גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מאזדה, טיוטה, מרצדס, קאדילק: קרבות הכביש של 2019

בין קרב המאסף של המשפחתיות הקלאסיות למלחמות של רכבי הפנאי-שטח ● 2019 הולכת להיות תחרותית

משפחתית כן בוחרים: טויוטה קורולה מול מאזדה 3

עד לפני כמה שנים, כותרת כמו "קורולה חדשה מול מאזדה 3 חדשה בקרב על שוק הרכב הישראלי", הייתה יכולה להיות פצצת רייטינג. אבל כיום אנחנו נמצאים בעידן שבו מכירות רכבי ה-SUV למיניהם צומחות בקצב שנתי של 25%, על חשבון המשפחתיות, ולפיכך מדובר בעיקר בקרב מאסף.

בכל זאת, מדובר בשתיים מהמשפחתיות הנמכרות ביותר בישראל והן צפויות לתפוס יחדיו נפח מכירות לא מבוטל. יתרון הראשוניות שייך לקורולה החדשה, שתגיע אלינו כבר במחצית הראשונה של השנה. אבל זה לא היתרון השיווקי היחיד שלה. היא גם תהיה משפחתית הסדאן הראשונה בארץ, שתוצע כסטנדרט עם הנעה היברידית. אומנם מדובר ביחידת ההנעה המוכרת בנפח 1.8 ליטרים של פריוס, אוריס ושות', ולא בגרסה ההיברידית החדשה והחזקה של טויוטה עם מנוע 2 ליטרים מתוחכם, שמוצעת באירופה ובארה"ב. אבל היא עדיין תיהנה מיתרון מיסוי ותביא איתה את ההטבה הנחשקת בשווי השימוש החודשי, כמו יונדאי איוניק, נירו ושות'. חובבי מנועי הטורבו-בנזין יוכלו להתנחם באופציה למנוע 1.2 ליטרים טורבו, שישווק בפרופיל נמוך.

הקורולה היא מכונית חדשה לגמרי, שמבוססת על הפלטפורמה הגלובלית הקלה והמתוחכמת של טויוטה, מצוידת במתלים חדשים ומגיעה עם תא נוסעים עדכני, שמצויד במסך תצוגה דיגיטלי רב תכליתי ובחבילה מקיפה של מערכות בטיחות אקטיביות, כולל בקרת שיוט מתוחכמת. המחיר אמור להתחיל באזור שבו ניצבה הקורולה סדאן הקודמת ומה שעשוי לאלץ את האיוניק ליישר קו כלפי מטה.

היריבה מאזדה 3 החדשה תגיע לישראל רק באמצע המחצית השנייה של 2019 והפרטים הטכניים היחידים שידועים עליה כרגע הם אלה של הדגם האמריקני. גם זו במכונית חדשה לגמרי, שניצבת על פלטפורמה מתוחכמת עם בסיס גלגלים באורך 2.73 מ', שהוא הארוך ביותר כרגע בפלח המשפחתיות. העיצוב החיצוני שלה נע בין "חדשני והרפתקני" בדגם ה-5 דלתות בעל הזנב המוחצן לבין "יותר מאותו הדבר" בדגם הסדאן. כל הסדרה תציע תא נוסעים מתקדם עם מערכות בטיחות עדכניות והמנוע התקני ימשיך להיות ה-2 ליטרים המוכר. מאוחר יותר יופיע גם מנוע אולטרה-מתקדם וחסכוני, עם מערכות הזרקה ובעירה פורצות דרך ומערכת היברידית "קלה", שאומנם תציע נצילות אנרגיה גבוהה יותר ב-40%, אך כנראה תהיה יקרה ולא זכאית להטבת מס, כך שסיכויי הייבוא שלה אינם גבוהים.

התנגשות בפול סייז: מרצדס GLE מול ב.מ.וו X5 חדשות

פלח רכבי ה-SUV המפוארים "פול סייז" מלא, הוא עמוס ותחרותי גם בשגרה וב-2019 תעלה התחרות ברגע כאשר ינחתו כאן היורשים של שתי מובילי המכירות של הפלח, מרצדס GLE וב.מ.וו X5, שנמכרות בישראל במאות יחידות לשנה (כולל יבוא אישי ועקיף). שתי הסדרות החדשות יצוידו בארסנל הטכנולוגי המתקדם והעדכני ביותר של היצרנים ונסתפק כאן רק בחידושים הבסיסיים.

ה-GLE החדש נוטש את שפת העיצוב הרבועה של קודמו לטובת עיצוב עגלגל וספורטיבי יותר כמו שאר דגמי מרצדס. הוא גדול יותר, ניצב על בסיס גלגלים ארוך יותר ב-8 ס"מ ולראשונה מציע אופציה לשבעה מקומות ישיבה, מה שיעזור לו ליישר קו חשוב מול X5. תא הנוסעים נראה כמו גרסה מוגבהת של ה-S קלאס החדשה, עם המערך המוכר של מסכי LCD מלבניים ענקיים שמשתרעים מצד לצד. הרכב עמוס במערכות בטיחות שמקדימות לזהות איומים ב-360 מעלות ומגיבות עליהן עוד לפני הנהג ויש שלל אופציות סמי-אוטונומיות, כולל שיוט עצור-סע במהירות של עד 60 קמ"ש.

מרצדס מתגאה בדור חדש של מתלי אוויר עם שליטה מתקדמת בתנודות המרכב בפניות, אך זו עשויה להיות אופציה יקרה. בשלב הראשוני מושקת הסדרה עם שני דיזלים, אחד מהם עם 340 כ"ס ו-70 קג"מ, ועם מנוע טורבו-בנזין 3 ליטרים בודד, שזכה לתגבור כוח משמעותי ל-384 כ"ס. בינתיים, מרצדס לא שחררה מפרטים ומועד השקה של גרסת הפלאג-אין המשודרגת, שהיא המבוקשת ביותר בישראל.

ב.מ.וו דווקא כן הציגה לאחרונה פרטים על הפלאג-אין של ה-X5 החדש, ונראה כי מדובר בקפיצת דרך משמעותית. מנוע הארבעה-צילינדרים מוחלף במנוע 6 צילינדרים, ההספק המשולב קפץ ל-394 כ"ס, עם מומנט של 60 קג"מ, והרכב יזנק מאפס ל-100 קמ"ש ב-5.6 שניות, כמעט שנייה מהר יותר מקודמו.

למרות זאת, הוא אמור להיות חסכוני יותר, לנוע לטווח חשמלי נטו של יותר מ-50 ק"מ (על הנייר) ולהציע הרבה יותר מקום בתא המטען, למרות הסוללה המוגדלת. ה-X5 עצמו צמח בכל הממדים, כולל תוספת לבסיס הגלגלים, והוא יציע תא נוסעים דיגיטלי מתקדם נוסח סדרה 7, עם יכולות סמי-אוטונומיות משודרגות. לראשונה החברה גם טוענת ליכולות שטח רציניות.

הוסיפו לתמונה עוד שחקניות חדשות בזירה הזו כמו פולקסווגן טוארג חדש ומתקדם, ריינג'רובר ספורט בגרסת פלאג-אין עם תמחור אגרסיבי ועוד, וקיבלתם צפי לזירת לחימה סוערת.

מלחמת המיד סייז: קאדילק XT4 מול אאודי Q3

פלח ה-SUV "פרמיום-מדיום" נכנס בשנים האחרונות לנעליים של מכוניות הפרמיום ספורט-סדאן בישראל ודחק אותן החוצה. ב-2019 ינחתו בזירה שני מתמודדים חדשים לגמרי ורציניים בפלח הלוהט הזה. את ארה"ב ייצג בזירה קאדילק XT4 החדש, האח המוקטן של XT5 הפופולרי. הרכב צפוי להציע את היתרונות המוכרים של המותג: עיצוב חד ומתוחכם, שלא מתחנף למכנה המשותף הרחב, ממדים נדיבים עם הרבה מרחב בתא הנוסעים ויחס גבוה של אבזור וטכנולוגיה לשקל.

תא הנוסעים מציע מסך מולטימדיה מרכזי עם ממשק מתקדם של תפעול ו"חוויית משתמש", שפותח, אגב, בישראל, ויציע מערך יסודי של מערכות בטיחות מתקדמות, אם כי לא בטוח שבשלב הראשון יגיע אלינו ה"אוטו-פיילוט" הכמעט אוטונומי שמוצע בארה"ב. המנוע העיקרי בהיצע הוא 2 ליטרים טורבו-בנזין עם 237 כ"ס שאמור לשלב חיסכון עם ביצועים נמרצים ובחו"ל מוצעות כאופציה גם מערכת הנעה כפולה קבועה ומערכת אקטיבית לשיכוך המתלים. אולם עדיין לא ברור מה תהיה זמינותן כאן. אם שער הדולר ימשיך להיות ידידותי יחסית, ובהתחשב בחשיבות של השוק הישראלי, אפשר לצפות לתמחור די אגרסיבי.

את הצד האירופי בזירה תייצג כאן אאודי Q3 החדשה, שכבר נמכרת באירופה, אך טרם נחתה כאן. ה-Q3 היוצאת עדיין נמכרה היטב בשנתה האחרונה בשוק, אבל התחרות המתגברת אילצה את אאודי לקחת אותה מעלה במעלה הסולם. העיצוב מיישר קו עם האחות הגדולה Q5 החדשה וה-Q3 ארוכה בכמעט 10 ס"מ מקודמתה, רחבה יותר בכמה סנטימטרים ומעט נמוכה יותר לטובת מראה ספורטיבי. בסיס גלגלים באורך 2.68 מ' - תוספת של כמעט 8 ס"מ - אמור לשפר משמעותית את המרחב האחורי ברכב.

אאודי מתגאה בהרבה טכנולוגיות חדשות עתידניות כולל מערך היקפי של מצלמות וחיישנים, עמדת פיקוד דיגיטלית לחלוטין ובקרת שיוט סמי-אוטונומית, אך עוד לא ברור מה מכל אלה יוצע כאן כסטנדרט ומה במסגרת "חבילות" יקרות כמקובל. בשלב ההשקה הוצגו ארבעה מנועים: שלושה מנועי טורבו-בנזין עם ארבעה צילינדרים בהספקים של 150 עד 230 כ"ס וטורבו-דיזל אחד. יש גם מערכת אופציונלית של בולמי זעזועים מתכווננים ומחשב משוכלל עם מצבים לנהיגת שטח, אך גם זו אופציה שמחירה המקומי לא ברור.

מתח גבוה: איוניק אלקטריק מול ניסאן LEAF

בעוד ששוק הרכב החשמלי בעולם זינק בשנים האחרונות וצמח בקצב של מאות אחוזים בשנה, בישראל המכוניות החשמליות היו עד לאחרונה לא יותר מאשר "באזז" מלווה בזיכרונות עמומים מתקופת "בטר פלייס". 2019 אמורה להיות שנת מפנה, ולא רק בפלח חשמליות הפאר למיליונרים. שתי מתמודדות "עממיות" יחסית צפויות להיאבק על הבכורה בפלח הירוק והמבטיח הזה, שנהנה מהטבת מס משמעותית ומעלות שוטפת אפסית.

ראשונה בקנה, שאמורה לעלות על הכביש כבר בינואר, היא הגרסה החשמלית לגמרי של יונדאי איוניק, שגרסתה ההיברידית הייתה המשפחתית הנמכרת ביותר בישראל בשנה החולפת. החשמלית נוטשת את מנוע הבנזין וממירה אותו במנוע חשמלי בהספק צנוע יחסית של כ-120 כ"ס ובסוללת ליתיום פולימר של 28 קילוואט לשעה.

הקומבינציה הזו, בשילוב עם מערכת ניהול מתקדמת ושלל אפשרויות למחזור אנרגיה, מספקת טווח תיאורטי של עד כ-280 ק"מ בין טעינות (על-פי תקן NEDC) - די והותר לשימוש יומיומי טיפוסי בישראל עם טעינה יומית או דו-יומית בבית או בעבודה. תיבת הילוכים בת מהירות אחת עם מצב "ספורט" ומומנט זמין מיידית של כמעט 30 קג"מ מבטיחים שהמכונית תשתלב היטב בקצב התנועה בכבישי הארץ. בשלב מאוחר יותר, אגב, אמורה להופיעה גרסה משודרגת עם סוללה בקיבולת גבוהה יותר וטווח משופר משמעותית. כ120-150- מכוניות איוניק חשמליות הוזמנו בארץ עוד לפני שפורסם המחיר הרשמי, בסביבות 160-150 אלף שקל .

המתחרה מיפן, ניסן LEAF, הקדימה את יונדאי בכמעט עשור, נושאת בתואר "החשמלית הנמכרת בעולם" (לא כולל כלי רכב סיניים) ואף זכתה להיות משווקת בישראל בצורה לא סדירה לפני כמה שנים, ללא הצלחה.

ב-2019 יגיע אלינו הדור החדש שלה ומדובר בקפיצת מדרגה בכל ההיבטים. המכונית עצמה גדולה, מרווחת ונראית הרבה יותר "חללית". הספק המנוע טיפס בכמעט 38% ל-150 כ"ס, המומנט ניצב כעת על 32 קג"מ והסוללה המתקדמת מציעה כעת טווח של כ-378 ק"מ בין טעינות (על-פי תקן NEDC). כל זה בליווי מערכות בטיחות מתקדמות, כולל מערכת חניה אוטונומית ומערכת שיוט ששומרת על ההיגוי יציב ללא התערבות הנהג. המחיר הוא עדיין בחזקת נעלם. באירופה מחירה עולה כ-10% יותר ממחיר האיוניק המקבילה, אך לא ברור מה תהיה הגמישות בהנחות לציים, שנחשבים ללקוחות העיקריים של הפלח הזה - לפחות בשלב הראשון. אם לוקחים בחשבון שבהמשך השנה תגיע אלינו גם יונדאי קונה חשמלית עם טווח גדול וקיה נירו חשמלית חזקה, אפשר לצפות לזירה סוערת.

עוד כתבות

נשיא ארה''ב דונלד טראמפ ונשיא סין שי ג'ינפינג / צילום: ap, Susan Walsh

טראמפ מתיר לאנבידיה למכור שבבים מתקדמים לסין עבור רבע מההכנסות

טראמפ הודיע כי ממשלו יאפשר לאנבידיה למכור את שבבי הבינה המלאכותית H200 ללקוחות מאושרים בסין ובמדינות נוספות, בתנאי ש-25% מהכנסות המכירה יועברו לממשל הפדרלי ● למרות האישור, המאמץ של בייג'ינג לצמצם תלות בטכנולוגיה האמריקאית לא פוחת

פרויקט המגורים Riverside של איה במנהטן. בעיגול: אמיר שריקי, בעל השליטה באיה / צילום: מצגת החברה

עם הלוואות בריבית של 17%: יזם הנדל"ן הישראלי מניו יורק שמגייס חוב בת"א

הנהירה לשוק החוב נמשכת: חברת הנדל"ן המניב איה ניו יורק שבשליטת אמיר שריקי, רוצה להנפיק אג"ח בכ–550 מיליון שקל בבורסה המקומית ● תמורת ההנפקה צפויה לשמש לפירעון חובות יקרים עבור שלושה נכסים, בהיקף של כ–140 מיליון דולר

שלושת השרים התנגדו להצעת האוצר. מימין: מירי רגב, דוד אמסלם ואלי כהן / איור: גיל ג'יבלי

מאחורי הקלעים של ליל התקציב: כך נעצרה היוזמה להקמת נמלים חדשים

הצעת האוצר להקים נמלים פרטיים חדשים נעצרה לאחר נסיגת שרים מרכזיים ברגע האחרון ● גורמים שונים טענו כי הופעלו לחצים כבדים מצד יו"ר ועד נמל אשדוד עמית שרף - טענות שהוא מכחיש ● במקום מהלך נרחב שהיה מחזק את התחרות, הוחלט להקים צוות בחינה בלבד

ארכיון / צילום: Shutterstock

כוננות לסופת "ביירון": צפי לכמויות גשמים גדולות והצפות

יחד עם כמות המשקעים צפויים להיות גם פרצי רוח של עד 80 קמ"ש ● בארגוני החירום מזהירים כי אין לחצות שיטפונות או אזורי הצפה בכביש, גם אם נראה שהדבר אפשרי, ולא לטייל באפיקי נחל ● בחברת החשמל תגברו את צוותי השטח

הדרישות החדשות שמתכננת להוציא הרשות לני''ע בדוחות הכספיים של חברות הנדל''ן / צילום: Shutterstock

הדרישה החדשה של הרשות לני"ע מחברות הנדל"ן

בכנס השנתי של מחלקת התאגידים, הרשות הציגה שורה של טעויות מהותיות שנמצאו בדוחות חברות הנדל"ן - מהערכת יתר של הכנסות ועד אי־כלילת עלויות מימון ● ברשות עובדים על מתווה גילוי חדש, שיוצג לציבור בחציון הראשון של 2026

עומס תנועה בנתיבי איילון / אילוסטרציה: Shutterstock

אלקטרה זכתה במכרז להקמת מערך מס הגודש בגוש דן

הפרויקט נועד לעודד מעבר לתחבורה ציבורית ולצמצם את עומסי התנועה בכניסה לתל אביב ובצירים המרכזיים ● הטמעת מס הגודש בישראל צפויה להניב לקופת המדינה 1.3 מיליארד שקל מדי שנה, ומיועדת למימון פרויקטים של תחבורה ציבורית, כולל פרויקט המטרו

צילום: Shutterstock

מתמחור המניות ועד צמיחה כלכלית: 5 סיבות לאופטימיות המחודשת בוול סטריט

העליות בשוק לאחרונה מעידות שהמשקיעים רוחשים יותר אמון כיום למניות, וזה לא רק בגלל הייפ הבינה המלאכותית ● מדדים פופולריים לחישוב תשואה עודפת נוטים שוב לטובת המניות, נתוני מאקרו נותנים סיבה לתקווה, ומסתמן שגם סקטורים פחות נחשקים מצטרפים לחגיגה

הנפקת איטורו בוול סטריט מוקדם יותר השנה / צילום: Reuters, Brendan McDermid

"לא כי היזם רוצה יאכטה": יותר ויותר חברות הייטק מעדיפות אקזיט על הנפקה. וזו הסיבה

לצד עסקאות ענק שייצר השנה ההייטק הישראלי, ובראשן מכירת וויז וסייברארק, רק 3 הנפקות הגיעו מכאן לוול סטריט ● בשוק מעריכים כי הקושי הגובר להנפיק, ידחוף עוד ועוד חברות טכנולוגיה למסלול של מכירה ● ברקליס: "הבנצ'מרק ליציאה לשוק הציבורי עלה משמעותית"

אוניברסיטאות העילית האמריקאיות שקיבלו ציון נכשל בהתמודדות עם אנטישמיות

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל ● והפעם: חמאס ממשיך להתחזק בעזה, ניתוח חדש של האו"ם קובע כי "בעזה יש 68 טון של פסולת בניין", והדוח שמעניק ציונים למוסדות אקדמיים בארה"ב על התמודדות עם אנטישמיות ● כותרות העיתונים בעולם

תאונת דרכים / צילום: פביו טרופה

הכאוס יידחה: משרד התחבורה מאריך בשנה את הרישיון של שמאי הרכב

לאחר חשיפת גלובס, משרד התחבורה ממהר למנוע מצב שבו חברות הביטוח לא יכולות לשלם על תיקון רכבים, ולכן מוסכים לא יתקנו והציבור יתקע בלי כלי רכב לאחר תאונה ● עד כה, ניתנו לשמאים רישיונות רק לחמש שנים, וכעת אלו יהיו תקפים לשש שנים

שמאי רז אברהם / צילום: רון כהן

שמאים מכריעים נגד ועדות מקומיות: מעכבות תשלומים עבורנו

מספר ועדות מקומיות מעכבות תשלומים לשמאים מכריעים, בנוגע להכרעות של היטלי השבחה, ובכך מעכבות את ההליך ופוגעות ביזמים ובאנשים פרטיים, כך לפי כמה משרדי שמאים • השמאי רז אברהם: "הוועדות המקומיות מתעשרות על חשבון הנישומים"

ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: תדמית הפקות

משבר בהגדלות הרמטכ"ל: נתניהו שינה את דעתו, צה"ל מסרב לפשרה

לאחר פגישה לילית עם יו"ר ועדת חוץ ובטחון, בועז ביסמוט וראש המתנגדים להכשרת הגדלות הרמטכ"ל, ח"כ עמית הלוי, ראש הממשלה עבר לתמוך בפשרה מקיפה שלא כוללת את אישור ההגדלות לפנסיות הגישור ● בצה"ל דוחים את המהלך, והדיון שתוכנן בוועדת החוץ והביטחון בוטל - בעוד המועד שקבע בג"ץ להסדרת החוק מתקרב

עמוד חשמל / צילום: Shutterstock

החל מינואר: תעריף החשמל יעלה ב-1.5%

תעריף החשמל יעלה ב-1.5% - שיעור מתון ביחס לטווח שרשות החשמל הגדירה ● הספקים עדיין מחכים למסמכי ההרכב המדויק של תעריף החשמל, שישפיע על רווחיותם ● מעתה, תעריף החשמל ייקבע פעם בחצי שנה במקום פעם בשנה

וול סטריט / צילום: Shutterstock

נעילה מעורבת בוול סטריט לקראת החלטת הריבית; הביטקוין זינק

נעילה מעורבת באירופה ● מיקרוסופט תשקיע 17.5 בבינה מלאכותית בהודו ● האיחוד האירופי חוקר את גוגל בחשד להפרה של חוקי תחרות ● הנשיא טראמפ אישר לאנבידיה למכור שבבי AI לסין תחת תנאים מסוימים ● הביטקוין מזנק ב-4% ל-94,000 דולר, האתריום קופץ ב-8% ● מחירי הנפט יורדים על רקע המגעים המתמשכים לסיום מלחמת רוסיה־אוקראינה

השכר במגזר העסקי מטפס במהירות / צילום: Shutterstock

למה כל כך הרבה עובדים דורשים העלאה, ומה התוספת שיקבלו עובדי המגזר הציבורי בינואר?

עליית השכר במגזר העסקי האיצה בחודשים האחרונים, והגיעה לקצב שנתי של 5%, לאחר שבמחצית הראשונה של 2025 נרשמה התמתנות ● בין הסיבות: מחסור בעובדים, היקף המילואים, יוקר המחיה ושינויים בהייטק ● המגזר הציבורי נותר מאחור, אך שם צפוי שיפור כבר בינואר ● המשך המגמה עלול להשפיע לרעה על האינפלציה

ספי זינגר, יו''ר רשות ניירות ערך / צילום: גיא סידי

קיצור הדוחות והארכת המועד לדיווחים מיידים: אלה השינויים המרכזיים שמתכננת רשות ני"ע

ספי זינגר, יו"ר רשות ניירות ערך, הכריז כי הרפורמה לגבי מבנה הדיווח של חברות ציבוריות תושלם עד סוף השנה הבאה ● השינוי המרכזי יהיה בדוח הדירקטוריון: "כיום הוא מזמין רשימת מכולת ארוכה. מהות הדוח תהיה פרק חד, ממוקד וקצר"

נשיא ארה''ב דונלד טראמפ / צילום: ap, Alex Brandon

שעון החול לחתימה על הסיוע האמריקאי התהפך. היעד: בחירות האמצע לקונגרס

הקונגרס עומד לבחור מחדש את חבריו, וההחלטות על הסיוע עלולות להשתנות בהתאם ● במקביל, סעיף ההמרות, המאפשר להמיר חלק מהכסף לשקלים ולתמוך בתעשייה המקומית, מצטמצם במהירות ● בישראל מציעים פתרונות: לראות את ההסכם כ"שיתוף פעולה" ולא כ"סיוע"

השקל מתחזק מול הדולר / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת adobe firefly)

השקל מתחזק היום בחדות מול הדולר. אלו הסיבות

השקל נסחר קרוב לשפל של 3.5 שנים ומתחילת החודש הוא המטבע החזק ביותר בעולם ● הורדת הריבית הצפויה בארה"ב מול היציבות היחסית פה מגדילה את פער הריביות לטובת ישראל ● גורם נוסף הוא נתון הגירעון הממשלתי, שהפתיע לטובה ומהווה אינדיקציה לאיתנות המשק ● האם התחזקות נוספת תביא את בנק ישראל להתערבות בשוק המטבע?

עמית גל, המפקח על הביטוח / צילום: שלומי יוסף

רשות שוק ההון תדרוש מחברות המימון לחשוף את תגמול יועצי המשכנתאות

הרשות צפויה לפנות למספר דו־ספרתי של חברות חוץ בנקאיות כדי לקבל נתונים על שכר יועצי המשכנתאות ● ברקע: טענות בשוק על תשלומים באמצעות טיסות לחו"ל וחופשות בבתי מלון

וול סטריט / צילום: Shutterstock

הישראלית שנפלה ב־27% ויוצאת מהמדד היוקרתי הזה בוול סטריט

שינויים בוול סטריט: חברת טכנולוגיית השבבים סיוה תיפרד ממדד S&P SmallCap 600 ● בעוד כשבועיים צפויות שלוש מניות להיכנס למדד S&P 500, לאחר שזינקו מתחילת השנה