גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

ההסתבכות של יגאל אהובי ויחידות הנופש שננטשו

פרויקט בתי נופש של יגאל אהובי ושלושה שותפים ישראלים נתקע לאחר שאהובי עצר את מימונו • אלפי רוכשים נותרו בלי יחידות הנופש שקנו, וחילופי ההאשמות בין השותפים לאיש העסקים מאיימים להגיע לערכאות משפטיות ● אהובי: "טענות חסרות יסוד של אנשים מתוסכלים"

יגאל אהובי / צילום: אביב חופי
יגאל אהובי / צילום: אביב חופי

זה התחיל ב-2012 כהבטחה נדל"נית גדולה להקמת מיזם מלונאי יוקרתי בעיירת חוף מבוקשת בווייטנאם, והסתיים באתר בנייה נטוש ואלפי רוכשי יחידות נופש זועמים. בלבה של הפרשה מצוי איש העסקים יגאל אהובי, שלטענת שותפיו הפסיק להזרים כספים אל הפרויקט בניגוד להתחייבותו, והביא למציאות העגומה.

תחילת הסיפור כאשר דוד לבל, רון ארמון, וסימון טטרואשווילי - שלושה יזמים ישראליים הפעילים בשוק הנדל"ן והתקשורת בווייטנאם - החליטו לנצל את הביקושים הגדלים לפרויקטי Time Sharing בווייטנאם ולהקים פרויקט יוקרתי במיקום מנצח שיניב רווחים נאים. פרויקטי Time Sharing מצעים למכירה יחידות נופש לשהות בת שבוע בכל שנה.

השותפים איתרו קרקע בת 310 דונם הכוללת רצועת חוף של 575 מטר בעיירת החוף נה צראן, אותה פוקדים 3.5 מיליון תיירים מקומיים בכל שנה, בנוסף ל-700 אלף תיירים זרים. לצורך קידום הפרויקט, חיפשו השלושה באמצעות חברת DRS שבבעלותם, שותף רביעי בעל הון, שיממן את הפרויקט בעוד הם יהיו אחראיים על תכנון, הקמה, שיווק והניהול של הפרוקיט.

בין השמות שעלו כגורם מממן היו בכירי אנשי העסקים בישראל ומשקיעים מקומיים, אך בסופו של יום התקשרו השותפים ב-2012 עם איש העסקים יגאל אהובי, בעל השליטה בחברה הציבורית רבד, וקונסול כבוד של ויאטנם בישראל. זאת לאחר שלטענתם, שכנע אותם אהובי כי הוא בעל יכולות כלכליות וקשרים במדינה האסייתית המתפתחת.

חברת DRS וחברת "בלנהיים השקעות" שבבעלות אהובי ודרכה הוא מנהל עסקים בחו"ל, התקשרו להקמת חברה משותפת בשם "אלגין השקעות", כאשר בהתאם לדרישתו של אהובי, הוא בעל מניות הרוב בחברה המשותפת (88%) וניהול הכספים מצוי בידיו, בעוד DRS, היא בעלת מניות מיעוט (12%) בחברה המשותפת.

בין הצדדים סוכם כי אהובי יהיה הגורם המממן של הפרויקט המשותף, והשותפים יהיו אחראיים על תכנון ושיווק הפרויקט. אלא שלטענת השותפים, לאחר שהשקיעו עבודה רבה, ולאחר שהחלה הבנייה בסוף 2015 לקח אהובי לידיו את ניהול החברה המשותפת ואת ההתנהלות מול גורמי הממשל והרשויות.

לטענתם, תחת אותה התנהלות דומיננטית מצדו של אהובי, הוא סירב לחתום עימם על הסכם מחייב, למרות שהצדדים חברו עוד ב-2012 להוצאתו לפועל של המיזם. התכתבות בין אהובי לאחד השותפים שהגיעה לידי "גלובס", חושפת את סלידתו של אהובי מחתימה על ההסכם: "לי אין הסכם עם אף אחד" כתב אהובי. "אם אתם מתעקשים על חוזה, יהיה חוזה, אלא שבחוזה כותבים הכל. הכל זה לא נייר חד-צדדי שבו כותבים רק את ההתחייבויות שלי, אלא גם את שלך. זה לא עניין של אמון. כשיש אמון לא צריך חוזה בכלל".

התנהגות לא רציונלית במקום מימון

לטענת השותפים הם איתרו את הקרקע, שאת רכישתה ב-3 מיליון דולר מימן אהובי כמתחייב, והם אלה שפעלו לקדם עליה תוכנית בנייה, להשביח את ערכה, ולהשיג את האישורים הנדרשים להקמת של 600 יחידות נופש מלונאיות בקומפלקס הכולל וילות צמודות קרקע ושלושה מבנים בני 10 קומות.

כל יחידה הוצעה למכירה במחיר ממוצע של 18 אלף דולר מסגרת שבוע נופש, כפול 52 שבועות בשנה, ובסך הכל כלל המיזם כ-31 אלף שבועות למכירה. ב-2013 החלו השותפים בשיווקו של הפרויקט ומכרו עד היום אלפי יחידות נופש שבועיות למשפחות מקומיות, כאשר דמותו של אהובי הוצגה כגורם בעל ממון העומד מאחורי הפרויקט.

בסופו של יום רק לאחר 4 שנים, בשנת 2016, ולאחר לחצים מצידם הסכים אהובי לחתום על הסכם מחייב אשר לטענת השותפים לא קוים מהרגע הראשון. אהובי אשר התחייב לממן את הפרויקט, שבנייתו מוערכת ב-160 מיליון דולר, מימן בתחילת הדרך את רכישת הקרקע תמורת 3 מיליון דולר, אך מיד לאחר מכן, טוענים השותפים, פעל באופן אותו הם מגדירים "לא רציונלי" שלא תרם להתקדמות הפרויקט. סך הוצאותיו של אהובי הסתכמו עד כה ב-5.8 מיליון דולר, סכום אשר רחוק מלהביא להתקדמות בפרויקט.

"יצאנו לדרך עם פרויקט "אלמה" והתחלנו לשווק את היחידות בסוף 2013 כאשר עד אז סיימנו את נושא הרישוי. מסירת היחידות הראשונות אמורה הייתה להיות בתוך 3 שנים בסוף 2016". מספרים השותפים. לדבריהם, קצב המכירות אף היה מפתיע לטובה, אלא שאז אהובי, כך הם טוענים, שאמור היה להיות לפי ההסכם גורם מממן בלבד, החליט לפתע באופן חד-צדדי על ביטול ההיתר לפרויקט ואף על שינוי של התוכניות שאושרו זה מכבר. ההתנהלות המוזרה הזו, גרמה, לדברי השותפים לעיכוב ניכר בהתקדמות הפרויקט שכלל עכשיו תכנון חדש והוצאת היתר חדש.

"די מהר הבנו, שלא ניתן יהיה למסור את היחידות בזמן", הם מספרים. "כשהתקרב מועד המסירה הראשון ב-2016, היו מכירות של אלפי יחידות נופש, והעבודות להקמת הפרויקט היו בחיתוליהן והסתכמו בחפירות וכלונסאות. כשאנשים שרכשו יחידות ראו שאין בנייה באתר, התחיל בלאגן גדול והפגנות באתר נגד החברה. היום הרוכשים אף דורשים ביטול של העסקאות", הם מספרים. עד היום אגב לטענתם אין הסכם עם קבלן מבצע, והעבודות באתר הופסקו כליל.

לטענת השותפים, התנהלות לא רציונלית זו של אהובי נועדה להסתיר את קשיו בהשגת המימון אותו התחייב להביא לצורך הקמת הפרויקט. השותפים טוענים, כי אהובי עיכב את ההיתרים במכוון, משום שלא היה ביכולתו להזרים את הכספים למימון המשך הפרויקט כפי שהתחייב ולכן עשה כל שניתן כדי לעכב את הפרויקט בניסיון לממן את הנדרש מתוך המכירות של יחידות הנופש.

וכך, בעוד לטענתם הם עמלו קשות על תכנון הפרויקט ושיווק היחידות וכאשר לרוכשים הפוטנציאליים הוצג אהובי כטייקון שמביא עמו הון ניכר למימוש הפרויקט, מודה אהובי בהתכתבות בינו לבין אחד השותפים מנובמבר 2015 כי לא הצליח לקבל מימון בנקאי והוא מבקש את עזרתם: "ביקשתי ארבע פעמים קשר עם בנק מקומי", כתב אהובי, "אנחנו צריכים הלוואה לבנייה והלוואות לרוכשים מאותו בנק. עד עכשיו עסקתי ברצינות רק עם בנק HSBC שדחו (את הפרויקט - ש.צ) סופית. אמרתם שיש לכם חבר קרוב שהוא יו"ר של בנק. אם זה נכון תעשו לי רק קשר. פגישה קצרה שלכם ואני אמשיך".

לטענתם "יכולנו ללכת לעוד 20 משקיעים שישקיעו איתנו בפרויקט המדהים הזה. אנחנו דאגנו למכירות, והוא אמור היה לדאוג לכסף. במקום זה, הוא סיפר סיפורים, הפסיק להזרים כספים לפרויקט, דחה את הבנייה וגרם להפרות הסכם מול הרוכשים השונים שנותרו זועמים וחסרי אונים".

אלימות נגד עובדי המכירות

בשנתיים האחרונות מצוי הפרויקט תחת מתקפות וביקורות בכל אמצעי המדיה בווייטנאם לרבות המדיה החברתית, הטלוויזיה והעיתונות. הרוכשים הזועמים מבטלים הסכמים, פועלים להגשת תביעות משפטיות נגד החברה, מקיימים הפגנו נגד החברה, ובחלק מהמקרים אף נקטו באלימות נגד עובדי המכירות במקום, תוך שהם דורשים להשיב את כספיהם.

כיום, לטענת השותפים, בניית הפרויקט הופסקה בהיעדר המימון מאהובי, שלטענתם, השתלט על כל הנעשה בפרויקט, ופועל בכל דרך אפשרית כדי לא להביא את המימון לו התחייב. בין אהובי לשותפיו שורר כיום נתק מוחלט ועננה כבדה מרחפת סביב המשך דרכו של הפרויקט.

לשאלה מדוע אהובי לא המשיך לממן את הפרויקט שאליו נכנס, אין תשובה ברורה כיום. אך את מצוקתו הבהיר בהתכתבות עם אחד השותפים: "עם כל האכפתיות שלך והעובדה שאתה נותן הכל לעסק הזה, הבעיה הגדולה היא שלי. גם אני לא ישן בלילות מהפרויקט הזה", כתב אהובי לאחד משותפיו.

עו"ד טל בננסון, המייצג את השותפים של אהובי מסר כי "מדובר בקצה הקרחון ביחס לטענות מרשינו לפעולות פסולות ולהתנהגות נפסדת של מר אהובי אשר הפר ומפר ברגל גסה את התחייבויותיו כלפי מרשינו. בימים אלו, אנו שוקדים על הכנת התביעה, אשר תפרט את טענות מרשינו ותחשוף את התמונה המלאה והכוללת בהתייחס להתנהלותו האישית של מר אהובי".

עורך דין טל בננסון / צילום:משרד טל בננסון

פרקליטו של יגאל אהובי, עו"ד דוד לשם ממשרד ניר כהן, לשם ושות', מסר בשמו כי "הנטען בכתבה חסר יסוד, עובדתית ומשפטית. מדובר בטענות מופרכות של אנשים שכנראה מתוסכלים מכך שאינם מצליחים למכור את חלקם הקטן (והעקיף) בפרויקט במחיר מופקע, מחיר שאגב, לפי שיטתם, משקף לפרויקט הצלחה פנומנלית". 

נדל"ן באירופה, קנדה וישראל

אהובי, שהחל את דרכו כרואה חשבון והפך בהמשך ליזם נדל"ן, לא מרבה להתראיין ושומר על פרטיותו. הוא ידוע כחובב אמנות מושבע, ולאחרונה פורסם כי הוא מוכר יצירות אמנות במחירים הנמוכים משוויים.

אהובי מחזיק בנכסים באירופה, בישראל ובקנדה. הוא פועל באמצעות חברת בלנהיים הפרטית העוסקת ברכישת נכסים מניבים, באחזקתם ובניהולם ושפעילותה מתרכזת בעיקר במערב אירופה. אהובי גם נמנה על בעליה של חברת צ'אמוס, יחד עם יצחק סוארי וג'ורג' חורש, המחזיקה בנדל"ן באנגליה המשמשים כאולמות תצוגה ומכירה של רכבי קבוצת פולקסווגן.

בישראל פועל אהובי באמצעות חברת רבד הציבורית, בה הוא מחזיק ב-65% מההון ומשמש כיו"ר. מדובר בחברת נדל"ן קטנה יחסית, הנסחרת בבורסה בשווי של כ-160 מיליון שקל, והיא מחזיקה כיום כ-10 נכסים מניבים בארץ ובחו"ל, שחלקם מיועדים למכירה. החברה שותפה בפרויקט המגורים אנטוקולסקי שבמרכז תל-אביב.

נוסף לכך, לחברה פעילות משמעותית יחסית בתחום ניהול והפעלת בתי אבות סיעודיים באנגליה, בשותפות עם חברת בתי האבות בית הזהב. במסגרת זו השלימו החברות בשנה שעברה רכישת 13 בתי אבות תמורת כ-355 מיליון שקל (קרוב ל-80 מיליון ליש"ט), וזאת כחלק מהאסטרטגיה המשותפת שלהן להקים רשת בתי אבות סיעודיים איכותיים.

בסיכומה של 2017 רבד נהנתה מהכנסות מנכס חדש שרכשה בגרמניה, אשר הובילו לצמיחה של 50% בהכנסותיה השנתיות, שהגיעו ל-37 מיליון שקל. אולם, עלייה ניכרת בהוצאות המימון שלה הובילו לצניחה של כמחצית ברווחיה, שעמדו על כ-12 מיליון שקל.

ברבעון הראשון של 2018 הכנסותיה של רבד נשחקו ב-40%, ל-6 מיליון שקל, בעקבות מכירת אותו נכס בגרמניה, אולם שינוי בסעיפי שערוכי נכסים, מימון ורווחים מחברות כלולות, סייע לה להציג רווח רבעוני של יותר מ-5 מיליון שקל, אחרי הפסד שרשמה ברבעון המקביל.

עוד כתבות

דובר צה''ל, תא''ל דניאל הגרי / צילום: דובר צה''ל

דובר צה"ל: בכיר בחמאס חוסל בביה"ח שיפא

נזק נגרם לחצר בית בשלומי אחרי רצף אזעקות בגליל המערבי • דיווח: ישראל תקפה אזור פעילות של חיזבאללה בדמשק, 2 נפצעו • בית הדין בהאג הורה לישראל להכניס סיוע לעזה ללא הגבלה • מוקדם יותר: פצוע בינוני בפיגוע ירי בכביש 90 מצפון ליריחו • עדכונים שוטפים

עינת גנון / צילום: בר שניר

פרויקט הענק מתעכב: עוד פרישה מהמרוץ לניהול רשות המטרו

עינת גנון, סמנכ"לית הרשות להתחדשות עירונית, הודיעה על פרישה מהמרוץ לניהול רשות המטרו, לאחר שלאחרונה גם צחי דוד, סגן הממונה על התקציבים באוצר לשעבר, הסיר את מועמדותו לתפקיד ● כעת נותר מועמד אחד לבחירה, והמכרז עומד בפני ביטול

קרן כהן חזון, מנכ''לית ובעלת השליטה בתורפז / צילום: ששון משה

תורפז רוכשת יצרני חומרי טעם בלגית-גרמנית תמורת 48 מיליון דולר

תורפז צפויה לרכוש את קבוצת קלאריס & ווילך באמצעות חברת הבת שלה - פיט ● החברה מייצרת חומרי הגלם היחודיים לתחום הבשר והאפייה ומחזור המכירות שלה הסתכם ב-35.1 מיליון דולר ב-2023

הסכם אינו נדרש כתנאי עבור זוגות במערכות יחסים כאלה ואחרות / צילום: Shutterstock, Viacheslav Lopatin

זוג הקפיא עוברים ואז נפרד. האם האישה תוכל להשתמש בהם?

כשלושה עשורים לאחר פרשת נחמני, בתי המשפט עדיין נאלצים לדון בתביעות בלתי אפשריות לגבי גורלם של עוברים מוקפאים ● מן הראוי היה לחייב כל זוג שפונה לבצע הפריה חוץ-גופית, לחתום על הסכם שמתייחס לאפשרות הריאלית של פרידה במהלך הזמן שחולף בין יצירת העוברים המוקפאים לבין השימוש בהם

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

בורסת ת"א ננעלה ביציבות; אלקטריאון זינקה ב-18%, ישראכרט ב-8%

אל על השלימה גיוס של 100 מיליון דולר, המנייה עולה ב-4% ● הבורסה בת"א מסכמת רבעון ראשון בעליות נאות במדדים המובילים ● לאומי על הדולר המתחזק: "מציע למשקיעים הצעה שאי אפשר לסרב לה" ● באופנהיימר צופים "רוח גבית לשוק המניות האמריקאי לפחות עד שנת 2025"

דם אברמוב בקמפיין בנק הפועלים / צילום: צילום מסך

בלי אסקפיזם ועם לוחם בשיקום, הפרסומת של בנק הפועלים היא הזכורה ביותר

פרסומת הבנק, שבה מככב הלוחם הפצוע אדם אברמוב, היא גם המושקעת ביותר עם כ–1.6 מיליון שקל ● מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה עולה כי השבוע התברגו שתי פרסומות חדשות: מנורה מבטחים וטאצ' ● הפרסומת של ביטוח 9 היא האהודה ביותר גם השבוע

חנן מור, מנכ''ל קבוצת חנן מור / צילום: איל יצהר

הנושים זעמו, וחנן מור ידולל ל-1% ממניות קבוצת הנדל"ן שהקים

לפי הסדר החוב המתגבש, חנן מור יחזיק כ-1% ממניות החברה ● במקביל, יוקצה לנושי החברה, בעיקר בנקים וגופים מוסדיים, מניות שיהוו כ-96% מהון החברה

מבצע לתשלום חלקי על דירה על הנייר / צילום: דרור מרמור

מספר הדירות שנרכשות רק עולה, אז למה נתוני המשכנתאות נמוכים?

נתוני המשכנתאות החדשות שניטלו ממשיכים לדשדש כבר כמה חודשים, למרות העלייה ברכישת דירות ● האם מבצעי הקבלנים המאפשרים לשלם רק 10% בתשלום הראשון ואת היתר במסירה, יתבטאו במשכנתאות בעוד שנתיים־שלוש?

''התייצבות ושיפור, גם אם צנוע, ברוב הפרמטרים הפיננסיים של ההייטק הישראלי'' / אילוסטרציה: Shutterstock

אחרי שנה קשה, הרבעון הראשון של 2024 מראה מגמה חיובית בתעשיית הטק הישראלית

על פי נתונים חדשים מדוח ההייטק "Tech Review", ברבעון הראשון של 2024 חברות הסטארט-אפ הישראליות גייסו כ-1.6 מיליארד דולר ● מדובר בעלייה של כ-10% ביחס לרבעון הקודם וירידה של 10% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד ● 38% מסך הסכום הכולל גוייס בחברות הסייבר

בנק ההשקעות ג'יי. פי מורגן / צילום: Reuters, Mike Segar

האסטרטג של הבנק הגדול בעולם: "אתם לא תדעו כשהירידות יגיעו"

בבנק ג'יי פי מורגן שוב מזהירים מפני ירידות בשווקים, למרות שהתחזיות שלהם לא פוגעות כבר שנתיים וחצי ● האם הפעם התחזיות שלהם יתממשו? ומה הם ממליצים למשקיעים?

ביתן של קבוצת צ'אנגן בתערוכת מכוניות בסין / צילום: ap, Ng Han Guan

קבוצת הרכב השלישית בגודלה בסין בדרך לישראל

משלחת בכירה של צ'אנגן (Changan) סינית נערכת לייצא לישראל, הכניסה של החברה לישראל היא חלק ממהלך ההתרחבות הגלובלית שעליו הכריזה השנה ● מרצדס E קלאס והקרוסאובר של פורד: הדגמים החשמליים שבדרך ● השבוע בענף הרכב

מערכת ReDrone של אלביט / צילום: אלביט מערכות

הנקמה של פוטין בהודו, ומערכת יירוט הרחפנים החדשה של אלביט

אלביט הציגה ללקוחות אירופאיים את מערכת היירוט המתקדמת שלה, אלג'יריה מצאה מענה בסין מול עוצמת המל"טים מתוצרת ישראל, ארה"ב שמה את מבטחה בלייזר, והנקמה של פוטין בראש ממשלת הודו • השבוע בתעשיות הביטחוניות

ייצור השבבים / צילום: Shutterstock, Golubovy

חברות השבבים הישראליות שמשלמות על הקשחת הכללים

ביטול רכישת חברת שבבים ישראלים על ידי הענקית האמריקאית קוואלקום מתווספת לנסיגת אינטל מרכישת טאואר אשתקד ● לפי מומחים, מדובר במגמה מתעצמת של הקשחת העמדות מצד רגולטורים בעולם ● "חברות צריכות להתחיל לחשוב מראש על אלטרנטיבות", הם אומרים

חרדים בלשכת הגיוס / צילום: מיטב ודובר צה''ל

בג"ץ: לעצור תשלומים לישיבות שתלמידיהן לא מתגייסים החל מה-1 באפריל

בג"ץ הוציא את צו הביניים בשל היעדר מקור חוקי להעברת התשלומים ● וכעת, מיום שני הקרוב יופסק התקצוב לתלמידי ישיבות שחייבים בגיוס ● השופטים אימצו עמדה מחמירה מזו של היועמ"שית ● התנועה לאיכות השלטון: "צו הביניים הזה מהווה צעד תקדימי בדרך לשוויון, וציבור המשרתים מודה לבית המשפט על החלטתו החשובה"

הראלי בוול סטריט יימשך? זה מה שמלמדת ההיסטוריה

מדד המניות המוביל S&P 500 עשוי לסיים את הרבעון הראשון עם עלייה של 10% ● האם ניתן להסיק מכך שהמשך השנה יתאפיין בראלי? לפי מחקרים של כמה גופי השקעות, החדשות הרעות נוטות להגיע במחצית השנה השנייה

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: שלומי יוסף

העליון מגדיר מחדש את גבולות שכר הטרחה לעורכי דין בתביעות ייצוגיות

פסק דין שאישר פשרה עם סופרגז ואמישראגז קבע תקדימים בעניין שכר טרחת עורכי דין בתביעות ייצוגיות ● בין השאר נקבע כי שר הטרחה יוגבל לפי מדרגות מקסימליות, ודרך היישום לתשלום הובהרה ● בשוק יש שמברכים על ההסדרה, ואולם אחרים מזהירים: תפגע בתמריץ להשיג פיצוי מרבי

מרכז תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

בעל דירה סירב לחתום על פרויקט תמ"א וזכה ב־320 אלף שקל נוספים

בעל דירה בפרויקט תמ"א 38 בת"א, שהוא גם בעלים של חלק מהחצר, ביקש פיצוי של 1.2 מיליון שקל ● המפקחת על המקרקעין קבעה בהסכמת הצדדים כי אכן מגיע לו פיצוי תמורת חתימתו

חברת הסייבר הישראלית Coro (קורו) / צילום: CORO

המשבר בהייטק נגמר? סטארט-אפ ישראלי שני מודיע בתוך שבוע על גיוס של 100 מיליון דולר

חברת קורו (Coro) הישראלית, העוסקת במכירת מערכות סייבר לעסקים קטנים ובינוניים, הודיעה על גיוס של 100 מיליון דולר ● ככל שנודע, כספי הגיוס כולם הושקעו בחברה ולא בקניית מניות מיזמים או משקיעים קודמים ● כל הגיוס התבצע מקרנות הון סיכון זרות

סם בנקמן-פריד / צילום: ap, Bebeto Matthews

סם בנקמן-פריד, מייסד בורסת הקריפטו FTX, נידון ל-25 שנות מאסר

בנובמבר האחרון חבר מושבעים בארה"ב מצא את סם בנקמן-פריד אשם ● היום, השופט בתיק קבע כי הוא ירצה 25 שנות מאסר ● "אני הייתי המנכ"ל ולכן האחריות היא עלי", אמר בנקמן-פריד עם מתן גזר הדין

דוד פתאל / צילום: איל יצהר

לאחר שלוש שנים של הפסד, אירופה עזרה לדוד פתאל לחזור להרוויח

עם סיומה של השנה הסתכמו הכנסותיה של פתאל ב-6.93 מיליארד שקל, עלייה חדה של 26.6% ביחס לשנה שקדמה לה ● בשורה התחתונה רשמה פתאל רווח נקי של 45.2 מיליון שקל ● הסיבות לעלייה: שיפור בשיעורי התפוסה במלונות הרשת, עלייה במחיר של חדר ממוצע למתארחים ושיפור בשערי החליפין