גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

טדי שגיא רכש כ-80 כרטיסים להופעה של עומר אדם בסמי עופר

וגם: מי הגיע אל חנוכת הדופלקס של יזם הנדל"ן יוסי אברהמי במגדלי נאמן בת"א?

טדי שגיא רכש כ-80 כרטיסים להופעה של עומר אדם בסמי עופר; מי הגיע למתחם ה-VIP גולד?

רק לפני כשבועיים סיפרנו לכם כאן על הביקוש הרב לו זוכה כוכב הפופ הים-תיכוני עומר אדם, והנה אנו מקבלים אישור נוסף לפופולריות שלו בצמרת העסקית. אם התקשיתם למצוא כרטיסים להופעתו המדוברת של אדם שהתקיימה ביום חמישי האחרון באצטדיון סמי עופר בחיפה, אולי זה משום שאיש העסקים ויזם ההייטק טדי שגיא רכש 80 כרטיסים.

שגיא הזמין להופעה את חבריו, בני משפחתו ומנהלים בכירים בקבוצת שגיא. בסך-הכול הוא רכש כ-80 כרטיסים במתחם ה-VIP גולד (עלות כרטיס במתחם עומדת על 500 שקל) של האצטדיון.

נצפו מפזזים: איש העסקים עופר נמרודי; ברק רוזן, מבעלי חברת הנדל"ן ישראל קנדה; אלעד אלון, מנכ"ל מתחם חללי העבודה LABS ישראל; מור וייזר, מנכ"ל ענקית משחקי ההימורים פלייטק; גדי רייכמן, מנכ"ל אולטרייד; וכמובן זוגתו של שגיא, יעל נזרי, ובני משפחתו.

נזכיר כי השבוע יחגגו מקרוב בהופעתו של אדם, עובדי, אורחי ומקורבי פירמת עורכי הדין פישר בכר חן, המציינים 60 שנה להיווסדה של הפירמה. גם הם, כמו חברת אל-על למשל, בחרו באדם לעמוד בשיאו של אירוע החברה.


עומר אדם / צילום: יוסי זליגר

רשת W לא תפתח מלון ביפו

מחשבים מסלול מחדש: מלון W, שאמור להיפתח על חורבות מבנה בית החולים הצרפתי ביפו, לא ייפתח, ובמקומו ייפתח מלון Luxury Collection, שגם הוא משתייך לקבוצת Starwood הבינלאומית. שם המלון צפוי להיות לפיכך "Jaffa, a Luxury Collection Hotel, Tel Aviv".

עבור האורחים המשמעות תבוא לידי ביטוי לא רק בעובדה שלא מדובר במותג המוכר והטרנדי, אלא גם במחיר: מדובר במותג הממוצב כיקר ו"כבד" יותר מ-W.

סטארווד מנהלת 11 מותגים של בתי מלון, בהם מריוט, ריץ קרלטון, רנסנס, מרידיאן, שרתון בולגארי ועוד.

המלון הזה יצטרף למלון סטאי שנפתח לאחרונה בכיכר השעון, בבעלות האחים נקש. מועד הפתיחה שנדחה כמה פעמים צפוי להיות בקיץ הקרוב.

מדובר במבנה שעבר הליך של שימור ושחזור מחמיר למבנה בית החולים הצרפתי שהוקם ב-1875. המבנה שנבנה ותוכן בידי בעלי מלאכה צרפתיים עבר כמה גלגולים: ב-1969 נסגר בית החולים, והמבנה הושכר למדינה ושימש כמוסד לפגועי נפש. ב-1997 נמכר ליזם סיימון אליאס שמכר אותו בשנת 2006 לחברת השקעות הנדל"ן האמריקאית RFR Holdings, שנמצאת בבעלות המיליארדר היהודי-אמריקאי אייבי רוזן. RFR חברה לרשת העולמית מריוט בכדי לפתוח את המלון תחת המותג W תוך יעד מוצהר להפוך את המבנה למלון יוקרתי.

הקומפלקס הממוקם בפינת הרחובות יפת ולואי פסטר כולל 121 חדרי מלון בגדלים שונים (מרביתם בשטח של 33 מ"ר), כ-32 דירות בשטח ממוצע של 66 מ"ר ופנטהאוז רחב-ידיים.

W היא רשת מלונות יוקרתית הפונה לקהל צעיר ועכשווי יותר, ולכן יזמי הפרויקט חשקו לאמץ מיתוג זה, אך נראה כי כעת הם יאלצו לוותר על החלום. תחת המותג W פועלים כ-50 בתי מלון ב-25 מדינות, בין המפורסם שבהם הוא ה-W בניו-יורק, W איסטנבול ו-W ברצלונה.

המותג Luxury Collection הוא כבד יותר וצעיר פחות ברוחו ומונה 123 בתי מלון ברחבי העולם, 47 מתוכם באירופה, 34 באסיה ו-7 במזרח התיכון, בין היתר בעקבה, בברומנה (לבנון) ועוד.

כיאה למותג יוקרתי יותר, המחירים מדברים בשפה אחרת לגמרי: בניו-יורק המחיר ללילה במלון Chatwal המשתייך למותג Luxury Collection הוא כ-600 דולר (בחודש יוני), לעומת 350-300 דולר ללילה במלון W בעיר.

גם ביפו יש להניח שהמחירון יותאם לשינוי המיתוגי. לשם המחשה, המחיר ללילה במלון סטאי המתחרה מתחיל בכ-3,000 שקל (כ-830 דולר) ללינה בחודש יוני, והוא מאמיר ליותר מ-15 אלף שקל לסוויטה הנשיאותית. מלון ג'פה במיתוג החדש כנראה עוקב בדריכות אחרי המחירון הזה, מתוך הנחה שהשמיים - או הביקוש הגואה למלונות יוקרה בתל-אביב והסביבה - הם הגבול.

מלון W ניו יורק / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

לא סתם צעצוע

אל חנוכת הדופלקס של יזם הנדל"ן יוסי אברהמי במגדלי נאמן בתל-אביב, הגיעו בשבוע שעבר חברים ומקורבים. אברהמי ערך במקום שני אירועים נפרדים, כשהראשון הוגדר לחברים קרובים ומשפחה, והשני לאנשי ונשות עסקים מעולם הנדל"ן. למרות זאת, ניכר שהייתה זליגה מסוימת בין התחומים. אברהמי הוא שבנה את שלושת המגדלים האחרונים במתחם מגדלי נאמן, כאשר פנטהאוז במגדל עומד למכירה בכ-18 מיליון שקל.

דירתו של אברהמי, שרק לאחרונה הוא סיים לעצבה, ממוקמת בקומה ה-12 וה-13 במגדל, מתפרשת על-פני 500 מ"ר וכוללת חדר סאונה, האט-טאב במרפסת חדר השינה, קיר קקטוסים במרפסת וגג הכולל בריכה שלצידה שולחן קמין, מטבח חוץ ועמדת בר.

שיאו של האירוע נערך בבריכה, שם התקיים מופע ריקוד אמנותי לצלילי השיר "TOY" של נטע ברזילי.

באירוע הראשון סיפר אברהמי לאורחיו כי "כשזכינו לרכוש את הבניין, אמרו לי שהמחיר ששילמתי יקר. אייבי נאמן ז"ל (יזם מגדלי נאמן, ש"ד) נפגש אתי והרגיע אותי. שאלתי אותו מה הסיפור של הצבעים האלה? איך מסתדרים עם הצבעים של הבניין? אייבי הרגיע אותי ואמר לי לא לדאוג. אז עוד לא ידעתי באיזה קומה אני הולך לגור, אבל ידעתי שזה המקום שלי. היום אני יכול להגיד שתפסתי אחלה מקום מול הים".

נהנו מבריזה ים-תיכונית על המרפסת: השר וראש השב"כ לשעבר יעקב פרי; פרופ' זאב רוטשטיין, מנכ"ל המרכז הרפואי הדסה; האלוף במיל' יום טוב סמיה; עמוס ירון, מנכ"ל משרד הביטחון לשעבר; טניסאי העבר אנדי רם; יזמי הנדל"ן רינת ומוטי כוזהינוף; איש העסקים משה לוי; איש הנדל"ן רוני מאנה שהגיע עם בנו סער; יפה סדן, סמנכ"לית השיווק והמכירות של יוסי אברהמי; ואחרים. 

עמוס ירון ויוסי אברהמי / צילום: ששון משה

עוד כתבות

מחלקת מוצרי חשמל / צילום: תמר מצפי

החרם הטורקי יעלה את מחיר המקררים והתנורים. המרוויחה הגדולה תהיה סין

בענף החשמל מחפשים פתרונות למחסור בעקבות המהלך הטורקי, מהחלפת ספקים ועד הובלה דרך יוון וקפריסין ● ההערכות הן שבכל מקרה המחירים יעלו ב־20%-10%, וזמן האספקה יתארך - וכולם מנסים לעקוף את הגזרה: "זה פוגע גם ביצרנים הטורקים"

מתחם תע''ש השלום / צילום: דמיטרי ספקטור

בכמה מכרה המדינה את הקרקע הכי לוהטת בכניסה לתל אביב

החברות אקרו נדל"ן וקטה ירכשו את הקרקע במתחם תע"ש השלום תמורת 644 מיליון שקל ועוד 67 מיליון שקל הוצאות פיתוח, פער של כמעט פי חמישה ממחיר המינימום אך נמוך משמעותית ממחיר השומה ● 5 הדונם ששווקו במכרז מיועדים למגורים בבנייה רוויה עם חזית מסחרית

מקבוק אייר של אפל / צילום: יח''צ אפל

לעבור למחשב של אפל: כל הסיבות בעד ונגד

מי שהתרגל למערכת ההפעלה ווינדוס יתקשה להתרגל ל-MacOS, וגם ייאלץ להיפרד מחלק מהתוכנות המוכרות ● היתרון הבולט: היכולת של מכשירי החברה "לדבר" ביניהם ולקצר תהליכים

מתלה עם כביסה בפרוזדור, במלון של מפונים בטבריה / צילום: ap, Ariel Schalit

"חזירות": הצעד החדש של רשות המסים נגד בעלי דירות שהקפיצו מחירים

שכר הדירה שמפוני הצפון מתבקשים לשלם מגיע לעשרות אלפי שקלים בחודש, וברשות המסים תמהים איך אין דיווחים של משכירים שכבר לא עומדים בתקרת הפטור ממס ● מבצע אכיפה ממוקד ינסה לאתר אותם: "חזירות מקוממת"

שיפוצים בבניין / צילום: כדיה לוי

בניין הוכרז כמסוכן, אך דייר סירב לשלם על שיפוץ. מה קבע ביהמ"ש?

המפקח על רישום המקרקעין דחה תביעה של בעל דירה שסירב לשלם את חלקו בשיפוץ של בית משותף בבת ים

הדרכת לוחמי אש של Civil Squads of Israel בזיקים / צילום: צילום מסך מיוטיוב

החברים שמסייעים לכיתות הכוננות: מציוד ועד הדרכות כיבוי אש

ניר אלון חיפש דרכים לשיקום עצמי אחרי תשע שעות עם משפחתו בממ"ד בסופה, דניאל בוכן הוא הייטקיסט שעשה עלייה מאוסטרליה ורצה להתנדב ● יחד הם הקימו את Civil Squads of Israel ● ישראל מתגייסת

ווישור / צילום: רמי זרנגר

בנו של מייסד איילון יוצא נגד העסקה של בעלי העניין עם ווישור

נגה רחמני תוהה על העסקה בה תרכוש איילון את עסקי הביטוח של בעלת השליטה ווישור ● בין היתר טוען להיעדר דיווח למשקיעים ועל עצם היותה של ווישור חברה דיגיטלית ● איילון דוחה את הטענות: "נבחנו כל ההיבטים הרלוונטיים לעסקה"

פעילות כוחות צה''ל בשטח רצועת עזה / צילום: דובר צה''ל

260 מיליון דולר: כל הפרטים על עסקת הנשק שארה״ב מעכבת לישראל

ממשל ביידן מעכב את אספקת התחמושת לתקיפה ישירה משום שהוא לוחץ על בעלת בריתו ישראל לא להיכנס לרפיח

מערכת הספיידר של רפאל / צילום: רפאל

המדינה המפתיעה שבמו"מ מתקדם לרכישת מערכת הגנה אווירית מרפאל

קניה שמזהה צורך עולה וגובר למערכות הגנה אווירית - פנתה לישראל שידועה בעולם בתור המדינה בעלת מערך ההגנה האווירית הטוב מכל ● העסקה, אם תושלם, תהווה שינוי מגמה מעניין מבחינת רפאל, שפילוח המכירות שלה ל־2023 מצביע כי יבשת אפריקה היוותה רק 1% ממנו

מייסדי נו ניים סקיורוטי שי לוי ועוז גולן / צילום: יח''צ יוסי זליגר

אחרי שקיבלה תג מחיר של מיליארד דולר: נו ניים הישראלית נרכשת רק ב-450 מיליון דולר

חברת התקשורת האמריקאית אקמאי הודיעה על סגירת העסקה לרכישת חברת הסייבר ● בדצמבר 2021, גייסה החברה 135 מיליון דולר, לפי שווי של מיליארד דולר אחרי הכסף, והרכישה מהווה ירידה של 55% בערכה של החברה הישראלית

ההפגנות בקמפוסים בארה"ב העירו את תעשיית הפייקים

המחאות בקמפוסים הפכו לוויראליות. אבל לא כל מה שפרסמו עליהן נכון ● המשרוקית של גלובס

רפיח / צילום: Reuters, IBRAHEEM ABU MUSTAFA

אחרי הודעת חמאס: החלה "פעולה ממוקדת" במזרח רפיח

על רקע הודעת חמאס שהוא מקבל את ההצעה המצרית להפסקת אש, הקבינט הצביע הערב להמשיך בפעולה ברפיח ● עוד נמסר כי "ישראל תשלח משלחת למתווכות כדי למצות את ההיתכנות להגעה להסכם"

ראש ממשלת בלגיה, אלכסנדר דה-קרו / צילום: ap, Jean-Francois Badias

ראש ממשלת בלגיה: "לא יכולים להמשיך בעסקים כרגיל עם ישראל"

ראש ממשלת בלגיה אלכסנדר דה-קרו שינה את עמדתו ושוקל כעת הטלת סנקציות הכוללות איסור יבוא מוצרים מהתנחלויות, בשל הפעילות הישראלית בעזה ● הסביר כי שינוי העמדה שלו נובע מכך שיש "יותר מדי קורבנות כתוצאה מהפעולות הצבאיות הישראליות" ● ההערכות הן כי יוזמה כזו תיכשל ברמה האירופית

בנין בנק הפועלים יהודה הלוי 63 ת''א / צילום: איל יצהר

מתוך הבנק או מבחוץ? המועמדים שעשויים להחליף את דב קוטלר בפועלים

מנכ"ל בנק הפועלים הודיע במפתיע על עזיבה לאחר חמש שנים, ובכך נפתח המרוץ לאחת המשרות הבכירות והנחשקות במשק הישראלי ● בין השמות שמוזכרים בתוך הבנק נמנים המשנים למנכ"ל, דלית רביב, ידין ענתבי ורם גב ● בשוק מעריכים כי קיימת אפשרות למינוי חיצוני, כשגולן שרמן, שיצא לחל"ת מהבנק לפני כשנתיים, הוזכר כמועמד אפשרי

יאיר כץ, יו''ר ועד עובדי התעשייה האווירית / צילום: איל יצהר

מה יעלה בגורל הבונוס של עובדי תע"א? דיל חדש עשוי לשחרר את הפלונטר

בתעשייה האווירית מבקשים לנתק את החיבור בין הדיבידנד שמשלמת החברה למדינה ובין חלוקת בונוס לעובדיה ● רשות החברות מעוניינת לנצל את המחלוקת כדי לרקום עסקה שתביא לפתרון כמה סכסוכים, ובראשם האשמות הממונה על השכר על חריגות שכר בתע"א

נגמ''שים של צה''ל בצפון הארץ / צילום: ap, Gil Eliyahu

עסקה בגודל פי 2 משווייה: החברה הביטחונית שמזנקת

לפני פחות משנתיים סבלה החברה הביטחונית אימקו מתחלופת מנהלים וקשיים תזרימיים, אבל מתחילת המלחמה התמונה התהפכה ומנייתה נהנית מתנופה בבורסה ● כעת היא קיבלה הזמנה של 377 מיליון שקל ממשרד הביטחון - פי שניים מהשווי של החברה כולה ● מניית אימקו זינקה ביותר מ-200% בשנה האחרונה

איש חיזבאללה מצלם את מטולה / צילום: ap, Bilal Hussein

אזעקות בצפון ובעוטף עזה; דיווח בלבנון: "תקיפה משולבת של חיזבאללה"

המשלחת הישראלית תמריא לקהיר בשעות הקרובות ● הנייה הודיע לקטאר ולמצרים: "מקבלים את תנאי הפסקת האש" • אחרי הודעת חמאס, צה"ל החל בפעילות ממוקדת במזרח רפיח • גורם אמריקני: יש לממשל חששות לגבי מבצע גדול ברפיח, אך לא נראה שזה מה שקורה בשלב זה • עדכונים בולטים

חסימת איילון דרום הערב / צילום: רוני שפירא

משפחות החטופים הפגינו הערב ברחבי הארץ: קוראות לעסקה מול החמאס

הנייה הודיע לקטאר ולמצרים: "מקבלים את תנאי הפסקת האש" • תיעוד: חגיגות בעזה אחרי הודעת חמאס • גורמים בישראל: זו הטעיה, חמאס הסכים למתווה מרחיק לכת שלא מקובל על ישראל • עדכונים שוטפים

אסתר חיות, לשעבר נשיאת בית המשפט העליון / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

התפקיד החדש של נשיאת העליון לשעבר אסתר חיות

מפעל הפיס הכריז על מינויה של נשיאת בית המשפט העליון בדימוס, השופטת אסתר חיות, ליו"ר ועדת פרס ספיר לספרות ● חיות תחליף בוועדה את העיתונאי אורן נהרי

אתר בנייה. קצב מכירות הנדל''ן עלה / צילום: אייל פישר

קצב מכירות הדירות עלה, ובאוצר קוראים לעצור את מתווה הסיוע

תוכנית הסיוע לענף שאושרה בפברואר כללה מתווה שיעזור לקבלנים בשלב המכירה המוקדמת ● אולם לגלובס נודע כי קידום המתווה נעצר ונבחן מחדש, בין היתר בשל נתוני המכירות האחרונים