גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

המשטרה מתעכבת בהשבת רכוש תפוס למרות הוראת ביהמ"ש

ביהמ"ש הורה פעמיים למשטרה לשחרר 50 אלף שקל מתוך מיליונים שנתפסו במסגרת חקירה, כדי לאפשר לחשוד לממן את מחייתו, אך בחלוף חודש המשטרה טרם העבירה את הכספים בנימוקים ביורוקרטיים ● כעת דורש החשוד את שחרור כל כספיו בגין ביזיון ביהמ"ש ● במקרה דומה שעליו דווח "בגלובס" בשבוע שעבר, "העניש" ביהמ"ש את המשטרה והורה לה לשחרר את כל הרכוש שנתפס

חנוך פרוינד / צילום: שלומי יוסף
חנוך פרוינד / צילום: שלומי יוסף

המשטרה לא מפיקה לקחים וממשיכה ברצף כשלים בהתנהלותה בזירת תפיסות הרכוש של חשודים בפלילים: המשטרה מעכבת למעלה מחודש העברת כספים של חשוד בפרשת סחר בזהב בחזרה לידיו. זאת, חרף שתי החלטות של בית המשפט המורה למדינה להעביר את הכספים לאלתר לצורכי מחייתו הבסיסית ולטיפול בבנו הפצוע ובתינוק רך בשנים. לטענת המדינה, העברת כספים מהמדינה לחשוד הוא תהליך ממושך, והוא צפוי לקרות רק לאחר שנציגי משרד המשפטים יחזרו מהשתלמות באילת. האם בית המשפט יקבל את התירוצים של המשטרה?

רק בשבוע שעבר דיווחנו כאן על מקרה שבו הורה שופט השלום בראשון-לציון, גיא אבנון, על שחרור כל רכושו של חשוד בפרשת נתיבי ישראל בשווי מיליוני שקלים. זאת, לאחר שהמדינה לא העבירה לידיו סך של 200 אלף שקל שבית המשפט הורה לשחרר לצורך מחייתו (המדינה מערערת על החלטה זו); וכעת נראה שהמנגינה חוזרת בפרשה אחרת - פרשת הסחר בזהב מתחומי יהודה ושומרון לישראל. במסגרת הפרשה מעכבת המשטרה שחרור כספים לחשוד ולרעייתו מתוך סך הכספים שנתפסו. וזאת, ללא סיבה נראית לעין ולמרות שתי החלטות של בית המשפט להעביר לידי בני הזוג את הכספים. המקרה הזה מעלה שוב אל קדמת הבמה את השאלה החוזרת ונשנית - האם כשלים של המדינה בהליכי תפיסת רכוש מצדיקים את שחרורו של כל הרכוש שנתפס אצל חשוד בפלילים?

על השאלה הזו יידרש להשיב כעת גם שופט השלום בירושלים, שאול גבאי ריכטר, לאחר ששלשום (ג') הגישו בעל ואישה בקשה לשחרר כל רכושם שנתפס על-ידי המשטרה בשווי 2.7 מיליון שקל, במסגרת פרשת החשד להברחת הזהב מתחומי יהודה ושומרון לישראל. וזאת, לאור כשלי המשטרה והפרת החלטות בית המשפט לשחרור סך של 50 אלף שקל מהכספים שנתפסו לצורך מחייתם של בני הזוג. בבקשה לשחרור כל הרכוש - שהוגשה באמצעות עורכי הדין שחר חצרוני ושילה ענבר טוענים בני הזוג כי המשטרה עושה דין לעצמה, ומעכבת שלא כדין כספים השייכים להם ואשר שוחררו מזמן, ובכך מפרה החלטות של בית המשפט ברגל גסה.

קיזוז חשבוניות מס פיקטיביות

רשאית הפרשה עם מעצרו של חנוך פרוינד, במסגרת מבצע מעצרים רחב-היקף של שורת חשודים שעסקו לפי החשד בסחר בזהב מתחומי יהודה ושומרון לישראל ובחשד להלבנת הון והעלמת מסים בשווי של למעלה מחצי מיליארד שקלים. למעצרים קדמה חקירה סמויה של המשטרה ורשות ברשות המסים, שבמסגרתה עלה כי סוחרי זהב מישראל היו רוכשים זהב מסוחרים מרמאללה, מעבדים אותו במפעלים, יוצרים תכשיטים ובסיום התהליך היו מייצאים את הזהב לחו"ל.

על-פי החשד, במסגרת התארגנות ושיתוף פעולה בין מספר גורמים בוצעה הונאת מע"מ נגד המדינה באמצעות עסקאות סיבוביות. מבקשות המעצר של החשודים בפרשה עלה כי בתקופה של כשנתיים הצליחה התארגנות זו להבריח לשטח ישראל אלפי ק"ג של זהב, תוך שימוש במארג של קיזוז חשבוניות מס פיקטיביות. זאת, על-מנת להכשיר את כניסת הזהב ולאחר מכן את יצוא הזהב המוברח לחו"ל תוך מע"מ בשיעור 0, ובכך להרוויח את ההפרש בין קיזוז החשבוניות הפיקטיביות לבין היצוא במע"מ בשיעור 0. במסגרת החיפושים שנערכו בבתי החשודים ועסקיהם נתפסו מסמכי הנהלת חשבונות, זהב, תכשיטים, כספות וכן חומרי מחשב.

לחנוך פרוינד מיוחסות עבירות על חוק מע"מ בקשר לשימוש בחשבוניות פיקטיביות, עבירות מס הכנסה וכן הלבנת הון. לטענת המשטרה והפרקליטות, פרוינד העלים הכנסות בהיקף מאות מיליונים, ששווי המס בגינן עומד על סך של 76 מיליון שקל. במסגרת חקירתו נתפס כל הרכוש שלו ושל רעייתו בשווי כ-2.7 מיליון שקל.

טרטור החשודים בין הרשויות

במהלך החודשים שלאחר המעצר, ביקשו בני הזוג לשחרר לידם חלק מרכושם שנתפס לצורכי מחייתם. לפני חודש, ב-17 בספטמבר, נתן בית משפט השלום בירושלים החלטה שלפיה על המשטרה לשחרר לידי בני הזוג סכום של 50 אלף שקל מהחשבונות התפוסים שלהם, וזאת כדי שישמש כאמצעי מחיה. בית המשפט נעתר באותו מועד לבקשת המשטרה לעכב את ביצוע ההחלטה לצורך הגשת ערר על ההחלטה, וקבע כי אם לא יוגש הערר ישוחררו הכספים לאלתר. ערר כזה לא הוגש, ולמרות זאת לא שוחרר הכסף.

לטענת בני הזוג פרוינד, פנו באי-כוחם מספר פעמים לנציגי היחידה החוקרת ואף לנציגי יחידת החילוט באפוטרופוס הכללי, ונאמר להם כי העניין מצוי בטיפול - אך לא נמסרה להם כל סיבה עניינית לעיכוב. בחלוף זמן נוסף, לפני כשבוע, פנו בני הזוג לבית המשפט בבקשה דחופה למתן הוראות, על-מנת שיורה למשטרה לשחרר את הכסף לאלתר - ובית המשפט נעתר לבקשה בהחלטה שנתן במוצ"ש נתן במסגרתה נקבע "שחרור הכספים יבוצע לאלתר וללא עיכובים".

בני הזוג פרוינד טוענים כי למרות ההחלטה הנוספת, לא הועברו 50 אלף השקלים לחשבונותיהם. בבקשתם לשחרור כל רכושם מגוללים בני הזוג כיצד הרשויות טרטרו אותם ביניהן, אך לא נתנו להם מענה אמתי. לפי הבקשה, נציגי היחידה החוקרת גלגלו את האחריות לאפוטרופוס הכללי וטענו כי הטיפול בשחרור התפוסים בידיהם. אולם, בפנייה לנציגה המטפלת ביחידת החילוט באפוטרופוס הכללי, עו"ד מירי לוי-קדישמן, נמסר לבאי-כוח בני הזוג כי ההוראה לשחרור הכספים ניתנה על-ידה ב-3 באוקטובר, וכי כל עובדי היחידה מצויים בהשתלמות באילת, ועל כן אין למי לפנות לבירור העניין.

בהמשך לכך, לפני יומיים, הוגשה לבית המשפט הודעה מטעם היחידה החוקרת (תגובה למתן הוראות לשחרור כספים), שבמסגרתה נמסר כי: "שחרור כספים מידי האפוטרופוס הכללי כרוך בכ-21 ימי עסקים, וזאת מאחר שההחלטה הסופית להעברת הכספים חייבת לעבור תהליך של החתמה של מספר גורמים במשרד המשפטים".

" פגיעה קשה בזכויות החשודים "

בעקבות הודעה זו, הוגשה בקשתם של בני הזוג לשחרור כל רכושם לאלתר ולא רק את הסכום של 50 אלף השקלים. לטענתם, משמעות הודעת המשטרה היא כי הכספים שאמורים להגיע לידם לא צפויים להיכנס לחשבונותיהם אלא בראשית חודש נובמבר (זאת במקרה הטוב, נוכח שהותם של כל עובדי משרד המשפטים באילת במהלך חלק מימי העסקים במסגרתם עליהם לטפל בשחרור הכספים). זאת, כאשר ההחלטה על שחרורם היא מיום 17 בספטמבר. "מצב זה הוא בלתי נסבל ובלתי מתקבל על הדעת", נכתב בבקשת בני הזוג. "תמוה, מדוע בעידן שבו ניתן להעביר כספים מחשבון לחשבון בלחיצת כפתור, נדרשים 21 ימי עסקים להעברת הכספים התפוסים מחשבונות המדינה לחשבונות בני הזוג".

בני הזוג מעלים תהייה נוספת והיא "מדוע נדרשים לשחרור הכספים אישורים של מספר גורמים רמי דרג במשרד המשפטים, כאשר ההחלטה לשחרור הכספים באופן מיידי, ניתנה על-ידי בית משפט בישראל, וכאשר פרקליטות המדינה, המהווה מחלקה נכבדה במשרד המשפטים, החליטה שלא לערור עליה. האם גורמים אלה רואים עצמם כערכאת ערר על בית המשפט וצריכים לאשרר את החלטותיו על-מנת שאלה יבוצעו?". בני הזוג מזכירים עוד כי כאשר תפסה המשטרה את הכספים והרכוש של החשודים, היא "ידעה לפעול ללא דיחוי ולא נדרשו לה לשם כך ימים ושבועות של החתמות ואישורים".

לטענת בני הזוג, התנהלות המשטרה מהווה בזיון של החלטת בית המשפט, ופוגעת קשות בזכויות החשודים ובכבודם". עוד נטען בבקשה כי בני הזוג מטופלים בבנו הפצוע קשה של חנוך פרוינד, ובתינוקת שזה עתה נולדה, כל רכושם תפוס קרוב לשנה, ומצוקתם קשה מנשוא. "הכסף שוחרר עבורם (ע"י בית המשפט - א' ל"ו) כאמצעי מחיה סבירים, מטעמים הומניטריים. כל זאת בעוד נציגי משרד המשפטים האמורים לחתום על ההחלטה, לשיטתם, משתלמים באילת ואינם יכולים להתפנות לטיפול בעניין", נכתב בבקשה.

בנסיבות, מבקשים בני הזוג את שחרורו של כל הרכוש, ובנוסף מתבקש בית המשפט להטיל על המשטרה קנס בגין בזיון בית המשפט, ולחייבה בריבית פיגורים על כל יום של המשך החזקתה ברכוש שלא כדין.

***חזקת החפות: חנוך פרויד הנו חף מפשע כל עוד לא הורשע בעבירה בדין. החקירה בעניינו טרם הסתיימה, לא הוגש כנגדו כתב אישום, ולכן הוא זכאי ליהנות מחזקת החפות. 

משרד המשפטים: "השבת כספים אינה עניין של 'לחיצת כפתור'"

ממשרד המשפטים נמסר בתגובה: "במסגרת חקירה שמתנהלת נגד חנוך פרוינד, בין היתר, בחשד לביצוע עבירות של הלבנת הון, בית המשפט קבע ב-17 בספטמבר שיש לשחרר סך של 50 אלף שקל מהכספים התפוסים והורה על עיכוב ביצוע ההחלטה עד ל-3 באוקטובר. לאור החלטת גורמי האכיפה שלא להגיש ערר, הודיעה המשטרה ליחידת החילוט באפוטרופוס הכללי ביום 3 באוקטובר כי יש לפעול להשבת הכספים התפוסים, בהתאם להחלטה. בו ביום פעלה יחידת החילוט באפוטרופוס הכללי בהתאם לנהליה להשבת הכספים.

"ככלל, הטיפול בהשבת כספים בהתאם להחלטות בית המשפט וגורמי האכיפה מתבצע בתוך 21 ימי עסקים ממועד קבלת ההחלטה/ההוראה לשחרור והאסמכתאות הנדרשות. השבת הכספים אינה עניין של 'לחיצת כפתור' והיא כרוכה במעבר קפדני על תיק החילוט ביחידת החילוט והמצאת מלוא המסמכים הרלוונטיים להשבת הכספים.

"יודגש כי יחידת החילוט באפוטרופוס הכללי רואה חשיבות רבה בהשבת כספים מהר ככל הניתן נאותות הרישום הכספי, ממשקי העברה והתאמת מידע פיננסי של הרשויות והיחידות הפועלות בשיתוף פעולה בתהליכים נשוא תגובה זו. למותר לציין כי במקרים בהם קיימת דחיפות בהשבת הכספים פועל האפוטרופוס הכללי לקיצור לוחות הזמנים לביצוע התשלום". 

האם בית המשפט יציב תמרור עצור בפני המשטרה?

השאלה האם כשלים בהתנהלות המשטרה והפרקליטות בהליכי תפיסת הרכוש אמורים להוביל לשחרור רכוש של חשודים, מעסיקה את בתי המשפט רבות בעת האחרונה. אחד המקרים היותר מפורסמים שנדונו לאחרונה היה הדיון בעניינם של בני הזוג אלוביץ. בית המשפט העליון הורה לאחרונה להחזיר לידיהם את התכשיטים בשווי 600 אלף שקל שנלקחו מביתם בעת החיפושים שבוצעו במסגרת חקירת פרשת בזק (תיק 4000), ובהם טבעות הנישואים שהוסרו מאצבעותיהם של בני הזוג ועגילים שהוסרו מאזניה של איריס.

זאת, לאחר שקבע כי למשטרה אסור היה לתפוס את חפצי האמנות והתכשיטים של בני הזוג ללא צו חיפוש ותפיסה. סנגוריהם של בני הזוג, עורכי הדין ז'ק חן ומיכל רוזן-עוזר, טענו עוד בבית משפט השלום כי התפיסה לא חוקית - אך רק כשהגיעו לעליון, העבירה הערכאה הגבוהה למשטרה את המסר כי היא אינה יכולה לעשות ככל העולה על רוחה במסגרת הליכי תפיסת רכוש. השופט יצחק עמית מתח בהחלטתו ביקורת חריפה על התנהלות המשטרה, ועל כך שהשוטרים נטלו על דעת עצמם מבית האלוביצים רכוש שלא צוין בצו התפיסה שהוציא בית המשפט.

מקרה נוסף התלוי ועומד בימים אלה במסגרת ערעור הנדון בבית המשפט המחוזי, עוסק באותה שאלה. זאת, לאחר שבית משפט השלום הורה לשחרר רכוש בשווי מיליוני שקלים של אחד החשודים בפרשת השחיתות והשוחד לכאורה בנתיבי ישראל, בעקבות עיכוב שחרור של 200 אלף שקל לידיו מהמשטרה.

לפני מספר ימים הגישה המדינה ערר על ההחלטה לבית המשפט המחוזי, במסגרתו הודתה בכך שכשלה כשלא העבירה לחשוד את הכסף, ואף הוסיפה כי המשטרה ערכה תחקיר והוסקו מסקנות על-מנת לשפר את דרכי העבודה במטרה למנוע הישנות תקלות דומות. ואולם, בכל מקרה, טוענת המדינה, תקלות אלה אינן מצדיקות את שחרור הרכוש. הסנגור של החשוד, עו"ד ציון סהראי, חולק על עמדה זו - וכעת בית המשפט אמור להכריע בין הגישות.

בכל מקרה "התחקיר" שנערך על העיכוב בהעברת הכסף לא עזר ככל הנראה לבני הזוג פרוינד, שכספם מעוכב כיום בידי המשטרה.

הטענות העולות מריבוי המקרים בהם המשטרה מעכבת שחרור תפוס הנן כי המשטרה מתנהלת בבריונות כלפי חשודים, לא מכבדת החלטות של בית המשפט, עושה דין לעצמה וכן מטעה את בית המשפט. זאת, לאחר שבמקרים אחרים הצהירה כי היא תתקן את הליקויים בהעברת הכספים לחשודים.

להכרעות אלה - בעניין רכושו של החשוד בפרשת השחיתות לכאורה בנתיבי ישראל ובפרשת הסחר בזהב - עשויות להיות השפעות רוחב דרמטיות על הליכי תפיסה רבים המתקיימים בימים אלה וכן על הדיון בבקשות רבות של המדינה להאריך צווים לתפיסת רכוש של חשודים.

השאלה הנשאלת כעת היא האם בית המשפט ישים תמרור עצור בפני המשטרה בהליכי התפיסה ויבהיר כי לא יקבל כשלים בהתנהלות מול החשודים ואי יישום החלטות בית המשפט במועד, ועל כן ישחרר את רכוש החשודים או שהכשלים האמורים יסומנו כטכניים והרכוש יישאר בידי המשטרה.

עוד כתבות

בית חולים חדש ייבנה בבאר שבע / אילוסטרציה: Shutterstock

בית חולים ראשון בבעלות הקופות הקטנות: לאומית ומאוחדת יפעילו את בית החולים בבאר שבע

בית החולים שיבא יהיה שותף של הקופות בהקמת בית החולים ● הלו"ז להשקה מוערך בלפחות 8-6 שנים ותקציב ההקמה בלפחות מיליארד שקל ● בשבועות הקרובים צפויה להתקבל החלטת ממשלה התומכת בהחלטת משרדי הבריאות והאוצר שהתקבלה היום

היועצת המשפטית לממשלה, עו''ד גלי בהרב-מיארה / צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

היועמ"שית מתייצבת לטובת וולט: יש לדחות את התביעה הייצוגית להכרה ביחסי עובד-מעביד

לעמדת בהרב-מיארה לא היה מקום לאשר את התביעה הייצוגית מאחר וזו אינה הדרך היעילה וההוגנת להכריע במחלוקת לאור גודלה של הקבוצה הכולל כ-10,000 שליחים ● עוד  נטען כי לא ניתן להכריע בעניינם של כל השליחים על בסיס נתוניו של התובע הייצוגי

יודר שפריר וגיא ברון, מייסדי סקיילאופס / צילום: בן יצחקי

החברה שחוסכת זמן וכסף לסטארט-אפים: זה חביב הקהל בדירוג המבטיחים של גלובס

סקר חביב הגולשים באתר גלובס זכה בשבועות האחרונים לכ-30,000 צפיות וצבר אלפי הצבעות ● על התואר התחרו השנה 30 חברות צעירות שדורגו במקומות הגבוהים ביותר ע"י עשרות קרנות השקעה הפעילות בישראל ● מי זכתה במקום הראשון?

עמיקם בן צבי, יו''ר דירקטוריון אל על / צילום: דוברות אל על

יו"ר דירקטוריון אל על נחקר בחשד למעורבות בפרשת שחיתות בנתיבות

משטרת ישראל אישרה כי עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, נחקר בחשד למעורבות בפרשה בתחום טוהר המידות שבה נחקר גם ראש העיר נתיבות, יחיאל זוהר ● בא כוחו של בן צבי, עו"ד נתי שמחוני: "מר בן צבי מכבד את רשויות אכיפת החוק, משתף פעולה באופן מלא והוא סמוך ובטוח כי בסופה של הבדיקה יוברר שלא דבק כל רבב בהתנהלותו"

מיכאל כגן / צילום: כדיה לוי

הדרך של מיכאל כגן ממשרד ישן ביקנעם לצמרת החברה הלוהטת בעולם

מיכאל כגן, סמנכ"ל טכנולוגיות עולמי באנבידיה, סיכם 25 שנה במלאנוקס עד שהחברה נמכרה לענקית השבבים ● "מצד אחד, רצינו לבנות חברה ישראלית, אך מצד שני הבאנו לארץ השפעה בינלאומית" ● בראיון בלעדי לגלובס, הוא מדבר על תחילת דרכו במלאנוקס, מתייחס לחשש מהיעדר תחרות בשוק שבבי ה־AI ונותן טיפ ליזמים צעירים בישראל: "אל תהיו כבולים לעבר"

פרופ' יוסי מטיאס / צילום: שלומי יוסף

מנכ"ל מרכז הפיתוח של גוגל ישראל יוסי מטיאס עובר לתפקיד בכיר בגוגל העולמית

מנכ"ל מרכז הפיתוח של גוגל ישראל ב-18 השנים האחרונות, פרופ' יוסי מטיאס, צפוי לעבור לעמק הסיליקון ולנהל מארה"ב את פעילות המחקר של גוגל העולמית

נשיא ארה''ב ג'ו ביידן / צילום: ap, Jacquelyn Martin

דיווח: ביידן שוקל לספק לישראל נשק ביותר ממיליארד דולר

לפי דיווח בוול סטריט ג'ורנל, ממשל ביידן שוקל לספק פגזי טנקים, מרגמות וכלי רכב צבאיים ● מדובר באחד ממשלוחי הנשק הגדולים מאז 7 באוקטובר

נטפליקס / צילום: Shutterstock, Vantage_DS

נטפליקס עקפה את הציפיות; המניה יורדת במסחר המאוחר

ענקית הסטרימינג דיווחה על הכנסות של 9.37 מיליארד דולר לעומת צפי של 9.28 מיליארד דולר ● הרווח זינק ב-86%, לעומת צפי לעלייה של 56% ● החברה הוסיפה כ-9.3 מיליון מנויים ברבעון, ב-80% יותר מהצפי ● למרות התוצאות המדהימות, התחזית המאכזבת של החברה מפילה את המניה במסחר המאוחר

עילית רז, טרבור מילטון ואליזבת הולמס / צילומים: AP - Lawrence Neumeister, Jeff Chiu, Brittainy Newman, איל יצהר

תעשיית הטק מגייסת את הבינה המלאכותית למאבק בהונאות משקיעים

בשנים החולפות נרשמו מקרי הונאה רבים בהייטק, בהם יזמים גייסו כספים ממשקיעים, ללא בדיקת נאותות מספקת ● במטרה לצמצם את ההונאות הבאות, חברות רותמות כיום כלי בינה מלאכותית לשלל אוטמציות בהתנהלות החברה ● במקביל, גורמים בענף חוששים מההשלכות

שכונת עומרים באופקים. 45 דירות בפרויקט של בראל־סלעית בשכונה נמכרו מאז ה־7 באוקטובר / הדמיה: אול אין

הנתונים מגלים שהמסר ברור: התותחים לא עוצרים את המרוץ לדירה

אלפים ממשיכים להאמין בהשקעה בארבעה קירות שעומדים במוקד העימות והסכנה הכי גדולים כרגע במזרח התיכון, ומאות עסקאות נרשמו גם על הגבול עם עזה, בשדרות ובאופקים ● סיבות כלכליות יש, אך יותר מכל, החלום הנדל"ני של עם ישראל עדיין בועט

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

הבורסה ננעלה בעליות חדות אבל ירדה ב-1.1% בסיכום שבועי; מדד הבנקים זינק ב-1.8%

ת"א 35 עלה ב-1.3% ● סיכום השבוע: מדדי ת"א-35 ות"א-90 ירדו בכ- 1.1% ובכ-0.6%, בהתאמה, ירידות שערים אפיינו את מרבית המדדים הענפיים, בראשם מדד ת"א-ביומד שירד השבוע בכ-7.6% ● ב-2 במאי יתווספו למדד ת"א-35 מניות פתאל ושופרסל, יגרעו קבוצת אשטרום ושיכון ובינוי ● תשואת האג"ח הממשלתי ל-10 שנים עלתה השבוע בכ-0.1% והגיעה לכ- 4.8% בסוף השבוע

שרון גל / צילום: סטודיו תומאס תומר שלום, ויקימדיה

האיום עשה את שלו? שרון גל יישאר בערוץ 14

לפני כשלושה שבועות הודיעה רשת 13 כי העיתונאי שרון גל חוזר לשורותיו, ובערוץ 14 מיהרו להוציא לגל מכתב התראה, מאחר שהוא חתום על חוזה עד סוף 2024 ● כעת נראה כי המהלך עשה את שלו, וגל יישאר בערוץ 14 ויגיש שם את רצועת 19:00

משפחות חטופים חוסמות את כביש 1 בדרך לירושלים

משפחות חטופים חוסמות את כביש 1: "כל חטוף חייב לשוב"

שרי החוץ של מדינות ה-G7: נמשיך לפעול למניעת הסלמה של הסכסוך בין ישראל לאיראן • הקרמלין: "קוראים לצדדים להפגין איפוק" • דיווח: ביידן שוקל לשלוח סיוע ביטחוני בסך מיליארד דולר לישראל • בפעילות סמוך לטול-כרם: ארבעה לוחמים נפצעו בינוני וקל, מפקד גדוד טולכרם של גא"פ חוסל • עדכונים בולטים 

אביב ומתיאו שפירא, אדיר טובי ורובי ליאני, חברת XTEND / צילום: כדיה לוי

עפים כמו פרפר, עוקצים כמו דבורה: הרחפנים שמשנים את תורת הלחימה

הרחפנים של אקסטנד הפכו פופולריים במלחמה בעזה, ואף הצילו חיים • עכשיו היא עובדת על מערכת משולבת שתיקח את יכולות הרובוטים קדימה ותסייע להם לפעול בצוות ● הסטארט-אפים המצליחים, פרויקט מיוחד

ספר יעדי הממשלה: איך להתחמק מכישלונות קודמים ולשחק בנתונים / איורים: גיל ג'יבלי

ספר יעדי הממשלה: איך להתחמק מכישלונות קודמים ולשחק בנתונים

הממשלה פרסמה את יעדיה השנתיים לשנת 2024, אך הפירוט הארוך כולל אינספור דוגמאות להתחמקות מהצגת יעדים קודמים, שינויי מתודולוגיה חשודים, מניפולציות במספרים או תוכניות לא ריאליות

מייסדי טורק. מימין: אלדד לבני (CINO), לאוניד בלקינד (CTO) והמנכ''ל עופר  סמדרי / צילום: גיא חמוי

הטייס האוטומטי שרוצה להחליף את צבא מומחי הסייבר

האנליסטים במרכזי בקרת הסייבר של הארגונים הגדולים נאלצים להתמודד עם אלפי התרעות מדי יום, והטכנולוגיה של טורק מאפשרת להפוך את התהליכים לאוטונומיים למחצה • האם ה"טייס האוטומטי" של החברה יצליח לשלול איומים חמורים? ● הסטארט-אפים המבטיחים

וול סטריט / צילום: Unsplash, lo lo

נעילה מעורבת בוול סטריט; S&P 500 ירד זה היום החמישי ברציפות

נאסד"ק ירד ב-0.5% ● סולאראדג' בשפל של 5 שנים ● מחיר הקקאו זינק לשיא כל הזמנים ● למה טראמפ מדיה זינקה ב-22% ● ליתיום אמריקס צללה ב-25% ● טסלה בשפל של שנה, מתחת ל-150 דולר, בדויטשה בנק צופים לה ירידה נוספת של 30% ● נטפליקס ניפצה את התחזיות, אבל תחזית מאכזבת מפילה את המניה במסחר המאוחר

מתכות / צילום: Shutterstock

החברה שמנסה לחולל מהפכה בתעשייה שלא השתנתה אלפי שנים: Magnus Metal מגייסת 74 מיליון דולר

"מקצרת את תהליכי העבודה, מפחיתה את עלויות היצור והזיהום, ומשפרת את איכות המוצר" ● עם שווי מוערך של כ-160 מיליון דולר, מגנוס מטאל הישראלית יוצאת לסבב גיוס חדש

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' וראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: Reuters, RONEN ZVULUN

לא רק בגלל איראן: S&P קנסו את ישראל גם על סימני השאלה בתקציב הביטחון

אם עד לפני התקיפה האיראנית על ישראל עוד הייתה תקווה מסוימת במדינה שהדירוג הגבוה יישמר, זו התמוססה בשבוע האחרון עם התרחבות מפת האיומים ● אלא שלא רק האיומים על ישראל נלקחו בחשבון בהורדת הדירוג ● מה נכתב בין השורות של הודעת S&P והאם ישראל עומדת בפני סכנה של הורדה נוספת?

חן אמסלם ודביר בנדק בקמפיין מזרחי טפחות / צילום: עופר חג'יוב

מזרחי טפחות משקיע את התקציב הגדול ביותר, ומתברג במקום השני בזכירות

הפרסומת הזכורה ביותר זה השבוע השלישי שייכת לבנק לאומי, עם גל תורן והשיר "יש מוצ"ש" - כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה ● הופעה קצרה של אירנה בקמפיין קטן ורזה מספיקה לשופרסל כדי להתברג בדירוג ולזכות באהדה