גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מנכ"ל מוצצים: "יש לחץ אדיר מהספקים לעליות מחיר בשוק התינוקות, אנחנו נלחמים בשיניים"

אחרי שני עשורים של פעילות, רשת מוצרי התינוקות מוצצים משנה מבנה ואסטרטגיה ומתרחבת בהשקעה של 10 מיליון שקל ● בראיון ראשון מאז שמונה לתפקיד, אומר ניר גודארד, מי שעד לאחרונה שימש כסמנכ"ל הסחר של שילב, כי "כל הספקים ביקשו להכניס מחירון חדש עם עליית מחירים של בין 5% ל-10%"

סניף של רשת מוצצים / צילום: תמר מצפי
סניף של רשת מוצצים / צילום: תמר מצפי

רשת מוצצים, שבבעלות האחים אסף וגיל כהן, מבצעת בימים אלה שינוי אסטרטגי ומיתוגי בהשקעה של כ-10 מיליון שקל. ל"גלובס" נודע, כי הרשת צפויה לפתוח 8 סניפים נוספים ב-3 השנים הקרובות, לצד השקה של פעילות סחר מקוונת, הקמת מועדון לקוחות ומותג פרטי חדש, כשברקע היא גם נדרשת להתמודד עם לחץ של דרישות ספקים לעליית מחיר.

ברשת שהוקמה לפני שני עשורים מבינים כנראה שהגיע הזמן לבצע את השינוי ולהפוך מחברה קטנה ומשפחתית לחברה רחבה יותר, עם מבנה ארגוני חדש ועם תשומת-לב ארגונית גם לעולמות הדיגיטל. לפני 4 חודשים גייסו במוצצים את ניר גודארד, מי שעד לאחרונה שימש כסמנכ"ל הסחר של שילב, לתפקיד מנכ"ל הרשת.

בראיון ראשון מאז המינוי, מתייחס גודארד בשיחה עם "גלובס" לתוכניות של החברה: "המטרה המרכזית היא להיות הבחירה הראשונה של ההורים וההורים שבדרך. היום אנחנו מהווים 25% משוק התינוקות הקלאסי, והיעד שלנו הוא להגיע ל-40% משוק התינוקות בישראל". בכך מתכוון גודארד לשוק ש"כולל רשתות ארציות וחנויות מתמחות", שלדבריו 50% מהמכירות בשוק היום מגיעות מחנויות פרטיות.

גודארד מפרט כי ברשת מעוניינים להתרחב בתוך 3 שנים ל-23 סניפים, כש-3 חנויות חדשות ייפתחו כבר במהלך 2019. אגב, גודל סניף ברשת נע בין 500 ל-1000 מ"ר. "בנינו אסטרטגיה ומיתוג חדש למוצצים. החל מהיום האתר ישתנה, וגם הנראות ב-15 חנויות הרשת תוחלף במהלך שיושלם בתוך כשנה". במסגרת השינוי הארגוני במטה החברה הוקמה מחלקת שיווק ומחלקת מכירות וגויסו מנהלי סחר ומנהלת תוכן דיגיטל, לצד הפרדה של תפקיד מנהל רשת החנויות. בנוסף, אומר גודארד, "הוצאנו אנשים פחות מתאימים". 

"לא רואים סיבה להעלאת מחיר"

גודארד הגיע למוצצים אחרי תקופה של כ-15 שנה בשילב - המתחרה הגדולה ששולטת בשוק התינוקות, לפחות מבחינת הפריסה הארצית שלה. זאת, לאחר שבקיץ האחרון הושלמה הרכישה של שילב על-ידי קבוצת פוקס ורונן אלעד לפי שווי של 75 מיליון שקל. לשילב פריסה של כ-75 סניפים, כשמחזור המכירות שלה הסתכם בכ-259 מיליון שקל ב-2017.

הפריסה של מוצצים כאמור מצומצמת הרבה יותר. בראיון ל"גלובס" לפני כ-5 שנים, בתקופה שבה הפעילה הרשת 12 סניפים בלבד, ציין אסף כהן, היו"ר והבעלים, כי מחזור המכירות נאמד בכ-160 מיליון שקל (נכון ל-2013), וכי הרווח הגולמי עמד אז על 28% מהמכירות, כלומר, הסתכם בכ-45 מיליון שקל באותה שנה, עם רווח תפעולי של 5% - כ-8 מיליון שקל. מדובר בשיעור רווחיות נמוך יחסית שקרוב לזה שנהוג דווקא ברשתות מזון.

לפני כשבועיים, הודיע שר האוצר, משה כחלון, כי יחתום על הארכה בשנה נוספת של תוכניות ההוזלות, בהן "נטו משפחה" שמבטלת מכסים על יבוא מוצרים שמיועדים לתינוקות בשיעור של 6%-12% - מה שלפי נתוני האוצר הוביל לירידה מסוימת במחירים בשנה החולפת שגולגלה לפחות בחלק גם אל הצרכנים. ואולם, על אף שתוכנית ההוזלה נמשכת, גודארד חושף כי הספקים בענף התינוקות מבקשים להעלות מחירים. "כל הספקים שעובדים עם הרשת" ביקשו בימים האחרונים "להכניס מחירון חדש עם עליית מחירים של בין 5% ל-10% על כל מוצרי התינוקות", באופן חוצה קטגוריות, אומר גודארד. 

"יש לחץ אדיר מכל הספקים לעליות מחיר ואנחנו נלחמים בשיניים כדי לבלום את זה - ובינתיים אנחנו מצליחים". בתשובה לשאלה מדוע הספקים לוחצים על עליית מחיר, משיב גודארד כי "יש אווירה בשוק של אפשרות כזאת בגלל השינויים שקורים בעיקר בתחום המזון. אנחנו מודעים לקושי, בין היתר הכלכלי, של להיות הורה, ואנחנו נלחמים כדי שזה לא ייכנס לתחום התינוקות. לא ניתן לזה לקרות".

לדבריו, הלחץ לעליית המחירים מגיע מהיצרנים המקומיים המהווים כ-90% מהסחורה שנמכרת היום ברשת. "כולם מדברים על מחירונים חדשים לינואר".

גם המתחרים שלכם דוגמת שילב או רשתות קטנות יותר מצליחים למנוע את העליות?

"אני מקווה שהלחץ שאנחנו מפעילים על הספקים ישפיע גם על המתחרים. אנחנו באים ממקום לא ציני, אלא ממקום של מודעות של מה זה להיות הורה ומה היא רמת ההוצאות שהוא נדרש לה. אנחנו לא רואים סיבה להעלאת מחיר".

"יש לנו מקורות להמשיך ולצמוח"

עד היום מותג העגלות המוביל בוגבו (bugaboo) לא נמכר ברשת ("זה חוסר גדול שהיה לנו"), אך החל מיום חמישי הקרוב הוא ייכנס לרשת, כשבנוסף אליו יצטרפו גם מותגים חדשים דוגמת בייביזן יויו, ביסייף ומנשאים לתינוק של בייבי ביורן. במוצצים מעוניינים גם לשים דגש על מותג פרטי עצמאי חדש תחת השם "בובי", במיתוג של איכות במחיר מוזל.

במקביל, משקיעים ברשת גם בהשקה של אתר סחר מקוון. "היום התחרות העיקרית מגיעה מהדיגיטל", אומר גודארד. מוצצים, נציין, נכנסה באיחור משמעותי לאונליין לעומת המתחרות, והשיקה בצורה שקטה פעילות איקומרס רק לפני כחודשיים. "הקנייה הממוצעת בדיגיטל היא כמעט פי 2 מהחנויות", מגלה גודארד ומפרט כי התחרות של הרשת מגיעה "גם משחקנים בינלאומיים כמו נקסט ואמזון, אך גם מאתרים ישראלים". כך למשל, הפעילות של שילב באונליין, ביתו הקודם של גודארד, החלה כבר לפני 6 שנים. בכל אופן, באתר החדש מתחייבים היום על משלוח בתוך 5 ימי עסקים, או איסוף מהסניף. עלות המשלוח עומדת על 30 שקל, כשברכישה מעל ל-280 שקל ההובלה חינמית.

איך זה שעד היום נשארתם מאחור ולא נכנסתם לאונליין?

"החברה צמחה מאז שהיא הוקמה בשנת 2000 בצורה מאוד זהירה. עד היום הפוקוס הניהולי היה על סוגיית המחיר והיה קושי לטפל בצד הצמיחה בפלטפורמות נוספות. בעקבות השינוי הארגוני זה צפוי להשתנות".

במקביל להשקת הפעילות המקוונת, במוצצים רוצים גם לשמור על היתרונות הקיימים של הרשת: "מגוון אדיר של כ-4,000 פריטים", ביניהם גם מוצרי סופרמרקט דוגמת מזון לתינוקות או חיתולים ומגבונים, "לצד מחיר זול", אומר גודארד ומפרט כי "אנחנו מטפלים כרגע בחוויית קנייה, הקמת מועדון לקוחות והנראות של החנויות".

לצורך ההתרחבות יש בכוונתכם להכניס שותף לרשת?

"הרשת רזה, והמכירות פר סניף גבוהות. לא צריך שותף, יש לנו מקורות להמשיך ולצמוח אורגנית". 

עוד כתבות

המשקיע סטנלי דרוקנמילר / צילום: Reuters, Brendan McDermid

המיליארדר שנפטר מהמניה הלוהטת של השווקים מסביר למה

המשקיע המיליארדר סטנלט דרוקנמילר לא ידע עד לפני שנתיים איך מאייתים את השם אנבידיה ● "רכשתי אותה, וחודש אחר כך, הושק ה-ChatGPT, ואפילו זקן כמוני הצליח להבין מה זה, אז הגדלתי את הפוזיציה שלי בהרבה" ● דרוקנמילר סבור שמפץ הבינה המלאכותית עלול להסתיים בקרוב

יגאל דמרי / צילום: אייל פישר

יגאל דמרי מתכנן להקפיץ את שכרם של אשתו ובנו במיליוני שקלים לשנה

חברת הבנייה שבשליטת דמרי מבקשת לאשר מדיניות תגמול חדשה ממנה ייהנו גם חלק מבני משפחתו, שתאפשר להם לקבל תגמול הוני בהיקף של עד 1.5 מיליון שקל בשנה כל אחד

שרוול אשפה לפינוי שיפוצים / צילום: תמר מצפי

הקבלן איחר במסירת דירה בפרויקט תמ"א. זה פיצוי הענק שיקבלו הרוכשים

ביהמ"ש קבע כי סעיף 5א לחוק המכר, הנוגע לאיחור במסירת דירה, חל גם על פרויקטי תמ"א 38, אף שבעבר נקבע בפסיקה כי בפרויקטים כאלה מדובר בהתקשרות למתן שירותי בנייה, שעליה חל חוק חוזה קבלנות

שיפוצים בבניין / צילום: כדיה לוי

בניין הוכרז כמסוכן, אך דייר סירב לשלם על שיפוץ. מה קבע ביהמ"ש?

המפקח על רישום המקרקעין דחה תביעה של בעל דירה שסירב לשלם את חלקו בשיפוץ של בית משותף בבת ים

דב קוטלר, מנכ''ל בנק הפועלים / צילום: תמר מצפי

אחרי חמש שנים: מנכ"ל בנק הפועלים דב קוטלר פורש

דב קוטלר, מנכ"ל בנק הפועלים, הודיע על החלטתו לסיים את תפקידו ● דירקטוריון הבנק החליט למנות ועדת דירקטוריון לאיתור מנכ"ל, בראשה יעמוד יו"ר הדירקטוריון ראובן קרופיק

רפיח / צילום: Reuters, IBRAHEEM ABU MUSTAFA

אחרי הודעת חמאס: החלה "פעולה ממוקדת" במזרח רפיח

על רקע הודעת חמאס שהוא מקבל את ההצעה המצרית להפסקת אש, הקבינט הצביע הערב להמשיך בפעולה ברפיח ● עוד נמסר כי "ישראל תשלח משלחת למתווכות כדי למצות את ההיתכנות להגעה להסכם"

אסתר חיות, לשעבר נשיאת בית המשפט העליון / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

התפקיד החדש של נשיאת העליון לשעבר אסתר חיות

מפעל הפיס הכריז על מינויה של נשיאת בית המשפט העליון בדימוס, השופטת אסתר חיות, ליו"ר ועדת פרס ספיר לספרות ● חיות תחליף בוועדה את העיתונאי אורן נהרי

חסימת איילון דרום הערב / צילום: רוני שפירא

משפחות החטופים הפגינו הערב ברחבי הארץ: קוראות לעסקה מול החמאס

הנייה הודיע לקטאר ולמצרים: "מקבלים את תנאי הפסקת האש" • תיעוד: חגיגות בעזה אחרי הודעת חמאס • גורמים בישראל: זו הטעיה, חמאס הסכים למתווה מרחיק לכת שלא מקובל על ישראל • עדכונים שוטפים

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' / צילום: נועם מושקוביץ', דוברות הכנסת

נכנע ללחץ תושבי פתח תקווה? סמוטריץ' דורש לדון מחדש בתוכנית המטרו שכבר אושרה

שר האוצר מבקש ממזכיר הממשלה לאפשר לו להגיש בקשה לדיון נוסף בתוכנית לקו M2 של המטרו, בטענה שלא נשלחה לשרים כנדרש ● גורם המעורה בפרויקט: "מביך ששר האוצר מתנהג כמו אחרון המתנגדים, מטעמים צרים"

אהוד אולמרט, רה''מ לשעבר / צילום: שלומי יוסף

האם החלטה 1701 קוימה בזמן כהונתו של אהוד אולמרט?

אולמרט טען כי בתקופתו החלטה 1701 קוימה. הממשלה בראשותו גרסה אחרת ● המשרוקית של גלובס

הדרכת לוחמי אש של Civil Squads of Israel בזיקים / צילום: צילום מסך מיוטיוב

החברים שמסייעים לכיתות הכוננות: מציוד ועד הדרכות כיבוי אש

ניר אלון חיפש דרכים לשיקום עצמי אחרי תשע שעות עם משפחתו בממ"ד בסופה, דניאל בוכן הוא הייטקיסט שעשה עלייה מאוסטרליה ורצה להתנדב ● יחד הם הקימו את Civil Squads of Israel ● ישראל מתגייסת

אורן הולצמן, מנכ''ל ומבעלי אודיטי טק / צילום: יח''צ

באופנהיימר מעריכים שהמניה הזו מישראל תזנק שוב

בבנק ההשקעות החלו לסקר את אודיטי טק, לשעבר איל מקיאג', המייצרת מוצרי טיפוח וקוסמטיקה שנמכרים באינטרנט ישירות לצרכן ● לאחרונה ירדה מנייתה ממחיר ההנפקה

ליאור וקס, מנכ''ל אינפיניטי ניהול תיקי השקעות / צילום: יח''צ

"יעמדו בתור לקנות את הטילים שלנו": מנהל ההשקעות שמסמן את התחום המבטיח

ליאור וקס מאינפיניטי מעריך שהתנודתיות בשווקים תימשך, וכדי להתמודד איתה יש לשים דגש בתיק על "פיזור גיאוגרפי וסקטוריאלי, עם אקטיביות" ● הוא נלהב ממהפכת ה-AI, מעריך שמניית אנבידיה עדיין מעניינת וטוען כי "המחירים בת"א אטרקטיביים, אבל הסיפור בעייתי"

איתי בן זקן (משמאל) ונמרוד שדות, מייסדי האניקומב / צילום: יוסי זליגר

חברת הביטוח הדיגיטלית האניקומב גייסה 36 מיליון דולר

האניקומב מציעה ביטוח דיגיטלי לבעלי בתים משותפים בארה"ב, שוק שמוערך ב-34 מיליארד דולר ● החברה תשתמש בכספי הגיוס להעמקת היתרון הטכנולוגי המבוסס AI שלה ולהתרחבות לשווקים משיקים

גיא הדס / צילום: רמי זרנגר

אחרי 16 שנה: סמנכ"ל התקשורת, קשרי ממשל ואחריות תאגידית בבזק, גיא הדס, פורש

עפ"י הודעת בזק, הדס יישאר בתפקידו ככל שיידרש להעברה מסודרת של התפקיד ● עדיין לא ברור מי יהיה מחליפו של הדס, או לאן פניו מיועדות

החזית הבאה נגד ישראל? בארה"ב מחכים לדוח הדרמטי של ביידן

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: מחר צפוי להתפרסם דוח של ממשל ארה"ב שיקבע אם ישראל הפרה את החוק הבינלאומי בעזה, הלחץ עולה לקראת האירוויזיון והדילמה של האוניברסיטאות בארה"ב ● כותרות העיתונים בעולם 

אסף רפפורט, מנכ''ל ומייסד שותף Wiz / צילום: עומר הכהן

וויז מציגה את הגיוס הגדול של חברה ישראלית אי פעם

חברת הסייבר בניהולו של אסף רפפורט מציגה קצב צמיחה מסחרר ושורת צעדים שאפתניים ● ארבע שנים בלבד אחרי הקמתה, הכריזה וויז על גיוס של מיליארד דולר ● בין המשקיעים: הקרן האמריקאית הגדולה אנדריסן הורוביץ ● בשוק תוהים: עד לאן היא יכולה לצמוח?

מטוס קרב מדגם סוחוי 35 ממריא מבסיס חיל האוויר הרוסי חמיימים בסוריה / צילום: ap, Alexander Zemlianichenko

רוסיה מוכרת לאיראן 24 מטוסים, ומציבה לישראל אתגר חדש

אספקת מטוסי סוחוי ומערכות הגנה אווירית S־400 מרוסיה לאיראן מציבה את המזרח התיכון בפני אתגר חדש ● מומחים: "חיל האוויר האיראני בנוי על אמל"ח מיושן, הסוחוי מייצג דור אחר של מטוסים"

מתחם תע''ש השלום / צילום: דמיטרי ספקטור

בכמה מכרה המדינה את הקרקע הכי לוהטת בכניסה לתל אביב

החברות אקרו נדל"ן וקטה ירכשו את הקרקע במתחם תע"ש השלום תמורת 644 מיליון שקל ועוד 67 מיליון שקל הוצאות פיתוח, פער של כמעט פי חמישה ממחיר המינימום אך נמוך משמעותית ממחיר השומה ● 5 הדונם ששווקו במכרז מיועדים למגורים בבנייה רוויה עם חזית מסחרית

מערכת הספיידר של רפאל / צילום: רפאל

המדינה המפתיעה שבמו"מ מתקדם לרכישת מערכת הגנה אווירית מרפאל

קניה שמזהה צורך עולה וגובר למערכות הגנה אווירית - פנתה לישראל שידועה בעולם בתור המדינה בעלת מערך ההגנה האווירית הטוב מכל ● העסקה, אם תושלם, תהווה שינוי מגמה מעניין מבחינת רפאל, שפילוח המכירות שלה ל־2023 מצביע כי יבשת אפריקה היוותה רק 1% ממנו