גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

שינויים בעולם התחתון: כן, זה אפשרי - למכור הלבשה תחתונה עם ערכים

ג'ואנה גריפיתס רצתה שהבגדים התחתונים של Knix יגרמו לנשים לדבר בחופשיות על הפלות, כריתות שד, בריחת שתן וסימני מתיחה ● אז במקום לייצר את התחתונים והחזיות ואז לקוות שנשים ירצו לקנות אותם, היא הלכה לדבר עם נשים, ואז ייצרה את הפריטים ● זה השתלם

צילום באדיבות Knix
צילום באדיבות Knix

ביום האם השנה, עברה ג'ואנה גריפיתס, המייסדת והמנכ"לית של מותג ההלבשה התחתונה לנשים Knix, את אחת החוויות הקשות ביותר: היא הייתה בשבוע העשירי להריונה, והבחינה בדם בתחתוניה. שש שעות ושתי בדיקות אולטרסאונד אחר כך, אחות בישרה לה ולבעלה שהיא עוברת הפלה ושהיא יכולה לצפות להמשך דימום קל. "היא טעתה", מספרת גריפיתס. "זה הרגיש יותר כמו שטף דם. הדימום שלי היה חזק יותר משלוש תחבושות סופר מקסי ושלוש פיג'מות, שכולן הוכתמו".

כמנהלת של חברת סטארט-אפ במימון עצמי שצומחת במהירות, גריפיתס עבדה בקביעות 12 שעות ביום. פריט של Knix נמכר בכל עשר שניות והחברה צפויה לשלוח חצי מיליון פריטים עד סוף השנה. היא מעסיקה כעת 37 עובדים ותצטרך לגדול ל-50 עובדים בחודשים הקרובים כדי לעמוד בקצב הצמיחה של המותג.

קמפיין של  Knix/ צילום:Knix

גריפיתס תהתה אם היא גרמה בעצמה להפלה הטבעית שעברה, בגלל עבודה מאומצת מדי או נסיעות תכופות מדי (כמעט מחצית מהנשים שעוברות הפלה טבעית מאשימות את עצמן - ולא בצדק). היא החליטה לעשות משהו עם הכאב שלה: היא החלה לעבוד על קמפיין פרסום ל-Knix סביב נושא הפוריות שבו הנשים יספרו על מה שעובר עליהן. "רציתי שנשים יוכלו לדבר בפתיחות על הכול", היא אומרת.

בסרטון שעלה באתר של Knix ובאינסטגרם של החברה בחודש שעבר, גריפיתס חולקת את הסיפור שלה עם הגולשות. אבל הקמפיין כולל גם ראיונות עם 50 לקוחות של Knix שמדברות על כל נושא שקשור לפוריות. חלקן מדברות על הרצון הנואש ללדת בלי שיהיו מסוגלות לכך. בדיון אחד, שלוש נשים מדברות על כך שאין להן כוונה להביא ילדים בכלל. "יש תחושה שאני פחות אישה כי אני לא רוצה להיות אמא", אומרת אחת מהן.

Knix ממתגת את עצמה כמותג שממציא מחדש את הבגדים התחתונים עם תוספות פונקציונליות כמו תחתונים שסופגים דם של מחזור או דליפות שתן, וחזיות שמספקות תמיכה ללא ברזלים. אבל השאיפות של גריפיתס גדולות יותר. באמצעות הרשתות החברתיות והפרסומים של Knix, היא יוצרת קהילה של נשים - ברשת ובחיים האמיתיים - שמתמקדת בקבלה של הגוף כפי שהוא.

באינסטגרם של המותג אפשר למצוא שורה אחר שורה של צילומים שבהן הלקוחות של החברה מציגות בגאווה סימני מתיחה מהשמנה או הרזיה או את הבטן הפוסט-הריונית שלהן. אחת הנשים, ניקי מק'קין, הצטלמה בחזה חשוף ושטוח, ועליו צלקות של כריתת שד כפולה בעקבות מחלת הסרטן. "נשים אינן רק הגוף שלהן והחזה וכל מה שהן באות איתו", היא אומרת בכיתוב לתמונה. "הכוח של הנשיות הוא פנימי".

"החלטתי בשלב מוקדם מאוד לא להשתמש בדוגמניות", אומרת גריפיתס, "ובמפתיע, נשים החלו להימשך אלינו כי אנחנו פחות מלוטשים ממותגים אחרים. ככה הבנתי שיש כאן משהו עוצמתי יותר מהלבשה תחתונה: המותג הזה יכול להיות חלק מתנועה".

האינסטגרם של  Knix/ צילום:Knix

תחתונים לעידן חדש

המותג Knix הוא חלק מגל של סטארט-אפים שמשנים את תעשיית ההלבשה התחתונה ומגשרים על הפער בין המיתוג הסקסי של ויקטוריה'ס סיקרט והפונקציונליות המשעממת של היינס ופרוט אוף דה לום. ויקטוריה'ס סיקרט, מותג שנוסד ב-1977, עדיין שולט בשוק הצפון אמריקאי. בשנה שעברה הוא רשם הכנסות בסך 7.78 מיליארד דולר, בשוק שמגלגל 12 מיליארד דולר בשנה. אבל נתח השוק של המותג מצטמצם ובשנה שעברה ירדו המכירות ב-8%.

אנליסטים מספקים מגוון סיבות לירידה במכירות של ויקטוריה'ס סיקרט. חלקם מדברים על איכות הייצור הנמוכה של הפריטים, ואילו אחרים מצביעים על כך שהמותג השקיע הון בכ-1,000 חנויות ברחבי צפון אמריקה בתקופה שבה הצרכניות אינן פוקדות את הקניונים. אבל ייתכן גם שהקו השיווקי של ויקטוריה'ס סיקרט כבר אינו מדבר ללקוחות. זהו מותג שבנה את עצמו על מסעות פרסום סקסיים וקטלוגים נוטפי זימה. אירוע הדגל השנתי שלו הוא תצוגת מסלול שבה הדוגמניות מטופפות על עקבים עם כנפי מלאכים גדולות וחזיות משובצות יהלומים. בעידן MeToo, האירוע הזה והרעיון שמאחוריו נראים ארכאיים וייתכן שנשים רבות פשוט הפסיקו לתמוך במותג שלא משקף את הערכים שלהן.

עשרות סטארט-אפים מיהרו לתבוע לעצמן את נתח השוק שויקטוריה'ס סיקרט איבדה. ביבול החדש של המותגים אפשר למצוא את TomboyX, שנוסדה ב-2012 כדי לייצר הלבשה תחתונה בעלת לוק אנדרוגני לנשים; Thinx, שהושקה ב-2014, מציעה תחתונים סופגי מחזור שמצליחים לשמור על מראה אלגנטי; והמותג Lively, שהוקם ב-2015, נוסד על-ידי בכיר לשעבר בוויקטוריה'ס סיקרט. כל המותגים הללו הפכו את ההעצמה הנשית לחלק מהם בדרך זו או אחרת. במקום לרמוז שנשים צריכות לקנות תחתונים סקסיים למען ההנאה של בני זוגן, המותגים הללו מתמקדים בנוחות. וכולם גם מעודדים דימוי גוף חיובי ומשתמשים בדוגמניות מגוונות בקמפיינים שלהם.

Thinx היה אולי הקולני והבולט ביותר בדור הסטארט-אפים החדש הזה, בזכות המייסדת הכריזמטית של המותג, מיקי אגרוול, שהופיעה לעיתים קרובות בתקשורת כדי לקדם את המותג שלה. המשימה של אגרוול הייתה להסיר את הסטיגמה של המחזור הנשי על-ידי ייצור תחתונים סופגים, אבל גם על-ידי התחלת דיון תרבותי בנושא המחזור. ב-2015, Thinx פרסם בתחנות הסאבוויי בניו-יורק פוסטרים גדולים שבהם תצלומי ביצי עין נוזליות ואשכוליות, שייצגו את אברי הרבייה של נשים, עם כיתובים כמו "יש סיכוי של 1 ל-12 שאת במחזור עכשיו, אבל אנחנו כמעט לא מדברים על זה מעבר ללחישות של אישה לחברתה".

אבל בשנה שעברה הודחה אגרוול מתפקיד המנכ"לית אחרי שכמה עובדות בחברה האשימו אותה בהטרדה מינית וטענו שהיא נגעה בחזה שלהן והופיעה בעירום בפניהן. כל זה התקבל בהלם בקרב מעריצות Thinx, שתמכו במותג לא רק בגלל המוצרים, אלא גם בגלל המסר הפמיניסטי. מועצת המנהלים מינתה בינתיים מנכ"לית חדשה, מריה מולנד, שעבדה בתפקידים בכירים בתעשיית ההייטק, אבל המותג לא עשה כותרות ולא השיק קמפיין שיווק שאפתני מאז. זה יצר הזדמנות למותגי הלבשה תחתונה אחרים להקים קצת רעש וגריפיתס לא תחמיץ את ההזדמנות.

מה נשים רוצות

בשנים הראשונות אחרי ההשקה, גריפיתס התמקדה בשיפור המודל העסקי, בפיתוח מוצרים חדשים ובבניית קהילה של לקוחות נאמנות (Knix מומנה באמצעים עצמיים מההתחלה, אם כי גריפיתס שוקלת כעת מימון מוסדי כדי להרחיב את העסק). הרעיון של Knix צץ בראשה של גריפיתס בשנות ה-20 המוקדמות לחייה, במהלך שיחה עם אימה הרופאה, שתיארה בפניה איך גוף האישה משתנה בצורה דרסטית לאורך חייה. גריפיתס הבינה מיד כמה חבל שחוויות שנשים עוברות, ממחזור חודשי עד בריחת שתן (שפוקדת אחת מכל חמש נשים), הן טאבו; ושחברות רבות לא מייצרות מוצרים או מותגים שתומכים בנשים במהלך כל השינויים האלה. כך נשתל במוחה של גריפיתס הרעיון להקים ביום מן הימים חברה שתעסוק בבעיות האלו.

ב-2012, בזמן שהייתה בלימודי MBA באינסיאד, היא החלה לפתח תוכנית עסקית. היא החליטה לסקור נשים שהיא מכירה לגבי התחתונים שהן היו רוצות. "כשהחברות שלי יצאו לבילויים ושתו קוקטיילים, אני הייתי בספרייה, מסתובבת בצ'טים באינטרנט, מבררת מה נשים צריכות", היא נזכרת. "כשהן החלו לחוש יותר בנוח לדבר, הכול זרם מהן. הן שנאו את העובדה שהן נזקקו לחיתולי מבוגרים כשסבלו מבריחת שתן אחרי לידות, הן שנאו את תחתוני המחזור שלהן, שנראו כמו תחתוני סבתא".

גריפיתס עיצבה תחתונים אסתטיים דקים מאריגים חדשניים, שהייתה בהם שכבה לספיגת שתן. אחר כך היא שינתה את העיצוב כדי ליצור גרסה נפרדת לימי מחזור, ועוד גרסה סופגת זיעה לחדר הכושר. בהמשך, היא הקדישה חודשים לנסיעות בעולם בחיפוש אחר המפעל האידיאלי לייצור הקו הראשון של תחתוני Knix, שהושק ב-2013. "למדתי ששתן, דם וזיעה נובעים מהגוף בקצב שונה", היא אומרת. "האתגר היה לייצר מוצר שיהיה מותאם בצורה מושלמת לספיגת כל אחד מהם".

תחילה מכרה גריפיתס את המוצר שלה בתוך שפופרת פלסטיק במחיר של קצת יותר מ-20 דולר בחנויות כלבו, בוטיקים וחדרי כושר ברחבי ארה"ב וקנדה. המותג צמח ביציבות, עם אלפי פריטים שנמכרו מדי שנה, אבל גריפיתס הייתה מתוסכלת מכך שהיא אינה מכירה את לקוחותיה. לא היה לה שום מידע על זהותן ושום משוב על התחושות שלהן שיאפשר לה לשפר את המוצר.

לכן היא ניסתה משהו חדש. כדי להשיק את החזייה הראשונה של Knix, חזייה ללא ברזלים שאפשר ללבוש בשמונה דרכים שונות ואף תומכת בחזה באימונים מתונים, היא החליטה לוותר לגמרי על הקמעונאים ולהשיק קמפיין מימון המונים בקיקסטארטר. היא קיוותה שכך תוכל לאסוף מידע על הלקוחות ולהבין כמה הן מוכנות להשקיע במוצרים שלה. ההיענות הייתה מדהימה: Knix קיבלה מימון של 1.5 מיליון דולר (גריפיתס קיוותה לקבל די כסף כדי לייצר 1,000 חזיות. כעת היא הייתה על המסלול לייצור 30 אלף חזיות). החזייה של Knix היא פריט הלבוש הממומן ביותר בהיסטוריה של קיקסטארטר עד היום.

הקהילה מהרשת הפכה ממשית

הצלחת קמפיין מימון ההמונים עודדה את גריפיתס להפסיק לחלוטין למכור את מוצריה בחנויות קמעונאיות. ב-2016, Knix הפך למותג שנמכר ישירות ללקוחות, אך ורק באמצעות אתר אינטרנט מחודש. במקום לשכור דוגמניות מקצועיות כדי להציג את המוצרים באתר, גריפיתס רצתה להראות לקוחות אמיתיות, וגם התחייבה לא לבצע תיקוני פוטושופ בתצלומים. "הייתי גאה מאוד בטווח המידות הגדול שלנו", היא אומרת. "אני מאמינה שהמוצרים באמת נראים יפים על כל סוגי הנשים, והדרך הטובה ביותר להראות את זה היא להציג נשים אמיתיות שלובשות אותם".

Knix העלתה לאינסטגרם ולפייסבוק קריאה ללקוחות להשתתף בצילומים של החברה, ועשרות מהן התנדבו להיות דוגמניות של התחתונים תמורת פריטים בחינם וכרטיסי שי של המותג. כש-Knixהזמינה את הנשים הללו אל המטה שלה לצילומים ראשונים, גריפיתס החלה להבין עד כמה המותג שלה יכול להתפתח. "זו חוויה מלחיצה, להיות בחדר אחד עם נשים זרות, בתחתונים", היא אומרת. "עשינו כל שביכולתנו לגרום לנשים להחליט בעצמן איך הן רוצות להצטלם. לפני שהבנו מה קורה, הן החלו לשתף זו את זו בחוסר הביטחון שיש להן, ואיך הן מנסות להתגבר עליו. בסוף הצילומים, כולן היו החברות הכי טובות".

אותו הדבר קרה בכל יום, והיו רבים כאלו, מפני שהמותג מציג כעת רק לקוחות אמיתיות בכל הפרסומות שלו ובכל האתר שלו (לאחרונה צולמה הלקוחה ה-500). זה היה כאילו הקהילה הווירטואלית שגריפיתס חלמה להקים, קרמה עור וגידים לנגד עיניה.

ההחלטה להציג נשים אמיתיות באתר של Knix הובילה לצמיחה אורגנית של קהילת נשים. הלקוחות הללו עיצבו את הכיוון שאליו הלכו מוצרי החברה. השיחות שנולדו בצילומי המוצרים הצמיחו רעיונות לקמפיינים חדשים, כולל הקמפיין הנוכחי על הפוריות, ולמוצרים חדשים. הקשבה לשיחות של נשים שחורות על הקושי למצוא לבוש תחתון שיתאים לגון העור שלהן עודדה את גריפיתס לייצר מגוון רחב יותר של גוונים. השיחות של האימהות על החשש של בנותיהן מפני שינויי הגוף נתנו לגריפיתס השראה לקו הלבשה לנערות שנקרא KnixTeen.

הקהילה החזקה הזו היא כנראה הנשק הסודי של Knix במלחמות העולם התחתון. הדור הבא של יצרניות ההלבשה התחתונה רק מתחיל לגדול. Lively השיגה מימון של 6.5 מיליון דולר בספטמבר, והעלתה את סך הון הסיכון שהיא גייסה ל-15 מיליון דולר. המותג מתכנן להשקיע את הכסף בחנויות פיזיות בניו-יורק, דאלאס, לוס אנג'לס ושיקגו. TomboyX צברה סך של 6.3 מיליון דולר, כולל השקעה של 4.3 מיליון דולר באוגוסט. גריפיתס אומנם גאה בכך שעד כה היא מימנה את Knix בעצמה, אבל גם היא שוקלת גיוס הון סיכון כדי להאיץ את הצמיחה. כל אחד מהמותגים הללו שואף להיות ויקטוריה'ס סיקרט הבא.

כל אחד מהמותגים הללו הוא כוללני בדרכו, אבל הקהילה של Knix היא כנראה המגוונת ביותר במונחי גיל והעדפות אסתטיות. TomboyX ו-Lively ממוקדים בדור המילניום, ואילו מוצרי Knix מיועדים לנערות מגיל 12 עד נשים בשנות ה-60 שלהן שמחפשות פתרון לבריחת שתן. לכל אחד מהמותגים יש סגנון עיצוב ייחודי - TomboyX נוטה לעצב בסגנון טומבוי (כמו השם שלו), ו-Lively נוטה לתחרה ודוגמאות נשיות - ואילו לתחתונים של Knix אין מראה ספציפי. הבדים באים במגוון צבעים ניטרליים, שנשים בוחרות מהם.

גריפיתס מקווה להמשיך להרחיב את הקהל שלה באמצעות הקשבה לשיחות בימי הצילום של הלקוחות. בשבילה זה כלי שיווקי וגם הזדמנות לקבל משוב. בשנה הבאה, אנשי Knix ייסעו לערים ברחבי ארה"ב כדי לגייס עוד לקוחות-דוגמניות וישיקו קבוצת פייסבוק חדשה. גריפיתס תקדיש תשומת לב רבה לרעיונות שיעלו בשיחות של הלקוחות, ותשתמש בהם כדי להשפיע על הכיוון של החברה שלה. "כל-כך הרבה מוצרים וקמפיינים שלנו באים ישירות מהניסיון של הלקוחות שלנו", היא אומרת. "זה אומר שאני אף פעם לא יודעת מה יהיה הדבר הבא של Knix, אבל זה בסדר גמור. אני מתלהבות מההרפתקה שבהמשך הדרך".

עוד כתבות

מטוס B-52 שנושא עליו את טילי המיקרו־גל / צילום: Reuters, Michael Clevenger / Courier Journal / USA TODAY NETWORK

חודר בונקרים ומשבית כורים גרעיניים, ללא פגיעות בנפש: הנשק האמריקאי שיכול לשנות את מאזן הכוחות מול איראן

הכתבה הזו הייתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס, ועל כן, אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● לפי חשיפת "דיילי מייל" הבריטי, ארה"ב פרסה בחשאי מערכת טילי מיקרו-גל, שהפעימות האלטקרו-מגנטיות שהם פולטים יכולים להשבית כל מכשיר אלקטרוני – כולל מתקני גרעין תת קרקעיים ● איך היא עובדת?

צבי לנדו, מנכ''ל סולאראדג' / צילום: איל יצהר

מניית סולאראדג' הידרדרה לשפל של 5 שנים בעקבות תוצאות פושרות של המתחרה

דוחות אנפייז האמריקאית לימדו על התאוששות איטית מהצפוי בשוק הסולארי שבו פועלת החברה מישראל ● מניית סולאראדג' צנחה ב-41% מתחילת השנה

רחפן Autel EVO 2 Enterprise / צילום: Reuters, Steve Marcus

אלפי רחפנים מתוצרת סין בדרך לצה"ל. אלו החששות

אלפי רחפנים תוצרת DJI ואוטל הסיניות נרכשו כדי למלא את השורות בצבא, לאחר ערב רב של דגמים שהגיעו מתרומות ואנשי מילואים ● למרות האיסור בארה"ב ובעוד שצבאות מערביים חוששים מריגול סיני, בצה"ל מבהירים: "נעשו התאמות כדי לשמור על ביטחון המידע"

מנכ''ל מקורות עמית לנג ומנכ''ל איגודן דודו מחלב / צילום: מקורות

מקורות ואיגודן יקימו מרכז מחקר וחדשנות לאומי לתחומי המים

המרכז יוקם בחממה הטכנולוגית של איגודן שתוקם באזור ראשון לציון על פני שטח של כ-2 דונם ותכלול מעבדות, חדרי הדרכה וחממת מחקר לחוקרים מהאקדמיה ומהשוק הפרטי

עלי רזא אסגארי, שהיה גנרל במשמרות המהפכה ועקבותיו נעלמו ב-2007 / צילום: ויקיפדיה

האיראנים טוענים: בכיר במשמרות המהפכה ערק לארה"ב. ומה הקשר הישראלי?

סוכנות הידיעות איראן אינטרנשיונל מדווחת כי עלי רזא אסגארי, בכיר לשעבר במשמרות המהפכה שעקבותיו נעלמו ב-2007, מתגורר בארה"ב תחת זהות בדויה ● אסגארי נחשב לדמות קרובה מאוד לראש הזרוע הצבאית של חיזבאללה, עימאד מורנייה, שחוסל ב-2008 בסוריה

בארה"ב שואלים: איך "יהודים הם נבלים ומחבלי חמאס הם גיבורים"?

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה ● והפעם: איראן חותמת על שמונה הסכמים כלכליים וביטחוניים עם פקיסטן ● התקשורת בלבנון דנה בשאלה איך תיראה המדינה ביום שאחרי הלחימה ● והמחאות נגד ישראל בקמפוסים תופסות את הכותרות בארה"ב ● כותרות העיתונים בעולם

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

השר בן גביר נפגע בתאונת דרכים: מצבו קל-בינוני

בן גביר הגיע לזירת הפיגוע ברמלה, התראיין וכשעזב את המקום - היה מעורב בתאונת דרכים • רכבו של השר התהפך והוא פונה לטיפול רפואי • לפי עד ראייה: רכב השר חצה באור אדום • ארבעה בני אדם נוספים נפצעו בתאונה, מצבם קל-בינוני

פרופ' אוריאל אבולוף / צילום: יוסי זמיר

די לפוליטיקה של פחדים: המומחה שמסביר איך ניתן להתמודד עם השסעים בחברה הישראלית

פרופ' אוריאל אבולוף, מומחה לפוליטיקה של הפחד, משוכנע שהחברה הישראלית מונעת מחשש תמידי לגורלה - מה שתורם לשסע הפנימי בה גם היום ● "ברגע שמתעורר הפחד, אנו מתקשים לחשוב ולהושיט יד לאנשים אחרים מחוץ למעגל" ● בראיון לגלובס הוא מסביר איך ניתן לשנות זאת ומה המפתח להשבת האמון בינינו

יונדאי i20 מודל 2024 / צילום: יח''צ

החל מ-120 אלף שקל: מכונית קטנה עם תמורה טובה

ה–i20 החדשה היא מכונית זריזה, מרווחת יחסית לקטגוריה וחסכונית. יש נוחות ממנה, אבל בעידן שבו אפילו משפחתיות "עממיות" כבר נושקות ל-170 אלף שקל, ה-i20 היא בחירה הגיונית לבעלי תקציב מוגבל

סונדאר פיצ'אי, מנכ''ל גוגל / צילום: Shutterstock, photosince

מה אפשר ללמוד מגוגל? ארבע תובנות מדוחות ענקיות הטכנולוגיה

שלוש ענקיות טכנולוגיה פרסמו אמש את דוחותיהן לרבעון הראשון והציגו תוצאות מרשימות עם הכנסות ורווחים של עשרות מיליארדי דולרים כל אחת: מיקרוסופט, גוגל ואינטל ● התנודתיות הקיצונית במניות הענק הללו יכולה להזכיר למשקיעים מספר תובנות שחשוב לשים לב אליהן בשוק ההון

מארק צוקרברג / אילוסטרציה: גלובס

הסיבות לצניחה של מניית מטא למרות תוצאות חזקות, והחשש מאפקט דומינו שיגיע עד לגוגל

מטא אכזבה בגדול את המשקיעים עם תחזית פושרת לרבעון הבא, למרות שהכתה את התחזיות בשורת הרווח וההכנסות ● אוראל לוי, מור קרנות נאמנות: "השוק חושש שטרנד ה-AI לא מצליח לייצר הכנסות" ● וגם: למה אחרי פרסום הדוח של מטא צנחה מניית אלפאבית במסחר המאוחר ומי עוד צפוי להיפגע מאפקט הדומינו?

מחנה פליטים ברפיח, רצועת עזה / צילום: ap, Fatima Shbair

לקראת כניסה לרפיח: מדוע מדובר במוקד משמעותי עבור חמאס?

מה מאפיין את רפיח, מה המשמעות של העיר עבור חמאס, ואיך ארגון הטרור ממשיך לתפקד כלכלית בימי המלחמה? ● גלובס עושה סדר

מדפי סופר. פתיחת שוק המזון ליבוא התקדמה חלקית / צילום: טלי בוגדנובסקי

פתיחת שוק המזון ליבוא: ההחלטה קודמה, אך הצלחתה חלקית בלבד

מדור "המוניטור", של גלובס והמרכז להעצמת האזרח, עוקב אחר ביצוע החלטות ממשלה משמעותיות, תוך בחינה מפורטת של יישום או היעדר יישום של סעיפי ההחלטה ● הפעם, בשיתוף המכון הישראלי לתכנון כלכלי: הגברת התחרות והסרת חסמי יבוא מזון

מאהל המחאה הפרו פלסטיני באוניברסיטת קולומביה (עיבוד: טלי בוגדנובסקי) / צילום: ap, Ted Shaffrey

המוחים הפרו-פלסטיניים עוטים מסכות קורונה כדי להיות חופשיים לבעוט

הלוק החדש של המפגינים מאפשר להם לחרוג מהשורות ● צה"ל נדרש לענות על שאלות קשות ● והאמריקאים מודאגים מהכוח של טיקטוק ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

משרדי גוגל / צילום: Shutterstock

בדרך לשווי של שני טריליון דולר: זו המנצחת הגדולה של עונת הדוחות

גוגל הפתיעה לטובה בדוחות, מה שהוביל לזינוק חד בשווי המניה - החברה צפויה להגיע לשווי שוק של שני טריליון דולר, ולעקוף את אנבידיה ● בנוסף, החברה הכריזה לראשונה על חלוקת דיבידנד רבעוני ● "השוק פחד נורא מזה שגוגל תצטרך להגדיל את ההשקעה שלה ללא צמצום ממשי בהוצאות", אומר גורם בשוק

השופט איתן אורנשטיין / צילום: דוברות בתי המשפט

פסק הבורר של אורנשטיין בתיק גרטנר נגד גרטלר נחשף. כל הפרטים

מאבק משפטי בן 14 שנה בין האחים משה ומנדי גרטנר למיליארדר דן גרטלר הוכרע בפסק בוררות של השופט בדימוס איתן אורנשטיין ● לגלובס נודע כי 95% מהתביעה של האחים גרטנר נדחתה • ערב החג ביקש גרטלר לפסול את אורנשטיין מתפקידו כבורר בתיק, אך נדחה ● הטענות לתרמית ומצגי השווא שטענו האחים נדחו

מאיר בן שבת, ראש המל''ל לשעבר / צילום: מאיר אליפור

המומחה שמסביר: זה מה שתנסה ישראל לעשות ברפיח

מאיר בן שבת, שכיהן בעבר כראש המל"ל, מתאר בשיחה עם גלובס את מטרות הפעולה הצבאית הצפויה ברפיח, ומסביר כי גם אחריה, תידרש עבודה רבה כדי להביא למציאות אחרת ברצועת עזה ● לגבי המשא ומתן לעסקת החטופים, הוא מודה: "הלחץ על חמאס לא היה בעוצמה שדחקה בו להתפשר על דרישותיו ההזויות"

רכב של חברת מובילאיי / צילום: יח''צ

מוביליאיי הציגה דוחות מעורבים; החברה לא צופה שיפור מהותי בהמשך השנה

לאחר שפרסמה בתחילת השנה אזהרת רווח ושלחה את המניה ליום הגרוע בתולדותיה, מוביליאיי מציגה תוצאות מעורבות לרבעון הראשון של 2024 ● מובילאיי נמנעת מלפרסם תחזית לרבעון השני של השנה, אך נראה שהחברה לא צופה שיפור מהותי בשנת 2024 ● למרות אזהרת הרווח, האנליסטים עדיין אופטימיים לגבי ביצועי החברה

אסדת הקידוח איתקה. בעיגול: יצחק תשובה / צילום: אתר החברה, שלומי יוסף

האם העסקה הזו תשנה את מומנטום המניה של יצחק תשובה?

החברה הבת של קבוצת דלק סיכמה על רכישת פעילות נפט וגז בים הצפוני, לפי שווי של קרוב למיליארד דולר, בדרך של מיזוג ● איתקה צופה כי בעקבות הרכישה תחלק דיבידנדים שמנים לבעלי המניות שלה בשנתיים הקרובות ● אז למה מניית החברה נופלת בבורסת לונדון?

חייל אוקראינה מכין כטב''מ פוסידון לשימוש / צילום: ap, Efrem Lukatsky

טילים במקום מטוסים: המדינה שקונה נשק ב-50 מיליארד דולר

בצל היקף השימוש בכטב"מים במלחמת רוסיה־אוקראינה, לטביה תספק לאוקראינה כטב"מים • צבא הפיליפינים קנה טילי שיוט מהודו בעלות של כ-375 מיליון דולר ● פולאריס משיקה אופנועי שלג צבאיים חדשים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות