גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

הבלגן נמשך: דירקטורים בפז לא ידעו על הודעות לתקשורת שיצאו בשמם

"גלובס" ממשיך לחשוף עדויות ביחס לממשל התאגידי בחברת פז ● לפי העדויות, המנכ"ל יונה פוגל מעורב באופן אקטיבי במינוי דירקטורים, מוציא הודעות לעיתונות בשמם ולא מקבל אישור מוקדם למהלכים ● פז: "סדרי הממשל התאגידי בחברה קיבלו ציון גבוה"

יומיים לפני שמתכנסת אספת בעלי המניות בחברת האנרגיה פז כדי לבחור חברי דירקטוריון חדשים בחברה, הרוחות הסוערות לא נרגעות. לידי "גלובס" הגיע מידע נוסף אודות חילוקי דעות ופערים בתפיסה בין תומכי המנכ"ל יונה פוגל, לבין תומכי יצחק עזר, שהתפטר לאחרונה מתפקיד יו"ר החברה.

גורמים המעורים בנעשה בדירקטוריון פז אמרו לנו כי התגובות שיצאו לתקשורת בימים האחרונים בשם דירקטוריון החברה כלל לא עברו את אישור הדירקטוריון. יתר על כן, לדברי אותם גורמים, לפחות חלק מהדירקטורים שבשמם כביכול יצאו התגובות, כלל לא היו מודעים לקיומן טרם פרסומן בתקשורת.

כך, למשל, בתחקיר שפרסמנו ב"גלובס" בשבוע שעבר, ובו נחשף ויכוח שהתעורר בדירקטוריון סביב הלוואת "און קול" בסך 800 מיליון שקל שלקח פוגל בשם החברה לצורך רכישת נפט גולמי. בתגובה שנשלחה על ידי דוברי פז נאמר כי ההלוואה נלקחה בהתאם לכללים בחברה וכנגד פיקדונות קיימים ובהתאם למסגרת האשראי המאושרת. ואולם לטענת גורמים המעורים בנעשה בדירקטוריון חלק מחברי הדירקטוריון לא אישרו תגובה כזאת. יתר על כן, לדבריהם, בניגוד לנאמר בתגובה שנמסרה בשמם, ההלוואה נלקחה בניגוד לכללים בחברה והראייה לכך היא שהכללים שונו לאחר האירוע הזה.

גורמים המעורים בנעשה בפז העלו טענות נוספות סביב התנהלות המנכ"ל פוגל, שמתווספות לטענות שנחשפו על ידנו בשבוע שעבר. לפי אותם גורמים, פוגל פעל בעבר באופן שלא הולם ממשל תאגידי תקין כשהתערב אישית במינויים שעברו את הדירקטוריון. לדברי הגורם המקורב לדירקטוריון, עד לפני כשנה נהג פוגל לשבת בוועדת המינויים של הדירקטוריון. לפני כשנה, בעקבות ביקורת שנמתחה על כך הוא יצא משם, אבל בסבב הזה של המינויים ביקש פוגל להיכנס לוועדה ולתת עדות אופי לטובת אחד המועמדים.

בעלי מניות בולטים בפז

לוח זמנים תמוה לדוח של אנטרופי

הדרמה בפז החלה ב-2 באוקטובר אז הודיע יו"ר החברה, יצחק עזר, על התפטרותו מהתפקיד בשל חילוקי דעות קשים בינו לבין הנהלת החברה בראשות המנכ"ל פוגל וחלק מחברי הדירקטוריון של החברה. מיד לאחר מכן החלה רשות ניירות ערך לבדוק את הרקע להתפטרות תוך דגש על בדיקת הממשל התאגידי בחברה.

בהמשך, שלושה גופים מוסדיים שמחזיקים במניות החברה - מיטב דש, פסגות, וקרן נוקד קפיטל - ביצעו פעולות שנועדו לברר את המתרחש בחברה. נוקד קפיטל, שבבעלות רועי ורמוס ושלומי ברכה המחזיקה בכ-2% ממניות פז נפט, העלתה במכתב להנהלת פז ולדירקטוריון שלל טענות בנוגע להתנהלות הפיננסית והעסקית של החברה, שהובילה להתפטרותו. נוקד קפיטל דרשה כי דירקטוריון החברה ינהל דיון בנושאים הרלוונטיים. בנוקד גם התייחסו לביצועי מניית פז שלגביה ציינו כי התשואה שהיא מציגה בשלוש השנים האחרונות, של כ-15%, נמוכה גם אבסולוטית וגם ביחס למתחרות, למרות תנאי רקע נוחים.

בהמשך פנה גם בית ההשקעות מיטב דש לפז, בדרישה לכנס אספת בעלי מניות מיוחדת שתדון בשינוי תקנון החברה כך שמספר הדירקטורים בה יעמוד על לפחות עשרה, במקום תשעה כיום, ובהתאם, תחליט על מינוי דירקטור נוסף. עוד ביקש מיטב דש, המחזיק בכ-9% ממניות פז, כי עד לכינוס אותה אסיפה "לא ייערכו שינויים פרסונליים בזהות יו"ר הדירקטוריון ולא יבוצע מינוי של קבע לתפקיד יו"ר הדירקטוריון". בפז ציינו כי פניית מיטב דש "תועבר לדיון ובחינה על ידי דירקטוריון החברה".

מאוחר יותר, כפי שנחשף ב"גלובס", ב-10 באוקטובר, התברר כי יממה לאחר התפטרות היו"ר פנתה גם פסגות לפז וזימנה את ארבעת הדירקטורים החיצוניים בחברה אליה, כדי לברר את הרקע להתפטרות. פסגות כתבה לפז כי "הופתענו (פסגות) מהודעת החברה (פז) שפורסמה אודות התפטרותו של יו"ר החברה, מר יצחק עזר, ועוד יותר מכך - מתוכן מכתב ההתפטרות המצביע על שאלות כבדות משקל ביחס לממשל התאגידי הנוהג בחברה".

פז דחתה טענות לממשל תאגידי לקוי בחברה. כהוכחה לכך שהממשל התאגידי בפז הוא טוב מאוד, מביאה החברה סקר הערכת סיכון ממשל תאגידי שביצעה חברת הייעוץ "אנטרופי" בפז. הסקר החל בסוף 2017 והסתיים במהלך אוגוסט האחרון. במכתב ששלחה לוועדת הביקורת של פז בשבוע שעבר, ב-2 באוקטובר, מסרה אנטרופי כי: "הערכתנו את רמת הממשל התאגידי של החברה, נכון ליום הכנת הדו"ח, עומד על reasonable+ המציב את החברה ברמת ממשל תאגידי שהוא מעל הממוצע ביחס לקבוצות ההשוואה הרלוונטיות". 

יתר על כן, מקורבי המנכ"ל פוגל טענו בפנינו כי מה שפגע באפשרות שפז תקבל את הציון המקסימלי ברמת הממשל התאגידי, זה אי שיתוף הפעולה של יו"ר החברה לשעבר, עזר, ושל אחד מהדירקטורים. לטענתם, אם משהו בכל זאת לא טוב - הרי שאחראי לכך הוא עזר בלבד.

הגורמים המעורים בנעשה דירקטוריון עמם שוחחנו בימים האחרונים העלו תמיהות באשר לסמיכות הזמנים בין המועד שבו התפטר עזר מתפקידו, לבין המועד שבו פורסמו מסקנות אנטרופי באשר לממשל התאגידי בפז. לפי מידע שבידינו, כחודש לפני התפטרות עזר סיימה אנטרופי לכתוב טיוטה כמעט סופית של סקר הממשל התאגידי. מיד לאחר התפטרות עזר, פנתה פז לאנטרופי וביקשה אישור לפרסם את הסקר ככלי של התגוננות מפני הביקורת שהעלה עזר במכתב ההתפטרות שלו.   

אותם גורמים טוענים, כי קיימת בעייתיות נוספת בעובדה שבמקביל לסקר הממשל התאגידי שערכה אנטרופי עבור פז, היא גם זו שמסרה חוות דעת לחברה בנוגע למועמדים החדשים לדירקטוריון.

מתכוננים לבחירת יו"ר: תמיכה בשקדי

ביום שלישי הקרוב תתכנס האסיפה הכללית בפז כדי לבחור חברי דירקטוריון חדשים. לאחר מכן ייבחר יו"ר חדש במקומו של עזר. על תפקיד היו"ר מתמודדים שניים - מפקד חיל האוויר לשעבר ומנכ"ל אל על בעבר, אליעזר שקדי, ואיציק צאיג, לשעבר מנכ"ל אסם. אנטרופי תומכת בשקדי וכך גם בית ההשקעות ילין לפידות, המחזיק 5.7% מפז.

הדירקטור שאול צמח מתמודד על תפקיד דירקטור חיצוני וכן מתמודד על התפקיד עודד גילת שבו תומך מיטב דש. על התפקיד של דירקטור בלתי־תלוי אחד, מבין שני מועמדים שהוצעו בידי ועדת המינויים של פז, המליצה מנורה מבטחים על אריק שטיינברג, לשעבר יו"ר פסגות. שטיינברג גם מומלץ בידי אנטרופי.

בתחקיר שפרסמנו בשבוע שעבר, ב-9 באוקטובר, חשפנו עדויות על שורה של אירועים שהתרחשו בתוך דירקטוריון פז ואת הקרע החריף שהתגלע בתוך דירקטוריון החברה שיצר שני מחנות. את מחנה המנכ"ל, יונה פוגל, שכולל את הדירקטורים מאירה גיט, אפרים צדקה, וגבי רוטר. ואת מחנה היו"ר המתפטר, יצחק עזר, שכולל את הדירקטורים אריק שוק, רויטל אבירם ופרופ' מנחם ברנר.

המחלוקת המרכזית בין שני המחנות שנחשפה בתחקיר "גלובס" נגעה להליכי ההתייעלות בפז. גורם המעורה בנעשה בפז אמר לנו כי "החבורה של עזר ושות'" חושבת כבר חודשים שנדרש בפז שינוי כיוון משמעותי לאור הכיוון של הירידה במחירי הנפט ומסיבות נוספות. הוא תיאר בפנינו חברה מאוד לא יעילה, שלמעשה מורכבת מכמה חברות בנות, ומעומס של כפילויות ניהוליות. לדבריו, קבוצת "מחנה עזר" לחצה על פוגל במשך חודשים להעביר החלטה על תוכנית התייעלות מאסיבית שבמרכזה חיסול אותן הכפילויות ופיטורים בהיקף שיחסוך 100 מיליון שקל בשנה.

מאנטרופי נמסר בתגובה: "אנטרופי אינה מתערבת בחילופי המהלומות בין הנהלת פז ליו"ר הדירקטוריון לשעבר שלה. אנטרופי ביצעה סקר ממשל תאגידי שהוגש לוועדת הביקורת של הדירקטוריון, ואין קשר בין סקר זה לדירקטורים שהוצעו על ידי בעלי המניות באסיפה הקרובה". 

מפז נמסר: "סדרי הממשל התאגידי הנהוגים בחברה, שקיבלו הערכה גבוהה על ידי אנטרופי, הם אותם סדרי ממשל שנהוגים בחברה מזה שנים ארוכות והתגבשו בתקופת היו"ר הקודם והדירקטוריון בו כיהן בין השאר גם מר עזר. הנהלת החברה לא ידעה שיו"ר הדירקטוריון צפוי להתפטר ובוודאי שלא על עיתוי התפטרותו. החברה הזמינה עבודת סקר ממשל תאגידי מאנטרופי, באוקטובר 2017 במטרה לקבל הערכה אובייקטיבית לעבודת הממשל התאגידי הנהוג בה על מנת לשפרה אם יימצא שנדרש בעיקר משהפכה לחברה ריאלית ללא גרעין שליטה. בשל החגים, הועבר הנוסח הסופי של הדוח לחברה ביום 2/10/2018, בו ביום שהודיע היו"ר במפתיע על התפטרותו.

"טרם ההתקשרות עמה הוצג לחברה נייר עמדה של הרשות ני"ע המאפשרת לאנטרופי מתן שירותי סקר לחברות ציבוריות וקובעת את המתווה למתן שירותי אלו, והחברה פעלה בהתאם להמלצות המתווה.

"המנכ"ל מדווח ליו"ר ולדירקטוריון באופן מלא ושיטתי, באותה שיטה, תכיפות ופירוט הנהוגים בחברה ב-11 השנים האחרונות. הטענה על מעורבות מנכ"ל במינוי דירקטורים לא נכונה. כל התגובות שהועברו לעיתונות בשם הדירקטוריון תואמו בין דוברת החברה ליו"ר הדירקטוריון והדירקטוריון עומד מאחורי תגובותיו". 

עוד נמסר מפז: "עד למעבר למבנה של חברה ללא גרעין שליטה לא היה כלל פורום של ועדת מינויים מבין חברי הדירקטוריון, ולבקשת בעל השליטה והיו"ר דאז, גם המנכ"ל נפגש עם מועמדים טרם שהובאו לאישור הדירקטוריון.

"משהפכה החברה לחברה ללא גרעין שליטה, כאשר התקיים סבב מינויים לבחירת דח"צ והארכת כהונת מר עזר כיו"ר, ביקש מר עזר מהמנכ"ל לקיים פגישות עם המועמדים. המנכ"ל נפגש והעביר מידע לחברי הועדה על המועמדים שעמם נפגש, ללא מתן המלצה ולא השתתף בדיונים ובקבלת החלטות.

"יש לציין כי בשונה מהסבב הנוכחי, בסבב המינויים של שנת 2017 הוצעו מועמדים בין השאר על ידי דירקטורים ומוסדיים. בסבב הנוכחי ועדת המינויים ביקשה לא לקבל המלצות מדירקטורים וחברי הנהלה וכך היה".

עוד כתבות

חייל רוסי סוחב רחפן אוקראיני שתוקן ועודכן על ידי הצבא / צילום: ap, Russian Defense Ministry Press Service

איך נכשלו הרחפנים האמריקאים לחולל מפנה במלחמה באוקראינה?

רוב הרחפנים הקטנים של חברות אמריקאיות נכשלו בביצועיהם מול הטכנולוגיה הרוסית, ונחשבים כעת ליקרים ונוטים לתקלות ● בהיעדר פתרונות מהמערב, פנתה אוקראינה למוצרים סיניים זולים

ערן רביד, CIO, מקורות / צילום: כדיה לוי

ערן רביד, CIO במקורות: "המשכנו לספק מים גם למוצבים בצפון שנפגעו קשות בלחימה"

בחברת המים הלאומית מקורות מספקים מים, גם בשעות משבר ● ערן רביד CIO במקורות, הוצנח לתפקיד יממה אחרי פרוץ המלחמה ● במהלך כנס TECH IL של גלובס הוא הציג את דרכי ההיערכות הטכנולוגית של החברה לזמני משבר

נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון / צילום: יונתן בלום (עיבוד: טלי בוגדנובסקי)

כלכלנים מעריכים: איך תשפיע העלייה באינפלציה על הריבית?

האינפלציה הפתיע את התחזיות המוקדמות כשעלתה לשיעור של 2.7% במרץ ● הכלכלנים הבכירים מנתחים את הנתונים ומסבירים את ההשפעה הצפויה על מתווה הריבית של בנק ישראל ● חן הרצוג, כלכלן ראשי ב-BDO: "חלק משמעותי מעליית המדד נובע מהתאמה חד-פעמית של המס על סיגריות וטבק"

רועי קדוש, סמנכ''ל ההשקעות בהכשרה ביטוח / צילום: שירעד שליט

הסמנכ"ל שמזהיר: "להוציא מהתיק את מניות גוגל או מיקרוסופט זו נאיביות"

רועי קדוש מהכשרה ביטוח מודה כי התמחור הגבוה בשווקים "בעייתי", וממליץ להשקיע במדדי וול סטריט במשקל שווה - כדי לנטרל את הדומיננטיות של מניות "שבע המופלאות" ● חלק מהכסף הוא מציע להשאיר כיום במזומן, כדי "לנצל הזדמנויות כשיגיעו ירידות"

מגרש מכבי יפו לשעבר / צילום: תמר מצפי

מעט הצעות ומחיר נמוך בתל אביב: אקרו ואשדר זכו במכרז - 412 דירות במכבי יפו

הזכייה במכרז היא על שטח שהיה בעבר של אצטדיון מכבי יפו בתל אביב תמורת 378.5 מיליון שקל ● מדובר בסכום נמוך ב-149.5 מיליון שקל ממחיר השומה שעמדה על 528 מיליון שקל

האינפלציה בישראל מתחממת / עיצוב: טלי בוגדנובסקי

האינפלציה מרימה ראש? מדד מרץ חם מהצפוי - קצב של 2.7%; מחירי הדירות ממשיכים לעלות

בקצב חודשי עלה המדד ב-0.6% • נתוני האינפלציה הפתיעו את התחזיות המוקדמות, שציפו לעלייה חודשית של 0.5% ועלייה שנתית של 2.6% ● מחירי הדירות ממשיכים לטפס ● מתן שטרית, הכלכלן הראשי של קבוצת הפניקס: "בנק ישראל ימשיך לנקוט משנה זהירות, ולכן הסיכויים להפחתת ריבית בהחלטה הקרובה נמוכים בשלב זה"

מייסדי סנאפי, חני גולדשטיין ודביר כהן / צילום: Elad Malka

הגיוס מגלה: השווי של הסטארט-אפ נחתך בחצי, אבל ההכנסות עלו

חברת הסטארט-אפ סנאפי, פלטפורמת המתנות לעובדים וללקוחות, השלימה סיבוב גיוס הון חדש בהובלת קרן קומרה ● הסיבוב בהיקף של 25 מיליון דולר משקף לחברה ירידת שווי, שנע כעת בין 180-200 מיליון דולר - כמחצית מהשווי הקודם שקיבלה החברה בשנת 2021

מירי רגב, ליכוד / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

האם הממשלה הנוכחית בלמה את הכניסה של פועלים מעזה?

השר מירי רגב טענה כי הממשלה הקודמת הכניסה פועלים מעזה. אך כך גם ממשלתה שלה ● המשרוקית של גלובס

אלונה בר און, מו''ל גלובס בכנס TECH IL / צילום: כדיה לוי

אלונה בר און: אנחנו משתדלים להציף גם סוגיות שלא מסוקרות ולראות גם את הדברים הטובים, ויש כאלה

בפתח כנס TECH IL של גלובס, הציגה מו"ל העיתון את העשייה של מדור הטק שלו וכן ציינה את השאיפה להציע לקוראים "מזון בריא למוח" ● בר און הציגה גם את תהליך דירוג 10 הסטארט־אפים המבטיחים של גלובס, המבוסס על בחירות של קרוב ל־90 קרנות השקעה מקומיות וזרות מובילות בענף ההייטק הישראלי

נועם זילברשטיין, מנכ''ל HP Indigo & Scitex, בכנס TECH IL / צילום: תמר מצפי

מנכ"ל HP Indigo, נועם זילברשטיין: "החוסן שלנו, במיוחד בעיתות משבר, הוא ששומר עלינו כמובילים עולמיים"

עם מפעל בקריית גת, תוך כדי פינוי עובדים וגיוס מילואים מסיבי, בחברת HP Indigo & Scitex, אחת המעסיקות הגדולות בהייטק הישראלי, התמודדו עם אתגרי המלחמה ● "לא מדובר בתקופה חד־פעמית, אלא במרתון שנצטרך להתמודד איתו", אמר נועם זילברשטיין, מנכ"ל החברה, במהלך כנס TECH IL של גלובס

האלוף במיל' ישראל זיו / צילום: גיא חמוי

"אני מודאג": ישראל זיו מנתח - מה יקרה עם רפיח והאם נתקוף באיראן?

האלוף במיל' ישראל זיו, שכיהן בעבר כראש אגף מבצעים בצה"ל, עוקב בדאגה אחרי מהלך העניינים לאחר המתקפה האיראנית נגד ישראל ● "מבחינת ישראל, יש לה את הלגיטימציה לתקוף, אבל אני חושש שזו החלטה קצת נמהרת. יש לנו שתי חזיתות פתוחות" ● ומה הוא חושב שצריך לעשות ברפיח?

תשואות קרנות הפנסיה והגמל: מעל כולם בלטו שוב המסלולים העוקבים אחר מדד ה-S&P 500 / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

החודש החזק של קרנות הפנסיה וההשתלמות: אלו הגופים המצטיינים

קרנות ההשתלמות רשמו במרץ תשואה ממוצעת של 2.3% במסלול הכללי ו-3.8% במסלול המנייתי ● אלטשולר שחם הצטיינה בכל המסלולים בחודש החולף, מור בלטה בסיכום הרבעון ● וגם: התשואות החריגות של מסלולי ה-S&P 500

צילומים: מארק ישראל סאלם (ג'רוזלם פוסט), (AP (Jacquelyn Martin, רויטרס, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

אפילו סעודיה עזרה: כך פעלה הברית שסייעה לישראל מול איראן

מזה כמה עשורים, ארה"ב מובילה מאמץ לטובת הידוק הקשרים הצבאיים בין ישראל ליריבותיה הערביות הוותיקות, כדי להתמודד עם האיום המשותף מצד איראן ● המאמץ הזה לא נבדק בקרב, עד שטהרן שיגרה את מטח הטילים והמזל"טים נגד ישראל ● כך הוא נראה מאחורי הקלעים

יאיר ארז, מנהל צוות החלוץ של רשות המטרו / צילום: יונתן בלום

150 ק"מ של רכבת: עוד לא היה בישראל פרויקט כזה. הכירו את הצעיר שאחראי עליו

יאיר ארז סולד מפוליטיקה, אך תמיד ידע שהוא רוצה לחולל שינוי דרך המגזר הציבורי ● כיום הוא מנהל צוות החלוץ של רשות המטרו: "רוצה כבר לראות את העבודות יוצאות לדרך" ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס

חן חיים, סמנכ''לית התפעול של חברת הרחפנים XTEND ליאור סגל, מנכ''ל חברת גילוי הרחפנים, העין השלישית, חגי בלשאי, מנכ''ל חברת הרובוטיקה הצבאית רובוטיכאן בשיחה עם אסף גלעד / צילום: כדיה לוי

"פרדוקס": מנהלי חברות הרחפנים חשפו – זו הסיבה שסין מנצחת אותנו

חן חיים, סמנכ"לית התפעול של XTEND, ליאור סגל, מנכ"ל עין שלישית, וחגי בלשאי, מנכ"ל חברת רובוטיכאן, השתתפו בפאנל בכנס TECH IL של גלובס ● הם שוחחו עם אסף גלעד על הלקחים מהמלחמה, ולאן מתקדמת טכנולוגיית הרחפנים

מדד ינואר-פברואר של 2024 קבע שיא חדש במחירי הדירות / אילוסטרציה: Shutterstock

מחירי הנדל"ן בדרך לשיא חדש, ואלה הדירות והמיקומים שהרוכשים מעדיפים

הירידות נמחקו לחלוטין, ומדד ינואר-פברואר של 2024 קבע שיא חדש במחירי הדירות ● עיון בנתונים מוצא כי בשלושת החודשים שבין דצמבר לפברואר השנה הוביל מחוז המרכז את עליות המחירים, עם 3.6% עלייה ● הבעיה המסתורית היא ההיצע 

מנכ''ל שטראוס, שי באב''ד / צילום: איל יצהר

נפרדת מתחומים עם רווחיות נמוכה: אלה הפעילויות ששטראוס מתכוונת למכור

קבוצת שטראוס חוזרת להתמקד בפעילויות הליבה שלה ומעמידה על המדף את חלקה במפעל וכוורת יד מרדכי, את פעילות הירקות הטריים והמצוננים "טעם הטבע" ואת רשת קפה עלית

שיגור כטב''ם איראני / צילום: Reuters, dpa via Reuters Connect

בהשראת רוסיה: גילויים חדשים על התקיפה האיראנית וההצלחה הישראלית

התקיפה של איראן תוכננה באופן ששיחזר במובנים רבים כמה מן התקיפות הרוסיות הגדולות באוקראינה, וכללו תחילה נחיל כטב"מים שנועדו להציף את ההגנה האווירית ● החולשה של היכולת הצבאית הקונבנציונלית של איראן עלולה להוביל את מקבלי ההחלטות באיראן לאופציה הגרעינית

הבורסה בפרנקפורט, השבוע / צילום: Reuters

ירידות חדות באירופה; עליות בחוזים העתידיים בוול סטריט

הדאקס יורד ב-1% ● הניקיי צלל בכ-2% ● תשואות האג"ח הממשלתיות בארה"ב מזנקות ● איתן בן אליהו ימונה ליו"ר ננו דיימנשן ● באופנהיימר חיוביים לגבי פאלו אלטו ונטפליקס

גיל שויד / צילום: גלובס

גיל שויד על הפרישה מתפקיד מנכ"ל צ'ק פוינט: "לא מתחרט על כלום, רוצה לבנות את המוצר הבא"

"אני גאה שצ'ק פוינט תמיד הייתה יציבה, לא הייתה שנה אחת שלא הרווחנו", כך אומר גיל שויד, מנכ"ל חברת הסייבר צ'ק פוינט ב-31 השנים האחרונות, בשיחה עם עורך ההייטק של גלובס, אסף גלעד, בכנס TECH IL של גלובס ● על השפעות המלחמה אומר שויד כי "הנזק המקומי הוא לא הבעיה, אלא הנזק שייגרם לטווח רחוק"