גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מנכ"ל פלאפון: "הרשת יציבה ותקינה, נפצה את הלקוחות"

(עדכון) - רן גוראון התנצל בפני לקוחות פלאפון ואמר כי הרשת נמצאת בשדרוג מתמיד ● עיקר השיבושים התמקדו במספרי טלפון המתחילים בספרות 6 ו-7 ● החברה מבצעת הבוקר בדיקות על-מנת לוודא שהרשת חזרה לפעולה תקינה ומלאה ● פלאפון: "ממשיכים לנטר את הרשת ולטפל במקרים נקודתיים של חוסר זמינות" ● מסקנות והפקת לקחים מהאירוע יוגשו לשר התקשורת בתחילת נובמבר

מנכ"ל פלאפון, רן גוראון / צילום: שלומי יוסף
מנכ"ל פלאפון, רן גוראון / צילום: שלומי יוסף

חברת פלאפון עדכנה הבוקר (ב') את משרד התקשורת כי רוב התקלה מאחוריה. כלומר, רוב המנויים שלא קיבלו אתמול שירות, חזרו לקבל שירות באופן תקין. 

ככל הנראה עדיין נותרו כמה בדיקות שפלאפון תעשה הבוקר על-מנת לוודא שהרשת חזרה לפעולה תקינה ומלאה.

מפלאפון נמסר כי במהלך הלילה הושלמו העבודות לטיפול במנויים שחוו אתמול (א') שיבושים בשירות. לצד זאת, בחברה ממשיכים לנטר את הרשת ולטפל במקרים נקודתיים של חוסר זמינות. עדכון נוסף יצא כאשר הרשת תחזור לשגרה מלאה.

במסיבת עיתונאים שנערכה היום אמר מנכ"ל פלאפון, רן גוראון, כי הוא "מתנצל בפני הלקוחות. כרגע הרשת יציבה ותקינה. הרשת נמצאת בשדרוג מתמיד, והתקלה נבעה מטיפול ב-hlr. התקלה התרחשה ב-12 והתגייסנו לטפל בשרת תקול. העברת המנויים לגיבוי החל, כמו גם התהליך של השבת הלקוחות עם המספרים 6 ו-7".

"זיהינו את התקלה במהירות והתמקדנו בטיפול מהיר", הוסיף גוראון. "נפצה את הלקוחות, והיום נשב על כך ונדון בזה. פלאפון עושה הכול כדי לספק את השירות הכי טוב שניתן. הרשת משודרגת כל הזמן. אנחנו עושים מאמץ, והלקוחות לא ירגישו, ומדובר בלקוחות בודדים שעדיין צריכים לטפל בהם. כמעט בכל לילה מתבצעות עבודות כאלה.

"התקלה התגלתה בצהריים. אנחנו היינו באירוע של יום חמישי. רק בצהריים התברר שהתקלה יותר נרחבת, ודאגנו לעדכן מיד ובכל שעתיים. לא חסכנו כסף בשדרוג, אבל נצטרך להפיק לקחים ולבחון לגבי העתיד האם אפשר היה לעשות דברים אחרת".

בעקבות התקלה שהתרחשה בחברת פלאפון הנחה שר התקשורת איוב קרא את הדרג המקצועי של משרד התקשורת לערוך תחקיר מעמיק לנסיבות האירוע להפיק ולהסיק את המסקנות המתבקשות, על-מנת למנוע מהישנות של מקרים כאלה בעתיד. הבוקר נערכה שיחת טלפון ארוכה בין מנכ"ל משרד התקשורת, נתי כהן, למנכ"ל חברת פלאפון, מר רן גוראון.

במהלך השיחה הוחלט כי מהנדסים מטעם משרד התקשורת יצטרפו לצוות הבדיקה שהקימה חברת פלאפון לבירור נסיבות האירוע. צוות הבדיקה יגיש ממצאים ראשונים למנכ"ל משרד התקשורת תוך שבועיים ימים מהיום. מסקנות והפקת לקחים מהאירוע יוגשו לשר התקשורת בתחילת נובמבר.

האם ניתן היה לספק גיבוי לסוג כזה של תקלה

אתמול בשעות הערב עדכנה פלאפון כי לאחר כמה שעות עבודה איתרו את מקור התקלה והצליחו להביא לשיפור בזמינות המנויים ברשת. לאורך היום ובמהלך הלילה עבדו צוותים מתוגברים כדי להביא את התקלה לידי פתרון.

השירות הוחזר בהדרגה גם למנויים שמספרם מתחיל בספרות 6 ו-7 באמצעות עדכון תוכנה המבוצע על-מנת להחזיר אותם לפעילות תקינה.

בפלאפון ביקשו מלקוחות החברה שחוו שיבושים לכבות ולהדליק את המכשיר הנייד, פעולה שיכולה לזרז את החזרת השירות למנוי.

ככל הידוע, עבודות השדרוג שגרמו לתקלה בתחילתה התייחסו למעבר שפלאפון מבצעת לשירות ה-(VOLTE (Voice over Long-Term Evolution - שירות שמאפשר שיחות באיכות משופרת ברשת הדור הרביעי. במקביל התגלתה גם תקלה במתג ה-(HLR (home location registering. מדובר ברכיב מרכזי ברשת שבו מרוכזים נתוני כל הלקוחות ואחראי על איתורם ואפיונם לפי השירותים שהם מנויים עליהם.

השאלה הרלוונטית לתקלה כרגע היא האם ניתן היה לספק גיבוי לסוג כזה של תקלה. כמו כן, התקלה מעלה שאלות מטרידות לגבי שרידות הרשתות באופן כללי ומה יקרה במקרה של מלחמה למשל כאשר רשת סלולרית תיפגע.

בעבר היו דיבורים רבים על כך שהרשתות יגבו אחת את השנייה במקרי חירום, אך הדבר מעולם לא הגיע לכדי מימוש. הפעם קיבלנו תזכורת נוספת בזמן נוח למה שיכול לקרות במצבי חירום. בעבר תקלות חמורות יותר ברשתות הסלולריות השפיעו בצורה הרבה יותר חמורה ממה שהשפיעה התקלה בפלאפון. זכורות תקלות רשת שפגעו במיליוני לקוחות, בסלקום, בפלאפון ובבזק, וגם אז לקח זמן לטפל ולתקן, למרות שלכאורה היו גיבויים שאמורים היו למנוע תקלות כאלה. בשורה התחתונה התקלה בפלאפון חייבת להעיר מחדש את נושא תפקוד החירום של רשתות התקשורת בעת חירום.

השאלות הגדולות שפלאפון תידרש להן אחרי שהתקלה תיפתר הן האם בהיערכות אחרת ניתן היה למנוע התקלה, והאם ניתן היה לגבות מתג כזה או אחר כדי למנוע שיבוש שנמשך יחסית זמן רב. שאלה נוספת היא מה הלקחים שהפיק משרד התקשורת מאירועים קודמים. הרי תקלות קרו ונחקרו, השאלה היא רק איך נערכים לתקלה הבאה במינימום נזק.

בנוסף, כדאי לחשוב גם האם המצב בשוק הסלולרי שבהכרח מוביל את החברות הסלולריות לצמצם השקעות כדי לשרוד, לא פוגע באיכות השירות והתחזוקה.

"ברור לנו כי אירוע מסוג זה מחייב פיצוי עליו נודיע בהמשך"

רן גוראון, מנכ"ל פלאפון, אמר היום במסיבת העיתונאים כי "ראשית ברצוננו להתנצל בפני לקוחותינו על אי-הנוחות שנגרמה להם במהלך היום. ברור לנו כי אירוע מסוג זה מחייב פיצוי עליו נודיע בהמשך. כרגע אנחנו ממוקדים בהסדרת השירות וחזרה לשגרה. במהלך כל היום עבדו צוותים מתוגברים כדי להביא לסיום מהיר כלל הניתן של התקלה. אנו נמשיך לעדכן בסטטוס הטיפול, כפי שעשינו לאורך כל היום".

אתמול בערב לקוחות המשיכו להתלונן על תקלות ברשת פלאפון. אחרי שביום חמישי החברה הצהירה כי היא עומדת להשלים את תיקון כל התקלות שנבעו מעבודות שדרוג, המשיכו אתמול להתקבל תלונות מלקוחות החברה שטענו כי הם עדיין סובלים מקושי להוציא שיחות. 

מדובר בתקלה בהיקף של 20% מלקוחות פלאפון. בעקבות התקלה, אנשי משרד התקשורת יצאו לפלאפון לביקורת דחופה. ממשרד התקשורת נמסר אץמול: "משרד התקשורת מודע לתקלות אותן חווים לקוחות פלאפון החל מהבוקר. המשרד הנחה את הנהלת פלאפון לרכז מאמצים עילאיים ולהביא לפתרון הבעיה בדחיפות".

בסוף השבוע פלאפון דיווחה כי נשארו לה כ-200 לקוחות שסובלים מקשיים, אחרי שהתקלה שיבשה את התקשורת לכ-10,000 מנויים. 

עוד כתבות

בורסת ת''א זינקה / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

בורסת ת"א סוגרת שבוע ירוק: המדדים המובילים זינקו ביותר מ-3%

מדד ת"א 35 עלה ב-0.9% ● הבורסה פרסמה את סיכום המסחר השבוע: מדדי הטכנולוגיה הובילו את העליות ● עליות שערים אפיינו גם את מדדי איגרות החוב המקומיות, בדומה לאגרות בארה"ב ● מניות קמטק, טאואר ונובה זינקו היום בעקבות הדוחות

מה חדש בדוחות / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

בזכות ה-AI: קמטק מציגה תוצאות שיא בדוחותיה הרבעוניים

מדור חדש של גלובס יביא את הסיפורים של עונת הדוחות בבורסת ת"א שאולי פספסתם ● אורמת הציגה גידול מרשים בשורת הרווח וההכנסות ואופטימית גם לגבי ההמשך ● איי סי אל דיווחה על ירידה במחירי האשלג והדשנים אך עקפה את התחזיות המוקדמות ● קמטק הציגה דוח מרשים בעקבות הביקוש לתחום ה-AI ● מניית טאואר קופצת לאחר דוח חזק ● ונובה הפתיעה את האנליסטים עם תחזיות חזקות ● מדור חדש

וול סטריט / צילום: Unsplash, Chenyu Guan

וול סטריט ננעלה בעליות; פאגאיה זינקה ב-20%, פלייטיקה ב-14%

הדאו ג'ונס עלה ב-0.9% וחתם רצף של שבעה ימי עליות ● ישראליות: טאואר, קמטק, ופייבר עלו בעקבות הדוחות, סולראדג' נפלה ב-9% ● חברת משחקי הוידאו רובלוקס צללה ב-20% ● האנליסטית שמסמנת את החברה שתרוויח הכי הרבה מ-AI ● בבנק אוף אמריקה אופטימיים לגבי Arm, למרות התחזית הפושרת של החברה ● באופנהיימר ממליצים על גילת עם אפסייד של 43%, מתמודדת על שלושה חוזים גדולים

עידן עופר, בעלי או.פי.סי אנרגיה / צילומים: סיון פרג', shutterstock, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

שוב מפסיד ברכב החשמלי: עידן עופר מחק עשרות מיליוני שקלים במיזם עמדות טעינה

כעשור לאחר קריסת מיזם הרכב החשמלי בטר פלייס שהוביל עופר, הפחיתה או.פי.סי אנרגיה שבשליטתו כ־44 מיליון שקל מהשקעה שביצעה במניות חברת טעינת הרכב ג'ינרג'י ● זאת לאחר שניסיון להפריד כוחות עם יזם החברה נכשל

שוק הנדל''ן מתאושש אך עדיין נמצא ברמות נמוכות מהממוצע / צילום: Shutterstock

הכלכלן הראשי: שוק הנדל"ן מתאושש אך עדיין נמצא ברמות נמוכות מהממוצע

ברבעון הראשון של השנה נמכרו הכי הרבה דיורת מאז הרבעון השני 2022 ● עם זאת, הנתונים נמוכים בכ-17% מהמוצע חודשי רב שנתי של רכישת דירות, והדרך להתאוששות הענף עוד רחוקה ● וגם, כמה דירות רכשו תושבי חוץ?

קמפיין free TV שעלה בקשת12 בחודש האחרון / צילום: צילום מסך

שנה להשקת FreeTV: האם מיזם הטלוויזיה הצליח לשנות את השוק?

בשנה החולפת הצליח מיזם free TV לגייס 50-60 אלף מנויים - הרבה פחות מהציפיות שתלו בו שתי השותפות, בעיקר לאור ההשקעה הגבוהה בפרסום ● גורמים בשוק טוענים כי כבר תקופה ארוכה קיימת מתיחות בין הצדדים, אך הדבר לא מפחית מהלחץ של המתחרות, שהורידו מחירים

הבורסה בפריז, צרפת / צילום: Shutterstock

עליות בבורסות אירופה; דרופבוקס מטפסת במסחר המקדים

מדד הניקיי ננעל בעליות של 0.5%, בורסת שנחאי ננעלה ללא שינוי ממשי, ומדד שנזן ננעל בירידה של 0.6% ● עליות במסחר בחוזים העתידיים על מדדי וול סטריט ● אחרי שני רבעונים של צמיחה שלילית, התמ"ג הבריטי עלה

רינת אפרימה, מנכ''לית קימברלי קלארק ישראל / צילום: נירי גתמון

אחרי 7 חודשים עם מ"מ: זו המנכ"לית החדשה של קימברלי קלארק ישראל

אפרימה תחליף את דורון רוזנפלד, סמנכ''ל הכספים, שכיהן כמ"מ מנכ"ל קימברלי קלארק ישראל מאז סוף ספטמבר 2023, לאחר שטל רבן הודיע על פרישה

שר הכלכלה ניר ברקת / צילום: מרים אלסטר/פלאש90

השר ברקת: "הצעד של ארדואן יפגע בעיקר בתדמית הכלכלה הטורקית"

לפי נוכחים בכנס מכון היצוא בנושא קשרי הסחר של ישראל עם טורקיה אמר שר הכלכלה ניר ברקת כי תגובה לטורקיה תפגע ביוקר המחיה ● אך לא כולם מסכימים, יעל רביע־צדוק, סמנכ"לית כלכלה במשרד החוץ אמרה כי "צריך לצמצם את היקפי הסחר עם טורקיה"

זעם בהולנד: אוניברסיטה העבירה שמות של ישראלים למפגינים פרו פלסטינים

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: אוניברסיטת אמסטרדם העבירה רשימות של מוסדות מחקר ישראליים למוחים פרו פלסטינים, שר בממשלה הספרדית נגד ישראל וממשלת בריטניה קוראת לאוניברסיטאות להגן על סטודנטים יהודים ● כותרות העיתונים בעולם 

אלכס קארפ, מנכ''ל פלנטיר / צילום: ap, Thibault Camus

ענקית ה-AI הייתה אחת מהמניות האהודות בוול סטריט. ואז היא פרסמה דוחות

פלנטיר, אחת החברות הגדולות בתחומי ה־AI, נסקה בשנה האחרונה ביותר מ־175% והפכה לאחת המניות היקרות בוול סטריט ● עד שהגיעו הדוחות שהביאו לצניחה של 15% במניה

ערן כהן, מנכ''ל אלסטום ישראל / צילום: אלסטום

מנכ"ל אלסטום בישראל לא חושב שצפויה בריחת משקיעים: "הפן הכלכלי קובע"

ערן כהן, מנכ"ל אלסטום ישראל, תאגיד התשתיות הצרפתי, מסביר כי פעילות החברות הזרות לא נפגעה, למרות המלחמה: "מה שמוביל זה האינטרס העסקי" ● בראיון לגלובס הוא מתייחס לראשונה לטענות על עיכוב בקו האדום ולעזיבת החברה הספרדית שבנתה את הרכבת הקלה בירושלים

מכונית הסופר–מיני ההיברידית MG3 / צילום: יח''צ

חסכונית וזולה: המכונית שעשויה לטלטל את השוק תגיע בקרוב לישראל

מכונית הסופר־מיני ההיברידית MG3 של קבוצת SAIC הסינית, שנחשבת ההיברידית "המלאה" הזולה באירופה, צפויה להגיע לישראל במחצית השנייה של השנה ● דלק מוטורס השיקה השבוע קרוס־אובר חשמלי חדש של NIO ● וגם: יצרנית הרכב הסינית GAC חוזרת לישראל ● השבוע בענף הרכב

מרפסות מלון מפונים בקיבוץ גינוסר. ''שבר את המבנה הקהילתי'' / צילום: Associated Press, Ariel Schalit

המחקר שמגלה את עומק הפגיעה במפוני הצפון

סקר של הטכניון, שנערך בקרב 340 תושבים מגבול הצפון, משרטט תמונה עגומה בתחומי התעסוקה והחינוך וגם בפן הנפשי והמשפחתי של מי שפוזרו במאות נקודות ברחבי הארץ ● "המציאות שנוצרה סימנה להם - הממשלה לא מכירה בסיפור שלכם, אפשר בלעדיכם", אומרת פרופ' מירב אהרון–גוטמן

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ / צילום: חיים צח-לע''מ

הגירעון זינק ל-7% וחצה את היעד השנתי כבר בארבעת החודשים הראשונים

הגירעון התקציבי עלה באפריל, והגיע לרמה שנתית של 7%, מעל היעד של 2024 כולה ● החשב הכללי אמר כי הוא צופה "שמגמת הגידול בגירעון תמשיך בחודשים הקרובים"

ג'ו ביידן ובנימין נתניהו / צילום: צילומים: AP, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

איך דחף נתניהו את ביידן אל קצה "הקו האדום" שלו

הפעולה הצבאית ברפיח דחפה את ביידן, ששאף להגיע להפסקת אש של 6 שבועות, לעצור משלוח נשק לישראל ● נשיא ארה"ב חטף ביקורת על ההחלטה מצד אנשי מפלגתו ומצד רפובליקנים ● ובמבט לאחור, נראה שביידן רמז על ההחלטה כבר לפני חודש

ינקי קוינט, מנהל רמ''י ומ''מ מנהל רשות החברות הממשלתיות / צילום: שלומי יוסף

רשות החברות דורשת להקפיא את הליך מינוי מנכ"ל נת"ע

דרישה מאחד מחברי ועדת האיתור לפרוש, גרמה למ"מ רשות החברות ינקי קוינט להקפיא את הליך בחית המנכ"ל "מחשש לתקינות ההליך" ● אך לגלובס נודע כי והבה לא השתתף בניקוד המועמדים ● ומי המועמדים המובילים לתפקיד?

נשיא טורקיה, ארדואן / צילום: Shutterstock, Mr. Claret Red

ישראל מנעה מארדואן מרחב הכחשה, וטורקיה נסוגה מההקלות בסחר - בינתיים

משרד המסחר הטורקי שלח מכתבים למפעלים בענף הבניין המקומי ועדכן אותם על אישור זמני לחדש את האספקות לישראל - אך הפרסומים בתקשורת הישראלית וההודעה החריפה של שר החוץ ישראל כ"ץ בנושא שברו את הכלים 

נמל גמליק בטורקיה / צילום: Shutterstock

חדשות טובות לענף הבנייה: טורקיה אישרה לחדש אספקות לישראל

בזמן שבישראל משרד החוץ ומשרד הכלכלה פועלים בקדחתנות בימים האחרונים כדי להפסיק את התלות הישראלית ביבוא מטורקיה גם בטווח הארוך, משרד המסחר הטורקי שלח מכתבים למפעלים בענף הבניין המקומי ועדכן אותם על אישור זמני לחדש את האספקות לישראל

בניין חברת טבע / צילום: Shutterstock, Cineberg

האנליסטים מרוצים מטבע: "השוק עוד לא עיכל את שינוי ה-DNA בחברה"

טבע פרסמה אתמול דוחות ואשררה את התחזית השנתית, כשבמקביל דיווחה על תוצאות חיוביות בניסוי קליני בתרופה מקורית לטיפול בסכיזופרניה ● האנליסטים מעריכים כי התרופה תוכל להימכר במאות מיליוני דולרים ואף למעלה ממיליארד דולר