיח, רצועת עזה / צילום: ap, Fatima Shbair

לקראת כניסה לרפיח: מדוע מדובר במוקד משמעותי עבור חמאס?

מה מאפיין את רפיח, מה המשמעות של העיר עבור חמאס, ואיך ארגון הטרור ממשיך לתפקד כלכלית בימי המלחמה? ● גלובס עושה סדר

מייסדי Deci / צילום: יח''צ

דיווח: אנבידיה בדרך לרכוש חברה ישראלית נוספת

חברת הסטארט-אפ דסי (Deci AI), אחת משלוש החברות הישראליות המפתחות מודלים של שפה, הוקמה לפני ארבע שנים בלבד וגייסה עד כה 55 מיליון דולר ● אמש רכשה אנבידיה את ראן איי.איי (Run:AI) הישראלית, בכ-680 מיליון דולר

גיל שויד / צילום: כדיה לוי

צ'ק פוינט הציגה דוח חזק; אך התחזית מאכזבת

צ'ק פוינט עקפה את תחזיות האנליסטים בשורת הרווח וההכנסות ● החברה מפספסת את צפי האנליסטים לרבעון השני של השנה והמניה יורדת ● בחברה עדיין מחפשים מנכ"ל חדש שיחליף את גיל שויד

גבול לבנון / צילום: Shutterstock

צה"ל: חיסלנו מחבל בכיר בלבנון, שקידם פעולות טרור רבות נגד ישראל

דיווח: במצרים נערכים ב"תוכנית חירום" לפלישה ישראלית לרפיח • פיגוע דקירה ברמלה: צעירה נפצעה קשה • צה"ל תקף מבנים צבאיים ששהו בהם מחבלים של חיזבאללה בדרום לבנון • דיווח בבלומברג: פסגה מדינית בנושא עתידה של רצועת עזה יתקיים ביום שני הקרוב בסעודיה •   ● כל העדכונים

עלי רזא אסגארי, שהיה גנרל במשמרות המהפכה ועקבותיו נעלמו ב-2007 / צילום: ויקיפדיה

האיראנים טוענים: בכיר במשמרות המהפכה ערק לארה"ב. ומה הקשר הישראלי?

סוכנות הידיעות איראן אינטרנשיונל מדווחת כי עלי רזא אסגארי, בכיר לשעבר במשמרות המהפכה שעקבותיו נעלמו ב-2007, מתגורר בארה"ב תחת זהות בדויה ● אסגארי נחשב לדמות קרובה מאוד לראש הזרוע הצבאית של חיזבאללה, עימאד מורנייה, שחוסל ב-2008 בסוריה

ישראל לשם וקרן כהן חזון / צילום: רמי זרנגר

"לידה אני תלמיד בכיתה א": העורך דין הבכיר והיזמת המצליחה חושפים את השותפות

20 שנה שישראל (רלי) לשם וקרן כהן חזון הולכים יחד, וחברת תורפז תעשיות שהקימו, שמפתחת ומייצרת תמציות טעם וריח, כבר שווה 1.7 מיליארד שקל וחולשת על 17 חברות ● הוא בעל אחד ממשרדי עורכי הדין הגדולים בארץ אבל מרגיש לידה "כמו בכיתה א'" ● היא תעשיינית בנשמה אבל זוקפת לו הרבה מההצלחה ● זה ראיון זוגי ראשון

וול סטריט / צילום: Unsplash, Roberto Júnior

מסחר מסביב לשעון? בוול סטריט שוקלים שינוי קיצוני

בורסת ניו יורק שלחה סקר לסוחרים בנושא מפתיע במיוחד ● על פי דיווח בפייננשל טיימס, הבורסה בדקה מה דעתם על מסחר מסביב לשעון - 24/7, או 24 שעות בשבוע המסחר ● ומי מציע את זה כבר היום?

צילום: רויטרס, IMAGO/Bernd Feil/M.i.S.

אתם לא מספיקים כלום? מחקרים חדשים מגלים - כנראה שזו הסיבה

בשנים האחרונות הפך המושג "עוני זמן" לפופולרי בקרב חוקרים המנסים להבין את יחסינו המורכבים עם פנאי והשפעתם על האושר והבריאות שלנו ● לאט לאט הם מגלים מה אנחנו עושים לא נכון בתכנון הזמן שלנו ואיזה פרדוקס כלכלנים מפספסים כשהם בונים תוכניות רווחה ● מדד חדש שצפוי להיכנס ללשכת הסטטיסטיקה בארה"ב מרגש אותם במיוחד