גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

ניצבות בראש: אלו המנהלות הבכירות והמשפיעות בישראל

"ליידי גלובס" מציג את המנהלות המחזיקות בעמדות השפעה בתחומי התקשורת, הפוליטיקה, הפיננסים, האקדמיה, ההייטק והתיאטרון ● מתוך גיליון 'הנשים המשפיעות בישראל'

רגולטוריות / צילום איל יצהר
רגולטוריות / צילום איל יצהר

ד"ר זהר קדמון סלע, יו"ר חברת חדשות 10

בקרוב תציין ד"ר זהר קדמון סלע שנתיים למינויה כיו"ר חברת חדשות 10. בשנה האחרונה פעלה לשמירה על תקציב החברה על רקע הפיצול בערוץ 2, שהוביל לשידור מהדורת החדשות של המתחרה בשני ערוצים חזקים מקבילים. עם הודעת הערוץ על כוונות המיזוג שלו עם רשת, זכיינית ערוץ 2 לשעבר, פעלה מול גופים רגולטוריים ואחרים העוסקים במיזוג, על מנת לשמר את החוסן העיתונאי והכלכלי של חדשות 10, מהנכסים הבולטים שמביא עמו הערוץ.

יוליה שמאלוב ברקוביץ’, יו"ר מועצת הרשות השנייה

בימים אלה מציינת יוליה שמאלוב ברקוביץ’ שנה בתפקידה כיו"ר מועצת הרשות השנייה. תפקידה של הרשות הוא לקיים שידורים באמצעות בעלי זיכיון, ותחת פיקוחה של שמאלוב נמצאים 27 כלי תקשורת. השנה עסקה בקידום חקיקה בנושאים כמו הסדרת התוכן השיווקי, והפחתת הערבויות לגופי השידור. אולם את ההישג החשוב, בעיניה, היא עדיין לא רשמה: חיזוק אמון הציבור בתקשורת בישראל.

עו"ד תמי רוה, יו"ר חברת החדשות

תמי רוה, שמכהנת בתפקידה מאז 2011 וצפויה להמשיך למלא אותו עוד שנה וחצי לפחות, ליוותה השנה את מהלך הפיצול של ערוץ 2, שבעקבותיו עברה חברת החדשות לשדר בשני ערוצים נפרדים. היא הקימה ועדת משנה של הדירקטוריון להסדרת האחזקה המשותפת של קשת ורשת בחברת החדשות לאחר הפיצול של ערוץ 2. ועדת המשנה הסדירה את הנושאים המהותיים והטכניים כמו מועדי יציאה לפרסומות או פריצה לשידורים באירועים מיוחדים.

קרן טרנר ועו"ד אמי פלמור / צילום: ענבל מרמרי

קרן טרנר, מנכ"לית משרד התחבורה

הביקורת הציבורית על העומסים הכבדים בכבישים לא עושה חיים קלים למנכ"לית משרד התחבורה, קרן טרנר. כך גם מורכבות הפרויקטים שהיא מעורבת בהם. טרנר, 39, מובילה בשנתיים שבהן היא נמצאת במשרד התחבורה שורה של מהלכים במשק, ובהם רפורמת הנמלים, רפורמת התעריפים בתחבורה הציבורית, והרכבת הקלה בגוש דן.

עו"ד אמי פלמור, מנכ"לית משרד המשפטים

השנה עמדה עו"ד אמי פלמור, המנכ"לית הדומיננטית, בראש שתי ועדות בין משרדיות: הוועדה לבחינת הכלים לצמצום צריכת הזנות, והוועדה למאבק בפוליגמיה. במסגרת הוועדה הראשונה ביצעה מחקר מקיף על הדרכים לצמצום תופעת צריכת הזנות בישראל. המלצות הוועדה גובשו להצעת חוק ממשלתית, ופלמור מונתה לעמוד בראש צוות היישום הממשלתי. בוועדה למאבק בפוליגמיה גיבשה תוכנית ממשלתית כוללת של אכיפה פלילית ואזרחית, ותוכנית כלכלית-חברתית למניעה וטיפול בתופעה.

פלמור היא גם יו"ר מועצת רואי החשבון, שכפופה למשרד המשפטים, ובמסגרת זו שינתה את מסלול ההסמכה של רואי החשבון.

גילה גמליאל / צילום: איליה מלניקוב

גילה גמליאל, השרה לשוויון חברתי

עם תקציב של כ-750 מיליון שקל בשנה, השרה גילה גמליאל אמורה לקדם את השוויון החברתי בישראל. השנה הציגה תוכנית להשקעה בתחומי ההייטק במגזר הערבי, לה הוקצו 20 מיליון שקל, ומשרדה הקצה עוד 70 מיליון שקל למיזמי ערים חכמות ברשויות המקומיות. היא גם הובילה את פרויקט 'כיתות ותיקים', הנותן לאזרחים ותיקים שנשרו מלימודיהם הזדמנות שנייה.

סופה לנדבר / צילום: שי יחזקאל

סופה לנדבר, שרת הקליטה

השרה סופה לנדבר, אשת אמונו של השר אביגדור ליברמן, מכהנת זו הקדנציה השלישית כשרת העלייה והקליטה. השנה עלו לארץ כ-30 אלף איש, 7,000 מתוכם תושבים חוזרים.

ציפי לבני / צילום: שי יחזקאל

ציפי לבני, יו"ר האופוזיציה

בראשית אוגוסט מינה אותה יו"ר המחנה הציוני לתפקיד יו"ר האופוזיציה.

אווה מדז’יבוז' / צילום: רמי זרנגר

אווה מדז'יבוז', יו"ר הרשות למעמד האישה

בימים אלה מציינת אווה מדז’יבוז' שנה לכניסתה לתפקיד. במהלך שנה זו יזמה את קמפיין ‘תתמודדי’, הקורא לנשים להגיש מועמדות בבחירות הקרובות לרשויות המקומיות, שייערכו בסוף אוקטובר. בנוסף הקימה את הוועדה למניעת הטרדות מיניות, המתוקצבת על ידי המשרד לשוויון חברתי ב-10 מיליון שקל.

ורדה וירט ליבנה / צילום: רמי זרנגר

ורדה וירט ליבנה, נשיאת בית הדין הארצי לעבודה

בפברואר האחרון מונתה השופטת ורדה וירט ליבנה, 61, לנשיאת בית הדין הארצי לעבודה, אחרי כמעט 30 שנה כשופטת במערכת. אחת המשימות המרכזיות שעומדות בפניה היא לשמר את מעמד בתי הדין לעבודה, שמותקפים לא אחת על כך שהם נותנים הגנה מוגזמת לעובדים על חשבון המעסיקים.

פרופ' יולי תמיר / צילום: צביקה טישלר

פרופ’ יולי תמיר, נשיאת שנקר

במהלך שמונה השנים שבהן מכהנת פרופ’ יולי תמיר, 64, כנשיאת מכללת שנקר לעיצוב והנדסה, נבחרה המכללה לאחת מעשר הטובות בעולם לעיצוב אופנה. בימים אלה מנהלת תמיר מגעים למיזוג בין שנקר לאוניברסיטת תל אביב.

ציפי פינס / צילום: איל יצהר

ציפי פינס, מנכ"לית תיאטרון בית ליסין

ציפי פינס, 73, מובילה את תיאטרון בית ליסין ביד רמה זו השנה ה-25. במהלך השנה העלה התיאטרון 1,300 הצגות, שאליהן נמכרו כ-810 אלף כרטיסים. ההצגה המצליחה ביותר היא 'פולישוק', שהוצגה 156 פעמים.

אודליה פרידמן / צילום: איל יצהר

אודליה פרידמן, מנכ"לית תיאטרון הבימה

במהלך השנה הובילה אודליה פרידמן מספר אירועים לרגל 100 שנה לתיאטרון, ומינתה את משה קפטן למנהל אמנותי קבוע. השנה העלה התיאטרון 17 הפקות חדשות. בסך הכול נמכרו 1.2 מיליון כרטיסים.

לנה קריינדלין / צילום: איל יצהר

לנה קריינדלין, מנכ"לית תיאטרון גשר

תחת ניהולה העלה השנה התיאטרון עשר הצגות חדשות, שבהן צפו כ-250 אלף איש ברחבי הארץ. ההצגה המצליחה ביותר הייתה 'המנהרה'.

אלישבע מזי"א / צילום: רמי זרנגר

אלישבע מזי"א, מנכ"לית תיאטרון החאן

לא מעט גבות התרוממו כשאלישבע מזי"א, 37, התמנתה באוקטובר האחרון למנהלת תיאטרון החאן הירושלמי. אמנם היא בתה של מחזאית (עדנה מזי"א), אך היא אינה מגיעה מתחום התיאטרון ותפקידה האחרון היה ראש מטה מנכ"ל האוצר. כבר ב-2010 היא התמודדה על התפקיד לראשונה, אך נאלצה לחכות עוד שבע שנים עד שהתיישבה על כיסא המנהלת. השנה העלה החאן חמש הפקות חדשות, הופיע בירושלים ומחוצה לה, ומכר כ-65 אלף כרטיסים. ההצגה המצליחה ביותר הייתה ‘נפוליון - חי או מת’, שכתב ניסים אלוני ז"ל.

עו"ד מימי צמח / צילום: איל יצהר

עו״ד מימי צמח, מייסדת משרד צמח שניידר

עורכת הדין החזקה ביותר בהייטק. מייצגת ומלווה מאות קרנות השקעה וחברות סטארט-אפ. השנה הקימה את המכון הראשון בארץ ליישוב סכסוכים בהייטק.

כלי ניהולי שעבד בשבילי. "אבא שלי, אביבי יבין, היה פרופסור לפיזיקה גרעינית והנחה המון סטודנטים. הוא עשה איתם מחקרים, ובסוף לא רשם את השם שלו על המחקר. שאלתי אותו למה, והוא השיב, ‘מה אני צריך? אני איפה שאני, והוא דוקטורנט שחשוב לו להתקדם. אני יודע שאני חלק מזה, וזה מספיק לי’. זה הימם אותי, והמסר בעצה הזאת היה - קרדיט שלא צריך, אל תיקח, גם אם הוא מגיע לך. כשאתה נותן קרדיט לאחרים, אתה רק מרוויח מזה".

העידן הדיגיטלי. "אני מחוברת 24/7 לנייד. בעבר גרתי ארבע שנים בניו יורק, וכשהייתי צריכה לעבור דירה לקחתי יום חופש. ב-12:00 בצהריים צלצל אליי השותף הביתה, והתלונן: השארתי לך הודעה לפני שעתיים במשרד, ולא ענית לי. אמרתי לו שאני בחופש, אז הוא אמר שהמשמעות של יום חופש זה לבדוק את המשיבון במשרד רק פעם בשעתיים. היום המגבלה הזו לא קיימת, ואפשר להתרחק כי הכול בנייד.

"מצד שני, מצפים ממני שאהיה כל הזמן זמינה, וזה מחייב אותי. אם לא אענה ללקוח במשך שעתיים, הוא לא ידבר איתי יותר. היתרון הוא גם חיסרון, וזה מאבק. אם אני אוכלת ארוחת ערב עם הילדים ושומעת את הפינג שהגיעו מייל או הודעה מלקוח, האם מיד לקום או להמתין רגע, ולהישאר עם תשומת הלב המלאה לילדים? אני כל הזמן נלחמת בזה".

תובנות שהפקתי בעשור האחרון. "בדיוק לפני עשר שנים עזבתי את משרד צלרמאייר פילוסוף, והקמתי עם אודי (אהוד שניידר) את המשרד. לפני שעזבתי, כל הזמן אמרו לי ‘איך תוכלי להקים משרד ולנהל משפחה? ואם את חושבת שעכשיו אין לך זמן למשפחה ואת רק עובדת, אז כשיהיה לך משרד הכול יהיה פי כמה’. גיליתי שזה ממש לא נכון. בצלרמאייר פילוסוף, 30% מההתעסקות שלי היו סביב ביורוקרטיה, התנהלות לא יעילה, והצורך להתנהג נכון פוליטית באופן שישרת את המערכת. כשכל זה התנקה, התפנה לי הרבה מאוד זמן. היום אני מייצרת יותר עבודה עם הרבה יותר לקוחות, רואה הרבה יותר את הבית, ומשמעותית גם מרוויחה יותר.

"עוד דבר שגיליתי שאפשרי, ואף משתלם, הוא לנהל מקום שיהיה בו טוב לעובדים. גם בזה אמרו לי שלא אצליח, ושזה לא יעבוד, וזה ממש לא נכון. אם אתה נותן לעובדים אתה מקבל בחזרה הרבה יותר. וממני זה דורש רק להאמין בזה, וללכת עם הלב. אי אפשר לזייף פה. זה כמו ילדים - הם מיד ירגישו אם זה לא אמיתי".

נורה נוסייר מנסא / צילום: איל יצהר

נורה נוסייר מנסא, מייסדת-שותפה נוראמי מדיקל

ייסדה סטארט-אפ שמפתח טכנולוגיה לייצור תחליפים לרקמת קרום המוח. הפיתוח משלב ננו סיבים עם אטמים חכמים שמתכלים בתוך הגוף. השנה החלה את שלב הניסויים הקליניים - ניסויי השתלה בבני אדם שמתבצעים באירופה. מכהנת גם כאחראית הפיתוח של החברה.

ד"ר קירה רדינסקי / צלם: איל יצהר

ד"ר קירה רדינסקי, המדענית הראשית של איביי ישראל

בגיל 26 הדהימה ד"ר קירה רדינסקי את העולם עם מערכת הביג דאטה שפיתחה, אשר חוזה מגמות עתידיות באמצעות תבניות והסקה מתוך אירועים היסטוריים. את הפיתוח החדשני יישמה בחברת SalesPredict שהקימה, ושאותה מכרה לפני כשנתיים לענקית האינטרנט העולמית eBay, תמורת כ-40 מיליון דולר. כיום רדינסקי היא המדענית הראשית של איביי ישראל וחברה במליאת רשות ניירות ערך. השנה פיתחה מערכת בינה מלאכותית שמאפשרת למצוא באמצעים ממוחשבים מולקולות בעלות פוטנציאל תרופתי.

רונית הראל בן זאב / צילום: רונן פדידה

רונית הראל בן זאב, מנכ"לית חברת הדירוג מעלות S&P

בשנת 2017 הונפקו בבורסה אג"ח קונצרניות בהיקף של כ-66 מיליארד שקל, כשבאופן טבעי רובן המכריע מדורגות. לדירוג האג"חים בישראל אחראיות שתי חברות, כשמובילת השוק המסורתית והוותיקה היא S&P מעלות, שבראשה עומדת רונית הראל בן זאב.

מעצם תפקידה אחראית הראל בן זאב על אספקת חוות דעת לגבי סיכוני האשראי של הנפקה מסוימת בשוק המקומי . השנה הוסיפו לשוק דירוג החוב הישראלי את מרכיב ה-Recovery, "שמעריך את יכולת השיקום של חברה שכשלה בפירעון החוב המדורג".

עוד כתבות

סם בנקמן-פריד / צילום: ap, Bebeto Matthews

סם בנקמן-פריד, מייסד בורסת הקריפטו FTX, נידון ל-25 שנות מאסר

בנובמבר האחרון חבר מושבעים בארה"ב מצא את סם בנקמן-פריד אשם ● היום, השופט בתיק קבע כי הוא ירצה 25 שנות מאסר ● "אני הייתי המנכ"ל ולכן האחריות היא עלי", אמר בנקמן-פריד עם מתן גזר הדין

מבצע לתשלום חלקי על דירה על הנייר / צילום: דרור מרמור

מספר הדירות שנרכשות רק עולה, אז למה נתוני המשכנתאות נמוכים?

נתוני המשכנתאות החדשות שניטלו ממשיכים לדשדש כבר כמה חודשים, למרות העלייה ברכישת דירות ● האם מבצעי הקבלנים המאפשרים לשלם רק 10% בתשלום הראשון ואת היתר במסירה, יתבטאו במשכנתאות בעוד שנתיים־שלוש?

קבינט המלחמה. ללא נשים במוקד קבלת ההחלטות / צילום: קובי גדעון-לע''מ

המלחמה חושפת את אוכלוסיית הנשים לסיכונים חריגים. איך אפשר להתמודד איתם?

מדור "המוניטור" של גלובס והמרכז להעצמת האזרח עוקב אחר ביצוע החלטות ממשלה משמעותיות ● הפעם, בשיתוף שדולת הנשים, על האתגרים שמציבה המלחמה בפני נשים ● נשים סובלות יותר מהיעדר ביטחון אישי וכלכלי - ובכל זאת הן לא נמצאות במוקד קבלת ההחלטות

בנימין נתניהו ואריה דרעי / צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ

דרעי: "בג"ץ מתעמר בלומדי התורה, אות קין", גנץ: "בג"ץ פסק את המובן מאליו" | התגובות הפוליטיות על צו הביניים

הפוליטיקאים הגיבו על החלטת בג"ץ שקיבל את עמדת היועמ"שית ● גולדקנופף: "אות קלון וביזיון, ניאבק בכל דרך על זכותו של כל יהודי ללמוד תורה ולא נתפשר" ● דרעי: "מבין את הלוחמים שלא רוצים לשרת עכשיו בצבא" ● גנץ: "הגיעה העת שהממשלה תעשה את המובן מאליו"

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

בורסת ת"א ננעלה ביציבות; אלקטריאון זינקה ב-18%, ישראכרט ב-8%

אל על השלימה גיוס של 100 מיליון דולר, המנייה עולה ב-4% ● הבורסה בת"א מסכמת רבעון ראשון בעליות נאות במדדים המובילים ● לאומי על הדולר המתחזק: "מציע למשקיעים הצעה שאי אפשר לסרב לה" ● באופנהיימר צופים "רוח גבית לשוק המניות האמריקאי לפחות עד שנת 2025"

ביתן של קבוצת צ'אנגן בתערוכת מכוניות בסין / צילום: ap, Ng Han Guan

קבוצת הרכב השלישית בגודלה בסין בדרך לישראל

משלחת בכירה של צ'אנגן (Changan) סינית נערכת לייצא לישראל, הכניסה של החברה לישראל היא חלק ממהלך ההתרחבות הגלובלית שעליו הכריזה השנה ● מרצדס E קלאס והקרוסאובר של פורד: הדגמים החשמליים שבדרך ● השבוע בענף הרכב

חברת הסייבר הישראלית Coro (קורו) / צילום: CORO

המשבר בהייטק נגמר? סטארט-אפ ישראלי שני מודיע בתוך שבוע על גיוס של 100 מיליון דולר

חברת קורו (Coro) הישראלית, העוסקת במכירת מערכות סייבר לעסקים קטנים ובינוניים, הודיעה על גיוס של 100 מיליון דולר ● ככל שנודע, כספי הגיוס כולם הושקעו בחברה ולא בקניית מניות מיזמים או משקיעים קודמים ● כל הגיוס התבצע מקרנות הון סיכון זרות

מירי רגב, ליכוד / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

ועדות חקירה ממלכתיות תמיד הטילו אחריות אישית על ראש הממשלה?

עד כמה חריפה הביקורת שנמתחה על נתניהו בדוח מירון בהשוואה היסטורית? בדקנו ● המשרוקית של גלובס

מישל וונטסוס, לשעבר מנכ''ל ביוג'ן / צילום: Quris

"ביוג'ן הייתה פסגת הקריירה שלי עד כה": המנכ"ל לשעבר מדבר על התוכניות לעתיד

מישל וונטסוס היה מנכ"ל ביוג'ן בתקופה שבה הייתה במוקד תשומת הלב בעקבות התרופה החדשנית שלה לאלצהיימר, אבל בסוף שילם בכיסאו על הכישלון שלה בשוק ● בראיון ל"גלובס", הוא מגיב על הביקורת שהושמעה נגדו, מספר אילו חברות מעניינות אותו עכשיו ומדבר על ההשקעה שלו בקיוריס הישראלית ● על המיזם החדש שהוא מקים בסינגפור, הוא עדיין לא מוכן לפרט

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי / אילוסטרציה: Shutterstock

הטבת המס הגדולה שהבטיחה הממשלה נכנסה לתוקף. מה יקרה לנטו שלכם?

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי, אשר תגדיל להם את ההכנסה הפנויה ● ואולם, מומחים טוענים כי הטבת המס לא תשפיע על מי שבאמת זקוק לה

אסף גולדברג, מנכ''ל סלייס עד לאחרונה / איור: גיל ג'יבלי

בדיקת אי הסדרים בעיצומה, אז איך זה שאפשר להפקיד חיסכון לכל ילד בסלייס

רשות שוק ההון מצאה לאחרונה אי סדרים חמורים בהתנהלותו של בית ההשקעות סלייס ● למרות זאת, באתר הביטוח הלאומי סלייס מוצגת כאפשרות להפקדת כספים בתוכנית "חיסכון לכל ילד" ● עד תחילת מאי לא ניתן יהיה למשוך כספים מקופות סלייס, אך הרגולטור לא מודאג

הסכם אינו נדרש כתנאי עבור זוגות במערכות יחסים כאלה ואחרות / צילום: Shutterstock, Viacheslav Lopatin

זוג הקפיא עוברים ואז נפרד. האם האישה תוכל להשתמש בהם?

כשלושה עשורים לאחר פרשת נחמני, בתי המשפט עדיין נאלצים לדון בתביעות בלתי אפשריות לגבי גורלם של עוברים מוקפאים ● מן הראוי היה לחייב כל זוג שפונה לבצע הפריה חוץ-גופית, לחתום על הסכם שמתייחס לאפשרות הריאלית של פרידה במהלך הזמן שחולף בין יצירת העוברים המוקפאים לבין השימוש בהם

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: שלומי יוסף

העליון מגדיר מחדש את גבולות שכר הטרחה לעורכי דין בתביעות ייצוגיות

פסק דין שאישר פשרה עם סופרגז ואמישראגז קבע תקדימים בעניין שכר טרחת עורכי דין בתביעות ייצוגיות ● בין השאר נקבע כי שר הטרחה יוגבל לפי מדרגות מקסימליות, ודרך היישום לתשלום הובהרה ● בשוק יש שמברכים על ההסדרה, ואולם אחרים מזהירים: תפגע בתמריץ להשיג פיצוי מרבי

ישראל תקפה בשדה התעופה בסוריה / צילום: נלקח מרשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לזכויות יוצרים

דיווח: אחד ההרוגים בתקיפה שמיוחסת לישראל - בכיר חיזבאללה שפעל בסוריה אנשי חיזבאללה ואזרחים

בין ההרוגים בתקיפה בנמל התעופה בחלב ישנם גם חיילים מצבא אסד, דווח כי מערכות ההגנה האווירית הופעלו • מוקדם יותר נפצעו 2 בתקיפה שיוחסה לישראל באזור דמשק • דובר צה"ל עדכן כי בכיר חמאס חוסל בפעילות בבית החולים שיפא ● עדכונים בולטים

ראסל אלוונגר, מנכ''ל טאואר סמיקונדקטור / צילום: ענבל מרמרי

ראסל אלוואנגר: "אני חייב הרבה לישראל. היא אפשרה לטאואר להפוך למה שהיא"

טאואר הייתה האקזיט המדובר של 2022, אולם הצעת הרכישה החלומית של אינטל נפלה ● המנכ"ל ראסל אלוואנגר ניצל אותה כדי להכניס רגל בדלת למפעל של אינטל בניו מקסיקו: "זו לא הייתה סטירת לחי גדולה. יש לנו עכשיו קיבולת ייצור" ● את דעותיו על המצב בישראל הוא שומר לעצמו: "להעיר על הנושא זה כמו להתארח אצל מישהו לארוחת ערב ולהגיד לו שהבית מבולגן"

משה ארבל, שר הפנים / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

בעקבות חשיפת גלובס: השר ארבל קורא לנתניהו לאפשר כניסת פועלי בניין פלסטינים לישראל

שר הפנים מציין במכתבו: "גוברות ההערכות כי אלפי פועלים פלסטיניים מיהודה ושומרון מועסקים שלא כדין בענף" ● הוא קורא לראש הממשלה לבחון הסדרה של הכנסת הפועלים לישראל, בין היתר על ידי בחינה פרטנית של כל פועל והגבלת גיל

איל וולדמן / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

שר החינוך התקפל ולאיל וולדמן יוענק פרס ישראל

לפני מספר שבועות הודיע שר החינוך יואב קיש כי הוא מבטל את טקס פרס ישראל, זאת בין היתר על רקע הפרסומים כי אחד מן הזוכים הוא היזם איל וולדמן ● כעת, חזר בו קיש מעמדתו והוא מכריז כי הטקס יתקיים כסדרו בשדרות ● ומי עוד בין הזוכים?

אסדת קידוח ''לוויתן'' / צילום: אלבטרוס

במשרד האנרגיה בוחנים: הקמת מתקן להנזלת גז בהשקעה של 7 מיליארד דולר

חלק משמעותי מיצוא הגז של ישראל תלוי היום במצרים, ומתקן הנזלה יאפשר יצוא לרחבי העולם כדי לבזר את הסיכונים ● מי יממן את עלויות ההקמה האדירות?

עינת גנון / צילום: בר שניר

פרויקט הענק מתעכב: עוד פרישה מהמרוץ לניהול רשות המטרו

עינת גנון, סמנכ"לית הרשות להתחדשות עירונית, הודיעה על פרישה מהמרוץ לניהול רשות המטרו, לאחר שלאחרונה גם צחי דוד, סגן הממונה על התקציבים באוצר לשעבר, הסיר את מועמדותו לתפקיד ● כעת נותר מועמד אחד לבחירה, והמכרז עומד בפני ביטול

מטבעות דיגיטליים / אילוסטרציה: Shutterstock

מחיר הזהב זינק במרץ ב-9.8%; הביטקוין צמוד ל-70 אלף דולר למטבע

היום חוגגים את יום שישי הטוב, ולכן לא יתקיים מסחר בבורסות אירופה ובוול סטריט ● אמש ננעלה וול סטריט בירוק, מדד ה-S&P 500 שבר שיא בפעם ה-23 מתחילת השנה ● מחיר הביטקוין עומד על כ-69.7 אלף דולר למטבע ● נעילה ירוקה באסיה, מדד שנגחאי עלה ב-1%