גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

רשת דורשת לפרק את חברת החדשות אם קשת לא תרכוש את חלקה ב-140 מיליון שקל

ברשת טוענים כי המשא ומתן שמנהלת קשת נעשה בחוסר תום לב ● קשת: האיום לפרק את חברת החדשות הוא איום סרק, שאיננו עולה בקנה אחד עם החוק

רשת קשת וערוץ 10
רשת קשת וערוץ 10

לא ברור אם מדובר בטקטיקה של משא ומתן או באיום אמיתי, אך הקרב בין רשת לקשת על שווי חברת החדשות עולה מדרגה: ל"גלובס" נודע כי רשת דורשת רשמית מקשת לרכוש את חלקה בחברת החדשות תמורת 140 מיליון שקל או לפרק את חברת החדשות ולחלק את נכסיה בין קשת לרשת.

לרשת גם טענות קשות לגבי ההתנהלות של קשת במשא ומתן לרכישת חלקה בחברת החדשות. ברשת סבורים שקשת ניהלה את המשא ומתן בחוסר תום לב ובכוונה לגרום נזק.

נראה כי המשא ומתן על מכירת חלקה של רשת בחברת החדשות החל עוד טרם השלמת שיחות המיזוג בין רשת לערוץ עשר, אז סוכם כי רשת תקבל עבור חלקה 150 מיליון שקל. סכום לא עוגן בהסכם כתוב נוכח הערכות כי המיזוג צפוי להיתקל בקשיים ויתקשה לצלוח את אישורה של הממונה על הגבלים עסקיים.

כשנחתם הסכם המיזוג בין רשת לערוץ עשר, ביקשה רשת לעגן בהסכם את הסיכום שהושג, אך באותה עת היו מוכנים בקשת לשלם סכום נמוך משמעותית - 110 מיליון שקל, כלומר 40 מיליון שקל פחות. בתגובה הציעה רשת לקשת לרכוש את חלקה של קשת בחברת החדשות תמורת 150 מיליון שקל אך ההצעה נדחתה.

תמורה לפי ביצועי הרייטינג של החדשות

הצדדים נכנסו שוב למשא ומתן במסגרתו הגיעו להסכם על מנגנון earn out לפיו נקבע לחברה ערך מינימאלי של 120 מיליון שקל וערך מקסימאלי של 140 מיליון שקל. התמורה הסופית אמורה הייתה להיקבע לפי ביצועי הרייטינג של חברת החדשות כשברשת מאמינים שהיום כבר ברור שהתמורה שקשת היו נדרשים לשלם לפי מנגנון זה עומדת על 140 מיליון שקל. אולם הממונה על הגבלים עסקיים לא הסכימה לקבל את המנגנון וגם לא את פרק הזמן של אי-תחרות שבקשו הצדדים להשית על רשימה של 25 טלנטים מחברת החדשות. אף שהייעוץ המשפטי של הצדדים טען כי התנגדותה של הממונה לא עולה בקנה אחד עם החוק, העדיפו הצדדים לחפש הסדרים אחרים.

בשלב הזה כבר היה בידי רשת וערוץ עשר את אישור הממונה על הגבלים עסקיים למיזוג, אך תהליך האישור ממועצת הרשות השנייה הלך והתארך. כתוצאה מהעיכוב הודיעו בעלי המניות של רשת כי הם חוזרים בהם מהמיזוג ומרגע ההודעה הופסק לחלוטין הקשר בין רשת לקשת.

לפני פחות משבועיים אישרה מועצת הרשות השנייה את בקשת המיזוג ובשבוע שעבר נפגשו הצדדים שוב. בפגישה גילו אנשי רשת כי קשת מוכנה כעת לשלם 110 מיליון שקל על חלקה של רשת בחברת החדשות.

השעון פועל נגד רשת וערוץ 10

על פניו נראה כי הקלפים משחקים לטובת קשת: התשומות הניהוליות שהושקעו במיזוג והתארכות התהליך פגעו קשה בתוצאות של רשת ובנתח שלה בעוגת הרייטינג שחלקו הגדול עבר לקשת.

הערוץ הממוזג של רשת וערוץ עשר אמור היה לעלות לאוויר בתחילת ינואר, אך בהיעדר הסכמות על מכירת חברת החדשות לא יכל המיזוג לצאת לדרך, כאשר כל יום שחולף מחזק את כוחה של קשת ומחליש את ערוץ עשר ורשת. לכן ניתן היה לצפות כי רשת תוותר על המיליונים ותיקח את הכסף שמוצע לה בתור הרע במיעוטו, אך נראה כי ברשת לא מתכוונים לוותר בכזאת קלות ועתה הם מנסים להפוך את הקערה על פיה ולהבהיר לקשת כי בתסריט מסוים גם היא יכולה להפסיד.

בקשת רואים את התמונה אחרת לגמרי: לשיטתם האיום של רשת הינו איום סרק שאיננו עולה בקנה אחד עם חוק הרשות השנייה שקובע שכדי לפרק את החברה יש צורך בהודעה משותפת בה נאמר שהצדדים אינם רוצים עוד להחזיק במשותף את החברה.

לשיטתם השתלשלות האירועים שונה לגמרי ותחילתה במשא ומתן ראשוני שהחל במרץ 2018, בסמוך לתחילת שיחות המיזוג של רשת עם ערוץ עשר. בשלב זה הוחלט כי ההסכם בין החברות יהיה כפוף לשני תנאים: סגירת הסכם עד 1 באפריל ושההסכם יכלול סעיף האוסר על שידול אנשי מפתח על ידי רשת. עוד הוסכם כי אם לא יתקיימו שני התנאים הללו תפוג ההצעה.

מקורבים לקשת טוענים שדווקא רשת היו אלה שנעלמו ולא חזרו לשולחן המשא ומתן. לטענתם רק לאחר שדווח על הסכם המיזוג ונעשתה פנייה לממונה על הגבלים עסקיים החל משא ומתן נוסף בין הצדדים במסגרתו סוכם על מנגנון תשלום מדורג תחת שני תנאים - מנגנון earn out ו-no solicitation (אי-תחרות) - והכל תחת אישור הממונה על הגבלים עסקיים. לפי קשת אז כמו היום העסקה אינה מותנה במיזוג ולכן אין הגיון בכך שהופסק המשא ומתן.

לפי אותם מקורבים, רשת הייתה זאת שהתנתקה מהמשא ומתן ואחר כך פנתה לממונה על הגבלים עם ההסכם שהתגבש. הממונה פסלה את שני המנגנונים וסעיף האי-התחרות התקבל לחצי שנה בלבד ללא קנס. בקשת מדגישים כי שני הצדדים הין שותפים להבנה כי אי-אישור המנגנונים ישפיע דרמטית על מחיר העסקה.

במקביל לקשיי האישור מול הרשות השנייה, רשת הודיעה כי היא נסוגה מהמיזוג. לאחר קבלת האישור של הרשות השנייה חודש המשא ומתן וכעת רשת דורשת את הסכום המקסימלי, אף שהנכס הנמכר אינו כולל את שני המנגנונים. קשת טוענת כי היא מוכנה לנהל משא ומתן על בסיס הנתונים החדשים המשפיעים מהותית על שווי חברת החדשות. 

מבעלי המניות של רשת נמסר בתגובה כי "ככלל איננו נוהגים לנהל משא ומתן בתקשורת. לאור הדברים הלא מדויקים של קשת נבקש להבהיר את הדברים: קשת חזרה בה שוב מהסיכומים ופועלת בחוסר תום לב ומשיקולים שאינם ברורים לנו.

מקשת נמסר: "קשת מוכנה לנהל מו"מ ענייני על חברת החדשות בכל עת".

עוד כתבות

אייל בן סימון, מנכ''ל הפניקס / צילום: יחצ ענבל מרמרי

הכללים השתנו, עכשיו דרוש רוכש: האם הפניקס תהפוך לחברה ללא גרעין שליטה

הקרנות סנטרברידג' וגלטין פוינט, בעלות השליטה בהפניקס, סיכמו עם הרגולטור על מתווה למכירת רוב מניותיהן בתוך שנתיים שיהפוך את חברת הביטוח הגדולה בישראל לחברה ללא גרעין שליטה ● המשמעות: כוחם של היו"ר והמנכ"ל יתחזק עוד יותר

וול סטריט / צילום: Unsplash, Roberto Júnior

מסחר מסביב לשעון? בוול סטריט שוקלים שינוי קיצוני

בורסת ניו יורק שלחה סקר לסוחרים בנושא מפתיע במיוחד ● על פי דיווח בפייננשל טיימס, הבורסה בדקה מה דעתם על מסחר מסביב לשעון - 24/7, או 24 שעות בשבוע המסחר ● ומי מציע את זה כבר היום?

מארק צוקרברג / אילוסטרציה: גלובס

הסיבות לצניחה של מניית מטא למרות תוצאות חזקות, והחשש מאפקט דומינו שיגיע עד לגוגל

מטא אכזבה בגדול את המשקיעים עם תחזית פושרת לרבעון הבא, למרות שהכתה את התחזיות בשורת הרווח וההכנסות ● אוראל לוי, מור קרנות נאמנות: "השוק חושש שטרנד ה-AI לא מצליח לייצר הכנסות" ● וגם: למה אחרי פרסום הדוח של מטא צנחה מניית אלפאבית במסחר המאוחר ומי עוד צפוי להיפגע מאפקט הדומינו?

מתחם אינטל בחיפה / צילום: Shutterstock

"רבעון שהוא תחתית עבורנו": למה אינטל אכזבה כל כך את המשקיעים

בשיחת המשקיעים כינה מנכ"ל החברה, פט גלסינגר, את הרבעון הראשון כ"רבעון שהוא התחתית עבורנו" ● אינטל לא יכולה לערוב לכך שהרבעון הבא ייראה טוב יותר - ההכנסות אף עלולות להיות נמוכות יותר מאלה של הרבעון הנוכחי ● גם בתחום הייצור נראה שהדרך של אינטל עוד ארוכה

רה''מ בנימין נתניהו / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

ההצעה החדשה: 20 חטופים תמורת חזרה לצפון

גורם בכיר בממשל ביידן: יש עסקה על השולחן, בקרוב נדע יותר ● בכיר בזרוע המדינית של חמאס ל-AP: נניח את נשקנו אם תקום מדינה פלסטינית בגבולות 67' • צה"ל תקף הלילה מטרות חיזבאללה במרחב מרון א-ראס • דובר צה"ל: סרטון החטוף מהשבי - קריאה דחופה לפעולה • עדכונים שוטפים

סונדאר פיצ'אי, מנכ''ל גוגל / צילום: Shutterstock, photosince

מה אפשר ללמוד מגוגל? ארבע תובנות מדוחות ענקיות הטכנולוגיה

שלוש ענקיות טכנולוגיה פרסמו אמש את דוחותיהן לרבעון הראשון והציגו תוצאות מרשימות עם הכנסות ורווחים של עשרות מיליארדי דולרים כל אחת: מיקרוסופט, גוגל ואינטל ● התנודתיות הקיצונית במניות הענק הללו יכולה להזכיר למשקיעים מספר תובנות שחשוב לשים לב אליהן בשוק ההון

הדולר מתחזק בחדות מול השקל

הדולר בשיא של חמישה חודשים אל מול השקל. מהן הסיבות?

השקל נחלש בחדות הן מול הדולר והן מול האירו ● הכלכלנים הבכירים מסבירים כי מעבר למתיחות הגיאופוליטית מול איראן ולצד ההסלמה בצפון, גם גורמים בינלאומיים תורמים להיחלשות המטבע המקומי

חשיפת הבעלים האמיתיים של חברה בע''מ בזמן גירושים / צילום: Shutterstock

העביר מניות לאחיו ללא תמורה, הגרושה תבעה מחצית. מה קבע ביהמ"ש?

האם מניות החברה שבבעלותו, שהעביר הבעל לאחיו במהלך הנישואים, נעשתה בתום-לב - או שמא מדובר בהעברה פיקטיבית לצורך הברחת החברה מאיזון המשאבים שנערך בין הבעל לאישה בעת הגירושים? בשאלה זאת דן בית המשפט לענייני משפחה בקריות במשך 12 שנה ● מה נפסק בסופו של דבר?

צילום: רויטרס, IMAGO/Bernd Feil/M.i.S.

אתם לא מספיקים כלום? יכול להיות שאתם מתחת לקו העוני של הזמן

בשנים האחרונות הפך המושג "עוני זמן" לפופולרי בקרב חוקרים המנסים להבין את יחסינו המורכבים עם פנאי והשפעתם על האושר והבריאות שלנו ● לאט לאט הם מגלים מה אנחנו עושים לא נכון בתכנון הזמן שלנו ואיזה פרדוקס כלכלנים מפספסים כשהם בונים תוכניות רווחה ● מדד חדש שצפוי להיכנס ללשכת הסטטיסטיקה בארה"ב מרגש אותם במיוחד

וול סטריט / צילום: Shutterstock

וול סטריט ננעלה בירידות; מטא צללה ב-10%, אנבידיה עלתה ב-4%

נאסד"ק ירד בכ-1% ● הערב יפרסמו אלפאבית, מיקרוסופט ואינטל את דוחות הרבעון הראשון, מה צפוי? ● מיזוג ענק בשוק כריית הנחושת ● מניות השבבים עולות ● IBM ירדה ב-9%, רוכשת את האשי קורפ ● המניה המועדפת על ביל אקמן זינקה לאחר הדוחות ● הצמיחה בארה"ב ירדה במפתיע, מחר יתפרסם מדד מחירי ההוצאה הפרטית, מדד האינפלציה המועדף על ידי הפררל ריזרב

צבי לנדו, מנכ''ל סולאראדג' / צילום: איל יצהר

מניית סולאראדג' הידרדרה לשפל של 5 שנים בעקבות תוצאות פושרות של המתחרה

דוחות אנפייז האמריקאית לימדו על התאוששות איטית מהצפוי בשוק הסולארי שבו פועלת החברה מישראל ● מניית סולאראדג' צנחה ב-41% מתחילת השנה

רונן דר ועומרי גלר, Run:AI / צילום: Run:AI

היזמים מכרו את הסטארט־אפ לחברה הלוהטת בעולם. כמה יקבלו העובדים?

בזמן שהיו דוקטורנטים להנדסת חשמל בתל אביב, הרבה לפני ש-AI הפך לטרנד הלוהט של השווקים, חברו להם יחד עמרי גלר ורונן דר להקמת חברה בתחום - Run:AI ● מי הייתה המשקיעה הראשונה שהביעה בהם אמון, מתי הבינו שבינה מלאכותית תהיה הדבר הבא, ואיך השפיעה עליהם המלחמה ● אתמול החברה נרכשה רשמית ע"י אנבידיה בסכום המוערך בכ-720 מיליון דולר

רחפן Autel EVO 2 Enterprise / צילום: Reuters, Steve Marcus

אלפי רחפנים מתוצרת סין בדרך לצה"ל. אלו החששות

אלפי רחפנים תוצרת DJI ואוטל הסיניות נרכשו כדי למלא את השורות בצבא, לאחר ערב רב של דגמים שהגיעו מתרומות ואנשי מילואים ● למרות האיסור בארה"ב ובעוד שצבאות מערביים חוששים מריגול סיני, בצה"ל מבהירים: "נעשו התאמות כדי לשמור על ביטחון המידע"

פרופ' אוריאל אבולוף / צילום: יוסי זמיר

די לפוליטיקה של פחדים: המומחה שמסביר איך ניתן להתמודד עם השסעים בחברה הישראלית

פרופ' אוריאל אבולוף, מומחה לפוליטיקה של הפחד, משוכנע שהחברה הישראלית מונעת מחשש תמידי לגורלה - מה שתורם לשסע הפנימי בה גם היום ● "ברגע שמתעורר הפחד, אנו מתקשים לחשוב ולהושיט יד לאנשים אחרים מחוץ למעגל" ● בראיון לגלובס הוא מסביר איך ניתן לשנות זאת ומה המפתח להשבת האמון בינינו

חברת הייעוץ מקינזי / צילום: Shutterstock, T. Schneider

בגלל פרשת האופיואידים: מקינזי תחת חקירה פלילית בארה"ב

משרד המשפטים בארה"ב חוקר את העצות שנתנה מקינזי ליצרניות אוקסיקונטין ומוצרי אופיואידים אחרים

"מדינה קטנה, הגנה אדירה": בעולם עדיין מתפעלים מישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: נשיא סוריה בשאר אסד מנסה לשדר עסקים כרגיל, איראן ממשיכה לפתח את תוכנית הגרעין, בכירה בריטית קוראת לממלכה ללמוד מירושלים כיצד מפתחים מערך הגנה ראוי, ואונר"א שחלק מאנשיה התגלו כטרוריסטים באה בטענות לישראל ● כותרות העיתונים בעולם

מנכ''ל מקורות עמית לנג ומנכ''ל איגודן דודו מחלב / צילום: מקורות

מקורות ואיגודן יקימו מרכז מחקר וחדשנות לאומי לתחומי המים

המרכז יוקם בחממה הטכנולוגית של איגודן שתוקם באזור ראשון לציון על פני שטח של כ-2 דונם ותכלול מעבדות, חדרי הדרכה וחממת מחקר לחוקרים מהאקדמיה ומהשוק הפרטי

סאטיה נאדלה, מנכ''ל ויו''ר מיקרוסופט / צילום: Associated Press, Mark Lennihan

מיקרוסופט עקפה את הציפיות; המניה מזנקת במסחר המאוחר

הכנסות החברה היו 61.9, ב-19% לעומת הרבעון המקביל אשתקד ● הרווח למניה 2.94 דולר למניה, מעל הצפי ● המניה עולה ב-5% במסחר המאוחר

גבול לבנון / צילום: Shutterstock

צה"ל: חיסלנו מחבל בכיר בלבנון, שקידם פעולות טרור רבות נגד ישראל

דיווח: במצרים נערכים ב"תוכנית חירום" לפלישה ישראלית לרפיח • פיגוע דקירה ברמלה: צעירה נפצעה קשה • צה"ל תקף מבנים צבאיים ששהו בהם מחבלים של חיזבאללה בדרום לבנון • דיווח בבלומברג: פסגה מדינית בנושא עתידה של רצועת עזה יתקיים ביום שני הקרוב בסעודיה •   ● כל העדכונים

מדפי סופר. פתיחת שוק המזון ליבוא התקדמה חלקית / צילום: טלי בוגדנובסקי

פתיחת שוק המזון ליבוא: ההחלטה קודמה, אך הצלחתה חלקית בלבד

מדור "המוניטור", של גלובס והמרכז להעצמת האזרח, עוקב אחר ביצוע החלטות ממשלה משמעותיות, תוך בחינה מפורטת של יישום או היעדר יישום של סעיפי ההחלטה ● הפעם, בשיתוף המכון הישראלי לתכנון כלכלי: הגברת התחרות והסרת חסמי יבוא מזון