גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

וויז אייר משנה את מדיניות הכבודה: לא תאפשר להעלות מזוודת טרולי לטיסה

זאת למעט לנוסעי הפריוריטי ● השינויים ייכנסו לתוקף ב-1 בנובמבר

מטוס של וויז-אייר/ צילום: שאטרסטוק
מטוס של וויז-אייר/ צילום: שאטרסטוק

חברת הלואו קוסט ההונגרית וויז אייר משנה את מדיניות הכבודה שלה ועורכת הפרדה בין נוסעי ה"פריוריטי" והנוסעים ה"רגילים", שלא יוכלו עוד להעלות מזוודת טרולי למטוס. השינויים ייכנסו לתוקף ב-1 בנובמבר. 

החל ממועד זה לכלל הנוסעים יתאפשר לעלות למטוס עם תיק יד בלבד (במידות40x30x20). במקביל, החל בעוד 3 שבועות רק נוסעי ה"פריוריטי" יוכלו להעלות גם מזוודת טרולי (במידות 55x40x23) עמם למטוס - מה שכיום מותר לכלל הנוסעים במסגרת תמחור הבייסיק של החברה.

"המטרה של מדיניות הכבודה החדשה היא להקל על הנוסעים בתהליך העלייה למטוס ולאפשר חוויית טיסה חלקה יותר", כך מנמקת החברה בהודעתה, הנסמכת על כך ש"ממצאי החברה מראים כי מעל 10,000 טיסות בשנה מתעכבות בשל בעיות הקשורות לכבודה".

נסביר כי מבחינת חברות לואו קוסט, עיכוב בטיסה עשוי להשית עליה קנסות לרשויות התעופה המקומיות, ומבחינת כלל חברות התעופה והלואו קוסט בפרט - עליהן למנוע כל הוצאה מיוצרת כזו.

עוד טוענים בחברה כי "ב-5 השנים האחרונות יש ירידה במשך השהות של נוסעים במדינת היעד, וכעת כל נוסע שלישי של Wizz Air מזמין טיסות לתקופה של 3 ימים ומטה. כתוצאה מכך, נוסעים של Wizz Air אורזים בחוכמה ובצמצום". במילים אחרות, הנוסעים שיודעים שעל מזוודה הם ישלמו לפעמים יותר מאשר על הטיסה עצמה, הופכים להיות ארזנים מקצוענים. האם העובדה שהמזוודה עולה כסף הובילה לכך שאנשים לוקחים פחות כבודה? יש להניח שכן.

לאחרונה פרסמנו כי התשלומים הנלווים שמשלמים הנוסעים לכרטיס הטיסה תוך דגש על תוספת כבודה הפכו למקור הכנסה משמעותי עבור חברות התעופה, שבמסגרת התחרות פועלות בצו התייעלות שמחמיר עם העלייה במחירי הדלק באחרונה. יותר ויותר חברות גובות כסף על כבודה - ולא רק חברות לואו קוסט.

כיום גובה וויז אייר על מזוודה של עד 20 ק"ג תוספת של 14-70 אירו, בהתאם לעונתיות. מזוודה במשקל של עד 32 ק"ג תעלה בטווח שבין 19 עד 86 אירו - המחירים הללו תקפים למזמינים אונליין בלבד.

נוסעים שישלמו עבור מזוודה רק עם הגיעם לשדה התעופה ישלמו הרבה יותר: 60-120 אירו לכל מזוודה במשקל של עד 20 ק"ג. תוספת למזוודה במשקל של עד 10 ק"מ נעה בין 7-12 אירו.

כדי לפצות את הנוסעים שכבר הזמינו טיסה ושסברו כי יוכלו לקחת טרולי עמם, בחברה מדגישים כי טיסות שהוזמנו ללא Wizz Priority לפני 10 באוקטובר לתקופה של אחרי 1 בנובמבר 2018, יזכו בשדרוג למזוודה של 10 ק"ג לבטן המטוס - בעוד טיסות שהוזמנו עם מזוודה לבטן המטוס יזכו בשדרוג ל-Wizz Priority.

התמחור של וויז אייר מורכב מ-3 רמות מחיר. לטיסות שמתקיימות עד ל-1 בנובמבר רמת הבסיס כוללת גם מזוודת טרולי יחד עם האפשרות להעלות תיק יד לטיסה (לפי המידות המוגדרות). לשם המחשה, טיסה מתל-אביב לסופיה ב-19.10 (כלומר לפני השינוי) עולה ברמת התמחור הבסיסית 179 שקל לכיוון. דרגת המחיר הבאה הכוללת גם מזוודה של עד 20 ק"ג, בחירת מושב וצ'ק-אין מועדף תעלה 360 שקל לכיוון, והדרגה הגבוהה בכרטיס שכולל מזוודה של עד 32 ק"ג והטבות אחרות עולה 403 שקל לכיוון (מתל-אביב). חברי מועדון הדיסקאונט של וויז אייר משלמים מחיר זול יותר, שנע מ-129 שקל לכיוון, עבור ב-293 שקל לכיוון ועד 341 שקל לכרטיס היקר בטיסה האמורה.

יוהאן אידהאגן, מנכ"ל השיווק של Wizz Air, מסר: "נוסעים מחפשים לעלות למטוס עם כבודה קטנה וקלילה, וזה מרכז המודל של חברות הלואו קוסט. אנו מעוניינים להציע ללקוחות שלנו את המחירים הנמוכים ביותר יחד עם שקיפות מלאה של כל העלויות הכלולות. באמצעות הצגה של כבודה קלילה יותר, Wizz Air מאפשרת ללקוח להתאים את הכבודה לצרכיו הפרטיים ולשלם רק לפי הצורך.

"אנו שמחים להכריז על מדיניות כבודה שקופה ההוגנת לכל, שמציעה מגוון רחב של אפשרויות עבור לקוחותינו ומאפשרת לכל נוסע לעלות למטוס עם תיק נסיעה ללא עלות נוספת. אנו משוכנעים כי ההצעה הרב-גוונית הזו תתאים לצורכי לקוחותינו, שיוכלו מעתה לשלם רק לפי הצרכים הפרטיים שלהם. החל מ-1 בנובמבר אנו נהפוך טיסות ליותר נוחות, ותוך כדי נמשיך להציע את העלויות הנמוכות ביותר ברשת הרחבה שלנו של 143 יעדים, ב-44 מדינות".

Wizz Air מפעילה צי של 104 מטוסים מסוג איירבוס A320 ואיירבוס A321 ביותר מ-600 קווים, הפועלים מ-25 בסיסים המחברים 141 יעדים ב-44 מדינות. החברה הרחיבה משמעותית את פעילותה בישראל, וכיום היא מציעה 25 קווים ל-9 מדינות. השנה (2018) Wizz Air מציעה 1.3 מיליון מושבים בקוויה לישראל וממנה, וב-2019 החברה צפויה להציע 1.6 מיליון מושבים. מתחילת השנה עמדה תנועת הנוסעים עם החברה על 800 אלף נוסעים בטיסות מנתב"ג - עלייה של 67% לעומת התקופה המקבילה (ינואר-ספטמבר) אשתקד.

עוד כתבות

מירי רגב, ליכוד / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

האם הממשלה הנוכחית בלמה את הכניסה של פועלים מעזה?

השר מירי רגב טענה כי הממשלה הקודמת הכניסה פועלים מעזה. אך כך גם ממשלתה שלה ● המשרוקית של גלובס

שיחה משותפת בין אילנית אדסמן, ר' נבחרת ביטוח ופינטק, KPMG, לבין עופר גולן, מנהל תחום תשלומים, ניהול סיכונים וציות, KLMG / צילום: תמר מצפי, כדיה לוי

הבנקים המרכזיים מול השוק הפרטי: מי ינצח במרוץ על המטבע הדיגיטלי?

במסגרת כנס TECH IL של גלובס, אילנית אדסמן ועופר גולן, שני בכירים מפירמת KPMG, דנו במאבק החם על שוק התשלומים העתידי, שכולל מגוון הזדמנויות לצד לא מעט סכנות ● השניים שוחחו על היתרונות והחסרונות של מטבעות דיגיטליים בהנפקת בנקים מרכזיים

אלונה בר און, מו''ל גלובס בכנס TECH IL / צילום: כדיה לוי

אלונה בר און: אנחנו משתדלים להציף גם סוגיות שלא מסוקרות ולראות גם את הדברים הטובים, ויש כאלה

בפתח כנס TECH IL של גלובס, הציגה מו"ל העיתון את העשייה של מדור הטק שלו וכן ציינה את השאיפה להציע לקוראים "מזון בריא למוח" ● בר און הציגה גם את תהליך דירוג 10 הסטארט־אפים המבטיחים של גלובס, המבוסס על בחירות של קרוב ל־90 קרנות השקעה מקומיות וזרות מובילות בענף ההייטק הישראלי

מערכת חץ 3 / צילום: דוברות משרד הביטחון

הזמנות בשיא וביקוש מקומי: האם החברות הביטחוניות ירוויחו מהתקיפה האיראנית?

מערכות ההגנה האוויריות בישראל קיבלו חותמת משמעותית כאשר הדפו 99% מהאיומים במתקפה האיראנית ● כעת העניין במערכות מצד ממשלות מסביב לעולם מזנק, והביקושים עולים ● בתעשייה האווירית מרגיעים: "יודעים לתת איזון בין צרכי מדינת ישראל לבין הלקוחות"

ג'ו וג'יל ביידן / צילום: ap, Manuel Balce Ceneta

הנתונים נחשפים: כמה מרוויחים ג'יל וג'ו ביידן בשנה?

הנשיא האמריקאי והגברת הראשונה דיווחו על הכנסה ברוטו של 619,976 דולר ב-2023 ● לפי אתר החדשות אקסיוס, בני הזוג שילמו 146,629 דולרים למס ההכנסה הפדרלי - מדובר בשיעור מס של כ-24% ● בניגוד לנשיא לשעבר דונלד טראמפ, ביידן מקפיד לפרסם את דוחות המס שלו מאז שכהונתו התחילה

מטוס של EasyJet / צילום: Shutterstock

איזיג'ט מבטלת טיסות עד סוף אוקטובר: איזה קווים יושפעו במיוחד?

ענקית הלואו קוסט רק החזירה פעילות לישראל, ותוך שבועיים ביטלה את כל הטיסות לארץ עד סוף אוקטובר ● המהלך צפוי להשפיע על כ־100 אלף נוסעים, שלדברי החברה יקבלו החזר כספי ● בשוק מעריכים כי הנפגעים העיקריים יהיו הקווים למערב אירופה

השופט בדימוס ד''ר עדי זרנקין / צילום: פאול אורלייב

בן הבורר הוא בכיר בחברה מתחרה - האם זו עילה לפסילתו?

ביהמ"ש דחה את בקשת קבוצת סיגמא לפסול את הבורר ד"ר עדי זרנקין, שופט בית המשפט המחוזי בדימוס, בשל טענה לחשש לניגוד עניינים, מאחר שבנו מכהן כבכיר ומחזיק במניות של חברה מתחרה לחברה שבלב המחלוקת

רחוב כנפי נשרים 24 בירושלים / צילום: דוברות עיריית ירושלים

רשות המסים שכרה מקומות חניה ל-17 עובדים. כמה היא משלמת?

מאז פרצה המלחמה, רשות המסים שוכרת חניה ל־17 עובדים ותשלם כ־180 אלף שקל עד סוף 2024 ● "העובדים הועסקו במוקד למתן מענה לצורכי המלחמה. עובדים אלו נדרשו להגיע בשעות הבוקר המוקדמות וסיימו את עבודתם בשעות הערב המאוחרות" ● נכון להיום רשות המסים שוכרת חניות מבעלי חניונים פרטיים ב־48 חניונים ברחבי הארץ

ערן רביד, CIO, מקורות / צילום: כדיה לוי

ערן רביד, CIO במקורות: "המשכנו לספק מים גם למוצבים בצפון שנפגעו קשות בלחימה"

בחברת המים הלאומית מקורות מספקים מים, גם בשעות משבר ● ערן רביד CIO במקורות, הוצנח לתפקיד יממה אחרי פרוץ המלחמה ● במהלך כנס TECH IL של גלובס הוא הציג את דרכי ההיערכות הטכנולוגית של החברה לזמני משבר

חן חיים, סמנכ''לית התפעול של חברת הרחפנים XTEND ליאור סגל, מנכ''ל חברת גילוי הרחפנים, העין השלישית, חגי בלשאי, מנכ''ל חברת הרובוטיקה הצבאית רובוטיכאן בשיחה עם אסף גלעד / צילום: כדיה לוי

"פרדוקס": מנהלי חברות הרחפנים חשפו – זו הסיבה שסין מנצחת אותנו

חן חיים, סמנכ"לית התפעול של XTEND, ליאור סגל, מנכ"ל עין שלישית, וחגי בלשאי, מנכ"ל חברת רובוטיכאן, השתתפו בפאנל בכנס TECH IL של גלובס ● הם שוחחו עם אסף גלעד על הלקחים מהמלחמה, ולאן מתקדמת טכנולוגיית הרחפנים

שלומי ויוסי אמיר / צילום: יח''צ, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

האחים אמיר הגיעו לפשרה עם רשות ני"ע: מגדירים עצמם כבעלי השליטה בשופרסל

המשמעות היא שאישור תנאי השכר או מינויי מקורבים של האחים יצריכו כינוס של אסיפת בעלי המניות ואישור הצעדים הללו ברוב מיוחד ● האחים מטילים על עצמם את המגבלות באופן וולונטרי

נמל אשדוד / צילום: Shutterstock

ועדת האיתור הכריעה: זה המנכ"ל המיועד של נמל אשדוד

ניסן לוי, המכהן כסמנכ"ל ההון האנושי בבנק מזרחי טפחות, צפוי לקבל את תפקיד מנכ"ל נמל אשדוד ● ההמלצה של ועדת האיתור תעלה לאישור דירקטוריון הנמל בהמשך השבוע, ולאחר אישור הדירקטוריון המינוי טעון את אישור ועדת המינויים ברשות החברות

מנהלי חברות השבבים הגדולות על במה אחת: כנס TECH IL יוצא לדרך

כנס TECH IL של גלובס, שמתקיים היום, מאגד על במה אחת את היזמים, האנג'לים, קרנות ההשקעה והסטארט-אפים הבולטים בענף ההייטק המקומי ● מה חושבים מנהלי חברות השבבים הגדולות בעולם, העצות של המשקיעות הבולטות בישראל ואיך למקסם את החיבור בין חדשות ותעשיות ביטחוניות?

מסמך סודי חושף: תפקידה של איראן בתדלוק ההפגנות נגד ישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: האופוזיציה האיראנית חשפה מסמך לפיו איראן עומדת מאחורי הפגנות אנטי-ישראליות ברחבי העולם, ביקרות על התפקוד של גנץ, גלנט ונתניהו והצעד הבא שארה"ב צריכה לעשות אחרי המתקפה האיראנית ● כותרות העיתונים בעולם 

רינת זילברשטיין, סגנית נשיא ומנכ''לית מרכז המו''פ של AT&T בישראל, בכנס TECH IL / צילום: כדיה לוי

סגנית נשיא AT&T העולמית: שלושה אנשים יושבים בחדר וממציאים מוצר שנוגע במיליוני אנשים - זה התבלין הסודי שלנו בישראל

רינת זילברשטיין, סגנית נשיא ומנכ"לית מרכז המו"פ של AT&T בישראל, אמרה בכנס TECH IL של גלובס כי מה שייחודי בדנ"א של ההייטק הישראלי הוא "הפיוז'ן שקיים פה בין סטארט-אפים לחברות גדולות, החינוך לטכנולוגיה, המיקס של חוש הישרדות ומנהיגות שמפתחים בצבא"

חייל רוסי סוחב רחפן אוקראיני שתוקן ועודכן על ידי הצבא / צילום: ap, Russian Defense Ministry Press Service

איך נכשלו הרחפנים האמריקאים לחולל מפנה במלחמה באוקראינה?

רוב הרחפנים הקטנים של חברות אמריקאיות נכשלו בביצועיהם מול הטכנולוגיה הרוסית, ונחשבים כעת ליקרים ונוטים לתקלות ● בהיעדר פתרונות מהמערב, פנתה אוקראינה למוצרים סיניים זולים

דני בן עטר, מנכ''ל משותף אינטל ישראל, אורי פרנק, סגן נשיא להנדסה, Google Cloud, עמית קריג, מנהל מרכז הפיתוח של אנבידיה בשיחה עם אסף גלעד / צילום: תמר מצפי

העתיד, השכר והאם מדובר בבועה? מנהלי חברות השבבים הגדולות מדברים על התחום הלוהט

דני בן עטר מאינטל ישראל, אורי פרנק מגוגל קלאוד ועמית קריג מאנבידיה, שוחחו בכנס TECH IL של גלובס על תפקידה של ישראל במפת תעשיית השבבים העולמית ובתחום ה-AI ● איך הם מתווכים את המלחמה להנהלות הגלובליות, איך מטפחים טאלנטים מקומיים ואיך מצמצמים את הדומיננטיות של המזרח הרחוק, כדי להימנע ממשבר כמו זה שפרץ בקורונה?

גיל שויד / צילום: גלובס

גיל שויד על הפרישה מתפקיד מנכ"ל צ'ק פוינט: "לא מתחרט על כלום, רוצה לבנות את המוצר הבא"

"אני גאה שצ'ק פוינט תמיד הייתה יציבה, לא הייתה שנה אחת שלא הרווחנו", כך אומר גיל שויד, מנכ"ל חברת הסייבר צ'ק פוינט ב-31 השנים האחרונות, בשיחה עם עורך ההייטק של גלובס, אסף גלעד, בכנס TECH IL של גלובס ● על השפעות המלחמה אומר שויד כי "הנזק המקומי הוא לא הבעיה, אלא הנזק שייגרם לטווח רחוק"

רז בכר, מנהל מיקרוסופט פור סטארט-אפ ישראל / צילום: כדיה לוי

רז בכר, מנהל מיקרוסופט פור סטארט-אפ ישראל: "המלחמה הציבה את ההייטק הישראלי בפני דברים שלא ראו קודם"

רז בכר, מנהל מיקרוסופט פור סטארט-אפ ישראל, אמר בכנס TECH IL של גלובס כי כלי הבינה המלאכותית מנוצלים היטב על ידי יזמים ישראלים ● בהתייחסו למלחמה בישראל סיפר: "במהלך המלחמה ציפינו לראות האטה, אבל נהפוך הוא - ראינו עלייה בקצב הבקשות לתכנית"

מייסדי אנטייטל - מימין: אבי זצר ורון נסים / צילום: דימה קרמינסקי

החזר של פי 10 על ההשקעה: חברת הסייבר אנטייטל נמכרת ב-150 מיליון דולר

חברת אנטייטל של היזמים רון נסים ואבי זצר הודיעה על רכישתה ע"י חברה אמריקאית בסדר גודל בינוני, BeyondTrust, שמבצעת כאן את הרכישה הראשונה שלה וצפויה להפוך את הפעילות הישראלית למרכז הפיתוח המקומי שלה ● נסים: "העסקה שנחתמה בתקופה זו משקפת כבוד למדינה"