גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מיילים בהשמדה עצמית: 5 טיפים לעיצוב החדש של ג'ימייל

שירות הדואר הפופולרי של גוגל עבר החודש מתיחת פנים משמעותית ● הוא זכה במסגרתה בכמה יכולות חדשות, ובנוסף פיצ'רים מועילים הובלטו טוב יותר ● אלה הטריקים שישפרו את היעילות שלכם

ג'ימייל/ צילום: שאטרסטוק
ג'ימייל/ צילום: שאטרסטוק

העיצוב החדש של ג'ימייל הפך החודש לזמין לכל משתמשיה. מדובר בשינוי העיצובי הגדול ביוצר שגוגל ערכה בשירות המיילים מאז 2011: מלבד מראה חדש, שמיישר קו עם שאר מוצרי גוגל, וכמה אנימציות טעינה (די מרגיזות), קיבלנו שורת פיצ'רים חדשים ויעילים כמו אפשרות לעשות "סנוז" למיילים, לבצע אינטגרציה עם Tasks, וגם תשובות אוטומטיות חכמות והודעות שמשמידות את עצמן.

חלק מהפיצ'רים הללו אולי מוכרים לכם מאינבוקס, תיבת הדואר הניסיונית שגוגל השיקה ב-2014, בניסיון לארגן טוב יותר (לדעתה של גוגל) את המיילים עבור המשתמשים. במקביל להוספה של פיצ'רים הלקוחים מאינבוקס לג'ימייל, גוגל הסירה מאינבוקס יכולות כמו התראות מבוססות מיקום, וכן ביטלו את התוסף הרשמי של אינבוקס לכרום. הרעיון של אינבוקס, שמשתמשים יוותרו על השליטה בתיבת הדואר שלהם, הפסיד - וג'ימייל ניצחה. עכשיו אנחנו אמורים לקבל את הטוב משני העולמות.

כנראה כבר קיבלתם אפשרות להפעיל את הגי'מייל החדש. תוכלו לדחות זאת ולבקש לעבור לעיצוב החדש מאוחר יותר, אם קשה לכם לקבל את השינוי, או להפעיל אותו מיד באמצעות לחיצה על גלגל השיניים. בין המראה החדש, הפיצ'רים החדשים, הפיצ'רים הקיימים ואלה הניסיוניים, הנה חמישה טיפים שיעזרו לכם להפיק את המיטב מחשבון הג'ימייל שלכם.

הודעה עם קבצים מצורפים בתיבת הדואר הנכנס / צילום: יסמין יבלונקו

נתחיל בקוסמטיקה

הדבר הראשון שתשימו אליו לב בעיצוב החדש הוא כנראה המגשית שנוספה מצד ימין של המסך (אם אתם משתמשים בגרסה האנגלית). היא מאפשרת לפתוח אפליקציות נוספות לצד תיבת הדואר ולעבוד עליהן במקביל. תמצאו שם את לוח השנה, את אפליקציית Keep ואת Tasks. תוכלו להתקין אפליקציות נוספות מתוך החנות אליה מגיעים בלחיצה על ה-'+'. המגשית החדשה אמנם משאירה פחות מקום לקריאת מיילים, אך גם התפריט השמאלי התחדש, וניתן למזער אותו כך שיציג אייקונים בלבד.

בעיצוב החדש, כמו בישן, בלחיצה על גלגל השיניים תוכלו לבחור את צפיפות התצוגה. תצוגה צפופה או "נוחה" תזכיר את העיצוב הקודם, אך תצוגת ברירת המחדל תוסיף את אחד החידושים הבולטים של העדכון: תוכלו לפתוח את הקבצים המצורפים להודעות מתוך תיבת הדואר הנכנס - מבלי לפתוח את ההודעה עצמה.

פיצ'ר נוסף, שנמצא בעמוד ההגדרות, הוא ה-Hover actions. אם תבחרו להפעיל אותו, בכל פעם שתעמדו עם העכבר מעל הודעה בתיבת הדואר הנכנס, יופיעו לכם אפשרויות למחוק את ההודעה, להעביר אותה לארכיון, לסמן אותה כדואר שנקרא, או לעשות לה Snooze. בהגדרות תוכלו גם להחליף את האייקונים בתפריט מילולי.

הודעה עם קבצים מצורפים והודעה עם פונקציות ב-hover / צילום: יסמין יבלונקו

לא להעמיס על התיבה

ג'ימייל החדש מגיע עם שתי פונקציות ניהול מיילים חדשות: Send and Archive ו-Snooze. את האפשרות הראשונה תוכלו להפעיל או לבטל בעמוד ההגדרות, שאליו מגיעים דרך התפריט הנפתח מגלגל השיניים. אם תבחרו לאפשר אותה, בחלון שליחת ההודעה תוכלו לבחור שהשיחה תועבר לארכיון מיד כשתשלחו תשובה, וכך לא יישארו בתיבה שלכם מיילים שכבר טופלו.

לא יכולים לטפל במייל עכשיו? השאירו אותו לאחר כך. אפשרות ה-Snooze המופעלת דרך אייקון השעון נותנת לכם להשהות את המייל בתיקייה ייעודית, שם הוא ימתין לכם עד המועד שתקבעו, בלי להעמיס על תיבת הדואר שלכם. ניתן להשהות מיילים לשעה מאוחרת יותר באותו היום (18:00 בערב), למחר (8:00 בבוקר), למאוחר יותר השבוע, לשבוע הבא, לסוף השבוע או לזמן מותאם אישית.

בונוס טיפ: הזמנים שניתן לבחור בתפריט ההשהיה לא ניתנים לשינוי דרך הג'ימייל, אך הם כן ניתנים לשינוי דרך אפליקציית Google Keep. שם, בתפריט ההגדרות, תוכלו לבחור שעות מותאמות אישית, שיסתנכרנו בכל אפליקציות גוגל וישפיעו על אפשרויות הסנוז שלכם.

לסמן כלא נקרא

אם הפיצ'רים החדשים של גוגל לא שכנעו אתכם להפסיק עם השיטה הישנה והטובה של דחיית הטיפול באימייל על ידי סימונו כדואר שלא נקרא, יש לנו חדשות גם בשבילכם: כשתפתחו מילים בעיצוב החדש, תמצאו את כפתור ה"סמן דואר כלא נקרא" במרחק לחיצה אחת בלבד.

מדובר בשיפור קטן אך מועיל ביחס לעיצוב הישן, שבו היה ניתן לסמן דואר כלא נקרא רק לאחר חזרה לתיבת הדואר הנכנס. תוסף פופולרי איפשר למי שהתקין אותו לסמן כך גם הודעות פתוחות, וכעת הפונקציה הפכה לחלק רשמי מג'ימייל. תמצאו את הכפתור בשורת הפעולות המופיעה מעל כל הודעה פתוחה, בין כפתור המחיקה לכפתור הסנוז.

להגביר את הפרודקטיביות

הנה כמה פיצ'רים שיעזרו לכם להיות אפילו יותר יעילים: ליד כפתור האינבוקס בתפריט הצד נוסף חץ קטן, שמאפשר לכם להגדיר את תיבת הדואר הנכנס שלכם בקלות בלי להיכנס לתפריטים מסובכים. תוכלו לבחור שם אחת מחמש אפשרויות סידור שתדאג שלא תפספסו את המיילים החשובים לכם.

בעמוד ההגדרות מסתתרת אפשרות חדשה - Nudges. אם תבחרו להפעיל אותה, ג'ימייל יקפיץ אוטומטית לראש התיבה שלכם הודעות שנראה לו שהזנחתם יותר מדי זמן ושהגיע הזמן לטפל בהן. עוד אפשרות יעילה למדי קשורה לשילוב של Tasks. אם תפעילו את האפליקציה במגשית הימנית תוכלו לגרור אליה מיילים ולהפוך אותם למשימות. בינתיים, האפשרות לא קיימת עבור Keep ולוח השנה.

גרירת הודעה למגשית Tasks ויצירת משימה / צילום: יסמין יבלונקו

בונוס טיפ: בגרסה החדשה גוגל תציע לכם תשובות אוטומטיות למיילים, ממש כמו באפליקציית המובייל. שימושי.

להישאר בטוחים

שני פיצ'רים שנוספו בעיצוב החדש יגנו עליכם גם כשאתם מקבלים דואר וגם כשאתם שולחים אותו: ראשית, כל הודעה שתקבלו לתיבת הדואר שלכם תעבור סריקה אוטומטית על ידי גוגל. אם היא תזהה שהודעה נשלחה ממקור שעשוי להיות בעייתי בעיניה, גוגל תציג התראה שתזהיר מפני הסיכון ותציע למחוק את ההודעה.

פיצ'ר מעניין יותר מתחבא ב-Confidential Mode, שניתן להפעיל באמצעות לחיצה על אייקון המנעול עם השעון בחלונית כתיבת ההודעה. שם תוכלו לקבוע "תאריך תפוגה", שאחריו ההודעה תשמיד את עצמה ותמחק מתיבת הדואר של הנמען, כמו בטלגרם ואפליקציות אחרות.

בנוסף, ניתן להגדיר דרך המצב הזה הגבלות הקשורות בזכויות יוצרים, שימנעו מהנמען להעביר את ההודעה, להעתיק את תוכנה, להוריד מתוכה קבצים או להדפיס אותה. אם אתם שולחים את ההודעה למישהו שלא משתמש בג'ימייל, תוכלו להפעיל את הפונקציה הזו באמצעות שליחת לינק להודעה שלכם. ניתן לעקוף את ההגבלות הללו יחסית בקלות, אך הן עשויות למנוע העברה בשוגג של מידע רגיש.

ואם כבר מדברים על העברת מידע רגיש בשוגג, כדאי לזכור שג'ימייל מאפשרת להתחרט לאחר שליחת הודעה ולבטל אותה למשך חמש שניות ממועד שליחתה. בתפריט ההגדרות של ג'ימייל ניתן להאריך את משך הזמן הזה ולתת לעצמכם להתחרט גם אחרי 30 שניות. כמובן, אם הנמען כבר קרא את המייל - זה לא יעזור.

עוד כתבות

שיגור טיל חץ 3 / צילום: משרד הביטחון

גרמניה מרחיבה את עסקת הרכישה של מערכות חץ ב-3.1 מיליארד דולר נוספים

משרד הביטחון הודיע כי הבונדסטאג הגרמני אישר את הרחבת העסקה למכירת מערכת "חץ 3" הישראלית לגרמניה, כפי שנחשף בגלובס ● עסקת החץ צפויה להסתכם בלמעלה מ-6.7 מיליארד דולר ולהיות הגבוהה ביותר בתולדות מדינת ישראל

גבינות בסופרמרקט / צילום: שירה ספיר

פורסמה חלוקת המכסות ליבוא גבינה צהובה; מה יהיה המחיר לצרכן?

משרד הכלכלה הודיע על חלוקת מכסות ליבוא גבינה צהובה בפטור ממכס בהיקף של 5,900 טון, במסגרת הליך תחרותי שבו היבואנים התחייבו למחיר מרבי לצרכן ● לפי הודעת המשרד, המחיר לצרכן של גבינה צהובה מיובאת צפוי להישאר נמוך בעשרות אחוזים ממחירי המותגים המובילים בארץ

ניקש ארורה, מנכ''ל פאלו אלטו / צילום: מולי גולדברג

ברקע החשש מהאקזיט, מנכ"ל פאלו אלטו נפגש עם עובדי סייברארק

על רקע העסקה לרכישת החברה בכ-25 מיליארד דולר, מנכ"ל פאלו אלטו נפגש היום עם עובדי סייברארק ● בשיחה עם כתבים שקיים טרם המפגש, ביקש ארורה להפיג את החששות: "לא תהיה פגיעה באופציות של העובדים"

אילוסטרציה: Shutterstock

שוק העבודה הדוק: שיא של שלוש שנים בשיעור המשרות הפנויות

לפי הלמ"ס, סך מספר המשרות הפנויות עלה ל-151,354 בנובמבר, לעומת 150,974 באוקטובר ● המחסור הכבד ביותר בידיים עובדות מצוי בקרב עובדי המכירות

עו''ד יהודה גור, מונה לשותף בפירמת הליטיגציה הבינלאומית קווין עמנואל / צילום: Quinn Emanuel

פירמת הליטיגציה הגדולה בעולם ממנה שותף ישראלי

עו"ד יהודה גור פועל ממשרד הפירמה בניו יורק ומייצג לקוחות בפני בתי משפט פדרליים ומדינתיים, כמו גם מלווה לקוחות ישראלים בהליכים בארה"ב ● בעבר התמחה אצל המשנה לנשיא בית המשפט העליון, השופט עוזי פוגלמן ושימש כעורך הראשי של כתב העת "עיוני משפט" באוני' תל אביב

נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון / צילום: לע''מ

השקל נושק לרמות שיא, ובשוק תוהים: מה השלב שבו בנק ישראל ינקוט צעדים?

בשנה האחרונה רשם השקל התחזקות משמעותית את מול הדולר והוא נסחר בשיא של קרוב ל־4 שנים ● בעבר התערב בנק ישראל ישירות רק בתקופות חירום כמו קורונה ומלחמה ● כלכלנים בכירים מסמנים את הרף שבו כנראה שהגישה תשתנה

מאגר הגז לוויתן / צילום: אלבטרוס

ראש הממשלה נתניהו העניק את האישור: עסקת הגז הגדולה עם מצרים יוצאת לדרך

האישור של נתניהו מגיע לאחר הסדרת התנאים בין משרד האנרגיה לחברות הגז, לקראת הרחבת ההפקה ממאגר לוויתן והיצוא למצרים ● התמורה בעסקה: 35 מיליארד דולר

התחזית של חברות הדירוג / צילום: Shutterstock

הקבלנים יתקשו למכור, מחירי המזון לא ירדו והתעשיות הביטחוניות ימשיכו לשגשג: התחזית של חברות הדירוג

לאחר שנה אדירה לתעשיות הביטחוניות, מעריכים ב־S&P מעלות כי "נראה מעבר מייצור התקפי לייצור הגנתי" וכי הלייזר "ישנה את התמונה" ● מידרוג צופה כי מחירי הדירות הגבוהים, יוקר המחיה והצפי להמשך שחיקה במחירים, צפויים להגביל את חזרת הביקושים בענף

מנהיגים מאירופה וארה''ב ממתינים לדיונים בלשכת הקנצלר בברלין / צילום: ap, Markus Schreiber

הפסקת האש מתקרבת? הפסגה בברלין שמשרטטת איך תיראה אוקראינה

גרמניה כינסה שורת מנהיגים אירופיים יחד עם זלנסקי והמתווכים האמריקאים במטרה להציג חזית מאוחדת ולהשיב להצעת הבית הלבן ● לראשונה, שורטט מתווה ל"יום שאחרי" באוקראינה: שיקום במימון רוסי, כוח אירופי במדינה וערבויות אמריקאיות ● הכדור שוב במגרש הרוסי

רו''ח אפי סנדרוב, המנהל המורשה בסלייס ואסף גולדברג, מנכ''ל סלייס לשעבר / איור: גיל ג'יבלי

תביעת ענק חושפת את השיטה בפרשת ההונאה בסלייס

תביעה בסכום של כמיליארד שקל שהגיש המנהל המורשה בסלייס נגד בעל השליטה ונושאי המשרה לשעבר, חושפת את שיטת העבודה בחברת הגמל הקורסת ● מחסכונות שעברו לקרנות עלומות ועד מנהלים שלא עשו דבר ● בעל השליטה: "הטענות יתבררו כלא נכונות"

וול סטריט / צילום: Shutterstock

"לא לבעלי לב חלש": מה צופים מומחי ההשקעות לוול סטריט ב-2026?

מומחי השקעות בוול סטריט מנסים להעריך את כיוון השוק ב־2026 ● רובם מעריכים שנה חיובית, גם אם תנודתית, בזמן שאחד מזהיר מסיכון למיתון שידחוף את S&P 500 כלפי מטה ● BDO: "זה לא שוק לבעלי לב חלש. המניות מתומחרות לשלמות, ויש אפס מרווח לטעויות"

מערכת משגרי רקטות ארטילריות מסוג PULS של אלביט / צילום: אלביט מערכות

ההחלטה האמריקאית שמעוררת חששות לגבי עסקת אלביט עם יוון

ביוון אושר תקציב של 812 מיליון דולר לרכישת מערכת הארטילריה PULS של אלביט, אך ארה"ב הטילה וטו על שימוש בחימושים מתוצרת אמריקאית במשגרי טילים זרים ● לוקהיד מרטין, המתחרה על העסקה, מציעה חלופה זולה יותר

יו''ר דירקטוריון צים יאיר סרוסי והמנכ''ל אלי גליקמן / צילום: איל יצהר, don-monteaux

"להביא ערך לבעלי המניות": ההישג האקטיביסטי בצים

המאבק בין בעלי המניות לדירקטוריון חברת הספנות הגיע לסיומו, וכעת מתכוונים הצדדים לפעול יחד "להביא ערך לבעלי המניות"

קרן כהן-חזון / צילום: באדיבות תורפז

אחרי זינוק של 220% במניה: תורפז מבקשת להקפיץ את שכר המנכ"לית ב-3 מיליון שקל

יצרנית הטעמים והריחות מבקשת להעלות את שכרה של בעלת השליטה קרן כהן־חזון לסכום של עד 9.1 מיליון שקל ● כהן־חזון, ששימשה עד כה גם כמנכ"לית וגם כיו"ר החברה, תפנה את כיסא היו"ר לטובת שותפה לייסוד החברה רלי לשם

מדד מיתוג מעסיק / צילום: Shutterstock

גמישות, חיבור רגשי ותחושת שותפות גורל: מה מעניין את העובדים ב־2026?

העובדים כבר לא מתרשמים משלטי חוצות, שפים מפורסמים ומסיבות נוצצות שאפיינו את פעילות מיתוג המעסיק בתחילת העשור ● הם עברו לחפש אותנטיות, דנ"א ארגוני ותחושת בית ● עידן ה־AI מציב בפני חברות אתגר חדש

הסנטימנט בשווקים מתקרב לרמה של ''שוריות קיצונית'' / צילום: Shutterstock

מנהלי הקרנות אופטימיים, אבל נתון דרמטי אחד מסמן שהשווקים עומדים לרדת

סקר מנהלי הקרנות הגלובלי של בנק אוף אמריקה מצביע על אופטימיות שלא נראתה בשווקים מזה כארבע וחצי שנים ● רמת המזומנים בקרב מנהלי הקרנות ירדה לשפל של כל הזמנים, מאז שהחלה עריכת הסקר ב-1999 ● לפי הבנק, כאשר רמת המזומנים הייתה סביב רמה זו, שווקי המניות בעולם ירדו ב-2% בארבעת השבועות העוקבים

שליח וולט

פשרה בייצוגית נגד וולט על פער המחירים בין האפליקציה למסעדות

בית המשפט אישר הסדר פשרה בתובענה הייצוגית שהוגשה לפני כ-3 שנים נגד וולט סביב סעיף תיאום המחירים עם מסעדות ● ענקית המשלוחים תעביר 5.5 מיליון שקל לקרן לניהול תובענות ייצוגיות, שייועדו לסיוע לעסקים קטנים

ירון קיקוז, בעלים ומנכ''ל פריים אנרג'י / צילום: שחר גל

הגורמים שעלולים לסבך את מכירת השליטה באלומיי לעופר ינאי

מגעים שניהלו בעלי השליטה באלומיי עם מספר רוכשות אפשריותהובילו אחת מהן, פריים אנרג'י, לדווח כי " תפעל לשמירת זכויותיה" ● גם מחזיקי האג"ח של אלומיי בוחנים את צעדיהם לנוכח העסקה עם נופר של ינאי

להיות משפיען טיקטוק עבור המעסיק / צילום: צילומי מסך

מיומנות חדשה ונדרשת בעבודה: להיות משפיען טיקטוק עבור המעסיק

בעבר, מעסיקים שנאו את העובדה שעובדים מעלים פוסטים לרשתות על חיי העבודה שלהם ● עכשיו סטארבקס, דלתא וחברות נוספות מעודדות אותם בעצמן ליצור תוכן - כאסטרטגיה ● העובדים מרוויחים כישורים כישורים חדשים, והמעסיקים נהנים משיווק אורגני

איזיג'ט ולגו מגייסות בתקציב מינימלי / צילום: Shutterstock

טייסות בגן ילדים וערוצי יוטיוב: כך איזיג'ט ולגו מגייסות בתקציב מינימלי

חברות רבות החלו להשקיע בהליכי גיוס לא קונבנציונלים ויצירתיים, שהופכים את דורשי העבודה לשותפים לסיפור המיתוג ● עובדים קיימים משמשים "שגרירי תוכן אותנטי" ומהדהדים את תכני החברה ברשת ● כך הארגונים חוסכים בתקציבי פרסום ומגיעים למועמדים באופן ממוקד