גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

במשרד התקשורת עולים למתקפה: "ניכנס בבזק עם הראש בקיר - עד שתפעיל את רשת הסיבים שלה"

ד"ר עופר רז–דרור, סמנכ"ל הכלכלה במשרד התקשורת, עולה למתקפה ומשיב לביקורת החריפה שנמתחה על ידי בכיר במשרד ונחשפה ב"גלובס" • בראיון מיוחד הוא מפנה אצבע מאשימה כלפי בזק שמונעת לדבריו תחרות ● מבזק נמסר: "ההצגה של בזק כחברה ה"יושבת רגל על רגל" אינה נכונה"

ד"ר עופר רז–דרור /צילום: יוסי זמיר
ד"ר עופר רז–דרור /צילום: יוסי זמיר

ד"ר עופר רז-דרור, סמנכ"ל הכלכלה במשרד התקשורת, נכנס לתפקידו לפני כשנה והחליף בתפקיד את הרן לבאות. האחרון עזב על רקע מתיחות קשה עם המנכ"ל דאז, שלמה פילבר. הפרשיות והחקירות שטלטלו את משרד התקשורת בתקופת פילבר הרתיעו את רז דרור, שכבר מילא כמה תפקידים בשירות המדינה. הוא התלבט האם להיכנס לתפקיד בשל כך, ובסוף החליט ששווה לנסות. הראיון נערך על רקע דברים שאמר סמנכ"ל בכיר במשרד התקשורת, חיים גרון, כי המשרד כשל במדיניות לעידוד ההשקעות בשוק.

בראיון ל"גלובס", רז-דרור מתאר את הרוח הנושבת כיום במשרד התקשורת כשונה לחלוטין. אם בתקופת פילבר בזק, חברת התקשורת הגדולה במדינה, זכתה לטיפול בכפפות של משי, הרי שהיום המצב שונה לחלוטין. לדבריו, המשרד יפעל כמעט בכל דרך אפשרית כדי להגביר את התחרות ולשפר את מצב תשתיות התקשורת בישראל. גם אם הצרכנים יצטרכו לשלם כמה שקלים יותר בכל חודש על סלולר.

איך אתה מוצא את המשרד כאשר נכנסת על רקע הניסיון שלך בתפקיד?

"הגעתי מתחומים אחרים. יש לי קילומטראז' בממשלה, והחלטתי על שינוי למרות שהמכרז לתפקיד התפרסם בתקופה לא מזהירה. הייתה לי התלבטות האם להגיש, ובסוף הלכתי על זה. אני שמח שהגעתי אחרי האירועים, וכרגע הדברים מתנהלים מקצועית ללא כל המשחקים המיותרים. מצאתי אנשים מאוד מקצועיים במשרד, ובאגף שלי בפרט".

אבל בתחומים מסוימים אפשר לומר שהמשרד בכל זאת לא הצליח לעמוד ביעדים.

"בוא ניקח את הסלולר. תחום שבו היינו רוצים לטפל ולהביא לשדרוג משמעותי בתשתיות. למרות העובדה שמצב החברות לא מזהיר בלשון המעטה, אני לא מכיר בנאדם מהיישוב שמעדיף את המצב שהיה ב-2010 לעומת 2018.

"המשרד נקט באמצעים מרחיקי לכת כדי לייצר תחרות בשוק הזה, בין אם במכרזי התדרים והכנסת מפעילים וירטואליים, ששיפרו את המצב התחרותי אחרי שאנשים שילמו מחירים בלתי סבירים. להערכתי האישית, ככל הנראה עברנו את נקודת האיזון בצעד או שניים, ואנחנו צריכים לראות איך חוזרים אחורה מבחינת רמת התחרות בשוק. ברור לנו שרמת המחירים כפי שהיא לא מאפשרת השקעות בטווח הארוך".

אתה בעצם טוען שהמחיר הריאלי גבוה מהמחיר שהלקוחות משלמים כיום.

"מדובר על השקעות כבדות - המשך הפריסה של דור 4 ובהמשך לדור 5, ולשלם על התדרים במכרז - השקעות שהחברות במצב הכלכלי שלהן היום מתקשות מאוד לעמוד בהן. זה לא יזיק אם ההכנסה החודשית של החברות מכל לקוח תעלה בכמה שקלים לטובת הצרכנים בטווח הבינוני והארוך".

במסגרת רפורמת "השוק הסיטונאי" עברו בשיא מעל 600 אלף למתחרות של בזק. זו הצלחה בעיניך?

"זו אחת הרפורמות המורכבות ביותר שראיתי ברגולציה הישראלית. היא הצליחה על אף המורכבות הרבה שלה. הכנסנו תחרות לתחום מאוד לא תחרותי. ולא רק זה - הכניסה לתחרות בנייח מאפשרת את התחרות בתחום השידורים ומייצרת למתחרות החדשות את הפלטפורמה לשידורים. יחד עם זאת, ברור שיש קשיים מסוימים בשוק הסיטונאי".

"בזק מחזיקה את המקל בשני הקצוות"

התחום המרכזי שעומד היום לנגד עיניו של הרגולטור הוא פריסת סיבים אופטיים. על פי נתוני ה-OECD, ישראל משתרכת אחרי מדינות המערבת בפריסת סיבים שמאפשרים שירותי תקשורת בקצבים גבוהים בהרבה מאלו שאנחנו מכירים כיום. נכון להיום, מספר חברות כבר התחילו לפרוס סיבים ברחבי הארץ, כשעיקרית היא כמובן בזק. למרות העובדה שהיא השלימה פריסה ב-60% ברחבי המדינה, היא נמנעת בינתיים מלהפעיל את הרשת שלה. התנהלות שמרגיזה במיוחד את משרד התקשורת.

חוץ מרפורמת השוק הסיטונאי, נעשו עוד שורה של רפורמות שמחזקות את התחרות על חשבון בזק.

"הרפורמה בפתיחת תעלות התקשורת של בזק (הרשת הפסיבית) היא הרפורמה הכי חשובה כי זה בסיס המונופול הטבעי ואף אחד לא הולך לחפור עוד פעם, כך שאם אנחנו רוצים תחרות בתשתיות לטווח ארוך זו הדרך. עלות הנחת התשתית ירדה מאוד בעקבות הרפורמה הזו, ואני לא רואה פגיעה משמעותית בבזק חוץ מהכנסת התחרות שזה תפקידנו כרגולטור. בטווח הארוך אנחנו מתכוונים להמשיך ולהבקיע את כל החסמים הבירוקרטיים כדי שהפריסה תהיה הכי קלה שאפשר".

זאת אומרת שהיום כל חברה יכולה לפרוס תשתיות משלה דרך תשתיות בזק?

"אם היום מתחרה רוצה לפרוס על תשתית בזק בגדול הוא יצליח, השאלה כמה זה יעלה לו, כמה זמן ייקח לו, האם הוא יצטרך לחפור את הגוב במדרכה. אנחנו חושבים שיש בעוד כמה הקלות בנושא, ואף הוצאנו שימוע. פרטנר וסלקום עובדות בקצב יפה מאוד. ככל שנראה יותר ויותר סיבים פרוסים, בזק תצטרך לעשות משהו עם הסיבים שלה שכבר פרוסים ולא פעילים".

כלומר אתה מעריך שהתחרות תביא את בזק לפריסת סיבים נוספים ולהפעלת הרשת שלה?

"אנחנו עובדים במלוא המרץ על מנת לייצר לבזק את האיומים התחרותיים, כך שהיא לא תוכל להרשות לעצמה להישאר עם רשת הנחושת שלה בלבד, והיא תיאלץ להפעיל את רשת הסיבים שלה. זו אגב אמירה חד משמעית של המשרד. לא סביר שיש רשת עם 60% פריסה וגם אם היא לא חוברה, יושבת כאבן שאין לה הופכין ומעלה אבק".

ההנחה היא שבזק לא מפעילה את הסיבים כי זה לא כדאי לה או שיש כאן משהו אחר?

"אני תופס את פריסת הרשת של בזק ב-60% כפרקטיקה אנטי תחרותית מהמעלה הראשונה. אם חברה מתחרה רוצה לפרוס סיבים בהשקעה של מיליארד שקל, היא רואה את בזק שכבר פרוסה ב-60% מהמדינה. חברות חוששות שביום שהן ישקיעו סכומים נכבדים בפריסה, בזק תפעיל את הרשת שלה. יש פה איום תחרותי מהמעלה הראשונה. ככה לפחות אני מבין את זה".

זו הסיבה שבזק נמנעת להפעיל את הרשת שלה?

"בזק מנסה להחזיק את המקל בשני הקצוות שלו. גם מחזיקה את הרשת וגם לא מפעילה אותה. אם היא הייתה מפעילה היינו לפחות מרוויחים שדרוג טכנולוגי אדיר למדינת ישראל. אז זה גם יושב לו מעלה אבק וגם מאיים על המתחרות החדשות שלא יעשו את קפיצת המדרגה.

"אנחנו רגולטור שאמון על התחרות. לכן, הכיוון שהמשרד הולך בו בשוק הנייח הוא לייצר איומים תחרותיים לבזק, לייצר לה את התמריץ להפעלת הרשת תוך אמירה ברורה - 'אם לא תפעילי את הרשת, תאבדי את ההגמוניה שלך בשוק'".

איך אתם מתכוונים לעשות את זה?

"אנחנו נקים לתחייה את IBC ואנחנו נדחוף ונמצא אמצעים נוספים. יש לנו ארגז כלים מאד מגוון כאשר מדובר בתחרות ואנחנו נביא את זה שב-2019 הרשת תודלק. אין דרך אחרת, לשם אנחנו הולכים. המשרד ייכנס עם הראש בקיר עד שזה יקרה. השקענו הרבה מאד משאבים ב-IBC למשל, בין היתר כדי לייצר עוד פריסה בהיקפים שאנחנו מקווים.

"אבל, ואני אומר את זה בצורה הכי ברורה, דחפתי את הכלי הזה כדי לייצר לבזק את האיום התחרותי. אני רוצה את IBC ב-25% פריסה, את סלקום ופרטנר בעוד 15%, ואני רוצה לראות את בזק יושבת רגל על רגל עם הרשת שלה. בוא נראה".


אתם מעדיפים את הגישה הלוחמנית על פני הידברות עם בזק. זו הגישה הנכונה?

"אני כן רוצה להיות הוגן עם בזק. כשאנחנו אומרים הפעלת הרשת, אנחנו לא בעולמות של שנת 2000, אלא בשוק סיטונאי. כשהרשת הזו תופעל היא תחויב למכור את השימוש בסיב למתחרותיה. על מנת שלא רק שהרשת תופעל, אלא שגם תהיה עליה תחרות.

"בקרוב נפרסם שימוע לתמחור סיב, וייקבע מחיר שימוש סביר לבזק. אולי זה לא יהיה המחיר הכי טוב שהיא רוצה, אבל אני חושב שזה יהיה מחיר הוגן שיחזיר לה את ההשקעה שעשתה ועוד תעשה. אין ברירה אנחנו בפיגור משמעותי מול שאר העולם בתחום הסיבים".

אי אפשר להפיל את כל האחריות על החברות. המשרד לא עשה מספיק כדי לעודד פריסת סיבים.

"אני מסכים איתך".

אז אתה מאשים את החברות כאשר המשרד הוא זה שלא יצר שום מדיניות שתוביל את ישראל למקום אחר? תעודד אותם.

"יש לנו פה מונופול תשתיות שהאינטרס שלו להשקיע יהיה תמיד יותר נמוך מהרמה התחרותית. אנחנו רוצים תחרות בתחום הזה ושישקיעו ורמת ההשקעות צריכה להיות יותר גבוהה. מה שכן למדנו מהרגולטור האירופאי זה שתחרות מעודדת השקעות. תראה את המאזן של בזק אחרי השוק הסיטונאי. זה מאזן של חברת היי טק".

"הוט צריכה להחליט לאן פניה"

אחד ממקורות הרווח העיקריים של בזק הוא תחום הטלפוניה. למרות העובדה שרפורמת השוק הסיטונאי התקבלה לפני מספר שנים, תחום הטלפוניה נותר בחוץ במשך תקופה ארוכה, ולא תמיד מהסיבות הנכונות.

מה יקרה עם מחר בזק תספק טלפוניה למתחרותיה במחירים הכי נמוכים שאתם קבעתם, אבל פרטנר וסלקום לא יקנו את השירות? הרי היום הן מספקות טלפוניה עצמאית כי זה הכי כלכלי להן.

"זה יהיה חבל מאוד כי השקענו בזה הרבה מאד מאמצים".

מחירי הטלפוניה של בזק הם שערורייה. אתם אלה שאפשרתם את זה כי לא הצלחתם להחיל עליהם פיקוח.

"לא הצלחנו, אני מסכים איתך. המשרד קיבל החלטה באוגוסט שהכלי הזה עדיין לא מיצה את עצמו ונותנים לו הזדמנות נוספת. המשרד ממשיך לשים לב ולמשרד אכפת מהתשלומים העודפים של הציבור וזה נושא שעל שולחננו".

בוא נעבור לעניין הוט. למה אני לא שומע במשרד את אותה נחישות כלפי הוט? היא הרי מחויבת לפריסה אוניברסלית בתנאי הרישיון שלה.

"המצב של הוט ובזק בכלל לא שיוויוני. להוט יש רשת שמגיעה ל-92% ממשקי הבית, ואנחנו שואלים את עצמנו מה היכולת שלה לשדרג לסיבים. צריך תשתית שאפשר להשחיל דרכה".

אז המדיניות שלכם היא להחריג את הוט ולא להחיל עליה פריסה אוניברסלית של סיבים?

"אני לא רואה סיבה לדרוש מהוט לפרוס פריסה אוניברסלית של סיבים. הוט במצב מאד לא פשוט. היא צריכה להחליט לאן פניה מועדות והאם לשדרג את התשתית שלה או להיות בכיוון ספקי השירות שלנו. היא צריכה לקבל החלטה אסטרטגית בעניין הזה. המשרד כמובן יתמוך בשימוש התשתית הפסיבית של בזק וזה משהו מאוד חשוב לנו. מה יהיה ההסדר? אני לא יודע, עדיין מדברים על זה".

 ומה אתה יכול לחדש לנו בעניין ההפרדה המבנית והבקשה של בזק לאחד בין חברות הבנות?

"זו סוגיה מאד מורכבת. יש פה כלי חריף שאני לא מרגיש שמשתמשים בו בהרבה תחומים. ברור שיש פה חוסר יעילות במגוון נושאים. מצד שני, זה כלי שנועד לגדר את היתרונות התחרותיים שיש למונופול בתחום התשתית. ההפרדה היא כלי שיש לו נכות מסוימת, אבל הוא כן מגדר לי יתרונות תחרותיים שיש למונופול".

בתגובה לדברים, מבזק נמסר:

"בזק אינה נוהגת לדון בענייניה דרך אמצעי התקשורת, אך יחד עם זאת קשה שלא להגיב לדברים. בזק משקיעה כמעט רבע מהכנסותיה בפיתוח תשתיות התקשורת שלה, ונמצאת ברף העליון בקרב חברות התקשורת בעולם בהיבט זה. ההצגה של בזק כחברה ה"יושבת רגל על רגל" אינה נכונה, אינה הוגנת, ועושה עוול לאמת. עוד ראוי להזכיר גם את הצד השני של המטבע - בזק פועלת במשטר רגולטורי נוקשה שאין לו אח ורע באף מדינה בעולם. אותן מדינות בהן פריסת הסיבים מתקדמת יותר מישראל, נהנות באמת מרגולציה מעודדת השקעות. היינו שמחים "לייבא" את הרגולציה האירופאית כפי שהיא, ובתמורה בזק היתה מתחייבת לפריסה רחבה יותר מבכל מקום אחר בעולם. כך או כך, בזק מתנהלת מול הרגולטור בעניין זה במטרה להגיע להסכמות שיאשרו פריסה רחבה ומהירה של שירותי גישה לאינטרנט בקצבים אולטרה - מהירים בישראל".

עוד כתבות

אמיר כהנוביץ' / צילום: יח''צ

הכלכלן הבכיר שעשה את המעבר המפתיע של השנה מדבר

אמיר כהנוביץ' הפתיע את שוק ההון בספטמבר כשעזב את חברת הביטוח הגדולה ביותר בישראל, הפניקס, ועבר לסוכנות הענק פרופיט ● בראיון לגלובס הוא מסביר את שינוי הקריירה הדרמטי שעשה, מציע את הפרשנות הייחודית שלו להתנהלות בשוק ההון, ומערער על התחזית של בנק ישראל לגבי הצמיחה של הכלכלה

הפגנה פרו פלסטינית באוני' קולומביה, ניו יורק / צילום: ap, Yuki Iwamura

״אוניברסיטת קולומביה נכנסה ללחץ, הקמפוס נראה כמו בסיס צבאי סגור״

השיעורים בקולומביה שבניו יורק הופסקו עד הודעה חדשה בשל מחאות פרו-פלסטיניות ● סטודנטים יהודים קיבלו המלצה שלא להגיע למקום, ונמנעה כניסתו של פרופ' שי דוידאי לקמפוס ● עומר לובטון-גרנות מבית הספר למדיניות ציבורית: "האוניברסיטה נכנסה ללחץ. הכול מגודר, שוטרים מסביב, כל השערים נעולים, בריקדות, עשרות ניידות ומסוקים באוויר"

אוהלי המחאה הפרו־פלסטינית באוניברסיטת קולומביה / צילום: Reuters, Caitlin Ochs

הקמפוסים בארה"ב רותחים, ובישראל חוששים מגל חרמות

ההפגנות האנטישמיות והאנטי־ציוניות ברחבי הקמפוסים בארה"ב, ובראשן בקולומביה, הגיעו לשיא עם סגירת שערי האוניברסיטה שבלב מנהטן, וכבר עכשיו הן זולגות מעבר למדשאות והופכות לגל חרמות לא מוצהר על חוקרים ישראלים ● "הממשלה צריכה להתעורר לפני שייווצר פה נזק בלתי הפיך", אומרת פרופ' מלאת שמיר, סגנית נשיא אוניברסיטת ת"א לבינלאומיות

הפגנה מחוץ לאוניברסיטת קולומביה / צילום: Reuters, Cristina Matuozzi

"אני זועם, זה לא ייאמן מה שקורה באוניברסיטת קולומביה"

כשהמחאות האנטי־ישראליות בקמפוסים בארה"ב רחוקות מלדעוך, חוקרים יהודים וישראלים מאוניברסיטאות העלית מאחדים כוחות כדי להגיב באופן יצירתי בכל הזירות - האקדמית, המשפטית והכלכלית ● "זו חזית כמו כל חזית במלחמה", הם אומרים בשיחות איתם

מה צפוי בדוחות מטא? / צילום: Shutterstock

מניית מטא התרסקה ב-15% למרות נתונים חזקים, ואלו הסיבות

מטא, שמנייתה עלתה בכ-45% מתחילת השנה, היכתה את התחזיות בתוצאותיה הכספיות הן בשורת הרווח והן בשורת ההכנסות ● האנליסטים היו אופטימיים לגבי הדוחות הערב אך התחזית שפרסמה החברה להמשך השנה אכזבה את המשקיעים

הבורסה בוול סטריט / צילום: Unsplash, Ahmer Kalam

נעילה ירוקה בוול סטריט; מניות השבבים קפצו

הנאסד"ק קפץ ב-1.5% ● אירופה ננעלה במגמה חיובית ● נעילה מעורבת באסיה, מדד ההנג סנג זינק בכ-1.9% ● מחירי הנפט עלו ● הביטקוין עומד על כ-66.27 אלף דולר למטבע ● מחיר הזהב נחלש בכ-1% ● מדד מנהלי הרכש במגזר הייצור בארה"ב ירד והוביל לירידה בתשואות האג"ח הממשלתיות

אילון מאסק, יו''ר טסלה / צילום: Shutterstock

התוצאות בשפל אבל הבטחה אחת של מאסק מלהיבה את המשקיעים

טסלה פרסמה ביום שלישי בלילה את אחד הדוחות הרבעוניים השליליים ביותר שלה בשנים האחרונות, אבל המניה זינקה במסחר המאוחר ב־13% ● הסיבה: ההודעה על ייצור דגם חדש ומוזל החל מ־2025, הרבה יותר מהר מהצפוי ● אבל ייתכן שהפעילות המבטיחה תתגלה כהפסדית בטווח הקצר

אפל. החברה המבטיחה של 2024? / צילום: Shutterstock

"תהיה הפתעת השנה": זו המניה המומלצת ביותר של בנק אוף אמריקה

המכירות נופלות, היא לא נמצאת בשוק הבינה המלאכותית, ומתחילת השנה מנייתה איבדה 10.7% ● למרות הכול, בבנק אוף אמריקה מאמינים שענקית הטכנולוגיה אפל צפויה להתאושש בחצי השני של השנה

יהודה זיסאפל ז''ל וזהר זיסאפל ז''ל / צילום: כדיה לוי, איל יצהר

"לא היו להם יאכטות ומטוסי פאר": לאן פניה של אימפריית ההייטק שהקימו האחים זיסאפל

האחים יהודה וזהר זיסאפל היו מאבות ההייטק המקומי ● הם הלכו לעולמם בתוך פחות משנה והשאירו מאחור את קבוצת רד בינת, הכוללת עשרות חברות ● גלובס שוחח עם מקורבים, בכירים בתעשייה וקולגות, וצלל להיסטוריה ולעתיד של אחת מאימפריות ההייטק הראשונות בישראל: "הם עבדו עד הימים האחרונים, אך לא מינו דור המשך מקצועי שיכול לקחת את זה הלאה"

אסדת הקידוח איתקה. בעיגול: יצחק תשובה / צילום: אתר החברה, שלומי יוסף

האם העסקה הזו תשנה את מומנטום המניה של יצחק תשובה?

החברה הבת של קבוצת דלק סיכמה על רכישת פעילות נפט וגז בים הצפוני, לפי שווי של קרוב למיליארד דולר, בדרך של מיזוג ● איתקה צופה כי בעקבות הרכישה תחלק דיבידנדים שמנים לבעלי המניות שלה בשנתיים הקרובות ● אז למה מניית החברה נופלת בבורסת לונדון?

חייל אוקראינה מכין כטב''מ פוסידון לשימוש / צילום: ap, Efrem Lukatsky

טילים במקום מטוסים: המדינה שקונה נשק ב-50 מיליארד דולר

בצל היקף השימוש בכטב"מים במלחמת רוסיה־אוקראינה, לטביה תספק לאוקראינה כטב"מים • צבא הפיליפינים קנה טילי שיוט מהודו בעלות של כ-375 מיליון דולר ● פולאריס משיקה אופנועי שלג צבאיים חדשים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות 

נתב''ג. השהייה נוספת של הקווים לתל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

חברות התעופה שמאריכות את ביטולי הטיסות לישראל

רוב חברות התעופה חזרו לפעול בישראל לאחר שהפסיקו את הטיסות בעקבות המתקפה מאיראן, אך עדיין יש כאלה שמהססות ● שתי חברות תעופה האריכו היום את תוקף השהיית הטיסות לארץ

בית קיץ בשבדיה. המחיר הממוצע במדינה עומד על 840 אלף שקל / צילום: Shutterstock

המטבע התרסק ומחירי הדיור ירדו: בגרמניה מעודדים לקנות בתי קיץ בשבדיה

חופשה בבית נופש נפוצה בצפון אירופה ● תמורת בקתה ללא חימום ומים זורמים, ליד אגם בצפון שבדיה, תשלמו רק 195 אלף קרונות שבדיות, כלומר כ־62 אלף שקל ● הבעלות פתוחה בפני זרים, ולא רק לתושבי האיחוד האירופי

הבניין ברחוב גורדון 22 בתל אביב / צילום: דנה אטיאס

2.5 מיליון שקל לדירת 2 חדרים בבניין לשימור מחמיר בת"א

דירה במבנה היסטורי ברחוב גורדון בתל אביב, שתכנן האדריכל שלמה גיפשטיין, נמכרה לאחרונה ● לדירה יש זכויות בנייה נוספות בשטח של כ־40 מ"ר, אולם המחיר לא משקף אותן ● המתווכת בעסקה: "עסקאות במחירים של 2.3 מיליון שקל עד 3.1 מיליון שקל קיבלו 'בוסט' בשלושת החודשים האחרונים"

חשיפת הבעלים האמיתיים של חברה בע''מ בזמן גירושים / צילום: Shutterstock

העביר מניות לאחיו ללא תמורה, הגרושה תבעה מחצית. מה קבע ביהמ"ש?

האם מניות החברה שבבעלותו, שהעביר הבעל לאחיו במהלך הנישואים, נעשתה בתום-לב - או שמא מדובר בהעברה פיקטיבית לצורך הברחת החברה מאיזון המשאבים שנערך בין הבעל לאישה בעת הגירושים? בשאלה זאת דן בית המשפט לענייני משפחה בקריות במשך 12 שנה ● מה נפסק בסופו של דבר?

הרש גולדברג פולין

מחאה ספונטנית בירושלים אחרי פרסום הסרטון של הרש החטוף

המוחים יצאו לרחובות בקריאה להחזרת החטופים • מקור ביטחוני: צה"ל מוכן מיד להתחיל במבצע ברפיח • ביידן חתם על סיוע לאוקראינה וישראל בשווי עשרות מיליארדים • שר הביטחון גלנט: מחצית ממפקדי חיזבאללה בדרום לבנון חוסלו, החצי השני מתחבא • פגיעה ישירה בשני בתים באביבים, קרוואן אחד נשרף - אין נפגעים בגוף ● עדכונים שוטפים

טסלה מודל S ''פלייד'' / צילום: יח''צ

טסלה פספסה את התחזיות ורשמה את הירידה החדה ביותר בהכנסות מאז 2012

למרות שפספסה את התחזיות המוקדמות בשורת הרווח וההכנסות, מניית טסלה מזנקת במסחר המאוחר ● האנליסטים בוול סטריט חזו כי החברה תציג ירידה בהכנסות ברבעון הנוכחי לאחר שורה של חדשות רעות

אילוסטרציה: shutterstock

עזבה את הדירה לפני תום מועד השכירות. האם המשכיר יכול לפדות את צ'ק הביטחון?

השוכרת טענה כי הדירה אינה ראויה למגורים עקב חוסר בידוד ורטיבות, ולכן היא יכולה לעזוב את הדירה ללא התראה מוקדמת ● המשכיר ניסה לפדות את צ'ק העירבון הפתוח על מלוא שכר הדירה לתקופת החוזה ● מה קבע בית המשפט?

הבורסה בטוקיו, יפן / צילום: Shutterstock

מגמה מעורבת באסיה; הניקיי צולל ב-2%

ההנג סנג עולה ב-0.2% ● החוזים העתידיים בארה"ב יורדים ● מטא פרסמה את תוצאותיה הכספיות והמניה צללה במסחר המאוחר ● בבלומברד אודייר חיוביים לגבי המניות אמריקאיות, בדגש על אנרגיה ושירותים ● עונת הדוחות בוול סטריט תופסת תאוצה: הערב יפרסמו דוחות אלפאבית, מיקרוסופט ואינטל

מייסדי קרן פיקצ'ר קפיטל מימין לשמאל: ראקש לונקאר, דן אמיגה, מיקי בודאי ומייק פיי./ צילומים: עמרי אראל, קייט רני, MKJ photography, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

המהלך שהפתיע את ענף הסייבר: מנכ"ל איילנד ינהל במקביל גם קרן השקעות

מייק פיי, מנכ"ל איילנד, הספקית הגדולה ביותר של פתרונות סייבר לתחום הדפדפנים, מצטרף כשותף מנהל בקרן ההון סיכון פיקצ'ר קפיטל ● המהלך עשוי ליצור, לכאורה, ניגוד עניינים בין עסקאות השקעה או שותפות בתוך איילנד לבין עסקאות שתערוך הקרן ● "אני מכבד ומקיים את חובות הנאמנות שלי כמנכ"ל איילנד", אומר פיי