גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

"איפה שיש טיילות יש תיירים, מתפתחים עסקים"

גם ערים שאין להן חוף ים רוצות להתהדר בטיילת נעימה, בתקווה שבנוסף לרצים ולהולכים היא תביא גם עסקים והתחדשות עירונית

טיילת צ'יץ' / צילום: עומר מסינגר
טיילת צ'יץ' / צילום: עומר מסינגר

בשבוע שעבר נערכה בעיר עכו הפתיחה הרשמית של החלק הדרומי של הטיילת שתחבר יום אחד את שפך נחל נעמן והעיר העתיקה. בפרויקט הושקעו כ-30 מיליוני שקלים מתקציב משרד התיירות ועיריית עכו והציפיות ממנה, כזרז לפיתוח עירוני, גדולות. במקביל, התחיל תהליך שיקום טיילת מואב, המקשרת את מרכז העיר ערד ואזור המלונות.

עכו וערד לא לבד. בשנים האחרונות כמעט כל הערים במדינת ישראל בונות לעצמן טיילות. תל-אביב, חיפה, בת ים, נהריה, ראשון לציון ואילת, פורסות אותן ליד החוף, במרחק נגיעה מהמים, האחרות, כמו ירושלים, סכנין, ונצרת, שאין להן חוף ים, מייצרות שבילים שמשקיפים על הנוף.

הדימוי הציבורי של טיילות הוא של אתר שוטטות, או ספורט, אבל ראשי הערים כבר הבינו שתכנון נכון יכול לעודד פיתוח והתחדשות עירונית.

באתר האינטרנט של החברה הממשלתית לתיירות (חמ"ת), שהיא זרוע ביצועית של משרד התיירות, יש הצהרה על חזון "רצף טיילות", מראש הנקרה בצפון ועד זיקים, דרומית לאשקלון. מנכ"ל משרד התיירות, אמיר הלוי, מבהיר בשיחה עם "גלובס" כי מדובר במדיניות ארוכת שנים: "יש לנו תקציב שנתי לפיתוח תשתיות תיירות. מדובר באזורים עם פוטנציאל תיירותי, עם דגש על תיירות נכנסת. אנחנו מסייעים בתקצוב, בדרך כלל בשיתוף עם הרשות המקומית. בשנים האחרונות אנחנו שמים דגש על התחזוקה, לברר מה הסיכוי שהטיילת הזאת תמשיך להיות בסטנדרט תחזוקתי גבוה".

הלוי מדגיש את עניין התחזוקה ואף מציין שלא כל ההשקעות הוכיחו את עצמן: "רשות שיש לה רקורד לא טוב ביחס לתחזוקה של אתרי תיירות, הסיכוי שלה לקבל עוד פרויקטים הוא אפסי. אנחנו מתעקשים על זה. טיילות הן דבר חשוב. איפה שיש טיילות יש תיירים, מתפתחים עסקים, הווי תיירותי. בסוף זה נמדד אם נעים לתייר להיות שם או לא.

"טבריה היא דוגמה להשקעה שנכשלה: יש שם עשרה סוגי ריצוף, בכל פעם החליפו מודל. לאורך הטיילת יש גם בעיה עם תאורה, צמחייה, הטיילת לא מתחברת לים".

"לא טיילת אלא התחדשות מרקם החוף"

אדריכל אודי כסיף, ממשרד האדריכלים מייזליץ-כסיף, אחראי לשיקום הטיילת של ת"א-יפו, לטיילת החדשה של עכו ולטיילות באשקלון ובאילת. בימים אלה מקדם משרדו טיילת לחוף של קרית ים, במפרץ חיפה.

"אנחנו לא רואים את הפרויקטים האלה כ'טיילת'. אלה פרויקטים שמחוללים שינוי בכל רצועת החוף. מושג הטיילת זה שם כללי למרכז פעילות, אבל למעשה, מבחינתנו מדובר בהתחדשות מרקם החוף. זה הבדל גדול. פעם, המחשבה הייתה שאם אתה עושה רצועת הליכה ברוחב ארבעה מטרים, כמו בנתניה או בקרית ים, אתה מייצר שינוי ומרחב הודות לטיילת. אבל התוצאה הייתה שלא נוצרה התחדשות אמיתית באזור.

"ביחד עם הטיילת חייבת לבוא מערכת שלמה של פרוגרמות: הגדלת רצועת החול, יצירת הצללות, טיפול בסוכות המציל ויצירת מוקדי פעילות ומסחר שמאפשרים לאנשים לשהות במקום, להישאר בו מעבר להליכה הלוך ושוב. הטיפול הזה לוקח גם את המפגעים, כמו בניינים ישנים שחלקם לא חוקיים ומסדיר אותם. זו מהות הפרויקטים האלה. כך נוצרת תרבות חוף. זהו מרחב מסוג אחר".

מתכנן הערים והכלכלן תמיר בן שחר, ממשרד צ'מנסקי בן שחר, מדגיש שמבחינתו, טיילת היא סוג של רחוב: "כולנו מבינים היום שברחוב אתה צריך לתת לאנשים סיבה ללכת, כלומר זה לא רק לאלה שעושים ספורט, או צועדים. צריך לייצר חוויה וסקרנות. הטיילת הכי מלאה בסיבות ללכת לאורכה בתל-אביב, בעיני, היא לא זו ברחוב הירקון, אלא דווקא זו שמובילה מכיכר הבימה דרך שדרות רוטשילד ועד הים. הטיילת צריכה להיות קרובה למקום המגורים וצריכות להיות בסביבתה פעילויות. אנחנו לפעמים נתקלים באטימות של המתכננים שלא רוצים לפגוע בנוף ולא מאפשרים לייצר חיים".

תל-אביב:

"עולם חדש של עיר וים"

טיילת תל אביב / צילום: אביעד בר נס

האינטראקציה שבין העיר ת"א לסביבת חוף הים שלה עברה במאה השנים האחרונות תמורות מפליגות. בתקופתו כהונתו של מאיר דיזנגוף כראש העירייה ההתייחסות לים הייתה בעיקר פונקציונלית: הים שימש לספנות ולדיג ובו זמנית הזרימו אליו שאריות פסולת נוזלית וביוב.

בשנות ה-30 נבנתה טיילת מחוף בוגרשוב ועד לחוף גאולה, שהייתה הקצה הצפוני של העיר יפו, אך העיר המשיכה להתייחס לחוף בצורה אמביוולנטית. מצד אחד הים נתפס כמקום של נופש עממי, אך בו זמנית גם כאזור קצה. השינוי אירע בסוף שנות ה-60, עם הפסקת הזרמת הביוב לים, הקמת בתי המלון, ובניית שוברי הגלים שאפשרו את הרחבת חופי הרחצה.

בתחילת שנות ה-80, תקופת כהונתו של שלמה להט כראש העירייה, נחנכה הטיילת של ת"א, שעוצבה ע"י האדריכל יעקב רכטר בהשראת הטיילת של ריו דה ז'נירו, וחיברה את חוף גורדון עם יפו.

לפני כעשר שנים החליטה עיריית ת"א-יפו לחדש את טיילת החוף ובחרה במשרד האדריכלים מייזליץ כסיף לקידום הפרויקט. התכנון החדש כלל את החלפת ריצוף הגרנוליט, סלילת שביל אופניים, שבירת קיר התמך שחצץ בין מישור ההליכה לחוף והקמת טריבונות, אזורים מוצלים ומבני הסעדה ונופש חדשים. עלות שיפוץ הטיילת עומדת על כ-150 מיליון שקלים מתקציב הפיתוח העירוני.

כשהפרויקט יצא לדרך הייתה ביקורת רבה מצד פעילי סביבה שחששו מהצרת רצועת החול ומצד פעילי חברה שטענו שסדר העדיפויות של העירייה שגוי ושראוי היה להשקיע את הכסף במקומות אחרים.

אדריכל העיר תל-אביב-יפו, יואב דוד: "אנחנו יודעים שהשקעה במרחב הציבורי משפרת את ערכי הקרקע, את הפעילות העירונית, מייצרת מפגשים של הולכי רגל, איכות חיים ומעודדת נסיעה באופניים והליכות. טיילות ושדרות הן קטגוריה בפני עצמה, צירים לינאריים. אלה מקומות שמייצרים קישוריות, תנועה עם סיפור. בשדרות רוטשילד אתה הולך לאורך ההיסטוריה של ת"א, וזה הציר לאורך הים מייצר קישור ורציפות מצפון העיר ועד דרומה.

"פיתוח טיילת החוף הוא מבחינתנו סיפור הצלחה שמצדיק את עצמו בכל שקל שהושקע וכל מאמץ שנעשה.

"אין ספק שטיילת החוף שיזם צ'יץ' הייתה פריצת דרך. זה המקום שכל תושבי ת"א יכולים לפגוש את הים. אבל הטיילת מיצתה את עצמה והציבה בפנינו אתגרים של תחזוקה ותפקוד שלא היו מספיק טובים בעינינו. מספר המשתמשים הלך וגדל ומתקני החוף היו צריכים חידוש. הם לא עמדו בסטנדרטים ראויים. הטיילת הישנה יצרה מצוק עם החוף. אלה היו אזורים צחיחים, לא מנוצלים. היית יכול לשבת על הטיילת עם הגב לים ולא הייתה ירידה נוחה לים. אנחנו רצינו להנגיש את החוף גם לאנשים עם מוגבלויות. רצינו ליצור טיילת תחתונה שתעביר חלק מהעומסים, שאפשר יהיה ללכת במישור החול. נוצר עולם חדש של עיר וים. טיפלנו בגגות של בתי האוכל שהפכו למרפסות, בתאורה, והפכנו את המקום לרלוונטי ועדכני מבחינת העיצוב והאפשרויות שלו".

ערד: 

מלון בוטיק יוקרתי כמו במצפה רמון

טיילת ערד / הדמיה: אדריכל רם אייזנברג

טיילת מואב בערד הוקמה בשנות ה-60 וקושרת את אזור מרכז העיר עם אזור המלונות המשקיף על הנוף המרהיב של מדבר יהודה. אבל ערד, שנודעה פעם כיעד תיירות נחשק, איבדה מזוהרה, בתי המלון הגדולים התיישנו ואף ניטשו והטיילת הוזנחה.

ניסן בן חמו, ראש העיר של ערד, מספר שהטריגר לשיקום טיילת מואב היה התחייבות של העירייה לשני היזמים גיא וולף ומישה חקשורי, שרכשו את מלון מצדה בכוונה להקים באתר "מלון בוטיק שיתחרה במלון בראשית, כמו במצפה רמון".

את הטיילת החדשה תכנן אדריכל הנוף רם אייזנברג (שאחראי בין היתר לפארק קרית ספר ולפארק שדרות ההשכלה בת"א), המימון, בסך של כ-9.5 מיליון שקל, מגיע ממשרד התחבורה ומהרשות לפיתוח הנגב והגליל והקמתה התחילה בשבוע בעבר.

בן חמו: "הטיילת מטפלת בסיכון התחבורתי. כיום נוסעים ברחוב מואב במהירות גבוהה. בכוונתנו להצר את הכביש מ-14 מטר ל-6 מטר, לגרום להאטה ולייצר קישוריות עם שבילי אופניים ומדרכה רחבה. בחלק האורבני של הטיילת (באזור המערבי) בכוונתנו לעודד פיתוח מואץ של בנייה למגורים. בחלק הדרום מזרחי, ליד מלון 'יהלים', נעודד הקמה של עוד מלונות בוטיק. אנחנו מאמינים שהטיילת תעודד יזמים ותתרום לפיתוח התיירותי".

עכו: 

"הפיתוח במרחב הציבורי גורר אחריו השקעות במרחב הפרטי"

טיילת עכו / צילום: מייזליץ כסיף אדריכלים

טיילת החוף הדרומי של עכו, שנפתחה בשבוע בעבר, מהווה נקודת ציון חשובה בפיתוח העתידי של העיר. מדובר בשלב הראשון של טיילת שתשתרע בין העיר העתיקה לנחל נעמן. גבולותיו של האזור שפותח עד כה הם מחוף ארגמן ועד למקום שבו שכן בעבר בית הספר לחובלים. עדיין לא ידוע מתי יפותחו שאר חלקי הטיילת.

במשך שנים רבות היה האזור מוזנח והתמקמו בו שימושים זמניים, מחנות צבא, מבנים נטושים ובנייה לא חוקית. לצורך הקמת הטיילת נהרס בין היתר המבנה בן 16 הקומות (שהיה אמור להפוך למלון בשם "פנינת הים"), והיה ממוקם ליד חוף התמרים.

אדריכל אודי כסיף: "בסביבות שנת 2010 נתבקשנו לעשות תוכנית אסטרטגית לכל החוף הדרומי של עכו. מעל האזור הזה ריחפה במשך 15 שנה תכנית, שקידם מינהל מקרקעי ישראל, שדיברה על ייבוש רצועה רחבה של החוף ובניית שכונת מגורים ותיירות, העברה של כביש על קו המים, יצירת מעגנה חדשה, וכך הכל המתין וקפא במקום. גורמי הסביבה, כולל הולחו"ף, לא השתכנעו שיש הצדקה לעשות פעולות כל כך אגרסיביות בחוף וקיבלו את הצעתנו ליצירת שינוי מידי במקום להמתין לעתיד הרחוק, גם במחיר ביטול התוכנית הגרנדיוזית.

"עיריית עכו ומשרד התיירות ביקשו מאיתנו להכין תוכנית אסטרטגית, ויצרנו תוכנית שלוקחת את מה שיש ואת מה שניתן לעשות במקום בטווח הנראה לעין. הצענו לעשות פיתוח שלא מחייב תהליכים סטטוטוריים מורכבים. הבנו שיש לנו רצועת חוף ציבורית מדהימה, יש רחוב, שאף הוא ציבורי, ויש גם מבנה ששייך לעירייה, ויש לצדם שטחים שנמצאים בבעלויות פרטיות שיכולים להתפתח. ידוע שככל שרשויות משקיעות במרחב ציבורי דולר אחד, בתוך 10 שנים הוא מניב שמונה דולרים מהשטחים שנמצאים מסביב. הפיתוח במרחב הציבורי גורר אחריו השקעות במרחב הפרטי וזה בדיוק מה שקרה בחוף הדרומי בעכו - היזמות סביב החוף הביאה לבנייה של מבני מגורים שחיכו להיבנות עשרות שנים".

השקעה בטיילות שנפתחו בחמש השנים האחרונות

עוד כתבות

חיילי מילואים / צילום: Shutterstock

תאגיד בנקאי לקח רכב כמשכון. ואז השופט גילה שהוא שייך למילואימניק

הגנה מפני הליכי הוצאה לפועל, הקדמת תשלומים באמצעות הלוואה חברתית והצעת הסדר שהגיעה אחרי קריסת החברה: שלושה פסקי דין שניתנו לאחרונה ממחישים כיצד מערכת המשפט מנסה למצוא את האיזון ולהגן על המילואימניקים

ולדימיר טנב, מנכ''ל רובינהוד / צילום: ap, Mark Lennihan

"הוא הקים מעין כת": הכירו את הגורו העולה של ההשקעות המסוכנות בוול סטריט

ולאד טנב, שמוביל את פלטפורמת המסחר המקוון אותה ייסד עם שותף לפני 13 שנה, בגיל 25, מקפיד להפוך את מצגות החברה לשואו ואת לקוחותיה לחוד החנית של המסחר האקזוטי ● עם מועדון מעריצים הולך ומתרחב, טנב הבין את הפוטנציאל בסוחרים פעילים ואגרסיביים, בדרך להכניס את האקסטרים להשקעות המיינסטרים

פקקים / אילוסטרציה: Shutterstock, bibiphoto

ה-OECD החמיא על התוכניות לצמצום הפקקים. הבעיה: הקידום תקוע

דוח חדש של ה־OECD על ישראל מדגיש את הבעיה של עומס התנועה, ומשבח את הממשלה על כוונתה להטיל אגרת גודש ומס נסועה ● אלא שהרפורמות נתקלות בשורת התנגדויות ומחלוקות בין המשרדים השונים ● בינתיים, אין להכנסות משני המהלכים זכר בתקציב 2026

עמוס לוזון / צילום: יוסי כהן

"מחיר המניה ברח להם, אז מצאנו פשרה": עמוס לוזון מגלה איך נראו מאחורי הקלעים של המו"מ עם מנורה מבטחים

עמוס לוזון הפך השקעה של 10 מיליון שקל למיליארד וכעת חברת הביטוח הפכה לבעלת עניין בקבוצת הנדל"ן שלו ● "לא רציתי להכניס משקיעים לפני שהחברה שווה 1.5 מיליארד שקל. איך שהגיע השווי הזה קיבלתי טלפון. מחיר המניה 'ברח' להם, אז עשינו פשרה"

מירן פחמן / צילום: טרלן בן אבי

איזה משרדים שיגרו הכי הרבה פיינליסטים לתחרות הפרסום גרנות?

תחרות גרנות חושפת את מפת הפיינליסטים עם הובלה למנצ’, ליאו ברנט ובלאנקו ● וגם: יניב סנה מצטרף כשותף בחברת OMD , הנציגה הישראלית של תאגיד הפרסום הגדול בעולם, אומניקום ● אירועים ומינויים

עומס תנועה בנתיבי איילון / אילוסטרציה: Shutterstock

אלקטרה זכתה במכרז להקמת מערך מס הגודש בגוש דן

הפרויקט נועד לעודד מעבר לתחבורה ציבורית ולצמצם את עומסי התנועה בכניסה לתל אביב ובצירים המרכזיים ● הטמעת מס הגודש בישראל צפויה להניב לקופת המדינה 1.3 מיליארד שקל מדי שנה, ומיועדת למימון פרויקטים של תחבורה ציבורית, כולל פרויקט המטרו

מתחם הנרקיס, בית שמש - הדמיה / צילום: קסם הדמיות

אושר פרויקט פינוי־בינוי מבין הגדולים בארץ: 3,500 יחידות דיור חדשות בבית שמש

הוועדה המחוזית לתכנון ובניה במחוז ירושלים אישרה את פרויקט הפינוי-בינוי הגדול ביותר בתולדות העיר בית שמש ● יוקמו כ־3,500 דירות חדשות, לצד מוסדות חינוך ותשתיות ציבוריות משודרגות ● המודל שאושר מאפשר לדיירים לעבור ישירות לדירות החדשות במגרש החלוץ, ללא מעבר ביניים

מקרון לצד נשיא סין שי ג'ינפינג, בביקור בבייג'ינג השבוע / צילום: ap, Adek Berry

"ההלם הסיני": אירופה מתמודדת עם חזית חדשה

המכסים של טראמפ דחפו את סין להסיט סחורה מאמריקה לאירופה, שהפכה לאחד מיעדי היצוא העיקריים שלה ● התוצאה: לחץ הולך ומעמיק על התעשייה האירופית ● בזמן שפריז דורשת מכסים וברלין חוששת מפגיעה ביצוא, סין רושמת לראשונה עודף סחר של יותר מטריליון דולר

עמוד חשמל / צילום: Shutterstock

החל מינואר: תעריף החשמל יעלה ב-1.5%

תעריף החשמל יעלה ב-1.5% - שיעור מתון ביחס לטווח שרשות החשמל הגדירה ● הספקים עדיין מחכים למסמכי ההרכב המדויק של תעריף החשמל, שישפיע על רווחיותם ● מעתה, תעריף החשמל ייקבע פעם בחצי שנה במקום פעם בשנה

השקל מתחזק מול הדולר / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת adobe firefly)

השקל מתחזק היום בחדות מול הדולר. אלו הסיבות

השקל נסחר קרוב לשפל של 3.5 שנים ומתחילת החודש הוא המטבע החזק ביותר בעולם ● הורדת הריבית הצפויה בארה"ב מול היציבות היחסית פה מגדילה את פער הריביות לטובת ישראל ● גורם נוסף הוא נתון הגירעון הממשלתי, שהפתיע לטובה ומהווה אינדיקציה לאיתנות המשק ● האם התחזקות נוספת תביא את בנק ישראל להתערבות בשוק המטבע?

באירופה מעריכים: המועד שבו ישראל תתקוף באיראן

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל ● והפעם: מקורות דיפלומטיים באירופה מעריכים שישראל תתקוף במהלך שנה הבאה באיראן, הכותרות בגרמניה עסקו בביקור הקנצלר בישראל, ולבנון מנסים לתכנן את היום אחרי סיום המנדט של יוניפי"ל ● כותרות העיתונים בעולם

וול סטריט / צילום: Shutterstock

הישראלית שנפלה ב־27% ויוצאת מהמדד היוקרתי הזה בוול סטריט

שינויים בוול סטריט: חברת טכנולוגיית השבבים סיוה תיפרד ממדד S&P SmallCap 600 ● בעוד כשבועיים צפויות שלוש מניות להיכנס למדד S&P 500, לאחר שזינקו מתחילת השנה

תאונת דרכים / צילום: Shutterstock

"כאוס": האם בקרוב לא יהיה אפשר לתקן בישראל כלי רכב אחרי תאונה?

משרד התחבורה מתעכב בחתימה על תקנות חדשות, ויותיר 800 שמאים ללא רישיון החל מינואר ● המשמעות: הם לא יתנו חוות דעת, חברות הביטוח לא ישלמו - ומוסכים לא יתקנו את כלי הרכב

מחיר ביטוח הרכב / צילום: Shutterstock

לפני הדיון בוועדת הכלכלה: רשות שוק ההון קנסה שתי חברות ביטוח על מחירי ביטוחי הרכב

רשות שוק ההון הטילה קנס של 125 אלף שקל לביטוח ישיר והפניקס בעקבות חוסר בפרטים שביקשה מחברות הביטוח כדי להבין האם הן העלו את פרמיות ביטוחי הרכב יותר מדי ● הרשות ספגה ביקורת על כך שפעלה לאט מדי, כאשר בזמן שפעלה מחירי הביטוח כבר ירדו בשנה האחרונה בכ-10%

תאונת דרכים / צילום: פביו טרופה

הכאוס יידחה: משרד התחבורה מאריך בשנה את הרישיון של שמאי הרכב

לאחר חשיפת גלובס, משרד התחבורה ממהר למנוע מצב שבו חברות הביטוח לא יכולות לשלם על תיקון רכבים, ולכן מוסכים לא יתקנו והציבור יתקע בלי כלי רכב לאחר תאונה ● עד כה, ניתנו לשמאים רישיונות רק לחמש שנים, וכעת אלו יהיו תקפים לשש שנים

בינה מלאכותית / צילום: צילום מסך מתוך הצ'אט

איפה מוצאת הבינה המלאכותית את התשובות לשאלות שלכם

מחקר בדק 150 אלף תשובות שסיפקו מערכות בינה מלאכותית, ומשרטט תמונה מפורטת של מקורות המידע שמהם שואבים הצ’אטים את התוכן שהם מציגים למשתמש ● למרבה ההפתעה, הממצאים מצביעים על כך שהמקורות הדומיננטיים אינם בהכרח מאגרי ידע מוסדיים או כלי תקשורת גדולים

אוניית LNG של צים / צילום: Craig Cooper

הקשר הקטארי וההצעה של גליקמן: ועד עובדי צים מבקש ממירי רגב שתשתמש במניית הזהב

הוועד צפוי לפגוש השבוע את שרת התחבורה מירי רגב ולדרוש שהמדינה תפעיל את "מניית הזהב" שלה בחברת הספנות ● זאת בניסיון למנוע מכירה אפשרית של צים לחברת הפג לויד מגרמניה, שבין בעלי המניות הגדולים שלה גופים בשליטת קטאר וערב הסעודית

ערן וינטרוב, מנכ''ל ארגון לתת / צילום: שלומי מזרחי

האם דוח העוני של "לתת" מציג מציאות כלכלית מעוותת?

דוח העוני האלטרנטיבי של "לתת" מציג עליות חדות בעלויות המחיה - אך מאחורי המספרים מסתתרת מתודולוגיה שמבלבלת בין הוצאה לבין מחיר ● חלק מהרכיבים כלל לא מודדים יוקר מחיה, אלא צריכה בפועל של אוכלוסיות מסוימות, מה שמוביל לכשלים בולטים ולהצגת הנתונים בצורה מטעה

גיוס הון לחברות הייטק / צילום: Shutterstock, Pushish Images

לראשונה: הקרנות הזרות עוקפות את הקרנות הישראליות בהשקעות סייבר

נקודת מפנה בתעשיית הסייבר הישראלית: הקרנות הזרות דוחקות את הישראליות ומובילות את סבבי הסיד בסייבר המקומי ● במקביל, נרשמה האצה חדה בהשקעות באבטחת בינה מלאכותית, שזינקו ל-2.5 מיליארד דולר ומהוות כבר 64% מהשקעות הסייבר בישראל

וול סטריט / צילום: Shutterstock

וול סטריט ננעלה בירידות; ברודקום קפצה, לצד מניות שבבים נוספות

הנאסד"ק ירד בכ-0.1% ● IBM רוכשת חברת דאטה ב-11 מיליארד דולר ● תשואות האג"ח בארה"ב רשמו עליות לקראת החלטת הריבית ביום רביעי ● מנהל ההשקעות של ברקשייר האת'וויי עובר לג'יי.פי.מורגן ● מגנום, שפוצלה מיוניליבר החלה להיסחר הבוקר באירופה • טראמפ על עסקת נטפליקס - וורנר ברדרס: "זה בעייתי" • בלומברג: עליית הריבית הצפויה ביפן תרחיק משקיעים מנכסי סיכון