x

שיתוף הפרויקט

סגור
24

ענת גרוס-שון

מנכ"לית חטיבת החלב של תנובה

ענת גרוס שון / צילום: רמי זרנגר

47 | נשואה ואם לשלושה | תואר ראשון כללי מהאוניברסיטה הפתוחה

47 | נשואה ואם לשלושה | תואר ראשון כללי מהאוניברסיטה הפתוחה

נימוקים לבחירה

עומדת בראש החטיבה הגדולה ביותר בתנובה, שהיקף פעילותה 4.1 מיליארד שקל בשנה. השנה הובילה מהלך של השקת כ-55 מוצרים חדשים בהשקעה של 300 מיליון שקל

מעדיפה את הפרימיום | שני מוזס

ענת גרוס-שון חולשת על מחזור מכירות שנתי של יותר מ-3.5 מיליארד שקל, ואוחזת בנתח של למעלה מ-50% משוק החלב, אך השנים האחרונות הן הקשות והמאתגרות ביותר לחטיבת החלב שבניהולה. תנובה ממשיכה, אמנם, לשלוט ביד רמה בשוק החלב, אבל היא מאבדת נתחי שוק ומתמודדת הן עם תחרות עזה, והן עם האתגרים שמכתיב לה הרגולטור.

הפתיחה ההדרגתית של השוק ליבוא גבינות במכסות פטורות ממכס פגעה בה, וגם התחרות נעשתה קשה יותר. מצד אחד מחלבת טרה, שהציבה תחרות וכרסמה לתנובה בנתחי השוק, ומצד שני שטראוס, שהתמקדה בחדשנות, במוצרי פרימיום ובקהילות עם צרכים ייחודיים. בנוסף לכל אלה היא נדרשת להתמודד עם התייקרות החלב הגולמי, אל מול סירובו של שר האוצר לחתום על התייקרות במחיר המוצרים המפוקחים שמייצרת תנובה (60% ממוצרי החלב שלה). המצב הזה יצר חוסר איזון מבחינת תנובה והביא לשחיקה ברווחיות, עד כדי כך שהחברה הגישה בג"צ בנושא.

גרוס-שון נמצאת בעין הסערה, והיא מתווה כמה כיוונים שבחודשים האחרונים הצליחו לבלום את הירידה במכירות, ואף להביא לשינוי מגמה. בין היתר, היא העדיפה צמיחה בקטגוריות פרימיום שבהן הרווחיות גבוהה יותר, והסתפקה בצמיחה מתונה בקטגוריות הבסיסיות, שחלק ניכר מהן מפוקח. בינתיים, כאמור, נראה שהאסטרטגיה הזו מביאה תוצאות: במחצית הראשונה רשמה תנובה גידול של 3.6% בשוק החלב, שבמכירות כספיות משמעותו תוספת של 63 מיליון שקל.

לרכישת מנוי האנשים מאחורי הפרוייקט רוצים להשפיע על הרשימה של 2019? איך בחרנו את רשימת הנשים המשפיעות?