גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מועדון הכוכבים: Team8 גייסה קרן שנייה מוולמארט וסופטבנק – שבוע אחרי שרשמה אקזיט

קבוצת הקמת חברות הסייבר של נדב צפריר, מפקד 8200 לשעבר, סגרה קרן של 85 מיליון דולר – בהשתתפות כמה מהתאגידים הגדולים בעולם ● רק לפני שבוע נמכרה סיגניה, אחת החברות שייסדה Team8, ברבע מיליארד דולר ● בשיחה עם "גלובס" אומרים צפריר והיו"ר יובל שחר: "עד עכשיו הפתרונות שלנו התמקדו בדברים הנוראים שיכולים לקרות לארגון. עכשיו אנחנו רוצים לוודא שהוא לא יפספס הזדמנויות טובות"

נדב צפריר, ישראל גרימברג לירן גרינברג ואסף מסחרי מקבוצת Team8 / צילום: London Stock Exchange
נדב צפריר, ישראל גרימברג לירן גרינברג ואסף מסחרי מקבוצת Team8 / צילום: London Stock Exchange

קבוצת הסייבר הישראלית Team8 הודיעה היום (ג') על גיוס קרן שנייה בגובה 85 מיליון דולר, להמשך פעילות הקמת החברות שלה, ועל הקמת שותפות אסטרטגית עם משקיעותיה - בהן כמה מהחברות הגדולות בעולם, בתחום הטכנולוגיה ומחוצה לו. ההשקעה של כל אחת מהשותפות בקרן זו עומדת על 5-10 מיליון דולר, והן יחזיקו בנתח בחברות שיוקמו במסגרת השותפות לפי יחס גודל ההשקעה שלהן בקרן. נוסף על כך הן ייקחו חלק פעיל בתהליך הקמת החברות החדשות וישקיעו בהן גם באופן ישיר.

בין המשקיעות ניתן למצוא את תאגיד הענק היפני סופטבנק, ענקית הקמעונאות וולמארט, חברת המטוסים איירבאס, סוכנות הדירוג מוד'יס, חברת הביטוח מיוניק רה, בנק ההשקעות ברקליס ודיימנשן דאטה הדרום אפריקאית. בנוסף נמנות עמן גם שורת גופים בולטים שהשקיעו בקרן הקודמת של Team8 , שהיקפה עמד על 43 מיליון דולר: נוקיה ומעבדת המחקר שלה Bell Labs, מיקרוסופט, סיסקו, בנק ההשקעות ברקליס, טמאסק הסינגפורית, והקרנות בסמר ו Innovation Endeavors- של מנכ"ל גוגל לשעבר אריק שמידט.

Team8, שהוקמה ב-2014, היא פלטפורמה להקמת חברות סייבר וקרן הון סיכון, שבונה חברות סטארט-אפ במטרה להפוך אותן לשחקניות מרכזיות בתחומן. הקבוצה מאתרת תחומים בעולם הסייבר שבהם יש צורך בפתרון טכנולוגי, ואז מחפשת צוות הנהלה להובלת הסטארט-אפ שיפתח את הפתרון, תוך ניסיון לאתר טאלנטים מיחידות סייבר בצבא. עד היום הקימה הקבוצה שמונה חברות (שש מתוכן נחשפו) שלהן היא מספקת ליווי, כוח-אדם וסיוע פיננסי. עד היום גייסו החברות עצמן סכום כולל של 150 מיליון דולר.

בשבוע שעבר רשמה Team8 את האקזיט הראשון שלה, מהמרשימים בשנים האחרונות מבחינת היחס בין סכום ההשקעה לסכום המכירה. סיגניה, המפתחת ומספקת לארגונים טכנולוגיה וייעוץ לעמידה מול מתקפות סייבר, נמכרה לטמאסק, אחת ממשקיעות הקבוצה, ב-250 מיליון דולר אחרי שהושקעו בה 4.3 מיליון דולר בלבד, כולם מ-Team8 עצמה. אף שלא ידוע לפי איזו הערכת שווי בוצעה ההשקעה בחברה, ההחזר ככל הנראה היה גבוה במיוחד.

השותפות החדשה נועדה להרחיב את תחומי הפעילות של הקבוצה, מהתמקדות בסייבר בלבד לתחומי הביג דאטה, ה-AI והסייבר יחד, על מנת לקדם את הנושאים האלה בסקטורים שבהן השותפות פועלות: בנקאות, ביטוח, תעופה, חלל, תקשורת וקמעונאות. חלק מהשותפות ישלחו נציג מטעמן למשרדי הקבוצה, מהם עובדים צוות Team8 וצוותי הסטארט-אפים שהיא מקימה, וכך ייקחו חלק פעיל בתהליך העבודה היום-יומי. 

הסייברון העליון: המשקיעות האסטרטגיות של Team8

דרושים לידרים שטרם הקימו חברה

בשיחה עם "גלובס" אומר נדב צפריר, מנכ"ל Team8 ומפקד יחידת 8200 לשעבר, "החזון שלנו היא לאתר את הבעיות שקיימות כרגע במשולש הזה - ביג דאטה, בינה מלאכותית וסייבר - ולפתור אותן באמצעות המודל הייחודי שלנו".

מהו המודל הזה? לפי היו"ר יובל שחר, "בחמש השנים שבהן אנחנו עובדים הצלחנו לזקק את תהליך החשיבה על בעיה גדולה לשלושה שלבים, שבסופם יש לנו את היכולת לבנות חברה עם סיכוי לעשות משהו גדול.

"השלב הראשון הוא אירוע פורמלי שבו אנחנו מציגים לשותפים האסטרטגיים שלנו את הבעיה, ומקבלים מהם פידבק כדי לראות שאנחנו מבינים אותה נכון. במקביל אנחנו מתחילים לחפש יזם או שניים שיש להם זיקה לתחום, עם יכולות שידהימו אותנו. אם הצלחנו להגדיר את הבעיה, אנחנו ניגשים לשלב השני יחד עם היזמים שבחרנו, וחוזרים לשותפים עם פירוט על כל שלבי הפתרון. אחרי זה אנחנו ניגשים ליישום הפתרון עצמו, כשבדרך כלל יש כבר צוות לחברה, ובדרך כלל מטמיעים אותו אצל חלק מהלקוחות שלנו. כשיזמים מגיעים לחברה בינלאומית ומציגים לה פתרון קשה להם להצליח. אצלנו, ליזמים יש סוג אחר של אינטראקציה איתם, כי הם היו חלק מהתהליך של פיתוח המוצר". 

מה מאפיין את היזמים האלה?

"בהרבה מקרים הם היו לידרים טכנולוגיים באיזושהי חברת טק משמעותית, אבל עוד לא הקימו חברה משלהם. ויחד איתם אנחנו עוטפים את זה ועוזרים להם להקים חברה - והם לוקחים את זה משם. לפעמים יזמים פונים אלינו אחרי שהיו להם כבר הצלחה או שתיים, ואומרים שעם הפלטפורמה שלנו הם יוכלו לפתור בעיות הרבה יותר גדולות".

על בסיס המודל הזה הוקמה ב-2015 סיגניה, שמכשירה ארגונים להתמודדות עם מתקפות סייבר עליהם, ונשמרה מתחת לרדאר עד לפני כשנה. במהלך התקופה החברה גייסה אמנם סכום נמוך יחסית, אך החלה לספק את שירותיה לחברות מובילות בעולם והגיעה לרווחיות. מבחינת צפריר, זוהי הדגמה ליעילות המודל: "החברה נולדה בשיתוף עם קבוצת מחקר שלנו, שתפקידה לזהות את הבעיות וההזדמנויות בשוק שבו היא פועלת. סייענו להם בגיוס קבוצת טאלנטים ייחודית ברמה בינלאומית, עם הבנה של התקפה והגנה בסייבר בשילוב עם מומחיות עסקית. שלישית, לסיגניה לקוחות רבים מסביב לעולם, כולל חברות Fortune 500. רבים מהם נכללים ברשת הקשרים והשותפויות שלנו".

מלבד סיגניה, Team8 מפעילה כיום בגלוי את החברות קלארוטי, המפתחת תשתיות אבטחת סיייבר עבור רשתות תעשייתיות, הייסולייט, המפצלת את מערכת ההפעלה בארגונים לשתי מערכות נפרדות בעלות רמות אבטחה שונות, ואילוסיב נטוורקס, המשתילה מידע שגוי במערכות מחשב במטרה להטעות האקרים. בנוסף ידוע על שתי חברות נוספות שפועלות במסגרת הקבוצה: דואליטי, המתמחה באנליזה של מידע מוצפן, ופורטשיפט המפתחת כלים לאוטומציה של תשתיות מאובטחות. שתי חברות נוספות טרם נחשפו.

בדומה לחברה שנמכרה, גם החברות האחרות של Team8 מתמקדות בצמיחה מהירה, עבודה עם לקוחות גדולים וכניסה מהירה לשוק. בניגוד אליה, הן דווקא נוטות לגייס במהירות סכומים גדולים, ולהיעזר לשם כך ברשת הקשרים של Team8. קלארוטי, לדוגמה, גייסה השנה 60 מיליון דולר, שמצטרפים ל-33 מיליון בסבבים קודמים - סבב שהתאפשר לדבריה בזכות צמיחה של 300% בהזמנות לעומת השנה הקודמת. לקוחות החברה לא נחשפו, אך המשקיעה שהובילה את סבב הגיוס היא טמאסק, הרוכשת של סיגניה.

הייסולייט בחרה לגייס סבב שני עוד בטרם חלפה שנה מאז הסבב הקודם, לדבריה בשל העובדה שהמוצר זכה לביקוש גבוה במיוחד מאז הושק בינואר השנה. את הסבב, בגובה 18 מיליון דולר (8 בסבבים קודמים), הובילו אינוביישן אנדבורס ובסמר, שתיים ממשקיעותיה של Team8 עצמה. גם אילוסיב נטוורקס גייסה עשרות מיליוני דולרים, בין היתר ממיקרוסופט - שותפה נוספת של קבוצת הסייבר הישראלית.

ומה עם נשים? "בחברות הבאות"

את Team8 הקים צפריר יחד עם ישראל גרימברג, לשעבר ראש אגף הסייבר ב-8200; לירן גרינברג, ששירת כקצין ביחידה; והיזם רוני זהבי, שכיום אינו פעיל ב-Team8 ועומד בראש הסטארט-אפ Hi Bob. היזם הסדרתי והמשקיע יובל שחר משמש כשותף מנהל ויו"ר הדירקטוריון בקבוצה. לצד השותפות האסטרטגיות הנוכחות, בעבר סייעה רשת הקשרים של המייסדים לרתימת חברות כמו סיטי בנק, קוואלקום ו-AT&T להשקיע בקבוצה. עד לאחרונה מבנה העבודה מול המשקיעות לא היה קבוע והיווה מעין פיילוט, עד אשר התמסד במסגרת השותפות החדשה והקרן השנייה.

מה למדתם בחמש השנים האחרונות, מאז הקמת הקבוצה?

שחר: "למדנו שבעולם שבו הכל מחובר מכל הכיוונים והכל זמין לכולם, ארגונים לא יכולים להרשות לעצמם להתנהל כמו בעבר. לפני 10 שנים עוד לא הבינו שסייבר הוא כזה איום גדול, אז ארגונים היו בונים פתרונות שיתנו להם ערך עסקי, ושמים עליהם הגנה אם ראו שצריך. היום נוצר מצב שארגונים מפנים לנושא הסייבר תקציבי ענק. מצד שני, כולם מבינים שכדי להישאר תחרותיים הם צריכים להשקיע גם בעולמות הביג דאטה וה-AI, אבל אנחנו מגיעים מעולם הסייבר, ויודעים שצריך לבנות את הפתרונות האלה כך שיהיו עמידים. אנחנו מאמינים שהיום יש לנו את הכלים לכך שהדברים האלה יתחברו לאחד". 

נדב צפריר / צילום: איל יצהר

איך תיישמו את מה שלמדתם בקרן החדשה? אתם מתכוונים לשנות משהו?

צפריר: "ב-5 השנים האחרונות התמקדנו בבעיות של סייבר פרופר - מהם הדברים הנוראים שיכולים לקרות לארגון ואיך למנוע אותם. זה מה שעשינו עם קלארוטי, סיגניה והייסולייט. עכשיו אנחנו לא רוצים להתמקד בבעיות שיקרו אלא בדברים הטובים שעלולים לא לקרות, כי הארגונים האלה לא ירצו לשתף מידע, וכי הרגולטור לא יאפשר לשתף את כל המידע. כלומר, אנחנו רוצים לאפשר לארגונים האלה לנצל את הביג דאטה שלהם כדי לנוע ולהתפתח מהר יותר.

"בכל תחום שתסתכלי עליו יש הזדמנויות אדירות במשולש הזה של ביג דאטה, בינה מלאכותית אמיתית וסייבר. בביולוגיה, לדוגמה, אמנם הגענו לריצוף הגנום האנושי, אבל אי אפשר להריץ עליו אלגוריתמיקה ולרפא מחלות, כי אי אפשר לשתף את המידע בצורה בטוחה. אנחנו רוצים לזהות את ההזדמנויות האלה והבעיות האלה, ולאפשר לחברות לרוץ קדימה בצורה בטוחה ובעלויות נמוכות" .

אחרי האקזיט הראשון, נראה שהפלטפורמה של Team8 הולכת והופכת מהבטחה מעורפלת משהו למציאות. השותפות האסטרטגית החדשה שלה מייצרת מתכון מרשים למדי להקמת סטארט-אפים מוצלחים: קשר לחברות גדולות שיכולות לסייע בהגדרת בעיות ופתרונות, וכן עשויות להפוך ללקוחות או למשקיעות, וכן צוות של מגייסים אשר מאתרים את היזמים המושלמים - מיחידות סייבר ויחידות טכנולוגיות מובחרות - הן לצוותי הסטארט-אפים שמוקמים בפלטפורמה, והן לצוות של Team8 עצמה.

אלא ההשקעה של הקבוצה בגיוס יוצאי יחידות טכנולוגיות מתרחשת במקביל לכך שהשיח על גיוון בהייטק הולך ומתחזק. כך יוצא שבזמן שנשמעים קולות רבים הקוראים להגברת השילוב של ערבים, נשים וחרדים בהייטק (כפי שאפשר היה לראות בפרשת התמונה של מרקל), Team8 משמרת - גם אם לא במכוון - את יחסי הכוחות בתעשייה. ברוב הגדול של המקרים היזמים שהיא מתארת הם גברים יהודים, יוצאי יחידות המזוהות עם אוכלוסייה מבוססת כלכלית וחברתית, ומעניקה להם הזדמנויות שלמייסדי סטארט-אפ עצמאיים יהיה קשה עד בלתי אפשרי להשיג בזמן קצר כל כך, אם בכלל.

בחברות של Team8 שנחשפו עד כה יש רק יזמת אחת, וגם בהנהלת הקבוצה עצמה ובדירקטוריון מספר הנשים נמוך ביותר. עם זאת, צפריר אומר שבבחינת כלל עובדי הקבוצה "אנחנו די מאוזנים, כמעט חצי-חצי מבחינת גברים ונשים וזה יצא ככה באופן טבעי. גם בחברות הבאות שאנחנו הולכים לחשוף יש שלוש יזמיות מאוד חזקות. זה מאוד חשוב לנו, ובעתיד יצטרפו נשים גם לדירקטוריון ולהנהלה".

עוד כתבות

ג'רום פאוול, יו''ר הפרדל ריזרב / צילום: ap, Andrew Harnik

כאב הראש של הפד רק גובר ובשווקים מיואשים

העלייה המחודשת של האינפלציה לא תאפשר לפד להוריד את הריבית ● היום יתפרסמו נתוני מדד ה-PCE החודשיים, אך אין מקום לתקווה רבה ● המטרה של הבנק המרכזי היא דואלית: לשמור על תעסוקה מקסימלית תוך הגעה ליציבות מחירים

פרופ' אוריאל אבולוף / צילום: יוסי זמיר

די לפוליטיקה של פחדים: המומחה שמסביר איך ניתן להתמודד עם השסעים בחברה הישראלית

פרופ' אוריאל אבולוף, מומחה לפוליטיקה של הפחד, משוכנע שהחברה הישראלית מונעת מחשש תמידי לגורלה - מה שתורם לשסע הפנימי בה גם היום ● "ברגע שמתעורר הפחד, אנו מתקשים לחשוב ולהושיט יד לאנשים אחרים מחוץ למעגל" ● בראיון לגלובס הוא מסביר איך ניתן לשנות זאת ומה המפתח להשבת האמון בינינו

פט גלסינגר, מנכ''ל אינטל / צילום: ap, Seth Wenig

אינטל פיספסה את התחזיות, פרסמה תחזית קודרת והמניה צוללת

הרווח המתואם היה 18 סנט למניה לעומת צפי לרווח של 14 סנט ● חטיבת היצור הכניסה רק 4.4 מיליארד דולר וירדה בכ-10% ברבעון הראשון ביחס לרבעון המקביל אשתקד ● המניה יורדת ב-9% במסחר המאוחר, אובדן של 13.5 מיליארד דולר בערב אחד

אסדת הקידוח איתקה. בעיגול: יצחק תשובה / צילום: אתר החברה, שלומי יוסף

האם העסקה הזו תשנה את מומנטום המניה של יצחק תשובה?

החברה הבת של קבוצת דלק סיכמה על רכישת פעילות נפט וגז בים הצפוני, לפי שווי של קרוב למיליארד דולר, בדרך של מיזוג ● איתקה צופה כי בעקבות הרכישה תחלק דיבידנדים שמנים לבעלי המניות שלה בשנתיים הקרובות ● אז למה מניית החברה נופלת בבורסת לונדון?

רונן דר ועומרי גלר, Run:AI / צילום: Run:AI

היזמים מכרו את הסטארט־אפ לחברה הלוהטת בעולם. כמה יקבלו העובדים?

בזמן שהיו דוקטורנטים להנדסת חשמל בתל אביב, הרבה לפני ש-AI הפך לטרנד הלוהט של השווקים, חברו להם יחד עמרי גלר ורונן דר להקמת חברה בתחום - Run:AI ● מי הייתה המשקיעה הראשונה שהביעה בהם אמון, מתי הבינו שבינה מלאכותית תהיה הדבר הבא, ואיך השפיעה עליהם המלחמה ● אתמול החברה נרכשה רשמית ע"י אנבידיה בסכום המוערך בכ-720 מיליון דולר

וול סטריט / צילום: Unsplash, Roberto Júnior

מסחר מסביב לשעון? בוול סטריט שוקלים שינוי קיצוני

בורסת ניו יורק שלחה סקר לסוחרים בנושא מפתיע במיוחד ● על פי דיווח בפייננשל טיימס, הבורסה בדקה מה דעתם על מסחר מסביב לשעון - 24/7, או 24 שעות בשבוע המסחר ● ומי מציע את זה כבר היום?

עלי רזא אסגארי, שהיה גנרל במשמרות המהפכה ועקבותיו נעלמו ב-2007 / צילום: ויקיפדיה

האיראנים טוענים: בכיר במשמרות המהפכה ערק לארה"ב. ומה הקשר הישראלי?

סוכנות הידיעות איראן אינטרנשיונל מדווחת כי עלי רזא אסגארי, בכיר לשעבר במשמרות המהפכה שעקבותיו נעלמו ב-2007, מתגורר בארה"ב תחת זהות בדויה ● אסגארי נחשב לדמות קרובה מאוד לראש הזרוע הצבאית של חיזבאללה, עימאד מורנייה, שחוסל ב-2008 בסוריה

סונדאר פיצ'אי, מנכ''ל גוגל / צילום: Associated Press, Tsering Topgyal

גוגל את היכתה את הציפיות ותחלק לראשונה דיבידנד; המניה מזנקת ב-13% במסחר המאוחר

הכנסות החברה היו הרבה מעל הציפיות, 80 מיליארד דולר לעומת צפי של 78.6 מיליארד ● הרווח היה 1.89 דולר למניה, ב-20% מעל הצפי ● החברה תחלק לראשונה בתולדותיה דיבידנד ותבצע רכישה חוזרת של מניות

משרדי גוגל / צילום: Shutterstock

בדרך לשווי של שני טריליון דולר: זו המנצחת הגדולה של עונת הדוחות

גוגל הפתיעה לטובה בדוחות, מה שהוביל לזינוק חד בשווי המניה - החברה צפויה להגיע לשווי שוק של שני טריליון דולר, ולעקוף את אנבידיה ● בנוסף, החברה הכריזה לראשונה על חלוקת דיבידנד רבעוני ● "השוק פחד נורא מזה שגוגל תצטרך להגדיל את ההשקעה שלה ללא צמצום ממשי בהוצאות", אומר גורם בשוק

מייסדי Deci / צילום: יח''צ

דיווח: אנבידיה בדרך לרכוש חברה ישראלית נוספת

חברת הסטארט-אפ דסי (Deci AI), אחת משלוש החברות הישראליות המפתחות מודלים של שפה, הוקמה לפני ארבע שנים בלבד וגייסה עד כה 55 מיליון דולר ● אמש רכשה אנבידיה את ראן איי.איי (Run:AI) הישראלית, בכ-680 מיליון דולר

בארה"ב שואלים: איך "יהודים הם נבלים ומחבלי חמאס הם גיבורים"?

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה ● והפעם: איראן חותמת על שמונה הסכמים כלכליים וביטחוניים עם פקיסטן ● התקשורת בלבנון דנה בשאלה איך תיראה המדינה ביום שאחרי הלחימה ● והמחאות נגד ישראל בקמפוסים תופסות את הכותרות בארה"ב ● כותרות העיתונים בעולם

גיל שויד / צילום: כדיה לוי

צ'ק פוינט הציגה דוח חזק; אך התחזית מאכזבת

צ'ק פוינט עקפה את תחזיות האנליסטים בשורת הרווח וההכנסות ● החברה מפספסת את צפי האנליסטים לרבעון השני של השנה והמניה יורדת ● בחברה עדיין מחפשים מנכ"ל חדש שיחליף את גיל שויד

צבי לנדו, מנכ''ל סולאראדג' / צילום: איל יצהר

מניית סולאראדג' הידרדרה לשפל של 5 שנים בעקבות תוצאות פושרות של המתחרה

דוחות אנפייז האמריקאית לימדו על התאוששות איטית מהצפוי בשוק הסולארי שבו פועלת החברה מישראל ● מניית סולאראדג' צנחה ב-41% מתחילת השנה

וול סטריט / צילום: Shutterstock

וול סטריט ננעלה בירידות; מטא צללה ב-10%, אנבידיה עלתה ב-4%

נאסד"ק ירד בכ-1% ● הערב יפרסמו אלפאבית, מיקרוסופט ואינטל את דוחות הרבעון הראשון, מה צפוי? ● מיזוג ענק בשוק כריית הנחושת ● מניות השבבים עולות ● IBM ירדה ב-9%, רוכשת את האשי קורפ ● המניה המועדפת על ביל אקמן זינקה לאחר הדוחות ● הצמיחה בארה"ב ירדה במפתיע, מחר יתפרסם מדד מחירי ההוצאה הפרטית, מדד האינפלציה המועדף על ידי הפררל ריזרב

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

השר בן גביר נפגע בתאונת דרכים: מצבו קל-בינוני

בן גביר הגיע לזירת הפיגוע ברמלה, התראיין וכשעזב את המקום - היה מעורב בתאונת דרכים • רכבו של השר התהפך והוא פונה לטיפול רפואי • לפי עד ראייה: רכב השר חצה באור אדום • ארבעה בני אדם נוספים נפצעו בתאונה, מצבם קל-בינוני

ישראל לשם וקרן כהן חזון / צילום: רמי זרנגר

"לידה אני תלמיד בכיתה א": העורך דין הבכיר והיזמת המצליחה חושפים את השותפות

20 שנה שישראל (רלי) לשם וקרן כהן חזון הולכים יחד, וחברת תורפז תעשיות שהקימו, שמפתחת ומייצרת תמציות טעם וריח, כבר שווה 1.7 מיליארד שקל וחולשת על 17 חברות ● הוא בעל אחד ממשרדי עורכי הדין הגדולים בארץ אבל מרגיש לידה "כמו בכיתה א'" ● היא תעשיינית בנשמה אבל זוקפת לו הרבה מההצלחה ● זה ראיון זוגי ראשון

מאיר בן שבת, ראש המל''ל לשעבר / צילום: מאיר אליפור

המומחה שמסביר: זה מה שתנסה ישראל לעשות ברפיח

מאיר בן שבת, שכיהן בעבר כראש המל"ל, מתאר בשיחה עם גלובס את מטרות הפעולה הצבאית הצפויה ברפיח, ומסביר כי גם אחריה, תידרש עבודה רבה כדי להביא למציאות אחרת ברצועת עזה ● לגבי המשא ומתן לעסקת החטופים, הוא מודה: "הלחץ על חמאס לא היה בעוצמה שדחקה בו להתפשר על דרישותיו ההזויות"

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Daniel Cole, Toby Melville)

״הטיסות יוצאות״, מכריז סונאק, ומוכן לגרש את המהגרים

מנהיג השמאל הקיצוני בצרפת "יודע את ההבדל בין יהודי לבין צלף של צה"ל" ● טראמפ מרשה לקונגרס לסייע לאוקראינה ● "הטיסות יוצאות", מכריז ראש ממשלת בריטניה, ומוכן לגרש מהגרים ● טסלה מאבדת את הדמוקרטים ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם

מטוס B-52 שנושא עליו את טילי המיקרו־גל / צילום: Reuters, Michael Clevenger / Courier Journal / USA TODAY NETWORK

חודר בונקרים ומשבית כורים גרעיניים, ללא פגיעות בנפש: הנשק האמריקאי שיכול לשנות את מאזן הכוחות מול איראן

הכתבה הזו הייתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס, ועל כן, אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● לפי חשיפת "דיילי מייל" הבריטי, ארה"ב פרסה בחשאי מערכת טילי מיקרו-גל, שהפעימות האלטקרו-מגנטיות שהם פולטים יכולים להשבית כל מכשיר אלקטרוני – כולל מתקני גרעין תת קרקעיים ● איך היא עובדת?

וול סטריט / צילום: Shutterstock

שבוע המסחר הטוב מנובמבר: נאסד"ק קפץ ב-2%

מניית גוגל זינקה בכ-10%● אינטל איבדה כ-9% ● מדד ניקיי הוסיף 0.8%, מדד שנחאי התחזק ב-1.2%, מדד שנזן עלה ב-2.2% וקוספי הוסיף 1% ● נעילות ירוקות גם בבורסות אירופה ● ה-PCE - מדד האינפלציה המרכזי של הפד - עלה ב-2.8% בחודש מרץ, גבוה מהצפוי