גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מועדון הנוסע המתמיד של אל-על משנה את מדיניות הנקודות

בין היתר, אל-על מפשטת את שיטת צבירת הנקודות שקודם לכן הייתה מורכבת למדי ● הצבירה החדשה מבוססת מחיר, כלומר מי שמוציא יותר כסף צובר יותר נקודות, כשלקוחות במעמד גבוה צוברים יותר

כרטיס FLY CARD / צילום: יחצ סיון פרג'
כרטיס FLY CARD / צילום: יחצ סיון פרג'

מועדון הנוסע המתמיד של אל-על משנה את תנאי הצבירה והמימוש של הנקודות הנצברות לחברי המועדון ולמחזיקי כרטיס האשראי פליי קארד. השינוי ייכנס לתוקף באפריל 2019.

מועדון הנוסע המתמיד כולל 2 מיליון חברים, 60% מתוכן תושבי הארץ והשאר תושבי חוץ. בתצורתו שלא במסגרת כרטיס האשראי כולל המועדון 5 מעמדות: מתמיד, כסף, זהב, פלטינה וטופ פלטינה - כאשר המעמד נקבע לפי תדירות הנסיעות, המרחק והמחלקה בה טסים. כרטיס האשראי פליי קארד (בשיתוף עם דיינרס) הושק ב-2014 וכולל שני סוגי כרטיסים: פליי קארד ופליי קארד פרימיום.

היקף המועדון עומד על 280 אלף כרטיסים לכ-250 אלף לקוחות. היקף העסקאות מוערך ב-21 מיליארד שקל עסקאות בשנה (9,500 הוצאה חודשית ממוצעת בחודש: 4,500 שקל בפליי קארד המהווים כ-75% מכרטיסי המועדון, והוצאה ממוצעת של 23,000 שקל לכרטיס הפרימיום). 10% ממחזור הסליקה מומר לנקודות אל-על.

ומה עושים עם הנקודות? מרבית החברים ממשים אותם בטיסות בונוס, חלק אחר רוכש עם הנקודות בדיוטי פרי במטוסי אל-על או מממש את הנקודות עבור לינה בבתי מלון (אגב, חברי המועדון מממשים את הנקודות בעיקר על מלונות באילת), ואחרים מוכרים את הנקודות הלאה באתרים ייעודיים.

כעת אל-על מיישרת קו עם המועדונים המתחרים שלהם יש יתרון מובנה: בריתות המאגדות מספר חברות תעופה יחד (דוגמת סטאר אליאנס או וון וורלד). לעומת זאת, אל-על מחזיקה את המועדון שלה לבד, והתחרות הופכת לעמוקה יותר.

ראשית, עם השינוי מפשטת אל-על את שיטת הצבירה שהייתה מורכבת למדי עד כה. הצבירה החדשה מבוססת מחיר, כלומר מי שמוציא יותר כסף צובר יותר נקודות, כשלקוחות במעמד גבוה יותר צוברים יותר. לפי השיטה החדשה, לקוחות היוקרה יקבלו 25% יותר - על כל 8 דולר שהם שילמו ממחיר הכרטיס הם צוברים נקודה, לעומת צבירה של נקודה על כל הוצאה של 10 דולר לנוסע המתמיד במעמד הבסיס. השינוי הזה יתגמל בטיסות יקרות יותר, ובטיסות מוזלות החברים יצברו דווקא פחות לעומת שיטת הצבירה הנהוגה כיום: למשל בטיסה לוורשה שמחירה 302 דולר, בצבירה הישנה חברים צברו 50-58 נקודות, וכעת הצבירה תרד ל-42-49 נקודות. בטיסה ללונדון במחיר של 458 דולר המצב שונה: הצבירה הישנה, שהייתה 50-58 נקודות, תשתנה לטווח של 63-74 נקודות.

בהיבט סגמנטים (מקטעי טיסה), למשל חברים במעמד זהב שלא מחזיקים בכרטיס אשראי זקוקים ל-24 סגמנטים כדי לצבור זכאות לכרטיס טיסה לניו-יורק במחלקת תיירים, ומעמד זהב שמחזיק בכרטיס אשראי צריך לצבור 17 סגמנטים.

בהיבט של מחזור עסקות, מחזיק בכרטיס האשראי פליי קארד של אל-על נדרש למחזור עסקאות של 538 אלף שקל כדי לצבור כרטיס בונוס לניו-יורק במחלקת תיירים ומחזור של 1.1 מיליון שקל עסקאות כדי לממש כרטיס בונוס במחלקת עסקים לניו-יורק. במילים אחרות, כדי לצבור כרטיס בונוס לניו-יורק, כמות קטעי הטיסה בקו ירדה לעומת המצב כיום לחברי מועדון ולמחזיקי פליי קארד, בשעה שכמות קטעי הטיסה בקו לונדון עלתה בכדי להגיע לקטע בונוס לעומת המצב כיום.

"שיפרנו את תנאינו אל מול המתחרים. מחזיקי פליי קארד בקו לניו-יורק נדרשים כיום לכמות הנמוכה של קטעי טיסה למול המתחרה המוביל" אומר ליאור טנר, מנכ"ל מועדון הנוסע המתמיד של אל-על, שמסביר כי החברה יוצאת עם השינוי במטרה "ליישר קו עם טרנדים שקיימים בתעשייה, בדגש על החברות האמריקאיות או מועדוני החברות של אייר פראנס KLM ולופטהנזה. אנחנו הופכים את התכנית לפשוטה ושקופה מבחינת היכולת להבין ביחס לטבלאות שמהן חברי המועדון נדרשים להבין כיום".

טנר מסביר כי אופציות המימוש מתרחבות, אולם מכסת כרטיסי הבונוס, שהיא מוגבלת בכמותה, לא משתנה. עוד אומר טנר כי שיעורי המימוש גדלו ב-50% מאז השקת כרטיס האשראי.

יחד עם כניסת השינוי לתוקף, באפריל 2019 יעלה אתר שבאמצעותו יוכלו החברים לעקוב אחר הצבירה שלהם ולממש את הנקודות שתוקפן נשאר למשך 3 שנים. ומה באשר למימוש?

ראשית מציעה אל-על הנחה של 20% למחזיקי פליי קארד ממחירי מימוש במחלקת תיירים והנחה של 15% במחלקות היוקרה. עוד יוצעו כרטיסי בונוס במחיר מופחת של 25% (בדומה למוצר ה-SUPER SAVER בחברות האמריקאיות). בעולמות המימוש יש 5 קבוצות מחיר, כשבכל טיסה, כולל בתמחור הרגיל, יש 26 מחלקות מחיר שמוכרות בסימוני האותיות באנגלית - לכל מחלקה יש הקצאה של מושבים שמשתנה לפי פרמטרים שונים כמו ביקוש ומועד הטיסה. כרטיסי הבונוס הם אלה של המחלקה הזולה ביותר (E קלאס), וכשהם אוזלים, עוברים למחלקה הבאה שהמימוש שלה יקר יותר בדומה למחיר הכרטיס. באשר למסלול קאש אנד פוינטס (כלומר תשלום על חלק מכרטיסי הבונוס בכסף ומימוש חלקי בנקודות), תתאפשר גמישות גם בטיסות קונקשן ובטיסות עם חברות שלאל-על יש עמן קוד שייר. שינוי אחר הוא קיצור הדרך למעמדות היוקרה.

בעולם התחרותי שבו מתנהלות חברות התעופה, מועדון הנוסע המתמיד הוא שיקול שהנוסע בהחלט לוקח בחשבון בעת חברת תעופה, ובעיקר הנוסעים העסקיים. בזירה הזו אל-על ניצבת מול תחרות קשה של מועדון גדולים הכוללים כמה חברות תעופה יחד, כמו יונייטד ולופטהנזה בסטאר אליאנס, בריטיש וקתאי פסיפיק בוון וורלד או דלתא ואייר פראנס בסקיי טים. כדי לצבור נקודות, הנוסעים מעדיפים לשמור אמונים למועדון מסוים, ומכאן חובת המועדונים להעמיק את השירותים ואת איכות המוצר שלהם אל מול הנוסעים. במועדונים הגדולים בעולם המגמה כיום היא לחדד את שיתוף-הפעולה הרוחבי בין החברות הנמנות בבריתות, למשל דרך הקמת אתרים שדרכם אפשר לבצע פעולות (למשל צ'ק-אין או הושבה) בכל החברות שבברית. 

עוד כתבות

שי ניצן ואביחי מנדלבליט/ צילום: איל יצהר

בפרקליטות פתוחים לניהול מו"מ לעסקת טיעון עם סנגוריו של ראש הממשלה

מדוע שכר ראש הממשלה את שירותיו של עו”ד רם כספי, המומחה דווקא בתפירת עסקאות מסחריות, אחרי פרישתו מהייצוג של ראש מחלקת צווארון לבן במשרדו, עו"ד נבות תל צור • במה יתמקדו עורכי דינו של רה"מ בשימוע בעוד שבועיים • ומה חברי הכנסת הנוכחית לא הבינו

רקס טילרסון / צילום: שאטרסטוק

שר-החוץ האמריקאי לשעבר: הישראלים עבדו על טראמפ בעיניים

רקס טילרסון אמר את הדברים בדיון באוניבריסטת הארווארד ● עוד אמר כי "כשיש לכם עסק עם נתניהו, תתחמשו במנה גדולה של ספקנות. נתניהו הוא פוליטיקאי בעל כישורים יוצאים מהכלל, אך הוא קצת כמו מקיאוולי"

הפגנה נגד הבניה המואצת בפתח תקווה / צילום: גלעד קוולרצ'יק

תוכנית הבנייה המסיבית באזור סירקין תשנה את פתח תקווה לתמיד, והתושבים מתרעמים

תושבי פ"ת וכפר סירקין יצאו למאבק נגד הבנייה הנרחבת הצפויה באזור ● הטענות שהם מעלים מצטרפות לטענות שנשמעות בכל מקום שבו מתוכננות דירות רבות בבת אחת: אין תשתיות, יש פקקים, חבל על השטחים הפתוחים האחרונים ● ברקע עומדת גם השאלה איך תתמודד העיר עם תוספת התושבים

ניצן הורוביץ, סתיו שפיר ואהוד ברק / המחנה הדמוקרטי / צילום: המחנה הדמוקרטי

"אין לנו אג'נדה": הטעויות שהובילו לנפילת מפלגות השמאל

תוצאות הבחירות מציגות תמונה עגומה לגוש המשאל, שלמרות התחזקות במנדט, נותרו מצומק עם 11 מנדטים בלבד ● ליאת רון אירחה באולפן "גלובסטוק" את חה"כ לשעבר איתן כבל ואת ד"ר מוטי גיגי, ראש ביה"ס לתקשורת במכללת ספיר, כדי לנתח את הטעויות שהובילו את אזרחי ישראל לעזוב את המפלגות שהיו בעבר שחקניות מרכזיות בפוליטיקה הישראלית ● האזינו

ח״כ אביגדור ליברמן, יו״ר ישראל ביתנו / צילום: טל שניידר

אביגדור ליברמן: נתניהו לא מוכן לקבל את הכרעת הבוחר ולהודות בכישלון

ליברמן הוסיף כי נתניהו מנסה להרדים את המערכת כאשר הוא קורא לאחדות ומנגד ממשיך בנסיונות שלו לשכנע ח"כים ממפלגות אחרות להצטרף אליו ול"גוש ההלכה" שהקים אתמול על מנת להשיג רוב של 61 מנדטים

ג'יי קלייטון, יו"ר רשות ני"ע של ארה"ב / צילום: רויטרס

יו"ר ה-SEC: הביטקוין דורש "פיקוח טוב יותר" לפני שיוכל להיסחר בבורסות

ג'יי קלייטון התייחס למעמדו של המטבע הדיגיטלי המוביל, כמה ימים לאחר שחברות הקריפטו האמריקאיות SolidX ו-VanEck החליטו למשוך את בקשתן לאשר השקה של קרן סל מבוססת ביטקוין ● ממשלת גרמניה החליטה לאסור על הנפקת מטבעות "מקבילים" לאירו, כולל ליברה של פייסבוק

בני גנץ / צילום: שלומי יוסף

בני גנץ בישיבה ראשונה: אקים ממשלת אחדות רחבה וליברלית בראשותי

את הדברים אמר גנץ בישיבת הח"כים הראשונה של רשימת כחול לבן לאחר הבחירות לכנסת ה-22 ● לפיד: "נתניהו לא מוכן לקבל את תוצאות הבחירות. בן אדם אחד מונע הקמת ממשלת אחדות ליברלית"

אדם נוימן / צילום: צילום: רויטרס Eduardo Munoz ,

צרות בצרורות: הבנקים מבקשים לשנות את קו האשראי לנוימן

הבנקים שהעמידו קו אשראי למייסד אדם נוימן בהיקף של 500 מיליון דולר מבקשים לשנות את תנאי ההלוואה ● הנמכת הציפיות סביב ההנפקה של WeWork שנדחתה העלתה את החששות לגבי המניות שנוימן התחייב כבטוחה

התחלות בנייה בפתלח תקווה / צילום: גיא ליברמן

הלמ"ס: נמשכת הירידה בהיקפי התחלות הבנייה מאז 2017

ברבעון האחרון של 2018 נרשם אומנם מספר חריג של התחלות בנייה, ואולם מאז 2017 מתחוללת ירידה בהיקפן

בניין ה-OECD בפריז / צילום: עמירם ברקת

ה-OECD פסימי: צופה האטה נוספת בקצב הצמיחה של הכלכלה העולמית

ארגון המדינות המפותחות צופה התכווצות בסחר העולמי ברבעון השלישי של השנה, לראשונה מאז 2016 ● מזהיר: מלחמת הסחר בין ארה"ב ובין סין גרמה עצירה בגידול בייצור ובהשקעות

בנימין נתניהו, משה כחלון, בני גנץ / צילום: איל יצהר, שלומי יוסף, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

טוב גם לכלכלה: ממשלת אחדות יציבה היא החלום של משרד האוצר

ממשלה חזקה, שתטיל את מרותה על הכנסת, יכולה לסלול את הדרך להעביר החלטות ורפורמות חשובות למשק, כמו העלאת גיל הפרישה לנשים או ביטול פטורים ממס • מדובר גם בבשורה טובה לתומכים בהגדלת תקציב הביטחון • אחרי שנים של עימותים בין פקידים ורגולטורים לח"כים - מאזן הכוחות עשוי להשתנות

טכנולוגיות רכב / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

ענקית סחר הרכב האמריקאית COX AUTOMOTIVE נכנסת לפעילות בישראל

החברה, שמובילה את תחום סחר המשומשות בארצות הברית, נכנסת כשותפת השקעה במאיץ האוטו-טק "דרייב" של קבוצת מאיר

אג"ח BBB / צילום: shutterstock

אג"ח הזבל משגרות איתותי אזהרה מוקדמים

כשהחששות עולים, המשקיעים מאבדים תיאבון לקחת סיכונים ● מאט איגן, מנהל משותף בקרן האג"ח לומיס סיילס: "המצב הבסיסי נחלש גם אם ארה"ב תימנע ממיתון"

ערן גפן, / צילום: מנחם רייס

חוצים את הקווים: אנשי הפרסום שעוברים להייטק מגיעים למיטאפ של "גלובס"

המיטאפ ייערך ביום שני הקרוב, 23 בספטמבר ● הפרסומאי ערן גפן עבר עם סוכנות הפרסום שלו לחברת Wix, ואימי עירון מייעצת לחברות הייטק בנוגע לסטוריטלינג ובניית מותג – השניים ישתתפו בשיחה מעניינת על השינוי שעוברת תעשיית ההייטק וההשפעה שלה על ענף הפרסום

ג'וזף לובין, מייסד ומנכ"ל חברת הבלוקצ'יין Consensys / צילום: יח"צ, Zaza Weissgerber

מייסד ConsenSys ג'ו לובין: "בלוקצ'יין תהיה תשתית האמון של העולם"

בפאנל שעסק בבלוקצ'יין ומטבעות קריפטו בכנס ג'רני של EY ישראל ו"גלובס" אמר חיים פינטו מבנק הפועלים: "אנו צריכים לעבוד מול פקידי מדינה שמבינים בטכנולוגיה ובכלכלה" ● עמרי בן דוד, ויולה ונצ'רס: "נתחיל לראות קריפטו משמש לתשלומים וסחר, ולא משנה אם דרך ליברה של פייסבוק או מטבע קריפטו סיני"

Mate 30, הסמארטפון החדש של וואווי / צילום: מייקל דאלדר, רויטרס

וואווי השיקה טלפונים חדשים ללא שירותי גוגל

חברת וואווי הסינית השיקה היום את סדרת מכשירי הדגל החדשים שלה, "Mate 30", עם מערכת ההפעלה שמתבססת על גרסאת הקוד הפתוח של אנדרואיד של גוגל, אך אינה נתמכת ע"י החברה ● הסיבה לכך  היא ההגבלות שממשל ארה"ב הטיל על הענקית הסינית, מתוך חשש כי ממשל סין משתמש בחברה לצורכי ריגול

ריבלין, נתניהו וגנץ באזכרה של הנשיא לשעבר פרס / צילום: לע"מ

ריבלין בטקס האזכרה לשמעון פרס ז"ל: "אעשה כל שביכולתי על מנת למנוע מערכת בחירות נוספת"

נשיא המדינה בטקס האזכרה לנשיא פרס ז"ל: "גודל השעה מחייב אותנו להתכנס מהר ככל הניתן, מיד כשנבין את תמונת הקולות הסופית, על מנת לחתור להקמתה של ממשלה" ● ריבלין הוסיף כי האחריות מוטלת בעיקר על העומדים בראש שתי המפלגות הגדולות

מיכאל בן ארי והפעילים שלו / צילום: אמיר מאירי

כרוניקה של הפסד ידוע מראש: כיצד "עוצמה יהודית" תירצה כל הפסד, מ-2003 ועד לבחירות האחרונות

"הציבור הימני לא יחזור על אותה טעות פעמיים", כך הבטיחו במפלגתו של ברוך מרזל לקראת הבחירות ב-2006 ● אך ההיסטוריה מוכיחה אחרת, ו'עוצמה יהודית' וראשיה הפסידו מערכת בחירות אחת אחר השנייה, בעודם מאשימים את בנט, המפד"ל, ביבי, יהדות התורה - אך רק לא את עצמם

נחושת במפעל סיני / צילום: רויטרס

מתכות עם הבנה כלכלית: מה אפשר ללמוד משוק הסחורות?

לשוק הסחורות יצא מוניטין של שוק ספקולטיבי ותנודתי במיוחד אשר קשה להסיק ממנו מסקנות ברורות ● אלא שמבט עליו יכול לספק לנו מידע רב ערך על הכלכלה הריאלית ולאן פניה, כל עוד נתבונן עליו בכלים הנכונים

יעקב לוקסי לוקסנבורג / צילום: גיזי

קריסת אינוונטק: הנאמן מבקש להגיש תביעת עתק נגד לפידות, לוקסנבורג ועיזבון יולי עופר

בבקשה שהוגשה היום לביהמ"ש נטען כי לפידות ולוקסנבורג רוקנו את אינוונטק ממזומנים תמורת העברת נכסי נדל"ן כושלים ממזרח אירופה לתוך החברה, במהלך שהביא לקריסתה ● עוד נטען כי המהלך התאפשר הודות לשיתוף-פעולה מצד מעריכי שווי ורואי חשבון ישראליים והתבססות על חוות-דעת "מוזמנת" וכוזבת שיצרה שיערוך פיקטיבי של הנכסים