גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

"תהיה כאן רעידת אדמה"; האנשים שיודעים איך הרשתות המקומיות מתכוננות לכניסת אמזון לישראל

החל מרוץ החימוש לקראת כניסתה של אמזון לישראל ● יצרניות ויבואניות ישראליות כבר עובדות מאחורי הקלעים על הקמת חנות אונליין באתר של ענקית המסחר המקוון, בעוד שאחרות חוששות להיחשף כדי לא להרגיז את רשתות השיווק ● אודליה קפלינסקי-אורבך וניר זיגדון, בעלי חברת איקומיוניטי שמתמחה בהקמת חנויות אונליין: "זו שעתם של העסקים הקטנים. יצרן קטן שאין לו סיכוי בחנות בקניון או במדף של שופרסל, יש לו פוטנציאל להתבלט באמזון"

אודליה קפלינסקי-אורבך וניר זיגדון, בעלי חברת איקומיוניטי / צילום: שלומי יוסף
אודליה קפלינסקי-אורבך וניר זיגדון, בעלי חברת איקומיוניטי / צילום: שלומי יוסף

זה לא סוד ששוק הקמעונאות המקומי דרוך כולו לקראת כניסתה של אמזון לישראל. השבוע זה אף נראה ממשי וקרוב מאי-פעם על רקע חשיפת "גלובס" בנוגע לביקורם של שני בכירים מאמזון בישראל לטובת סדרת פגישות עם חברות בתחום המשלוחים עד הבית. עם זאת, חלק מהחברות מתקשות עדיין להעריך את ההשפעה של הטלטלה העזה שכניסה של קמעונאית המסחר המקוון הגדולה בעולם עשויה לחולל כאן, בעוד שחלק אחר מעדיפות להיערך לגרוע מכול.  

"אנחנו עומדים בפני רעידת אדמה ענקית והשוק רוצה להיערך לכך מראש. זה חוצה קטגוריות. כולם מבינים שהם צריכים להיערך, כך שכשאמזון תיכנס הם יידרשו רק להרים את השאלטר ולמכור", אומרת ל"גלובס" אודליה קפלינסקי-אורבך, מבעלי חברת איקומיוניטי שמייעצת, מלווה ומקימה חנויות לעסקים במכירה אונליין. 

קפלינסקי-אורבך ביחד עם ניר זיגדון, מייסד החברה, מציעה לעשות עבור העסקים שרוצים למכור באמזון את העבודה השחורה והמתישה שדורשת הקמת חנות בפלטפורמת המסחר המקוון של ג'ף בזוס. "אנחנו בעצם מחלקת איקומרס במיקור חוץ עבור חברות שלא מבינות בתחום", אומר זיגדון.

אלא שרוב השחקנים בשוק שהיום לא מוכרים ישירות לצרכן - יצרנים וספקים - מפחדים להיחשף כדי לא להרגיז חלילה את רשתות השיווק ולהודות שהם נערכים כדי להתחרות בהן. לכן, הם פונים מאחורי הקלעים לשחקנים דוגמת איקומיונטי כדי להתניע את המהלכים לקראת כניסתה של אמזון לארץ. 

"שינוי משמעותי כזה בעולם הקמעונאות לא נצפה בעשורים האחרונים", אומרת קפלינסקי-אורבך, שבעברה הייתה סמנכ"לית השיווק והפרסום של קבוצת המשביר לצרכן. לדבריה, "כל חוקי המשחק השתנו ורב הנודע על הלא נודע. פעם היה קמעונאי, סיטונאי, צרכן. זו הייתה פירמידה ברורה, וכך השוק התנהל. היום הרבה ידיים בדרך נעלמות והופכות להיות מיותרות. אם יצרן פונה ישירות לצרכן, אז מה התפקיד של הקמעונאי והסיטונאי? אמזון היא המתווכת היחידה".

לדברי השניים, הם בנו שיטה שמאפשרת לשחקן שמעוניין להקים חנות באמזון לעשות זאת בפרק זמן קצר יחסית, זאת מתוך ניסיונם והיכרותם עם הדרישות והתחרות. לשניים יש מעל ל-40 לקוחות, ביניהם ללין, אהבה, מיכל נגרין, דיאמנט צעצועים, בי יוניק נעליים, מאמי קייר (מוצרי תינוקות), ג'נוריס (קוסמטיקה) ועוד. מדובר בשחקנים ישראלים שביקשו להקים חנות שתאפשר להם לייצא את מרכולתם לשווקים שבהם אמזון פועלת כיום, ולהתאים את המוצרים של החברה לשוק המקומי, כמו גם לדרישות הנוקשות של אמזון, דבר שעוד נרחיב לגביו בהמשך.

"יש מנהל חדש לעולם; תהיה כאן רעידת אדמה"

"לפתוח חנות באמזון זה תהליך לא פשוט"

וכך עובדת השיטה: "לקוח בא ואומר לנו שהוא רוצה למכור באמזון ואנחנו בודקים עבורו באיזו זירה נכון לו למכור - אירופה, אוסטרליה, ארה"ב - וחוזרים אליו עם מחירים של עמלת שילוח, עמלת אכסון, עמלת מכירה לאמזון והעמלה שלנו. פרמטר נוסף הוא אופן השילוח -  באמצעות אמזון ומחסניה בתוך 48 שעות, או שהמוכר שולח בעצמו את הסחורה. המודל שלנו הוא להרוויח מההצלחה של הלקוחות", מסבירה קפלינסקי-אורבך.

זיגדון: "באמזון ארה"ב יש שני מיליארד כניסות בחודש. גם אם נתפוס עשירית מזה, זה שוק אדיר".

מי מהחברות הישראליות כבר נערכת?

זיגדון: "בין הלקוחות שלנו יש את סנו ומאמי קייר - יצרניות קלאסיות, ויש גם קמעונאיות כמו ריקושט או המשביר. במקביל, אנחנו במגעים עם חברות גדולות מחו"ל שמתעניינות בשוק הישראלי, אם לא פיזית אז באמצעות אמזון ישראל".

השניים סבורים שמי שחושב שאמזון לא תיכנס לישראל ללא התראה מוקדמת, צריך להתבונן במקרה של טורקיה. ביום בהיר אחד, בשלהי ספטמבר האחרון, הכריזה אמזון על פתיחת אתר סחר בטורקית, הכולל כתובת אינטרנט עם סיומת בטורקית, ללא כל התרעה מוקדמת. באופן דומה, הם מעריכים, היא עשויה לפעול גם בישראל. "אמזון הפיקה את הלקחים ממה שקרה באוסטרליה שההכנה המוקדמת איפשרה להרבה מתנגדים לפעול מולה ולבלום אותה באמצעי חקיקה שונים", אומר זיגדון. 

לפיכך הוא אומר, יש חשיבות גדולה להיערכות לקראת הכניסה של אמזון, בין היתר, גם כדי להתמודד עם מוכרים פרטיים שרוכשים כמות גדולה של מוצרים ומחליטים למכור אותם באופן עצמאי. כך, לדוגמה, קפה נמס עלית שנמכר באמזון אבל לא באמצעות מי שמייצרת אותו - שטראוס. "לפי אמזון, לכל אחד מותר למכור הכול בכפוף לחוקים שלה ולמדיניות. חברות חוששות היום שאם דוד שלומד קורס אמזון בערב יתחיל למכור מוצרים של קפה עלית, זה לא יראה כמו שהחברה הייתה רוצה וגם לא במחיר שבו היא מעוניינת למכור. בחו"ל החברות לא היו ערניות לכך וזה יצר להן קניבליזציה. התברר שאיזה סטוקיונר קונה כמויות במבצע".

איזה לקוחות לא יצליחו למכור באמזון?

זיגדון: "חברת מוצרי חשמל מקומית, למשל, לא תצליח באמזון חו"ל כי המוצרים מאוד גדולים מבחינת הנפח ועלויות השילוח".

למה חברות צריכות אתכם ולא עושות זאת בעצמן?

זיגדון: "שאלה טובה. יש חברות עם סמנכ"לי איקומרס אבל לרובן אין היום מערך ייחודי לאמזון. זה דורש להיות כל הזמן מעודכנים בנוגע לזירות חדשות או שינויי חקיקה. ראינו חברות שניסו באופן עצמאי ובסוף הגיעו אלינו, כי היום לפתוח חנות באמזון זה תהליך לא פשוט".

"לאמזון מגיעים כדי לחפש נתח שוק חדש"

לטענתם, מדובר בתורה שלמה ומסובכת שלחברות קטנות ובינוניות אין כלים להתמודד איתה, בייחוד קמעונאים ותיקים ומסורתיים שכל עולם האיקומרס זר להם לחלוטין.

זיגדון: "לאמזון יש עשה ואל תעשה מאוד ברור. יש חוקים מאוד נוקשים לתמונות ומגבלת תווים לכתיבה השיווקית. אנחנו מבצעים את ההקמה של החנות עבור אותם לקוחות. כך, למשל, אם החומרים דליקים צריך לקבל עבורם אישורים בהתאם למדינה; או אם מחליטים שאמזון עושה את השילוח אז צריך להגיע למחסנים שלה ולעבוד לפי הפרוטוקול הלוגיסטי שלה. אנחנו בודקים גם כמה יחידות משתלם לשלוח כדי שתהיה לכך הצדקה כלכלית".

קפלינסקי-אורבך: "יש לקוחות שמגיעים אלינו אחרי שפתחו חנות באמזון ובמשך שנה ראו שזה לא מתרומם, שהמכירות לא מתקרבות ליעדים, והם לא יודעים לשים את האצבע למה, בזמן שבאתר העצמאי שלהם הם כן מוכרים".

למה זה קורה?

קפלינסקי-אורבך: "לפעמים לקוחות מציעים למכירה מוצר ששווה איקס כפול שלוש כי 'עם כל-כך הרבה אנשים, מישהו בטוח יקנה'. אנחנו צריכים להסביר להם שזה לא עובד ככה. צריך להבין שמי שמחפש מוצר ונכנס לאתר של המותג הוא כבר לקוח של המותג. לאמזון מגיעים כדי לחפש נתח שוק חדש".

זה עובד גם הפוך? מוצר יכול להיות זול מדי כדי להימכר?

זיגדון: "בהחלט. במוצרי בטיחות ותינוקות, למשל, אנחנו מזהים שאם מוצר זול מדי הוא גם לא נמכר. הורים יסמכו יותר על מוצר שעולה 90 דולר מאשר על מוצר של 9 דולרים".

אמזון גם מייצרת כמות טראפיק מטורפת, גם מתמחרת וגם משלחת. זה לא נראה לכם מאוד ריכוזי שיש חברה אחת ששולטת בכל שרשרת ההפצה וגם מכתיבה לנו איך לצלם ואיך להתנסח?

קפלינסקי-אורבך: "אם אנחנו מסתכלים מהצד ולא כמישהו שנהנה מזה, אכן השוק הופך להיות מאוד ריכוזי, גלובלי באופן חוצה יבשות, מגזרים, גזע דת ומין. יש מנהל חדש לעולם. טראמפ מצייץ נגד זה".

זיגדון: "ועדיין, הספר שלו נמכר באמזון".

"חנות שלא תדע להשתכלל - תיעלם"  

מי לדעתכם הכי יפגע מכניסה של אמזון לשוק המקומי?

זיגדון: "לפי מה שקורה בשווקים בחו"ל, מי שהכי נפגע זה הקמעונאי - החנות הלא ייחודית שמוכרת מותגים שלא שלה כי הצרכן יכול להגיע ליצרן באופן ישיר".

קפלינסקי-אורבך: "כמי שצמחה בקמעונאות ליבי איתם. מצד שני, השיירה נוסעת וצריך להמשיך. אם לא נתאים את עצמנו ניעלם". 

זיגדון: "חנות שלא תדע להשתכלל ותדע להציע חוויה שהיא יותר מרק למכור - תעשה אירועים לילדים או הקראות סיפור - תיעלם. זה יהיה היתרון היחיד של האונליין על האופליין. הערך המוסף נהיה קטן יותר. קמעונאיות ותיקות בעולם קורסות - סירס, ג'יי סי פני".

אז מתי באמת אמזון תיכנס לישראל ומה זה אומר מבחינת הצרכן?

זיגדון: "אנחנו מאמינים שעד אמצע 2019 אמזון תיכנס לישראל באמצעות אתר סחר בעברית. זה אומר שהסטנדרט יהיה דומה לארה"ב. בת"א יקבלו את הסחורה תוך יום, ובפריפריה תוך יומיים. נוכל לרכוש הכול תחת אתר אחד".

אתם לא יוצרים בהלת יתר מהכניסה של אמזון כי יש לכם אינטרס? 

קפלינסקי-אורבך: "אנחנו שגרירים, השוק בוער ומגיע אלינו. הדאגה שלנו היא שלא נקרוס ונוכל לתת מענה לכל החברות שפונות".

יש סיכוי להערכתכם שאמזון תמכור מזון טרי גם בישראל?

זיגדון: "כרגע זה לא נראה על הפרק, אבל בעתיד היא עשויה לעשות זאת".

רמי לוי טען שהיא לא תוכל לקנות בזול יותר ממה שהוא קונה בגלל השוק הכשר.

קפלינסקי-אורבך: "לאמזון אין את העלות של רמי לוי, היא יכולה למכור ישירות מהיצרן. האם אסם יכולה להתחרות ברמי לוי דרך אמזון? כנראה שכן, אבל יש לה עוד שיקולים - האם זה ירגיז את רמי לוי".

צריך מחזור מכירות מסוים כדי להיכנס לאמזון?

זיגדון: "לא, זו שעתם של העסקים הקטנים. יצרן קטן שאין לו סיכוי בחנות בקניון או במדף של שופרסל, אבל יש לו פוטנציאל להתבלט באמזון. זו פעם ראשונה שלגודל אין משמעות. אם אני חברה קטנה ואני בראש הביקורות יגיעו אליי יותר קונים".

קפלינסקי-אורבך: "אין יותר עלויות כמו שכירות, מלאי, תפעול. רף הכניסה הוא לעמוד בתנאים שהוא יכול למכור. יש עסקים קטנים שעושים את זה בצורה נכונה ומצליחים למכור בגדול".  

"אנחנו לא חוששים מתחרות. אפשר לפרנס היום לפחות 20 חברות כמונו בישראל"

איקומיונטי מחזיקה בתו מאושר של אמזון שנקרא SPN, ראשי-תיבות של רשת ספקי פתרונות של אמזון. לדברי קפלינסקי-אורבך וזיגדון, הם היחידים בשוק המקומי שמחזיקים בתו התקן הזה.

זיגדון: "כיום אנחנו היחידים שמאושרים לנהל חשבונות וקמפיינים על-ידי אמזון. הם עשו לנו 100 שעות בדיקה: דיברו עם לקוחות שלנו בטלפון, נכנסו לנו לחשבונות, שוחחו איתנו".

אי-אפשר לנהל חנויות באמזון גם בלי התו הזה?

"לא חייבים אותו, אבל אמזון מפנה אלינו לקוחות בזכותו. אנחנו מקבלים פניות מחברות מהודו, מסין ומכל מיני מקומות בעולם עם בקשות לנהל קמפיינים לחנויות שכבר קיימות באמזון". 

אתם לא חוששים שחברה ישראלית נוספת תקבל את התו הזה?

זיגדון: "לא, היום אפשר לפרנס לפחות 20 חברות כמונו בישראל", וקפלינסקי-אורבך מוסיפה "אנחנו לא יודעים אם אמזון תחלק עוד הרבה כאלה".

איקומיונטי גם פיתחה מערכת בקרה לייעול הפעילות באמזון שנקראת "צ'ק אפ", שפונה לחברות בישראל או בעולם שהקימו חנות באמזון שלא מוכרת מספיק. מדובר באלגוריתם שמייצר דוח עם הצעות לשיפור המכר בחנות, והשניים גם מקווים לשווק את המוצר הזה מחוץ לישראל.

קפלינסקי-אורבך: "אנחנו מקבלים הרשאה לחשבון של החברה, ותוך מספר שעות מכינים דוח מפורט עם מה נעשה נכון ומה לאו כדי לשפר את הפרמטרים. אנחנו יודעים לתרגם את זה לציון עם שיטות ייעול. אתמול עשינו בדיקה כזאת לשלוש חנוית: אחת קיבלה ציון 85, אחת 46 ו-52".

אתם מחפשים שותף?

קפלינסקי-אורבך: "היו לנו לא מעט פניות בנושא. אנחנו לא מחפשים כסף, אלא שותף אסטרטגי כמו שירות לוגיסטי משלים". 

עוד כתבות

מייקל רפפורט, בערב הפתיחה של ועידת ישראל לעסקים / צילום: תמר מצפי

מייקל רפפורט: "ישראל צריכה להיפטר מהמושג הסברה, כי היא לא צריכה להסביר שום דבר"

"נעלבתי מכך ששחקנים לא יכלו לתמוך בישראל בזמן שהיו חטופים בשבי. זו מבוכה", אמר השחקן והאקטיביסט הפרו-ישראלי מייקל רפפורט בערב הפתיחה של ועידת ישראל לעסקים של גלובס ● בעוד כמעט כל שחקני הוליווד, לרבות היהודים שבהם, נאלמו דום או יצאו כנגד ישראל אחרי ה-7 באוקטובר, רפפורט היה בין אלה שהשמיעו קול צלול וברור בעד ישראל

אביטל פרדו בוועידת ישראל לעסקים

אביטל פרדו, שותף מייסד בפאגאיה: "בתוך עשור נוכל להפוך לאחת מחברות האשראי הצרכני הגדולות בעולם"

אביטל פרדו סיפר בוועידת ישראל לעסקים של גלובס על השוק התנודתי, מעבר החברה ממודל יוניקורן למוסד פיננסי – והאתגר של השנים הבאות ● בנוסף, הכריז כי "היתרון התחרותי האמיתי של ה-AI עוד לא נחשף"

מנכ''ל הבורסה איתי בן זאב בוועידת ישראל לעסקים / צילום: שלומי יוסף

האם לשוק יש עוד לאן לעלות? התשובה של מנכ"ל הבורסה בת"א

למרות השיאים והתשואות החזקות בבורסה המקומית, איתי בן זאב, סבור שהיא רחוקה מלבטא את הפוטנציאל העתידי, ובטוח שמפולת במדדים לא על הפרק ● כך אמר בוועידת ישראל לעסקים של גלובס: "ירידות חדות מגיעות בדרך כלל בתקופה של בועה וזה לא המצב כרגע"

קורנליוס קורנליו בוועידת ישראל לעסקים / צילום: כדיה לוי

שגריר קפריסין: "הביקורת על ישראל עצומה, אבל רק כאן מבינים את המציאות של המדינה"

שגריר קפריסין בישראל, קורנליוס קורנליו, אומר בוועידת ישראל לעסקים של גלובס כי היחסים הכלכליים בין המדינות רחוקים ממיצוי - לא רק תיירות ונדל"ן אלא גם הייטק ואנרגיה ● עוד אמר: "אל תשכחו שיש לכם חברים באיחוד האירופי, חשוב לא לסגור דלת לאיחוד"

מנכ''ל קבוצת חיפה, מוטי לוין, בוועידת ישראל לעסקים 2025 / צילום: כדיה לוי

מוטי לוין: "ביטחון תזונתי הוא עניין קיומי, זה האיום שמבפנים"

מנכ"ל קבוצת חיפה אמר בוועידת ישראל לעסקים של גלובס כי "אפשר להגיע למצב של ביטחון מזון ברוב הגידולים; הרבה מהמצוקות יכולות להיפתר ע"י יישום מסקנות הוועדה של משרד החקלאות וביטחון המזון, דרך מענקים, הקצאות מים ורגולציה"

גבי בוגנים / צילום: פזית אסולין

הרכישה הסתבכה: אקסל טוענת לטעות של 20 מיליון שקל בדוחות סינאל

לאחר שרכשה את השליטה בחברת התוכנה ב־93 מיליון שקל, טוענת אקסל כי סינאל רשמה בעבר הכנסות יתר של 20 מיליון שקל בשל הפרשה שגויה ● המוכר: "אולי רוצים לשפר תנאי העסקה"

גיל שויד בוועידת ישראל לעסקים / צילום: שלומי יוסף

האזהרה של גיל שויד: "שוק הסייבר מנותק"

בצל התמחור הגבוה של חברות סייבר והעניין מצד ענקיות הטכנולוגיה, יו"ר צ'ק פוינט גיל שויד מספר בוועידת ישראל לעסקים של גלובס, על האתגרים שמספקת הבינה המלאכותית לתחום, ועונה לשאלה האם הוא מתכנן לשוב לקדמת הבמה ● "בשנת 2001 הייתה בועה בעקבות מהפכת האינטרנט, אבל 20 שנה אחרי האינטרנט עדיין חי ובועט"

פרופ' יצחק קרייס בוועידת ישראל לעסקים / צילום: כדיה לוי

מנכ"ל שיבא: "זו המהפכה הכי גדולה בבריאות מאז ימי היפוקרטס"

במסגרת ועידת ישראל לעסקים של גלובס אמר פרופ' יצחק קרייס כי הבינה המלאכותית יכולה "לשנות את כל הדרך שבה תחום הבריאות פועל" • לדבריו, אחוזי הצלת החיים בבתי החולים בישראל עומדים על יותר מ־99% • על השת"פ עם אנבידיה אמר: "פרויקט שיאפשר לנו לפצח 98% מה־DNA"

דרור בין בוועידת ישראל לעסקים / צילום: שלומי יוסף

דרור בין, מנכ"ל רשות החדשנות: "נדרשת עליית מדרגה בהשקעות דיפטק, הן גל הצמיחה הבא של ההייטק בישראל ובעולם"

בהרצאה בוועידת ישראל לעסקים של גלובס, אמר דרור בין מנכ"ל רשות החדשנות, כי 2025 רושמת כבר עתה את שיא האקזיטים בישראל בהיקף של 71 מיליארד דולר ● לצד זאת, בין הזהיר מפני הירידה במספר הסטארט-אפים החדשים וקרא לגוון את ההשקעות בהייטק כך שלא יתמקדו רק בסייבר ובתוכנה

שר המשפטים יריב לוין / צילום: נועם מושקוביץ'/דוברות הכנסת

בג״ץ ללוין: נמק מדוע לא יבוטל מינוי בן-חמו לחקירת הפצ״רית

השופטים קבעו כי החלטתו של שר המשפטים למנות את השופט המחוזי בדימוס למפקח על החקירה תעוכב עד להחלטה אחרת ● לשכת עוה״ד שעתרה לבג״ץ: המינוי הוא התערבות פוליטית שנועד להדיח את היועמ״שית

אלונה בר און בוועידת ישראל לעסקים 2025 / צילום: כדיה לוי

אלונה בר און: "גלובס, כמו הכלכלה הישראלית, הוא סיפור של חוסן מול האתגרים"

מו"ל גלובס אלונה בר און דיברה בוועידת ישראל לעסקים של גלובס על ימיו הראשונים של העיתון ב-1983 זמן קצר לאחר קריסת הבורסה, על האתגרים במציאות שמשתנה ללא הרף ועל ההתמקדות בסיקור מקצועי ואמין ● "הכלכלה הישראלית חשובה לנו מאוד, וזו גם התמה של גלובס", אמרה

נשיא ומנכ''ל ICL אלעד אהרונסון בוועידת ישראל לעסקים / צילום: שלומי יוסף

מנכ"ל ICL: כ־400 מיליון איש מקבלים את המזון שלהם בזכות המוצרים שלנו

על רקע שינוי הזיכיון בים המלח, מנכ"ל ונשיא ICL אלעד אהרונסון הציג בוועידת ישראל לעסקים של גלובס את פעילות החברה כפתרון לאתגרי ביטחון המזון העולמי ● "ביל גייטס אומר כי בין 40%-50% מתושבי כדור הארץ חבים את היכולת שלהם לחיות לשימוש ההולך וגובר של דשנים"

הילה ויסברג בשיחה עם פרופ' עירן הלפרין / צילום: פרטי

חוקר השנאה שמצהיר: "אנחנו נוסעים ב-300 קמ"ש לעבר הקצנה"

שיחה עם פרופ' עירן הלפרין, ראש המחלקה לפסיכולוגיה באוניברסיטה העברית ● על הקיטוב שהפך לנורמה, הסיבות לכך ומה ישראל צריכה לעשות כדי לעצור את הדהירה

''כסף על הרצפה'' / צילום: Shutterstock

"כסף על הרצפה": האם גל ההנפקות של תל אביב בדרך להפוך לצונאמי?

אחרי שלוש שנות בצורת, שוק ההנפקות של ת"א התעורר לחיים עם קרוב ל–20 חברות חדשות שהצטרפו לבורסה ● מה השתנה, האם הגל הנוכחי יהפוך לצונאמי, וגם: למה כולם רוצים להחזיק פתאום בחברת חיתום ● גלובס צולל למהפכה של הבורסה: "לא נגיע ל־100 הנפקות כמו ב־2021, אבל יהיו כמה עשרות חברות גדולות שינפיקו"

פול דונובן / צילום: UBS

מה הקשר בין מחירי הדיור לביטקוין? ההסבר של הכלכלן הבכיר מ-UBS

במהלך יותר מ־30 שנה ב־UBS, פול דונובן, הכלכלן הראשי של חטיבת ניהול ההון הגלובלי בבנק, ראה לא מעט משברים היסטוריים ● בראיון לגלובס הוא מציע לשמור על גישה זהירה בנוגע ל־AI, מעריך שהזהב מיצה את העליות, וגם: הקשר בין הקושי לקנות דירה להשקעה בביטקוין

מנכ''ל קבוצת הפניקס, אייל בן סימון, בוועידת ישראל לעסקים 2025 / צילום: כדיה לוי

אייל בן סימון: "הפניקס היא מחוללת התחרות המרכזית בעולם הפיננסי"

מנכ"ל הפניקס אמר בוועידת ישראל לעסקים של גלובס כי עוד לפני הכלכלה, "אנו חייבים להבין שמדינת ישראל צריכה תוכנית ארוכת-טווח" ● לגבי החוסן של הכלכלה הישראלית הוא טוען: "הרבה מדינות היו רוצות יחס חוב-תוצר כמו שלנו" ● וגם: מה הוא חושב לגבי הכוח של המתווכים הפיננסיים בישראל?

איך נראים חייו של שופט בהאג שהחליט להוציא צו מעצר לנתניהו?

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל ● והפעם: השלכות הסנקציות האמריקאיות על שופטי ההאג הפעילים בהליכים נגד ישראל, סקר חדש בגרמניה מצביע על שינוי שלילי בעמדות כלפי ישראל וסימנים להיחלשות שיתוף הפעולה הביטחוני עם בריטניה ● כותרות העיתונים בעולם

נדב חנין, סמנכ''ל שיווק וחדשנות באל על, בוועידת ישראל / צילום: כדיה לוי

סמנכ"ל אל על: "יש אנומליה בין ביקוש והיצע בעולם התעופה"

נדב חנין, סמנכ"ל השיווק והדיגיטל של אל על, הסביר בוועידת ישראל לעסקים של גלובס כי מחסור עולמי במטוסים ובמנועים ● על הביקורת שהופנתה נגד החברה במהלך המלחמה: "שעות הטיסה שלנו טובות יותר, הצוותים כחול־לבן - ויש לזה ערך" ● על הקמת בסיס פעילות מקומי לוויזאייר אמר כי כללי הרגולציה השונים יוצרים אי־שוויון

מימין: אסף זגריזק, יודפת אפק-ארזי, ינקי קוינט ורועי כחלון בוועידת ישראל לעסקים 2025 / צילום: כדיה לוי

רועי כחלון: "עובדים מסביב לשעון על הנפקת התעשייה האווירית"

במסגרת פאנל "תשתיות לישראל" בוועידת ישראל לעסקים של גלובס, מנהל רמ"י ינקי קוינט אמר כי "מחירי הדירות יכולים להגיע לרמה שזוג צעיר יוכל לרכוש דירה בעלות סבירה" ● יו"ר נת"ע, יודפת אפק-ארזי: "פרויקט המטרו זה גיים צ'יינג'ר עשורים קדימה"

ענת לוין, ליאת חזות ולימור בקר בוועידת ישראל לעסקים / צילום: שלומי יוסף

מה יקרה לכסף שלכם ב-2026? שלוש מנהלות השקעות בכירות עונות

פאנל המנכ"ליות הבכירות בוועידת ישראל לעסקים של גלובס סימן את 2026 כשנה של הכרעות ● לימור בקר מהמילטון ליין צופה שחלק גדול מהצמיחה העתידית בכלל לא יקרה בבורסה - אלא בחברות הפרטיות ● ענת לוין מבלקרוק סבורה שבקרוב נבין באילו מחברות הבינה המלאכותית הסיכון עולה על כדאיות ההשקעה ● וליאת חזות מהפועלים אקוויטי חושבת שדווקא העובדה שהרבה רוכשים ישבו על הגדר בשוק המגורים מייצרת הזדמנות