גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

ממדעי החיים לטכנולוגיות מזון: קרן השקעות חדשה לרות אלון

אלון, לשעבר שותפה בכירה בקרן הון הסיכון פיטנגו, מדברת לראשונה על מדסטרה, קרן הון סיכון ייעודית לפוד-טק שהקימה עם אילנית קבסה-כהן ● הקרן תתמקד במזון חדש, תזונה מותאמת אישית, מידע לתעשיית המזון ומזון בר-קיימא

אילנית קבסה-כהן (יושבת) ורות אלון צילום: איל יצהר
אילנית קבסה-כהן (יושבת) ורות אלון צילום: איל יצהר

במשך שנתיים הסכימה רות אלון, לשעבר שותפה בכירה לתחום מדעי החיים בקרן הון הסיכון פיטנגו, לחשוף רק את שם המיזם החדש שלה, מדסטרדה. במה יעסוק? את זה לא אמרה. מה"מד" שבשם אפשר היה להבין שהיא ממשיכה לפעול בתחום הרפואי, אבל כעת מתברר שלא רק. "מד זה המשך הקשר עם העולם הרפואי, אבל גם מדיטרניאן, כלומר אזור הים התיכון", היא אומרת בראיון ל"גלובס". "ידוע שהדיאטה הים-תיכונית היא הבריאה ביותר. לגבי ה"סטרדה" - "זה כמו אוטוסטרדה, כי המטרה שלנו היא להתקדם מהר".

מדטסרדה היא קרן הון סיכון בתחום ה-Food Tech, טכנולוגיות מזון חדשות. היא תפעל כקרן הון סיכון קלאסית, ומעוניינת לגייס "סכום שיאפשר לנו להשקיע עם כל קרן אחרת בתחום". זו תהיה קרן הון סיכון ייעודית לפוד-טק, הראשונה בישראל, לאחר שצמחו כאן כמה פעילויות השקעה ומנטורינג. המובילות הן חממת The Kitchen בחסות שטראוס אלפא, זרוע החדשנות של שטראוס; Copia Agro and Food שגייסה 50 מיליון דולר להשקעה בחקלאות ובמזון; וקבוצת טרנדליינס המשקיעה בבריאות, חקלאות ומזון. בישראל יש לא מעט חברות הפעילות בתחום הפוד-טק.

מדוע עברת מתחום הבריאות למזון? האם הצעד הזה נעשה בהשפעת התקופה הקשה שעוברת על תחום המכשור הרפואי, שבו התמחתה פיטנגו?

אלון: "לא, זה בעיקר הרצון לעשות משהו חדש, אבל בתוך שימוש ביכולות הקיימות שלי ובמה שלמדתי, כי בכל זאת צברתי המון שנים של ניסיון וחבל לזרוק את זה. אנחנו יודעים היום שטיפול בחולי הוא רק חלק קטן מהסיפור של חיים בריאים, ועם השקעה נכונה בשלב המניעה, כולל בתזונה נכונה, אפשר לדחות התחלה של מחלה ולשמור על הבריאות לזמן רב יותר. אחרי שנים של עיסוק בחולי, רציתי לעסוק גם בצד הזה".

אם כך, תתמקדו בעיקר במזון בעל סגולות בריאותיות או בתחומים נוספים?

"אנחנו מתמקדים בארבעה תחומים, ולא כולם משפיעים ישירות על הבריאות. תחום אחד הוא מזון חדש, הכולל בתוכו מזון נקי מרכיבי מזיקים; מזון עם השפעה חיובית ספציפית (Functional Food) שאינו ניתן במרשם רפואי ומזון עם טעמים חדשים, חלבונים מהצמח וחלבונים מהחי שגדלים במעבדה ללא פגיעה בבעלי חיים. כאשר רוצים לשווק מזון חדש ולהצהיר שיש לו ערך בריאותי, צריך לערוך ניסויים קליניים, אבל הם לא דומים בהיקפם או בעלותם לניסויים הנדרשים בתרופות או במכשור רפואי או במזון רפואי".

מזון חדש, אגב, לא בהכרח כולל רכיבים חדשים ברמה הכימית. "קטניות מונבטות, למשל, הן מוצר חדש על המדף, אף שאנשים הנביטו קטניות מאז ומתמיד", מסבירה אלון. "גם הבאת רכיב נפוץ במדינה אחת למדינה שהוא אינו נפוץ בה נחשבת הבאת מזון חדש, בהנחה שמעבדים אותו באופן המתאים בשיטות הייצור ובטעם למדינה".

התחום השני שהקרן תעסוק בו הוא תזונה מותאמת אישית. "בתחום הזה אנחנו משתמשים בידע מהעולם הרפואי על מה שקורה בכל גוף באופן ייחודי - מבחינת גנטיקה, סביבה, מיקרוביום - כדי להמליץ לכל מטופל מה כדאי לו לאכול על מנת לשפר את בריאותו ואת הרגשתו", אומרת אלון.

לישראל יש יתרונות בתחום הזה בזכות המידע הרפואי שנצבר בקופות החולים, הפתיחות שלהן לשתף פעולה עם חברות סטארט-אפ והאוכלוסייה המגוונת. בין החברות שפועלות כאן אפשר למנות את DayTwo ו-Nutrino.

התחום השלישי שבו תשקיע הקרן הוא מידע ואנליסטיקה לתעשיית המזון, לאורך כל שרשרת המזון - מאופטימיזציה של פעולת המכונות במפעלים ועד איסוף מידע על צרכנים. כיום, חברות המזון כמעט שלא יודעות עליהם דבר, מאחר שכ-50% מהמזון נצרך מחוץ לבית. "דוגמה לחברה שעשתה אקזיט בתחום הזה היא וייסבירגר, שמרכיבה על ברזי בירה במסעדות ופאבים שבבים שאוספים מידע כמו קצב צריכה ושעות צריכה חזקות. אפשר לחבר את זה למידע לגבי הצרכן", אומרת אלון ומוסיפה כי מדובר בתעשייה מסורתית שעדיין לא עברה את מהפכת המידע באופן מלא, וחברות מהסוג הזה יכולות לחולל בה שינוי דרמטי".

וייסבירגר נרכשה על ידי יצרנית הבירה Anheuser-Busch ב-80 מיליון דולר, 8 שנים אחרי שנוסדה.

התחום הרביעי שמעניין את הקרן הוא מזון בר קיימא. "המזון הוא קריטי בסוגיית הקיימות", אומרת אלון, "בין שמדובר באריזות מתכלות ובין שבניהול תוצרי לוואי, מפעלים ירוקים ועוד". 

היצרנים-הקטנים-אחראים

"רוב החדשנות מתרחשת בחברות הקטנות"

שותפתה של אלון במיזם היא אילנית קבסה-כהן, המביאה עמה ניסיון בתעשיית המזון הקלאסית ובעולם החדשנות במזון. "אני מגיעה לקרן אחרי 20 שנה בתחום של מוצרי מזון לצרכן", אומרת קבסה-כהן. "בשבע השנים האחרונות הייתי מנהלת תחום החדשנות, הסטארט-אפים והעסקים הדיגיטליים באסם-נסטלה, וחברת צוות החדשנות הדיגיטלית בנסטלה העולמית. הייתי מנהלת החדשנות הראשונה באסם. הובלנו תהליכים של זיהוי טריטוריות עסקיות חדשות, מחקרי צרכן ומחקר עסקי, פיתוח טכנולוגי, תפעול והבאה לשוק.

"כיום יש בנסטלה 18 פיילוטים של סטארט-אפים ישראליים. הבנתי שטכנולוגיות חדשות הן בעצם העתיד של תעשיית המזון, האתגר הבא והמרגש. רציתי לעסוק בהן במשרה מלאה. רוב החדשנות בעולם המזון מתרחשת בחברות הקטנות. החברות הגדולות צומחות רק ב-2% בשנה".

אלון: "חברות גדולות הן לא תמיד המקום הטבעי להיווצרות של חדשנות, והתהליך שבו אנשים יוצאים מהן כדי לנהל מיזמים מעט מסוכנים יותר הוא טבעי. השילוב בין המומחיות שלי בבריאות והון סיכון למומחיות של אילנית בעולם המזון וחדשנות מזון יצרו כאן שילוב מנצח".

קבסה-כהן: "תעשיית המזון היא אחת התעשיות הגדולות בעולם. היא מגלגלת 8 מיליארד דולר, בעוד שהפארמה מגלגלת 2 מיליארד דולר והמכשור הרפואי כ-1 מיליארד דולר - וגם הן תעשיות ענק, אבל כדי להשיג מתח רווחים משמעותי בתעשייה הזאת דרוש ייחוד, ולרוב הייחוד הזה הוא נתמך טכנולוגית.

"יש כמה מגמות על בתעשייה, ובהן ציפייה לשקיפות, כלומר, שכל אדם יידע בדיוק מה יש במזון שלו וכיצד הוא יוצר; ציפייה לקבל מזון מותאם לצרכים ולהעדפות שלך בכל מקום וזמן שבהם נוח לך לקבל אותו; מזון שאינו מזיק לבריאות ואף תורם לה; ערוצי הפצה משתנים - התעשייה בחרדות עזות מ'אמזוניזציה' של ערוצי ההפצה, כלומר מההזמנה הישירה דרך האינטרנט. קיימות היא גם מגמה משמעותית, וכך גם הדיגיטציה של התעשייה". 

אם אנשים רוצים מזון "נקי" ולא מעובד, מדוע התעשייה צומחת ולא הולכת אחורה - לגינון בבית או לרכישת פירות וירקות מהחקלאי ואכילתם כמו שהם?

אלון: "בכל זאת אנחנו במאה ה-21, ולצרכנים אין סבלנות והם מעוניינים במזון לא מעובד אבל כן מוכן וזמין למאכל מיד. גם אם בסופו של דבר אני רוצה צלחת ירקות, החדשנות יכולה להיות בכך שאני מקבלת אותם בזמן ובמקום הנכונים, תוך שמירה על הטריות, בייצור ושינוע שאינם פוגעים בסביבה, וכן הלאה".

חלק מהחדשנות מתרחש כבר בשלב החקלאות. האם תעסקו גם בתחום הזה?

קבסה-כהן: "חקלאות ומזון הם כמובן תחומים משיקים. אנחנו לא נשקיע בחידושים שקשורים לאופן שבו עושים חקלאות אלא למוצר הסופי - איסוף מידע לחקלאי, השבחת יבול וכדומה. כאשר החידוש בחקלאות מתבטא במוצר הסופי, יש על מה לדבר, אבל בעיקרון זה לא התחום שלנו". 

קרנות פוד-טק בולטות בעולם

"ישראל פתוחה לחידוש בטעמים"

ישראל היא חדשנית בכל התחומים, וגם בתחום הפוד-טק, אומרת אלון. "זו לא הפתעה, בהתחשב במקום המשמעותי כל כך שיש לאוכל בתרבות שלנו, ובייחוד בתרבות האוכל שלנו שהיא פתוחה מאוד לחידוש בטעמים ובמרכיבים".

קבסה-כהן: "גם באיטליה, למשל, אוכל הוא מרכזי בתרבות, אולם באיטליה הדגש הוא על מסורת ומתכונים שעוברים מדור לדור במדויק. לעומת זאת בישראל, אם אני מבקשת מתכון, אקבל אותו במונחים של 'כמה שאת מרגישה' ו'תוסיפי עד שטעים', ואז גם אשנה אותו כדי להוסיף את הטאץ' האישי שלי. השפים הישראלים ידועים במקוריות שלהם בכל העולם, וזה לא מפתיע. תעשיית המזון כאן מפוארת ביחס לגודל השוק. נסטלה ופפסיקו לא נמצאות פה בגלל שוק של 8 מיליון איש, אלא בגלל החדשנות".

אלון: "הישראלים התמחו במזונות 'ללא' בגלל הצורך בכשרות. יש לנו מדורי דורות מזון ללא בשר ומזון ללא חלב וכן מזון ללא בשר וללא חלב. יש מי שקורא לו 'פרווה' ויש מי שקורא לו 'טבעוני'. בפסח אנחנו אוכלים כשר לפסח או 'ללא גלוטן'".

קבסה-כהן: "טבעול הישראלית הייתה הראשונה שייצרה דמוי-בשר מן הצמח. זה היה פוד-טק עוד לפני שהמונח היה קיים. המותג הזה היה אחד הדברים שמשכו את נסטלה לרכוש את אסם, שהייתה הבעלים של טבעול".

אלון: "בתחום החלבון המשובט במעבדה, ישראל מובילה בשל ההתמחות המקומית בתאי גזע, וגם מסיבות של כשרות. ישנה טענה שבשר חזיר שגדל במעבדה עשוי להיות כשר. זה עדיין נמצא בוויכוח".

ומה בנוגע לחסרונות של ישראל? לדברי אלון החיסרון העיקרי הוא נושא השיווק. "אני לא מצפה שהמוצר של הסטארט-אפ הישראלי ישווק מכאן לכל העולם. שיווק מזון הוא יקר. אבל אנשים כמו אילנית כן יודעים לתכנן אסטרטגיית שיווק, כך שתתאים גם לחברה גדולה", היא אומרת.

שיתוף-פעולה עם אוניברסיטת קורנל

המודל הפיננסי של מדסטרדה הוא של קרן קלאסית - מוגבלת בזמן, מתוגמלת בדמי ניהול ועם רכיב בהצלחות. "ערכנו מחקר על 600-700 חברות פוד-טק שקמו בעשור האחרון וחלקן נמכרו, לאו דווקא בסכומי עתק, וראינו שזה מודל עסקי הגיוני", אומרת אלון. "חברות המזון הגדולות, כמו חברות מדעי החיים בעבר, לא בהכרח רוצות לראות הכנסות ויציבות בחברה לפני שהן רוכשות אותה, אלא טכנולוגיה מבטיחה או אפילו פלטפורמה טכנולוגית מעניינת".

לאילו משקיעים אתן פונות?

אלון: "למשקיע הפרטי והמשפחתי, לחברות מזון גדולות, לקרנות פרייבט אקוויטי שיש להן מנדט להשקיע בקרן הון סיכון. לתחושתי, פחות יתאימו לנו גופים מוסדיים גדולים, כי הטרנד הוא חדש יחסית, והוא מעניין אוכלוסייה יותר צעירה ולא ממוסדת. זה נכון גם למוסדיים בחו"ל וגם למוסדיים ישראליים, אם כי, כמובן, אם מישהו מתעניין - אז בשמחה".

יש לכן קשר עם חממות וגופי ההשקעה שכבר פעילים בארץ?

קבסה-כהן: "בהחלט, הקשרים טובים. אלה קבוצות חלוציות שהקימו כאן תעשייה חדשה".

אלון: "אי-אפשר להצליח לבד. חייבים אקו-סיסטם כדי שישראל תוכל לתפקד כמרכז".

הקרן עדיין לא סיימה לגייס הון ועדיין לא ביצעה השקעה, אך בימים אלה היא עושה את הצעד המעשי הראשון ומכריזה על הסכם שיתוף-פעולה עם אוניברסיטת קורנל.

"אנחנו חייבות לייצר יכולת ייחודית, כדי להראות שאנחנו יודעות מה אנחנו עושות ויש לנו מה להציע בעולם הזה", אומרת אלון. "קורנל היא אחת האוניברסיטאות הטובות בעולם בתחום המזון והחקלאות. ההסכם מגדיר שאנחנו ניחשף לפיתוחים חדשים וליישומיים של האוניברסיטה, וניתן להם מנטורינג להתפתחות עסקית. המטרה היא להשקיע בסופו של דבר בחלק מהמיזמים הללו. אנחנו נהיה גשר בין המדענים שלהם למדענים מישראל, והם ייתנו לנו ייעוץ הן בפיתוח הטכנולוגיות שלנו והן בחדירה לשוק האמריקאי". 

עוד כתבות

אילוסטרציה: shutterstock

החשש מחלחל לשווקים: פרמיית הסיכון של ישראל בשיא של 11 שנים, ומרווחי האג"ח ממשיכים להתרחב

מדד ה-CDS הישראלי, המגלם את עלות הסיכון שמדינת ישראל לא תצליח לשלם את חובותיה, עלה ב-18% בשבוע האחרון ● במקביל, המרווחים של איגרות החוב הדולריות של ישראל מול ארה"ב קופצים

ספר יעדי הממשלה: איך להתחמק מכישלונות קודמים ולשחק בנתונים / איורים: גיל ג'יבלי

ספר יעדי הממשלה: איך להתחמק מכישלונות קודמים ולשחק בנתונים

הממשלה פרסמה את יעדיה השנתיים לשנת 2024, אך הפירוט הארוך כולל אינספור דוגמאות להתחמקות מהצגת יעדים קודמים, שינויי מתודולוגיה חשודים, מניפולציות במספרים או תוכניות לא ריאליות

בניין הבורסה בשנזן, סין / צילום: Shutterstock, Fabio Nodari

לאחר התקיפה הישראלית באיראן: הבורסות יורדות, הנפט מזנק ומה צפוי לשקל?

הדיווחים על תקיפה ישראלית באיראן שלחו את בורסות אסיה לירידות: הניקיי מאבד כ-2.5% ● מחירי הנפט מזנקים: מחיר חבית ברנט קפץ ל-89 דולר ● מחיר הזהב בשיא של כל הזמנים ● הדולר צפוי להתחזק באופן משמעותי מול השקל

מטה s&p בניו יורק / צילום: valeriy eydlin

חברת S&P הורידה את דירוג האשראי של ישראל: "המלחמה תימשך כל 2024"

בהודעה שלא מן המניין, הורידה החברה את הדירוג של ישראל מרמה של AA- ל-A+ ● התחזית להמשך נותרה "שלילית", כך שבחברה מאותתים שבעתיד הדירוג עשוי להיפגע שוב ● "רואים עלייה נוספת בסיכונים הגיאו-פוליטיים"

מטוס אל על / צילום: Shutterstock

אחרי הצניחה בתחילת המלחמה: התאוששות בענפי התיירות והבילויים

חג הפסח שיחול בקרוב מחולל רכישות בתחום החופשות והמופעים ● אתר KSP מרחיב את שיתוף־הפעולה עם שטראוס לצד מותגים כמו ויסוצקי ולוואצה ● הדירוג החודשי של אתרי האונליין

מסורק תת קרקעי ועד רחפנים: הכירו את 10 הסטארט-אפים המבטיחים לשנת 2024

גלובס בוחר את הסטארט-אפים המבטיחים של ישראל השנה ה-18 ברציפות: חברות הייטק הצומחות והמסקרנות ביותר, אלה שמייצרות אימפקט על תעשיות וצרכנים רבים, ונמצאות על המסלול הבטוח להנפקה ● הרשימה מתבססת על בחירות של קרוב ל-70 קרנות השקעה מקומיות וזרות מובילות בהייטק הישראלי ● החשיפה המלאה

עלי חמינאי, המנהיג העליון של איראן, בתפילת עיד אל–פיטר בטהרן / צילום: Associated Press

שאלות ותשובות: איך בוצעה התקיפה באיראן ומה היה היעד?

מהבסיס הצבאי שהותקף בוצעו במוצ״ש שיגורים לעבר ישראל ● איך ככל הנראה בוצעה התקיפה ומה יקרה עכשיו? ● וגם: התגובה בשווקים והקפיצה במחיר הנפט

פעילות צה''ל במערב חאן יונס / צילום: דובר צה''ל

אזעקות הופעלו באשקלון, לראשונה מזה כשבועיים

שני טילי נ"ט פגעו במרחב קיבוץ יראון, לא היו נפגעים אך נגרם נזק ● ארה"ב מטילה עיצומים חדשים על איראן בעקבות המתקפה על ישראל ● בהודעת ביידן נכתב: "איראן ביצעה נגד ישראל את אחת ממתקפות הטילים והכטב"מים הגדולות שהעולם ראה אי פעם" ● גם האיחוד האירופי צפוי להטיל עיצומים ● שר החוץ האיראני נחת בניו יורק ● עדכונים שוטפים 

טיל בליסטי שנורה מאיראן בשבת ונפל בים המלח / צילום: N12

הממשלה נדרשת להחלטה לא פופולרית - הבלגה היא הדבר הנכון

ארה"ב שבה ומדגישה שהיא לא תהיה שותפה למהלך התקפי ישראלי נגד איראן, הגם שלישראל שמורה הזכות לפעול, ושארה"ב אף שתמשיך לסייע לה בהגנה ● אפשר לפעול. השאלה היא אם זה הדבר הנכון לעשות ● מבקרים יגידו שההמלצה להבליג היא חזרה על הטעויות שהובילו ל-7 באוקטובר, ולא כך ● הנסיבות השתנו מאז לטובה ולרעה ● דעה

מטוס אל על / צילום: דני שדה

פעם בחצי שנה זה קורה: איך יראה היום שאחרי עדכון מדדי הבורסה?

השבוע תפרסם הבורסה את עדכוני המדדים שלה ולפי הערכות יצטרפו למדד 125 היוקרתי אל על ואלקטריון ● בפעם הקודמת ששתיהן נכנסו למדד אחרי זינוק חד במניות שלהן, הן צנחו בחדות ● "כך זה עובד בכל העולם", מסבירים בבורסה. אבל ספק אם ההיסטוריה תחזור על עצמה

נטפליקס / צילום: Shutterstock, Vantage_DS

נטפליקס עקפה את הציפיות; המניה יורדת במסחר המאוחר

ענקית הסטרימינג דיווחה על הכנסות של 9.37 מיליארד דולר לעומת צפי של 9.28 מיליארד דולר ● הרווח זינק ב-86%, לעומת צפי לעלייה של 56% ● החברה הוסיפה כ-9.3 מיליון מנויים ברבעון, ב-80% יותר מהצפי ● למרות התוצאות המדהימות, התחזית המאכזבת של החברה מפילה את המניה במסחר המאוחר

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

הבורסה ננעלה בעליות חדות אבל ירדה ב-1.1% בסיכום שבועי; מדד הבנקים זינק ב-1.8%

ת"א 35 עלה ב-1.3% ● סיכום השבוע: מדדי ת"א-35 ות"א-90 ירדו בכ- 1.1% ובכ-0.6%, בהתאמה, ירידות שערים אפיינו את מרבית המדדים הענפיים, בראשם מדד ת"א-ביומד שירד השבוע בכ-7.6% ● ב-2 במאי יתווספו למדד ת"א-35 מניות פתאל ושופרסל, יגרעו קבוצת אשטרום ושיכון ובינוי ● תשואת האג"ח הממשלתי ל-10 שנים עלתה השבוע בכ-0.1% והגיעה לכ- 4.8% בסוף השבוע

יו''ר בית הנבחרים, מייק ג'ונסון / צילום: ap, J. Scott Applewhite

4 מיליארד דולר לכיפת ברזל: חבילת הסיוע האמריקאית בדרך להצבעה

בוושינגטון, סוגיית חבילת הסיוע לישראל, אוקראינה וטייוואן עשויה להתקדם כבר בימים הקרובים ● יו"ר בית הנבחרים מייק ג'ונסון בשיתוף רפובליקנים נוספים הציגו אמש חבילת סיוע הכוללת 26.4 מיליארד דולר לישראל ● דיווח: ארה"ב הסכימה לתמרון ישראלי ברפיח, בתמורה לתגובה לא נרחבת נגד איראן

משרדי חברת השבבים TSMC, בטייוואן / צילום: ap, Chiang Ying-ying

התחזית האופטימית של ענקית השבבים מטייוואן: ההכנסות יזנקו פי 2

יצרנית השבבים TSMC הציגה דוחות רבעוניים חזקים ועקפה את תחזיות האנליסטים בשורת ההכנסות והרווח ● המומנטום החיובי צפוי להימשך כשעל פי ההערכות החברה צפוי להכפיל את הכנסותיה

איל וולדמן / צילום: פרטי

איל וולדמן מגלה: "עברו עליי ימים כואבים וקשים מאוד"

"אני כל הזמן חושב מה דניאל הייתה עושה, איך זה היה אם היא הייתה פה עכשיו", מספר איל וולדמן על בתו דניאל שנרצחה בנובה. מאיפה הוא שואב כוח? ● פרויקט מיוחד 

כטב''ם מדגם שאהד 136 מוצג בטהרן / צילום: Reuters, Morteza Nikoubazl

רשת הברחות מתוחכמת: איך המערב ינצח את הכטב"מים האיראניים?

בעקבות המתקפה על ישראל, בארה"ב מתכננים עיצומים חדשים על תוכנית כלי הטיס הבלתי מאוישים של איראן ● באירופה מצטרפים למהלך על מנת להיאבק בהתחמשות של מוסקבה דרך טהרן ולמנוע הסלמה במזרח התיכון ● לצעדים אלו תהיה משמעות, לפי מומחים, אך לא גדולה. הסיבה: סין ורוסיה

רונית אשל, לירון ישראלי ושי כהן, בשיחה עם גלית חתן, גלובס / צילום: כדיה לוי

המומחים שקוראים: יש להגדיר יעדי ייצור בחקלאות כדי להפחית את התלות ביבוא

במסגרת כנס ביטחון המזון של גלובס ותנובה, התקיים פאנל מומחים בנושא פתרונות הביטחון התזונתי הלאומי ● "אנחנו חייבים גם לתמוך בייצור מקומי בצורה הרבה יותר משמעותית, לרבות תמיכה ישירה בחקלאים ובתעשיינים", קרא שי כהן, מנהל החדשנות של תנובה

אנשי הפדרציה ואנשי המרכז הרפואי לגליל (במרכז איציק שמולי)

הפדרציה היהודית של ניו יורק תורמת כ־40 מיליון שקל ליישובי הצפון

מאז תחילת המלחמה תמכה הפדרציה ביישובי קו העימות ביותר מ-300 מיליון שקל ● המנכ"ל בישראל, איציק שמולי: "יש תחושה שהצפון נשכח מאחור, והסיוע נועד להדגיש את מחויבותנו" ● ישראל מתגייסת

מירב בן ארי, יש עתיד טוויטר, 23.5.21 / צילום: שלומי יוסף

האם הרקע המקצועי של המפכ"ל המיועד של בן גביר חריג ביחס למקובל?

האם הרקע המקצועי של המפכ"ל המיועד אבשלום פלד הוא חריג? צללנו להיסטוריה ● המשרוקית של גלובס

שלומית וייס / צילום: שלמה שהם

"חייבים להיות מהירים וגמישים יותר": העזיבה של הבכירה הישראלית והשינוי הארגוני באינטל

לפי מכתב שנשלח לעובדי החברה אמש נראה כי באינטל החליטו לאחד פעילויות בתחום הפיתוח ולהעביר את המשקל לפיתוח בתחום השרתים ובינה מלאכותית ● צעד זה הוביל בסופו של דבר להחלטתה של הישראלית הבכירה בחברה, שלומית וייס, לפרוש ממנה ● "עלינו להגביר את המהירות והגמישות בביצועים שלנו", נכתב במכתב