גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

עכשיו זה רשמי: בוטל משחק הכדורגל של ישראל מול ארגנטינה

(עדכון) - עפ"י התקשורת בארגנטינה, הסיבה לביטול עשויה להיות לחץ מצד ההתאחדות הפלסטינית לכדורגל ● מפיקי המשחק: ברגע שתצא הודעת ביטול רשמית, מי שהצליח לרכוש כרטיס יקבל את כספו חזרה ישירות לכרטיס האשראי ● אבי גבאי: לחקור את ההתנהלות המושחתת של שרת הספורט מירי רגב

כרטיסים למשחק ארגנטינה ישראל /  מתוך אתר לאן
כרטיסים למשחק ארגנטינה ישראל / מתוך אתר לאן

עדכון 6:30: משחק הכדורגל בין נבחרות ישראל וארגנטינה בוטל - כך מאשרת שגרירות ישראל בבואנוס איירס. בהודעת השגרירות נאמר כי הסיבה לביטול היא איומים נגד שחקן הנבחרת ליאו מסי. 

דיווחים בתקשורת הארגנטינאית בשעות האחרונות טוענים כי משחק הכדורגל בין נבחרת ישראל לנבחרת ארגנטינה, שאמור להתקיים במוצאי שבת הקרובה הקרוב באצטדיון טדי שבירושלים, יבוטל. הסיבה? על-פי טענת התקשורת בארגנטינה, הסיבה עשויה להיות הלחץ של ההתאחדות הפלסטינית לכדורגל, שפנתה להתאחדות הארגנטינאית בבקשה לבטל את המשחק. אחד הדיווחים אף טען שבהתאחדות הארגנטינאית כבר התחילו לחפש יריבה אחרת, אותה הנבחרת של ליאונל מסי תפגוש בברצלונה. מההתאחדות הישראלית נמסר: "גם אנחנו בודקים אם יש או אין משחק. כאשר יהיו לנו תשובות ודאיות, נעדכן".

כזכור, התאחדות הפלסטינית פנתה להתאחדות הארגנטינאית בבקשה לבטל את משחק הראווה. ההתאחדות הפלסטינית אף איימה לנסות ולטרפד את בקשתה של ארגנטינה לארח את מונדיאל 2030: "אנחנו מצהירים שאם ארגנטינה תשחק בירושלים, כמו בתכנון, נצא בקמפיין עולמי לפסול אותה מאירוח מונדיאל 2030. משפחת הכדורגל הפלסטינית קוראת לכדורגל הארגנטינאי ולנבחרת הלאומית לא להיות מנוצלים על-ידי הממשלה הישראלית". 

מדוברות מפיקי המשחק נמסר הבוקר כי ברגע שתצא הודעת ביטול רשמית, מי שהצליח לרכוש כרטיס יקבל את כספו חזרה ישירות לכרטיס האשראי. 

לחץ פלסטיני 

אתמול (ג') קרא ג'יבריל רג'וב, יו"ר ההתאחדות הפלסטינית, לליאו מסי לא להגיע לירושלים, ואף הציע לשרוף את חולצתו אם יעשה זאת. רג'וב, כידוע, דורש כבר שנים להחרים את הכדורגל הישראלי בעקבות העובדה שלדבריו ישראל עוברת על החוק עם שיתוף של קבוצות מעבר לשטחה. כעת הוא מגביר את המלחמה בהתייחסו למשחק של הנבחרת מול ארגנטינה.

בתקשורת המקומית גם ריאיינו את שגריר הרשות הפלסטינית בארגנטינה, שאמר: "זה כאילו שאנחנו נחגוג את כיבוש איי המלבינאס. המשחק הזה הוא חלק מחגיגות 70 שנה להקמת מדינת ישראל, ומבחינתנו בלתי מתקבל שהוא יתקיים בירושלים, שהיא שטח כבוש".

מוקדם יותר אתמול, כ-20 אנשים הגיעו לאימון של נבחרת ארגנטינה בברצלונה כדי למחות על ההגעה שלה לירושלים. האוהדים קראו קריאות בגנות ישראל והניפו חולצות "מגואלות בדם" של נבחרת ארגנטינה.

מדובר בסך-הכול בעוד הבעת מחאה מיני רבות נגד ההגעה של ארגנטינה בכלל וליאו מסי בפרט, למשחק החגיגי באצטדיון טדי. בימים האחרונים עלו עוד ועוד קולות הן בעולם הערבי והן של פעילים אנטי-ישראלים נגד האליבלסטה והכוכב הגדול שלה. 

"הכול חלטורה" 

יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, מסר בתגובה ביטול המשחק עם ארגנטינה: "הבעיה הגדולה ביותר של הממשלה הזו היא שהכול חלטורה. הכרטיסים למשחק בקומבינה, המאבק ב-BDS הועבר למשרד לביטחון פנים מסיבות פוליטיות, שרת התרבות מתחפשת לשרת החוץ רק כדי להידחף למצלמות, ובסוף אף אחד לא עושה את העבודה, וארגנטינה לא תגיע לישראל". 

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, התייחס לדברים בחשבון הטוויטר שלו וכתב: "חבל שאבירי הכדורגל מארגנטינה לא עמדו בלחץ המסיתים שונאי ישראל, שמטרתם היחידה לפגוע בזכות הבסיסית שלנו להגנה עצמית, ולהביא להשמדת ישראל. לא ניכנע בפני חבורת אנטישמים תומכי טרור". 

יו"ר המחנה הציוני, אבי גבאי, קרא לפתוח בחקירת משטרה על התנהלותה של שרת התרבות והספורט מירי רגב. לדבריו, "התנהלותה המושחתת של שרת הספורט - מטקס המשואות, דרך טיימס סקוור ועד ארגנטינה - מחייבת חקירת משטרה. זו המדינה שלנו, המסים שלנו, הכבוד הלאומי שלנו - ולא מכונת הפריימריז שלה". 

עוד כתבות

החזית הבאה נגד ישראל? בארה"ב מחכים לדוח הדרמטי של ביידן

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: מחר צפוי להתפרסם דוח של ממשל ארה"ב שיקבע אם ישראל הפרה את החוק הבינלאומי בעזה, הלחץ עולה לקראת האירוויזיון והדילמה של האוניברסיטאות בארה"ב ● כותרות העיתונים בעולם 

אורן הולצמן, מנכ''ל ומבעלי אודיטי טק / צילום: יח''צ

באופנהיימר מעריכים שהמניה הזו מישראל תזנק שוב

בבנק ההשקעות החלו לסקר את אודיטי טק, לשעבר איל מקיאג', המייצרת מוצרי טיפוח וקוסמטיקה שנמכרים באינטרנט ישירות לצרכן ● לאחרונה ירדה מנייתה ממחיר ההנפקה

מחלקת מוצרי חשמל / צילום: תמר מצפי

החרם הטורקי יעלה את מחיר המקררים והתנורים. המרוויחה הגדולה תהיה סין

בענף החשמל מחפשים פתרונות למחסור בעקבות המהלך הטורקי, מהחלפת ספקים ועד הובלה דרך יוון וקפריסין ● ההערכות הן שבכל מקרה המחירים יעלו ב־20%-10%, וזמן האספקה יתארך - וכולם מנסים לעקוף את הגזרה: "זה פוגע גם ביצרנים הטורקים"

מעבר הגבול בין רוסיה לנארווה, אסטוניה, סגור לכניסת רכבים / צילום: Reuters, Mihkel Maripuu

אוקראינה מאבדת מכוחה, והמדינות הבלטיות שואלות: אנחנו הבאות בתור?

נארווה, עיר הגבול של אסטוניה שסומנה על ידי פוטין כאדמה רוסית היסטורית - היא בין היעדים הפוטנציאליים לערעור היציבות באזור ● מפברואר נרשמת הידרדרות מהירה ביחסים בין המדינות

ליאור וקס, מנכ''ל אינפיניטי ניהול תיקי השקעות / צילום: יח''צ

"יעמדו בתור לקנות את הטילים שלנו": מנהל ההשקעות שמסמן את התחום המבטיח

ליאור וקס מאינפיניטי מעריך שהתנודתיות בשווקים תימשך, וכדי להתמודד איתה יש לשים דגש בתיק על "פיזור גיאוגרפי וסקטוריאלי, עם אקטיביות" ● הוא נלהב ממהפכת ה-AI, מעריך שמניית אנבידיה עדיין מעניינת וטוען כי "המחירים בת"א אטרקטיביים, אבל הסיפור בעייתי"

מפגינים פרו-פלסטינים באוניברסיטת ''סיינס פו'' בצרפת מסמנים מתוך בניין של המוסד עליו השתלטו / צילום: ap, Jeffrey Schaeffer

העימותים עם מתנגדי ישראל בקמפוסים התפשטו לאירופה

בצרפת, בבריטניה, בברלין, בקופנהגן, באמסטרדם ועוד - מפגינים אנטי-ישראלים ופרו-פלסטינים מתעמתים עם המשטרה, עורכים תהלוכות ומקימים מאהלים מבוצרים ● מנכ"לית ICE, ארגון הקהילות הישראליות באירופה: "האוניברסיטאות לא יכולות להמשיך ולשבת על הגדר, ומדינת ישראל חייבת לפעול כבר היום ובאופן ממושך בקמפוסים"

שיפוצים בבניין / צילום: כדיה לוי

בניין הוכרז כמסוכן, אך דייר סירב לשלם על שיפוץ. מה קבע ביהמ"ש?

המפקח על רישום המקרקעין דחה תביעה של בעל דירה שסירב לשלם את חלקו בשיפוץ של בית משותף בבת ים

אהוד אולמרט, רה''מ לשעבר / צילום: שלומי יוסף

האם החלטה 1701 קוימה בזמן כהונתו של אהוד אולמרט?

אולמרט טען כי בתקופתו החלטה 1701 קוימה. הממשלה בראשותו גרסה אחרת ● המשרוקית של גלובס

מתחם תע''ש השלום / צילום: דמיטרי ספקטור

בכמה מכרה המדינה את הקרקע הכי לוהטת בכניסה לתל אביב

החברות אקרו נדל"ן וקטה ירכשו את הקרקע במתחם תע"ש השלום תמורת 644 מיליון שקל ועוד 67 מיליון שקל הוצאות פיתוח, פער של כמעט פי חמישה ממחיר המינימום אך נמוך משמעותית ממחיר השומה ● 5 הדונם ששווקו במכרז מיועדים למגורים בבנייה רוויה עם חזית מסחרית

רפיח / צילום: Reuters, IBRAHEEM ABU MUSTAFA

אחרי הודעת חמאס: החלה "פעולה ממוקדת" במזרח רפיח

על רקע הודעת חמאס שהוא מקבל את ההצעה המצרית להפסקת אש, הקבינט הצביע הערב להמשיך בפעולה ברפיח ● עוד נמסר כי "ישראל תשלח משלחת למתווכות כדי למצות את ההיתכנות להגעה להסכם"

יאיר כץ, יו''ר ועד עובדי התעשייה האווירית / צילום: איל יצהר

מה יעלה בגורל הבונוס של עובדי תע"א? דיל חדש עשוי לשחרר את הפלונטר

בתעשייה האווירית מבקשים לנתק את החיבור בין הדיבידנד שמשלמת החברה למדינה ובין חלוקת בונוס לעובדיה ● רשות החברות מעוניינת לנצל את המחלוקת כדי לרקום עסקה שתביא לפתרון כמה סכסוכים, ובראשם האשמות הממונה על השכר על חריגות שכר בתע"א

קניות בכרטיסי אשראי / צילום: Shutterstock

לפני פסח נרשם זינוק ברכישות בכרטיסי אשראי, אבל בחג עצמו הארנק נשאר בכיס

גלובס מציג מדד הבוחן את היקף הקניות בכרטיסי אשראי בישראל ● מנתוני הפניקס גמא עולה כי ענף החשמל והאלקטרוניקה רשם את העלייה הגבוהה של השבוע בהיקף ההכנסות

מטוס קרב מדגם סוחוי 35 ממריא מבסיס חיל האוויר הרוסי חמיימים בסוריה / צילום: ap, Alexander Zemlianichenko

רוסיה מוכרת לאיראן 24 מטוסים, ומציבה לישראל אתגר חדש

אספקת מטוסי סוחוי ומערכות הגנה אווירית S־400 מרוסיה לאיראן מציבה את המזרח התיכון בפני אתגר חדש ● מומחים: "חיל האוויר האיראני בנוי על אמל"ח מיושן, הסוחוי מייצג דור אחר של מטוסים"

גיא הדס / צילום: רמי זרנגר

אחרי 16 שנה: סמנכ"ל התקשורת, קשרי ממשל ואחריות תאגידית בבזק, גיא הדס, פורש

עפ"י הודעת בזק, הדס יישאר בתפקידו ככל שיידרש להעברה מסודרת של התפקיד ● עדיין לא ברור מי יהיה מחליפו של הדס, או לאן פניו מיועדות

אניית הקרב Hessen, בשובה מהים האדום לגרמניה / צילום: Reuters, Sven Eckelkamp

הגרמנים נסוגו, החות'ים השתכללו: כוח המשימה האירופי בים האדום מקרטע

דברי האדמירל היווני שעומד בראש כוח המשימה האירופי, שדלפו לתקשורת הזרה, חשפו כי הכטב"מים שמשגרים החות'ים מתגברים על ההגנות האוויריות, ושעם שלוש ספינות בלבד, הוא לא יכול למלא את המשימה ● בינתיים, מספר הספינות העוברות במצרי באב אל–מנדב צנח

טנק ישראלי בצד העזתי של מעבר רפיח / צילום: דובר צה''ל

ראש אמ"ן לשעבר מסביר: למה חמאס מפחד מכניסה ישראלית לרפיח

אלוף (מיל') אהרן זאבי-פרקש סבור שעיקר הלחימה נגד חמאס הסתיימה: "השמדת שלושה-ארבעה גדודים ברפיח לא תשנה" ● בשיחה עם גלובס הוא אומר שיש לדאוג שארגון הטרור לא יתחמש שוב: "רק אז נוכל לומר שהמלחמה שיפרה את המצב" ● וגם: מה דעתו על סערת המינויים בצה"ל

בורסת תל אביב / צילום: Shutterstock, MagioreStock

נעילה ירוקה בת"א; מדד הבנקים זינק בכ-3%, הדולר צלל מתחת ל-3.7 שקלים

מדד ת"א 35 עלה בכ-1.4% ● ירידה ביתרות מטבע החוץ של ישראל ● אילו הן המניות שמעניינות את המשקיעים? ● אודיוקודס לא עמדה בציפיות האנליסטים ● דב קוטלר, מנכ"ל בנק הפועלים פורש מתפקידו ● IBI: "חלון ההזדמנות להורדת ריבית בישראל הולך ונסגר" ● יוליוס בר: "מצפים שהפד יתחיל להוריד את הריבית בישיבתו בספטמבר"

ראש ממשלת בלגיה, אלכסנדר דה-קרו / צילום: ap, Jean-Francois Badias

ראש ממשלת בלגיה: "לא יכולים להמשיך בעסקים כרגיל עם ישראל"

ראש ממשלת בלגיה אלכסנדר דה-קרו שינה את עמדתו ושוקל כעת הטלת סנקציות הכוללות איסור יבוא מוצרים מהתנחלויות, בשל הפעילות הישראלית בעזה ● הסביר כי שינוי העמדה שלו נובע מכך שיש "יותר מדי קורבנות כתוצאה מהפעולות הצבאיות הישראליות" ● ההערכות הן כי יוזמה כזו תיכשל ברמה האירופית

משה מזרחי, מנכ''ל אינמוד וממייסדיה, עם מכשיר החברה / צילום: איל יצהר

"לפעמים אני תוהה אם היה נכון להנפיק": מדוע וול סטריט מענישה את כוכבת האסתטיקה מישראל

אינמוד מיקנעם ידעה לספק במשך שנים צמיחה מהירה בהכנסות ורווחיות פנומנלית, אך לאחרונה חתכה את התחזיות נוכח הריבית הגבוהה בארה"ב ועיכובים בייצור, ומחיר המניה נחתך בחצי ● המייסד משה מזרחי, שלאחרונה הוזז מתפקיד היו"ר, אומר כי "מי שאומר שהמלחמה לא משפיעה על עסקיו בחו"ל, משקר בעיקר לעצמו. הרופאים מקבלים מיילים 'החרימו את החברות הישראליות'"

מייסדי נו ניים סקיורוטי שי לוי ועוז גולן / צילום: יח''צ יוסי זליגר

אחרי שקיבלה תג מחיר של מיליארד דולר: נו ניים הישראלית נרכשת רק ב-450 מיליון דולר

חברת התקשורת האמריקאית אקמאי הודיעה על סגירת העסקה לרכישת חברת הסייבר ● בדצמבר 2021, גייסה החברה 135 מיליון דולר, לפי שווי של מיליארד דולר אחרי הכסף, והרכישה מהווה ירידה של 55% בערכה של החברה הישראלית