על רקע חתימת ההסכם בין משרדי האוצר והחקלאות לבין הנהגת הרפתנים הקיבוציים והמושביים בנוגע להסדרת שוק החלב, בשעות האחרונות קבוצה של רפתנים מושביים הגישה עתירה נגד ההסכם, תוך שהיא מבקשת להכריז על סכסוך עם התאחדות מגדלי הבקר ולעכב את יישום ההסכם בשוק החלב.

אותה קבוצת רפתנים פנתה בשעות האחרונות אל בית המשפט המחוזי בחיפה בבקשה לעכב את ביצוע הסכם שנחתם לפנות בוקר בין הנהגת הרפתנים לאוצר, "עד שיתברר האם ההליך של חתימת ההסכמות בשם הרפתנים נעשה כדין".

לטענת מי שמייצג את אותם רפתנים שמתנגדים להסכם - "ועד הפעולה של הרפתנים", מאחוריו עומדים כ-90 בעלי רפתות מושביות - ההחלטה לחתום על ההסכם מול האוצר נעשתה "במחטף, מבלי להתעמק במשמעויות הקשות לרפתנים מקבלת ההסכם - ובניגוד חמור לתקנון התאחדות מגדלי בקר".

בנוסף, בוועד הפעולה של הרפתנים טוענים כי על-פי תקנון התאחדות מגדלי בקר, "כאשר קיימת מחלוקת מהותית סביב החלטה של ההתאחדות - על הצדדים להיכנס להליך בוררות". לטענת ועד הפעולה, הליך כזה לא בוצע, ובשל כך הם גורסים כי "החתימה על ההסכם אינה חוקית". 

בהמשך, השופטת רבקה למרשטריך-לטר מבית המשפט המחוזי בחיפה הוציאה צו עיכוב זמני על ביצוע הסכם החלב שנחתם אתמול בין האוצר להתאחדות מגדלי בקר.

השופטת קבעה בהחלטתה כי היות שמחר (ג') יום שבתון במשק לרגל הבחירות לרשויות המקומטיות, אין מניעה להטיל את צו העיכוב על ביצוע ההסכם, עד שזה יידון לעומק בפני שופט מן המניין, וקבעה את הדיון ל-31 באוקטובר.