גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

לא רק אופנה: אינפיניטי QX30 מצליחה להפתיע

ה-QX30 של אינפיניטי מבוססת על מרצדס GLA האופנתית, אבל העיצוב שלה מוצלח יותר והיא מוסיפה לנוסחה גם מתלים מעודנים יותר ופוטנציאל עבירות מפתיע

 

אינפיניטי QX30 / צילום: יחצ
אינפיניטי QX30 / צילום: יחצ

מפת המכירות בפלח רכבי הפרימיום בגודל קומפקטי-בינוני בישראל, פלח שמשתרע בין כ-200 ל-300 אלף שקל, מגלה תמונה ברורה: קרוב ל-85% מהמכירות בפלח הן של דגמי SUV ו/או של דגמי פלאג-אין, או לכל הפחות היברידיים. מותג שאין לו דגמים כאלה, נופל מחוץ לתחרות ונאלץ להסתפק בשאריות.

התמונה דומה כיום גם בשווקים רבים בעולם, אולם לפני עשר שנים היא לא נראתה כל כך מובהקת. מרצדס, למשל, לא סברה בתחילת העשור שהביקוש העתידי לפרימיום קומפקט-SUV "קלאסי" יהיה כל כך מוחלט, ונכנסה לפלח בשיטת "רגל פה רגל שם": היא הוסיפה ל-A קלאס המשפחתית שלה גחון מוגבה ושלל תוספות קוסמטיות של רכבי פנאי, אבל הותירה את הגג הנמוך על כנו. בשנה הבאה, אגב, היא עתידה ליישר קו עם השוק: ה-GLA העתידית תציג עיצוב SUV הרבה יותר גבוה ומסורתי.

את הקונספט של ה-GLA המקורית "ירשה" גם אינפיניטי בדגם ה-QX30, שהושק באירופה לפני כשנתיים במסגרת הסכם שיתוף הפעולה האסטרטגי לשיתוף פלטפורמות ומנועים בין מרצדס לקבוצת רנו ניסאן. כשמתבוננים ב-QX קל להבחין בפרופורציות הייחודיות של ה-GLA, שניצבת גבוה יחסית מעל הכביש אבל עם גג נמוך ודפנות רחבות, שמקנות לה יציבה רחבה וספורטיבית.

אינפיניטי QX30

כמו באחות הקומפקטית Q30, מעצבי אינפיניטי עשו עבודה יעילה בטשטוש הקשר הגנטי למרצדס A קלאס, וחייבים להודות שהגרסה שלהם נראית יותר טוב מהמקור. הפנסים הצרים והמלוכסנים מלפנים סוגרים על גריל מודגש ומרובה זוויות ומקנים למכונית מראה דינמי מתוחכם. כך גם החלק האחורי השרירי, שניצב מעל פגוש דמוי SUV. הבידול בפרופיל הצד מבוצע באמצעות עמוד גג קשתי, ובצבעים הנכונים, עם חישוקים גדולים ונאים, הכלי משדר תחכום ויוקרה.

המעצבים התקשו לטשטש את הקשר בין ה-QX ל-GLA בתא הנוסעים. למעשה, למעט עיצוב מחדש של המושבים ושל עמדת הפיקוד, רוב הרכיבים מגיעים ישר ממדף החלקים של דיימלר: החל במוט ההילוכים ומתגי מצב הניהוג, עבור דרך ההגה ומוטות השליטה שעליו וכלה בלוח המחוונים המרכזי.

אפילו מתגי השליטה של הכיסא החשמלי שממוקמים על הדלתות - כמעט סימן מסחרי של מרצדס - שוכפלו במדויק וכך גם יחידת השלט, שרק הסמל שעליה הוחלף. מרחב הפנים סביר בהחלט עבור ארבעה, אם כי המושב האמצעי הצר והנוקשה מאחור דורש פשרות. נפח תא המטען שימושי בהחלט אבל הנפה וסגירה של הדלת האחורית כבר דורשת כושר פיזי.

האבזור בגרסת ההשקה (היקרה) בה נסענו עשיר וראוי, וכולל בין השאר דיפון עור דו-גוני, גג פנורמי כפול, צמד מושבים חשמליים ושלל מערכות עדכניות לסיוע בנהיגה. עם זאת, מסך המולטימדיה הקטן והדל באפליקציות - כמה שנים עוד יידרש לאינפיניטי להטמיע מערכת ניווט מקומית? - חושף את הגיל המתקדם של תכנון הרכב. כל העסק מגיע עם רמת גימור והרכבה מרשימה ועם בידוד רעשים מכובד. נראה שאנשי אינפיניטי לא הסתפקו במקור הגרמני והוסיפו עליו גימור OCD יפני טיפוסי.

לחיצה על מתג ההתנעה (של מרצדס) מעירה לחיים מנוע 2 ליטר טורבו נמרץ, שמייצר 211 כ"ס ומומנט נאה של 35 קג"מ. המנוע משודך לתיבה כפולת מצמדים (של מרצדס) ומעביר דרכה את הכוח לארבעה גלגלים באמצעות הנעה כפולה-קבועה נשלטת אלקטרונית. זוהי יחידת כוח שקטה ונעימה, שאולי אינה מדביקה את הגב לכיסא אבל בהחלט מייצרת דחף רציני בכל שיפוע ובכל תנאי. תאוצה מאפס ל-100 ב-7.3 שניות היא נתון מכובד לקטגוריה, וההנעה הכפולה אחראית לכך שהכוח עובר בצורה יעילה מאוד לגלגלים הנכונים, ללא שמץ של סחרור גלגלים או לחימת הגה.

נקודת התורפה העיקרית היא תכנות אגרסיבי מדי של "מוח" תיבת ההילוכים, במיוחד במצב הספורטיבי, שמביא לעתים לעלייה מיותרת לסל"ד גבוה וקולני בעת האצה אגרסיבית וגם לזעזועים רגעיים בהעברות ההילוכים. בעיר ובשיוט בין עירוני, לעומת זאת, החלפת ההילוכים מדויקת ורגועה.

היכולות הדינמיות-ספורטיבית של מרצדס GLA הן סוד שמור. למעשה כל כך שמור עד שרבים מהלקוחות שרכשו (ורוכשים) את הרכב על תקן של סמל סטטוס אופנתי, כלל לא מודעים לו. שמחנו לגלות שמהנדסי אינפיניטי הבינו את האופי הדינמי הייחודי ואף שדרגו אותו.

ל-QX30 יש היגוי ספורטיבי כבד ומדויק - אולי אפילו כבד מדי לטעמם של נהגי שבת - ששומר את הנהג בתמונה ומספק לו מידע ברזולוציה גבוהה על פני הכביש. למרות מרווח הגחון המוגבה, נטיית הגוף מזערית בפניות הדוקות והרכב נענה ללא תלונות לכל משובה הגיוניות יותר ופחות של הנהג, לא מעט בזכות ההנעה הכפולה, שנוסכת בנהג הרבה ביטחון. מהנדסי איפיניטי גם עידנו את נוחות הנסיעה הנוקשה של האחות הגרמניה ונטרול הזעזועים כעת יעיל מאוד, למעט רמפות האטה עירוניות שעשויות להפגיש מתכת במתכת.

הפתעה נוספת היא יכולת שטח מכובדת יחסית למקובל בז'אנר. למרות המראה "הנמוך", הדגם כפול ההנעה מתהדר במרווח גחון של 20.3 סנטימטרים, טוב יותר מרוב הדגמים בפלח, והגחון עצמו מתוכנן היטב עם מעט מאוד בליטות. התכנון הזה מאפשר לו לדלג בקלילות מעל מדרכות גבוהות וגם לנטוש לעתים את האספלט לטובת מסלולי עפר מחורצים וזרועי אבנים. זאת, כמובן, בתנאי שאתם מוכנים לקחת את הסיכון של שריטות על הגימור המטלי המהודר של החישוקים ושל הפגושים.

מחיר אינפיניטי QX30 מאובזרת כראוי מתחיל בכ-259 אלף שקל. זה לא נשמע זול אבסולוטית, אבל  כשמשווים למחיר הגרסה המקבילה של האחות מרצדס GLA (גרסת ה-250 כפולת ההנעה), הגבוה בכ-55 אלף שקל, היא מתחילה להיראות כמו מציאה. כך או כך, מתחת למראה האופנתי ועתיר הסטטוס מסתתרת יצירה הנדסית מוקפדת עם יכולות אספלט ושטח מפתיעות. השאלה היא רק כמה מהלקוחות בפלח יידעו להעריך זאת. 

חלק מהמתחרות

ב.מ.וו X1-20-4x4

ב-300 אלף שקל אפשר לרכוש את גרסת ה-2 ליטר כפולת ההנעה של ב.מ.וו, X1. העיצוב קרוב יותר ל-SUV קלאסי עם גג גבוה ותא המטען מציע 505 ליטר מכובדים. המנוע הוא 2 ליטר טורבו-בנזין עם 192 כ"ס ו-29 קג"מ, התיבה אוטומטית רגילה עם 8 מהירויות והתאוצה מאפס ל-100 קמ"ש אורכת 7.4 שניות

ב.מ.וו X1 / צילום: יחצ

אאודי A3 קוואטרו

ממש מעבר לפינה נמצא הדור החדש של אאודי Q3, שיציג עיצוב שרירי ועגלגל יותר מהנוכחי. הרכב גדול יותר משמעותית מהיוצא וניצב על בסיס גלגלים של 2.68 מ'. תא הנוסעים עמוס במערכות בטיחות ונוחות מדור אחרון, ולמרות שטרם פורסמו מפרטים, אפשר לצפות לגרסה עם מנוע 2 ליטר טורבו-בנזין חזק והנעה כפולה "קוואטרו"

אאודי Q3 / צילום: יחצ

וולבו XC40 T5

280 אלף שקל עולה גרסת ה-T5 כפולת ההנעה של וולבו XC40 החדשה. זהו רכב עם ממדים גדולים יחסית לקטגוריה, שניצב על בסיס גלגלים של 2.7 מ' ומציע תא נוסעים מרווח ועדכני. הרכב מציע שלל מערכות בטיחות מתקדמות וצגים דיגיטליים ומנוע ה-2 ליטר מייצר 247 כ"ס ומאיץ את הרכב ל-100 קמ"ש ב-6.5 שניות

וולבו / צילום: יחצ

עוד כתבות

תינוק/ צילום:  Shutterstock א.ס.א.פ קרייטיב

חברת הייסנס יצרנית המוצר "בייביסנס" נערכת להנפקה בקנדה

הייסנס שבבעלות חיים שטלריד ובנו יניב שטלריד נוסדה ב-1991 ● לפי אתר החברה יש לה פטנט ייחודי שנבדק והוכח מחקרית כמוניטור הראשון ללא מגע עם גוף התינוק ●

בצלאל סמוטריץ' בכנס לשכת עורכי הדין באילת / צילום: ליאב פלד

סמוטריץ': "לצערי את הנעשה אין להשיב. שדה דב ייסגר. מה שאנחנו מבקשים זה דחייה של 3 שנים"

(עדכון) ● שר התחבורה הנכנס הציע בדיון בוועדת הכספים לדחות את הסגירה בחקיקת בזק בתוך 48 שעות ● גפני: "אנחנו קוראים לראש הממשלה לקבל את המתווה של שר התחבורה" ● אתמול היה אמור להתקיים דיון בהשתתפות ראש הממשלה בכדי להכריע האם חקיקת בזק שתאפשר את דחיית סגירת השדה היא ריאלית או לא, אך הדיון לא התכנס בסופו של דבר

סניף מקדונלד'ס / צילום: shutterstock

ההמבורגר הטבעוני מגיע למקדונלד'ס ישראל

רשת המזון המהיר הגדולה בישראל צפויה להשיק המבורגר מבוסס חיטה וסויה בעוד כחודש וחצי ● שם המוצר צפוי להיות ביג ויגן (Big Veegan), מחירו אינו ידוע, והוא יושק במספר סניפים בודדים בגוש דן בתור פיילוט

מטילי זהב/  /צילום: רויטרס Arnd Wiegmann

יציבות בפתיחה בוול סטריט: מניית אבווי צונחת 10%; הזהב דוהר מעל ל-1,430 דולרים לאונקייה

תשואת האג"ח האמריקאית ל-10 שנים מאיימת לשבור את רמת ה-2% ● אלו של ממשלת גרמניה ל-10 שנים רושמות שפל היסטורי ● אלרגן צפויה להימכר לאבווי תמורת 63 מיליארד דולר, כך דיווח "הוול סטריט ג'ורנל" - המניה מזנקת 30% בפתיחה ● הזהב קופץ בכ-1% מעל לרמה של 1,420 דולר לאונקייה

פרויקט Sidewalk Toronto / הדמיה: אתר החברה, יח"צ

סנסורים על פחים ומדרכות מתכווצות: כך תיראה עיר העתיד של אלפבית

Sidewalk Labs, חברת אחות של גוגל, חשפה את פרטי התוכנית שלה להקמת עיר חכמה, עתידנית, ומבוססת דאטה בתוך טורונטו ● מבין הפיצ'רים שתציע העיר לתושביה: מידע על הטמפרטורות בדירות, סנסורים על פחי אשפה, ורמזורים חכמים שימדדו באיזו מהירות הולכי רגל חוצים את הכביש ● בחברה מאמינים כי עד השלמת הפרויקט ייווצרו 93 אלף מקומות עבודה

אילוסטרציה: shutterstock

"אל תפתחו ציפיות לקראת מפגש הפסגה בין טראמפ לשי"

לקראת פסגת ה-G20 שתתקיים השבוע באוסקה, יפן, באקסלנס לא מפתחים ציפיות לפריצת דרך ● אמיר כהנוביץ', הכלכלן הראשי: "לא סביר שהסינים יסכימו לדרישות האמריקאיות ולא סביר שהאמריקאים יתפשרו על דרישותיהם; הכלכלה האמריקאית מייצרת בשנה תוצר בשווי של יותר מ-21 טריליון דולר, רוב רובו פנימי, ושאינו תלוי בסחר חוץ"

מרקו מיקיאלי / צילום: פייסבוק

ראש תחום משרדי הפרסום בפייסבוק מרקו מיקיאלי פורש

מרקו מיקיאלי, שהיה ממקימי הנציגות של פייסבוק בישראל, עוזב את התפקיד לאחר 6 שנים מתוך תחושת מיצוי

רדואן אבו עיד  / צילום: הקואליציה למאבק בתאונות בנייה ותעשייה,

מת מפצעיו פועל בניין פלסטיני שנפל מגובה לפני חודש

רדואן אבו עיד, בן 24, תושב יאטה, מת הלילה בבית החולים סורוקה ● מתחילת השנה נהרגו 24 פועלים בתאונות בנייה, ועוד כ-100 נפצעו באורח קשה ובינוני

"אל תשכחי אותי". שדה דב / צילום: כדיה לוי ,

פינוי שדה דב, גרסה למתחילים: איך הכל התחיל, מהם האינטרסים השונים ומה יקרה אם השדה לא יפונה?

ב-1 ביולי אמורה מדינת ישראל להפסיק את פעילות נמל התעופה דב הוז, עשרות שנים אחרי שהסוגיה עלתה לראשונה • אף אחד לא יודע אם זה באמת יקרה: האוצר ובעלי הקרקעות לוחצים לפנות, שר התחבורה סמוטריץ' רוצה לדחות, ונתניהו אמור להחליט אבל בינתיים שותק • רגע לפני ההכרעה, גלובס מאמ;לק את התסבוכת התכנונית שדורשת כעת החלטה דחופה

דוח אמון קאבר

מי אנחנו, מה הערכים שלנו ואילו טעויות עשינו: גלובס מציג - דוח האמון לשנת 2019

דוח האמון השנתי של גלובס יוצא לדרך ● במסמך המתפרסם היום זו הפעם השנייה אנחנו מבקשים לשתף את קוראינו במסע שלנו להשבת האמון בעיתונות ולחיזוקה כשומרת סף ● הדוח שמתפרסם היום כולל גם את הקוד האתי של העיתון וכן הפקת לקחים ביחס לאירועים מהשנה האחרונה

שדה דב/ צילום: תמר מצפי

הסתיים דיון בבית המשפט בהרצליה בעניין שדה דב: ביהמ"ש מחזיר את הסמכות לכנסת

שופט בית המשפט בהרצליה יעקב שקד אמר שמבחינתו תאריך הפינוי של נמל התעופה נשאר כשהיה, אלא אם הכנסת תחליט אחרת ● עוד הוא ציין כי מנהלי הגוש הגדול המייצגים את בעלי הקרקעות רשאים לנקוט בכל הליך משפטי כדי להגן על זכות הבעלים, כולל פנייה לבג"ץ ● נציגי התאחדות המלונות: "מה שציפינו שיקרה קרה"

הראל לוקר / צילום: איל יצהר

בדרך לטלטלה בתעשייה הביטחונית? תע"א רוצה להתמזג עם רפאל

הראל לוקר אומר ל”גלובס” כי הרעיון לאיחוד בין שתי החברות הביטחוניות נמצא על סדר היום: "אין היגיון לשתי חברות ממשלתיות שמתחרות בעולם בתחום הטילים" • בעבר הועלה הרעיון למיזוג ואף התקיימו מגעים חשאיים בניסיון לקדם את הנושא, אולם רפאל התנגדה

גיורא ואייל דוידוביץ‘/  צילום: יחצ

החברה הישראלית שמפתחת בדיקת דם לאבחון סרטן

המוצר של חברת סאוויסל מבוסס על מחקר בשדה רפואי חדש: אימונו-מטבוליזם ● בשלב זה, הוא משווק לאבחון סרטן ריאות

בנימין נתניהו ויועצי הבטחון של ארה"ב, ישראל ורוסיה / צילום: קובי גדעון, לע"מ

היועץ לביטחון לאומי הרוסי: צריך לזכור את האינטרסים של כוחות אחרים באזור

בירושלים החל הבוקר מפגש פסגה בין שלושה יועצים לבטחון לאומי של ארה"ב, רוסיה וישראל ● נתניהו: "המטרה של הוצאת הכוחות הזרים מסוריה תועיל לשלוש המדינות וגם לסוריה" ● היועץ לביטחון לאומי האמריקני: "איראן היא מקור של תוקפנות שמסייע ומממן ארגוני טרור"

מירי רובינו ורקפת רוסק עמינח / צילומים: יונתן בלום, תמר מצפי

גם בנק לאומי ייצא מתל אביב ויעבור ללוד; העובדים יקבלו בתמורה מענק מיוחד בגובה 2% מהשכר

כך עולה מההסכמות על ההסכם הקיבוצי החדש בבנק לאומי שפורסמו, ושכוללות קיצוץ של 700 משרות, מהם פרישה מוקדמת של עוד 250 עובדים - כ-8% ממצבת העובדים ● שכר המינימום בבנק יועלה ל-6,200 שקל לחודש

ברק רוזן, אסף טוכמאייר בועידת ישראל לנדלן / צילום: איל יצהר

עיריית נתניה אישרה פרויקט רחב היקף באיזור התעשייה שכולל משרדים, מסחר, יח"ד לשכירות, דיור מוגן ומלונאות

את התוכנית יזמה חברת קנדה ישראל, שרכשה בנובמבר האחרון את הקרקע תמורת 134 מיליון שקל ● בשטח פועל מפעל המתכות אורדן ולפי בקשת החברה שונה ייעוד הקרקע לעירוב שימושים נרחב ● התוכנית אושרה כעת להפקדה ותובא לעיון הוועדה המחוזית

וול סטריט, ניו יורק / צילום: Shutterstock

מדד דאו ג'ונס צפוי לרשום את חודש יוני המוצלח מאז 1938

האיתות של הפדרל ריזרב על אפשרות להפחתת ריבית קרובה שלחה את המדדים בוול סטריט לעליות נאות בשבוע שעבר ● מדד 500 S&P בדרך להציג את חודש יוני הטוב ביותר שלו מאז שנת 1955

מזון תינוקות / צילום: סיון פרג'

הצלחה ישראלית בבורסת קנדה: מניית Else המפתחת מזון לתינוקות זינקה 140% בשבוע

Else פיתחה תרכובת מזון ייחודית שתהווה אלטרנטיבה למזון תינוקות המבוסס על חלב פרה או סויה ● שלושת המייסדים מחזיקים יחד כ-40% מהחברה לאחר הגיוס ● המנכ"לית והמייסדת, חמוטל יצחק: "הבנו שעדיף להמשיך כרגע באופן עצמאי כדי לא להפוך למוצר נישה בתוך חברה גדולה. אנו לא פוסלים השקעה כזאת בעתיד"

Libra המטבע הדיגיטלי של פייסבוק / אילוסטרציה: shutterstock, שאטרסטוק

פייסבוק יכולה לעזור לשיקום האמון בבלוקצ'יין

ליברה, המטבע הדיגיטלי של פייסבוק, מבטיח לשנות את העולם כפי שאנחנו מכירים אותו ● ההבטחה לא חדשה, אבל כשענקיות הטכנולוגיה הן אלה שרוצות לממש אותה, מדובר בעידן בוגר יותר לתחום הבלוקצ'יין ● מה עושות בתחום החברות הגדולות, ולמה כדאי להיחשף אליו דווקא דרך הקטנות

מייסדי סייבריזן. מימין לשמאל: יוסי נער, ליאור דיב, יונתן שטרים־עמית / צילום: Ryuji Suzuki

מעקב אחר 20 בכירים במשך שבע שנים: סטארט-אפ ישראלי חשף מתקפת סייבר חובקת עולם

בעקבות הפריצה השיגו התוקפים גישה לפרטי שיחות וסמסים וכן לפרטי המיקום של מאות מיליוני משתמשים ● בפועל היכולת נוצלה על מנת לעקוב אחר 20 בעלי תפקידים בכירים בממשלות במדינות שונות ● חברות ישראליות לא נפגעו ● מנכ"ל סייבריזן: "התוקף בחר ספציפית להוציא מידע על משתמשים מסוימים"