גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

המסיבות, המסעדות ואתרי הספא: הסקי הוא רק תירוץ

המסיבות הכי טובות (אוסטריה מובילה, צרפת נותנת פייט). המסעדות הכי טובות (הצרפתים שולטים) ואתרי הספא המפנקים ביותר (ולא חסרים) ● סקי? אפרה-סקי!

 Mooserwirt st anton / צילום: Patrick Saely
Mooserwirt st anton / צילום: Patrick Saely

זה כחמש שנים ש-ס' לא מפספס את חופשת הסקי השנתית עם החבר'ה. לא עניין מאוד טריוויאלי בהתחשב בעובדה הפשוטה שס' מעולם לא התנסה בסקי, וגם אין לו כוונה כזאת בעתיד. לחופשות הוא מגיע במטרה אחת, סצנת האפרה-סקי (Apres Ski), כלומר - המסיבות, המסעדות ובאופן כללי הבילויים שאחרי, לפני ותוך כדי יום הגלישה. ס' אינו היחיד. "תופעת המלווים", שמצטרפים מבלי לעלות על מגלשיים אפילו פעם אחת, הולכת וצוברת תאוצה, כאשר גם אתרי התיירות והדירוגים המובילים ברשת אינם נותרים אדישים אליה. למעשה, במקביל לבחינת טיב המסלולים ואיכות השלג, פרמטר מרכזי בבחירת אתר הסקי הוא המה עושים מסביב.

אבל איך יודעים איפה האפרה-סקי הכי טוב? טוב למה, טוב למי, ולדעת מי? ניסינו להרכיב את נבחרת החלומות דרך בחירות של אתרים מקצועיים בתחום התיירות, סוכני נסיעות שבקיאים בתחום, המלצות של גולשים ועוד. שקללנו, הצלבנו, זיקקנו ובסוף בחרנו להציג את מיטב ההמלצות בכל קטגוריה, שאמורות להיות המיטב שבמיטב, השפיץ שבפסגה.

בילויים וחיי לילה

St.Anton | אוסטריה: לאתר הזה, שהוא אחד הפופולריים ביותר בעולם, במיוחד לגולשים המקצועיים ביותר, יש יתרון וחיסרון שיושבים על אותה משבצת: הברים הרבים שפזורים באזור מושכים אליהם קהל גדול, יש שילינו "גדול מדי". בין היתר, מוזכרים מקומות מיתולוגיים כמו ה- Krazy Kanguruhאו ה-Mooserwirt, שם מתחילות החגיגות מהשעה 15:00 ועד לשעה שבה השולחנות מתפקעים מהרוקדים עליהם. הופעות חיות מתקיימות גם ב-Heustadl.

 Mooserwirt st anton/ צילום: Patrick Saely

Ischgl | אוסטריה: שם מוכר בסצנת הבילויים הוא בר האפרה סקי Trofana Alm . זה מתחיל מהעיצוב המסורתי וממשיך בשירים ובריקודים "מטופשים" שלא יכולים להשאיר אף אחד אדיש לשבת על הכיסא. מקום נוסף הוא ה-Schatzi Bar שבו המוזיקה המתנגנת מודרנית יותר ומשלבת רקדניות מקומיות. הבר שמושך אליו בעיקר את הקהל הצעיר באזור הוא ה-Kuhstall.

Verbier | שוויץ: באתר שנחשב לאחד היקרים באירופה פזורים כמה ברים נחשבים, כאשר את משבצת הגימיק תופס ה-Farinet Bar עם הגג שנסגר אוטומטית ברגע שמתחיל לרדת שלג כבד. במצב של שלג קל או של שמש - המבלים נשארים לצנן את עצמם תחת כיפת השמיים. במקום נערכות הופעות חיות.

Val thorens | צרפת: הפולי דוס (La Folie Douce) היא חברה שמפעילה את מערך המסיבות וההופעות הנחשבות בכמה וכמה אתרי סקי בצרפת - מוואל דיזר-טין דרך מריבל-קורשבל ועד לוואל טורנס, שם ממוקם מה שנחשב לאפרה-בר המשובח בוואלי Tarentaise הממוקם בהר. הבר The Frog and the Roast Beef מוגדר כפאב הגבוה באירופה, כאשר גם בעיירה פזורים ברי יין ופאבים או מועדוני לילה, בהם המלזיה.

Les Deux Alpes | צרפת: אתר המושך אליו בעיקר צעירים שבקיץ כנראה פוקדים את המסיבות התוססות באיביזה שבספרד. המספרים מדברים על לפחות 45 ברים בעיירה ועוד כ-10 מועדונים, מספר חריג בנוף של עיירות הסקי בצרפת. גם כאן קיימת טביעת האצבע של צוותי ה"לה פולי דוס" במועדון הגדול Pano Bar. מקום אחר שזכה לכמה אזכורים באתרי הדירוג הוא ה-Umbrella Bar שפועל בפורמט סגור בימים הקרים ותחת כיפת השמים בימים החמים יותר. הכול יחסי.

Livigno | איטליה: בכל הנוגע לאזורי הסקי באיטליה, היו מי שהגדירו את האתר הזה כ"גן העדן" לחובבי האפרה-סקי, אולי זה בגלל כ-150 הברים שפרוסים באזור הקרוב לגבול עם שוויץ - מספר שיא בין אתרי הסקי בעולם. חלק מהברים שוכנים במבני עץ מסורתיים שמשתלבים גם בסצנת השופינג המקומית. בין אלו שהוזכרו לחיוב בביקורות, Marcos Pub, Gulliver Pub.

ספא ופינוקים

Val Thorens Pashmina Le Reuge | צרפת: מרכז הספא במלון פשמינה המדורג בדרגת חמישה כוכבים ומככב גם בדירוגים של בוקינג וטריפאדוויזר, משתרע על שטח של 500 מ"ר והוא כולל בריכה חיצונית ופנימית "עם תאורת מועדון לילה סקסית", סאונה, חדר אדים ושלל טיפולים.

Club Med Valmorel | צרפת: ברשת קלאב מד קיימים מרכזי ספא כחלק מהתפריט לאורחים. כמה מן המומלצים שבהם הם זה שנמצא בקלאב מד ואלמורל המדורג 4 קלשונים, ובו גם מתחם של 5 קלשונים; קלאב מד גרנד מאסיף המדורג 4 קלשונים, וכן מועדון הספא בקלאב מד ואל דיזר. כולם במרחבי האלפים הצרפתיים.

ספא באתר סקי/ צילום: Shutterstock | א.ס.א.פ קריאייטיב

Bad Ragaz Grand Resort | שוויץ: הריזורט הזה שמדורג 5 כוכבים מושך אליו לא רק גולשי סקי אלא גם נופשים המבקשים מזור וטיפולים רפואיים (במקום שוהים עשרות רופאים שמעניקים ייעוץ או טיפול או מרגיעים). המרכז קנה לעצמו שם בזכות הבריכות התרמיות שהטמפרטורה בהן עומדת על 36.5 מעלות צלזיוס.

Bansko Kempinsky Hotel Grand Arena | בולגריה: היות שישראלים רבים יפקדו את אתר הסקי בבנסקו בולגריה, מן הראוי להזכיר גם את פנינת הספא המקומית. מרכז הספא במלון קמפינסקי הוא זוכה סדרתי כאתר הספא הטוב ביותר בבולגריה בשנים האחרונות. מתקני הספא זוכים לתשבחות יחד עם 12 חדרי הטיפולים.

Sport Hotel Hermitage & Spa | אנדורה: המגה ספא במלון הזה, המשתייך לקבוצת מלונות היוקרה Leading Hotels of the World, משתרע על 5 קומות, ובכל אחת מוגשת סצנה אחרת - מבריכות מחוממות בטמפרטורות שונות בקומת הכניסה, דרך בריכות עם סילוני מים הידרותרפיים ועד שתי אמבטיות חיצוניות המשקיפות על הנוף ועיסויים הנערכים מתחת למים.

Aqua Dome Tirol | אוסטריה: המלון המפואר שמולו משתרע נוף רכס האלפים Otztal נמצא אומנם בתחרות קשה אל מול מלונות ספא אחרים באזור, אבל יש לו פנינה מיוחדת: הוא היחיד שיש בו את המעיין התרמי באזור מערב אוסטריה. חלק גדול מאזור הספא נמצא באוויר הפתוח. גם מי שלא מתארח במלון יכול להיכנס לאזור הבריכה התרמית.

קולינריה

France St.Marcel La Bouitte: שלושה כוכבי מישלן מעטרים את המסעדה הנמצאת ליד סנט מרטין דה בלוויל באזור "שלושת העמקים" בצרפת. רנה מיילור הקים את המסעדה לפני 40 שנה בלב שטח חקלאי לגידול תפוחי אדמה. כיום מפעילים את המסעדה המוערכת רנה ובנו מקסים. לצד המסעדה, במקום גם יש חדרים להשכרה (מפוארים כמובן) וספא תואם. המחיר לסועד "אה-לה-קארט" הוא 250 אירו.

France Courchevel: לא פחות מ-8 מסעדות מישלן פזורות באזורי הסקי של קורשבל, כולל מסעדת Le 1947 שבמלון Cheval Blanc שזכתה בכוכב השלישי שלה רק בשנה שעברה. עוד ברשימה: מסעדת Les Airelles של השף Pierre Gagnaire המעוטרת בשני כוכבי מישלן, Le Chabichou, France Val Thorens Tarentise valley. מסעדת Jean Sulpice על שני כוכביה מציעה לסועדים נוף פנורמי. באחת הביקורת נכתב שהמסעדה, הממוקמת בגובה של 2,300 מטר, לוקחת את הסועדים לגבהים חדשים.

קולינריה באתר סקי / צילום: Shutterstock | א.ס.א.פ קריאייטיב

Italy San Cassiano St Hubertus: כמעט שאין ישראלי שלא מתחבר למטבח האיטלקי. סאן קאסיאנו הפכה להיות בירת הפודיזבאזור הדולומיטים, ומסעדת סנט הוברטוס הממוקמת במלון רוזה אלפינה מהווה מוקד משיכה לחובבי הקולינריה, בוודאי שלאחר שזכתה בכוכב מישלן שני. עוד באזור, מסעדות שכרגע מסתפקות בכוכב מישלן אחד, La Siriola או La Stua De Michil.

Switzerland Champery: לא מעט מסעדות מישלן המגישות מעדנים בסגנונות שונים וממטבחים שונים, פזורות באלפים השוויצרים. ההמלצות מתמקדות ב-Champery בעיקר לחובבי המטבח המולקולרי. עוד בשוויץ, באזור Gstaad, בישול מקומי במטבח המעוטר של מסעדת Le Chesery, שם מגישים תפריט "פיקס" במחירים 170-150 פרנק שוויצרי.

Austria St Christoph: בלב-לבו של אזור הסקי ארלברג, ממוקמת מסעדת The Hotel Tannenhof בסנט אנטון הטוענת לכתר מישלן, שבה מוגשים מאכלים מסורתיים. עוד באזור: המסעדה המוערכת The Hospiz Alm restaurant שזכתה לשבחים על המטעמים המוגשים על המרפסת שממנה נשקף הנוף הלבן (או לאור האח בימים המושלגים).

עוד כתבות

השופט איתן אורנשטיין / צילום: דוברות בתי המשפט

פסק הבורר של אורנשטיין בתיק גרטנר נגד גרטלר נחשף. כל הפרטים

מאבק משפטי בן 14 שנה בין האחים משה ומנדי גרטנר למיליארדר דן גרטלר הוכרע בפסק בוררות של השופט בדימוס איתן אורנשטיין ● לגלובס נודע כי 95% מהתביעה של האחים גרטנר נדחתה • ערב החג ביקש גרטלר לפסול את אורנשטיין מתפקידו כבורר בתיק, אך נדחה ● הטענות לתרמית ומצגי השווא שטענו האחים נדחו

מאיר בן שבת, ראש המל''ל לשעבר / צילום: מאיר אליפור

המומחה שמודה: ישראל לא לחצה מספיק על חמאס ולכן אין עסקת חטופים

מאיר בן שבת, שכיהן בעבר כראש המל"ל, מתאר בשיחה עם גלובס את מטרות הפעולה הצבאית הצפויה ברפיח, ומסביר כי גם אחריה, תידרש עבודה רבה כדי להביא למציאות אחרת ברצועת עזה ● לגבי המשא ומתן לעסקת החטופים, הוא מודה: "הלחץ על חמאס לא היה בעוצמה שדחקה בו להתפשר על דרישותיו ההזויות"

מה צפוי בדוחות מטא? / צילום: Shutterstock

מניית מטא התרסקה ב-15% למרות נתונים חזקים, ואלו הסיבות

מטא, שמנייתה עלתה בכ-45% מתחילת השנה, הכתה את התחזיות בתוצאותיה הכספיות, הן בשורת הרווח והן בשורת ההכנסות ● האנליסטים היו אופטימיים לגבי הדוחות הערב, אך התחזית שפרסמה החברה להמשך השנה אכזבה את המשקיעים

בארה"ב שואלים: איך "יהודים הם נבלים ומחבלי חמאס הם גיבורים"?

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה ● והפעם: איראן חותמת על שמונה הסכמים כלכליים וביטחוניים עם פקיסטן ● התקשורת בלבנון דנה בשאלה איך תיראה המדינה ביום שאחרי הלחימה ● והמחאות נגד ישראל בקמפוסים תופסות את הכותרות בארה"ב ● כותרות העיתונים בעולם

תחנת אוטובוס. מדלגים על תחנות או כלל לא מגיעים / צילום: איל יצהר

על חשבון הנוסעים: השיטה המעוותת שמקפיצה את רווחי חברות התחבורה

הסבסוד הממשלתי של נסיעות אוטובוסים גדל עם השנים, אך בשטח לא תמיד מורגש שיפור בשירות ● אחת הסיבות המרכזיות טמונה בבחירת המפעילות במכרזים לפי פרמטר של מחיר ● כעת, נוכח "המרוץ לתחתית" שמדרדר את איכות התחבורה הציבורית, גוברת הדרישה לשינוי המנגנון

חשיפת הבעלים האמיתיים של חברה בע''מ בזמן גירושים / צילום: Shutterstock

העביר מניות לאחיו ללא תמורה, הגרושה תבעה מחצית. מה קבע ביהמ"ש?

האם מניות החברה שבבעלותו, שהעביר הבעל לאחיו במהלך הנישואים, נעשתה בתום-לב - או שמא מדובר בהעברה פיקטיבית לצורך הברחת החברה מאיזון המשאבים שנערך בין הבעל לאישה בעת הגירושים? בשאלה זאת דן בית המשפט לענייני משפחה בקריות במשך 12 שנה ● מה נפסק בסופו של דבר?

רונן דר ועומרי גלר, Run:AI / צילום: Run:AI

היזמים מכרו את הסטארט־אפ לחברה הלוהטת בעולם. כמה יקבלו העובדים?

בזמן שהיו דוקטורנטים להנדסת חשמל בתל אביב, הרבה לפני ש-AI הפך לטרנד הלוהט של השווקים, חברו להם יחד עמרי גלר ורונן דר להקמת חברה בתחום - Run:AI ● מי הייתה המשקיעה הראשונה שהביעה בהם אמון, מתי הבינו שבינה מלאכותית תהיה הדבר הבא, ואיך השפיעה עליהם המלחמה ● אתמול החברה נרכשה רשמית ע"י אנבידיה בסכום המוערך בכ-720 מיליון דולר

רונן דר (מימין) ועמרי גלר, מייסדי Run:AI / צילום: Run:AI

עכשיו זה רשמי: אנבידיה קונה את החברה הישראלית הזו בסכום עתק

אנבידיה הודיעה על רכישת חברת הסטארט-אפ ראן איי.איי (Run:AI), בסכום המוערך בכ-720 מיליון דולר, מתוכם 100 מיליון דולר יוקצו לשימור יזמים ועובדים ● החברה פיתחה מערכת הפעלה למעבדים גרפיים, המשפרת את יעילות פעילותם

הרש גולדברג פולין

מחאה ספונטנית בירושלים אחרי פרסום הסרטון של הרש החטוף

המוחים יצאו לרחובות בקריאה להחזרת החטופים • מקור ביטחוני: צה"ל מוכן מיד להתחיל במבצע ברפיח • ביידן חתם על סיוע לאוקראינה וישראל בשווי עשרות מיליארדים • שר הביטחון גלנט: מחצית ממפקדי חיזבאללה בדרום לבנון חוסלו, החצי השני מתחבא • פגיעה ישירה בשני בתים באביבים, קרוואן אחד נשרף - אין נפגעים בגוף ● עדכונים שוטפים

חברת הייעוץ מקינזי / צילום: Shutterstock, T. Schneider

בגלל פרשת האופיואידים: מקינזי תחת חקירה פלילית בארה"ב

משרד המשפטים בארה"ב חוקר את העצות שנתנה מקינזי ליצרניות אוקסיקונטין ומוצרי אופיואידים אחרים

טסלה ונטפליקס. תוצאות הפוכות ותזכורת / צילומים: Shutterstock

שתי ענקיות, תוצאות הפוכות ותזכורת לכלל החשוב של עונת הדוחות

טסלה פרסמה ביום שלישי בלילה דוח רבעוני מאכזב, אבל המניה זינקה בפתיחת המסחר ב־13% ● בשבוע שעבר קרה בדיוק ההפך לענקית טכנולוגיה אחרת, נטפליקס, שמנייתה צנחה למרות תוצאות חיוביות ● הסיבה: המלכות האמיתיות של עונת הדוחות הן התחזיות

מייסדי Deci / צילום: יח''צ

דיווח: אנבידיה בדרך לרכוש חברה ישראלית נוספת

חברת הסטארט-אפ דסי (Deci AI), אחת משלוש החברות הישראליות המפתחות מודלים של שפה, הוקמה לפני ארבע שנים בלבד וגייסה עד כה 55 מיליון דולר ● אמש רכשה אנבידיה את ראן איי.איי (Run:AI) הישראלית, בכ-680 מיליון דולר

אייל בן סימון, מנכ''ל הפניקס / צילום: יחצ ענבל מרמרי

הכללים השתנו, עכשיו דרוש רוכש: האם הפניקס תהפוך לחברה ללא גרעין שליטה

הקרנות סנטרברידג' וגלטין פוינט, בעלות השליטה בהפניקס, סיכמו עם הרגולטור על מתווה למכירת רוב מניותיהן בתוך שנתיים שיהפוך את חברת הביטוח הגדולה בישראל לחברה ללא גרעין שליטה ● המשמעות: כוחם של היו"ר והמנכ"ל יתחזק עוד יותר

עו''ד דוד ליבאי / צילום: תמר מצפי

הלך לעולמו שר המשפטים לשעבר דוד ליבאי

ליבאי כיהן כשר המשפטים בכנסת ה-13 בממשלת רבין מטעם מפלגת העבודה ● בתפקידו כשר המשפטים דאג, בין השאר, לחקיקת רפורמה בדיני המעצרים והחיפושים ולחקיקתו של חוק הסנגוריה הציבורית ● היה שותף לחקיקת חוק יסוד: כבוד האדם וחירותו וחוק יסוד: חופש העיסוק

מאהל המחאה הפרו פלסטיני באוניברסיטת קולומביה (עיבוד: טלי בוגדנובסקי) / צילום: ap, Ted Shaffrey

המוחים הפרו-פלסטיניים עוטים מסכות קורונה כדי להיות חופשיים לבעוט

הלוק החדש של המפגינים מאפשר להם לחרוג מהשורות ● צה"ל נדרש לענות על שאלות קשות ● והאמריקאים מודאגים מהכוח של טיקטוק ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

הבורסה בתל אביב / צילום: Shutterstock

נעילה אדומה בת"א; מניית בית זיקוק אשדוד זינקה בכ-9%

מדד ת"א 35 ירד ב-0.7% ות"א 90 איבד מערכו 0.9% ● התנודתיות בשקל נמשכת ● בלידר שוקי הון מעדיפים את האפיקים הצמודים בטווח קצר-בינוני בשוק האג"ח בישראל ● מטא פרסמה את תוצאותיה הכספיות והמניה צללה במסחר המאוחר ● בבלומברד אודייר חיוביים לגבי המניות אמריקאיות, בדגש על אנרגיה ושירותים ● עונת הדוחות בוול סטריט תופסת תאוצה: הערב יפרסמו דוחות אלפאבית ומיקרוסופט

נתב''ג. השהייה נוספת של הקווים לתל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

חברות התעופה שמאריכות את ביטולי הטיסות לישראל

רוב חברות התעופה חזרו לפעול בישראל לאחר שהפסיקו את הטיסות בעקבות המתקפה מאיראן, אך עדיין יש כאלה שמהססות ● שתי חברות תעופה האריכו היום את תוקף השהיית הטיסות לארץ

רחפן Autel EVO 2 Enterprise / צילום: Reuters, Steve Marcus

אלפי רחפנים מתוצרת סין בדרך לצה"ל. אלו החששות

אלפי רחפנים תוצרת DJI ואוטל הסיניות נרכשו כדי למלא את השורות בצבא, לאחר ערב רב של דגמים שהגיעו מתרומות ואנשי מילואים ● למרות האיסור בארה"ב ובעוד שצבאות מערביים חוששים מריגול סיני, בצה"ל מבהירים: "נעשו התאמות כדי לשמור על ביטחון המידע"

רה''מ בנימין נתניהו / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

ההצעה החדשה: 20 חטופים תמורת חזרה לצפון

גורם בכיר בממשל ביידן: יש עסקה על השולחן, בקרוב נדע יותר ● בכיר בזרוע המדינית של חמאס ל-AP: נניח את נשקנו אם תקום מדינה פלסטינית בגבולות 67' • צה"ל תקף הלילה מטרות חיזבאללה במרחב מרון א-ראס • דובר צה"ל: סרטון החטוף מהשבי - קריאה דחופה לפעולה • עדכונים שוטפים

אוהלי המחאה הפרו־פלסטינית באוניברסיטת קולומביה / צילום: Reuters, Caitlin Ochs

הקמפוסים בארה"ב רותחים, ובישראל חוששים מגל חרמות

ההפגנות האנטישמיות והאנטי־ציוניות ברחבי הקמפוסים בארה"ב, ובראשן בקולומביה, הגיעו לשיא עם סגירת שערי האוניברסיטה שבלב מנהטן, וכבר עכשיו הן זולגות מעבר למדשאות והופכות לגל חרמות לא מוצהר על חוקרים ישראלים ● "הממשלה צריכה להתעורר לפני שייווצר פה נזק בלתי הפיך", אומרת פרופ' מלאת שמיר, סגנית נשיא אוניברסיטת ת"א לבינלאומיות