גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

ירידות חדות בסיום המסחר בוול סטריט; הזהב קפץ בכ-3% לשיא של חודשיים, מדד הפחד זינק

לאחר נפילה של 4.1% אתמול הנאסד"ק ירד בלמעלה מ-1% ● טראמפ שוב מבקר את הפד בחריפות: "Gone Crazy" ● מחיר הזהב קפץ היום לשיא של חודשיים, הנפט איבד למעלה מ-3% ● בורסות אירופה נסגרו בשפל של 20 חודשים

וול סטריט / צילום: רויטרס
וול סטריט / צילום: רויטרס

סקירת המסחר בשוקי ההון בעולם: דיווחים שוטפים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח, סחורות, מגמות, מדדים והמלצות אנליסטים

 

23:00

המסחר בבורסות וול סטריט ננעל בירידות חדות, לאחר המפולת שחוו השווקים אתמול. מדד הדאו ג'ונס  ירד בכ-550 נק', בזמן שהנאסד"ק  החל בתיקון. ה-S&P 500  ירד בכ-2%.

מדד הפחד ירד בכמעט 12%, כשהגיע היום לשיא של 8 חודשים. מחירי הנפט  בירידה חדה, והזהב  קפץ והגיע היום לשיא של חודשיים.

22:20

נמשכות הירידות בוול סטריט. כך, הדאו, הנאד"ק וה-S&P 500 רושמים ירידות, לאחר שמוקדם יותר הגיעו לירידות חדות של כ-2%. מדד הפחד (VIX) עולה בכ-15% ומגיע לשיא של 8 חודשים.

21:50

מעמיקות הירידות בבורסות ארה"ב. מדד הדאו ג'ונס  מאבד כ-2% ורושם ירידה של כ-650 נקודות. מדד ה-S&P 500  צונח, והנאסד"ק  רושם גם הוא ירידות.

מחירי הזהב  נוסקים בכ-3%, והנפט  מדשדש ומאבד למעלה מ-3%.

21:10

המדדים המובילים בוול סטריט עברו לירידות. הדאו-ג'ונס , ה-S&P 500  והנאסד"ק  מאבדים כ-1%.

 מחיר הזהב , שנחשב לחוף מבטחים בעתות משבר, קופץ כעת ב-3% ונושק ל-1,229 דולר לאונקייה, ומגיע לשיא של חודשיים.

20:00

המדדים המובילים בוול סטריט נסחרים במגמה מעורבת, וזאת אחרי לחץ מאסיבי שנרשם אתמול בצל החשש מהעלאת הריבית בארה"ב. מדד הנאסד"ק, שרשם אתמול צניחה של 4.1%, נסחר כעת ללא שינוי; מדד דאו ג'ונס מאבד 0.5% ומדד S&P 500 יורד ב-0.6%.

מניית פייסבוק  עולה 1.2%, מניית אפל  מטפסת ב-0.3%, מלאנוקס  הישראלית עולה ב-1.5% על רקע המלצה חיובית מבנק אוף אמריקה.

מחיר הזהב, שנחשב לחוף מבטחים בעתות משבר, קופץ ב-2.4% ל-1,222.5 דולרים לאונקייה, מחיר הנפט צונח ב-2% מתחת ל-72 דולרים.

מניית סירס  צוללת בעוד 18%, לאחר נפילה של 16% אתמול, וזאת על רקע הדיווח לפיו הבנקים הנושים דוחפים את החברה לחדלות פירעון ולא יפעילו לחילוצה.

19:00

בורסות אירופה נסגרו בשפל של 20 חודשים, כאשר הבורסה האיטלקית נכנסה לטריטוריה דובית (כלומר, נפילה של 20% מהשיא). מדד הפוטסי הבריטי איבד 1.9%, מדד הקאק הצרפתי ירד בשיעור דומה ומדד הדאקס איבד 1.45%.

בשעה זו המדדים המובילים בוול סטריט נסחרים בירידות, כאשר מדד הדאו ג'ונס מאבד 0.6%, מדד הטכנולוגיה יורד בשיעור דומה ומדד הנאסד"ק ללא שינוי. 

18:30

המדדים המובילים בוול סטריט נסחרים תחת לחץ, בעוד מדד S&P 500 מאבד כ-1%, מדד הנאסד"ק יורד ב-0.56% ומדד דאו ג'ונס עולה 0.9%.

16:40

המדדים המובילים בוול סטריט פתחו את יום המסחר הרביעי לשבוע זה בירידות קלות, לעומת הלחץ שנרשם אמש בשווקים כשמדד הנאסד"ק צלל ביותר מ-4%. 

מדד הנאסד"ק  יורד 0.3%, מדד S&P 500  יורד ב-0.3% ומדד דאו ג'ונס  מאבד 0.4%.

באירופה הלחץ נמשך כאשר מדד הפוטסי הבריטי יורד ב-1.6%, הקאק ביותר מ-1% והדאקס הגרמני מאבד 0.7%.

ישראליות בוול סטריט

סולאראדג' רוכשת שליטה בחברה קוריאנית, kokam המספקת תאי ליתיום-יון, סוללות ופתרונות אגירת אנרגיה, בעסקה של 88 מיליון דולר.

15:40

החוזים העתידיים על המדדים המובילים בניו יורק מאותתים על יציבות בפתיחה וזאת לאחר הדרמה שנרשמה אתמול, כאשר מדד הנאסד"ק צלל ביותר מ-4% ומדד הפחד זינק ב-43%. 

באירופה המדדים ממשיים להיסחר בירידות, שהתמתנו לעומת שעות הבוקר. מדד הדאקס מאבד 0.6%, מדד הקאק מאבד 1.3%.

14:15

ביוליין  דיווחה על קבלת מכתב מבורסת נאסד"ק בדבר עמידה בתנאי הרף המינימאלי לרישום בנאסד"ק (העומד על מחיר של 1 דולרים למניה). מניית ביוליין נסחרת כיום סביב 1.3 דולרים למניה, אחרי שרשמה אמש במסחר זינוק של כ-7%.

13:15

בורסות אירופה נסחרות תחת לחץ בהמשך לסנטימנט השלילי בשווקים. מדד הפוטסי מאבד 1.8%, מדד הדאקס יורד 1.3% ומדד הקאק מאבד 1.5%.

בניו יורק החוזים מאותתים על המשך הירידות במדדים המובילים, כאשר החוזים על מדד דאו ג'ונס מאבד כ-1%.

מחיר הנפט צונח ב-1.6% למחיר של 72 דולרים לחבית. מחיר הזהב, שנחשב לחוף מבטחים בעתות משבר, קופץ ב-1%.

12:00

הלחץ בשוקי העולם נמשך בהמשך לדרמה שנרשמה אמש בוול סטריט, לאחר שמדד הנאסד"ק צלל ביותר מ-4% ומדד הפחד זינק במהלך המסחר ב-43%. 

המדדים המובילים בבורסות אירופה נסחרים כעת בירידות של כ-1.5%. בשעה זו החוזים העתידיים בניו יורק מאותתים על המשך הירידות בפתיחת המסחר. 

מחיר הזהב, שנחשב לחוף מבטחים בעתות משבר, מטפס ב-0.7% למחיר של 1,202 דולרים לאונקיה, ומנגד מחיר הנפט צונח ב-1.85% מתחת ל-72 דולרים לחבית.

לדברי יניב חברון, האסטרטג הראשי של בית ההשקעות אלומות: "אף אחד לא הולך להתנפל על הסחורה כרגע לא בארה"ב, לא באירופה ובטח שלא באסיה. ולמרות שהרבה מנהלי השקעות הגדילו את ההשקעות במזומן בחודשיים האחרונים וחלק קטן מהם אפילו הסיטו משקל ממניות צמיחה, בעיקר ממניות ה-FAANG למניות ערך. כרגע נראה שהם יחכו למחירים אטרקטיביים יותר, במיוחד במניות אלו שמובילות את הירידות בשווקים. בשלב זה יש מספיק סיבות לאי וודאות שילבו את התיקון בשוק המניות, אבל עדיין אין סיבה אחת מספיק חזקה שתוביל לקריסה פיננסית ומשבר עולמי".

 

11:00

המסחר בטוקיו ננעל עם ירידה של 3.9% במדד הניקיי . בורסת הונג קונג ננעלה עם נפילה של 3.5% במדד המניות הנג סנג .

באירופה ירידות שערים בכל מדדי הבורסות הגדולות: דאקס  הגרמני, לונדון פוטסי 100  הבריטי, קאק  הצרפתי, וסטוקס 600  ויורונקסט  הכלל אירופיים - כולם מאבדים מערכם.  מדד סטוקס 600 הכלל אירופי יורד בכ-1.6%, לאחר שאתמול צנח בשיעור דומה - הירידה החדה ביותר שלו מאז יוני השנה. 

10:00

בורסת שנחאי  ננעלה בשפל של ארבע שנים, בירידה של 5.2%. שאר מדדי אסיה ממשיכים בירידות הנעות סביב 4%.  

באירופה המסחר נפתח בירידות חדות, שם מדד דאקס  מאבד 1.3% בהמשך לנפילה של 2% אתמול.

הלחץ בשווקים החל עם זינוק תשואות האג"ח הממשלתיות בארה"ב בסוף השבוע האחרון, ונמשך על רקע החשש מהעלאת ריבית לנוכח נתונים חזקים מכיוון הכלכלה האמריקאית, לצד ירידה בביקושים לאג"ח הממשלתיות בארה"ב. החשש מקצב העלאות הריבית הביא את נשיא ארה"ב דונלד טראמפ לבקר בחריפות בצעד יוצא דופן את המדיניות של הפד, כשיצא נגד העלאות הריבית.

09:00

הירידות באסיה נמשכות, והאדום היום כהה מאוד: בטוקיו הניקיי  ירד ביותר מ-4%, ובסין מדד שנחאי  איבד עד כה יותר מ-4.5%. הידיות במדדים הנג סנג  וקוספי  מתקרבות ל-4%.  

08:10

נמשכות הירידות בבורסות אסיה. בורסות טוקיו  ושנחאי  צוללות. מדד ההנג סנג  צונח במעל 3%, לאחר שאתמול סגר 6 ימים רצופים של ירידות, והגיע לרמה הנמוכה ביותר מזה 15 החודשים האחרונים.

07:15

המסחר באסיה ממשיך לרדת בחדות: בורסות טוקיו  ושנחאי  צוללות בלמעלה מ-4%, בורסת הונג קונג  צונחת. בורסת שנחאי מתקרבת לשפל של 4 שנים. הנפילה במדד הניקיי היא החדה ביותר מאז חודש מרץ.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ תקף הלילה את הפדרל ריזרב בראשותו של ג'רום פאוול. "אני סבור שהפד עושים טעות. לדעתי הפד השתגעו", אמר טראמפ, זאת בעקבות ההערכות כי הפד צופה העלאת ריבית נוספת השנה ועוד שלוש העלאות ריבית ב-2019. "אני ממש לא מסכים עם מה שהפד מתכוון לעשות", הוסיף.

הנשיא התייחס למפולת המניות בוול סטריט אמש ואמר כי הוא אינו מוטרד ממנה: "זה התיקון שציפינו לו".

כריסטין לגארד, יו"ר קרן המטבע הבינלאומית, הגיבה לדבריו של טראמפ, ויצאה להגנה על ג'רום פאוול, יו"ר הפדרל ריזרב. "אני לא מתכוונת להאשים את ג'רום פאוול בשיגעון. לא לא, הוא וחברי הפד הנוספים מבססים את החלטותיהם בצורה רצינית ואחראית", היא אמרה.

06:00

בורסות אסיה נופלות בחדות בעקבות המתרחש בוול סטריט אמש: הבורסות בשנחאי , טוקיו  והונג קונג  - כולן צוללות בלמעלה מ-3% היום. 

גם באוסטרליה המדדים נופלים, ומניות הבנקים יורדות, כש-Commonwealth Bank  , Rio Tinto  ו-BHP  בירידה.

אמש בוול סטריט ננעלו המדדים בירידות חדות. כך, מדד הנאסד"ק  איבד 4.1%, וה-S&P 500  ומדד הדאו ג'ונס  נפלו בלמעלה מ-3% כל אחד. 

הנפט  רושם ירידות גם הוא. מחיר הזהב  עולה.

מניית אימפרבה  זינקה אתמול בניו יורק ב-28%, לאחר שחברת הסייבר הודיעה כי היא נמכרת לקרן ההשקעות תומה בראבו תמורת כ-2.1 מיליארד דולר.

מניית ביוליין אר אקס  קפצה אתמול ביותר מ-8% בנאסד"ק; מנגד, מניית מארוול צנחה בכ-6%, פאלו אלטו  נפלה בכ-5% ומניית צ'ק פוינט  איבדה כ-3%.

בצד החיובי אתמול במסחר בניו יורק בלטו מניות פריגו , שעלתה כ-2%, ונבידאה , שטיפסה ביותר מ-3%.

מניית טבע  ירדה בניו יורק ב-0.7%, מלאנוקס  ירדה כ-2% ורדקום  צנחה ב-5.5%. 

עוד כתבות

מדפי סופר. פתיחת שוק המזון ליבוא התקדמה חלקית / צילום: טלי בוגדנובסקי

פתיחת שוק המזון ליבוא: ההחלטה קודמה, אך הצלחתה חלקית בלבד

מדור "המוניטור", של גלובס והמרכז להעצמת האזרח, עוקב אחר ביצוע החלטות ממשלה משמעותיות, תוך בחינה מפורטת של יישום או היעדר יישום של סעיפי ההחלטה ● הפעם, בשיתוף המכון הישראלי לתכנון כלכלי: הגברת התחרות והסרת חסמי יבוא מזון

מטבע דני עתיק. האוסף של ברון מוערך בכ-72 מיליון דולר / צילום: Shutterstock, ABARONS

בעשרות מיליוני דולרים: אוסף המטבעות העתיק שעומד למכירה

מתוך חשש לעתיד התרבות הדנית, יצרן החמאה לארס אמיל ברון, שאסף מטבעות, מדליות ושטרות חוב, אסר על מכירתם במשך 100 שנים ● כעת האוסף מותר למכירה, והוא שווה סכום עתק

עלי רזא אסגארי, שהיה גנרל במשמרות המהפכה ועקבותיו נעלמו ב-2007 / צילום: ויקיפדיה

האיראנים טוענים: בכיר במשמרות המהפכה ערק לארה"ב. ומה הקשר הישראלי?

סוכנות הידיעות איראן אינטרנשיונל מדווחת כי עלי רזא אסגארי, בכיר לשעבר במשמרות המהפכה שעקבותיו נעלמו ב-2007, מתגורר בארה"ב תחת זהות בדויה ● אסגארי נחשב לדמות קרובה מאוד לראש הזרוע הצבאית של חיזבאללה, עימאד מורנייה, שחוסל ב-2008 בסוריה

רונן דר (מימין) ועמרי גלר, מייסדי Run:AI / צילום: Run:AI

עכשיו זה רשמי: אנבידיה קונה את החברה הישראלית הזו בסכום עתק

אנבידיה הודיעה על רכישת חברת הסטארט-אפ ראן איי.איי (Run:AI), בסכום המוערך בכ-720 מיליון דולר, מתוכם 100 מיליון דולר יוקצו לשימור יזמים ועובדים ● החברה פיתחה מערכת הפעלה למעבדים גרפיים, המשפרת את יעילות פעילותם

תחנת אוטובוס. מדלגים על תחנות או כלל לא מגיעים / צילום: איל יצהר

על חשבון הנוסעים: השיטה המעוותת שמקפיצה את רווחי חברות התחבורה

הסבסוד הממשלתי של נסיעות אוטובוסים גדל עם השנים, אך בשטח לא תמיד מורגש שיפור בשירות ● אחת הסיבות המרכזיות טמונה בבחירת המפעילות במכרזים לפי פרמטר של מחיר ● כעת, נוכח "המרוץ לתחתית" שמדרדר את איכות התחבורה הציבורית, גוברת הדרישה לשינוי המנגנון

עו''ד דוד ליבאי / צילום: תמר מצפי

הלך לעולמו שר המשפטים לשעבר דוד ליבאי

ליבאי כיהן כשר המשפטים בכנסת ה-13 בממשלת רבין מטעם מפלגת העבודה ● בתפקידו כשר המשפטים דאג, בין השאר, לחקיקת רפורמה בדיני המעצרים והחיפושים ולחקיקתו של חוק הסנגוריה הציבורית ● היה שותף לחקיקת חוק יסוד: כבוד האדם וחירותו וחוק יסוד: חופש העיסוק

מה צפוי בדוחות מטא? / צילום: Shutterstock

מניית מטא התרסקה ב-15% למרות נתונים חזקים, ואלו הסיבות

מטא, שמנייתה עלתה בכ-45% מתחילת השנה, הכתה את התחזיות בתוצאותיה הכספיות, הן בשורת הרווח והן בשורת ההכנסות ● האנליסטים היו אופטימיים לגבי הדוחות הערב, אך התחזית שפרסמה החברה להמשך השנה אכזבה את המשקיעים

"מדינה קטנה, הגנה אדירה": בעולם עדיין מתפעלים מישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: נשיא סוריה בשאר אסד מנסה לשדר עסקים כרגיל, איראן ממשיכה לפתח את תוכנית הגרעין, בכירה בריטית קוראת לממלכה ללמוד מירושלים כיצד מפתחים מערך הגנה ראוי, ואונר"א שחלק מאנשיה התגלו כטרוריסטים באה בטענות לישראל ● כותרות העיתונים בעולם

צבי לנדו, מנכ''ל סולאראדג' / צילום: איל יצהר

מניית סולאראדג' הידרדרה לשפל של 5 שנים בעקבות תוצאות פושרות של המתחרה

דוחות אנפייז האמריקאית לימדו על התאוששות איטית מהצפוי בשוק הסולארי שבו פועלת החברה מישראל ● מניית סולאראדג' צנחה ב-41% מתחילת השנה

טסלה ונטפליקס. תוצאות הפוכות ותזכורת / צילומים: Shutterstock

שתי ענקיות, תוצאות הפוכות ותזכורת לכלל החשוב של עונת הדוחות

טסלה פרסמה ביום שלישי בלילה דוח רבעוני מאכזב, אבל המניה זינקה בפתיחת המסחר ב־13% ● בשבוע שעבר קרה בדיוק ההפך לענקית טכנולוגיה אחרת, נטפליקס, שמנייתה צנחה למרות תוצאות חיוביות ● הסיבה: המלכות האמיתיות של עונת הדוחות הן התחזיות

רצפת המסחר בבורסת וול סטריט / צילום: ap, Richard Drew

הבורסה האמריקאית בדרך למטה? זה מה שחושבים בבנקים הגדולים

הימים האחרונים בבורסה האמריקאית אופיינו בתנודתיות גבוהה - ירידות חדות שהתחלפו בעליות מרשימות ● בסיטיבנק, ג'יי. פי מורגן וגולדמן זאקס מספקים תחזיות סותרות לגבי ההמשך ● וגם: הסיבות לרכבת ההרים והכיוון של הבורסה בתל אביב

נתב''ג. השהייה נוספת של הקווים לתל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

חברות התעופה שמאריכות את ביטולי הטיסות לישראל

רוב חברות התעופה חזרו לפעול בישראל לאחר שהפסיקו את הטיסות בעקבות המתקפה מאיראן, אך עדיין יש כאלה שמהססות ● שתי חברות תעופה האריכו היום את תוקף השהיית הטיסות לארץ

סונדאר פיצ'אי, מנכ''ל גוגל / צילום: Associated Press, Tsering Topgyal

גוגל את היכתה את הציפיות ותחלק לראשונה דיבידנד; המניה מזנקת ב-13% במסחר המאוחר

הכנסות החברה היו הרבה מעל הציפיות, 80 מיליארד דולר לעומת צפי של 78.6 מיליארד ● הרווח היה 1.89 דולר למניה, ב-20% מעל הצפי ● החברה תחלק לראשונה בתולדותיה דיבידנד ותבצע רכישה חוזרת של מניות

מארק צוקרברג / אילוסטרציה: גלובס

הסיבות לצניחה של מניית מטא למרות תוצאות חזקות, והחשש מאפקט דומינו שיגיע עד לגוגל

מטא אכזבה בגדול את המשקיעים עם תחזית פושרת לרבעון הבא, למרות שהכתה את התחזיות בשורת הרווח וההכנסות ● אוראל לוי, מור קרנות נאמנות: "השוק חושש שטרנד ה-AI לא מצליח לייצר הכנסות" ● וגם: למה אחרי פרסום הדוח של מטא צנחה מניית אלפאבית במסחר המאוחר ומי עוד צפוי להיפגע מאפקט הדומינו?

מאיר בן שבת, ראש המל''ל לשעבר / צילום: מאיר אליפור

המומחה שמודה: ישראל לא לחצה מספיק על חמאס ולכן אין עסקת חטופים

מאיר בן שבת, שכיהן בעבר כראש המל"ל, מתאר בשיחה עם גלובס את מטרות הפעולה הצבאית הצפויה ברפיח, ומסביר כי גם אחריה, תידרש עבודה רבה כדי להביא למציאות אחרת ברצועת עזה ● לגבי המשא ומתן לעסקת החטופים, הוא מודה: "הלחץ על חמאס לא היה בעוצמה שדחקה בו להתפשר על דרישותיו ההזויות"

פט גלסינגר, מנכ''ל אינטל / צילום: ap, Seth Wenig

אינטל פיספסה את התחזיות, פרסמה תחזית קודרת והמניה צוללת

הרווח המתואם היה 18 סנט למניה לעומת צפי לרווח של 14 סנט ● חטיבת היצור הכניסה רק 4.4 מיליארד דולר וירדה בכ-10% ברבעון הראשון ביחס לרבעון המקביל אשתקד ● המניה יורדת ב-9% במסחר המאוחר, אובדן של 13.5 מיליארד דולר בערב אחד

יונדאי i20 מודל 2024 / צילום: יח''צ

החל מ-120 אלף שקל: מכונית קטנה עם תמורה טובה

ה–i20 החדשה היא מכונית זריזה, מרווחת יחסית לקטגוריה וחסכונית. יש נוחות ממנה, אבל בעידן שבו אפילו משפחתיות "עממיות" כבר נושקות ל-170 אלף שקל, ה-i20 היא בחירה הגיונית לבעלי תקציב מוגבל

בורסת טוקיו, יפן / צילום: Shutterstock

עליות בבורסות אסיה; גוגל טסה במסחר המאוחר

ניקיי מטפס ב-1.1%, מדד שנחאי מוסיף לערכו 0.8%, מדד שנזן מתחזק ב-1.5%, הנג סנג קופץ ב-2.1% ומדד קוספי מתקדם ב-1.2% ● גם החוזים העתידיים על מדדי ארה"ב נסחרים בעליות ● בהמשך היום יתפרסם בארה"ב מדד מחירי ההוצאה הפרטית (PCE), מדד האינפלציה המועדף על ידי הפד

מטוס B-52 שנושא עליו את טילי המיקרו־גל / צילום: Reuters, Michael Clevenger / Courier Journal / USA TODAY NETWORK

חודר בונקרים ומשבית כורים גרעיניים, ללא פגיעות בנפש: הנשק האמריקאי שיכול לשנות את מאזן הכוחות מול איראן

הכתבה הזו הייתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס, ועל כן, אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● לפי חשיפת "דיילי מייל" הבריטי, ארה"ב פרסה בחשאי מערכת טילי מיקרו-גל, שהפעימות האלטקרו-מגנטיות שהם פולטים יכולים להשבית כל מכשיר אלקטרוני – כולל מתקני גרעין תת קרקעיים ● איך היא עובדת?

רחפן Autel EVO 2 Enterprise / צילום: Reuters, Steve Marcus

אלפי רחפנים מתוצרת סין בדרך לצה"ל. אלו החששות

אלפי רחפנים תוצרת DJI ואוטל הסיניות נרכשו כדי למלא את השורות בצבא, לאחר ערב רב של דגמים שהגיעו מתרומות ואנשי מילואים ● למרות האיסור בארה"ב ובעוד שצבאות מערביים חוששים מריגול סיני, בצה"ל מבהירים: "נעשו התאמות כדי לשמור על ביטחון המידע"