גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

נעילה שלילית בוול סטריט: נאסד"ק נפל בכ-2.2%

S&P 500 איבד 1.54% ודאו ג'ונס נפל ב-1.49% ● הפד העלה את הריבית ב-0.25% לרמה של 2.5% ● בורסות אירופה ננעלו בעליות בהובלת בורסת מילאנו שקפצה על רק השגות בין הממשל האיטלקי לאיחוד האירופי בנוגע לתקציב ● מכירות הבתים בארה"ב בנובמבר עלו מעבר לצפוי ● הנפט התאושש משפל של 16 חודשים

נאסד"ק / צילום: רויטרס
נאסד"ק / צילום: רויטרס

סקירת המסחר בשוקי ההון בעולם: דיווחים שוטפים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח, סחורות, מגמות, מדדים והמלצות אנליסטים

 

23:00

המסחר בוול סטריט ננעל היום בירידות חדות לאחר שנפתח היום בעליות. נאסד"ק ירד ב-2.17%, S&P 500 איבד 1.54% ודאו ג'ונס נפל ב-1.49%. הנפט עלה ב-3.7% וכעת מחיר חבית עומד על 47.96 דולר.

מניית פייסבוק התרסקה ב-7.3%. מניית אפל נפלה ב-3%. 

21:45

המסחר בוול סטריט עבר לירידות. נאסד"ק נופל בכ-1%, S&P 500 מאבד כ-0.5% ודאו ג'ונס עבר לירידות וכעת יורד ב-0.3%.

21:07

המסחר בוול סטריט עבר למגמה מעורבת לאחר שהפד העלה את הריבית ב-0.25% לרמה של 2.5%. בנוסף, היו"ר פאואל מאותת על הפחתת קצב העלאות הריבית בשנה הבאה ל-2 העלאות בלבד במקום 3. נאסד"ק  ו-S&P 500  עברו לירידות ואילו העליות בדאו ג'ונס  התמתנו. 

מניית פייסבוק  מתרסקת במסחר לאחר שפרקליט וושינגטון די.סי. הודיע כי הוא תובע את פייסבוק בשל פרשת קיימברידג' אנליטיקה. 

19:00

מתחזקות העליות בוול סטריט לקראת הודעת הריבית של הפד, כאשר המדדים עולים ב-1.2% וברקע מדד הפחד (VIX) צונח ב-7.5%.

18:45

בורסות אירופה ננעלו בעליות לקראת הודעת הריבית של הפד, הדאקס עלה 0.2%, הבורסה במילאנו קפצה 1.6%, הקאק עולה 0.5%, הפוטסי הבריטי זינק 1% והקאק עלה 0.5%.

בוול סטריט, מניית פדקס  נופלת 10% לאחר הורדת תחזיות, מנייתה של חברת התרופות אלרגן נופלת 6.9%, מיקרון  טכנולוגיות יורדת 3.6%, פייסבוק  מאבדת 2.5%, אנדר ארמור יורדת 2.6%, אינטל  מאבדת 1.5%. מנגד, ג'נרל אלקטריק  מזנקת 7%, קטרפילר  עולה 2.9%, אלפאבית  קופצת 2.5%, נטפליקס  עולה בשיעור דומה ומניית IBM  מטפסת 2.2%.

18:15

מכירות הבתים הקיימים בארה"ב בחודש נובמבר עלו ל-5.32 מיליון בתים, במה שמסמן חודש שני ברציפות של עלייה במכירות. התחזיות המוקדמות של הכלכלנים היו למכירות של 5.17 מיליון בתים. המכירות בנובמבר היו גבוהים ב-1.9% לעומת המכירות בחודש אוקטובר האחרון, אך 0.7% פחות לעומת נובמבר של השנה שעברה.

בשעה זו הנפט מזנק ביותר מ-3%, ובכך מתאושש משפל של 16 חודשים שנרשם אתמול לאחר צניחה חופשית של 8%. 

המדדים המובילים בניו יורק עולים לקראת הודעת הריבית של הפד הערב בשעה 21:00 (שעון ישראל).

17:45

מלאי הנפט השבועי ירד ב-500 אלף חביות בשבוע שהסתיים ב-14 לדצמבר, כך לפי מנהל האנרגיה האמריקאי (EIA). האנליסטים בשוק צפו ירידה חדה יותר של 3 מיליון חביות. מדובר בשבוע השלישי ברציפות של ירידה במלאים. הנפט קופץ ב-2.5% לאחר התרסקות של 8% אתמול.

המדדים המובילים בניו יורק עולים לקראת הודעת הריבית לש הפד. הדאו ג'ונס עולה 0.77%, הנאסד"ק מטפס 0.85% ומדד S&P 500 עולה 0.83%.

באירופה הבורסה במילאנו עולה 1.5% על רקע פריצת דרך שהושגה מול האיחוד האירופי בנוגע לאישור התקציב.

16:30

המסחר בוול סטריט נפתח בעליות וזאת לקראת הודעת הריבית של הפד הערב ב-21:00 (שעון ישראל). מדד הנאסד"ק  עולה 0.8%, מדד דאו ג'ונס  מטפס 0.65% ומדד S&P 500  עולה 0.7%.

עם צמיחה חיובית, ושיעור אבטלה של 3.7%, נראה כי ליו"ר הפד פאואל אין הרבה סיבות שלא להעלות הערב את הריבית, בהודעה האחרונה לשנת 2018. עם זאת, לגבי ההמשך, בשוק צופים כי הפד יאותת על האטה בקצב העלאות הריבית. לפי שעה, ההסתברות להעלאת הריבית הערב ב-0.25% עומדת על 70%.

מנייתה של חברת השילוח פדקס  צונחת בכ-8% לאחר שהחברה הנמיכה את התחזיות בצל האטה כלכלית.

מחיר הנפט מתאושש קלות משפל של 16 חודשים לאחר צלילה חופשית של 8% אתמול במסחר ל-46 דולרים לחבית. קרדיט סוויס הוריד את מחיר היעד לנפט ב-12 דולרים ל-54 דולרים לחבית.

בורסות אירופה נסחרות בעליות בהובלת מילאנו שקופצת 1.5% ברקע להסכמות שהשיגה הממשלה האיטלקית מול האיחוד בנוגע לתקציב. בגרמניה הדאקס  עולה 0.5%, בצרפת הקאק  מטפס 0.4% ובבריטניה הפוטסי הבריטי עולה 0.7%.

13:15

החוזים העתידיים על המדדים המובילים בבורסות וול סטריט נסחרים בעליות לקראת הודעת הריבית של הפד מאוחר יותר היום. לפי קבוצת CME הפועלת בתחום המידע, הסיכויים כי הפד יעלה הערב את הריבית ירדו ל-66%, וזאת למרות הקריאה לפד שלא להעלות ריבית בצל הטלטלה בשווקים.

באירופה המדדים נסחרים בעליות, כאשר הדאקס עולה 0.5%, הקאק מטפס 0.45% והפוטסי הבריטי עולה 0.9%.

הבורסה במילאנו מזנקת 2% על רקע הדיווח לפיו הממשלה האיטלקית הגיע לפריצת דרך מול האיחוד האירופי לאישור התקציב.

מחיר הנפט צלל אמש בכ-8% ונסחר כעת סביב הרמה של 46 דולרים לחבית. צניחת הנפט מיוחסת, בין היתר, על רקע הדיווח לפיו הפקת הנפט מצד רוסיה עלתה לשיא כל הזמנים בחודש דצמבר. 

11:25

המסחר בבורסות אסיה ננעל במגמה מעורבת - מדדי שנחאי וטוקיו ירדו, בעוד ההנג סנג עלה.

המסחר באירופה נפתח בעליות שערים קלות ומתנהל עכשיו במגמה חיובית בהובלת הבורסה האיטלקית  שעולה 1.27% על רקע ההסכם של ממשלת איטליה עם הנציבות האירופית בנוגע לתקציב המדינה ל-2019 שייחתם היום. המדדים המובילים, דאקס , קאק  ופוטסי  עולים גם כן. המדד הכלל-אירופי סטוקס 600 עולה כ-0.1%.

מניות הבנקים האיטלקיות מטפסות, ביניהן יוניפול גרופו פיננזיאריו  ויוניון די בנצ'ה איטליאנה , על רק ההסכם על התקציב במדינה.

נטיקסיס  הצרפתית מתרסקת לאחר שחברת ההלוואות דיווחה כי עסקיה באסיה הסתכמו השנה בהפסדים גבוהים.

הביטקוין  טיפס ביממה האחרונה בכ-7.5% והוא נסחר כעת במחיר ממוצע של כ-3,770 דולר - נמוך בכ-81% מהשיא של 20 אלף דולר שקבע ב-17 בדצמבר 2017.

06:00

המסחר בבורסות אסיה מתנהל היום (ד') במגמה מעורבת. כך, מדדי שנחאי  וטוקיו  רושמים ירידות, הונג קונג  בעליות קלות.

אמש ננעל המסחר בבורסות ארה"ב בעליות קלות. S&P עלה ב-0.01%, דאו ג'ונס ב-0.35% ונאסד"ק ב-0.45%. S&P הגיע לשפל שנתי חדש במהלך המסחר, אך לבסוף שיפר במעט. 

מניות ה-FAANG נסגרו בעליות: פייסבוק עלתה ב-2.48%, החברה האם של גוגל, אלפאבית, הוסיפה 1.73%, נטפליקס עלתה ב-3.1%, אפל ב-1.3% ואמזון ב-2%.

הנפט התרסק אמש לשפל של 15 חודשים, והשלים נפילה בשיעור דו ספרתי מהשיא בצל החשש מעלייה בצד ההיצע העולמי ויורד מתחת ל-47 דולרים לחבית.

מניות הגז בבורסות סין מושכות את המדדים מטה, בעקבות ההתרסקות במחירי הנפט.  פטרו צ'יינה  נופלת בכ-1.5%,  China Petroleum & Chemical-H  נופלת בכ-2.5%.

איטליה הגיעה להסכם עם הנציבות האירופית לגבי התקציב שלה ל-2019, שייחתם בהמשך היום. 

הנציבות דחתה את התקציב של איטליה באוקטובר האחרון, בטענה שהוא מפר את החוקים הפיסקלים של האיחוד האירופי. טיוטת התקציב של הממשלה האיטלקית ל-2019 שיקפה הגדלת גירעון המדינה ב-2.4%. ממשלת איטליה הגישה בשבוע שעבר טיוטת תקציב חדשה, ששיקפה גירעון נמוך יותר.

יו"ר הפד ג'רום פאואל צפוי להכריז היום על גובה הריבית של הפד, וצפוי לספק בנוסף את תחזית המאקרו להמשך. לפי תחזיות הכלכלנים, הפד צפוי להעלות את הריבית ל-2.25%-2.5%.

עוד כתבות

מירב בן ארי, יש עתיד טוויטר, 23.5.21 / צילום: שלומי יוסף

האם הרקע המקצועי של המפכ"ל המיועד של בן גביר חריג ביחס למקובל?

האם הרקע המקצועי של המפכ"ל המיועד אבשלום פלד הוא חריג? צללנו להיסטוריה ● המשרוקית של גלובס

מטוס אל על / צילום: Shutterstock

אחרי הצניחה בתחילת המלחמה: התאוששות בענפי התיירות והבילויים

חג הפסח שיחול בקרוב מחולל רכישות בתחום החופשות והמופעים ● אתר KSP מרחיב את שיתוף־הפעולה עם שטראוס לצד מותגים כמו ויסוצקי ולוואצה ● הדירוג החודשי של אתרי האונליין

שאריות של טיל בליסטי שאיראן שיגרה לעבר ישראל / צילום: Reuters, Amir Cohen

בהשראת רוסיה: גילויים חדשים על התקיפה האיראנית וההצלחה הישראלית

הכתבה הזו היתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● התקיפה של איראן תוכננה באופן ששיחזר במובנים רבים כמה מן התקיפות הרוסיות הגדולות באוקראינה, וכללו תחילה נחיל כטב"מים שנועדו להציף את ההגנה האווירית ● החולשה של היכולת הצבאית הקונבנציונלית של איראן עלולה להוביל את מקבלי ההחלטות באיראן לאופציה הגרעינית

חן אמסלם ודביר בנדק בקמפיין מזרחי טפחות / צילום: עופר חג'יוב

מזרחי טפחות משקיע את התקציב הגדול ביותר, ומתברג במקום השני בזכירות

הפרסומת הזכורה ביותר זה השבוע השלישי שייכת לבנק לאומי, עם גל תורן והשיר "יש מוצ"ש" - כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה ● הופעה קצרה של אירנה בקמפיין קטן ורזה מספיקה לשופרסל כדי להתברג בדירוג ולזכות באהדה

לקסוס LBX / צילום: יח''צ

ב-200 אלף שקל תקבלו רכב עם סטטוס יוקרתי. ומה לגבי הביצועים?

לקרוס–אובר הקומפקטי ביותר שהשיקה לקסוס יש עיצוב אטרקטיבי ומוניטין יוקרתי. השאלה אם מיתוג הפרימיום יחפה על הפשרות בשימושיות

פרויקט מתחם אילת של אאורה ברמת השרון / הדמיה: 3dvision ltd טרי די ויז'ן בע''מ

פינוי בינוי: אאורה שילמה היטל חריג עבור הדיירים לעיריית רמת השרון והם נדרשים להחזיר לה את הכסף

פרויקט הפינוי בינוי של אאורה במתחם אילת בשכונת מורשה, נבנה בשני שלבים ויכלול בסופו של דבר 687 יח"ד בשישה מגדלים עם שטחי מסחר ● כדי לא לעכב את הפרויקט וקבלת היתר הבנייה, החברה שילמה לפני כארבע שנים את התשלום וכעת מבקשת את הכסף ששולם בחזרה מהדיירים

אירוע חציית הביטקוין / צילום: Shutterstock

פעם בארבע שנים: כל מה שכדאי לדעת על האירוע הגדול של הביטקוין

אירוע חציית הביטקוין שמתרחש אחת לארבע שנים צפוי לצאת לדרך היום בשעות הערב (שעון ישראל) ● בפעמים הקודמות זה הוביל לקפיצה גדולה בערכו של המטבע, אך בשוק לא תמימי דעים שזה יקרה גם הפעם ● מה קורה בפועל ולמה הוא כה דרמטי עברו משקיעים הקריפטו?

ניסוי שיגור בטילי SM-3 / צילום: Reuters, U.S. Navy/Handout

מספינה בלב ים: הכירו את המתחרה החדש של חץ 3

חברת עין שלישית ביצעה מסירה ראשונה של "חייל רפאים", רחפן זעיר בעל יכולות AI, שמטרתו לסייע לכוחות קרקעיים לגלות אויבים בשטח פתוח ● חץ 3 כבר אינו המיירט המבצעי היחיד מחוץ לאטמוספירה ● עשות אשקלון רוכשת את אי.די.סי ב-40 מיליון שקל  ● ארה"ב אישרה מכירה של מערכות תקשורת בסך כ־100 מיליון דולר לסעודיה, וחיל האוויר האמריקאי רוצה להקים טייסות שיורכבו ממטוסי קרב בלתי־מאוישים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות

ייפוי-כוח מתמשך. זה ההליך שיחליף אותו / אילוסטרציה: Shutterstock, REDPIXEL.PL

חקיקה חדשה: תומך החלטות לקשיש או בעל מוגבלות - במקום אפוטרופוס

השבוע נחקק המוסד של "תומך החלטות" ● מה זה אומר, מה ההבדל בין התומך לבין אפוטרופוס, ולמה בעצם צריך מינוי פורמלי מבית המשפט רק כדי לסייע לאדם קשיש או מוגבל?

טיל בליסטי שנורה מאיראן בשבת ונפל בים המלח / צילום: N12

הממשלה נדרשת להחלטה לא פופולרית - הבלגה היא הדבר הנכון

ארה"ב שבה ומדגישה שהיא לא תהיה שותפה למהלך התקפי ישראלי נגד איראן, הגם שלישראל שמורה הזכות לפעול, ושארה"ב אף שתמשיך לסייע לה בהגנה ● אפשר לפעול. השאלה היא אם זה הדבר הנכון לעשות ● מבקרים יגידו שההמלצה להבליג היא חזרה על הטעויות שהובילו ל-7 באוקטובר, ולא כך ● הנסיבות השתנו מאז לטובה ולרעה ● דעה

אסף זגריזק / צילום: כדיה לוי

הם איבדו קרובים, פונו מבתיהם או ראו את מפעל חייהם קורס: 13 אנשים מספרים מה נותן להם כוח

איל וולדמן מנסה להמשיך לבלות כי זה מה שבתו דניאל הייתה רוצה ● ירדן גונן, אחות של רומי החטופה בעזה, לובשת חולצת קשת בענן בימים קשים במיוחד ● חיים ילין ממלא מצברים רק בבית בבארי, למרות הזיכרונות השחורים משם ● ואבישג שאר-ישוב מחפשת קרני אור בצילומים שלה ● 13 אנשים משתפים מהי מכונת ההנשמה שלהם בחצי השנה האחרונה ● פרויקט מיוחד

מטוס אל על / צילום: דני שדה

פעם בחצי שנה זה קורה: איך יראה היום שאחרי עדכון מדדי הבורסה?

השבוע תפרסם הבורסה את עדכוני המדדים שלה ולפי הערכות יצטרפו למדד 125 היוקרתי אל על ואלקטריון ● בפעם הקודמת ששתיהן נכנסו למדד אחרי זינוק חד במניות שלהן, הן צנחו בחדות ● "כך זה עובד בכל העולם", מסבירים בבורסה. אבל ספק אם ההיסטוריה תחזור על עצמה

הדגם OMODA 5 של צ'רי / צילום: יח''צ

האם הסיניות יתחילו להגיע אלינו מאירופה? צ'רי תייצר כלי רכב בספרד, יצרנים נוספים בדרך

כך מתכוונים הסינים לעקוף את המכס האירופי ● ג'יפ אוונג'ר משיקה בישראל דגם היברידי ● ​נחשף הקרוס־אובר החשמלי החדש של GEELY ● ועוד חדשות מענף הרכב

מודעה המציגה נשק איראני ברחוב בטהרן, השבוע / צילום: Reuters, Majid Asgaripour

תקיפה באיראן: ישראל הרשמית שותקת - אין שינוי בהנחיות לעורף

מוקדם יותר: פגיעה ישירה בגליל העליון, לא היו נפגעים • לראשונה אחרי שבועיים: אזעקות הופעלו באשקלון, שיגור אחד נפל בשטח פתוח • ארה"ב הטילה עיצומים חדשים על איראן בעקבות המתקפה על ישראל • בהודעת ביידן נכתב: "איראן ביצעה נגד ישראל את אחת ממתקפות הטילים והכטב"מים הגדולות שהעולם ראה אי פעם" • גם האיחוד האירופי צפוי להטיל עיצומים • עדכונים בולטים 

איראן נערכת למתקפת תגמול ישראלית/ עיבוד: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP,shutterstock

כך נערכת איראן למתקפת תגמול ישראלית

ארה"ב ומדינות אירופה לוחצות על ישראל למתן כל תגובה למתקפה שביצעה איראן בסוף השבוע, בתקווה לצנן את המתיחות ● משמרות המהפכה וחיזבאללה צמצמו את נוכחות הקצינים הבכירים שלהם בסוריה ● עפ"י דיווח c"וול סטריט ג'ורנל", ישראל תזהיר את בעלות בריתה הערביות לפני שתגיב, ותגביל את התקפותיה למתקנים בסוריה הקשורים לאיראן

בית חולים חדש ייבנה בבאר שבע / אילוסטרציה: Shutterstock

בית חולים ראשון בבעלות הקופות הקטנות: לאומית ומאוחדת יפעילו את בית החולים בבאר שבע

בית החולים שיבא יהיה שותף של הקופות בהקמת בית החולים ● הלו"ז להשקה מוערך בלפחות 8-6 שנים ותקציב ההקמה בלפחות מיליארד שקל ● בשבועות הקרובים צפויה להתקבל החלטת ממשלה התומכת בהחלטת משרדי הבריאות והאוצר שהתקבלה היום

פיצוחים / צילום: תמר מצפי

הגרעינים של חממה בדרך החוצה מהבורסה - מי ייכנס במקומם?

חברת חממה סחר קיבלה הצעה להוצאת פעילותה מהבורסה והכנסת פעילות נדל"ן במקומה ● בעקבות מלחמת חרבות ברזל לחברה חובות בהיקף של 1.6 מיליון שקל מתושבים מרצועת עזה

מתכות / צילום: Shutterstock

החברה שמנסה לחולל מהפכה בתעשייה שלא השתנתה אלפי שנים: Magnus Metal מגייסת 74 מיליון דולר

"מקצרת את תהליכי העבודה, מפחיתה את עלויות היצור והזיהום, ומשפרת את איכות המוצר" ● עם שווי מוערך של כ-160 מיליון דולר, מגנוס מטאל הישראלית יוצאת לסבב גיוס חדש

איך המוסדיים מחליטים איפה תשב הפנסיה שלכם / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת adobe firefly)

הבכיר שחושף באופן נדיר את הסודות על איך משקיעים את הפנסיה שלכם

הצצה אל מאחורי הקלעים של דיוני ועדת ההשקעות של גוף מוסדי: היכן להגדיל סיכון, כמה פיצוי נדרש עבורו, עד כמה משפיעים השווקים העולמיים על החוסך הישראלי, ואילו אתגרים ייחודיים עומדים בפני מנהלי קופות הגמל וקרנות הפנסיה וההשתלמות המקומיים

עלי חמינאי, המנהיג העליון של איראן, בתפילת עיד אל–פיטר בטהרן / צילום: Associated Press

שאלות ותשובות: איך בוצעה התקיפה באיראן ומה היה היעד?

מהבסיס הצבאי שהותקף בוצעו במוצ״ש שיגורים לעבר ישראל ● איך ככל הנראה בוצעה התקיפה ומה יקרה עכשיו? ● וגם: התגובה בשווקים והקפיצה במחיר הנפט