גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מוסדות חינוך, פארק, קרבה לרכבת או חניה צמודה? מה באמת משפיע על ערך הדירה שלכם, ובכמה

עם מעלית או בלי, עם חניה אחת, שתיים או בכלל לא, קרוב לרכבת הקלה או לפני תמ"א 38: סקירה של השמאי אהוד המאירי מראה כמה שווה כל אחד מהרכיבים האלה במחיר של דירה

מה באמת משפיע על ערך הדירה? / צילום: איל יצהר
מה באמת משפיע על ערך הדירה? / צילום: איל יצהר

עבור רובנו, רכישת דירה היא ההחלטה המשמעותית ביותר מבחינה כלכלית שאנחנו מקבלים בחיינו הבוגרים - החלטה שיהיו לה השלכות כבדות משקל על ניהול התקציב שלנו בשנים הבאות.

לכל רוכש יש מערך שלם של שיקולים והעדפות: האם הרוכשים מעדיפים שכונה ותיקה ומרכזית או האם חדשה וצפופה ומרוחקת מהעיר; האם הם מחזיקים בבעלותם כלי רכב אחד או יותר וזקוקים לחניה בבניין או דווקא נטולי רכב וצריכים תחבורה ציבורית סמוכה וחנויות מתחת לבית; האם יש להם ילדים צעירים והם זקוקים למוסדות חינוך וגני משחקים בקרבת מקום או שהם לדוגמה זוג מבוגרים שדווקא בית קולנוע או אולם תיאטרון במרחק הליכה מעניין אותם.

כמו כן, ייתכן שזוג צעיר שאין לו עדיין ילדים יתפתה לרכוש דירה בקומה רביעית בלי מעלית תמורת מחיר נמוך יותר, לעומת זוג עם ילדים קטנים שיהיה מוכן להתפשר בפרמטרים אחרים כדי לקבל דירה עם מעלית, וכזו שהיא מספיק גדולה להכיל עגלת תינוק.

מערך השיקולים הזה ושיקולים נוספים הם שקובעים את מחיר השוק של הדירה עבור הרוכש. זו הסיבה שלעתים על אותה דירה כל רוכש יהיה מוכן לשלם מחיר אחר. אלא שמבחינה שמאית, כפי שמסביר מומחה הנדל"ן ויו"ר לשכת השמאים לשעבר, אהוד המאירי, לרבים מהפרמטרים האלה יש תג מחיר, שניתן לשקלל אותו לשווי הדירה. להלן השווי של פרמטרים שונים מתוך סקירה של מחלקת המחקר של משרד השמאות המאירי ושות'.

מה באמת משפיע על מחיר הדירה שלכם

אם מתקינים מעלית, היחס מתהפך

המעלית, החניה, המרתף ושטחים ירוקים הם כבר סטנדרט בבנייה החדשה, אבל בבנייה הישנה לא תמיד הם קיימים ולכן היעדרם או קיומם יבוא לידי ביטוי במחיר. למרות מה שניתן לחשוב, לממ"ד מתייחסים כאל חדר נוסף בדירה ואין לו ערך מוסף מעבר למ"ר שהוא מוסיף לדירה, אולי משום שבבנייה החדשה הוא נחשב לסטנדרט ובבנייה ישנה יודעים שהוא לא קיים.

מי שמתגורר בבניין ישן ללא מעלית בוודאי התבקש מתישהו לתת את הסכמתו להוספת מעלית לבניין. לרוב בעלי הדירות בקומות הנמוכות מתנגדים לתוספת המעלית, אף שהיא מעלה את ערך הדירה, והם מחויבים לשלם עליה פחות מבעלי הקומות העליונות, גם משום שהם פחות זקוקים לה, אבל גם משום שהתרומה היחסית שלה בבניין ישן נמוכה בדירות בקומות הנמוכות ביחס לדירות בקומות הגבוהות.

כדי לסבר את האוזן, בבניין ללא מעלית שווי הדירות בקומה א' יהיה הגבוה ביותר: דירה בקומת הקרקע שווה 5% פחות מדירה בקומה א', ששוויה גבוה בכ-5% מדירה בקומה ב'. דירה בקומה ג' שווה שלא פחות מ-10% מדירה בקומה א' וכשעולים לקומה ד' הפער עולה ל-5%.

ומה קורה אם מתקינים מעלית? היחס מתהפך: שווי דירה בקומה ג' עולה ב-10% על שווי דירה בקומה א' ושווי דירה בקומה ד' גבוה ב-15% משווי אותה דירה.

במספרים זה אומר שאם דירה בקומה א' עולה 1.5 מיליון שקל בבניין עם מעלית, דירה זהה בקומה ד' בבניין תעלה כ-1.725 מיליון שקל. אגב, המחיר של התקנת מעלית בבניין נע בין 30,000 שקל ל-50,000 שקל לתחנה. הדיירים בקומות העליונות משלמים את מרבית הסכום.

מה באמת משפיע על מחיר הדירה שלכם

גם חניה היא גורם מכריע בבחירת הדירה, בעיקר במקומות הסובלים ממצוקת חניה ובמציאות הנוכחית שבה רבים ממשקי הבית מחזיקים בשתי מכוניות לפחות. לפי הסקר, באזור שבו קיימת מצוקת חניה, שוויה של דירה ללא חניה צמודה נמוך ב-10% משווי אותה דירה עם חניה צמודה. אם בדירה ששווייה שני מיליון שקלים מדובר בפער של 200 אלף שקל. אם מדובר בדירה בתל-אביב, הירידה בשווי היא ללא ללא קשר לתרומת החניה עצמה לשווי הנכס. בתל-אביב קבלנים נוהגים לתמחר בנפרד מהדירה את שווי החניה, שיכול להגיע בצפון העיר ל-200-300 אלף שקל.

יש הבדל גם בין שווי של חניה עילית (במפלס הקרקע), שאינה מקורה, לשווי של חניה תת-קרקעית. שווי חניה עילית בבית משותף שאינה מקורה מהווה 70% בלבד משווי חניה תת-קרקעית. גם חניה עוקבת (חניה בטורים, זה אחר זה) שווה ב-30% פחות מחניה תת-קרקעית המקבילה לחניות אחרות.

שטחים ירוקים סמוכים לבית גם הם משאת נפשם של קונים רבים ואחד השיקולים בקניית דירה. ואכן לשטח ירוק הגובל בבניין מגורים תמורה משמעותית של 15-10 אחוזים לשווי הדירה. דירה שחדר המגורים שלה משקיף לנוף ירוק ומולה נבנה בית שחוסם את הנוף - צפויה להפחתה של 18-28 אחוז בשווי.

מה באמת משפיע על מחיר הדירה שלכם

התחבורה הציבורית היא פרמטר נוסף (וכאוב) שמשותף לבתים ותיקים ולבניינים חדשים. באחרונה מחו תושבים בתל-אביב על הפקעת חניותיהם היקרות לטובת פרויקט הרכבת הקלה. לא בטוח שהעלייה בערך הדירות תכסה על הפגיעה בחניות, אבל לפי הערכת משרד המאירי ושות', באזורי הביקוש, מחיר דירה במרחק הליכה לתחנת הרכבת הקלה צפוי לעלות ב-10% לעומת דירה זהה שמרוחקת מהתחנה.

גם רמת הרעש מובאת בחשבון בשיקוליהם של רוכשי דירות (אלה הרגישים ואלה הרגישים פחות). אם אתם קונים דירה בשכונה חדשה הגובלת בדרך בינעירונית, דעו שבניית קיר אקוסטי מעלה את שווי הדירה ב-15% לעומת דירה בשכונה חדשה שאינה מופרדת מדרך בינעירונית בקיר אקוסטי.

פרמטר נוסף, הרלוונטי לבניית צמודת קרקע, הוא המרתף. ההשקעה בבניית מרתף היא גדולה מאוד, אך זו עשויה להשתלם בעתיד, במיוחד אם התוכנית מאפשרת שימוש במרתף למשרד/מגורים והוא עשוי לשמש בעתיד כנכס להשכרה. אבל כשבאים להעריך את שווי המקרקעין יש לזכור כי שווי מ"ר מרתף נמוך ב-30-45 אחוז משווי מ"ר בקומת הקרקע שמעליו ואין להתייחס לכל מ"ר באופן זהה לזה שבקומת הקרקע. השווי האמיתי ייקבע כמובן בהתאם לנתוני המרתף: האם יש לו כניסה חיצונית, האם החלונות פונים החוצה, מה גובהו ומהם אופני האוורור.

לעומת בנייה לעומק, דווקא בנייה לגובה שווה יותר. דירות לופט שגובהן הפנימי הוא כ-5 מ"ר מעלות את שווי הקרקע למ"ר בדירה ב-20% לעומת שווי מרכיב הקרקע למ"ר בדירה רגילה. זו הסיבה שהן יקרות כל כך.

מה באמת משפיע על מחיר הדירה שלכם

השקעה לעתיד: מה יקרה בעוד 10 שנים

רבים מאיתנו מחפשים נכסים המתאימים לנו ל"כאן ועכשיו" ואינם שוקלים שיקולים עתידיים. כמה מאיתנו בדקו היטב את המצב התכנוני של הנכס? מה תוכניות בניין העיר מייעדות לאזור שלנו ומה יקרה בעוד עשר שנים במגרש הסמוך?

תופתעו לגלות שקיומו של מגרש ציבורי בסמיכות לנכס שלנו מפחית בלא פחות מ-10% את שווי בניין המגורים הסמוך. אם המגרש הציבורי נמצא מעבר לכביש ההפחתה תהיה בשיעור 6%. ההפחתה נובעת מכך שבמגרש עשוי לקום בית ספר, בית כנסת מתנ"ס, קופת חולים או כל מבנה אחר לתועלת הציבור, שעלול להטריד את מנוחתם של דיירי בניין המגורים.

ומה עם עירוב שימושים של מסחר ומגורים? כאשר בוחנים נכסים שסמוכים למתחמי מסחר, מוצאים כי שוויה של דירה בקומה א' מעל קומת מסחר שווה 10%-20% פחות מדירה בבית משותף רגיל על עמודים וגינה. לעומת זאת כאשר יש הפרדה בין קומת המסחר לקומות המגורים ההפחתה היא בגבולות 8%. גם בית צמוד קרקע הגובל במרכז מסחרי שכונתי נפגע מהקרבה הזו ושוויו יורד ב-10%. צריך לסייג ולומר, שאולי יהיו דווקא רוכשים שייהנו מהקרבה הזו לשטחי המסחר, בשל העדר מכונית או העדפה אישית אחרת, ודווקא הם יהיו מוכנים לשלם מחיר מלא או ליהנות מהנחה קטנה יותר על נכסים אלה.

שאלה שמעסיקה רוכשים רבים ובעיקר אלה הרוכשים דירות להשקעה היא האם כדאי להשקיע - וכמה - בדירה בבניין המיועד לפרויקט של תמ"א 38. האם עצם קיומו של הסכם בין הדיירים לפרויקט עתידי מצדיק תשלום גבוה יותר עבור הדירה, אף שהפרויקט צפוי לצאת לביצוע רק בעוד שנים רבות? לפי המחקר של המאירי ושות' - מוצדק לשלם 8% נוספים על דירה בפרויקט כזה. לעומת זאת, אלה שחושבים לרכוש דירה חדשה בפרויקט חיזוק של תמ"א 38, כדאי שיידעו ששווייה של דירה כזו נמוך בכ-12.5 אחוז משוויה של דירה חדשה. זו הסיבה שמרבית המעורבים בפרויקט מעדיפים לבצע פרויקטים של בנייה והריסה מחדש לעומת פרויקטים של חיזוק.

מה באמת משפיע על מחיר הדירה שלכם

כשמדובר בשווי דירה, טוב לגור בקרבת כביש ראשי - אבל לא קרוב מדי

כשמדובר בשווי דירה, טוב לגור בקרבת כביש ראשי - אבל לא קרוב מדי. זה הממצא של מחקר מ-2016 בכתב העת Transportation, שהשתמש בנתוני דיור מלשכת רישום המקרקעין ההולנדית ובחן מחירי מכירה של 269,000 דירות לפני ואחרי שהושלמו ב-2004 שני כבישים ראשיים המזרח הולנד.

החוקרים גילו כי לבניית הכביש הייתה השפעה "חיובית באופן כללי" על מחירי הדיור באזור. עם זאת, השפעה זו משתנה בהתאם למיקומה המדויק של הדירה - בזכות הכביש השתפרה הגישה לדירות, דבר שהעלה את שוויין, אך בנכסים שנמצאים ממש ליד כביש חדש קוזז שיפור זה בשל צפיפות התחבורה שהתגברה.

מכיוון שההשפעות החיוביות נרשמו עשרות אלפי דירות, בעוד שההשפעות השליליות התרכזו בכמה מאות דירות, "ההשפעה נטו של הכבישים החדשים הייתה חיובית באופן מכריע", אמר אור לבקוביץ, פוסט-דוקטורנט בכלכלה מרחבית באוניברסיטת Vrije באמסטרדם. הוא והחוקרים האחרים גילו שפיתוח הכבישים העלה את מחיר הדירות בכ-5% לקראת פתיחת הכבישים לשימוש, וב-2.5%-4.3% בשנים שלאחר השלמת בניית הכבישים.

אך נתוני עליות אלה נובעים אך ורק ממחירי הדירות בקרבת אחד הכבישים, A50. הדירות בקרבת הכביש השני, A30, איבדו מערכן בתקופה שלקראת השלמת הכביש, ולא רשמו שום עליית שווי לאחר ההשלמה. ד"ר לבקוביץ ועמיתיו טוענים שזה נובע ככל הנראה מהעובדה שהדירות לאורך A30 נהנו משיפור גישה קל בלבד, מכיוון שרבות מהן כבר נמצאו בקרבת כבישים ראשיים אחרים.

מה באמת משפיע על מחיר הדירה שלכם

תוצאות מחקר זה עולות בקנה אחד עם תוצאותיו של מחקר מ-2015 שפרסמו חוקרים באוניברסיטת חוף המפרץ בפלורידה וחברת שירותי השמאות American Valuation בכתב העת Journal of Sustainable Real Estate, ושהצביע על איזון דומה בין רעש לבין גישה.

במחקר זה השתמשו החוקרים בנסיגה מרחבית כדי לבחון 1,025 בתים בודדים ב-19 שכונות פרבריות בפלורידה בקרבת כבישים קיימים.

הם גילו שמחירי המכירה היו נמוכים ב-4% בבתים שנמצאים ישירות בקרבת הכביש, לעומת בתים שאינם נמצאים ישירות ליד הכביש. המחקר העלה גם שמחירי המכירה ירדו ב-0.8% על כל יחידת גידול ברעש התעבורה.

לעומת זאת, ירדו המחירים ב-2.5% על כל מייל נהיגה נוסף בין הבית למחלף הכביש הסמוך, ופירושו של דבר הוא שכמו במחקר ההולנדי, הקרבה לתחבורה היא מאפיין רצוי.

וול סטריט ג'ורנל

עוד כתבות

אילן רביב, מנכ''ל מיטב / צילום: רמי זרנגר

גיוס הון מגופים זרים והעלאת דמי ניהול: כך מנצל מיטב את הזינוק המטאורי במניה

זינוק של 1,000% במניית בית ההשקעות בשלוש שנים, תורגם לגיוס הון של חצי מיליארד שקל, בעיקר ממוסדיים זרים ● הדוחות של בית ההשקעות מלמדים כי הוא מעלה את דמי הניהול לכספים חדשים שנכנסים אליו בגמל, בניגוד למגמה בענף, אך עדיין הוא "זול" בממוצע

פעילות כוחות צה''ל ברפיח (ארכיון) / צילום: דובר צה''ל

בתגובה לתקרית ברפיח: חיל האוויר תקף בדרום רצועת עזה

ארבעה לוחמים נפצעו בהיתקלות ברפיח, אחד מהם במצב קשה; צה"ל תקף מפקד שטח בחטיבת רפיח בתגובה ● החל הליך הזיהוי של החטוף החלל במכון לרפואה משפטית ● מעבר רפיח ייפתח בימים הקרובים ליציאת תושבים בלבד מרצועת עזה למצרים ● העצרת הכללית של האו"ם אישרה החלטה הקוראת לישראל לסגת מרמת הגולן ● עדכונים שוטפים

מפעלי ים המלח / צילום: Shutterstock

השטח יצטמצם והכללים יוקשחו: כללי הזיכיון החדשים של האוצר לים המלח

באוצר מגדירים את המכרז החדש לים המלח כ"הזדמנות היסטורית" לשינוי התנאים ומענה לביקורת כלפיו ● בנוסף לגידול ברווח המדינה והקמת מנהלת ייעודית, שטח הזיכיון יקטן, ייגבה היטל מים מהזכיין שיממן גם את קציר המלח

שר הכלכלה ניר ברקת פגוש את העיתונות, קשת 12, 22.11.25 / צילום: איל יצהר

ברקת אכן מממן לעצמו את כרטיסי הטיסה, אבל זה לא הכול

שר הכלכלה חוזר ואומר שהוא משלם על שלל טיסותיו לחו"ל • אבל העלויות לא מתמצות במושב במטוס • המשרוקית של גלובס 

רה''מ בנימין נתניהו ונשיא ארה''ב דונלד טראמפ / צילום: Reuters, Chip Somodevilla

ישראל וארה"ב לקראת סגירת הסכם סחר: המכסים יופחתו, אבל לא באופן אחיד

לגלובס נודע כי הצוותים קרובים לחתימה על הסכם מכסים: השיעור יהיה נמוך מ־15%, אך עדיין לא ברור מה גובהו והוא ישתנה בין ענף לענף ● הסנונית הראשונה הגיעה השבוע עם חתימת הסכם סחר בתחום החקלאות, במסגרתו תעניק ישראל פטור ממכס לכ־300 פריטי מזון אמריקאי, תוך החרגת 28 מוצרים ● וגם: עסקת המטוסים של אל על ובואינג בסכנה, ויש לזה קשר למכסים

בורסת וול סטריט / צילום: Shutterstock

וול סטריט ננעלה בעליות ומצפה להורדת ריבית; מיקרוסופט איבדה גובה

הנאסד"ק עלה בכ-0.2%, הדאו ג'ונס התחזק בכ-0.9% ● דוח התעסוקה של ADP העיד על האטה מפתיעה, עם ירידה של 32 אלף במספר המועסקים בנובמבר ● מניית מיקרוסופט ירדה בכ-2.5%, בעקבות דיווח על כך שקיצצה את מכסות המכירה שלה לתוכנות AI ● יום המסחר באירופה ננעל במגמה מעורבת, הדאקס נסחר ביציבות ● הניקיי טיפס בכ-1.1% ● הביטקוין נסחר ביותר מ-93 אלף דולר

מנכ''ל בנק לאומי, חנן פרידמן / צילום: אורן דאי

רשות ני"ע אוסרת על שיווק פיקדון ה-S&P 500 של לאומי

בהמשך לחשיפת גלובס, בנק לאומי החליט לעצור את שיווק הפיקדון המובנה של לאומי, אשר עורר התנגדות עזה מצד קרנות הנאמנות ● ברשות צפויים לפרסם בתקופה הקרובה נייר עמדה המסדיר את המגבלות החלות על המוצרים המובנים

מייסיד MHR1, צח חרמון ויגיל מנוביץ' / איור: גיל ג'יבלי

המאבק המשפטי בחברת הנדל"ן הגרמנית מתקרב לסיום

הסכם שהוגש לבית המשפט הכלכלי מסדיר לראשונה שליטה משותפת על התאגיד ההולנדי שמחזיק במרבית נכסי MHR1 ● השליטה תעניק למשקיעים גם 50% בקבלת החלטות בתאגיד ההולנדי ובחברות-הבנות שלו

הארנונה תתייקר שוב? / אילוסטרציה: Shutterstock, Andrey_Popov

הארנונה תתייקר שוב? הממשלה משנה כיוון - ומאשרת לעיריות להגיש בקשות להעלאת תעריפים

שר הפנים הקודם, משה ארבל, הצהיר באמצע השנה כי לא יאשר בקשות לחריגה מתעריף הארנונה הקיים ● אך מאז ארבל עזב – וכעת הממשלה מאפשרת הגשת בקשות חריגות ● איגוד לשכות המסחר: עד כה הוגשו כ-95 בקשות להעלאות חריגות, המסתכמות בכ־250 מיליון שקל

בורסת תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

נעילה שלילית בבורסת ת"א; מניית ICL צנחה בכ-8%

מדד ת"א 35 ירד בכ-0.8% ● מניית ICL ירדה לאחר החלטת בג"ץ שמחייבת את החברה לשלם על שאיבה מים המלח ● ב-UBS צופים כי ימשיך להיחלש בעולם ושומרים את הדירוג האטרקטיבי למטבעות אחרים ● וגם: ביוליוס בר צופים שהכסף יכפיל את מחירו השנה

תל אביב. כבר לא עיר ללא תחליף / צילום: Shutterstock

תל אביב עדיין הכי יקרה בישראל, אבל מה קורה למחירי הדירות אצל השכנות?

ברבעון השלישי של 2025, הפער בין המחיר הממוצע של דירות בתל אביב לעיר השנייה בדירוג, גבעתיים, עמד על 5% בלבד ● בתקופה המקבילה ב־2022 הפער בינה לבין העיר השנייה בדירוג אז, רמת השרון, עמד על שליש ● גלובס בודק מה קרה למחירי הדירות ב־25 ערים מרכזיות בארץ

יוסי לוי, מנכ''ל משותף במור בית השקעות / צילום: יח''צ

כאב ראש של עשירים: זינוק של 275% במניית מור פגע ברווחי החברה ברבעון

בית ההשקעות נאלץ להפריש 18 מיליון שקל לעדכון התגמול ההוני לעובדים, עקב העלייה המשמעותית במחיר המניה ● מאידך נאלצו שלושת בכירי מור להחזיר 1.67 מיליון שקל לקופת החברה, בשל התנגדות רשות ני"ע ל"פריסת" התגמול ההוני שאושר להם אשתקד

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' / צילום: שלומי יוסף

פרויקט נימבוס יחסוך מיליארדים למדינה, אך עלול להישאר ללא תקציב

החלקים שמקבלים עדיפות בהצעת התקציב הם ביטחון, תשלומי הריבית על החוב והתחייבויות נוספות ● ההשקעות שמטרתן לבנות את הכושר העתידי של המדינה עדיין נמצאות באזור האפור

משרדי חברת טבע / צילום: Shutterstock, Cineberg

פשרה בייצוגית נגד טבע: האם התרופה להקלת גודש באף באמת מועילה?

טבע דחתה את הטענות כי התרופה "טבע קולד" אינה יעילה, אך במסגרת הפשרה הסכימה לתרום תכשירים בשווי של 440 אלף שקל לעמותת "חברים לרפואה" עפ"י צורכי הארגון

מל''ט מתאבד מדגם הירו 120 SF / צילום: חברת UNIVISION

אכזבה לאלביט בנורבגיה והענקית שמוכרת מוצרים ישראליים

הענקית הביטחונית הגרמנית קיבלה ממדינת נאט"ו הזמנה של חימושים משוטטים מסדרת הירו של UVISION הישראלית ● נורבגיה החליטה להשאיר בחוץ את המערכת הרקטית של אלביט, במסגרת מכרז שהיא מבצעת למערכות רקטיות ארוכות־טווח ● השקעת המיליארדים של טורקיה במערכות נשק חדשות ● וגם: במסגרת המלחמה עם רוסיה, אוקראינה צברה 100 אלף רחפנים במודל רכש ייחודי ● השבוע בתעשיות הביטחוניות

צורי דבוש, יו''ר קליל / צילום: ראובן קפוצ'ינסקי

יו"ר החברה הציבורית שיתמודד על נשיאות התאחדות התעשיינים

צורי דבוש, יו"ר ובעל השליטה בקליל, החליט להתמודד על תפקיד נשיא התאחדות התעשיינים ● זהו צעד מפתיע, משום שהציפייה הייתה שאברהם נובוגרוצקי, יו"ר איגוד המתכת החשמל והתשתיות, יהיה המועמד היחיד ● כעת יש לדבוש שבועיים לנסות להשיג 50 חתימות של תעשיינים תומכים

ישראלים בלרנקה בדרך לארץ / צילום: דוברות ארקיע

ביטולי הטיסות הולידו הר תביעות, ובתי המשפט נותנים פסיקות סותרות

בעקבות ביטולי עשרות טיסות במלחמה, נוסעים רבים פנו לבתי המשפט כדי לזכות בפיצוי ● בחינת מספר פסקי דין מגלה החלטות סותרות, כשבחלקן בתי המשפט מאשרים את התביעות ובאחרות לא ● חברות התעופה: החוק בלתי ישים

בורסות וול סטריט / צילום: Shutterstock

ענקית קרנות הסל מעריכה: ההזדמנויות הבאות - בבריאות ובשווקים המתעוררים

בסטייט סטריט, שמנהלת נכסים פיננסיים בסך 5.4 טריליון דולר, מאמינים ב־AI, כולל הזדמנויות השקעה במדינות אסיה, וממליצים גם על מניות הבריאות והפיננסים ● מנהל הפעילות בישראל: "ההשקעות בבינה מלאכותית עדיין נמוכות, בהשוואה למהפכות אחרות בהיסטוריה העולמית"

יו''ר בזק תומר ראבד, הפרזנטור אסי כהן והמנכ''ל ניר דוד / צילום: אלעד גוטמן

בתוך שלוש שנים בלבד: 92% מהישראלים משתמשים בכלי AI

מסקר שנערך, עולה כי בממוצע הישראלים מקדישים 1.5 שעות לכלי AI, על חשבון גלישה רגילה, צפייה טלוויזיונית ורשתות חברתיות ● כלי ה–AI שבו משתמשים הישראלים הכי הרבה הוא ChatGPT ובמקום השני נמצא ג'מיני

ד''ר יפעת בן חי שגב / צילום: איל יצהר

ד"ר יפעת בן חי שגב עוזבת את חדשות 13, אך הפלונטר עדיין לא הותר

דירקטוריון חדשות 13 מתנהל זה זמן רב ללא יכולת הכרעה, בשל דד לוק שיצרו שניים מחבריה ● ההתפטרות העכשווית עשויה לפתור זאת, ולהוביל למינוי מנכ"לית קבועה