גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מועדון הנוסע המתמיד של אל-על משנה את מדיניות הנקודות

בין היתר, אל-על מפשטת את שיטת צבירת הנקודות שקודם לכן הייתה מורכבת למדי ● הצבירה החדשה מבוססת מחיר, כלומר מי שמוציא יותר כסף צובר יותר נקודות, כשלקוחות במעמד גבוה צוברים יותר

מועדון הנוסע המתמיד של אל-על משנה את תנאי הצבירה והמימוש של הנקודות הנצברות לחברי המועדון ולמחזיקי כרטיס האשראי פליי קארד. השינוי ייכנס לתוקף באפריל 2019.

מועדון הנוסע המתמיד כולל 2 מיליון חברים, 60% מתוכן תושבי הארץ והשאר תושבי חוץ. בתצורתו שלא במסגרת כרטיס האשראי כולל המועדון 5 מעמדות: מתמיד, כסף, זהב, פלטינה וטופ פלטינה - כאשר המעמד נקבע לפי תדירות הנסיעות, המרחק והמחלקה בה טסים. כרטיס האשראי פליי קארד (בשיתוף עם דיינרס) הושק ב-2014 וכולל שני סוגי כרטיסים: פליי קארד ופליי קארד פרימיום.

היקף המועדון עומד על 280 אלף כרטיסים לכ-250 אלף לקוחות. היקף העסקאות מוערך ב-21 מיליארד שקל עסקאות בשנה (9,500 הוצאה חודשית ממוצעת בחודש: 4,500 שקל בפליי קארד המהווים כ-75% מכרטיסי המועדון, והוצאה ממוצעת של 23,000 שקל לכרטיס הפרימיום). 10% ממחזור הסליקה מומר לנקודות אל-על.

ומה עושים עם הנקודות? מרבית החברים ממשים אותם בטיסות בונוס, חלק אחר רוכש עם הנקודות בדיוטי פרי במטוסי אל-על או מממש את הנקודות עבור לינה בבתי מלון (אגב, חברי המועדון מממשים את הנקודות בעיקר על מלונות באילת), ואחרים מוכרים את הנקודות הלאה באתרים ייעודיים.

כעת אל-על מיישרת קו עם המועדונים המתחרים שלהם יש יתרון מובנה: בריתות המאגדות מספר חברות תעופה יחד (דוגמת סטאר אליאנס או וון וורלד). לעומת זאת, אל-על מחזיקה את המועדון שלה לבד, והתחרות הופכת לעמוקה יותר.

ראשית, עם השינוי מפשטת אל-על את שיטת הצבירה שהייתה מורכבת למדי עד כה. הצבירה החדשה מבוססת מחיר, כלומר מי שמוציא יותר כסף צובר יותר נקודות, כשלקוחות במעמד גבוה יותר צוברים יותר. לפי השיטה החדשה, לקוחות היוקרה יקבלו 25% יותר - על כל 8 דולר שהם שילמו ממחיר הכרטיס הם צוברים נקודה, לעומת צבירה של נקודה על כל הוצאה של 10 דולר לנוסע המתמיד במעמד הבסיס. השינוי הזה יתגמל בטיסות יקרות יותר, ובטיסות מוזלות החברים יצברו דווקא פחות לעומת שיטת הצבירה הנהוגה כיום: למשל בטיסה לוורשה שמחירה 302 דולר, בצבירה הישנה חברים צברו 50-58 נקודות, וכעת הצבירה תרד ל-42-49 נקודות. בטיסה ללונדון במחיר של 458 דולר המצב שונה: הצבירה הישנה, שהייתה 50-58 נקודות, תשתנה לטווח של 63-74 נקודות.

בהיבט סגמנטים (מקטעי טיסה), למשל חברים במעמד זהב שלא מחזיקים בכרטיס אשראי זקוקים ל-24 סגמנטים כדי לצבור זכאות לכרטיס טיסה לניו-יורק במחלקת תיירים, ומעמד זהב שמחזיק בכרטיס אשראי צריך לצבור 17 סגמנטים.

בהיבט של מחזור עסקות, מחזיק בכרטיס האשראי פליי קארד של אל-על נדרש למחזור עסקאות של 538 אלף שקל כדי לצבור כרטיס בונוס לניו-יורק במחלקת תיירים ומחזור של 1.1 מיליון שקל עסקאות כדי לממש כרטיס בונוס במחלקת עסקים לניו-יורק. במילים אחרות, כדי לצבור כרטיס בונוס לניו-יורק, כמות קטעי הטיסה בקו ירדה לעומת המצב כיום לחברי מועדון ולמחזיקי פליי קארד, בשעה שכמות קטעי הטיסה בקו לונדון עלתה בכדי להגיע לקטע בונוס לעומת המצב כיום.

"שיפרנו את תנאינו אל מול המתחרים. מחזיקי פליי קארד בקו לניו-יורק נדרשים כיום לכמות הנמוכה של קטעי טיסה למול המתחרה המוביל" אומר ליאור טנר, מנכ"ל מועדון הנוסע המתמיד של אל-על, שמסביר כי החברה יוצאת עם השינוי במטרה "ליישר קו עם טרנדים שקיימים בתעשייה, בדגש על החברות האמריקאיות או מועדוני החברות של אייר פראנס KLM ולופטהנזה. אנחנו הופכים את התכנית לפשוטה ושקופה מבחינת היכולת להבין ביחס לטבלאות שמהן חברי המועדון נדרשים להבין כיום".

טנר מסביר כי אופציות המימוש מתרחבות, אולם מכסת כרטיסי הבונוס, שהיא מוגבלת בכמותה, לא משתנה. עוד אומר טנר כי שיעורי המימוש גדלו ב-50% מאז השקת כרטיס האשראי.

יחד עם כניסת השינוי לתוקף, באפריל 2019 יעלה אתר שבאמצעותו יוכלו החברים לעקוב אחר הצבירה שלהם ולממש את הנקודות שתוקפן נשאר למשך 3 שנים. ומה באשר למימוש?

ראשית מציעה אל-על הנחה של 20% למחזיקי פליי קארד ממחירי מימוש במחלקת תיירים והנחה של 15% במחלקות היוקרה. עוד יוצעו כרטיסי בונוס במחיר מופחת של 25% (בדומה למוצר ה-SUPER SAVER בחברות האמריקאיות). בעולמות המימוש יש 5 קבוצות מחיר, כשבכל טיסה, כולל בתמחור הרגיל, יש 26 מחלקות מחיר שמוכרות בסימוני האותיות באנגלית - לכל מחלקה יש הקצאה של מושבים שמשתנה לפי פרמטרים שונים כמו ביקוש ומועד הטיסה. כרטיסי הבונוס הם אלה של המחלקה הזולה ביותר (E קלאס), וכשהם אוזלים, עוברים למחלקה הבאה שהמימוש שלה יקר יותר בדומה למחיר הכרטיס. באשר למסלול קאש אנד פוינטס (כלומר תשלום על חלק מכרטיסי הבונוס בכסף ומימוש חלקי בנקודות), תתאפשר גמישות גם בטיסות קונקשן ובטיסות עם חברות שלאל-על יש עמן קוד שייר. שינוי אחר הוא קיצור הדרך למעמדות היוקרה.

בעולם התחרותי שבו מתנהלות חברות התעופה, מועדון הנוסע המתמיד הוא שיקול שהנוסע בהחלט לוקח בחשבון בעת חברת תעופה, ובעיקר הנוסעים העסקיים. בזירה הזו אל-על ניצבת מול תחרות קשה של מועדון גדולים הכוללים כמה חברות תעופה יחד, כמו יונייטד ולופטהנזה בסטאר אליאנס, בריטיש וקתאי פסיפיק בוון וורלד או דלתא ואייר פראנס בסקיי טים. כדי לצבור נקודות, הנוסעים מעדיפים לשמור אמונים למועדון מסוים, ומכאן חובת המועדונים להעמיק את השירותים ואת איכות המוצר שלהם אל מול הנוסעים. במועדונים הגדולים בעולם המגמה כיום היא לחדד את שיתוף-הפעולה הרוחבי בין החברות הנמנות בבריתות, למשל דרך הקמת אתרים שדרכם אפשר לבצע פעולות (למשל צ'ק-אין או הושבה) בכל החברות שבברית. 

עוד כתבות

ד''ר נטע מימון, מנכ''לית Neuro-Fi, חוקרת מוזיקה ומוח / צילום: יונתן בלום

החוקרת שיכולה להשפיע על המוח שלנו, בלי שנשים בכלל לב

ד"ר נטע מימון משלבת בין מוזיקה לחקר המוח כדי לסייע לחולי אלצהיימר ופרקינסון ● היא גם הקימה חברה שרוצה להפוך את מה שאנחנו שומעים באוזניות לגירוי מוחי שיעזור לנו להירגע ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס 

איסמאעיל הנייה / צילום: ap, Lebanese Official Government

מומחים מסבירים: אלו הסיבות שבגללן בכירי חמאס שוקלים לעזוב את קטאר

בסוף השבוע האחרון, התפרסמו דיווחים על כך שההנהגה הפוליטית של חמאס שוקלת לעזוב את קטאר ולהעתיק את בסיסה לעומאן או לטורקיה ● שני חוקרים בכירים במכון למחקרי ביטחון לאומי מסבירים מה עומד מאחורי הדיווחים, ואיך הדבר קשור לתפקיד שממלאת קטר במשא ומתן לשחרור החטופים

הפגנה מחוץ לאוניברסיטת קולומביה / צילום: Reuters, Cristina Matuozzi

"אני זועם, זה לא ייאמן מה שקורה באוניברסיטת קולומביה"

כשהמחאות האנטי־ישראליות בקמפוסים בארה"ב רחוקות מלדעוך, חוקרים יהודים וישראלים מאוניברסיטאות העלית מאחדים כוחות כדי להגיב באופן יצירתי בכל הזירות - האקדמית, המשפטית והכלכלית ● "זו חזית כמו כל חזית במלחמה", הם אומרים בשיחות איתם

נתיב השייט באוקיינוס הארקטי / צילום: Shutterstock

בהובלת רוסיה וסין: נתיב השיט הימי שעשוי לשנות את חוקי המשחק

התקפות החות'ים בים האדום, במקביל לבצורת במרכז אמריקה, מובילות את העולם לחפש נתיבי סחר ימי חלופיים ● בשנים האחרונות, הסחר באזור הארקטי זינק בחדות נוכח הפשרת הקרחונים ומעורר התעניינות רבה מצד מעצמות העולם, ארה"ב, רוסיה וסין ● האם מפת נתיבי השיט בעולם לקראת שינוי, וכיצד תושפע ישראל?

לוטרה. דגי בריכות הנוי חוסלו כמעט לחלוטין / צילום: Shutterstock

קרבות על טריטוריה, פלישות וחיסולים: משפחות הפשע של סינגפור הן בכלל לוטרות

הסגרים שהונהגו בקורונה נתנו לבעלי חיים רבים הזדמנות להשתלט על שטחים אורבניים ● בתום המגפה הם נדחקו בחזרה לשיפולי הערים, אבל לא הלוטרות בסינגפור: אלה עושות שם שמות אפילו על חשבון קרוקודילים

בעולם מתפעלים מישראל: "הראתה שהיא יכולה לתקוף מתי שהיא רוצה"

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: בוושינגטון פוסט מתפעלים מהמתקפה שמיוחסת לישראל באיראן, ובאיראן מנסים להקטין את האפקט שלה וגם: אייפ"ק פותח בקמפיין נגד פוליטיקאים אנטי-ישראלים בבחירות בארה"ב ● כותרות העיתונים בעולם 

המספרים מאחורי האופציות לעובדים בחברות ההייטק הישראליות נחשפים / צילום: Shutterstock, Lucky-photographer

נעילה חיובית בוול סטריט; טסלה איבדה כ-3%, אנבידיה עלתה בכ-4.3%

בורסות ארה"ב נצבעו ירוק ● מדד ההנג סנג זינק בכ-1.7% ● טסלה ירדה לאחר שפורסם כי הורידה את מחירי הרכבים החשמליים שלה ברחבי העולם; המניה ירדה מתחילת השנה בכ-40% ● ירידות במחירי הנפט והזהב ● האג"ח הממשלתיות בארה"ב נסחרו בעליות

בית קיץ בשבדיה. המחיר הממוצע במדינה עומד על 840 אלף שקל / צילום: Shutterstock

המטבע התרסק ומחירי הדיור ירדו: בגרמניה מעודדים לקנות בתי קיץ בשבדיה

חופשה בבית נופש נפוצה בצפון אירופה ● תמורת בקתה ללא חימום ומים זורמים, ליד אגם בצפון שבדיה, תשלמו רק 195 אלף קרונות שבדיות, כלומר כ־62 אלף שקל ● הבעלות פתוחה בפני זרים, ולא רק לתושבי האיחוד האירופי

סקטור השבבים יורד / צילום: Shutterstock

אנבידיה יורדת למקום החמישי בשווי שוק: מה עובר על הסקטור הלוהט בוול סטריט?

ביום אחד איבדה החברה הלוהטת של וול סטריט 10% מערכה, והיא רק דוגמה לסגמנט השלילי שאפיין את שוק השבבים כולו ● אנליסטים מנתחים את הסיבות: מנתוני מאקרו בעייתיים שמכבידים על השוק כולו ועד ל"תיקון" בתחום, שנהנה מפריחה משמעותית בשנה האחרונה

חופית באטה, חוקרת בינה מלאכותית ב-AI21 / צילום: יונתן בלום

היא התגייסה ליחידת מודיעין, צוללת עם כרישים ועובדת בתחום הכי חם בעולם

היא שובצה במודיעין אך התעקשה להתגייס לקרבי, שימשה אלגוריתמאית במובילאיי ויש לה תואר במתמטיקה ● כיום חופית באטה היא חוקרת ב-AI21 Labs, שנתמכת בידי ענקיות הטכנולוגיה ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס

פרופ' יוג'ין קנדל / צילום: מיכה לובטון

הוא היה אחד האנשים הקרובים לנתניהו, היום הוא חושף: "לא הייתי מחזיק במשרד שלו חודש"

יו"ר המועצה הלאומית לכלכלה לשעבר, יוג'ין קנדל, בטוח: "אם ישראל לא תשנה כיוון בהקדם, הכלכלה תקרוס, והמדינה עמה" ● לדבריו, כדי שנבואת הזעם לא תתממש צריך להקים ממשלה שתנהל סיכונים לטווח הארוך בכל תחומי חיינו ● הוא לא פוסל אפשרות להיות שר האוצר הבא, אבל "לא כזה שתפקידו העיקרי הוא לחלק הטבות" ● האזינו

נתב''ג בליל התקיפה האיראנית. השמיים נסגרו במפתיע / צילום: Reuters, Nir Keidar

הטיפים והטריקים: איך לקנות ביטוח נסיעות לחו"ל?

עשרות אלפי ישראלים נותרו ללא טיסות אחרי ששורת חברות הודיעו על ביטול הטיסות לארץ וממנה ● האם הכיסוי לביטול נסיעה שמציעות חברות הביטוח יבטיח לכם פיצוי? מה קורה אם גויסתם למילואים? וגם: מתי כדאי לרכוש את הביטוח והטיפ שיחסוך לכם מאות שקלים בהשכרת רכב בחו"ל

ח''כ משה ארבל, מפלגת ש''ס / צילום: איל יצהר

"מוכרחים להבין את גודל השעה": ראיון חג עם השר הכי לא שגרתי שיש

שר הפנים משה ארבל מכוון אצבע מאשימה לבג"ץ שיצר תגובת נגד בציבור החרדי לשאלת הגיוס ● בענייני התכנון, הוא מגלה שהוא הודף לחצים להתערבות ומאשים את שרי הליכוד באינטרסים צרים ● את הפועלים הפלסטינים, הוא אומר, צריך להחזיר, "אין שאלה בכלל" ● ולמה הוא משוכנע שזה הזמן להעלות ארנונה

אפל. החברה המבטיחה של 2024? / צילום: Shutterstock

"תהיה הפתעת השנה": זו המניה המומלצת ביותר של בנק אוף אמריקה

המכירות נופלות, היא לא נמצאת בשוק הבינה המלאכותית ומתחילת השנה איבדה מניית אפל 10.7% ● למרות הכל, בבנק אוף אמריקה מאמינים שענקית הטכנולוגיה צפויה להתאושש בחצי השני של השנה

כוחות צה''ל ברצועת עזה / צילום: דובר צה''ל

הותר לפרסום: רס"ל במיל' סאלם אלכרישאת נפל בצפון הרצועה

אלכרישאת, גשש בן 42 מאבו רובייעה, נפל בקרב בעזה ● דובר צה"ל לעזתים שבבית לאהייא: "עזבו את האזור מיד" ● צה"ל תקף בדרום לבנון; רקטות שוגרו למרחב מרגליות שבאצבע הגליל ● שני בכירי חיזבאללה חוסלו בדרום לבנון בתגובה על הפלת הכטב"ם הישראלי אתמול ● לפחות שתי מטרות יורטו בשמי נהריה ● כל העדכונים

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: Shutterstock

להפסיק לרוץ על הגלגל. מה יקרה לכם אם תרוויחו פחות

המעבר למשרה עם משכורת נמוכה יותר, כרוך בדרך-כלל בקיצוץ בהוצאות ● יחד עם זאת, הוא עשוי להגיע עם עלייה ניכרת בזמן הפנוי ובאיזון בין העבודה והחיים

ישראל אלמסי, יו''ר ומנכ''ל ארגון ידידים / צילום: יונתן בלום

עם 800 מתנדבים בדרכים, הוא דרוך לעזור לכם במקרה של פנצ'ר

כשישראל אלמסי קיבל לידיו את עמותת ידידים, שמספקת עזרה וחילוץ בכביש, במוקד ישב אדם אחד ● כיום היא ערוכה לטפל ב-800 פניות במקביל, ובמלחמה גם הפכה לכוח מסייע ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס  

קרית שמונה / צילום: אייל מרגולין

בערב החג: רצף אזעקות בגליל העליון והמערבי

מוקדם יותר: מטרה אווירית יורטה באזור קריית שמונה ● יותר מחצי שנה אחרי 7 באוקטובר - ראש אמ"ן חליוה פורש מצה"ל • "לעד אשא איתי את הכאב האיום של המלחמה", כתב לרמטכ"ל • אלוף פיקוד מרכז יסיים את תפקידו בקיץ ● צה"ל פתח במבצע סיכול במסדרון החיץ ברצועה: מחבלים חוסלו, תשתיות טרור אותרו והושמדו • דיווח בניו יורק טיימס: ישראל תכננה מתקפה גדולה יותר נגד איראן, גם בטהראן - אך היא נבלמה ברגע האחרון ● כל העדכונים

שלומי ויוסי אמיר / צילום: יח''צ, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

כאב הראש החדש של האחים אמיר בשופרסל

‎בבקשה לאישור תובענה ייצוגית, נטען כי האחים אמיר ביקשו לרכוש את השליטה בשופרסל באופן שיפטור אותם מלשלם לציבור את מלא פרמיית השליטה, כדי לא להיקלע לתחרות על השליטה בחברה ● התובעים מעריכים את הנזק בסכום הנע בין 232-146 מיליון שקלים

מטבע דני עתיק. האוסף של ברון מוערך בכ-72 מיליון דולר / צילום: Shutterstock, ABARONS

בעשרות מיליוני דולרים: אוסף המטבעות העתיק שעומד למכירה

מתוך חשש לעתיד התרבות הדנית, יצרן החמאה לארס אמיל ברון, שאסף מטבעות, מדליות ושטרות חוב אסר על מכירתם במשך מאה שנים ● כעת האוסף מותר למכירה והוא שווה סכום עתק