גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

הלחץ השתלט שוב על וול סטריט; ירידות חדות בסיום המסחר, הנאסד"ק התרסק בלמעלה מ-3%

מניות הטכנולוגיה משכו את המדדים מטה ● הדאו נפל בכ-500 נקודות ● נעילה שלילית ברובה באירופה ● המסחר באסיה ננעל בעליות, למעט מדד קוספי ● אנגרט קראמפ-קארנבאואר נבחרה ליו"ר המפלגה השמרנית בגרמניה ● הפדרל ריזרב דיווח אמש כי יהדק את מדיניותו המוניטרית ויאט את קצב העלאות הריבית ● מחיר הנפט זינק לאחר דיווחים על כך שקרטל הנפט אופ"ק וקבוצה נוספת של יצרני נפט חתמו על הסכם לקיצוץ תפוקת הנפט

וול סטריט / צילום: רויטרס
וול סטריט / צילום: רויטרס

סקירת המסחר בשוקי ההון בעולם: דיווחים שוטפים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח, סחורות, מגמות, מדדים והמלצות אנליסטים.

 

23:00

ירידות חדות בסיום המסחר בוול סטריט, בסופו של שבוע סוער בשווקים. הנאסד"ק  התרסק ב-3%. הדאו ג'ונס  וה-S&P 500  נפלו ב-2.2% וב-2.3% בהתאמה.

לאחר שהנפט  זינק היום בלמעלה מ-5%, בהמשך התמתנו העליות לכ-2%.

22:10

הנאסד"ק  ממשיך את המגמה השוררת בשווקים השבוע, ולאחר שהראה התאוששות מוקדם יותר היום, עכשיו מתרסק בלמעלה מ-3%. הדאו ג'ונס  וה-S&P 500  נופלים בכ-2.5%. הדאו משלים נפילה של 5% בשבוע.

העליות במחירי הנפט  מתמתנות, ובשעה זו הוא עולה בכ-1.7%, ומחיר חבית עומד על 52.35 דולר.

21:15

נמשכות הירידות בוול סטריט:  הדאו ג'ונס  וה-S&P 500  צונחים בלמעלה מ-2%, הנאסד"ק  מתקרב לירידות של 3%.

20:00

לאחר שנראה כי השווקים מתאוששים עם פתיחת המסחר היום, הלחץ חזר לבורסות ארה"ב: הנאסד"ק  נופל בלמעלה מ-2%, הדאו ג'ונס  וה-S&P 500  רושמים ירידות של כ-1.5%.

המשקיעים התאכזבו מנתוני היצע המשרות בשוק העבודה בארה"ב: למרות הצפי לעלייה של 198 אלף משרות, המספר הסופי היה נמוך מהתחזיות ועמד על 155 אלף משרות בלבד. כמו כן, החששות מהחרפת מלחמת הסחר ומכך שארה"ב וסין לא יצליחו להגיע להסכמות למרות הציוץ של טראמפ מוקדם יותר היום, מושכים את המדדים מטה.

מניות הטכנולוגיה לוחצות את הנאסד"ק: אפל , פייסבוק , אמזון , נטפליקס , וגוגל  רושמות כולן ירידות. 

19:00

נעילה מעורבת באירופה: הדאקס  ננעל בירידות, בעוד בורסות אירופה האחרות ננעלו בעליות שערים של עד 1.1%.

בוול סטריט מעמיקות הירידות: הנאסד"ק  צונח ב-2%, הדאו ג'ונס  וה-S&P 500  יורדים בכ-1.6%.

מחיר הנפט  מזנק לאחר דיווחים על כך שקרטל הנפט אופ"ק וקבוצה נוספת של יצרני נפט חתמו על הסכם לקיצוץ תפוקת הנפט. חברות הקרטל הסכימו לקצץ בתפוקת הנפט בחודש ינואר ב-800 אלף חביות ליום, בעוד היצרניות שלא חברות באופ"ק, כולל רוסיה, מתכננות להפחית ב-400 אלף חביות.

17:45

יום הפכפך בבורסות ארה"ב: לאחר עליות קלות שנרשמו מוקדם יותר, הלחץ חזר לוול סטריט והמדדים העיקריים נסחרים בירידות חדות: הנאסד"ק  נופל בלמעלה מ-1%, הדאו ג'ונס  וה-S&P 500  מתקרבים לירידות של 1%.

הנפט  עולה בכ-4.5% ומחיר חבית עומד על סך 53.81 דולר.

17:00

המדדים העיקריים בוול סטריט עברו לעליות קלות, לאחר פתיחה חלשה: כך, הדאו וה-S&P 500 עולים, הנאסד"ק מתנודד.

16:30

בורסות וול סטריט נפתחו במגמה שלילית בעיקרה, כאשר הנאסד"ק וה-S&P 500 רושמים ירידות, והדאו נפתח ביציבות. זאת לאחר שאמש ננעל המסחר במגמה מעורבת. אמש, לאחר יום של ירידות חדות הנאסד"ק התאושש וננעל בעליות של כ-0.5%. הדאו ג'ונס וה- S&P 500 ננעלו בירידות קלות.

מחיר הנפט  מזנק לאחר  דיווחים על כך שקרטל הנפט אופ"ק וקבוצה נוספת של יצרני נפט קרובים לחתימת הסכם לקיצוץ תפוקת הנפט.

מוקדם יותר אמר שר האנרגיה הסעודי חאליד אל-פאליח כי הוא לא בטוח שקרטל הנפט אופ"ק יצליח להגיע להסכם בשיחות שנערכות היום לגבי היקף הקיצוץ בתפוקת הנפט. גורם מקורב לארגון אמר ל"רויטרס" כי הסיבה לעיכוב היא סירוב הסעודים להחריג מההסכם את איראן, שמתמודדת עם סנקציות בשל הסכם הגרעין. 

בנוסף, נמסר ל"רויטרס" עלי ידי גורם באופ"ק כי "איראן צפויה להתעקש על החרגה עד להסרת הסנקציות". 

קרטל הנפט עורך בימים אלו את מפגש הפסגה במשרדי המטה בוינה, אוסטריה, במטרה להגיע להסכמה בנוגע לרמות ייצור הנפט בחצי השנה הקרובה. החברה הגדולה בקרטל, ערב הסעודית, הובילה את הקריאות לקיצוץ בייצור בצל הזינוק בהיצע הנפט העולמי, וזאת לאחר שרשמה שיא בקצב ההפקה בקיץ האחרון. בהמשך היום צפויה להתקיים פגישה נוספת בהובלת רוסיה, שאינה חברה בארגון. 

15:40

התפרסמו נתוני המאקרו בארה"ב: למרות הצפי לעלייה של 198 אלף איש במספר המובטלים, המספר הסופי היה נמוך מהתחזיות ועמד על 155 אלף.

השכר השעתי הממוצע היה נמוך גם הוא מהתחזיות: בעוד הציפיות היו לעלייה של 0.3%, הנתון הסופי הוא 0.2%. שיעור האבטלה במדינה היה בהתאם לתחזיות ועומד על 3.7%. 

נשיא ארה"ב טראמפ צייץ בטוויטר בשעה האחרונה כי השיחות עם סין מתקדמות בצורה טובה מאוד.

 

14:30

המסחר באירופה ממשיך להתנהל בעליות: פוטסי , קאק , דאקס  וסטוקס 600  נסחרים במגמה חיובית.

הנפט  עבר לעליות. שר האנרגיה הסעודי חאליד אל-פאליח אמר היום כי הוא לא בטוח שקרטל הנפט אופ"ק יצליח להגיע להסכם בשיחות שנערכות היום לגבי היקף הקיצוץ בתפוקת הנפט. גורם מקורב לארגון אמר ל"רויטרס" כי הסיבה לעיכוב היא סירוב הסעודים להחריג מההסכם את איראן, שמתמודדת עם סנקציות בשל הסכם הגרעין. 

12:55

המסחר באירופה מתנהל בעליות גם בשעה זו. המסחר בוול סטריט צפוי להיפתח בירידות, כך לפי החוזים העתידיים. 

11:30

המסחר באירופה ממשיך להתנהל בשעה זו בעליות:  פוטסי , קאק , דאקס  וסטוקס 600  נסחרים במגמה חיובית. 

מחיר הנפט  עומד על 51.26 דולר לחבית. לפי "רויטרס", איראן היא המכשול העיקרי בהסכמה על קיצוץ תפוקת הנפט של חברות אופ"ק. מקור בקרטל הנפט אמר ל"רויטרס" כי איראן תתעקש לקבל חריגה מירידה בתפוקה כל עוד הסנקציות של ארה"ב יהיו בתוקף. 

10:20

המסחר באירופה נפתח הבוקר בעליות: פוטסי , קאק , דאקס  וסטוקס 600  נסחרים במגמה חיובית. המסחר באסיה ננעל הבוקר במגמה חיובית, למעט מדד הקוספי שנסגר בירידות. ניקיי , קוספי , הנג סנג , שנחאי  ו-ASX 200  ננעלו בעליות שערים.    

1,001 חברי המפלגה השמרנית של גרמניה (CDU) יבחרו היום את יו"ר המפלגה במקום הקנצלרית אנגלה מרקל שהודיעה כי לא תמשיך בתפקיד. מי שייבחר להחליף את מרקל בתפקיד ראש המפלגה ייחשב החל מסוף השבוע הקרוב גם כמועמד המוביל להחליף אותה בתפקיד הקנצלרית, אם וכאשר תפרוש. לכן, ברחבי אירופה עוקבים בעניין בשבועות האחרונים אחרי מסע הבחירות הפנימי ב-CDU, שעשוי להשפיע על היבשת כולה.

בהמשך היום צפויים להתפרסם נתוני מאקרו של הכלכלה האמריקאית: שכר שעתי ממוצע (צפי לעלייה של 0.3%); שינוי במספר המובטלים ללא מגזר החקלאות (צפי לעלייה של 198 אלף איש) ושיעור האבטלה במדינה (צפי ל-3.7%). 

מניית Tesco  עולה במסחר לאחר שקיבלה המלצה מבנק ההשקעות BNP Paribas. גם מניות אריקסון  ונוקיה  נסחרות בעליות. Fresenius  הגרמנית צונחת במסחר לאחר שהחברה הורידה את תחזיות הרווח שלה.

Danske Bank  עולה. היום צפויים להיבחר היו"ר וסגן היו"ר החדשים של הבנק. 

מחיר הנפט  נסחר בירידות גם בשעה זו. היום צפויות להיפגש החברות בקרטל הנפט אופ"ק ולהחליט על היקוף הקיצוץ בתפוקת הנפט. 

8:50

המסחר באסיה עבר למגמה מעורבת. כך, שנחאי  והנג סנג  יורדים ואילו ניקיי , קוספי  ו-ASX 200  עולים. 

סמנכ"לית הכספים של וואווי טכנולוג'יס, מנג וואנז'ו, צפויה להופיע היום בפני בית המשפט הקנדי לדיון לגבי שחרורה בערבות, בעת שהיא ממתינה להחלטת בית המשפט האם להסגיר אותה לארה"ב. וואנז'ו, בתו של מייסד וואווי רן ז'נגפיי, נעצרה בוונקובר ב-1 בדצמבר. המעצר נעשה לבקשת ארה"ב, בגין הפרה לכאורה של הסנקציות האמריקאיות נגד איראן.

7:45

המסחר בבורסות אסיה מתנהל הבוקר במגמה חיובית. כך, ניקיי , קוספי , הנג סנג , שנחאי  ו-ASX 200  נסחרים בעליות. 

המסחר בבורסות וול סטריט ננעל אמש במגמה מעורבת. לאחר יום של ירידות חדות, נאסד"ק  התאושש וננעל בעליות של כ-0.5%. דאו ג'ונס  ו-S&P 500   ננעלו בירידות קלות. המסחר באירופה ננעל בירידות חדות: הדאקס  נפל ב-3.48% וננעל מתחת לרמה של 11,000 נקודות, מדד הקאק  איבד כ-3.3% ומדד הפוטסי  צנח בכ-3.2%. 

הפדרל ריזרב דיווח אמש כי יהדק את מדיניותו המוניטרית ויאט את קצב העלאות הריבית.

מניית Softbank Corp  יורדת במסחר לאחר שדיווחה כי אין שינוי בתחזיות להכנסות ולדיבידנד.

הדולר מתחזק ב-0.21% מול הין היפני ונחלש ב-0.08% מול היואן הסיני. 

גם הבוקר הנפט  נסחר בירידות. זאת על רקע הדיווחים שלפיהם אופ"ק הגיעה להסכמה על קיצוץ קצב הפקת הנפט (על מנת לנסות למנוע את ירידת מחיר חבית), אך לא נמסרו הכמויות עליהן סיכמו החברות בארגון. שר האנרגיה הסעודי גילה ספקות כי יושגו הסכמות על הכמויות שיש לקצץ, וזאת למרות הדיווחים מוקדם יותר שלפיהם המפיקות ממתינות לתגובת החברות שמחוץ לארגון.

עוד כתבות

אירוע חציית הביטקוין / צילום: Shutterstock

פעם בארבע שנים: כל מה שכדאי לדעת על האירוע הגדול של הביטקוין

אירוע חציית הביטקוין שמתרחש אחת לארבע שנים צפוי לצאת לדרך היום בשעות הערב (שעון ישראל) ● בפעמים הקודמות זה הוביל לקפיצה גדולה בערכו של המטבע, אך בשוק לא תמימי דעים שזה יקרה גם הפעם ● מה קורה בפועל ולמה הוא כה דרמטי עברו משקיעים הקריפטו?

כבר לפני חודשיים: איראן תירגלה שיגור טילים בליסטיים נגד בסיס פלמחים

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: התרגיל הצבאי של איראן שהתקיים כבר לפני חודשיים, איראן מצליחה לשבור את האמברגו על הנפט וגוגל פיטרה עובדים שמחו נגד ישראל במשרדים בניו יורק ● כותרות העיתונים בעולם 

מטוס אל על / צילום: דני שדה

פעם בחצי שנה זה קורה: איך יראה היום שאחרי עדכון מדדי הבורסה?

השבוע תפרסם הבורסה את עדכוני המדדים שלה ולפי הערכות יצטרפו למדד 125 היוקרתי אל על ואלקטריון ● בפעם הקודמת ששתיהן נכנסו למדד אחרי זינוק חד במניות שלהן, הן צנחו בחדות ● "כך זה עובד בכל העולם", מסבירים בבורסה. אבל ספק אם ההיסטוריה תחזור על עצמה

חן אמסלם ודביר בנדק בקמפיין מזרחי טפחות / צילום: עופר חג'יוב

מזרחי טפחות משקיע את התקציב הגדול ביותר, ומתברג במקום השני בזכירות

הפרסומת הזכורה ביותר זה השבוע השלישי שייכת לבנק לאומי, עם גל תורן והשיר "יש מוצ"ש" - כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה ● הופעה קצרה של אירנה בקמפיין קטן ורזה מספיקה לשופרסל כדי להתברג בדירוג ולזכות באהדה

חנות Hַ&O kids בקניון עזריאלי מודיעין / צילום: יח''צ

רשת H&O משיקה תת־רשת חדשה לאופנת ילדים, עם כ־20 סניפים

הרשת תאגד את המותגים האמריקאים Carters ,Oshkosh ו־Skip Hop ואת מותג הבית H&O Kid, ותציע אופנת ילדים מניו בורן ועד גיל 12 ● הקבוצה מתכננת לפתוח כ־20 חנויות בקונספט החדש, בעיקר בקניונים ובמרכזי קניות

שלומית וייס / צילום: שלמה שהם

"חייבים להיות מהירים וגמישים יותר": העזיבה של הבכירה הישראלית והשינוי הארגוני באינטל

לפי מכתב שנשלח לעובדי החברה אמש נראה כי באינטל החליטו לאחד פעילויות בתחום הפיתוח ולהעביר את המשקל לפיתוח בתחום השרתים ובינה מלאכותית ● צעד זה הוביל בסופו של דבר להחלטתה של הישראלית הבכירה בחברה, שלומית וייס, לפרוש ממנה ● "עלינו להגביר את המהירות והגמישות בביצועים שלנו", נכתב במכתב

פיצוחים / צילום: תמר מצפי

הגרעינים של חממה בדרך החוצה מהבורסה - מי ייכנס במקומם?

חברת חממה סחר קיבלה הצעה להוצאת פעילותה מהבורסה והכנסת פעילות נדל"ן במקומה ● בעקבות מלחמת חרבות ברזל לחברה חובות בהיקף של 1.6 מיליון שקל מתושבים מרצועת עזה

טיל בליסטי שנורה מאיראן בשבת ונפל בים המלח / צילום: N12

הממשלה נדרשת להחלטה לא פופולרית - הבלגה היא הדבר הנכון

ארה"ב שבה ומדגישה שהיא לא תהיה שותפה למהלך התקפי ישראלי נגד איראן, הגם שלישראל שמורה הזכות לפעול, ושארה"ב אף שתמשיך לסייע לה בהגנה ● אפשר לפעול. השאלה היא אם זה הדבר הנכון לעשות ● מבקרים יגידו שההמלצה להבליג היא חזרה על הטעויות שהובילו ל-7 באוקטובר, ולא כך ● הנסיבות השתנו מאז לטובה ולרעה ● דעה

אביב ומתיאו שפירא, אדיר טובי ורובי ליאני, חברת XTEND / צילום: כדיה לוי

עפים כמו פרפר, עוקצים כמו דבורה: הרחפנים שמשנים את תורת הלחימה

הרחפנים של אקסטנד הפכו פופולריים במלחמה בעזה, ואף הצילו חיים • עכשיו היא עובדת על מערכת משולבת שתיקח את יכולות הרובוטים קדימה ותסייע להם לפעול בצוות ● הסטארט-אפים המצליחים, פרויקט מיוחד

ספינה צבאית איראנית נעה במימי איראן לפני תחילת תרגיל ימי משותף של איראן, רוסיה וסין באוקיינוס ההודי / צילום: Associated Press, ASSOCIATED PRESS

בחשש רב: כך נערכה איראן למתקפה הישראלית

בטהרן איימו כלפי חוץ והזהירו מתגובת ישראל, אך ביצעו שורת מהלכים המעידים על החשש מתקיפה ● גם בחיזבאללה ובסוריה נערכו

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

לראשונה בהיסטוריה: הממשלה אישרה קיצוץ בתקציב בניגוד לעמדת שר האוצר

הקיצוץ בתקציב, בהיקף של כ-225 מיליון שקל, אושר לדרישתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, ובתום מאבקים בשבועות האחרונים מול שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ● הקיצוץ נועד למימון הקמת מתקני כליאה לאכלוס העצורים הביטחוניים הרבים שנעצרו מאז תחילת המלחמה

שאריות של טיל בליסטי שאיראן שיגרה לעבר ישראל / צילום: Reuters, Amir Cohen

בהשראת רוסיה: גילויים חדשים על התקיפה האיראנית וההצלחה הישראלית

הכתבה הזו היתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● התקיפה של איראן תוכננה באופן ששיחזר במובנים רבים כמה מן התקיפות הרוסיות הגדולות באוקראינה, וכללו תחילה נחיל כטב"מים שנועדו להציף את ההגנה האווירית ● החולשה של היכולת הצבאית הקונבנציונלית של איראן עלולה להוביל את מקבלי ההחלטות באיראן לאופציה הגרעינית

מסורק תת קרקעי ועד רחפנים: הכירו את 10 הסטארט-אפים המבטיחים לשנת 2024

גלובס בוחר את הסטארט-אפים המבטיחים של ישראל השנה ה-18 ברציפות: חברות הייטק הצומחות והמסקרנות ביותר, אלה שמייצרות אימפקט על תעשיות וצרכנים רבים, ונמצאות על המסלול הבטוח להנפקה ● הרשימה מתבססת על בחירות של קרוב ל-70 קרנות השקעה מקומיות וזרות מובילות בהייטק הישראלי ● החשיפה המלאה

איל וולדמן / צילום: פרטי

איל וולדמן מגלה: "עברו עליי ימים כואבים וקשים מאוד"

"אני כל הזמן חושב מה דניאל הייתה עושה, איך זה היה אם היא הייתה פה עכשיו", מספר איל וולדמן על בתו דניאל שנרצחה בנובה. מאיפה הוא שואב כוח? ● פרויקט מיוחד 

יודר שפריר וגיא ברון, מייסדי סקיילאופס / צילום: בן יצחקי

החברה שחוסכת זמן וכסף לסטארט-אפים: זה חביב הקהל בדירוג המבטיחים של גלובס

סקר חביב הגולשים באתר גלובס זכה בשבועות האחרונים לכ-30,000 צפיות וצבר אלפי הצבעות ● על התואר התחרו השנה 30 חברות צעירות שדורגו במקומות הגבוהים ביותר ע"י עשרות קרנות השקעה הפעילות בישראל ● מי זכתה במקום הראשון?

פרופ' יוסי מטיאס / צילום: שלומי יוסף

מנכ"ל מרכז הפיתוח של גוגל ישראל יוסי מטיאס עובר לתפקיד בכיר בגוגל העולמית

מנכ"ל מרכז הפיתוח של גוגל ישראל ב-18 השנים האחרונות, פרופ' יוסי מטיאס, צפוי לעבור לעמק הסיליקון ולנהל מארה"ב את פעילות המחקר של גוגל העולמית

עילית רז, טרבור מילטון ואליזבת הולמס / צילומים: AP - Lawrence Neumeister, Jeff Chiu, Brittainy Newman, איל יצהר

תעשיית הטק מגייסת את הבינה המלאכותית למאבק בהונאות משקיעים

בשנים החולפות נרשמו מקרי הונאה רבים בהייטק, בהם יזמים גייסו כספים ממשקיעים, ללא בדיקת נאותות מספקת ● במטרה לצמצם את ההונאות הבאות, חברות רותמות כיום כלי בינה מלאכותית לשלל אוטמציות בהתנהלות החברה ● במקביל, גורמים בענף חוששים מההשלכות

היועצת המשפטית לממשלה, עו''ד גלי בהרב-מיארה / צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

היועמ"שית מתייצבת לטובת וולט: יש לדחות את התביעה הייצוגית להכרה ביחסי עובד-מעביד

לעמדת בהרב-מיארה לא היה מקום לאשר את התביעה הייצוגית מאחר וזו אינה הדרך היעילה וההוגנת להכריע במחלוקת לאור גודלה של הקבוצה הכולל כ-10,000 שליחים ● עוד  נטען כי לא ניתן להכריע בעניינם של כל השליחים על בסיס נתוניו של התובע הייצוגי

הדגם OMODA 5 של צ'רי / צילום: יח''צ

האם הסיניות יתחילו להגיע אלינו מאירופה? צ'רי תייצר כלי רכב בספרד, יצרנים נוספים בדרך

כך מתכוונים הסינים לעקוף את המכס האירופי ● ג'יפ אוונג'ר משיקה בישראל דגם היברידי ● ​נחשף הקרוס־אובר החשמלי החדש של GEELY ● ועוד חדשות מענף הרכב

מייסדי טורק. מימין: אלדד לבני (CINO), לאוניד בלקינד (CTO) והמנכ''ל עופר  סמדרי / צילום: גיא חמוי

הטייס האוטומטי שרוצה להחליף את צבא מומחי הסייבר

האנליסטים במרכזי בקרת הסייבר של הארגונים הגדולים נאלצים להתמודד עם אלפי התרעות מדי יום, והטכנולוגיה של טורק מאפשרת להפוך את התהליכים לאוטונומיים למחצה • האם ה"טייס האוטומטי" של החברה יצליח לשלול איומים חמורים? ● הסטארט-אפים המבטיחים