גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

ג'ק מא: "ב-20 השנים האחרונות, הפכנו אנשים למכונות, ב-20 השנים הבאות, נהפוך מכונות להיות כמו אנשים"

(עדכון) ● בין אורחי הוועידה נמנים סגן נשיא סין וואנג צ'י-שאן, יו"ר עליבאבא ג'ק מא ומנכ"ל גוגל לשעבר אריק שמידט ● הוועידה תציג את ההמצאות הטכנולוגיות פורצות הדרך שיצאו מישראל, ואת תרומתה של החדשנות הישראלית להתמודדות עם אתגרי העתיד ● בוועידה ייחתמו שמונה הסכמים משותפים בין ישראל וסין

בנימין נתניהו וסגן נשיא סין וואנג צ'י-שאן / צילום: משרד החוץ, מירי שמעונוביץ
בנימין נתניהו וסגן נשיא סין וואנג צ'י-שאן / צילום: משרד החוץ, מירי שמעונוביץ

סגן נשיא סין וואנג צ'י-שאן, מייסד ויו"ר עליבאבא, ג'ק מא, מנכ"ל גוגל לשעבר אריק שמידט, היזמית ושרת החדשנות הבריטית לשעבר, הברונית ג'ואנה שילדס וסגן נשיא בכיר בפייסבוק, דיוויד מרכוס, הם רק חלק מהאורחים בוועידת ראש הממשלה לחדשנות, שהתחילה אתמול (ד') ומתקיימת גם היום בירושלים ובתל אביב

"במשך 70 שנה ישראל הפכה ממדינה הגירה עם יסודות חלשים לאחת המדינות החזקות ביותר במזרח התיכון בשל החדשנות", כך אמר היום סג נשיא סין באירוע השקת מרכז החדשנות. "גם בסין, במשך 40 השנים האחרונות היא הפכה לאחת המדינות החזקות העולם, מהמדינה הנכשלת שהייתה בעבר. בן שתי המדינות יש הרבה מן המשותף, והרבה מאוד שניתן להשיג באמצעות שיתוף פעולה. זה ייתן תוצאות וימנף את היתרונות של שתי המדינות, וייתן רווחה גם לאנשי שתי המדינות עצמן וגם לאנשי הועלם כולו". צ'י-שאן הוסיף כי "הביג דאטה והענן משנים את שוק העבודה, ואת החסים בין האומות והעמים. כדי לייצר מנועים לצמיחה ולחדשנות טכנולוגית רוצים להבין את האתגרים. סין רוצה לעבוד עם כל מדינה בעולם כדי ליצור כוח חדשני מבחינת הנוף הכלכלי בעולם, ולעשות זאת עבור האנושות כולה".

יו"ר עליבאבא ג'ק מא גם נשא דברים מעל במת ועידת ראש הממשלה לחדשנות. "המהפכה הטכנולוגית הראשונה שחררה את הכוח הפיזי של בני האדם, המהפכה השנייה שחררה את המרחק, וזו המהפכה השלישית - ששחרה את המוח. אנחנו נכנסים לעולם חדש, וכל מהפכה טכנולוגית גורמת לזעזוע: המהפכה הראשונה גרמה למלחמת העולם הראשונה, המהפכה השנייה גרמה למלחמת העולם השנייה. אנחנו לא צריכים מלחמה שלישית. אבל אם נלחם - זו צריכה להיות מלחמה נגד עוני, ונגד מחלות", אמר מא. "אני חושב שהדרך לעשות זאת זה חינוך. בעשרים השנים האחרונות, הפכנו אנשים למכונות, ב-20 השנים הבאות, נהפוך מכונות להיות כמו אנשים. תאהבו את זה או לא - זה מה שמגיע. מערכת החינוך שלנו צריכה להשתנות ככה שתלמד ילדים לעשות דברים שאנשים יכולים לעשות ומכונות לא. יזמות וחדשנות היא מה שהופכת את החזון לחלום. מה שאני רוצה לומר - אינטליגנציה מלאכותית, רובוטים, ומכונות - אל תדאגו מזה, אנשים הם הרבה יותר טובים ממכונות, כי למכונות יש רק צ'יפים, אבל לאנשים יש לב".

ג'ק מא נואם בוועידת החדשנות היום / צילום: אורי ברקוביץ'

מא התייחס בדבריו גם לשימוש של עליבאבא בטכנולוגיית מחשוב ענן: "ה-11 בנובמבר הוא יום הקניות הגדול ביותר בסין. בשנה שעברה, 80 מיליון איש הגיעו בשנייה הראשונה של אותו היום. אם לא היינו יכולים לשרת את כולם היינו פושטים רגל. אנשים אמרו לי, איך השקעת בפיתוח מחשוב ענן בלי שאתה מבין בטכנולוגיה? וזה נכון, אני לא מבין כלום בטכנולוגיה, אני מפחד מטכנולוגיה. ולכן אמרתי, שאם אני יכול להשתמש בהמצאה, 80% מהאנשים יוכלו להשתמש בה".

ביחס לישראל הוא הוסיף כי חדשנות ישראלית נובעת מהכרח: "בישראל אין משאבים, אין מים, אבל יש פה חדשנות, למען ההישרדות. אין לכם יהלומים, אבל יש לכם את אחת הבורסות ליהלומים הגדולים בעולם. אין לכם מים אבל אתם אחד מיצואני הפירות הגדולים לאירופה. זה מדהים".

דיויד מרכוס, סגן נשיא בכיר בפייסבוק, דיבר גם הוא על במת הועידה. "הקשר הראשון שלי לטכנולוגיה היה בביקור בישראל כנער, והיו בישראל הרבה טכנולוגיות. באותו הזמן גרתי בשווייץ, ולא היו שם הרבה יזמים וטכנולוגיות בזמנו", הוא אמר. מרכוס, יזם בעברו, ניהל עד לאחרונה את חטיבת ההודעות והמסנג'ר בפייסבוק העולמית, ובימים אלה הקים את חטיבת הבלוקצ'יין של החברה עם צוותים בארה"ב ובישראל.

לגבי השנה מלאת השערוריות שעברה על החברה אמר מרכוס: "יש לנו חוזה עם אנשים שמשתמשים במוצרים שלנו, והגנה על המידע שלהם הוא בחשיבות עליונה. מה שקרה עם הפרצה הפריע מאוד למארק ולי, וזה מאוד רציני וזה לא צריך לקרות. אנחנו עומדים ללמוד הרבה מהמקרה הזה, ולעשות כל מה שנוכל כדי למנוע מכך לקרות שוב". לדבריו, בלוקצ'יין עשוי לספק פתרונות בטווח הרחוק, גם לבעיות הללו: "אני חושב שבלוקצ'יין יכול לשנות הרבה דברים. אנשים רוצים להיות בשליטה על המידע שלהם ועל איך שהם משתמשים בשירותים, ולא שיהיה גוף מרכזי אחד שישלוט בכל זה. אני חושב שבלוקצ'יין יכול לעזור בכך, אבל אנחנו עוד צריכים לעבוד על הטכנולוגיה הזאת ולקחת אותה קדימה". הוא הוסיף כי "הבעיה בפייסבוק, והיופי בה, הוא ש-2.2 מיליארד משתמשים פעילים בפלטפורמה מדי חודש. שירותי הודעות רואים עלייה עצומה בזמן השימוש בהם בחודשים האחרונים, ואני לא חושב שלבלות זמן בלהתחבר עם אנשים זה כל כך רע".

במהלך האירוע, הולוגרמה של שמעון פרס הקריאה את צוואתו, בה יחל להמשך התפתחותה הטכנולוגית של ישראל וקרא לקדמה טכנולוגית מוסרית שתקדם שלום ודו קיום בין עמי העולם. לאחר מכן בנו של שמעון פרס ז"ל, חמי פרס דיבר באירוע ואמר: "הלוואי ואבי היה איתנו כאן היום. אנחנו חיים בעידן בו ההתקדמות החדשנית הכה לחשובה ביותר. אומות נסמכות על המוח ולא על הכח. זה סיפור של מעבר מהעולם הישן, לעולם החדש של העתיד. ישראל נולדה מתוך לחלום של המייסדים, מתוך הכרח. המצאנו בשביל חקלאות, מי שתיה, בטחון, בשביל הגנה ומקלט למשפחות שיוכלו לשוב הביתה.

"ישראל, מדינת הסטארט-אפ נבנתה על חדשנות ממש מיום היווסדה. אבי היה גאה מאוד בישראל ובכך שהפכה למדינת החדשנות. הוא תמיד אמר שהחדשנות תהפוך את העולם למקום טוב יותר, ושאנחנו חייבים לעודד את החדשנות למען הרדיפה אחר השלום. זו ההתחייבות שלנו, לעולם לא להפסיק לקדם את השלום, ולמצב את ישראל בחזית שלל החדשנות הגלובלית".

הוועידה מציגה את ההמצאות הטכנולוגיות פורצות הדרך שיצאו מישראל, ואת תרומתה של ה חדשנות הישראלית להתמודדות עם אתגרי העתיד בתחום בריאות, מזון, חקלאות, סייבר וקיימות. בוועידה, אותה יארח ראש הממשלה לראשונה, ישתתפו מאות יזמים ומנהלים בכירים מישראל, בהם גיל שוויד, אמנון שעשוע, ד"ר איה סופר, עפרה שטראוס, מריוס נכט, קירה רדינסקי ועוד.

ועידת ראש הממשלה לחדשנות, ביוזמת משרד התרבות והספורט ובשיתוף מרכז פרס לשלום ולחדשנות, מארחת עשרות משלחות מהעולם ביניהן ארה"ב, סין, איטליה, צרפת, אוסטרליה, בריטניה, קוריאה, מקסיקו, שוויץ, אוגנדה, סינגפור, איטליה, רוסיה, הונג קונג, פרו, גרמניה ועוד. במסגרת הוועידה יושק "מרכז החדשנות של ישראל" ויתקיימו דיונים מיוחדים ושולחנות עגולים בין הצוותים הבינלאומיים במטרה לייצר פתרונות לבעיות גדולות איתן מתמודדות מדינות רבות בעולם וכיצד הטכנולוגיה, המחקר והידע הישראלי יכולים לתרום לפיתוח פתרונות.

ביקורו של סגן נשיא סין מהווה את ביקור האישיות הבכירה ביותר שמגיעה לישראל מסין ב-18 השנים האחרונות. במרכז הביקור של סגן נשיא סין בישראל יעמדו השיחות בין משלחות ישראל וסין בפורמט בין ממשלתי G2G. בוועידה ייחתמו שמונה הסכמים משותפים בתחומי מדע וטכנולוגיה, מדעי החיים, חדשנות, בריאות דיגיטלית, חקלאות. רה"מ וסגן נשיא סין יחתמו על התכנית התלת-שנתית החדשה של הוועידה.

אתמול קיבלו ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו את פניו של סגן הנשיא במעון ראש הממשלה בירושלים והוא אף חתם בספר האורחים. היום יקבל ראש הממשלה את סגן נשיא סין לשיחה במשרד החוץ בירושלים, ואחר הצהריים תיפתח הוועידה בנאומי ראש הממשלה והאורחים. לאחר מכן יוענק פרס ראש הממשלה לחדשנות לשלוש חברות סטארט-אפ ישראליות.

ביום חמישי יחנך "מרכז החדשנות של ישראל" במרכז פרס לשלום ולחדשנות ביפו. בשל מזג האוויר הקשה הצפוי, הועבר האירוע מחצר הבניין ביפו לגני התערוכה בתל אביב. מרכז החדשנות החדש משמש כחלון ראווה של ההייטק הישראלי, והוא מציג את ההמצאות הישראליות שיצאו מישראל, ואת תרומתה של החדשנות הישראלית להתמודדות עם אתגרי העתיד בתחום בריאות, מזון, חקלאות, סייבר וקיימות. כמו כן מוצגות במרכז יכולות ההייטק הנוכחיות של חברות הסטארט-אפ הישראליות בתצוגה שתתעדכן מדי שנה. על פני ארבע קומות מוצגים במקום 100 האירועים שהפכו את ישראל לאומת סטארט אפ ניישן, באמצעות מייצגים, דגמים ואבות טיפוס של ההמצאות הישראליות, ונוכחות של הממציאים הישראלים בהולוגרמות אינטראקטיביות.

הקמת מרכז החדשנות של ישראל הייתה אחד מפרויקט הדגל של הנשיא שמעון פרס לפני מותו. לפני כשנתיים הניח ביחד עם הנשיא ריבלין וראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו את אבן הפינה למרכז החדשנות של ישראל שנחנך השבוע. בהקמת מרכז החדשנות השתתפו התעשייה האווירית, התאחדות התעשיינים ,אינטל ,צק פוינט, אורבוטק ואדמה והן יעבירו סדנאות וימי עיון במרכז לצד השקות ואירועים חשובים ופורצי דרך כל אחת בתחומה.

עוד כתבות

פליטים עזתים ברפיח / צילום: Reuters, IBRAHEEM ABU MUSTAFA

המומחה שמסביר: למה החליטו בעולם שרפיח היא הקו האדום

פלישת צה"ל לרפיח, בין המעוזים האחרונים של חמאס בעזה, עומדת בלב הדיון על עתיד המלחמה ● "העיר הפכה לסמל של המצוקה הפלסטינית והפליטות בעיני העולם", אומר ד"ר הראל חורב, מומחה לחברה הפלסטינית ● בראיון לגלובס הוא מסביר מדוע ישראל טועה בהתנהלותה ברפיח, מתייחס לפלונטר מול ארה"ב ומסביר מדוע חמאס ממשיך לסרב לעסקת חטופים

מנכ''ל האוצר שלומי הייזלר בוועידת מרכז הנדל''ן באילת / צילום: נאו מדיה

מנכ"ל האוצר נגד מנהל רשות המסים: "מס דירה שלישית ירחיק משקיעים משוק הנדל"ן"

לפי מנכ"ל האוצר, שלומי הייזלר, החזרת "מס דירה שלישית" כבר בתקציב הקרוב לא נמצאת על הפרק ● על הביקורת שהעביר ינקי קוינט בכנס התשתיות של גלובס בשבוע שעבר, הוא עונה: "אמירות חמורות ואין בהן דבר וחצי דבר. באוצר יש אנשים מופלאים" ● וזו התוכנית שלו למלא את קופת המדינה, נוכח הגירעון המחמיר

ייצור השבבים / צילום: Shutterstock, Golubovy

חברות השבבים הישראליות שמשלמות על הקשחת הכללים

ביטול רכישת חברת שבבים ישראלים על ידי הענקית האמריקאית קוואלקום מתווספת לנסיגת אינטל מרכישת טאואר אשתקד ● לפי מומחים, מדובר במגמה מתעצמת של הקשחת העמדות מצד רגולטורים בעולם ● "חברות צריכות להתחיל לחשוב מראש על אלטרנטיבות", הם אומרים

משה ארבל, שר הפנים / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

בעקבות חשיפת גלובס: השר ארבל קורא לנתניהו לאפשר כניסת פועלי בניין פלסטינים לישראל

שר הפנים מציין במכתבו: "גוברות ההערכות כי אלפי פועלים פלסטיניים מיהודה ושומרון מועסקים שלא כדין בענף" ● הוא קורא לראש הממשלה לבחון הסדרה של הכנסת הפועלים לישראל, בין היתר על ידי בחינה פרטנית של כל פועל והגבלת גיל

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Mosa'ab Elshamy), אתר החברה, שאטרסטוק

באפריקה הצעירים מנצחים, וביפן מייצרים חיתולים רק בשביל קשישים

בסנגל בוחרים נשיא חדש וצעיר, ובאירופה רוצים להפקיע את הריבית הרוסית ● בינתיים, סין נזכרת שהיא אינה רוצה בחורבן המערב, וארה"ב מנסה למנוע את מושחתי העולם מלהלבין בנדל"ן ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם 

מישל וונטסוס, לשעבר מנכ''ל ביוג'ן / צילום: Quris

"ביוג'ן הייתה פסגת הקריירה שלי עד כה": המנכ"ל לשעבר מדבר על התוכניות לעתיד

מישל וונטסוס היה מנכ"ל ביוג'ן בתקופה שבה הייתה במוקד תשומת הלב בעקבות התרופה החדשנית שלה לאלצהיימר, אבל בסוף שילם בכיסאו על הכישלון שלה בשוק ● בראיון ל"גלובס", הוא מגיב על הביקורת שהושמעה נגדו, מספר אילו חברות מעניינות אותו עכשיו ומדבר על ההשקעה שלו בקיוריס הישראלית ● על המיזם החדש שהוא מקים בסינגפור, הוא עדיין לא מוכן לפרט

אייל בן סימון, מנכ''ל הפניקס / צילום: יחצ ענבל מרמרי

ביום האחרון לפני הפקיעה: מנכ"ל הפניקס אייל בן סימון מכר מניות

מנכ"ל הפניקס וסמנכ"ל הכספים שלו מימשו יחד 170 אלף אופציות במחיר של 37.48 שקל למניה ● המימוש בוצע יום לאחר שהחברה דיווחה על תוצאותיה הכספיות לשנת 2023, רווח של 1.1 מיליארד שקל המשקף תשואה להון של 10.5%

איציק וייץ, מנכ''ל קבוצת קרסו מוטורס / צילום: אלעד גוטמן

המספרים חושפים: כך הפך מותג בנזין סיני אלמוני למכרה הזהב של קבוצת קרסו

הכתבה הזו היתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● מהדוח השנתי של יבואנית הרכב עולה כי המותג צ'רי, שמכירותיו זינקו ב-2023, הקפיץ את נתח השוק שלה וסייע לה להציג רווח מכובד בתקופה קשה ● אבל ל"אסטרטגיה הסינית" הזו, שמשנה בצורה משמעותית את הפוקוס העסקי של הקבוצה, יש מחיר - ובראשו דריסת מותגים ותיקים

חיילים צרפתים מפטרלים בפריז / צילום: Reuters, Benoit Tessier

באירופה מתכוננים לאירוויזיון ואולימפיאדה תחת חשש כבד מחטיפות ופיגועים

אירוויזיון במאלמו, אליפות היורו בגרמניה ואולימפיאדה בפריז: שורת האירועים ההמוניים באירופה הקיץ, במקביל למלחמה בעזה והסיכון הגבוה לטרור איסלמי, מעלים את הכוננות בה לשיאים חדשים ● האמצעים שעל הפרק: שימוש ברחפנים והחזרת הנוכחות המשטרתית בגבולות

פרויקט תמ''א 38 בחיפה / צילום: פאול אורלייב

משרד המשפטים יוזם: יזמי התחדשות עירונית יתחייבו מראש על מועד מסירת הדירות

שורת תקנות שיזם משרד המשפטים, שיידונו בקרוב בוועדת הפנים של הכנסת, יחייבו יזמי התחדשות עירונית במתן מועדי מקסימום לאישור תוכנית הפרויקטים שלהם ואכלוס הדירות שהם מקימים ● תקנות בולטות נוספות הן חשיפת ערבויות מחייבות, גילוי ניגוד אינטרסים של היזמים, וידוא שהדיירים מבינים את ההסכם ועוד

ראסל אלוונגר, מנכ''ל טאואר סמיקונדקטור / צילום: ענבל מרמרי

ראסל אלוואנגר: "אני חייב הרבה לישראל. היא אפשרה לטאואר להפוך למה שהיא"

טאואר הייתה האקזיט המדובר של 2022, אולם הצעת הרכישה החלומית של אינטל נפלה ● המנכ"ל ראסל אלוואנגר ניצל אותה כדי להכניס רגל בדלת למפעל של אינטל בניו מקסיקו: "זו לא הייתה סטירת לחי גדולה. יש לנו עכשיו קיבולת ייצור" ● את דעותיו על המצב בישראל הוא שומר לעצמו: "להעיר על הנושא זה כמו להתארח אצל מישהו לארוחת ערב ולהגיד לו שהבית מבולגן"

מבצע לתשלום חלקי על דירה על הנייר / צילום: דרור מרמור

מספר הדירות שנרכשות רק עולה, אז למה נתוני המשכנתאות נמוכים?

נתוני המשכנתאות החדשות שניטלו ממשיכים לדשדש כבר כמה חודשים, למרות העלייה ברכישת דירות ● האם מבצעי הקבלנים המאפשרים לשלם רק 10% בתשלום הראשון ואת היתר במסירה, יתבטאו במשכנתאות בעוד שנתיים־שלוש?

המדינה החדשה שמצטרפת להליך נגד ישראל בהאג

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: רוב האמריקאים מתנגדים להמשך המלחמה, הממשלה הצרפתית מצהירה שלא סיפקה נשק לישראל מאז ה-7 באוקטובר, ואירלנד מצטרפת לתביעה נגד ישראל בהאג ● כותרות העיתונים בעולם 

קבינט המלחמה. ללא נשים במוקד קבלת ההחלטות / צילום: קובי גדעון-לע''מ

המלחמה חושפת את אוכלוסיית הנשים לסיכונים חריגים. איך אפשר להתמודד איתם?

מדור "המוניטור" של גלובס והמרכז להעצמת האזרח עוקב אחר ביצוע החלטות ממשלה משמעותיות ● הפעם, בשיתוף שדולת הנשים, על האתגרים שמציבה המלחמה בפני נשים ● נשים סובלות יותר מהיעדר ביטחון אישי וכלכלי - ובכל זאת הן לא נמצאות במוקד קבלת ההחלטות

צילומים: נועם מושקוביץ-דוברות הכנסת, אייל רדושיצקי, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

כועסים על היציאה לפגרה, אבל הבעיה עמוקה מזה

הבנקים כביכול תחת אש, אבל לא צפויים לספוג ריקושטים כבדים ● פגרת הכנסת מעוררת ביקורת, אבל לא היא הבעיה ● והטעם לפגם בפרס על צילום העיתונות ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

מערכת ReDrone של אלביט / צילום: אלביט מערכות

הנקמה של פוטין בהודו, ומערכת יירוט הרחפנים החדשה של אלביט

אלביט הציגה ללקוחות אירופאיים את מערכת היירוט המתקדמת שלה, אלג'יריה מצאה מענה בסין מול עוצמת המל"טים מתוצרת ישראל, ארה"ב שמה את מבטחה בלייזר, והנקמה של פוטין בראש ממשלת הודו • השבוע בתעשיות הביטחוניות

איל וולדמן / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

שר החינוך התקפל ולאיל וולדמן יוענק פרס ישראל

לפני מספר שבועות הודיע שר החינוך יואב קיש כי הוא מבטל את טקס פרס ישראל, זאת בין היתר על רקע הפרסומים כי אחד מן הזוכים הוא היזם איל וולדמן ● כעת, חזר בו קיש מעמדתו והוא מכריז כי הטקס יתקיים כסדרו בשדרות ● ומי עוד בין הזוכים?

ביתן של קבוצת צ'אנגן בתערוכת מכוניות בסין / צילום: ap, Ng Han Guan

קבוצת הרכב השלישית בגודלה בסין בדרך לישראל

משלחת בכירה של צ'אנגן (Changan) סינית נערכת לייצא לישראל, הכניסה של החברה לישראל היא חלק ממהלך ההתרחבות הגלובלית שעליו הכריזה השנה ● מרצדס E קלאס והקרוסאובר של פורד: הדגמים החשמליים שבדרך ● השבוע בענף הרכב

מירי רגב, ליכוד / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

ועדות חקירה ממלכתיות תמיד הטילו אחריות אישית על ראש הממשלה?

עד כמה חריפה הביקורת שנמתחה על נתניהו בדוח מירון בהשוואה היסטורית? בדקנו ● המשרוקית של גלובס

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP, דוברות הכנסת, שאטרסטוק

הדרך לאספקת הפגזים האמריקאיים לישראל עוברת בטורקיה

היחסים בין נשיא טורקיה, רג'פ ארדואן ונשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, מתהדקים למרות היחסים המעורערים שהיו בין השניים לאורך השנים ● מדיווח בלומברג, מתברר כי ארה"ב מנהלת מו"מ עם טורקיה לצורך רכישת פגזים וחומרי נפץ, שיאפשרו לה להאיץ את קצב הייצור שלה ולשלוח את חלקם לישראל