גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

לא רק אופנה: אינפיניטי QX30 מצליחה להפתיע

ה-QX30 של אינפיניטי מבוססת על מרצדס GLA האופנתית, אבל העיצוב שלה מוצלח יותר והיא מוסיפה לנוסחה גם מתלים מעודנים יותר ופוטנציאל עבירות מפתיע

 

אינפיניטי QX30 / צילום: יחצ
אינפיניטי QX30 / צילום: יחצ

מפת המכירות בפלח רכבי הפרימיום בגודל קומפקטי-בינוני בישראל, פלח שמשתרע בין כ-200 ל-300 אלף שקל, מגלה תמונה ברורה: קרוב ל-85% מהמכירות בפלח הן של דגמי SUV ו/או של דגמי פלאג-אין, או לכל הפחות היברידיים. מותג שאין לו דגמים כאלה, נופל מחוץ לתחרות ונאלץ להסתפק בשאריות.

התמונה דומה כיום גם בשווקים רבים בעולם, אולם לפני עשר שנים היא לא נראתה כל כך מובהקת. מרצדס, למשל, לא סברה בתחילת העשור שהביקוש העתידי לפרימיום קומפקט-SUV "קלאסי" יהיה כל כך מוחלט, ונכנסה לפלח בשיטת "רגל פה רגל שם": היא הוסיפה ל-A קלאס המשפחתית שלה גחון מוגבה ושלל תוספות קוסמטיות של רכבי פנאי, אבל הותירה את הגג הנמוך על כנו. בשנה הבאה, אגב, היא עתידה ליישר קו עם השוק: ה-GLA העתידית תציג עיצוב SUV הרבה יותר גבוה ומסורתי.

את הקונספט של ה-GLA המקורית "ירשה" גם אינפיניטי בדגם ה-QX30, שהושק באירופה לפני כשנתיים במסגרת הסכם שיתוף הפעולה האסטרטגי לשיתוף פלטפורמות ומנועים בין מרצדס לקבוצת רנו ניסאן. כשמתבוננים ב-QX קל להבחין בפרופורציות הייחודיות של ה-GLA, שניצבת גבוה יחסית מעל הכביש אבל עם גג נמוך ודפנות רחבות, שמקנות לה יציבה רחבה וספורטיבית.

אינפיניטי QX30

כמו באחות הקומפקטית Q30, מעצבי אינפיניטי עשו עבודה יעילה בטשטוש הקשר הגנטי למרצדס A קלאס, וחייבים להודות שהגרסה שלהם נראית יותר טוב מהמקור. הפנסים הצרים והמלוכסנים מלפנים סוגרים על גריל מודגש ומרובה זוויות ומקנים למכונית מראה דינמי מתוחכם. כך גם החלק האחורי השרירי, שניצב מעל פגוש דמוי SUV. הבידול בפרופיל הצד מבוצע באמצעות עמוד גג קשתי, ובצבעים הנכונים, עם חישוקים גדולים ונאים, הכלי משדר תחכום ויוקרה.

המעצבים התקשו לטשטש את הקשר בין ה-QX ל-GLA בתא הנוסעים. למעשה, למעט עיצוב מחדש של המושבים ושל עמדת הפיקוד, רוב הרכיבים מגיעים ישר ממדף החלקים של דיימלר: החל במוט ההילוכים ומתגי מצב הניהוג, עבור דרך ההגה ומוטות השליטה שעליו וכלה בלוח המחוונים המרכזי.

אפילו מתגי השליטה של הכיסא החשמלי שממוקמים על הדלתות - כמעט סימן מסחרי של מרצדס - שוכפלו במדויק וכך גם יחידת השלט, שרק הסמל שעליה הוחלף. מרחב הפנים סביר בהחלט עבור ארבעה, אם כי המושב האמצעי הצר והנוקשה מאחור דורש פשרות. נפח תא המטען שימושי בהחלט אבל הנפה וסגירה של הדלת האחורית כבר דורשת כושר פיזי.

האבזור בגרסת ההשקה (היקרה) בה נסענו עשיר וראוי, וכולל בין השאר דיפון עור דו-גוני, גג פנורמי כפול, צמד מושבים חשמליים ושלל מערכות עדכניות לסיוע בנהיגה. עם זאת, מסך המולטימדיה הקטן והדל באפליקציות - כמה שנים עוד יידרש לאינפיניטי להטמיע מערכת ניווט מקומית? - חושף את הגיל המתקדם של תכנון הרכב. כל העסק מגיע עם רמת גימור והרכבה מרשימה ועם בידוד רעשים מכובד. נראה שאנשי אינפיניטי לא הסתפקו במקור הגרמני והוסיפו עליו גימור OCD יפני טיפוסי.

לחיצה על מתג ההתנעה (של מרצדס) מעירה לחיים מנוע 2 ליטר טורבו נמרץ, שמייצר 211 כ"ס ומומנט נאה של 35 קג"מ. המנוע משודך לתיבה כפולת מצמדים (של מרצדס) ומעביר דרכה את הכוח לארבעה גלגלים באמצעות הנעה כפולה-קבועה נשלטת אלקטרונית. זוהי יחידת כוח שקטה ונעימה, שאולי אינה מדביקה את הגב לכיסא אבל בהחלט מייצרת דחף רציני בכל שיפוע ובכל תנאי. תאוצה מאפס ל-100 ב-7.3 שניות היא נתון מכובד לקטגוריה, וההנעה הכפולה אחראית לכך שהכוח עובר בצורה יעילה מאוד לגלגלים הנכונים, ללא שמץ של סחרור גלגלים או לחימת הגה.

נקודת התורפה העיקרית היא תכנות אגרסיבי מדי של "מוח" תיבת ההילוכים, במיוחד במצב הספורטיבי, שמביא לעתים לעלייה מיותרת לסל"ד גבוה וקולני בעת האצה אגרסיבית וגם לזעזועים רגעיים בהעברות ההילוכים. בעיר ובשיוט בין עירוני, לעומת זאת, החלפת ההילוכים מדויקת ורגועה.

היכולות הדינמיות-ספורטיבית של מרצדס GLA הן סוד שמור. למעשה כל כך שמור עד שרבים מהלקוחות שרכשו (ורוכשים) את הרכב על תקן של סמל סטטוס אופנתי, כלל לא מודעים לו. שמחנו לגלות שמהנדסי אינפיניטי הבינו את האופי הדינמי הייחודי ואף שדרגו אותו.

ל-QX30 יש היגוי ספורטיבי כבד ומדויק - אולי אפילו כבד מדי לטעמם של נהגי שבת - ששומר את הנהג בתמונה ומספק לו מידע ברזולוציה גבוהה על פני הכביש. למרות מרווח הגחון המוגבה, נטיית הגוף מזערית בפניות הדוקות והרכב נענה ללא תלונות לכל משובה הגיוניות יותר ופחות של הנהג, לא מעט בזכות ההנעה הכפולה, שנוסכת בנהג הרבה ביטחון. מהנדסי איפיניטי גם עידנו את נוחות הנסיעה הנוקשה של האחות הגרמניה ונטרול הזעזועים כעת יעיל מאוד, למעט רמפות האטה עירוניות שעשויות להפגיש מתכת במתכת.

הפתעה נוספת היא יכולת שטח מכובדת יחסית למקובל בז'אנר. למרות המראה "הנמוך", הדגם כפול ההנעה מתהדר במרווח גחון של 20.3 סנטימטרים, טוב יותר מרוב הדגמים בפלח, והגחון עצמו מתוכנן היטב עם מעט מאוד בליטות. התכנון הזה מאפשר לו לדלג בקלילות מעל מדרכות גבוהות וגם לנטוש לעתים את האספלט לטובת מסלולי עפר מחורצים וזרועי אבנים. זאת, כמובן, בתנאי שאתם מוכנים לקחת את הסיכון של שריטות על הגימור המטלי המהודר של החישוקים ושל הפגושים.

מחיר אינפיניטי QX30 מאובזרת כראוי מתחיל בכ-259 אלף שקל. זה לא נשמע זול אבסולוטית, אבל  כשמשווים למחיר הגרסה המקבילה של האחות מרצדס GLA (גרסת ה-250 כפולת ההנעה), הגבוה בכ-55 אלף שקל, היא מתחילה להיראות כמו מציאה. כך או כך, מתחת למראה האופנתי ועתיר הסטטוס מסתתרת יצירה הנדסית מוקפדת עם יכולות אספלט ושטח מפתיעות. השאלה היא רק כמה מהלקוחות בפלח יידעו להעריך זאת. 

חלק מהמתחרות

ב.מ.וו X1-20-4x4

ב-300 אלף שקל אפשר לרכוש את גרסת ה-2 ליטר כפולת ההנעה של ב.מ.וו, X1. העיצוב קרוב יותר ל-SUV קלאסי עם גג גבוה ותא המטען מציע 505 ליטר מכובדים. המנוע הוא 2 ליטר טורבו-בנזין עם 192 כ"ס ו-29 קג"מ, התיבה אוטומטית רגילה עם 8 מהירויות והתאוצה מאפס ל-100 קמ"ש אורכת 7.4 שניות

ב.מ.וו X1 / צילום: יחצ

אאודי A3 קוואטרו

ממש מעבר לפינה נמצא הדור החדש של אאודי Q3, שיציג עיצוב שרירי ועגלגל יותר מהנוכחי. הרכב גדול יותר משמעותית מהיוצא וניצב על בסיס גלגלים של 2.68 מ'. תא הנוסעים עמוס במערכות בטיחות ונוחות מדור אחרון, ולמרות שטרם פורסמו מפרטים, אפשר לצפות לגרסה עם מנוע 2 ליטר טורבו-בנזין חזק והנעה כפולה "קוואטרו"

אאודי Q3 / צילום: יחצ

וולבו XC40 T5

280 אלף שקל עולה גרסת ה-T5 כפולת ההנעה של וולבו XC40 החדשה. זהו רכב עם ממדים גדולים יחסית לקטגוריה, שניצב על בסיס גלגלים של 2.7 מ' ומציע תא נוסעים מרווח ועדכני. הרכב מציע שלל מערכות בטיחות מתקדמות וצגים דיגיטליים ומנוע ה-2 ליטר מייצר 247 כ"ס ומאיץ את הרכב ל-100 קמ"ש ב-6.5 שניות

וולבו / צילום: יחצ

עוד כתבות

מפעל פרוטליקס  / צילום: פאול אורלייב

פרוטליקס זינקה 31% על רקע תוצאות חדשות מניסוי במוצר המוביל שלה למחלת פברי

מניית פרוטליקס, המפתחת תרופות המבוססות על חלבונים אנושיים בתוך תאי צמח מהונדסים גנטית, משקפת שווי חברה של 108 מיליון שקל ● תוצאות ראשונות של הניסוי פורסמו בספטמבר 2018, אחרי 6 חודשי טיפול ב-16 חולי פברי, וכעת מתפרסמות תוצאות מטיפול באותם חולים במשך שנה

בניין הבימה בתל אביב / צילום: Shutterstock

50% פחות: כך נגמר המאבק של הבימה בדרישת הארנונה של עיריית ת"א

בניגוד לעמדת היועץ המשפטי לממשלה קבע בית המשפט העליון כי סיווג הארנונה של התאטרון הלאומי לא יישונה לסיווג היקר ביותר ● המשמעות: מלכ"רים נוספים יוכלו לדרוש לשלם ארנונה לפי תעריף נמוך ממה שהם משלמים היום

שרון בן צבי / צילום: גלי חרמון

ליאורה עופר ממנה סמנכ"לית שיווק חדשה בעופר השקעות

חברת עופר השקעות הודיעה על מינויה של שרון בן צבי, עד לאחרונה סמנכ"לית השיווק בקבוצת משולם לוינשטין, לתפקיד סמנכ"לית השיווק והנכסים בחברה ● וגם: חברת נטו של דודי עזרא תסתפק בתשלום מופחת מהחברה-הבת

מאיר שמגר / צילום:אמיר מאירי

בין המורה שמגר לתלמיד ברק: שיעור על גבולות האקטיביזם השיפוטי

פרופ' רון שפירא, נשיא המרכז האקדמי פרס, על נשיא העליון המנוח: "שמגר היה אקטיביסט שיפוטי מובהק, ואולם הנשיא שהחליפו בתפקיד - אהרן ברק, היה תיאורטיקן מקיף יותר של המשפט החוקתי, והיסודות התיאורטיים שהניח איפשרו להרחיק לכת בהתערבות השיפוטית"

מתחם אלביט באזור התעשייה החדש של נתניה / צילום: בר אל

מגדילה את פורטפוליו הנדל"ן: מגדל רכשה את מתחם אלביט בנתניה ב-223 מיליון שקל

המתחם, שנרכש מקבוצת בית שומר ומהקבלן ראובן דמרי, כולל כמה מבנים ברחוב המחשב, הסמוך לבניין עיריית נתניה ● השטח הבנוי כולל 32 אלף מ"ר וכ-500 מקומות חניה

טכנולוגיות רכב / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

קרן חדשה בהיקף של 30 מיליון דולר תשקיע בתחום הרכב העתידי והתחבורה החכמה

קרן 'Mobilion' מייסודם של אבי פלדמן, קבוצת זבידה וקבוצת NEXUS הבינלאומית מבטיחה לקצר את הנגישות של חברות סטארטאפ לספקי החלפים הבין לאומיים

מפגינים בלבנון.  צילום: רויטרס

מהמס על הווטסאפ בלבנון ועד מחירי התחב"צ בצ'ילה: מה אפשר ללמוד מהמחאות החברתיות השבוע בעולם

שורה של גזירות כלכליות הוציאו המוני מפגינים לרחובות ביומיים האחרונים, מצ'ילה ועד לבנון מחו רבים על המצב הכלכלי והצליחו לסכל חלק מהצעדים הצפויים של הממשלות • איך התגלגל המס על הווטסאפ בלבנון לצעדי שקיפות מרחיקי לכת על ההון הציבורי ומה אפשר ללמוד מצ'ילה על מחירי תחבורה ציבורית ועל פנסיה

ונציה/ צילום:רויטרס

חוששים? בואו לפה. כך מדינות אירופה מנצלות את סחבת הברקזיט כדי לפתות את עשירי בריטניה

איטליה ומדינות אחרות באירופה חותכות מסים ומציעות תמריצים כדי לשכנע את העשירים לעבור לגור אצלן ● האי ודאות סביב פרישת בריטניה מהאיחוד האירופי והחשש שמא ממשלה סוציאליסטית תחליף את השמרנים מחזקים את הפיתוי

נכס של הרץ בניו אורלינס / צילום: מצגת החברה

סלקטיביות באמריקאיות: קשיים בהנפקת המניות המתוכננת של חברת הרץ בת"א

במסגרת ההנפקה תכננה הרץ גרופ לשנות את סיווגה לקרן השקעות בנדל"ן בארה"ב (קרן ריט), כחלק ממהלך הנפקה הנחשב ארוך ומורכב יחסית, והינו ראשוני מבין חברות הנדל"ן האמריקאיות שעד היום גייסו אג"ח בבורסה המקומית

השופט גרשון גונטובניק / צילום: אלון רון

כך הוליד אחד המשפטים הסוערים שנוהלו בישראל בעשור האחרון שופט שמצליח לעצבן גם את הבנקאים וגם את עורכי הדין

הקריירות של עורכי הדין שייצגו בתחילת העשור את עו"ד יעקב וינרוט במשפט שניהלה נגדו המדינה, המריאו מאז ● יוצא הדופן היחיד מאותו צוות הגנה הוא גרשון גונטובניק שהחליט ללכת לשיפוט, ופסק השבוע באופן יצירתי ואמיץ נגד שכר-הטרחה הגבוה של "חבריו" מהעבר

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון / צילום: Simon Dawson, רויטרס

מכה לג'ונסון: הפרלמנט עיכב הליך אישור הסכם ה"ברקזיט"

הפרלמנט הצביע, לראשונה אי פעם, בעד הסכם "ברקזיט" כלשהו, אך דחה את דרישת הממשלה לאשר אותו בחקיקת בזק ● המשמעות: ככל הנראה מועד ה"ברקזיט" יידחה אחרי ה-31 באוקטובר ●  הליש"ט ירדה ב-0.7% מול הדולר לאחר ההפסד בהצבעת לוח הזמנים

אדם נוימן, מייסד ומנכ"ל WeWork / צילום: רויטרס

העסקה נסגרה: סופטבנק מקבלת את השליטה ב-WeWork, אדם נוימן יקבל 1.7 מיליארד דולר

העסקה משקפת ל-WeWork שווי של כ-8 מיליארד דולר ● המייסד והמנכ"ל אדם נוימן יקטע את מרבית קשריו עם החברה ● סופטבנק תשקיע כ-3 מיליארד דולר ברכישת מניות החברה, ותקדים השקעה של 1.5 מיליארד דולר שהייתה מתוכננת לשנה הבאה

סוחר בבורסת ניו יורק. המצטרפת החדשה אינמוד סיימה את אוגוסט בזינוק של 42%   / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

הפרלמנט הבריטי דחה ברקזיט מזורז: הליש"ט צנחה, וול סטריט ננעלה בירידות שערים

לאחר הצבעה עקרונית בעד הסכם הפרישה מהאיחוד האירופי הפרלמנט דחה את תוכנית ג'ונסון לחקיקה מזורזת בנושא ● הליש"ט ירדה ב-0.7% ● המגמה בוול סטריט התהפכה עם ההצבעה והעליות נמחקו ● הנאסד"ק ירד בכ-0.7%, S&P 500 נסוג בכ-0.3% והדאו ג'ונס ננעל בירידה של כ-0.1% ● פייסבוק ירדה ביותר מ-3% לאחר שפורסם כי תובעים כללים מ-47 מדינות בארה"ב ישתתפו בחקירה נגד החברה בחשד שהפרה חוקי הגבלים עסקיים ● ביוג'ן זינקה בכמעט 30% לאחר שעקפה את התחזיות ודיווחה כי תגיש לאישור את המוצר לאלצהיימר ● אירופה ננעלה בעליות שערים: מדד פוטסי עלה ב-0.7%, מדד דאקס ב-0.09% ומדד קאק 40 עלה ב-0.2%

חיים ביבס / צילום: איל יצהר

חיים ביבס: השלטון המקומי יממן שליש מפרויקטים להתחדשות עירונית וחיזוק מבנים בפריפריה

למרות הצהרה זאת, יו"ר המרכז לשלטון מקומי מתנה את הצעד בכך שהממשלה תשלים את מימון הפרויקטים ● כמו כן הוא הודיע כי המרכז מתנגד להארכת תמ"א 38 ללא הסדרה תקציבית של התחדשות עירונית ביישובי הפריפריה

הנשיא טראמפ ונתניהו / צילום: רויטרס Carlos Barria

"אתה אדיר!" טראמפ מברך את נתניהו ליום הולדתו ה-70

נשיא ארה"ב חתם בסוף הברכה לנתניהו בכתב ידו והוסיף: "אתה אדיר" ● אמש קיבל נתניהו גם שיחת טלפון אישית מהנשיא פוטין

אסדות קידוח נפט / צילום: shutterstock

משחקי הנפט: מהפכת הפצלים בארה"ב שטרפה את הקלפים

תמו הימים של מונופול אופ"ק על ייצור נפט ותלות של ארה"ב בזהב השחור של המזרח התיכון ● במקום העולם הישן קם עולם חסר יציבות של מלחמת כל בכל על שוקי היצוא לנפט ● הסנקציות על איראן מוציאות אותה ממשחק הנפט העולמי, והתמשכותן משרתת את כל יתר השחקנים בזירה

בני גנץ / צילום: שלומי יוסף

עם המנדט באה האחריות: הכנסת מגבירה את האבטחה לבני גנץ

זאת בהנחיית המשטרה ● בישראל, היחידה הממלכתית לאבטחת אישים, יחידה 730 של השב"כ, היא האחראית לסידורי האבטחה של סמלי השלטון מפני איומים שונים

פנים בניין הבורסה בת"א / צילום: איל יצהר

המסחר בת"א צפוי להיפתח על רקע עיכוב הברקזיט

הפרלמנט הצביע, לראשונה אי פעם, בעד הסכם "ברקזיט" כלשהו, אך דחה את דרישת הממשלה לאשר אותו בחקיקת בזק • המשמעות: ככל הנראה מועד ה"ברקזיט" יידחה אחרי ה-31 באוקטובר • הליש"ט ירדה ב-0.7% מול הדולר לאחר ההפסד בהצבעת לוח הזמנים ● העליות בוול סטריט נמחקו והנאסד"ק ירד בכ-0.7%, S&P 500 נסוג בכ-0.3% והדאו ג'ונס ננעל בירידה של כ-0.1%

סנאפ / צילום: רויטרס

תחזית חלשה לרבעון הבא: סנאפ דיווחה על תוצאות לרבעון השלישי

החברה דיווחה על הפסד של 4 סנט דולר למניה, לעומת ציפיות האנליסטים להפסד של 5 סנט למניה ● ההכנסה הממוצעת למשתמש עמדה על 2.12 דולר, מעט מעל ציפיות האנליסטים להכנסות של 2.1 דולר למשתמש

חיים כצמן, מבעלי גזית גלוב ועמוס לוזון, בעלי קבוצת א.דורי  / צילומים: תמר מצפי

כבר לא עסקת חייו: השיעור שקיבל עמוס לוזון מההשקעה בדורי בנייה

מי שהייתה אחת מחברות הבנייה הבולטות בארץ עשתה בשבוע שעבר עוד צעד לקראת סופה עם הגשת בקשה להקפאת הליכים ● מה שנראה כעסקת חייו של עמוס לוזון, לנוכח זינוק 1,000% במניה לאחר שהשתלט על קבוצת א.דורי, נראה כעת פחות זוהר: המניה צנחה ב-70% מהשיא, ותשואות האג"ח קפצו