"תכננתי לומר שהביורוקרטיה הורגת את העסקים, אבל אז פגשתי בוועידה את מארגן תחרות ג'ירו איטליה שאמר לי 'בירוקרטיה יש בכל מקום, אתם לא יודעים איזו מדינה נהדרת יש לכם, אז נרגעו לי קצת העצבים", כך אמרה היום דלית רביב, מנהלת אגף בנקאות מסחרית בבנק הפועלים, שנשאה דברים בוועידת ישראל לעסקים של "גלובס", בבנייני האומה בירושלים.

רביב סיפרה, כי היא "פוגשת שרים שרוצים לזרז תהליכים, אבל איכשהו זה לא קורה". לדבריה, עסקים קטנים ובינוניים צריכים להתאמץ יותר מדי. "הייתי בבית מלון בנתניה והופתעתי - מכמות המשימות שהוא היה צריך לבצע כדי לפתוח את המלון, מול משרדי הממשלה השונים, העירייה, מכבי האש וגורמים נוספים". לדבריה, "היום ממש צריך להיות דון קישוט כדי לנהל פה עסקים". רביב הוסיפה: "אני רואה תעשיינים שמוסיפים קווי ייצור ואל מול הבירוקרטיה אני יכולה לומר שזה בא רק ממקום אחד - ציונות". רביב הזהירה עם זאת: "אני לא יודעת כמה עוד אפשר לרכב על הגל הזה. הגיע הזמן שנעשה חיים יותר קצת יותר קלים לעסקים, ואני בטוחה שהשמיים הם הגבול".

רביב סיפרה לקהל הוועידה על יום העסקים הקטנים שיצוין מחר, וקראה ללכת לרכוש מוצרים מעסקים קטינים. "זו ממש מצווה. הם מחכים לכם. הצרכנות שלנו היא זו שמניעה אותם קדימה". רביב אמרה עוד כי כאשר היא "מסתכלת יום יום ורואה את הגידול במחזורים, אני מבינה שהעסקים האלה הם מנוע הצמיחה של המדינה הזו. הם מחולל הצמיחה העיקרי בישראל וזה חשוב אפרופו הדיונים על יוקר המחיה והמחירים - זה חשוב שהצרכן יהיה מודע, שישווה ושיהיו לו הרבה אפשרויות והזדמנויות".