גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

החברה שקנתה את סולוטו מחפשת עוד רכישות בישראל

דירקטוריון אשוריון האמריקאית העניק בשבוע שעבר לתומר דביר, מייסד סולוטו שנרכשה לפני חמש שנים, מנדט לקידום תוכנית רכישות והשקעות בישראל ● במקביל מתכננת אשוריון להרחיב את סולוטו בעשרות עובדים נוספים בשנה הקרובה

 טוני דטר מנכ”ל אשוריון תומר דביר מייסד סולוטו   וקווין טוויל מייסד ויו ר אשוריון  / צילום: איל יצהר
טוני דטר מנכ”ל אשוריון תומר דביר מייסד סולוטו וקווין טוויל מייסד ויו ר אשוריון / צילום: איל יצהר

עשרה בכירים בקרנות השקעה פרטיות, חברות פנסיה, וקרנות גידור, המנהלים יחד מאות מיליארדי דולרים, נפגשו בשבוע שעבר בבניין ברחוב רוטשילד בתל אביב. מדובר בחברי הדירקטוריון של חברת אשוריון, שרכשה את חברת הסטארט-אפ הישראלית סולוטו תמורת כ-100 מיליון דולר ב-2013.

אשוריון היא חברה פרטית שנוסדה ב-1994 בנשוויל, טנסי, ומספקת שירותי תמיכה וביטוח למכשירי סלולר ומכשירים אלקטרוניים. החברה משרתת מעל 300 מיליון משתמשים בכל העולם, ומעסיקה למעלה מ-17 אלף עובדים. עם הכנסה שנתית המוערכת בלמעלה משישה מיליארד דולר, מדובר באחת מחמישים החברות הפרטיות הגדולות בארה"ב. לאורך השנים, אשוריון רכשה 24 חברות בסכומים שנעו בין מיליונים בודדים למיליארד וחצי דולר.

בשיחה עם "גלובס" אומר קווין טוויל, מייסד ויו"ר אשוריון ומנכ"ל החברה עד לפני שנה, כי סולוטו אמנם אינה הרכישה הגדולה ביותר של אשוריון, אך ככל הנראה היא הרכישה המשמעותית ביותר שלה: ישיבת הדירקטוריון של החברה האמריקאית התקיימה לראשונה בישראל, במשרדי סולוטו בשדרות רוטשילד, כדי לחגוג חמש שנים לרכישתה ולדון בהמשך דרכה. בישיבה, שהשתתף בה גם טוני דטר, מחליפו של טוויל כמנכ"ל, הוחלט להעניק סמכות פורמלית למייסד סולוטו, תומר דביר, להוביל מאמצי רכישות ומיזוגים עבור אשוריון בישראל. "האסטרטגיה שלנו היא להמשיך ברכישת חברות, כאן ובצפון אמריקה", אומר טוויל, "דיברנו על יצירת מבנה פורמלי של פיתוח תאגידי שמדווח לתומר. צוות הפיתוח הארגוני שלנו ממוקם בארה"ב והם ישתפו פעולה עם תומר בעניין הזה, אבל הוא יהיה מקבל ההחלטות. הוא והצוות שלו בשטח, והם אלה שמכירים את החברות".

בניגוד למייסדים רבים שנשארים לסייע בתהליך המיזוג בחברה הרוכשת וממשיכים לפרויקט הבא, דביר, בן 38, נשאר להוביל את סולוטו תחת שני כובעים: כמנכ"ל החברה וכסגן נשיא מוצר באשוריון. חמש שנים לאחר שנרכשה, סולוטו נשארה גוף עצמאי בתוך אשוריון, וגדלה מ-36 עובדים בעת הרכישה למאה עובדים כיום, עם תכניות להתרחבות בעשרות עובדים נוספים במהלך השנה הקרובה.

כעת, לרשותו של דביר עומדים המשאבים של אשוריון, ובידיו המנדט לבצע רכישות עבור החברה. לדבריו, אין עליו הגבלות או ציפיות לגבי מספר רכישות, סכומים, או אפילו טכנולוגיות מסויימות: "אין חוקים וכולנו פתוחים וכל הזמן מחפשים ומסתכלים. עוד לא פיתחנו את השיטה - זה הכל חדש, טרי ומרגש. הייתי אומר שאני מחפש אנשים טובים עם חזון ובלי אגו".

דביר: "לא הייתי קונה את סולוטו של פעם"

אשוריון החלה במתן שירות תמיכה טכנית וביטוח למכשירי סלולר בארצות הברית, ולאחר מכן באסיה, אוסטרליה, אירופה ודרום אמריקה. עם הרכישה, אוחדו השירותים לפלטפורמה אחת תחת המותג של סולוטו, שנועדה "לסייע לאנשים להפיק את המיטב מהמכשירים החכמים שלהם": טלפונים, מחשבים אישיים, טאבלטים, ומכשירים מחוברים בבית החכם וברכב. כעת, החברה מעוניינת להרחיב את השירות שלה לפלטפורמה מקיפה שתספק שירות ניהול נכסים דיגיטליים ללקוחותיה. טוויל ודביר טוענים כי הפלטפורמה תדע לצפות את צרכי הלקוחות ולהמליץ להם על קונפיגורציות, שירותים ומכשירים שידעו לענות על הצרכים הללו באופן שיתאים לחייהם - ובאופן אוטומטי. "מנוע החדשנות לכך הוא כאן, בתל אביב", אומר טוויל.

עוד לפני הרכישה, דביר פיתח את סולוטו מתוך מחשבה על פתרון עתידי שיסייע לאנשים להפיק את המיטב מהטכנולוגיה שלהם. אלא שדביר ושותפו להקמת סולוטו, ישי גרין, התקשו לנהל את החברה, והפלטפורמה הרחבה נותרה חזון רחוק. בראיון ל"גלובס" במארס אמר דביר: "שתי הטעויות הגדולות ביותר שלנו היו שלא נתנו חשיבות מספקת להוצאת דברים מהר, ולא נתנו חשיבות מספקת למודל העסקי. במקום ארבעה חודשים, נדרשו לנו שנתיים וחצי להוציא את הגירסה הראשונה של המוצר. כיום לא הייתי שם כסף על חברה שמתנהלת ככה, או מוכן לקבל אותה בבורד. הייתי נכנס בי כמנכ"ל וקורע לי את הצורה".

כשאשוריון רכשה את החברה, שגייסה עד אז 18 מיליון דולר, ללא תוכנית עסקית וכמעט ללא הכנסות, היא עשתה זאת בזכות המטרה ששתי החברות חלקו: "לגשר על המרחק בין הטכנולוגיה לבין האדם הטיפוסי ברחוב, שרחוק שנים מליהנות מהפוטנציאל שלה, ולהפוך אותה לנגישה", כהגדרתו של דביר. לדבריו, "כל אינדיבידואל יכול לעשות יותר וליהנות יותר מהטכנולוגיה שסביבו. כל חודש יש משהו חדש שיכול לעזור לך, אבל קשה למצוא את השירותים הנכונים ולהתאים אותם לחיים שלך, שגם הם משתנים בפני עצמם. החיים שלנו כל הזמן מתפתחים, ושירותים טכנולוגיים צריכים להתפתח יחד איתם. הם צריכים להבין אותך ולשרת אותך.

"אנחנו נזהה, למשל, מתי זמן נכון עבור מישהו למצוא פתרון לבעיית פרטיות של המידע שלו לפני שהוא חשב על כך, או להבין שמשהו בבית שלו צריך עדכון אבטחה, או ששירות מוזיקה מתאים לצורת החיים שלו כי הוא נוסע הרבה. נוכל להגיד לבנאדם שהוא צריך להגדיל את הפונט משום שהוא מתנהג כמו מישהו שלא נוח לו ושמתקשה לקרוא, נוכל לדעת אם הבן שלך רואה יותר מדי טלוויזיה או מה לעשות כשהוא נתקל בפעם הראושנה בבריונות ברשת.

"יש אינסוף התאמות וקונפיגורציות של המכשירים שסביבך כדי שהם יתאימו לך ורובנו לא עושים זאת משום שאנחנו לא חושבים על הדברים האלה. בעינינו כחברה, זו הבנה של מה רלוונטי ומה לא רלוונטי, מה זה התנהגות נכונה ומה זה התנהגות לא נכונה, והכי חשוב - הפשטה של כל זה. למצוא דרכים יצירתיות לגרום לבנאדם לעשות משהו שהוא לא חשב עליו". כבר כיום אשוריון משחררת פיצ'רים מהסוג הזה למאות מיליוני לקוחות החברה בעולם.

הרכישות והמיזוגים נועדו לסייע לסולוטו ולאשוריון להאיץ את פיתוח הפלטפורמה. כך היה עם רכישת דריפלר בדצמבר. הדגש על חדשנות באמצעות רכישות קיים באשוריון מן ההתחלה. החברה הוקמה דרך רכישות שביצעו המייסדים בעזרת קרן חיפוש, והמשיכו לרכוש חברות על מנת להתפתח ולגדול.

סולוטו הקטנה שינתה את התנהלות אשוריון

מלבד רכישה של טכנולוגיות חדשוות אשוריון גילתה, דרך רכישת סולוטו, שההשפעה של סטארט-אפ על חברה גדולה יכול להיות עצום: אשוריון אימצה את צורת העבודה של סולוטו - מודל של צוותים קטנים וממוקדי מטרה, שמפתחים פיצ'רים חדשניים שאמורים לצאת לשוק בתוך חודשים ספורים. העבודה בצוותים היא עצמאית יחסית, והם מגדירים את המטרות עבור עצמם. דביר וטוויל מעידים כי המבנה הזה מאפשר תקשורת נוחה יותר בין חלקים שונים בארגון, מאשר מבנה תאגידי מסורתי.

טוויל: "לפני חמש שנים סולוטו ואשוריון התאחדו, וההתאמה הייתה יוצאת דופן: לרוב אחרי רכישה מסוג זה הסטארט-אפ נבלע בחברה ונעלם, אבל כאן זה ההיפך. סולוטו נשארת קבוצה מובחנת בתוך אשוריון, כסטארט-אפ בתוך חברה גדולה יותר. לקבוצה הקטנה הזו יש השפעה עצומה עלינו, לא רק מבחינה טכנולוגית אלא גם מבחינת חדשנות תרבותית וארגונית בחברה הגדולה.

"גילינו שבגישה שלנו נדרש הרבה יותר זמן לבצע דברים, כי קשרי התקשורת לא היו טובים ולא זריזים ונמאס לנו מזה. ראינו מה סולוטו עושים והחלטנו להביא את השינוי. זה היה די קשה ונדרשו לכך כשלוש שנים. זה היה כואב וכמה אנשים מאשוריון נאלצו לעזוב, ואני זוכר שתומר היה מתוסכל בהתחלה. היו כמה אנשים שלא רצו לעבוד במודל הזה או שאנחנו אמרנו שזה לא המקום בשבילם, כי זה דורש מיינדסט מסויים לעבוד באופן הזה".

טוויל הוסיף כי אשוריון שואפת להגדיל עוד את צוות העובדים של סולוטו בישראל, מעבר להתרחבות הצפויה בשנה הקרובה: "העובדה שאנחנו כאן היא ביג דיל, וזו עדות לחשיבות של צוות סולוטו לתאגיד שלנו באופן כללי. הבורד שלנו כולל אנשים עסוקים, והישיבות שלנו בדרך כלל מתקיימות בנאשוויל ובקליפורניה. זו הישיבה הראשונה שלנו בישראל, ואני מאמין שיהיו עוד. הייתה לנו הצלחה רבה בישראל. אם נוכל להגדיל את הצוות כאן מ-100 ל-200 או ל-300 עובדים, האימפקט על אשוריון יהיה אדיר". 

ת"ז: Asurion

תחום עיסוק: טכנולוגיות מידע

הקמה: 1994

משרדים מרכזיים: נשוויל, טנסי

מייסדים: קווין טוויל וג'ים אליס

מנכ"ל: טוני דטר

עובדים: 17 אלף, מתוכם 100 מועסקים בסולוטו בישראל

הכנסות מוערכות ב-2017: כ-6.5 מיליארד דולר

עוד כתבות

עו''ד חגי קלעי / צילום: פליקס רטברג

"משפיל ומקומם": עורך הדין שהצליח לעזור להרבה, רק לא לעצמו

הוא עמד בפני 15 שופטים בבג"ץ הסבירות ההיסטורי, מייצג בעלי מניות נגד תאגידי ענק, ובין לקוחות המשרד שלו אפשר למצוא את אבי חימי ואריה דרעי ● אבל נדמה שהשליחות הגדולה ביותר של עו"ד חגי קלעי היא בקידום השוויון לקהילה הגאה ● אז איך זה שדווקא את בנו הוא נאלץ להביא בפונדקאות בארה"ב? "זה היה משפיל ומקומם"

ארנונה / צילום: Shutterstock, Andrey_Popov

המועצה השתחררה מהסכמה על הנחה בארנונה על אף שהנסיבות לא השתנו

העליון קבע כי המועצה האזורית עמק הירדן תוכל להשתחרר מהסכם על חיוב ארנונה מופחת, על אף שלא השתנו הנסיבות ● האם יש בכך לכדי שינוי עמדת העליון בנושא?

ישראל לשם וקרן כהן חזון / צילום: רמי זרנגר

"לידה אני תלמיד בכיתה א": עורך הדין הבכיר והיזמת המצליחה חושפים את השותפות

20 שנה שישראל (רלי) לשם וקרן כהן חזון הולכים יחד, וחברת תורפז תעשיות שהקימו, שמפתחת ומייצרת תמציות טעם וריח, כבר שווה 1.7 מיליארד שקל וחולשת על 17 חברות ● הוא בעל אחד ממשרדי עורכי הדין הגדולים בארץ אבל מרגיש לידה "כמו בכיתה א'" ● היא תעשיינית בנשמה אבל זוקפת לו הרבה מההצלחה ● זה ראיון זוגי ראשון

טל בסכס, פרויקטור מרכז השליטה האזרחי / צילום: רמי זרנגר-יח''צ החברה למתנ''סים

הפרויקטור שלא היה בראיון ראשון: "לא באתי לחמם כיסא"

טל בסכס מונה בסוף אוקטובר לפרויקטור שתפקידו "לתדרך בכל הנוגע לניהול האזרחי של המלחמה" ● אלא שאינטרסים פוליטיים רחשו בשטח, יותר מדי גופים היו מעורבים, ומהדיבורים על תקציב של 15 מיליארד שקל לא נשאר דבר ● בראיון לגלובס הוא מדבר על היכולת להשפיע כמנכ"ל החברה למתנ"סים, ומפתיע: "אם קוראים לי שוב - אני מתייצב"

עמית גריידי, הממונה על חוק המכר במשרד השיכון / צילום: משרד הבינוי והשיכון

קניתם דירה מיזם ומכרתם לפני האכלוס? אולי תהיו אחראיים לאיחורים במסירה

נייר עמדה שפרסם הממונה על חוק המכר מחריף את התנאים עבור מי שרוכשים דירה מקבלן ומעוניינים למכור לפני האכלוס

מוריס צ'אנג / צילום: Associated Press, Aaron Favila

הוא חגג 55. ואז הקים את יצרנית השבבים הגדולה בעולם

מוריס צ'אנג צבר עשורים של ניסיון לפני שהקים עסק שהפך חיוני לכלכלה הגלובלית ● מה יכולים ללמוד ממנו יזמים אחרים בגיל העמידה?

פט גלסינגר, מנכ''ל אינטל / צילום: ap, Seth Wenig

אינטל פיספסה את התחזיות, פרסמה תחזית קודרת והמניה צוללת

הרווח המתואם היה 18 סנט למניה לעומת צפי לרווח של 14 סנט ● חטיבת היצור הכניסה רק 4.4 מיליארד דולר וירדה בכ-10% ברבעון הראשון ביחס לרבעון המקביל אשתקד ● המניה יורדת ב-9% במסחר המאוחר, אובדן של 13.5 מיליארד דולר בערב אחד

אברהם אסף / צילום: תמר מצפי

אברהם אסף, מייסד ובעל השליטה בקבוצת אמנת, נפטר בגיל 83

אסף הפך לבעל השליטה באמנת לאחר שרק לפני ארבעה ימים רכש את ההחזקות של שותפו לייסוד החברה, שמואל בר אור, (22.17%) תמורת כ-21.7 מיליון שקל ● מי שצפוי להמשיך אותו הוא בנו, סגן יו"ר החברה, ערן אסף

אולם קולנוע בקליפורניה. החדשים רווחיים יותר מהישנים / צילום: Shutterstock

לאולמות קולנוע יש נדל"ן מיוחד, וזה מציל אותם

אולמות הקולנוע הלכו ואיבדו רלוונטיות רק לפני כמה שנים ● המיצוב הנדל"ני המיוחד שלהם עשוי להציל אותם

נועם זילברשטיין, מנכ''ל HP Indigo / צילום: רמי זרנגר

מהמפעל של טנק מרכבה לניהול אלפי עובדים ברחבי העולם

כשהציעו לנועם זילברשטיין להצטרף לחברת הדפוס הדיגיטלי HP אינדיגו הוא לא ממש התלהב ● אך ביקור אחד במפעלי החברה שינה את הכל: "ידעתי שיש פה הזדמנות אדירה למהפכה שעוד לא קרתה"

מאיר בן שבת, ראש המל''ל לשעבר / צילום: מאיר אליפור

המומחה שמסביר: זה מה שתנסה ישראל לעשות ברפיח

מאיר בן שבת, שכיהן בעבר כראש המל"ל, מתאר בשיחה עם גלובס את מטרות הפעולה הצבאית הצפויה ברפיח, ומסביר כי גם אחריה, תידרש עבודה רבה כדי להביא למציאות אחרת ברצועת עזה ● לגבי המשא ומתן לעסקת החטופים, הוא מודה: "הלחץ על חמאס לא היה בעוצמה שדחקה בו להתפשר על דרישותיו ההזויות"

רונן דר ועומרי גלר, Run:AI / צילום: Run:AI

היזמים מכרו את הסטארט־אפ לחברה הלוהטת בעולם. כמה יקבלו העובדים?

בזמן שהיו דוקטורנטים להנדסת חשמל בתל אביב, הרבה לפני ש-AI הפך לטרנד הלוהט של השווקים, חברו להם יחד עמרי גלר ורונן דר להקמת חברה בתחום - Run:AI ● מי הייתה המשקיעה הראשונה שהביעה בהם אמון, מתי הבינו שבינה מלאכותית תהיה הדבר הבא, ואיך השפיעה עליהם המלחמה ● אתמול החברה נרכשה רשמית ע"י אנבידיה בסכום המוערך בכ-720 מיליון דולר

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת adobe FireFly)

מחקרים מגלים: המאבק בדמנציה מתחיל בשנות ה-40 שלכם

נקיטת פעולה לשיפור בריאות המוח בשלב מוקדם עשויה לעזור לכם להישאר חדים עם תהליך ההזדקנות ● "המאמצים להתמקד בדמנציה בקרב אנשים מבוגרים כשלו במידה רבה", אומר פרופסור לפסיכולוגיה ומדעי המוח מאוניברסיטת דיוק, ומוסיף כי בשל כך המדענים מחפשים רמזים במוח בשלבי חיים מוקדמים יותר

אילת / צילום: Shutterstock, StockStudio Aerials

אפילו הטילים כבר לא מרתיעים את משקיעי הנדל"ן בעיר הזו

דווקא בזמן מלחמה, המשבר בשוק הנדל"ן והריבית הגבוהה, אילת פורחת נדל"נית ● "המשקיעים חזרו לעיר והם סוגרים עסקאות עם קבלנים"

הדולר מתחזק בחדות מול השקל

הדולר בשיא של חמישה חודשים אל מול השקל. מהן הסיבות?

השקל נחלש בחדות הן מול הדולר והן מול האירו ● הכלכלנים הבכירים מסבירים כי מעבר למתיחות הגיאופוליטית מול איראן ולצד ההסלמה בצפון, גם גורמים בינלאומיים תורמים להיחלשות המטבע המקומי

הפרויקט במתחם כנרית. האכלוס רחוק / הדמיה: מתוך אתר החברה

הסיפור הלא ייאמן על 40 דירות יוקרה במגדל בתל אביב שעומדות ריקות

40 דירות חדשות ונוצצות ממתינות לאכלוס באחד המגדלים היוקרתיים של תל אביב, אבל צפויות להישאר ריקות עוד תקופה ארוכה ● ההתעקשות על דיור בר השגה במתחם תקעה את המדינה עם עשרות דירות שמי בכלל יכול להרשות לעצמו

הנוף הנשקף מהררית / צילום: ליבי לוי

נסעתם לגליל בחג? אתם חייבים לעצור ביישוב הזה לחוויה תאילנדית אמיתית

קפה שהוא גם גלריה, מופע מוזיקלי של ערפול חושים, מעדנייה משובחת ושופינג ברוח האנתרופוסופיה ● ביקור ביישוב הררית, שמרגיש כמו יקום מקביל

צילומים: שלומי יוסף, עמית שאבי (ידיעות אחרונות), עיבוד: גלובס

2,800 שקל לשעה, תיקים מתוקשרים ותיבת פנדורה: החיים החדשים של השופט שבמחלוקת

הדיל שהוביל למינויו לנשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב שב לאחרונה לרדוף את השופט בדימוס איתן אורנשטיין ● גלובס צולל לנבכי הקריירה החדשה שאימץ לעצמו כבורר–על, לחמ"ל שהקים כדי להתמודד עם ההקלטות המביכות ולשאלה המרחפת מעל לכל - איך תשפיע הפרשה על עתידו המקצועי?

גבול לבנון / צילום: Shutterstock

צה"ל: חיסלנו מחבל בכיר בלבנון, שקידם פעולות טרור רבות נגד ישראל

דיווח: במצרים נערכים ב"תוכנית חירום" לפלישה ישראלית לרפיח • פיגוע דקירה ברמלה: צעירה נפצעה קשה • צה"ל תקף מבנים צבאיים ששהו בהם מחבלים של חיזבאללה בדרום לבנון • דיווח בבלומברג: פסגה מדינית בנושא עתידה של רצועת עזה יתקיים ביום שני הקרוב בסעודיה •   ● כל העדכונים

השבוע בשווקים / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

הענקית שקפצה וזו שהתרסקה - ועוד כתבות על מצב השווקים

מטא איכזבה את המשקיעים ● נטפליקס צנחה אחרי תוצאות חיוביות, טסלה פרסמה דוח מאכזב אבל המניה שלה קפצה. למה? ● קבוצת רד בינת מסיימת עידן ועוד כתבות על המצב בשווקים