גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מנפילות של 3% לעליות: לאחר יום של ירידות חדות הנאסד"ק התאושש וננעל בעליות

המדדים המובילים התאוששר לאחר דיווח כי הפדרל ריזרב יאט את קצב העלאות הריבית ● מדד הפחד (VIX) זינק ב-18% מוקדם יותר אולם ירד משמעותית וננעל בעליות של 1.9% ● נתוני הסחר של ארה"ב מצביעים: הפער המסחרי מול סין בשיא היסטורי ● סגירה שלילית באירופה, הדאקס נפל 3.44% מתחת ל-11,000 נקודות

וול סטריט / צילום: רויטרס
וול סטריט / צילום: רויטרס

סקירת המסחר בשוקי ההון בעולם: דיווחים שוטפים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח, סחורות, מגמות, מדדים והמלצות אנליסטים.

 

23:00

המסחר בבורסות וול סטריט ננעל במגמה מעורבת. לאחר יום של ירידות חדות הנאסד"ק  התאושש וננעל בעליות של כ-0.5%. זאת לאחר דיווח כי הפדרל ריזרב יהדק את מדיניותו המוניטרית ויאט את קצב העלאות הריבית.

הדאו ג'ונס  וה-S&P 500  ננעלו בירידות קלות.

מדד הפחד שזינק מוקדם יותר ב-18% ירד משמעותית, וננעל בעליה של 1.9%.

20:40

שוב מעמיקות הירידות בוול סטריט: לאחר התמתנות שנרשמה לפני כשעה, חוזר הנאסד"ק  לרשום ירידות של למעלה מ-1%. הדאו ג'ונס  יורד ב-2%, ה-S&P 500  יורד ב-1.8%.

מדד הפחד קופץ ב-18%.

19:45

הירידות שנרשמו מוקדם יותר התמתנו, אך המדדים בוול סטריט עדיין נסחרים בטריטוריה האדומה. מדד הדאו ג'ונס  מאבד 1.6% אחרי נפילה של יותר מ-3% לפני כשעה; מדד הנאסד"ק  יורד כעת 0.3% בלבד, וזאת לאחר נפילה של יותר מ-2.5% מוקדם יותר; מדד S&P 500  יורד 1.2%: מדד הפחד (VIX ) שזינק מוקדם יותר בכ-25%, נסחר כעת בעלייה של 16%.

התשואה על האג"ח הממשלתי האמריקאי ל-10 שנים נסחרת סביב 2.870%, אלו הקצרות ל-2 שנים נסחרות בתשואה של 2.750%. הדולר אינדקס (DXY) נחלש ב-0.28% מול סל המטבעות.

מניית אפל  יורדת 1.7%, בנק אוף אמריקה  צונחת 3.5%, ג'י.פי מורגן צ'ייס  נופלת 3.2%.

מחיר הנפט  צונח ביותר מ-3% על רקע הדיווחים שלפיהם אופ"ק הגיעה להסכמה על קיצוץ קצב הפקת הנפט (על מנת לנסות למנוע את ירידת מחיר חבית), אך לא נמסרו הכמויות עליהן סיכמו החברות בארגון. שר האנרגיה הסעודי גילה ספקות כי יושגו הסכמות על הכמויות שיש לקצץ עד מחר, וזאת למרות הדיווחים מוקדם יותר שלפיהם המפיקות ממתינות לתגובת החברות שמחוץ לארגון.

18:50

המדדים המובילים בוול סטריט נסחרים תחת לחץ, כאשר הדאו ג'ונס יורד כעת 2.3% - לאחר נפילה של 3.1% מוקדם יותר. מדד הנאסד"ק יורד 1.4% "בלבד", וזאת לאחר נפילה של יותר מ-2.5% מוקדם יותר, ובהמשך לצניחה חופשית של 3.8% ביום המסחר האחרון בניו יורק.

התביעות הראשוניות לדמי אבטלה בארה"ב ירד בשבוע החולף אך עדיין נמצאים קרוב לשיא של 5 חודשים. מספר הדרישות הראשוניות ירד ב-5,000 בקשות ל-231 אלף בשבוע שהסתיים ב-1 בדצמבר. הכלכלנים בשוק צפו ירידה ל-224 אלף בקשות.

18:35

המדדים המובילים בוול סטריט נסחרים תחת לחץ בהמשך לירידות שנרשמו שלשום (אתמול לא התקיים מסחר). מדד דאו ג'ונס מאבד 3.1%, הנאסד"ק נופל 2.4% ומדד S&P 500 יורד 2.8%. מדד הפחד (VIX) מזנק ב-24%.

כל 30 מניות מדד דאו ג'ונס צבועות באדום. מניית אפל  נופלת 3.2%, מניית בנק אוף אמריקה  צונחת 4.4%, מניית גולדמן זאקס  מאבדת 2.1%, מניית ג'י.פי מורגן  נופלת 3.8%. מניית בואינג  נופלת 7%, דופונט ב-4.6%, אינטל  יורדת 1.2%.

באירופה המדדים ננעלו בירידות חדות, כאשר הדאקס נפל 3.44% וננעל מתחת לרמה של 11,000 נקודות, מדד הקאק איבד 3.3% ומדד הפוטסי צנח ב-3.2%.

17:00

המדדים המובילים בוול סטריט נסחרים תחת לחץ כבד כאשר העצבנות מורגשת היטב עם זינוק של 20% במדד הפחד (VIX). הנאסד"ק יורד 1.9%, ובאירופה מדד הדאקס נופל 3.2%.

מדד השירותים (ISM) האמריקאי הצביע בחודש נובמבר האחרון על התרחבות הפעילות הכלכלית, כך לפי נתונים שפורסמו כעת. מדד ISM לסקטור הלא יצרני עלה ל-60.7 נקודות בחודש האחרון, בעוד שתחזיות הכלכלנים צפו קריאה של 59.7 נקודות בלבד. באוקטובר עמד המדד על 60.3 נקודות. נזכיר כי קריאה של מעל ל-50 נקודות מסמנת על התרחבות הפעילות הכלכלית.

16:30

המסחר בוול סטריט נפתח בירידות חדות, כאשר הפחד חוזר לשווקים בצל חוסר הוודאות בנוגע לסאגה סביב מלחמת הסחר. מדד הנאסד"ק יורד 2% בפתיחה, מדד הדאו ג'ונס יורד 1.8% ומדד S&P 500 יורד בשיעור דומה. מדד הפחד (VIX) מזנק בכ-20%.

15:45

הגירעון המסחרי של ארה"ב עלה ב-1.7% בחודש אוקטובר לשיא של 10 שנים בצל התחרבות הפער המסחר מול סין לשיא היסטורי למרות הטלת המכסים על ידי טראמפ. הגירעון המסחרי עלה מ-54.6 מיליארד דולר בחודש ספטמבר ל-55.5 מיליארד דולר באוקטובר. מדובר בנתון הגרוע ביותר מאז שנת 2008.

היבוא האמריקאי עלה 0.2% ל-266.5 מיליארד דולר באוקטובר - נתון שיא, בהובלת יבוא מכוניות, תרופות ומוצרי צרכנות נוספים. היצוא ירד ב-0.1% בחודש אוקטובר ל-211 מיליארד דולר, כאשר היצוא של פולי סויה ומטוסים נפל.

הפער המסחרי מול סין עלה לשיא כל הזמנים בגובה 43.1 מיליארד דולר. 

קרטל אופ"ק הגיע להסכמה באופן טנטטיבי על קיצוץ קצב הפקת הנפט, כך עולה מפסגת אופ"ק שנערכת כעת בווינה. זאת, על מנת לנסות ולשלוט בצד ההיצע ולתמוך במחיר הנפט שסובל מלחץ מתמשך. עם זאת, בשלב זה לא נמסרה הכמות המוסכמת לקיצוץ.

מדד הפחד (VIX) מזנק כעת בכ-20% בוול סטריט. 

באירופה המדדים נסחרים תחת לחץ כאשר הדאקס צונח 2.9% מתחת ל-11,000 נקודות. מדד הקאק מאבד 2.7% והפוטסי יורד 2.6%. איגרות החוב של ממשלת צרפת ל-10 שנים יורדות לשפל של 4 וחצי שנים.

הביטקויון מאבד 1.5% לרמה של 3,686 דולרים, ובכך משלים נפילה של 12% בשבוע האחרון.

15:15

נתוני מאקרו משוק העבודה האמריקאי: סקר המשרות של ה-ADP הצביע על תוספת של 179 אלף משרות בלבד בשבוע החולף. התחזיות של הכלכלנים היו לתוספת של 196 אלף משרות, לעומת 225 אלף משרות בשבוע הקודם.

בתוך כך, האג"ח של ממשלת ארה"ב ל-10 שנים נסחרת בתשואה של 2.89%, האג"ח ל-30 שנה נסחרת בתשואה של 3.144% והאג"ח לשנתיים נסחרת סביב 2.766%. חלק מעקום התשואות האמריקאי ל-2-5 שנים התהפך והשיפוע הפך לשלילי - מה שעשוי לאפיין, לפי כלכלנים בשוק, כניסה למשבר פיננסי ומיתון כלכלי. 

14:30

לחץ בשווקים: המדדים באירופה נסחרים בירידות חדות, כאשר מדד יורוסטורס 600 נופל 2.2% לרמה הנמוכה מזה כשנתיים; מדד הדאקס הגרמני יורד 2.4% מתחת לרמה של 11,000 נקודות - לראשונה מזה שנתיים; מחיר הנפט צונח לרמה שבין 50 ל-51 דולרים לחבית לאחר שסעודיה סיפקה יעד לא אטרקטיבי לקיצוץ קצב ההפקה היומי של הנוזל השחור; מניית דויטשה בנק  נופלת לשפל נוסף; היואן הסיני רושם את הנפילה החדה מאז אוקטובר.

בשעה זו החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט מאבדים עד 1.8% ומאותתים על ירידות בפתיחה. נזכיר כי אתמול לא התקיים מסחר בשל יום אבל לאומי נוכח מותו של ג'ורג' בוש האב.

הירידות בשווקים מיוחסות לחשש מההתפתחויות האחרון סביב מלחמת הסחר, עם המעצר הבוקר של סמנכ"לית הכספים של חברת וואווי. עם זאת, גורמים בשוק מפנים את האצבע לסימן שנרשם ביום המסחר האחרון בוול סטריט כאשר חלק מעקום התשואות האמריקאי ל-2-5 שנים התהפך והשיפוע הפך לשלילי - מה שמאפיין כניסה למשבר פיננסי ומיתון כלכלי. 

 

12:45

המדדים באירופה נסחרים בירידות חדות, כאשר בשעה זו החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט נסחרים תחת לחץ כבד. החוזים על מדד דאו ג'ונס  מאבדים 2.5%. מדד המניות בדובאי צונח 3.3% לשפל של יותר מ-5 שנים, בהובלת מניות הנדל"ן, ובכך משלים נפילה של 23% מתחילת השנה. 

מחיר הנפט צונח ברקע לפסגת אופ"ק שנערכת כעת, שם סעודיה הביעה נכונות לקיצוץ הפקה של כ-1 מיליון חביות ביום - מה שלא מספק את השוק מהחשש לעודפי היצע, ומחיר הנפט מגיב בירידה חדה של 4.4% לרמה של 50 דולרים לחבית. 

מדד הדאקס הגרמני נופל 2.3%, הקאק הצרפתי מאבד שיעור זהה והפוטסי הבריטי צולל 2.7%.

10:00

המסחר בבורסות אירופה נפתח הבוקר בירידות, המשקפות את מצב השווקים בשאר העולם. מדד פוטסי הבריטי  יורד עם תחילת המסחר בכ-1.5%, מדד קאק  יורד בכ-1.36% ומדד דאקס  יורד בכ-1.19%. המדדים הכלל אירופיים, סטוקס 600  ויורונקסט , יורדים גם הם ביותר מאחוז. 

בבורסות אסיה ננעל המסחר בירידות שערים חדות. מדד הונג קונג הנג סנג הוביל את הירידות ואיבד 2.47% מערכו, מדד ניקיי  היפני ירד ב-1.91% ומדד שנחאי  איבד 1.68%.   

08:00

נמשכות הירידות החדות באסיה: מדד הונג קונג  צולל ב-2.7%, הניקיי היפני  נופל בכ-2.3%, מדד שנחאי  יורד בכ-1.5%.

Tencent   יורדת בלמעלה מ-4%,  Sunny Optical  צונחת בכ-6%.

ביפן, נינטנדו  וסופט בנק  יורדות כל אחד בלמעלה מ-4%. סמסונג  יורדת בלמעלה מ-2%,  SK Hynix רושמת גם היא ירידות של למעלה מ-3%.

07:00

המסחר בבורסות אסיה מתנהל בירידות חדות היום. מדדי טוקיו  והונג קונג  צונחים בכ-2.5%, מדד שנחאי  יורד בכ-1.5%. 

אתמול לא התקיים מסחר בבורסת וול סטריט, לרגל יום אבל על מותו של נשיא ארה"ב לשעבר ג'ורג' בוש. שלשום צנחו בורסות ארה"ב בחדות. הנאסד"ק נפל ב-4% והדאו וה-S&P 500 איבדו יותר מ-3%. מדובר בצניחה החדה ביותר בבורסה האמריקאית מאז הירידות באוקטובר האחרון. 

אתמול התנהל יום המסחר מעבר לים בירידות, בתגובה למגמה האדומה שהתוותה ארה"ב ביום המסחר הקודם. גם היום נמשכת המגמה השלילית המובהקת, כאשר לכך מצטרפים הפרסומים על מעצרה של סמנכ"לית הכספים של ענקית הסלולר הסינית וואווי בוונקובר, קנדה, בחשד כי הפרה את הסנקציות האמריקאיות עם איראן. 

חשש המשקיעים הוא כי מעצרה של מאנג עלול לתקוע טריז ביחסים בין ארה"ב לסין, ימים ספורים לאחר שנשיא ארה"ב דונלד טראמפ ונשיא סין שי ג'ינפינג נפגשו בבואנוס איירס בארגנטינה במסגרת פסגת ה-G20 והסכימו לנסות ולפתור את המחלוקות ביניהם על מנת לעצור את מלחמת הסחר.

עוד כתבות

הבורסה בוול סטריט / צילום: Unsplash, Ahmer Kalam

נעילה ירוקה בוול סטריט; מניות השבבים קפצו

הנאסד"ק קפץ ב-1.5% ● אירופה ננעלה במגמה חיובית ● נעילה מעורבת באסיה, מדד ההנג סנג זינק בכ-1.9% ● מחירי הנפט עלו ● הביטקוין עומד על כ-66.27 אלף דולר למטבע ● מחיר הזהב נחלש בכ-1% ● מדד מנהלי הרכש במגזר הייצור בארה"ב ירד והוביל לירידה בתשואות האג"ח הממשלתיות

פליקס בייקר / איור: גיל ג'יבלי

האחים שהמתינו 20 שנה עד שהשקעה של מיליונים הפכה ל־8 מיליארד דולר

משקיעים בקרן גידור של האחים פליקס וג'וליאן בייקר זכו לאחרונה להכנסה מפתיעה, מהגדולות ביותר שחולקו אי פעם בתעשייה, בעקבות עסקת ביוטק ● זה קרה כשהאחים מכרו החזקה היסטורית בחברת הטיפול לסרטן, סיג'ן, לענקית התרופות פייזר

איילת שקד / צילום: שלומי יוסף

מיליון וחצי שקל על משרה חלקית: איילת שקד מציגה - כך מכינים נקניקיות גם בעסקי הנדל"ן

איילת שקד השוותה בין מינוי בכירים במערכת המשפט להכנת נקניקיות ("מי שלא עומד בחום, שלא ייכנס למטבח") ● מעניין מה הייתה אומרת על מינוי פוליטיקאית לתפקיד בכיר במגזר העסקי

הבורסה בתל אביב / צילום: Shutterstock

נעילה ירוקה בתל אביב: מדד ת"א בנקים 5 זינק בכ-4%

מדד ת"א 35 קפץ ב-1.1% ות"א 90 הוסיף לערכו כ-1.4% ● הדולר חצה רף של 3.8 שקלים ונחלש חזרה בסוף השבוע ● S&P הודיעו על הורדת הדירוג של ישראל מרמה של AA- ל-A+ ● הסיכויים להפחתת ריבית בישראל וארה"ב הולכים ומתרחקים ● בעוד שבישראל יתקיים שבוע מסחר מקוצר לרגל החג, בוול סטריט יפרסמו דוחות כמה מענקיות הטכנולוגיה המשתייכות לשבע המופלאות

נתיב השייט באוקיינוס הארקטי / צילום: Shutterstock

בהובלת רוסיה וסין: נתיב השיט הימי שעשוי לשנות את חוקי המשחק

התקפות החות'ים בים האדום, במקביל לבצורת במרכז אמריקה, מובילות את העולם לחפש נתיבי סחר ימי חלופיים ● בשנים האחרונות, הסחר באזור הארקטי זינק בחדות נוכח הפשרת הקרחונים ומעורר התעניינות רבה מצד מעצמות העולם, ארה"ב, רוסיה וסין ● האם מפת נתיבי השיט בעולם לקראת שינוי, וכיצד תושפע ישראל?

כוחות צה''ל ברצועת עזה / צילום: דובר צה''ל

הותר לפרסום: רס"ל במיל' סאלם אלכרישאת נפל בצפון הרצועה

אלכרישאת, גשש בן 42 מאבו רובייעה, נפל בקרב בעזה ● דובר צה"ל לעזתים שבבית לאהייא: "עזבו את האזור מיד" ● צה"ל תקף בדרום לבנון; רקטות שוגרו למרחב מרגליות שבאצבע הגליל ● שני בכירי חיזבאללה חוסלו בדרום לבנון בתגובה על הפלת הכטב"ם הישראלי אתמול ● לפחות שתי מטרות יורטו בשמי נהריה ● כל העדכונים

עמית גל, הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון / צילום: מארק ניימן, לע''מ

המפקח על הביטוח עושה סדר וקובע כללים ברורים לבעלי שליטה לקבלת היתר אחזקה

עמית גל, ממלא מקום הממונה על שוק ההון, מציג מתווה שיאפשר לקרנות הזרות ששולטות בחברת הביטוח הפניקס למכור את השליטה בה בחלקים ● הקרנות סנטרברידג וגלאטין רכשו את אחזקותיהן בחברה ב-2019, ומאז הוכפל שווי הקבוצה

היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה / צילום: דוברות לשכת עורכי הדין

בג"ץ הגיוס: היועמ"שית אישרה ייצוג נפרד לממשלה בשל פערי העמדות

הממשלה תקבל ייצוג נפרד בבג"ץ הגיוס שיתקיים ביוני בהרכב מורחב של תשעה שופטים ● הסיבה: הפערים הגדולים בין עמדת הממשלה לבין עמדת היועמ"שית בהרב-מיארה ● הממשלה צפויה לשכור עו"ד פרטי 

דיזנגוף סנטר / צילום: גיא חמוי

מעל 3 מיליון שקל בדקה: זינוק בהוצאות בכרטיסי אשראי לעומת ערב פסח אשתקד

לפי נתוני חברת שב"א, בין השעות 8:00-14:00 הוציאו הישראלים סכום של 735 מיליון שקל • מדובר בזינוק של 14% בהוצאות בכרטיסי אשראי לעומת ערב פסח אשתקד • בשנה שעברה בשעות אלו נרשמו הוצאות בכרטיסי אשראי בסכום כולל של 645 מיליון שקל • ומה הייתה הדקה העמוסה ביותר היום?

פרופ' יוג'ין קנדל / צילום: מיכה לובטון

הוא היה אחד האנשים הקרובים לנתניהו, היום הוא חושף: "לא הייתי מחזיק במשרד שלו חודש"

יו"ר המועצה הלאומית לכלכלה לשעבר, יוג'ין קנדל, בטוח: "אם ישראל לא תשנה כיוון בהקדם, הכלכלה תקרוס, והמדינה עמה" ● לדבריו, כדי שנבואת הזעם לא תתממש צריך להקים ממשלה שתנהל סיכונים לטווח הארוך בכל תחומי חיינו ● הוא לא פוסל אפשרות להיות שר האוצר הבא, אבל "לא כזה שתפקידו העיקרי הוא לחלק הטבות" ● האזינו

איך עובד מדד הפחד והאם אפשר להרוויח ממנו? / עיצוב: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת adobe firefly)

לאמיצים בלבד: איך עובד מדד הפחד והאם אפשר להרוויח ממנו

המתיחות בין איראן לישראל הביאה את מדדי הפחד בארץ ובחו"ל להיסחר סביב שיא של חמישה חודשים ● ממה מורכבים מדד הפחד הישראלי והאמריקאי? איך משקיעים בהם? ואיזה פרדוקס גלום בתוכם? ● גלובס עושה סדר

מטבע דני עתיק. האוסף של ברון מוערך בכ-72 מיליון דולר / צילום: Shutterstock, ABARONS

בעשרות מיליוני דולרים: אוסף המטבעות העתיק שעומד למכירה

מתוך חשש לעתיד התרבות הדנית, יצרן החמאה לארס אמיל ברון, שאסף מטבעות, מדליות ושטרות חוב אסר על מכירתם במשך מאה שנים ● כעת האוסף מותר למכירה והוא שווה סכום עתק

ראש אמ''ן אהרון חליווה

מבריק ויהיר, כריזמטי ונהנתן: הכירו את אהרון חליוה, האלוף השנוי במחלוקת שפרש היום

מבריק, כריזמטי, האיש הכי מקושר במטכ"ל, רוקסטאר, ומנגד נהנתן, יהיר ויש שיאמרו בוטה • ראש אמ"ן, שהודיע היום על פרישה מצה"ל, מיהר לקחת אחריות על הכישלון, אבל מאז, עלו עוד ועוד סימני שאלה סביב התנהלותו ● נראה שגם הוא - שיודע להתנהל מול התקשורת "אפילו יותר מדובר צה"ל" - לא צפה את עוצמות המתקפה ולא מפסיק למשוך אליו אש

צילומים: יריב כ''ץ (ידיעות אחרונות), יח''צ, shutterstock, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

המילון העכשווי של ענף השיווק, הפרסום והמדיה

גלובס מציג את המושגים, האנשים, הרשתות והחברות שמסעירים בעת הנוכחית את אנשי השיווק, הפרסום והמדיה ● מהאחים אמיר והשרים ניר ברקת ושלמה קרעי, דרך האיום הסיני משיין, ועד רשתות המזון שעשו עלייה והבינה המלאכותית שכולם מתאמצים לייצר איתה מציאות חדשה

עלי חמינאי נפגש עם משפחות הבכירים שחוסלו בסוריה, אפריל 2024 / צילום: ap, Office of the Iranian Supreme Leader

החישוב הגרעיני של איראן נעשה כעת מסוכן יותר

המנהיג העליון חמינאי בוודאי תוהה אם מצבה של הרפובליקה האסלאמית היה טוב יותר לו כבר היה ברשותה נשק גרעיני ● המערב אינו צריך להמעיט בצורך של חמינאי להשאיר מורשת מפוארת

מפגינים פרו פלסטינים באוניברסיטת קולומביה / צילום: Reuters, Lev Radin

ההפגנות הפרו-פלסטיניות באוניברסיטאות העלית בארה"ב צוברות תאוצה

כניסתו של פרופסור שי דוידאי, ישראלי המרצה באוניברסיטת קולומביה, נחסמה ● עשרות נעצרו באוניברסיטת ייל לאחר שהקימו מחנה אוהלים בקריאה לשחרור עזה

בית קיץ בשבדיה. המחיר הממוצע במדינה עומד על 840 אלף שקל / צילום: Shutterstock

המטבע התרסק ומחירי הדיור ירדו: בגרמניה מעודדים לקנות בתי קיץ בשבדיה

חופשה בבית נופש נפוצה בצפון אירופה ● תמורת בקתה ללא חימום ומים זורמים, ליד אגם בצפון שבדיה, תשלמו רק 195 אלף קרונות שבדיות, כלומר כ־62 אלף שקל ● הבעלות פתוחה בפני זרים, ולא רק לתושבי האיחוד האירופי

רס''ן דור זימל ז''ל / צילום: דובר צה''ל

הותר לפרסום: מת מפצעיו רס"ן במיל' דור זימל, שנפצע מכטב"ם הנפץ בצפון

דור זימל שנפצע אנושות מהתפוצצות הכטב"ם בערב אל-עראמשה מת מפצעיו ● ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס למבוי הסתום בסוגית העסקה לשחרור חטופים ● השר בני גנץ תקף את השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר והתייחס בדבריו לציוץ שלו שלשום ● חיל האוויר תקף יעדי טרור של חיזבאללה, מחבל חוסל ומבנים צבאיים הושמדו ● הקונגרס אישר חבילת סיוע של מיליארדי דולרים לישראל, גלנט בירך ● עדכונים שוטפים

ד''ר נטע מימון, מנכ''לית Neuro-Fi, חוקרת מוזיקה ומוח / צילום: יונתן בלום

החוקרת שיכולה להשפיע על המוח שלנו, בלי שנשים בכלל לב

ד"ר נטע מימון משלבת בין מוזיקה לחקר המוח כדי לסייע לחולי אלצהיימר ופרקינסון ● היא גם הקימה חברה שרוצה להפוך את מה שאנחנו שומעים באוזניות לגירוי מוחי שיעזור לנו להירגע ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס 

הסופרקמפיוטר של חברת Cerebras בחוות שרתים בקליפורניה / צילום: Reuters, REBECCA LEWINGTON/CEREBRAS

בחסות אלטמן ומשקיעים מישראל, המתחרה באנבידיה יוצאת להנפקה

סריבראס, יצרנית "השבב הגדול בעולם", בה מושקעים מייסדי OpenAI וכן ישראלים ואמירותים רבים, מתקדמת להנפקה ● בינתיים היא גייסה 723 מיליון דולר