מנכ"ל האוצר, שי באב"ד, קורא לנציב שירות המדינה, דניאל הרשקוביץ', להיפגש עמו על-מנת "ליישר את ההדורים עמו, להסדיר את היחסים בין הנציבות לאוצר ולפתור נושאים שעל סדר היום".

במכתב ששיגר היום (ב') באב"ד להרשקוביץ' כותב מנכ"ל האוצר :"הגעתי למסקנה כי ההתכתשות בינינו הרחיקה לכת ובעיקר מעצימה את בעיות המשרד במקום לפתור אותן".

באב"ד מתכוון בכך למכתב ששיגר אתמול (ב') הנציב לשר האוצר משה כחלון, ובו איים לפתוח נגד באב"ד בהליכים משמעתיים. במכתב, שתוכנו פורסם לראשונה ב"גלובס", גילה הרשקוביץ' כי באב"ד ניסה להפסיק את התקצוב השוטף של הנציבות כאמצעי לחץ שנועד לגרום לה לטפל בעיכובים באיוש משרות מפתח באוצר. מדובר במשרת כלכלן ראשי ומשרת משנה למנכ"ל שלא מונו להן מחליף קבוע וזמני מאז מאי ומשרת מנהל לשכה שנותרה פנויה לאחר שהמנהלת הקודמת התפטרה ומחליפתה המיועדת סרבה לקבל את התפקיד מחשש שתאבד עקב כך את הוותק הדרוש לצורך קביעות.

 

מכתבו של הרשקוביץ' בא כתגובה לתלונה שהגיש באב"ד ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט במחאה על מה שהגדיר כגרירת רגליים של הנציבות באיוש המשרות, שפגעה לטענתו קשות בתפקוד משרד האוצר ובתפקודו-שלו כמנכ"ל המשרד. הרשקוביץ' טען בתגובה כי האוצר הוא זה שגרר רגליים ועיכב את הליכי המינוי של הכלכלן והמשנה למנכ"ל וסרב לתפרונות שהוצעו למחליפתה של מנהלת הלשכה.

באב"ד מציין כי הוא מסתייג מתוכנו של המכתב ששלח הרשקוביץ' אולם מוסיף כי "במצב שבו שני צדדים טיפסו על עץ הדרך היחידה היא שאחד הצדדים ירד מהעץ ויקרא לשני להצטרף אליו. לפיכך הצעד הנכון לטובת המשרד מבחינתי הוא לפנות אליך בבקשה ליישר את ההדורים ביננו. מדם ליבי דיברתי כאשר הצגתי בפניך את הנושאים הדורשים סיוע דחוף מצד הנציבות ולהם חשיבות רבה בייצוב משרד האוצר. כשליח ציבור מזה שנים רבות אין לי ספק כי אתה מבין היטב את גודל האחריות בכל הקשור לשמירה על תפקוד המערכות עליהן אנחנו אמונים ואת האחריות האדירה הרובצת על כתפנו בניהולם השוטף. לאור האמור לעיל אבקשך לשים בצד כל מחלוקת אישית ואני מצר על חלקי ככל שנפגעת מהשיח בינינו", כותב באב"ד להרשקוביץ'.

כזכור, לפני שבועיים דיווח "גלובס" כי באב"ד התפרץ לישיבת וועדת הכספים ואיים על יו"ר הוועדה ח"כ משה גפני לאחר שזה הפר לטענתו סיכום ביניהם. כשגפני השיב כי לא היה כל סיכום בין השניים השיב לו באב"ד "אתה משקר" ויצא מחדר הישיבות תוך שהוא מכריז "זה יהיה הדדי".