מהיום ולמשך כחודשיים תפעל חנות שהיא בבחינת ה"מכה" לחובבי המותגים. מדובר בחנות פופ-אפ של פקטורי 54 המשתרעת על שטח של 2,000 מ"ר בקניון גינדי TLV (במקום חנות של פוראבר 21). בחנות מוצעים אלפי פריטים של מעצבי-על, לגברים ולנשים, מעונות קודמות, סאמפלים ופריטים ששימשו בתצוגות אופנה.

בל נטעה - לא מדובר בחנות אאוטלט כפי שהחזיקה בזמנו פקטורי 54 בנתניה, כי אם בחנות זמנית שמטרתה להיפטר ממלאי העבר של מעצבי-העל, בעיקר מעונת החורף שעברה שהייתה חלשה בכל השווקים בעולם.

רוני אירני, יו"ר Irani corp, יבואנית מותג-העל לישראל, סיפר ל"גלובס" כי הוא עמל משך 3 שנים עד להשגת האישור להקים את חנות הפופ-אפ, אחרי שמצא מיקום שענה על הדרישות וענה על דרישות המעצבים באשר לאופן מכירת הפריטים. לדבריו, זו הפעם הראשונה שקמה חנות כזו בישראל, וכבר כעת מבטיח אירני שמדובר בפרויקט שלא יימשך ויחזור על עצמו, לפחות לא בטווח הנראה לעין. 

"חנויות כאלה שמורות רק לבירות אופנה נחשבות", אומר אירני. "המעצבים לא רוצים לייצר זילות לפריטים שלא נמכרו בעונה, ויש להם שתי אופציות - לשרוף את הסחורה או למכור אותה בחנויות פופ-אפ כאלה שבאופן שמכבד את המותג - אבל בהנחה".

אירני מספר כי הפריטים, הכוללים ביגוד ואקססוריז, נבחרים על-ידי קנייני הרשת שפוקדים את מחסני המעצבים, וכי לא מדובר במאסות של פריטים בכל דגם, חלקם כאמור שימשו בתצוגות אופנה ברחבי העולם.

החנות תהיה פתוחה במשך כחודשיים "או עד גמר המלאי", אומר אירני, "ואני מעריך שזה יהיה אחרי החגים. מדובר בהזדמנות נדירה לרכוש מותגי על במחירים נגישים". 

חנות פופ-אפ של פקטורי 54/צילום: מיכל רז-חיימוביץ'.

וגם כשמדובר בפריטים שעולים מאות ואלפי שקלים, כבר בבוקר הפתיחה הקונים העמיסו עגלות. "לרכוש תיק של J.W ANDERSON ב-2,500 שקל במקום ב-6,500 שקל, זו מציאה של ממש", אמרה לנו אחת הקונות, שהעמיסה נעליים ופריטי אופנה בעגלה.

שלל המותגים שנמכרים במקום כוללים שמות כמו טורי ברץ', ויקטוריה בקהאם, ג'ורג'יו ארמני, קוואלי, ולנטינו, ורסאצ'ה, מייזון מרגיאלה, דסקוורד2 ועוד - כל המותגים הללו נמכרים בימים שבשגרה בחנויות פקטורי 54.

מבחינת אירני האישור המיוחל לפתוח את החנות הוא בבחינת "כרטיס כניסה למועדון של הגדולים". עוד הוא מסביר כי הרווחיות בחנות היא נמוכה, "כשאנחנו בונים על ווליום גבוה". לדבריו, "בימים שבשגרה אני לא מסוגל למכור במחירים כאלה".

החנות מחולקת למחלקת נשים ולמחלקת גברים, ובקומת המרתף נמצאים מותגי מעצבים בדרגת מחיר נמוכה יותר, בהם טומי הילפיגר, ארמאני אקסצ'יינג, פרד פרי ועוד.

ומה באשר למחירים? הכול יחסי. ההנחות נעות בטווח של 60%-90%, והמנעד הוא גדול: מצאנו למשל מגפיים של טורי ברץ' ב-500 שקל במקום ב-2,500 שקל; סריג של מיסוני ב-330 שקל במקום ב-1,650 שקל; תיק רקום של AMOR ב-4,200 שקל במקום ב-14,000 שקל; נעליים של ג'ימי צ'ו ב-1,000 שקל במקום ב-2,600 שקל; שמלה של ולנטינו ב-490 שקל במקום ב-2,500 שקל; שמלה של ורסאצ'ה היישר ממסלול תצוגות האופנה ב-1,700 שקל במקום ב-9,000 שקל; נעלי גברים של מייזון מרגיאלה ב-600 שקל במקום ב-3,000 שקל; ואפילו טי שירט ב-50 שקל במקום ב-300 שקל, שזכתה לתואר הפריט הזול בחנות לפי השיטוט.