הזמן הלבן
קוקטיילים / צילום: יונתן בן חיים

שותים את החורף: כמה קוקטיילים שלא שותים בכל עונה

קוקטיילים / צילום: יונתן בן חיים
לא בטוח שאפשר להכין אותם בבית, אבל בברים שלוקחים ברצינות את עצמם ואת עונות השנה רוקחים קוקטיילים עונתיים מיוחדים ● אלה משתמשים בתבלינים מחממים מקומיים כמו חוואייג' ושואבים השראה מעשבי תיבול מקומיים ואפילו קינוחים אהובים כמו מלאבי
15.11.2018 | חיליק גורפינקל

קוקטיילים אלכוהוליים מורכבים הפכו כידוע בשנים אחרונות לבון-טון הלוהט ביותר. חסל סדר גברים מסוקסים רכונים מעל כוסית וויסקי או נשים עדינות אוחזות בנונשלנטיות כוס שמפניה צוננת. כלומר, גם זה הולך עדיין, אבל אף אחד כבר לא מרים גבה מול זה או זו הלוגמים בעונג מכוס צבעונית מוזרה, והפעם כבר בלי מטרייה תקועה בה, אף שגם לזו יש לעיתים עדנה מסוימת וקאמבק חינני אצל המיקסולוגים המובילים.

גט לוסט  / צילום: יונתן בן חיים
 גט לוסט / צילום: יונתן בן חיים

לכבוד עונת החורף, רקחו עבורנו אריאל לייזגולד ובר שירה, שני מיקסולוגי הצמרת של ישראל - וגם בעליהם של כמה מברי הקוקטיילים האופנתיים והמקצועיים ביותר (לייזגולד - 223, הוטל דה ויל, בל בוי ובאטלר ושירה, כחלק מקבוצת אימפריאל, הכוללת את הברים אימפריאל, לה אוטרה ובושוויק) - מגוון מקסים של קוקטיילים חורפיים. הם משתמשים בתבלינים מקומיים חמים (חוואייג', מי היה מאמין), בעשבי תיבול (רוזמרין), בליקרים גשומים (בנדיקטין), בדבש ואפילו בקינוחים אהובים (מלאבי) ועוד כהנה וכהנה מרכיבים מרתקים.

הם אינם קלים לביצוע ביתי, אבל מצד שני, בבית תמיד אפשר לערבב קפה טוב (אספרסו, לא נמס) עם קצת וויסקי אירי וקצפת, ולקבל יופי של אייריש קופי, או לחמם יין אדום עם ברנדי זול ופירות חתוכים ולהתענג על סנגרייה חמה.

ברך דבורה


מנערים יחדיו 40 מ"ל ג'ין, 10 מ"ל מיץ תפוזים טרי, 10 מ"ל ליקר מרסקינו, 5 מ"ל סירופ גרנדין תוצרת בית, 15 מ"ל ליקר דבש תוצרת בית ו8 טיפות של דונג דבורים. מגישים מקושט בסוכר ושוקולד. נדמה לי שאם תוותרו על הייצור הביתי של המרכיבים המסוימים הדורשים זאת, ואולי תשמיטו בלית ברירה את דונג הדבורים, תקבלו את הקוקטייל היחיד ברשימה המקסימה הזו שאפשר אולי לבצע בבית.

ברך דבורה / צילום: בן יוסטר
 ברך דבורה / צילום: בן יוסטר

ג'ין טוניק חורפי

ה"ג'ין" כאן הוא בכלל אקוואוויט, שלייזגולד מייצר בעצמו בבל בוי. 45 מ"ל ממנו נמזגים לכוס גבוהה, מעליהם 5 מ"ל של סירופ פרחים שמיוצר אף הוא על-ידי לייזגולד, 90 מ"ל מי טוניק וזרזיף של מיץ ליים. מקשטים בעלי מרווה, עלי ורדים, קליפת ליים ופרח לוונדר.

היפסטר אולד פאשנד

בוכא בוקובזה בהשריית קוקוס, בומביי ספייר בהשריית חמאת בוטנים, גרנדין רימונים ומי ורדים - בהשראת כרם התימנים (למעשה מלבי מפורק)

קוקטייל ארבע עונות

מנערים יחדיו בשייקר 60 מ"ל וודקת הדרים, 20 מ"ל קורדיאל ליים, 30 מ"ל מיץ ליים טרי, 40 מ"ל פירה תותים טרי ו-20 גרם סירופ למון גראס. מגישים מקושט בחצי תות ואבקת סוכר.

קלינגו אולד פאשנד

4 סוגי רום מיושנים מעורבבים עם טיקי ביטרס, סירופ אננס ביתי וקליפת ליים


קלינגו אולד פאשן / צילום: בן יוסטר
 קלינגו אולד פאשן / צילום: בן יוסטר

"חבשוש" אולד פשאן

מערבבים 60 מ"ל רום האוונה קלאב מספר 7, 5 מ"ל פרנה ברנקה מנטה, 5 מ"ל אמארו מונטנגרו, 10 מ"ל אוורנה, ו5 מ"ל מייפל מעורבב בחוואייג' (והנה לכם ה"חבשוש" שבשם. חבשוש הוא מלך התבלינים של שוק לוינסקי). מגישים עם קוביית קרח ענקית וטוויסט לימון.

חבשוש אולד פאשן / צילום: בן יוסטר
 חבשוש אולד פאשן / צילום: בן יוסטר

Beet the storm

בולייט בורבון וטאליסקר סטורם, סירופ סלק, ריבת פטל שחור, לימון, דבש, מלח ורוזמרין מעשן.

כתבות נוספות:
קוטב / צילום: גליה גוטמן

טרק בצפון הכי רחוק של רוסיה: דובים לבנים ושרידי ממותות

גליה גוטמן

ספורט / צילום: דומיניק אבנביכלר

התחרות, הכסף הלא מפתה והפציעות האכזריות ביותר בעולם הסקי

טל וולק

הרשמו לניוזלטר ישראל 2048
נרשמת בהצלחה לניוזלטר