גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

לקחו את הזמן עד גמר המונדיאל

וגם: אלקו של האחים זלקינד, רכשה מניות החברה הבת אלקטרה נדל"ן בכ-6 מיליון שקל

מימין: צבי ימיני, אוגוסטו קפיטונוצ'י ויונתן וינר / צילום: ערן לם
מימין: צבי ימיני, אוגוסטו קפיטונוצ'י ויונתן וינר / צילום: ערן לם

במשחק חצי הגמר ובניצחונה של נבחרת צרפת על בלגיה אמש, צפו כמה אנשי ונשות עסקים במסעדת קלארו בתל אביב. אלה, הוזמנו על-ידי מותג שעוני היוקרה הובלו, מנותני החסות במונדיאל, לאירוע שהתקיים במקביל ב-29 מדינות, ובו הושקה מהדורה ייעודית של שעונים, בשת"פ עם גוגל, פיפ"א ואינטל. בתוכנית: ארוחת ערב והקרנת המשחק על גבי מסכי ענק לטובת חובבי שעוני יוקרה ומוזמנים. עוד נמסר, כי בימים הקרובים ישלחו חמישה אנשי עסקים נבחרים לטוס ולצפות במשחק הגמר כולל אירוח, כל זאת מטעם המותג.

במארחים באירוע המקומי היו: דודו פולטורק, מבעלי קבוצת רולטיים, יבואנית המותג; אוגוסטו קפיטונוצ'י, דירקטור המזרח התיכון בהובלו; יונתן וינר, מנכ"ל הובלו ישראל, שאמר כי השעון מותאם לשופטי כדורגל, כי באמצעותו באמצעותו לא רק ניתן לקבל תוצאות בזמן אמת, אלא גם בזמן המשחקים השופטים מעדכנים דרך השעון באמצעות טכנולוגיית קו השער.

באורחים: עידית ואילן רביב, מנכ"ל מיטב דש; עו"ד סמדר נמרודי רינות, יו"רית מלונות הכשרת הישוב; עמוס לוזון, בעל השליטה בקבוצת לוזון; ארנון תורן, מנכ"ל קבוצת קניוני עזריאלי; ישראל רייף, יו"ר קבוצת שלמה; משה גאון, מבעלי גאון אחזקות ובת זוגו גל וורשבסקי; דני לוזון, משנה למנכ"ל סופר פארם; איש העסקים צבי ימיני; עדי כהן, מנכ"ל קבוצת טיב טעם; אהובה תורג'מן, מבעלי ומנכ"ל קבוצת BBB; אלי שגיב, מנכ"ל לוריאל ישראל; עו"ד רונית סיטין זלקינד ועו"ד עופר צור; ואחרים.

אילן ועידית רביב / צילום: ערן לם

עמוס לוזון ואהובה תורג'מן / צילום: ערן לם, לנס הפקות

עדי כהן וישראל רייף / צילום: ערן לם

אלקו של האחים זלקינד, רכשה מניות החברה הבת אלקטרה נדל"ן בכ-6 מיליון שקל 

האחים דניאל ומיכאל (מייקי) זלקינד מביעים אמון בחברת אלקטרה נדל"ן, ובאמצעות חברת ההשקעות אלקו שבשליטתם השקיעו בימים האחרונים כ-6 מיליון שקל ברכישת מניות חברת הבת. מהעדכון של אלקטרה נדל"ן בנושא עולה כי אלקו רכשה בבורסה נתח של מניות אלקטרה נדל"ן, המהוות כ-1% מהונה (קרוב ל-650 אלף מניות).

הרכישה נעשתה לפי מחיר מניה של 9.5 שקל - דומה לשווי המניה הנוכחי המשקף לאלקטרה נדל"ן שווי של כ-530 מיליון שקל, וזאת אחרי זינוק של 50% שנרשם בערכה בשנה האחרונה, ושל כ-35% מתחילתה של 2018. בעקבות הרכישה, חלקה של אלקו באלקטרה נדל"ן עומד על קרוב ל-63% מההון.

פעילותה של אלקטרה נדל"ן מתמקדת מתחילתה של 2016 במקבצי דיור בדרום מזרח ארה"ב, וכיום היא מחזיקה ביותר מ-60 מקבצי דיור, בעיקר במדינות פלורידה, טקסס, צפון קרוליינה וג'ורג'יה, הכוללים יותר מ-19 אלף יחידות דיור.

ההחלטה על מיקוד הפעילות הגיעה לאחר כמה שנים במהלכן התרכזה החברה במימוש נכסים כדי לעמוד בהתחייבויותיה, על רקע מצב פיננסי מאתגר והפסדים משמעותיים.

בשבועות האחרונים עדכנה החברה על מכירת 11 מקבצי דיור בצפון קרוליינה, הכוללים כ-3,000 דירות, בהם היא מחזיקה עם שותפים, תמורת כ-1.6 מיליארד שקל (442 מיליון דולר).

מלבד אלקטרה נדל"ן, החזקותיה המרכזיות של אלקו כוללות את חברת הבנייה והתשתיות אלקטרה ויבואנית ומשווקת מוצרי הצריכה החשמליים אלקטרה מוצרי צריכה (אמ"צ).

מתחילים מהתשתית: אילו טענות עלו בוועידה ה-7 לתשתיות ישראל?

הוועידה ה-7 לתשתיות ישראל התקיימה אתמול (ג') במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב. בתשתיות כמו בתשתיות - לא הכל זרם חלק. את דבריו של יובל שטייניץ, שר האנרגיה, על הגז הטבעי והמחאה בנוגע למיקום אסדת לוויתן בסמוך לחוף הים, ליוו קולות מחאה מכיוון הקהל. גם דבריו של ישראל כ"ץ, שר התחבורה והבטיחות בדרכים והשר לענייני מודיעין, נקטעו כשעלה נושא העומס בדרכים והצורך הבהול לטפל בו. אהוד דנוך, מנכ"ל שיכון ובינוי סולל בונה תשתיות, טען כי "הממשלה חייבת לעשות רוויזיה אחת גדולה בכל הקשור למוסר התשלומים". לדבריו:"ממשלת ישראל מחויבת לשלם לספקים שוטף +30, אבל את נושא הבנייה ההנדסית החריגו לשוטף +85, מה שמוביל חברות קבלניות לממן את המדינה שהזמינה את העבודה". 

עוד השתתפו בוועידה אותה ארגנה חברת מידע כנסים: שאול מרידור, הממונה על התקציבים במשרד האוצר; עופר בלוך, מנכ"ל חברת החשמל; יוסי אבו, מנכ"ל דלק קידוחים; חיה ויצחק תשובה, בעל השליטה בקבוצת דלק ואסי ברטפלד, מנכ"ל הקבוצה; שחר איילון, מנכ"ל רכבת ישראל; יגאל לנדאו, מנכ"ל וממייסדי רציו; יוסי דסקל, מנכ"ל בובמברדיה; יצחק בלומנטל, מנכ"ל נמל אשדוד, שרון קדמי מנכ"ל אלסטום ישראל; ד"ר שמואל פלדל, מנכ"ל סימנס ישראל ואחרים.

אסי ברטפלד ואהוד דנוך / צילום: אבשלום ששוני

השילוב חשוב: מי זכו להוקרה על גיוון תעסוקתי?

בבית שגריר ארה"ב בהרצליה פיתוח, התקיים ביום שני בערב, אירוע לעידוד הגיוון התעסוקתי. במקום הוענקו פרסים למובילים בגיוון 2018, ובו נכחו משתתפי תוכנית Diversity Works של עמותת itworks לגיוון תעסוקתי ותוכנית MEPI של שגרירות ארה"ב.

דיויד פרידמן, שגריר ארה"ב ויפעת ברון-גולדברג, מנכ"לית itworks, העניקו את הפרסים לנציגי החברות פרוקטר אנד גמבל, נוקיה וסיטי בנק, על שהעלו את המודעות לנושא ותרמו לשינוי. ברון- גולדברג הבהירה כי "אין מגזר שלא ניתן לשלב. לעיתים רק נדרשת הכוונה של אנשי מקצוע כדי לכייל את התהליך ולהכיל באופן שוטף את האחר. זה הד.נ.א העסקי החדש למי שבוחר להתאים את עצמו לדינמיקה".

בנוכחים ובמגוונים: טרי דיווידסון ראש המחלקה לדיפלומטיה ציבורית בשגרירות ארצות הברית בישראל; היזם והמשקיע יוסי ורדי; מרים כבהא נציבת שיוויון ההזדמנויות במשרד העבודה והרווחה; ניל קורני מנכ"ל סיטי בנק; בועז קיידר, מנכ"ל מכלול; גיא שמש, מנוקיה; נעמה גלעדי, מנהלת קשרי חוץ וחברת הנהלה בפרוקטר אנד גמבל ישראל; רון ווליכמן, מנכ"ל בינת סמך; ד"ר גלית דשא, מנהלת יוזמת power in diversity; ואחרים.

במסגרת זו הצביעה עמותת itworks על כך שכל החברות המשתתפות בתוכנית Diversity Works של העמותה, סייעו לעלייה כוללת של כ-150% במשרות מגוונות.

דיוויד פרידמן, יפעת ברון-גולדברג וטרי דיווידסון / צילום: יוסי מויאל

ניל קורני, גיא שמש ויוסי ורדי / צילום: יוסי מויאל

עוד כתבות

ינקי קוינט, מנכ''ל רמי ומ''מ מנהל רשות החברות / צילום: יוסי זמיר

מתחנות כוח ועד מוסכי רכבת: בענף התשתיות טוענים שרמ"י תוקעת מיזמים

בפנייה דחופה מבקשים במינהל התכנון מרשות מקרקעי ישראל לשחרר היתרים למיזמי תשתית לאומיים ● ברקע זה, גורמים בענף טוענים כי פרויקטים גדולים, בהם תחנות כוח ומוסכים של הרכבת הקלה, תקועים בגלל התנהלות הרשות ● רמ"י: "חלק מהפרויקטים יצאו לדרך"

חברת הסייבר הישראלית Coro (קורו) / צילום: CORO

המשבר בהייטק נגמר? סטארט-אפ ישראלי שני מודיע בתוך שבוע על גיוס של 100 מיליון דולר

חברת קורו (Coro) הישראלית, העוסקת במכירת מערכות סייבר לעסקים קטנים ובינוניים, הודיעה על גיוס של 100 מיליון דולר ● ככל שנודע, כספי הגיוס כולם הושקעו בחברה ולא בקניית מניות מיזמים או משקיעים קודמים ● כל הגיוס התבצע מקרנות הון סיכון זרות

אולם הקונצרטים בו התרחש הפיגוע במוסקבה / צילום: Reuters

הפיגוע במוסקבה הביא את אירופה להגביר כוננות מפני מתקפת דאעש

צרפת ואיטליה פרסמו אזהרות מפיגועי דאעש בשטחן, כשהחשש עולה לקראת חג הפסחא ● המתקפה ברוסיה העלה גם לפני השטח את האזורים העניים ביותר במדינה, בהם צובר ארגון הטרור השפעה

מנכ''ל NICE, ברק עילם / צילום: CRC Media

מלך השכר של ת"א: המנכ"ל שהרוויח כ-90 מיליון שקל ב-2023

עיקר התגמול של מנכ"ל נייס ברק עילם – הוני ● במשך שנותיו כמנכ"ל נייס צבר תגמולים בהיקף של כ-460 מיליון שקל לפי שער החליפין הנוכחי ● שכר של כ-17 מיליון שקל למנכ"ל אלביט אשתקד

פרופ' דניאל כהנמן / צילום: יח''צ מטר

פרופ' דניאל כהנמן, זוכה פרס נובל לכלכלה, הלך לעולמו

כהנמן, בן 90 במותו, זכה בפרס נובל בכלכלה בשנת 2002 על מחקר בתחום של קבלת החלטות בתנאי אי-ודאות

חנן מור, מנכ''ל קבוצת חנן מור / צילום: איל יצהר

הנושים זעמו, וחנן מור ידולל ל-1% ממניות קבוצת הנדל"ן שהקים

לפי הסדר החוב המתגבש, חנן מור יחזיק כ-1% ממניות החברה ● במקביל, יוקצה לנושי החברה, בעיקר בנקים וגופים מוסדיים, מניות שיהוו כ-96% מהון החברה

בורסת לונדון / צילום: Shutterstock

עליות קלות באירופה; מחירי הנפט קופצים ב-1%

החוזים העתידיים בארה"ב נסחרים בירידות קלות ● בריטניה נכנסה למיתון ● באופנהיימר צופים "רוח גבית לשוק המניות האמריקאי לפחות עד שנת 2025" ● טסלה ממשיכה במומנטום השלילי, לאחר שבמורגן סטנלי הורידו את תחזית המכירות של החברה

הבורסה בתל אביב / צילום: Shutterstock

ירידות קלות בנעילת הבורסה; אופקו הלת' זינקה בכ-8%

מדד ת"א 35 ירד ב-0.3% ● הבורסה מסכמת את הרבעון הראשון: "מדדי ת"א-35 ות"א-90 רשמו תשואה חיובית של כ-5% וכ-11%, בהתאמה" ● זינוק של כ-50% בצבר ההזמנות של רפאל ● ביל אקמן: "מניית בורסת ת"א זמינה במחיר מציאה" ● דלק תחלק דיבידנד בסך של רבע מיליארד דולר ● בנק ישראל לא יאפשר לאחים נאוי לשלוט בישראכרט עם שיעור החזקות נמוך מ-30%

מבצע לתשלום חלקי על דירה על הנייר / צילום: דרור מרמור

מספר הדירות שנרכשות רק עולה, אז למה נתוני המשכנתאות נמוכים?

נתוני המשכנתאות החדשות שניטלו ממשיכים לדשדש כבר כמה חודשים, למרות העלייה ברכישת דירות ● האם מבצעי הקבלנים המאפשרים לשלם רק 10% בתשלום הראשון ואת היתר במסירה, יתבטאו במשכנתאות בעוד שנתיים־שלוש?

המדינה החדשה שמצטרפת להליך נגד ישראל בהאג

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: רוב האמריקאים מתנגדים להמשך המלחמה, הממשלה הצרפתית מהצהירה שלא סיפקה נשק לישראל מאז ה-7 באוקטובר ואירלנד מצטרפת לתביעה נגד ישראל בהאג ● כותרות העיתונים בעולם 

אסדת קידוח ''לוויתן'' / צילום: אלבטרוס

במשרד האנרגיה בוחנים: הקמת מתקן להנזלת גז בהשקעה של 7 מיליארד דולר

חלק משמעותי מיצוא הגז של ישראל תלוי היום במצרים, ומתקן הנזלה יאפשר יצוא לרחבי העולם כדי לבזר את הסיכונים ● מי יממן את עלויות ההקמה האדירות?

יהודה מורגנשטרן, מנכ''ל משרד הבינוי והשיכון / צילום: רונן חורש

האוצר על הצעת משרד הבינוי לעזור לקבלנים: "לא ישימה בעליל"

מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון יהודה מורגנשטרן אמר כי יבוצע פיילוט לסיוע לקבלנים שיאחרו במסירת דירה בשל המלחמה, תחילה בשלוש ערים - בשדרות, בקריית שמונה ובשלומי • מנכ"ל האוצר הייזלר: "לא מכיר את ההצעה"

מרכז תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

בעל דירה סירב לחתום על פרויקט תמ"א וזכה ב־320 אלף שקל נוספים

בעל דירה בפרויקט תמ"א 38 בת"א, שהוא גם בעלים של חלק מהחצר, ביקש פיצוי של 1.2 מיליון שקל ● המפקחת על המקרקעין קבעה בהסכמת הצדדים כי אכן מגיע לו פיצוי תמורת חתימתו

ייצור השבבים / צילום: Shutterstock, Golubovy

חברות השבבים הישראליות שמשלמות על הקשחת הכללים

ביטול רכישת חברת שבבים ישראלים על ידי הענקית האמריקאית קוואלקום מתווספת לנסיגת אינטל מרכישת טאואר אשתקד ● לפי מומחים, מדובר במגמה מתעצמת של הקשחת העמדות מצד רגולטורים בעולם ● "חברות צריכות להתחיל לחשוב מראש על אלטרנטיבות", הם אומרים

וול סטריט / צילום: Shutterstock

וול סטריט ננעלה בעליות; אנבידיה צללה בכ-3%

הנאסד"ק עלה ב-0.5% ● מדד דאקס עלה ב-0.5%, הקאק ירד ב-0.3% ● גולדמן סאקס: לשוק המניות בארה"ב יש אפסייד מוגבל ● נובוקיור וסייברוואן מזנקות בטרום מסחר ● ערב הפסחא, מחירי הקקאו בשיא כל הזמנים, מה זה אומר לגבי יצרניות הממתקים הגדולות ומחירי השוקולד?

נילי גולדפיין, ג'ודי (יהודית) אפרימי, ולימור שאקו בכנס משאבי האנוש / צילום: רמי זרנגר

הכלים שכל מנהל משאבי אנוש צריך לאמץ בעקבות המלחמה

הטראומה הקולקטיבית הציבה אתגרים חדשים בפני עולם העבודה הישראלי, בהיקפים עצומים ● הפתרונות להתמודדות עמדו בלב כנס שערכה השבוע ישראכרט לסמנכ"לי משאבי אנוש ● ישראל מתגייסת

מתחם חזית הים בחיפה / הדמיה: מן-שנער-יעד אדריכלים

נסגר המכרז הראשון של רמ"י בחזית הים בחיפה: כמה תשלם הזוכה?

יורו ישראל זכתה במכרז של רמ"י על קרקע של 23 דונם, להקמת 500 יחידות דיור ושטחי מסחר באחד מהמתחמים המסקרנים בישראל ● החברה תשלם על הקרקע, הסמוכה לבית החולים רמב"ם בחיפה, כ-205 מיליון שקל כולל הוצאות פיתוח

דוד פתאל / צילום: איל יצהר

פתאל מציגה: מעבר לרווח ותגמול של 10 מיליון שקל לבעל השליטה

עם סיומה של השנה הסתכמו הכנסותיה של פתאל ב-6.93 מיליארד שקל, עלייה חדה של 26.6% ביחס לשנה שקדמה לה ● בשורה התחתונה רשמה פתאל רווח נקי של 45.2 מיליון שקל ● הסיבות לעלייה: שיפור בשיעורי התפוסה במלונות הרשת, עלייה במחיר של חדר ממוצע למתארחים ושיפור בשערי החליפין

תוכנית בת גלים / הדמיה: דרמן ורבקל אדריכלות

1,300 דירות במקום בסיס חיל הים בחיפה

תוכנית 'בת גלים' להקמת שכונה חדשה אושרה בוועדה המחוזית חיפה ● הרשויות שיכולות לקבל תמיכה מהרשות להתחדשות עירונית ● וגם: מאות יחידות דיור חדשות בגליל המערבי ● חדשות הנדל"ן

ביתן אינטל בגרמניה / צילום: Shutterstock

אינטל תכננה להשקיע 86 מיליארד דולר באירופה. סטארט־אפ קטן מקשה עליה

קרב פטנטים שחברת שבבים קטנה מנהלת נגד אינטל בגרמניה עשוי לחבל בתוכניות של הענקית באירופה כולה ● ניצחון משמעותי לתביעה נרשם החודש, עם הוצאת צו מניעה זמני נגד מכירת כמה מעבדים של אינטל ● השאלה הגדולה: האם ייפתחו משפטים דומים ביבשת?