גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

המדינה תילחם בצרכני זנות המדווחים באינטרנט על מפגשי המין

מחלקת הסייבר בפרקליטות הגישה בקשות להגבלת הגישה לאתרים "סקס אדיר" ו"סקס פורום", בהם נוהגים צרכני זנות לפרסם את "התרשמותם" מנשים המספקות שירותי מין בתשלום ● באחת מחוות-הדעת התלונן לקוח על כך שבנה התינוק של האישה העוסקת בזנות לא הפסיק לבכות, ועל כך שלאמו הטרייה יש "בטן מידלדלת"

ד"ר חיים ויסמונסקי, מנהל מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה / צילום: שלומי יוסף
ד"ר חיים ויסמונסקי, מנהל מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה / צילום: שלומי יוסף

בכניסה לאתרי "הסקס" המובילים בישראל מקבל הגולש שלל מידע בנוגע לאפשרויות העומדות בפניו לקבלת שירותי מין. חלק מהאתרים כוללים "מאגר מידע ארצי" לשירותי מין בתשלום, אחרים כוללים "מילון מונחים" המקל על חיפוש השירות הספציפי הנדרש או "מדריך למחפש השירות" ו"תרגומון", המפענח ומתרגם עבורו את מילות הקוד המקובלות בעולם שירותי הזנות. ממש עולם ומלואו.

אלא שהעולם הזה בדרך להיעלם לאחר שנלכד בכוונת: רשויות האכיפה הכריזו על מאבק נגד ספקי שירותי הזנות המרכזיים בארץ, כולל בזירת האינטרנט. המאבק בזירה הווירטואלית מתנהל זה תקופה, ובמסגרתו הגישה מחלקת הסייבר בפרקליטות בחודשים האחרונים שורה של בקשות לחייב ספקיות שירות ואחסון אינטרנט, להסיר או להגביל גישה לאתרים מפרי חוק והפעם על המוקד: שני האתרים המרכזיים והמשמעותיים בישראל בתחום של שירותי זנות, אליהם גולשים עשרות אלפי אנשים מדי חודש.

השבוע הגישה מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה לבית המשפט המחוזי בתל-אביב בקשה להסרת אתר האינטרנט "סקס אדיר", שבבעלות שרון דגני מראשון-לציון, וארבעה אתרים נוספים המזוהים עמו, המפרסמים שירותים של מתן זנות. במקביל, הוגשה בקשה להגבלת גישה לאתר האינטרנט "סקס פורום", בו נוהגים צרכני זנות לפרסם את התרשמותם מנשים המספקות שירותי מין בתשלום. הבקשות הוגשו במסגרת הפעילות המשותפת של פרקליטות המדינה ומשטרת ישראל - ימ"ר תל-אביב, למיגור שירותי הזנות.

התייחסות מחפיצה ומבזה לנשים העוסקות בזנות

בבקשות, שהוגשו באמצעות עו"ד איתי גוהר, נטען כי האתר "סקס פורום" היה בעבר חלק מפורטל צריכת הזנות "סקס אדיר", ועמד לאחרונה במרכז ביקורת ציבורית, כאשר בדף הפייסבוק "When he pays" פורסמו ציטוטים מתוך חוות-הדעת שהעלו צרכני הזנות. בחוות-הדעת נכללו התייחסות מחפיצה ומבזה לנשים בזנות, תוך התייחסות להופעתן החיצונית, לרמת השירותיות שלהן בתחום הזנות, ל"שמחת החיים" שהן הפגינו תוך כדי מעשה הזנות ולרמת השחיקה שלהן מה"עבודה". כן נכללו בפורום תיאורים אנטומיים של איבריהן המוצנעים של הנשים בזנות.

באחת מחוות-הדעת באתר אף התלונן לקוח על כך שבנה של האישה העוסקת בזנות - עולל בן חודשים ספורים - לא הפסיק לבכות בחדר השני, ועל כך שלאמו הטרייה יש "בטן מידלדלת", ועל כן שני אלה פגמו לו בהנאה מהמעשה המיני.

הפרסומים בפורום מאפשרים זיהוי של הנשים העוסקות בזנות, כך שחוות-הדעת הללו נועדו להשפיע על מידת הפופולריות של אותן הנשים. מבחינה משפטית, מציינת הפרקליטות בבקשותיה, ניתן לראות באתר זה כאתר העובר על האיסור בחוק בדבר פרסום שירותי זנות.

בחוות-דעת נוספת שצוטטה בבקשה להגבלת הגישה לאתר, בדיון תחת הכותרת: 'מישל תל-אביב - 500', משתמש המכונה "30+" פרסם את ההודעה הבאה: "אז אחרי הרבה זמן שלא הייתי פה, חזרתי (לדגום ולדווח). פגשתי היום את מישל המתוקה שממוקמת בפינסקר, תל-אביב. [...] לדעתי היא רק הגיעה, אז יש מצב שעוד יהיו שינויים. [...] יש לה גוף חטוב 1.7 ככה, לא רזונת אבל בלי טיפת שומן. רגליים חזקות, חזה גדול וזקוף (יש מצב שסיליקון אבל די רך, לא מהקשים) ופטמות במבה שכיף לטעום. [...] שילמתי לה עבור שעה (500 ויש אפשרות קצרה ב-400) [...] היא פשוט זורמת עם הכול. [...]"

הודעה זו לוותה בקישורית (לינק) למודעה בתוך אתר האינטרנט www.sexadir.co.il, המשמש כפורטל גדול לפרסום שירותי מין בתשלום, הכוללת מספר טלפון, ותמונות של אישה בעירום חלקי ובתנוחות מיניות. בדיון אחר תחת הכותרת "אווה ראשון-לציון", המשתמש המכונה "Danran" פרסם "דירוג" לאותה אווה לכאורה, כאשר הוא מציין כי היא "רוסיה מבוגרת, נראה לי בת 50+ [...]. כרגע החבילה הכי טובה באזור" .

גם הודעה זו לוותה בקישורית למודעה באתר סקס אדיר, שכותרתה "חם ומושלם ברמת-גן", הכוללת מספר טלפון ותמונות של אישה בעירום חלקי ובתנוחות מיניות.

"את שחוקה, כבויה. גוף ללא נשמה"

משתמש אחר המכונה "החפוז המכני" כתב באתר "סקס פורום" כי אחת הנשים אליהן הגיע, נכנה אותה ש', היא "לא יפה כפי שאפשר לצפות מהתמונות, ויש לה עיניים שקועות עם עיגולים שחורים מסביב. זה המקום לציין לשבח את השיווק שלה כאן באתר, שיווק שמוביל לאכזבה. לא יפה, גילה כמעט כפול ממה שהיא מצהירה (20...), וזה ניכר על פניה וגופה (לא חטובה, בטן מבצבצת)".

עוד הוא כתב: "לסיכום: אני יודע שהדיווח שלי ישקע בים היחצנות והשיווק האגרסיבי ש-ש' זוכה להם פה, אבל אני את שלי עשיתי... ומכיוון שש' עצמה קוראת וכותבת בפורום, אפנה אליה ישירות: בייבי... אעוץ לך לפרוש. אם לא למעננו - אז למענך. קודם כל למענך. את שחוקה, כבויה. גוף ללא נשמה. את מהמקרים החריגים שמצדיקים את טענות הפמינסטיות המפגרות".

מהבקשות שהוגשו עולה כי האתר "סקס פורום" הוא מערכת פורומים בהם מבוצע, על-פי רוב, פרסום שירותי מין בתשלום על-ידי משתמשי הפורום. בדף הראשי באתר מוצגת רשימה של פורומים שונים, כאשר הפורומים העליונים והפעילים ביותר באתר, נוגעים לפרסומים בדבר שירותי מין בתשלום. נוסף על כך, בפורומים הפעילים ביותר באתר, נרשם כי הם "מאגר המידע הארצי לשירותי מין בתשלום". בפורום הפעיל ביותר באתר אף מתקיים דיון "נעוץ" - קרי הודעה הממוקמת בקביעות בחלקו העליון של הפורום - הנקרא "תוכן עניינים לחבר'ה הצעירים/חדשים", בה מסביר משתמש המכונה "roni golan", המוגדר כעוזר מנהל בפורום, את שמות הקוד בהם יש להשתמש בעת כתיבת הודעות חדשות בפורום.

תמונה עגומה של שירותים שהשתיקה יפה להם

לפי נתוני "הסקר הלאומי על הזנות" של משרד הרווחה והמשרד לביטחון פנים, רשת האינטרנט היא ספק המידע המרכזי לשירותי מין. מהסקר, שפורסם ב-2015, עולה כי בשנת 2014 פעלו בישראל 670 אתרי מין בעברית, המיועדים למבוגרים בלבד. בחיפוש של שירותי זנות על-ידי 50 מילות חיפוש, עלו 2,067 אתרים (אתרי מין ואחרים) הכוללים תמונות אירוטיות של נשים או גברים המביעים עניין ביחסים מיניים עם אחרים, או הפניה או פרסום גורמים המספקים שירותי מין.

הנתונים מלמדים על השינוי שחל בתעשיית המין אשר נשלטה בעבר על-ידי העולם התחתון והסרסורים, אך הפכה זה מכבר ל"ענף עסקי" המופעל על-ידי גורמים המפעילים אתרי מין באינטרנט.

על הרקע הזה, ועל רקע המאבק הכולל והמשולב - כלכלי, פלילי ומינהלי - שמנהלות רשויות האכיפה נגד תעשיית הזנות בישראל, סימנה לאחרונה המדינה גם את רשת האינטרנט כזירת המאבק הבאה; והחלה לתקוף שם את ספקי שירותי הזנות והמפרסמים.

בבקשות שהגישה הפרקליטות לסגירתם או חסימת של אתרי האינטרנט "העברייניים", מתארת הפרקליטות את כלל השירותים המוצעים על-ידי האתרים ומשרטטת תמונה עגומה של סחר בנשים ושירותים שהשתיקה יפה להם.

הבקשות הוגשו בהתאם לחוק סמכויות לשם מניעת ביצוע עבירות באמצעות אתר אינטרנט, שנכנס לתוקף בספטמבר אשתקד. על-פי החוק, תובע מוסמך יכול לפנות לבית המשפט בבקשה להוצאת צווים להסרת אתרי אינטרנט המאוחסנים על גבי פלטפורמות אירוח בישראל, לחסום גישה לאתרי אינטרנט המאוחסנים על גבי שרתים בחו"ל או להורות על סינון האתרים מתוצאות החיפוש.

החוק קובע סמכות חדשנית לגבי אתרי אינטרנט הכוללים פעילות עבריינית מ-5 סוגים: פעילות של ארגון טרור, פרסום תכנים פדופיליים, ארגון הימורים אסורים, סחר בסמים מסוכנים ופרסום שירותי זנות.

מאז כניסת החוק לתוקף, הוגשו 15 בקשות להסרה או הגבלת גישה אל אתרים המפרסמים שירותי זנות, ועד כה כולן התקבלו. כמו כן, הוגשו בקשות לחסימת גישה לאתרים פדופיליים שונים בהתאם לחוק.

בפרקליטות מציינים כי תופעת פרסום שירותי הזנות שכיחה מאוד באינטרנט, כך שכיום שירותי זנות נגישים לכל דרך האינטרנט באמצעות חיפוש פשוט במנוע חיפוש ובמסגרת אתרי אינטרנט גדולים, רחבי תפוצה ובעברית.

מנהל מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה, ד"ר חיים ויסמונסקי, מציין כי "בכוונת הפרקליטות להמשיך את השימוש בכלים שמקנה החוק, כחלק מתפישת ההפעלה של הפרקליטות בתחום המאבק בפשיעה המקוונת. לפי תפישה זו, יש לפעול באופן משולב, הן כלפי מבצעי העבירות באמצעות האינטרנט והן כלפי העבירות עצמן, זאת כאשר לא ניתן להגיע לחשיפה והעמדה לדין של מבצעי העבירות".

ד"ר ויסמונסקי הסביר עוד כי המשטרה והפרקליטות ממשיכות לאסוף חומרים הנוגעים לאתרי אינטרנט ישראליים המבצעים פעילות עבריינית, ובקרוב תוגשנה בקשות נוספות להסרה או חסימת גישה לאתרים אלה.

עוד כתבות

פליקס בייקר / איור: גיל ג'יבלי

האחים שהמתינו 20 שנה עד שהשקעה של מיליונים הפכה ל־8 מיליארד דולר

משקיעים בקרן גידור של האחים פליקס וג'וליאן בייקר זכו לאחרונה להכנסה מפתיעה, מהגדולות ביותר שחולקו אי פעם בתעשייה, בעקבות עסקת ביוטק ● זה קרה כשהאחים מכרו החזקה היסטורית בחברת הטיפול לסרטן, סיג'ן, לענקית התרופות פייזר

הפגנה פרו־פלסטינית באוניברסיטת קולומביה, אתמול (ש') / צילום: Reuters, Cristina Matuozzi

"ארגון טרור השתלט": גל הפגנות נגד ישראל באוניברסיטת קולומביה

ביום חמישי האחרון, נעצרו מעל מאה סטודנטים שהשתתפו בהפגנה פרו־פלסטינית באוניברסיטת קולומביה, וההפגנות מאז נמשכות במלוא עוזן ● פרופ' שי דוידאי מבית הספר למנהל עסקים באוניברסיטה צייץ בעקבות האירועים: "ארגון טרור השתלט על האוניברסיטה והמדינה צריכה להתערב ולהשתלט על הקמפוס"

מותג משקאות האנרגיה BLUE / צילום: Shutterstock

יצרנית משקאות האנרגיה "בלו" ופרשת זיוף נתוני המיחזור

המשרד להגנת הסביבה שוקל אי הכרה בדיווח על יעדי האיסוף והמיחזור של חברת בלו לשנים 2019-2020, וקביעת תשלום כפל פיקדון בהיקף של כ-100 מיליון שקל ● זאת, לאחר שהחברה לא סיפקה אסמכתאות מספקות לאימות דיווחיה על עמידה ביעדי האיסוף והמיחזור לשנים 2019-2020 ובהמשך לחקירה המתנהלת ברשות המסים ובמשטרה

קרית שמונה / צילום: אייל מרגולין

בערב החג: רצף אזעקות בגליל העליון והמערבי

מוקדם יותר: מטרה אווירית יורטה באזור קריית שמונה ● יותר מחצי שנה אחרי 7 באוקטובר - ראש אמ"ן חליוה פורש מצה"ל • "לעד אשא איתי את הכאב האיום של המלחמה", כתב לרמטכ"ל • אלוף פיקוד מרכז יסיים את תפקידו בקיץ ● צה"ל פתח במבצע סיכול במסדרון החיץ ברצועה: מחבלים חוסלו, תשתיות טרור אותרו והושמדו • דיווח בניו יורק טיימס: ישראל תכננה מתקפה גדולה יותר נגד איראן, גם בטהראן - אך היא נבלמה ברגע האחרון ● כל העדכונים

במשרד המשפטים סבורים כי התיקון יעודד הגשה של תובענות ייצוגיות ראויות / אילוסטרציה: Shutterstock, Morakot Kawinchan

הסוף למסחרה? משרד המשפטים מקדם חוק שמבקש לטלטל את מוסד התובענות הייצוגיות

ברקע הסערה הציבורית בנוגע לתובענות ייצוגיות, משרד המשפטים הפיץ תזכיר חוק בנושא ● בתזכיר מוצע להגביל את מספר התובענות הייצוגיות שיכול אדם להגיש בשנה, לקבוע תקרות ברורות לגמול ושכר הטרחה, וגם לאפשר לשופטים לפסוק הוצאות משפט אישיות לחובתם של עורכי הדין במקרים של תביעות סרק

הסופרקמפיוטר של חברת Cerebras בחוות שרתים בקליפורניה / צילום: Reuters, REBECCA LEWINGTON/CEREBRAS

בחסות אלטמן ומשקיעים מישראל, המתחרה באנבידיה יוצאת להנפקה

סריבראס, יצרנית "השבב הגדול בעולם", בה מושקעים מייסדי OpenAI וכן ישראלים ואמירותים רבים, מתקדמת להנפקה ● בינתיים היא גייסה 723 מיליון דולר

שלומי ויוסי אמיר / צילום: יח''צ, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

כאב הראש החדש של האחים אמיר בשופרסל

‎בבקשה לתובענה ייצוגית, נטען כי האחים אמיר ביקשו לרכוש את השליטה בשופרסל באופן שיפטור אותם מלשלם לציבור את מלא פרמיית השליטה, כדי לא להיקלע לתחרות על השליטה בחברה ● התובעים מעריכים את הנזק בסכום הנע בין 232-146 מיליון שקלים

איילת שקד / צילום: שלומי יוסף

מיליון וחצי שקל על משרה חלקית: איילת שקד מציגה - כך מכינים נקניקיות גם בעסקי הנדל"ן

איילת שקד השוותה בין מינוי בכירים במערכת המשפט להכנת נקניקיות ("מי שלא עומד בחום, שלא ייכנס למטבח") ● מעניין מה הייתה אומרת על מינוי פוליטיקאית לתפקיד בכיר במגזר העסקי

עמית גל, הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון / צילום: מארק ניימן, לע''מ

המפקח על הביטוח עושה סדר וקובע כללים ברורים לבעלי שליטה לקבלת היתר אחזקה

עמית גל, ממלא מקום הממונה על שוק ההון, מציג מתווה שיאפשר לקרנות הזרות ששולטות בחברת הביטוח הפניקס למכור את השליטה בה בחלקים ● הקרנות סנטרברידג וגלאטין רכשו את אחזקותיהן בחברה ב-2019, ומאז הוכפל שווי הקבוצה

ראש אמ''ן, אלוף אהרון חליוה / צילום: דובר צה''ל

ראש אמ"ן האלוף אהרון חליוה הודיע על פרישה מצה״ל

חליוה הודיע היום על פרישה, חצי שנה אחרי המחדל המודיעיני העמוק של ה-7 באוקטובר ● במכתב שחיבר לרמטכ"ל, כתב כי "אגף המודיעין בפיקודי לא עמד במשימה עליה אנו אמונים. לעד אשא עימי את הכאב האיום של המלחמה"

ח''כ משה ארבל, מפלגת ש''ס / צילום: איל יצהר

"מוכרחים להבין את גודל השעה": ראיון חג עם השר הכי לא שגרתי שיש

שר הפנים משה ארבל מכוון אצבע מאשימה לבג"ץ שיצר תגובת נגד בציבור החרדי לשאלת הגיוס ● בענייני התכנון, הוא מגלה שהוא הודף לחצים להתערבות ומאשים את שרי הליכוד באינטרסים צרים ● את הפועלים הפלסטינים, הוא אומר, צריך להחזיר, "אין שאלה בכלל" ● ולמה הוא משוכנע שזה הזמן להעלות ארנונה

בית הנבחרים בוושינגטון / צילום: ap, Jacquelyn Martin

בית הנבחרים האמריקאי אישר סיוע עתק לישראל. מה תכלול החבילה?

בית הנבחרים האמריקאי אישר סיוע בסך כולל של 95 מיליארד דולר לשורה של מדינות ובהן ישראל ● חבילת הסיוע כוללת 26.4 מיליארד דולר לישראל, כולל 4 מיליארד דולר למילוי מלאי טילי טמי"ר של כיפת ברזל; 60.8 מיליארד דולר סיוע לאוקראינה, בדגש על השלמת אמל"ח; וכן, 8.1 מיליארד דולר עבור טייוואן

הבורסה בתל אביב / צילום: Shutterstock

נעילה ירוקה בתל אביב: מדד ת"א בנקים 5 זינק בכ-4%

מדד ת"א 35 קפץ ב-1.1% ות"א 90 הוסיף לערכו כ-1.4% ● הדולר חצה רף של 3.8 שקלים ונחלש חזרה בסוף השבוע ● S&P הודיעו על הורדת הדירוג של ישראל מרמה של AA- ל-A+ ● הסיכויים להפחתת ריבית בישראל וארה"ב הולכים ומתרחקים ● בעוד שבישראל יתקיים שבוע מסחר מקוצר לרגל החג, בוול סטריט יפרסמו דוחות כמה מענקיות הטכנולוגיה המשתייכות לשבע המופלאות

טסלה 3 / צילום: יח''צ

טסלה מורידה את מחירי הדגמים בישראל. כמה הם יעלו?

כחלק ממהלך גלובלי של החברה, שהחל בסוף השבוע בארצות הברית, טסלה מוזילה את המחירים של דגמי טסלה 3 וטסלה S ● במקביל, סימנים ראשונים לכך שהקיצוץ הגלובלי בכוח האדם עליו הכריזה טסלה החודש, מגיע גם לישראל

הצוללת. הילה ויסברג בשיחה עם  ד''ר עדית זכאי–אור / צילום: באדיבות ראוניברסיטת ייכמן

"חתרתי בים בזמן שהבנים שלי בחזית. לא צריך להתבייש במקומות שטוב לנו"

שיחה עם ד"ר עדית זכאי–אור, מנכ"לית מרכז מיטיב לפסיכולוגיה חיובית באוניברסיטת רייכמן ● על איך עצב ושמחה יכולים להשתלב זה בזה, כיצד להחזיק תקווה בזמן משבר והקשר בין חשיבה חיובית לתקיפה האיראנית • האזינו 

דיזנגוף סנטר / צילום: גיא חמוי

מעל 3 מיליון שקל בדקה: זינוק בהוצאות בכרטיסי אשראי לעומת ערב פסח אשתקד

לפי נתוני חברת שב"א, בין השעות 8:00-14:00 הוציאו הישראלים סכום של 735 מיליון שקל • מדובר בזינוק של 14% בהוצאות בכרטיסי אשראי לעומת ערב פסח אשתקד • בשנה שעברה בשעות אלו נרשמו הוצאות בכרטיסי אשראי בסכום כולל של 645 מיליון שקל • ומה הייתה הדקה העמוסה ביותר היום?

ענבר שעשוע בר ניר ועדי אטון לפידות / צילום: דרור סיתהכול

קרן משפחת שעשוע תחלק 6 מיליון שקל לבעלי עסקים ששירתו במילואים

מענקי הצמיחה יינתנו לפי שיטה שבה בעלי עסקים שמגישים מועמדות צריכים במקביל לבחור מי מעמיתיהם ראוי לקבל את הכסף ● מאז פרוץ המלחמה חילקה הקרן 21 מיליון שקל למטרות שונות ● ישראל מתגייסת

צילומים: יריב כ''ץ (ידיעות אחרונות), יח''צ, shutterstock, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

המילון העכשווי של ענף השיווק, הפרסום והמדיה

גלובס מציג את המושגים, האנשים, הרשתות והחברות שמסעירים בעת הנוכחית את אנשי השיווק, הפרסום והמדיה ● מהאחים אמיר והשרים ניר ברקת ושלמה קרעי, דרך האיום הסיני משיין, ועד רשתות המזון שעשו עלייה והבינה המלאכותית שכולם מתאמצים לייצר איתה מציאות חדשה

בעולם מתפעלים מישראל: "הראתה שהיא יכולה לתקוף מתי שהיא רוצה"

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: בוושינגטון פוסט מתפעלים מהמתקפה שמיוחסת לישראל באיראן, ובאיראן מנסים להקטין את האפקט שלה וגם: אייפ"ק פותח בקמפיין נגד פוליטיקאים אנטי-ישראלים בבחירות בארה"ב ● כותרות העיתונים בעולם 

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי / חומרים: אתרי החברות, Shutterstock

תוספים וטריקים: כך קונים ברשת חכם ובזול

היקף הרכישות של ישראלים באונליין נמצא בעלייה מתמדת, אבל רבים לא מכירים את הכלים שמאפשרים לחסוך בתשלום ● מתוספים שמשתלם להתקין בדפדפן ועד שיחה עם צ'אטבוט