גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

בגלל הכיסא: סלינגר החרימה את ועדת האשראי לטייקונים

(עדכון) - הישיבה הראשונה של הוועדה לבחינת האשראי ללווים הגדולים הייתה אמורה להתכנס היום, אלא שראש רשות שוק ההון החליטה שלא להיכנס לאולם, שהוכן כך שיעמיד אותה בפני חקירה צולבת - והישיבה פוזרה ● מקורבים לרשות שוק ההון טוענים: "זה היה מביש כמו בתקרית הכיסא הנמוך לשגריר הטורקי” ● כבל: "לא אוותר. סלינגר לא תשים עלינו פס"

דרמה בפתיחת ועדת החקירה הפרלמטרית בכנסת בנושא האשראי ללווים הגדולים: הממונה על שוק ההון, דורית סלינגר, החליטה ברגע האחרון להחרים את הישיבה הראשונה של הוועדה, מה שגרם לפיזור של הישיבה. סלינגר התכוונה להשתתף והגיעה אל הכנסת ביחד עם הצוות שלה ועם מצגת מיוחדת שהכינה לישיבה. אלא שאז היא הבינה שח"כ איתן כבל מתכוון לקיים את הישיבה בפורמט של שימוע בסנאט, ולהושיב אותה בשולחן נפרד, ללא אנשי הצוות שלה, במעמד הדומה למעמד של "נאשם". סלינגר סירבה לפורמט והחליטה שלא להשתתף בישיבה. 

"כל החומרים לוועדה היו מוכנים. דורית סלינגר הגיעה לשם במטרה לדבר, אולם זה היה מביש. כמו בתקרית הכיסא הנמוך לשגריר הטורקי. זה פשוט לא מכבד", אומר גורם בסביבת רשות שוק ההון. עוד הוסיף הגורם: "אין שום בעיה עם פורמט של שימוע, אך לשים את סלינגר במרכז על כיסא נאשמים? זו ועדה עם סמכויות כמו כל ועדה אחרת בכנסת". 

ח"כ כבל זעם על החלטת סלינגר שלא להשתתף, ואמר בפתח הישיבה: "היום הוזמנה לכאן דורית סלינגר, הממונה על רשות שוק ההון. היא הראשונה שאמורה להתחיל את דיוני הוועדה. לצערי, הודיעה לנו הגברת דורית סלינגר כי אינה מתכוונת להגיע לדיון". 

עוד הוא הוסיף: "אין לי שום כוונה לוותר. ואם דורית חושבת שזה שהיא נמצאת בסוף הקדנציה שלה, זה אומר שהיא יכולה לשים עלינו פס - אז היא טועה. אני אומר את זה בצורה הכי ישרה, לא ליד ולא כאילו". 

"לא נהיה ועדת קישוט"

בהמשך התייחס כבל גם לחוסר שיתוף-הפעולה מצד הבנקים בהעברת חומרים: "הבנקים רואים שהרגולטור כל הזמן מתחבא, יש מי שיאמר בדין אחרי המילה 'סודיות'. סודיות זו המילה החדשה. הם לא רוצים שנדע מה קרה, איך הדברים התנהלו. וגם מה שלא סודי, מתחיל בסודיות. הדיון שמתנהל בעניין הזה כל-כך מתיש, שבסוף חולפים ימים ועוד שנה. ח"כ יואב קיש כיו"ר ועדת הכנסת הניח הצעת חוק שבאה להסדיר את העניין הזה, ושרת המשפטים פנתה אליו וביקשה ממנו לדחות את ההחלטה. לצערי לא צלחה דרכנו, והודענו לח"כ קיש, וכי בכוונתי לקבוע דיון עם שרת המשפטים בנושא". 

ואילו ח"כ קיש הוסיף: "סלינגר לא תקבע את סדרי הישיבה בכנסת. זה לא תפקידה. לא נהיה ועדת קישוט. הכיסא ריק הוא אנלוגיה לכל מה שקרה פה. נצטרך להוביל מהלך שיתקן את ההתנהלות הזו".

ח"כ קיש התייחס גם לגבי העברת החומרים הסודיים מהבנקים ואמר: "באנו לבדוק כשל אמיתי שאירע בשוק. צריך לתת לוועדה שיניים, או שנחזיר את המפתחות ונלך לוועדת חקירה ממלכתית. כבר מעבירים לכנסת חומרים סודיים, זו לא תהיה הפעם הראשונה שיגיעו חומרים כאלה". 

"כיסא נאשמים"

מרשות שוק ההון נמסר בתגובה לאירועים בוועדת החקירה: "הממונה על שוק ההון הוזמנה לפתוח את דיוני הוועדה שהקמתה נועדה לבחון מתן אשראי על-ידי המערכת הבנקאית לטייקונים, אך הביעה את הסכמתה לפתוח את הדיון הראשון. הממונה וצוותה נפגשו עם יועצי הוועדה ושיתפו פעולה בכל מה שנדרש בתהליך. 

"הממונה הגיעה לדיון על-מנת להעביר מצגת ולענות על שאלות חברי הוועדה, אך להפתעתה נדרשה לשבת במרכז האולם על כיסא נאשמים, ולא בנוהל הרגיל הנדרש כאשר כל הצוות המקצועי יושב עמה. לאור סירוב הוועדה להושיב אותה באופן מכבד, סירבה לקיים את הדיון. הרשות נכונה לענות על כל שאלה ולהעביר כל מידע שיש בסמכותה בהליך מוסדר ומכבד".

ישיבה משמעותית ראשונה

היום התכנסה סוף-סוף הישיבה המשמעותית הראשונה של ועדת כבל לבדיקת האשראי ללווים הגדולים במשק. הפוקוס של הוועדה הוא אמנם בטיפול הבנקים באשראי ללווים הגדולים, אבל הישיבה עסקה דווקא בחוב של המוסדיים וכן בהתנהלות רשות שוק ההון, הביטוח והחיסכון בנושא הסדרי החוב ללווים הגדולים.

מעל ל-50% מהאשראי העסקי כיום נמצא בשוק ההון בניהולם של המוסדיים. לפי הערכות, במסגרת הסדרי החוב שהם עשו (בעיקר בעשור האחרון), הם מחקו יותר מ-10 מיליארד שקל. בנוסף לכך, שוק ההלוואות הפרטיות של המוסדיים כבר מגיע לעשרות מיליארדי שקלים, כשבניגוד לנעשה בשוק האג"ח הקונצרניות, פעילות זו אינה שקופה והפיקוח עליה נחשב לנמוך יחסית.

לוועדת החקירה הפרלמנטרית ישנם יועצים מקצועיים: פרופ' ניתאי ברגמן, פרופ' אשר בלס ועו"ד רמי תמם. הצוות שלהם חקר בחודשים האחרונים את נושא האשראי של המוסדיים, והיום הוצגו עיקרי הכשלים שהם מצאו לגבי הפיקוח על האשראי שניתן בשוק ההון ללווים הגדולים. 

"סטנדרט חדש לדיונים"

"אנחנו יוצאים רשמית אל הדרך. הדיונים ייערכו במתכונת של שימוע. אנחנו מתכוונים להביא סטנדרט חדש לדיונים", אמר אתמול (ב') בשיחה עם "גלובס" ח"כ איתן כבל. "השאלות למחר כבר מוכנות, אבל בהחלט ייתכן שנבקש השלמות או אולי אפילו נזמן שוב את סלינגר - גם אם זה יהיה אחרי שתסיים את תפקידה הנוכחי", הוא מוסיף.

בשבועות האחרונים שלחה הוועדה מכתבים רשמיים לחמשת הבנקים הגדולים. הוועדה דרשה שהבנקים יעבירו מידע על האשראי שנתנו ללווים הגדולים המרכזיים. בין היתר ביקשה הוועדה לקבל לידיה את מסמכי ההלוואות השונים, פירוט הבטוחות, דוחות הביקורות הפנימיים בנושא, פרטים של אנשי הקשר שביצעו את הביקורת, פרוטוקולים של ועדות האשראי ועוד.

לבנקים ניתנו שבועיים להשיב לפניית הוועדה. המכתבים נשלחו באופן מדורג בין אמצע חודש יוני לתחילת חודש יולי, כך שהשבועיים שניתנו לבנקים כבר חלפו. ל"גלובס" נודע כי עד כה רק מזרחי טפחות השיב רשמית לפניית הוועדה, ויתר הבנקים ממלאים בינתיים את פיהם מים. במזרחי טפחות העדיפו להשיב לוועדה בשלילה מנומסת לגבי העברת מידע על לווים ספציפיים.

בוועדה לא היו מרוצים במיוחד מהתשובה, שתאמה ככל הנראה את מה שחושבים בכל הבנקים ובבנק ישראל: אין כוונה להעביר חומרים על לווים ספציפיים מפאת סודיות בנקאית. 

הסודיות הבנקאית גוברת?

הבנקים גם יכולים לשמחתם להתבסס על פסק הדין שניתן באחרונה בבית המשפט העליון בנושא זה, שנפל להם כפרי בשל. מדובר בפסק דין שניתן בעקבות עתירה של התנועה לאיכות השלטון ועמותת הצלחה לגבי העברת מידע על נוחי דנקנר. פסק הדין קבע שהסודיות הבנקאית גוברת על זכות הציבור לדעת.

עם זאת, בוועדה לא חושבים שפסק הדין מצדיק אי-העברת נתונים במקרה הזה, שכן לא מדובר באותן הסיטואציות. הסיבה לכך היא שבית המשפט פסק בעקבות עתירה של תנועות אזרחיות לחשוף מידע. לעומת זאת, במקרה הזה מדובר בוועדת חקירה שחוקרת תחום שלם, וכן חוקרת את התנהלות הרגולטורים, כך שמדובר בנושאים שהם מעבר ל"זכות הציבור לדעת", כשם שהיה בפסק הדין הרלוונטי.

בכל אופן, ביתר הבנקים לא ממהרים להשיב לפניית הוועדה, שכן הם ככל הנראה חוששים מעימות מולה. בחלק מהבנקים אומרים כי ממילא נדחה סדר הופעת הבנקים מול הוועדה, כאשר בינתיים נקבע רק כי פועלים ולאומי יופיעו בפני הוועדה בחודש אוקטובר (זאת, בעוד בתחילה היה ניסיון לקבוע הופעות של בכירי הבנקאים כבר ביולי), כך שהדחיפות בהעברת החומרים ירדה.

בבנקים אחרים טוענים כי הם עדיין בודקים אילו חומרים הם בכל זאת יוכלו להעביר לוועדה (חומרים כלליים יותר, כגון נהלים, ולא חומרים שקשורים ללווים ספציפיים).

עם זאת, לפי הערכות, כעת כאשר כבר בנק אחד לפחות השיב לוועדה (אגב, מזרחי טפחות דווקא היה מהבנקים האחרונים שקיבלו פנייה), סביר כי גם יתר הבנקים יצטרכו להשיב וכי הם ישיבו תשובה ברוח דומה.

בסביבת הוועדה לא פוסלים כי אם אכן לא יועברו חומרים, הם יחריפו את הלחץ בדמות חקיקה או איום במעבר לוועדת חקירה ממלכתית. עם זאת, הערכות הן כי הוועדה תצא לדרך ותמשיך בדיוניה גם אם לא יועברו החומרים המיוחלים. 

"סלינגר ביזתה את בית המחוקקים"

גם יתר חברי הכנסת שנכחו בדיון הגיבו בחריפות להחלטתה של סלינגר שלא להשתתף בישיבה. ל"גלובס" נודע כי מספר חברי כנסת החברים בוועדה בוחנים פנייה לנציבות שירות המדינה בכדי להפעיל סנקציות כנגד סלינגר. "ההתנהגות הזו חצופה ולא ראויה", אמרה היום בישיבה ח"כ איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני). "אני קוראת לדורית סלינגר לחזור לאלתר ולקבל את הכללים כפי שצריך לנהוג פקיד, גם אם הוא בכיר ומוכשר כמוה. מאז החלה רפורמת בכר בשנת 2005, נוצרו פה גופים שהם כמו בנקים, אבל הם לא נקראים בנקים, ועל ההתנהלות שלהם ראש רשות שוק ההון הייתה צריכה לענות היום".

ח"כ עיסאווי פריג' (מרצ) אמר: "עצם היעדרותה של הממונה על שוק ההון דורית סלינגר הוא פשוט ביזוי בית המחוקקים ובמיוחד ביזוי הציבור ". ח"כ יואב קיש (ליכוד), אמר כי "סלינגר לא תקבע את סדרי הישיבה בכנסת. זה לא תפקידה. לא נהיה ועדת קישוט. הכיסא ריק הוא אנלוגיה לכל מה שקרה פה. נצטרך להוביל מהלך שיתקן את ההתנהלות הזו".

מעדיפים ועדת חקירה ממלכתית

לאחר שסיימו לבקר את סלינגר, ביקרו חברי הוועדה גם את התנהלות הבנקים ובנק ישראל בנוגע להעברת חומרים לוועדה. בחודש האחרון פנתה הוועדה אל חמשת הבנקים הגדולים וביקשה מהם להעביר חומרים על ההלוואות והטיפול בהסדרי החוב ללווים הגדולים. כפי שפורסם ב"גלובס", רוב הבנקים כלל לא ענו למכתב, ובכל אופן אין בכוונתם להעביר חומרים בשל "סודיות בנקאית".

"הבנקים מתחבאים מאחורי ה'סודיות'. סודיות זו המילה החדשה. הם לא רוצים שנדע מה קרה, איך הדברים התנהלו. וגם מה שלא סודי, מתחיל בסודיות. הדיון שמתנהל בעניין הזה כל כך מתיש, שבסוף חולפים ימים ועוד שנה", אמר כבל, שהודיע כי יקדם מחדש יוזמת חקיקה שתחייב את הבנקים להעביר את החומרים, וכי בכוונתו להיפגש עם שרת המשפטים איילת שקד בנושא.

במקביל לכך, נראה כי בכנסת כבר מתחילים להכין את הקרקע להקמת ועדת חקירה ממלכתית בנושא שתחליף את הוועדה הפרלמנטרית: "אם נתחיל להרים ידיים ולהתגמש, אז עדיף שנחזיר את המפתחות. בכוונתי להכין הצעה להקמת ועדת חקירה ממלכתית, ואל תיטעו - יהיה רוב לכך בכנסת, ואז כל אחד יישב איפה שיגידו לו ויביא את כל החומרים", אמר כבל.

במערכת הבנקאית לא מתנגדים להקמת ועדת חקירה ממלכתית. ראשית תהליך הקמת הוועדה ופעילותה ייקחו זמן - מה שמשחק לטובת הבנקים. כמו כן, בבנקים חושבים שמכיוון שדיונים של ועדת חקירה ממלכתית אינם פתוחים לתקשורת, הם יהיו מקצועיים יותר ולא יעסקו רק בהשגת כותרות על חשבון הבנקאים. עוד רואים בבנקים בחיוב, שוועדה שכזו תנוהל על-ידי שופט בדימוס ולא חברי כנסת. 

עוד כתבות

מאהל המחאה הפרו פלסטיני באוניברסיטת קולומביה (עיבוד: טלי בוגדנובסקי) / צילום: ap, Ted Shaffrey

המוחים הפרו-פלסטיניים עוטים מסכות קורונה כדי להיות חופשיים לבעוט

הלוק החדש של המפגינים מאפשר להם לחרוג מהשורות ● צה"ל נדרש לענות על שאלות קשות ● והאמריקאים מודאגים מהכוח של טיקטוק ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

הדולר מתחזק בחדות מול השקל

הדולר בשיא של חמישה חודשים אל מול השקל. מהן הסיבות?

השקל נחלש בחדות הן מול הדולר והן מול האירו ● הכלכלנים הבכירים מסבירים כי מעבר למתיחות הגיאופוליטית מול איראן ולצד ההסלמה בצפון, גם גורמים בינלאומיים תורמים להיחלשות המטבע המקומי

סונדאר פיצ'אי, מנכ''ל גוגל / צילום: Associated Press, Tsering Topgyal

גוגל את היכתה את הציפיות ותחלק לראשונה דיבידנד; המניה מזנקת ב-13% במסחר המאוחר

הכנסות החברה היו הרבה מעל הציפיות, 80 מיליארד דולר לעומת צפי של 78.6 מיליארד ● הרווח היה 1.89 דולר למניה, ב-20% מעל הצפי ● החברה תחלק לראשונה בתולדותיה דיבידנד ותבצע רכישה חוזרת של מניות

מערכת הספיידר של רפאל / צילום: רפאל

הפגישה באתונה, החשש מטורקיה ומערכות ההגנה שיוון רוצה מישראל

מערכת ההגנה האווירית "ספיידר" של רפאל מספקת פתרונות הגנה אווירית בטווחים שונים, לרבות מל"טים וטילים בליסטיים לטווחים קצרים ● ההתעניינות מצידה של יוון במערכת הגיעה לאחר שארה"ב הודיעה לאתונה כי אושרה להם מכירת 40 מטוסי קרב מדגם F-35

אסדת הקידוח איתקה. בעיגול: יצחק תשובה / צילום: אתר החברה, שלומי יוסף

האם העסקה הזו תשנה את מומנטום המניה של יצחק תשובה?

החברה הבת של קבוצת דלק סיכמה על רכישת פעילות נפט וגז בים הצפוני, לפי שווי של קרוב למיליארד דולר, בדרך של מיזוג ● איתקה צופה כי בעקבות הרכישה תחלק דיבידנדים שמנים לבעלי המניות שלה בשנתיים הקרובות ● אז למה מניית החברה נופלת בבורסת לונדון?

ג'רום פאוול, יו''ר הפרדל ריזרב / צילום: ap, Andrew Harnik

כאב הראש של הפד רק גובר ובשווקים מיואשים

העלייה המחודשת של האינפלציה לא תאפשר לפד להוריד את הריבית ● היום יתפרסמו נתוני מדד ה-PCE החודשיים, אך אין מקום לתקווה רבה ● המטרה של הבנק המרכזי היא דואלית: לשמור על תעסוקה מקסימלית תוך הגעה ליציבות מחירים

צילומים: שלומי יוסף, עמית שאבי (ידיעות אחרונות), עיבוד: גלובס

2,800 שקל לשעה, תיקים מתוקשרים ותיבת פנדורה: החיים החדשים של השופט שבמחלוקת

הדיל שהוביל למינויו לנשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב שב לאחרונה לרדוף את השופט בדימוס איתן אורנשטיין ● גלובס צולל לנבכי הקריירה החדשה שאימץ לעצמו כבורר–על, לחמ"ל שהקים כדי להתמודד עם ההקלטות המביכות ולשאלה המרחפת מעל לכל - איך תשפיע הפרשה על עתידו המקצועי?

עלי רזא אסגארי, שהיה גנרל במשמרות המהפכה ועקבותיו נעלמו ב-2007 / צילום: ויקיפדיה

האיראנים טוענים: בכיר במשמרות המהפכה ערק לארה"ב. ומה הקשר הישראלי?

סוכנות הידיעות איראן אינטרנשיונל מדווחת כי עלי רזא אסגארי, בכיר לשעבר במשמרות המהפכה שעקבותיו נעלמו ב-2007, מתגורר בארה"ב תחת זהות בדויה ● אסגארי נחשב לדמות קרובה מאוד לראש הזרוע הצבאית של חיזבאללה, עימאד מורנייה, שחוסל ב-2008 בסוריה

מנכ''ל מקורות עמית לנג ומנכ''ל איגודן דודו מחלב / צילום: מקורות

מקורות ואיגודן יקימו מרכז מחקר וחדשנות לאומי לתחומי המים

המרכז יוקם בחממה הטכנולוגית של איגודן שתוקם באזור ראשון לציון על פני שטח של כ-2 דונם ותכלול מעבדות, חדרי הדרכה וחממת מחקר לחוקרים מהאקדמיה ומהשוק הפרטי

מתחם אינטל בחיפה / צילום: Shutterstock

"רבעון שהוא תחתית עבורנו": למה אינטל אכזבה כל כך את המשקיעים

בשיחת המשקיעים כינה מנכ"ל החברה, פט גלסינגר, את הרבעון הראשון כ"רבעון שהוא התחתית עבורנו" ● אינטל לא יכולה לערוב לכך שהרבעון הבא ייראה טוב יותר - ההכנסות אף עלולות להיות נמוכות יותר מאלה של הרבעון הנוכחי ● גם בתחום הייצור נראה שהדרך של אינטל עוד ארוכה

צבי לנדו, מנכ''ל סולאראדג' / צילום: איל יצהר

מניית סולאראדג' הידרדרה לשפל של 5 שנים בעקבות תוצאות פושרות של המתחרה

דוחות אנפייז האמריקאית לימדו על התאוששות איטית מהצפוי בשוק הסולארי שבו פועלת החברה מישראל ● מניית סולאראדג' צנחה ב-41% מתחילת השנה

מה צפוי בדוחות מטא? / צילום: Shutterstock

מניית מטא התרסקה ב-15% למרות נתונים חזקים, ואלו הסיבות

מטא, שמנייתה עלתה בכ-45% מתחילת השנה, הכתה את התחזיות בתוצאותיה הכספיות, הן בשורת הרווח והן בשורת ההכנסות ● האנליסטים היו אופטימיים לגבי הדוחות הערב, אך התחזית שפרסמה החברה להמשך השנה אכזבה את המשקיעים

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

השר בן גביר נפגע בתאונת דרכים: מצבו קל-בינוני

בן גביר הגיע לזירת הפיגוע ברמלה, התראיין וכשעזב את המקום - היה מעורב בתאונת דרכים • רכבו של השר התהפך והוא פונה לטיפול רפואי • לפי עד ראייה: רכב השר חצה באור אדום • ארבעה בני אדם נוספים נפצעו בתאונה, מצבם קל-בינוני

מארק צוקרברג / אילוסטרציה: גלובס

הסיבות לצניחה של מניית מטא למרות תוצאות חזקות, והחשש מאפקט דומינו שיגיע עד לגוגל

מטא אכזבה בגדול את המשקיעים עם תחזית פושרת לרבעון הבא, למרות שהכתה את התחזיות בשורת הרווח וההכנסות ● אוראל לוי, מור קרנות נאמנות: "השוק חושש שטרנד ה-AI לא מצליח לייצר הכנסות" ● וגם: למה אחרי פרסום הדוח של מטא צנחה מניית אלפאבית במסחר המאוחר ומי עוד צפוי להיפגע מאפקט הדומינו?

ישראל לשם וקרן כהן חזון / צילום: רמי זרנגר

"לידה אני תלמיד בכיתה א": העורך דין הבכיר והיזמת המצליחה חושפים את השותפות

20 שנה שישראל (רלי) לשם וקרן כהן חזון הולכים יחד, וחברת תורפז תעשיות שהקימו, שמפתחת ומייצרת תמציות טעם וריח, כבר שווה 1.7 מיליארד שקל וחולשת על 17 חברות ● הוא בעל אחד ממשרדי עורכי הדין הגדולים בארץ אבל מרגיש לידה "כמו בכיתה א'" ● היא תעשיינית בנשמה אבל זוקפת לו הרבה מההצלחה ● זה ראיון זוגי ראשון

רה''מ בנימין נתניהו / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

ההצעה החדשה: 20 חטופים תמורת חזרה לצפון

גורם בכיר בממשל ביידן: יש עסקה על השולחן, בקרוב נדע יותר ● בכיר בזרוע המדינית של חמאס ל-AP: נניח את נשקנו אם תקום מדינה פלסטינית בגבולות 67' • צה"ל תקף הלילה מטרות חיזבאללה במרחב מרון א-ראס • דובר צה"ל: סרטון החטוף מהשבי - קריאה דחופה לפעולה • עדכונים שוטפים

רכב של חברת מובילאיי / צילום: יח''צ

מוביליאיי הציגה דוחות מעורבים; החברה לא צופה שיפור מהותי בהמשך השנה

לאחר שפרסמה בתחילת השנה אזהרת רווח ושלחה את המניה ליום הגרוע בתולדותיה, מוביליאיי מציגה תוצאות מעורבות לרבעון הראשון של 2024 ● מובילאיי נמנעת מלפרסם תחזית לרבעון השני של השנה, אך נראה שהחברה לא צופה שיפור מהותי בשנת 2024 ● למרות אזהרת הרווח, האנליסטים עדיין אופטימיים לגבי ביצועי החברה

מייסדי Deci / צילום: יח''צ

דיווח: אנבידיה בדרך לרכוש חברה ישראלית נוספת

חברת הסטארט-אפ דסי (Deci AI), אחת משלוש החברות הישראליות המפתחות מודלים של שפה, הוקמה לפני ארבע שנים בלבד וגייסה עד כה 55 מיליון דולר ● אמש רכשה אנבידיה את ראן איי.איי (Run:AI) הישראלית, בכ-680 מיליון דולר

רצפת המסחר בבורסת וול סטריט / צילום: ap, Richard Drew

הבורסה האמריקאית בדרך למטה? זה מה שחושבים בבנקים הגדולים

הימים האחרונים בבורסה האמריקאית אופיינו בתנודתיות גבוהה - ירידות חדות שהתחלפו בעליות מרשימות ● בסיטיבנק, ג'יי. פי מורגן וגולדמן זאקס מספקים תחזיות סותרות לגבי ההמשך ● וגם: הסיבות לרכבת ההרים והכיוון של הבורסה בתל אביב

חברת הייעוץ מקינזי / צילום: Shutterstock, T. Schneider

בגלל פרשת האופיואידים: מקינזי תחת חקירה פלילית בארה"ב

משרד המשפטים בארה"ב חוקר את העצות שנתנה מקינזי ליצרניות אוקסיקונטין ומוצרי אופיואידים אחרים