גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מנכ"ל אייס יקים רשת שתתחרה במחסני חשמל ובשקם אלקטריק

הקבוצה, בניהולו של איציק אוזנה, תשקיע מיליוני שקלים בהקמת רשת חדשה בשם אייס אלקטריק ● בניגוד לשחקניות האחרות, הרשת לא תייבא מוצרי חשמל בעצמה - מה שאמור לאפשר לה לקדם באופן שווה מותגים של כל החברות

סניף של רשת אייס / צילום: איל יצהר
סניף של רשת אייס / צילום: איל יצהר

שנה וחצי אחרי שקרן קדמה רכשה את אייס מקבוצת אלקטרה צריכה, ל"גלובס" נודע כי היא מתכוונת להקים לה תחרות ישירה באמצעות הקמת רשת מוצרי חשמל חדשה בשם "אייס אלקטריק". לפי הערכות של גורמים מעורים בענף, הקבוצה, בניהולו של איציק אוזנה, תשקיע מיליוני שקלים בהקמת רשת חדשה שתפעל בפריסה ארצית ותתחרה בשחקניות כמו מחסני חשמל, א.ל.מ, טרקלין חשמל ושקם אלקטריק, בשוק שלפי הערכות נאמד בכ-7 מיליארד שקל בשנה.

עוד על-פי הערכות, ב-2019 צפויים להיות מוקמים 5 סניפים של אייס אלקטריק בשטח של 250 מ"ר במרכזים פתוחים. שתיים מתוך החנויות ייפתחו במסגרת צמצום של חנויות שבהן פועלת היום הקבוצה - במתחם עין-שמר וברחוב יגאל אלון בתל-אביב.

כמו כן, על-פי אותם גורמים מעורים, בניגוד לשחקניות שפועלות היום בתחום, אייס אלקטריק לא תייבא מוצרי חשמל בעצמה, ובכך תהפוך לרשת היחידה שלא מוחזקת על-ידי שחקן שהוא גם יבואן חשמל, מה שאמור לאפשר לה לקדם באופן שווה מותגים של כל החברות.

שימש כמנכ"ל בתקופת הבעלות הקודמת 

עד מארס 2017 הבעלים של אייס הייתה חברת אלקטרה צריכה מקבוצת אלקו, שחקנית בתחום החשמל בעצמה, ונוהלה על-ידי איציק אוזנה עצמו. אלקטרה צריכה מייבאת, מייצרת ומשווקת מזגנים ומפעילה את רשתות השיווק מחסני חשמל ושקם אלקטריק. פעילות החברה בתחום המזגנים ומוצרי החשמל סבלה מחולשה בעקבות תהפוכות בענף והתרחבות התחרות. כאמור, אוזנה, מנכ"ל אייס, שימש כמנכ"ל גם בתקופת הבעלות הקודמת, וכעת נראה כי הוא קורא תיגר על ביתו הקודם ומבקש להתחרות בו בצורה ישירה.

המהלך הזה יוצא לדרך אחרי שרק לפני כחצי שנה ניסתה קרן קדמה, הבעלים של אייס, לבצע הנפקה בבורסה לפעילות שלה באמצעות שתי רשתות "עשה זאת בעצמך" - אייס ואוטו דיפו - לפי שווי של כ-300 מיליון שקל. ואולם ההנפקה לא עלתה יפה, וקדמה, שהשלימה את רכישת אייס מידי אלקטרה מוצרי צריכה (אמ"צ), במארס 2017 כאמור לפי שווי חברה של כ-190 מיליון שקל (כולל חוב), נאלצה בשלב הראשון לקצץ כ-30% מהשווי המבוקש בהנפקה לכ-230 מיליון שקל, ובהמשך אף לסגת מתוכנית ההנפקה.

6 שנים חלפו מאז השלימה אמ"צ את רכישת אייס באפריל 2012 תמורת כ-130 מיליון שקל, שכללו 45 מיליון שקל עבור נכסי הרשת וכ-85 מיליון שקל נוספים עבור המלאי שלה. הרכישה של אמ"צ נעשתה לאחר שאייס נכנסה להקפאת הליכים בעקבות קריסתה, עם חובות בהיקף של כ-450 מיליון שקל - כ-240 מיליון שקל מתוכם לספקים, כ-90 מיליון שקל למחזיקי האג"ח, והיתר לבנקים ונושים אחרים.

27 סניפים ברחבי הארץ 

כיום מפעילה אייס 27 סניפים ברחבי הארץ, 14 מהם משלבים את המותגים אייס ואוטו דיפו - 6 תחת אוטו דיפו והיתר של אייס בלבד, וסך שטחי השכרה שלה מגיעים לכ-55 אלף מ"ר. טיוטת התשקיף שפרסמה אייס לקראת ההנפקה חשפה כי הכנסותיה השנתיות ב-2017 צמחו ב-4% ל-579 מיליון שקל, וכי הרווח הנקי עלה ב-9% ל-24 מיליון.

עוד מפעילה אייס אתר מקוון וכן מפעל רהיטים באשדוד (ספץ). אייס מעסיקה כ-900 עובדים, נוסף לדיילים וסוכני מכירות שמפעילים ספקים מסוימים בחלק מהסניפים. כיום הקבוצה מפעילה מועדון לקוחות שמונה כ-800 אלף משתמשים.

קרן קדמה, הבעלים, הוקמה ב-2006 על-ידי אורי עינן, גלעד הלוי וגלעד שביט ומנהלת הון בהיקף של כמיליארד שקל בשתי קרנות. בין השקעותיה בעשור האחרון ניתן למצוא חברות ציבוריות כמו דנאל וברנד תעשיות, וחברות פרטיות כמו יקבי כרמל, קווליטסט, מרינה פטריות הגליל ופמי פרימיום.

מרשת אייס לא נמסרה תגובה לדברים. 

עוד כתבות

האינפלציה בישראל מתחממת / עיצוב: טלי בוגדנובסקי

האינפלציה מרימה ראש? מדד מרץ חם מהצפוי - קצב של 2.7%; מחירי הדירות ממשיכים לעלות

בקצב חודשי עלה המדד ב-0.6% • נתוני האינפלציה הפתיעו את התחזיות המוקדמות, שציפו לעלייה חודשית של 0.5% ועלייה שנתית של 2.6% ● מחירי הדירות ממשיכים לטפס ● מתן שטרית, הכלכלן הראשי של קבוצת הפניקס: "בנק ישראל ימשיך לנקוט משנה זהירות, ולכן הסיכויים להפחתת ריבית בהחלטה הקרובה נמוכים בשלב זה"

רועי קדוש, סמנכ''ל ההשקעות בהכשרה ביטוח / צילום: שירעד שליט

הסמנכ"ל שמזהיר: "להוציא מהתיק את מניות גוגל או מיקרוסופט זו נאיביות"

רועי קדוש מהכשרה ביטוח מודה כי התמחור הגבוה בשווקים "בעייתי", וממליץ להשקיע במדדי וול סטריט במשקל שווה - כדי לנטרל את הדומיננטיות של מניות "שבע המופלאות" ● חלק מהכסף הוא מציע להשאיר כיום במזומן, כדי "לנצל הזדמנויות כשיגיעו ירידות"

עומדים - אסף גריס ושירי הייסר, יושבים - זיו קורן (מימין) וניב חורש / צילום: שי פרנקו

משרד הפרסום ראובני-פרידן ממנה מנכ"לים חדשים: שירי הייסר ואסף גריס

בראובני-פרידן ממשיכים את המודל לפיו המושכות נמצאות בידי מנכ"לים משותפים ● זיו קורן וניב חורש, שמילאו את התפקיד עד כה, יכהנו כמנכ"לי הקבוצה, הכוללת עוד ארבע חברות ● לדברי השניים, "אצלנו אי-אפשר להצניח מנכ"לים מבחוץ, גם אם הם מנהלים ואנשי מקצוע מצוינים"

נמל אשדוד / צילום: Shutterstock

ועדת האיתור הכריעה: זה המנכ"ל המיועד של נמל אשדוד

ניסן לוי, המכהן כסמנכ"ל ההון האנושי בבנק מזרחי טפחות, צפוי לקבל את תפקיד מנכ"ל נמל אשדוד ● ההמלצה של ועדת האיתור תעלה לאישור דירקטוריון הנמל בהמשך השבוע, ולאחר אישור הדירקטוריון המינוי טעון את אישור ועדת המינויים ברשות החברות

לאן תגיע הריבית / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

מה צפוי היום במדד המחירים לצרכן בישראל?

העונתיות במספר סעיפים מושכת את מדד המחירים לצרכן כלפי מעלה, והקונצנזוס הוא לקצב אינפלציה שנתי של 2.6% ● עם זאת, הסיכונים הגאו-פוליטיים, העלייה העולמית במחירי הנפט והפיחות בשקל עלולים להחמיר את המצב אף יותר

שיגור כטב''ם איראני / צילום: Reuters, dpa via Reuters Connect

בהשראת רוסיה: גילויים חדשים על התקיפה האיראנית וההצלחה הישראלית

התקיפה של איראן תוכננה באופן ששיחזר במובנים רבים כמה מן התקיפות הרוסיות הגדולות באוקראינה, וכללו תחילה נחיל כטב"מים שנועדו להציף את ההגנה האווירית ● החולשה של היכולת הצבאית הקונבנציונלית של איראן עלולה להוביל את מקבלי ההחלטות באיראן לאופציה הגרעינית

פועלים עובדים באתר בנייה / צילום: Shutterstock

יותר ביקוש לפועלי בניין ועובדים בלתי מקצועיים, פחות למהנדסים ואקדמאים

שיעור התעסוקה עלה במרץ במקצת ועומד על 60.8%, ושיעור האבטלה הצטמצם ועומד על רמה של 3.1% ● עם זאת, ייתכן כי הגיוס הנרחב למילואים מצמצם מלאכותית את שיעור האבטלה

מטוס של חברת איזי ג'ט / צילום: מיכל רז חיימוביץ

חברת הלואו קוסט הזו רק חזרה לישראל, וכעת חוסמת הזמנת כרטיסים עד אוקטובר

חברת התעופה איזי ג'ט הודיעה כי היא משהה את הפעילות בישראל עד 21 באפריל, אך באתר החברה לא ניתן להזמין כרטיסים עד אוקטובר ● וגם: אילו חברות זרות מחדשות את הטיסות לישראל?

שיגור מיירט ה'חץ' במהלך המלחמה / צילום: דוברות משרד הביטחון

"הדבר הכי טוב שאנחנו מכירים בשוק": ההתעניינות במערכות היירוט הישראליות בשיא

ביצועי ההגנה האווירית בשבת זכו לסיקור תקשורתי באירופה, ולגלובס נודע כי בחברות הביטחוניות בישראל נרשמה התעניינות גבוהה מהרגיל בטכנולוגיות שלהן בימים האחרונים ● בגרמניה, המדינה היחידה שרכשה את חץ 3, היוו היירוטים הוכחה לכך שההשקעה הייתה נבונה. כעת עולה במדינה השאלה: "מתי כבר היא תגן עלינו?"

מתן סמיש, רשא חולי ואילון לוי בפאנל בהנחיית נבו טרבלסי, גלובס / צילום: כדיה לוי

הצרכים, האתגרים והשאיפות: שלושה מנהיגים צעירים על במה אחת

בפאנל בהשתתפות נציגי הנבחרת לשנת 2024, מתן סמיש מלאומי סיפר על מהפכת השירות של הבנק, רשא חולי מדיפלסט סיפרה על אתגרי הניהול בתעשייה, ואילון לוי, דובר במערך ההסברה עד לאחרונה, דיבר על מצבה של ישראל בעולם

שלט אנטי־ישראלי המציג טילים איראניים, טהרן / צילום: Reuters, Majid Asgaripour

רבים מהטילים ששוגרו מאיראן לישראל נפלו בדרך. וזו הסיבה

לפי "וול סטריט ג'ורנל", כמחצית משיגורי הטילים הבליסטיים האיראניים נכשלו או התרסקו עוד לפני הגיעם ליעד, מה שקרה גם לחלק מהכטב"מים ● רותם מי־טל, מנכ"ל חברת אסגארד, המפתחת טכנולוגיה צבאית לתעשיות הביטחוניות, מסביר בשיחה עם גלובס למה זה קרה

העימות בין ישראל לאיראן העסיק את תעשיית הפייקים העולמית

המתיחות בין ישראל לאיראן משכה תשומת לב עולמית. אבל לא תמיד בגלל האמת ● המשרוקית של גלובס

פלסטינים עוברים ליד בניין שנהרס בתקיפה ישראלית ברפיח / צילום: Associated Press, Hatem Ali

דיווחים פלסטיניים: ארבעה הרוגים בתקיפת צה"ל מערבית לרפיח

דובר הוועדה לביטחון לאומי באיראן: "אנחנו מוכנים להשתמש בנשק שמעולם לא השתמשנו בו" • שר החוץ הסיני: איראן מימשה את זכויות ההגנה העצמית שלה • הרמטכ"ל הרצי הלוי אחרי המתקפה האיראנית: "ישראל חזקה מאוד ויודעת להתמודד לבד" • דובר צה"ל: המתקפה שהייתה בדרכה לישראל סוכלה כמעט במלואה • גלנט הנחה להיערך לפינוי האוכלוסייה מרפיח • ביידן: ארה"ב מחויבת לביטחון ישראל • עדכונים שוטפים

רכבים מוכנים לייצוא בטורקיה, ב־2023 / צילום: Shutterstock

לא רק טורקיה: גם בסין מחלחלת לשוק אווירה אנטי־ישראלית, ואלה ההשלכות

טורקיה מאיימת להטיל "מיסי יצוא" כבדים על כל הסחורות לישראל, בנוסף למגבלות הסחר עליהן הודיעה בשבוע שעבר, ובסין מתחילה האווירה האנטי־ישראלית לחלחל לשוק ● בינתיים, שתי המדינות חולשות על כ־30% מיבוא הרכב לארץ ● כיצד יוכל הענף המקומי להתגבר?

רחוב כנפי נשרים 24 בירושלים / צילום: דוברות עיריית ירושלים

רשות המסים שכרה מקומות חניה ל-17 עובדים. כמה היא משלמת?

מאז פרצה המלחמה, רשות המסים שוכרת חניה ל־17 עובדים ותשלם כ־180 אלף שקל עד סוף 2024 ● "העובדים הועסקו במוקד למתן מענה לצורכי המלחמה. עובדים אלו נדרשו להגיע בשעות הבוקר המוקדמות וסיימו את עבודתם בשעות הערב המאוחרות" ● נכון להיום רשות המסים שוכרת חניות מבעלי חניונים פרטיים ב־48 חניונים ברחבי הארץ

האלוף במיל' ישראל זיו / צילום: גיא חמוי

"אני מודאג": ישראל זיו מנתח - מה יקרה עם רפיח והאם נתקוף באיראן?

האלוף במיל' ישראל זיו, שכיהן בעבר כראש אגף מבצעים בצה"ל, עוקב בדאגה אחרי מהלך העניינים לאחר המתקפה האיראנית נגד ישראל ● "מבחינת ישראל, יש לה את הלגיטימציה לתקוף, אבל אני חושש שזו החלטה קצת נמהרת. יש לנו שתי חזיתות פתוחות" ● ומה הוא חושב שצריך לעשות ברפיח?

יאיר נחמד, מנכ''ל נאייקס ויו''ר הדירקטוריון / צילום: דוד זיסר

המנכ"ל שמכר מניות בעשרות מיליוני שקלים: "במבט לאחור עשינו דברים מסוכנים מאוד ברמה האישית"

יאיר נחמד הקים את חברת הפינטק נאייקס עם שני שותפים, הנפיק אותה בת"א לפי שווי של כמעט מיליארד דולר ובהמשך הוביל אותה לנאסד"ק ● הגיוס בנאסד"ק בוצע אחרי שהמניה עלתה בעשרות אחוזים מתחילת 2024 ● "לא רציתי למכור", טוען נחמד, "אני מאמין בחברה ולא רוצה למכור מניות. יכולנו גם לא להנפיק, אבל היו לנו סיבות"

הפגנה פרו־פלסטינית בלונדון / צילום: ap, Alberto Pezzali

סקר: המלחמה בעזה שלחה יותר אירופאים להיות פרו-פלסטינים מאשר למען ישראל

סקר חדש של האוניברסיטה העברית חושף כי מחצית מהנשאלים בבריטניה, בצרפת, בגרמניה ובפולין לא שינו את עמדתם בגלל המלחמה, אבל מבין מי שכן – שיעור גדול הרבה יותר הפכו לפרו-פלסטינים ● הישראלים, מנגד, רואים רק בגרמניה "ידידה" אירופית, ברוב דחוק

יאיר ארז, מנהל צוות החלוץ של רשות המטרו / צילום: יונתן בלום

150 ק"מ של רכבת: עוד לא היה בישראל פרויקט כזה. הכירו את הצעיר שאחראי עליו

יאיר ארז סולד מפוליטיקה, אך תמיד ידע שהוא רוצה לחולל שינוי דרך המגזר הציבורי ● כיום הוא מנהל צוות החלוץ של רשות המטרו: "רוצה כבר לראות את העבודות יוצאות לדרך" ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס

חייל רוסי סוחב רחפן אוקראיני שתוקן ועודכן על ידי הצבא / צילום: ap, Russian Defense Ministry Press Service

איך נכשלו הרחפנים האמריקאים לחולל מפנה במלחמה באוקראינה?

רוב הרחפנים הקטנים של חברות אמריקאיות נכשלו בביצועיהם מול הטכנולוגיה הרוסית, ונחשבים כעת ליקרים ונוטים לתקלות ● בהיעדר פתרונות מהמערב, פנתה אוקראינה למוצרים סיניים זולים