גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

ההודעה ה"דרמטית" של נתניהו: מבקש עימות עם עדי המדינה - "אפילו בשידור חי"

לאחר ציפייה של מספר שעות, נתניהו מתגונן: "אני האישיות הציבורית הכי מושמצת בתולדות המדינה. אני קיבלתי תקשורת אוהדת? איזה אבסורד, קיבלתי רק עוינות" ● מלין כי לא בוצע עימות עם עדי המדינה: "דרשתי עימות פעם אחת - וסורבתי. דרשתי פעם שנייה - וסורבתי. מה יש להם להסתיר?" ● בני גנץ הגיב לנתניהו: "הגיע הזמן למנהיגות העוסקת באזרחי המדינה ולא בעצמה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: תמר מצפי
ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: תמר מצפי

"הערב אני חושף בפניכם שבמהלך החקירות נגדי דרשתי עימות עם עדי המדינה, רציתי להסתכל להם בעיניים. דרשתי עימות פעם אחת - וסורבתי. דרשתי פעם שנייה - וסורבתי. מדוע? מה יש להם לפחד? מה יש להם להסתיר? לכן הערב אני חוזר על הדרישה הזו לעימות מול עדי המדינה, מצידי שהעימות יהיה בשידור חי. שהציבור יראה הכול, ישמע הכול, ויראה את צדקתי" - כך אמר הערב (ב') ראש הממשלה בנימין נתניהו במסיבת עיתונאים מבלפור.

"איך אפשר להגיע לאמת כשלא נותנים לי להתעמת עמם, ומצד שני לא מזמנים עדים שמפריכים את המידע? למשל, שמעתי שלא הזמינו את הממונה על ההגבלים העסקיים, ד"ר אסף אילת. למה לא הזמינו אותו? כי ברשות אולי אמרו לתקשורת שההחלטה על מיזוג בזק-yes התקבלה בלי התערבות שלי. אם זה נכון שד"ר אסף אילת לא זומן, אני דורש שהוא יזומן מיד וישמעו ממנו, שלא התערבתי במיזוג של בזק-yes כמו שלא התערבתי... נהגתי כל הדרך במקצועיות מוחלטת, וההאשמה הכי חמורה נגדי: על מה מדברים כשמדברים על שוחד? כסף מעטפות, חשבונות, איים ביוון? הם מדברים על תקשורת אוהדת. שמעתם את זה?", אמר נתניהו.

"אני האישיות הציבורית הכי מושמצת בתולדות המדינה. אני קיבלתי תקשורת אוהדת? איזה אבסורד, קיבלתי רק עוינות. אם קובעים בפעם הראשונה בהיסטוריה שסיקור חיובי הוא שוחד, אז תחקרו את יאיר לפיד, שנפגש עשרות פעמים עם נוני מוזס בדירת מסתור בסביון ומחק את התיעוד לכך - ואחר-כך הצביע בעד סגירת 'ישראל היום' וקיבל תקשורת אוהדת. אני, שפיזרתי את הכנסת כדי למנוע את החוק - רוצים להעמיד אותי לדין".

"הייתי יכול להפסיק את מסע הציד הנורא הזה נגדי ונגד משפחתי, אילו רק הייתי מציע לחלק את ירושלים ולסגת לקווי 67 ולהפקיר את ביטחון ישראל, אבל אני לעולם לא אעשה את זה. אני אמשיך בעשייה אדירה שהופכת את ישראל לכוח עולה בעולם. אני דורש עימות עם עדי המדינה עכשיו", סיכם נתניהו.

התגובות בקשת הפוליטית לא אחרו לבוא:

ממפלגת חוסן לישראל, בראשות בני גנץ, הגיבו לדברי נתניהו ומסרו: "הגיע הזמן למנהיגות העוסקת באזרחי המדינה ולא בעצמה".

יו"ר מפלגת העבודה, אבי גבאי, מסר: "עימות עושים עם פוליטיקאים, לא עם עדי מדינה. בוא נדבר על מערכת הבריאות, על מחירי הדיור, על לגליזציה. אגב, אני בעד".

יו"ר האופוזיציה, ח"כ שלי יחימוביץ', אמרה: "ראש הממשלה אינו כשיר עוד למלא את תפקידו. צפינו בנאום בחירות ציני ועלוב, של מי שמנסה בכל כוחו להימלט מהדין, ובכוונתי לפנות לוועדת הבחירות המרכזית למנוע הישנות של מחזה זה. זו התערבות גסה ובוטה של נתניהו בהליך המשפטי שלו, תוך יצירת דרמה מזויפת מלא כלום והשתלטות על זמן המסך כאחרון הדיקטטורים. האיש הזה, הטובע עד צוואר בפלילים, טרם הפנים כי לא הוא יקבע איך תתנהל החקירה, וכי יש שוטרים פרקליטים ושופטים בירושלים".

יצוין כי השתלטות מן הסוג הזה, על שעה 20:00 בעת שידורי מהדורות החדשות, כאמצעי לזמן אוויר חינם, שהוא למעשה שידורי תעמולה, היא טריק שניתן להשתמש בו רק מספר מוגבל של פעמים בקמפיין.

לפני מספר ימים הודיעו בליכוד כי יונתן אוריך, המשתייך לצוות הפוליטי של ראש הממשלה, וטופז לוק, עובד מדינה בלשכת ראש הממשלה ואחראי על תכני הניו-מדיה של נתניהו, יהיו מבין המובילים של קמפיין הליכוד ב-2019 וגם בעלי זכות חתימה.

בשבוע האחרון הפעילות הפוליטית של נתניהו הילכה על הגבול הדק של פניה לרגשות הליכודיניקים הבוערים ביותר, תוך הכפשת מערכות שלטון החוק במדינה. קטע הווידאו שהפיקו צוות הניו-מדיה של נתניהו, בו הוא ממשיל עצמו לגנב הכורתים לו את ידו, היכה גלים ברשתות החברתיות.

בשיחה עם פעילים שעבדו בקמפיין הבחירות של הליכוד בשנת 2015, נודע ל"גלובס" כי למרות הצטרפות שני מובילי המדיה של נתניהו, אוריך ולוק לקמפיין, נתניהו טרם גייס יועץ בחירות או מנהל קמפיין מוביל, וזאת על אף שפנה למספר דמויות מפתח בימין בנושא הזה.

קמפיין הבחירות של נתניהו, כפי שמתנהל בשבועיים מאז עבר חוק הקדמת הבחירות, ממוקד באישיותו של נתניהו, בדמותו, במנהיגותו. כך למשל הפצת כרזה ובה ציטוט של כתב מדיני של "ישראל היום", בה נכתב: "ההערצה לנתניהו לא מוגבלת לברזיל - מדינת ענק כשלעצמה. בהודו, באפריקה, באמריקה, נתניהו מזוהה אישית ולאומית על-ידי המונים".

המסר הפוליטי העולה מן הכרזה הוא שבליכוד נערכים למערכת בחירות סביב אישיותו הפרטית של נתניהו, הערצה וסגידה אליו, ואולי לא מתכוונים לעסוק בנושאי הביטחון האזורי, סוגיות חינוך, כלכלה, חברת ובריאות.

גם התקפת הדברור בכלי התקשורת של שרי הליכוד נגד הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ (שעוד לא פצה פה במהלך הקמפיין) נראית כמו התקף אמוק נגד אדם שמשקלו הציבורי כלל לא ברור.

עוד כתבות

אמיר כהנוביץ' / צילום: יח''צ

הכלכלן הבכיר שעשה את המעבר המפתיע של השנה מדבר

אמיר כהנוביץ' הפתיע את שוק ההון בספטמבר כשעזב את חברת הביטוח הגדולה ביותר בישראל, הפניקס, ועבר לסוכנות הענק פרופיט ● בראיון לגלובס הוא מסביר את שינוי הקריירה הדרמטי שעשה, מציע את הפרשנות הייחודית שלו להתנהלות בשוק ההון, ומערער על התחזית של בנק ישראל לגבי הצמיחה של הכלכלה

רצפת המסחר בבורסת וול סטריט / צילום: ap, Richard Drew

הבורסה האמריקאית בדרך למטה? זה מה שחושבים בבנקים הגדולים

הימים האחרונים בבורסה האמריקאית אופיינו בתנודתיות גבוהה - ירידות חדות שהתחלפו בעליות מרשימות ● בסיטיבנק, ג'יי. פי מורגן וגולדמן זאקס מספקים תחזיות סותרות לגבי ההמשך ● וגם: הסיבות לרכבת ההרים והכיוון של הבורסה בתל אביב

מייסדי Deci / צילום: יח''צ

דיווח: אנבידיה בדרך לרכוש חברה ישראלית נוספת

חברת הסטארט-אפ דסי (Deci AI), אחת משלוש החברות הישראליות המפתחות מודלים של שפה, הוקמה לפני ארבע שנים בלבד וגייסה עד כה 55 מיליון דולר ● אמש רכשה אנבידיה את ראן איי.איי (Run:AI) הישראלית, בכ-680 מיליון דולר

גיל שויד / צילום: כדיה לוי

צ'ק פוינט הציגה דוח חזק; בשוק ממתינים לפרסום התחזיות להמשך

צ'ק פוינט עקפה את תחזיות האנליסטים בשורת הרווח וההכנסות ● המשקיעים ממתינים לפרסום התחזיות להמשך שיתפרסמו היום בשעה 16:00 ● בחברה עדיין מחפשים מנכ"ל חדש שיחליף את גיל שויד

חברת הייעוץ מקינזי / צילום: Shutterstock, T. Schneider

בגלל פרשת האופיואידים: מקינזי תחת חקירה פלילית בארה"ב

משרד המשפטים בארה"ב חוקר את העצות שנתנה מקינזי ליצרניות אוקסיקונטין ומוצרי אופיואידים אחרים

מפגינים בארה''ב בעקבות החקיקה נגד טיקטוק / צילום: Reuters, Lenin Nolly

ארה"ב נוקטת צעד דרמטי נגד טיקטוק. אלו המשמעויות

ארה"ב מציבה אולטימטום לאפליקציה החברתית הסינית: להימכר לקונים שיזכו לאישורה - או להפסיק לפעול במדינה ● האם מדינות נוספות יצטרפו לארה"ב, וכיצד תושפע הפעילות בישראל?

עלי רזא אסגארי, שהיה גנרל במשמרות המהפכה ועקבותיו נעלמו ב-2007 / צילום: ויקיפדיה

האיראנים טוענים: בכיר במשמרות המהפכה ערק לארה"ב. ומה הקשר הישראלי?

סוכנות הידיעות איראן אינטרנשיונל מדווחת כי עלי רזא אסגארי, בכיר לשעבר במשמרות המהפכה שעקבותיו נעלמו ב-2007, מתגורר בארה"ב תחת זהות בדויה ● אסגארי נחשב לדמות קרובה מאוד לראש הזרוע הצבאית של חיזבאללה, עימאד מורנייה, שחוסל ב-2008 בסוריה

וול סטריט / צילום: Unsplash, Chenyu Guan

נעילה מעורבת בוול סטריט; אנבידיה ירדה בכ-3%, טסלה זינקה ב-12%

הנאסד"ק עלה ב-0.2% ● אירופה ננעל בירידות קלות ● מדד הנג סנג עלה ב-2% ● בנק פיקטה: "שוק המניות בארה"ב תלוי ברווחי החברות הגדולות" ● יו"ר UBS: "הבנק אינו גדול מכדי ליפול" ● טסלה פספסה את התחזיות, אך המניה זינקה במסחר המאוחר; תאיץ השקת דגמים מוזלים • דריכות בשוק לקראת דוחות מטא לאחר הנעילה בוול סטריט • בנק אוף אמריקה ממליץ על שתיים מ"שבע המופלאות"

בארה"ב שואלים: איך "יהודים הם נבלים ומחבלי חמאס הם גיבורים"?

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה ● והפעם: איראן חותמת על שמונה הסכמים כלכליים וביטחוניים עם פקיסטן ● התקשורת בלבנון דנה בשאלה איך תיראה המדינה ביום שאחרי הלחימה ● והמחאות נגד ישראל בקמפוסים תופסות את הכותרות בארה"ב ● כותרות העיתונים בעולם

ח'ליל אל-חיה, בכיר בזרוע המדינית של חמאס שלקח חלק במשא ומתן לעסקה, במהלך ראיון לסוכנות הידיעות AP / צילום: Associated Press, Khalil Hamra

בכיר חמאס ל-AP: חמאס תניח את נשקה אם תקום מדינה פלסטינית

חבר הזרוע המדינית של חמאס, ח'ליל אל-חיה, קרא להקים מדינה פלסטינית בגבולות 67 • דיווח: צה"ל תקף בעומק השטח הלבנוני בבעלבכ • דובר צה"ל: סרטון החטוף מהשבי - קריאה דחופה לפעולה • אחרי פרסום הסרטון: מחאה בירושלים להחזרת החטופים • עדכונים בולטים

אוהלי המחאה הפרו־פלסטינית באוניברסיטת קולומביה / צילום: Reuters, Caitlin Ochs

הקמפוסים בארה"ב רותחים, ובישראל חוששים מגל חרמות

ההפגנות האנטישמיות והאנטי־ציוניות ברחבי הקמפוסים בארה"ב, ובראשן בקולומביה, הגיעו לשיא עם סגירת שערי האוניברסיטה שבלב מנהטן, וכבר עכשיו הן זולגות מעבר למדשאות והופכות לגל חרמות לא מוצהר על חוקרים ישראלים ● "הממשלה צריכה להתעורר לפני שייווצר פה נזק בלתי הפיך", אומרת פרופ' מלאת שמיר, סגנית נשיא אוניברסיטת ת"א לבינלאומיות

השופט איתן אורנשטיין / צילום: דוברות בתי המשפט

פסק הבורר של אורנשטיין בתיק גרטנר נגד גרטלר נחשף. כל הפרטים

מאבק משפטי בן 14 שנה בין האחים משה ומנדי גרטנר למיליארדר דן גרטלר הוכרע בפסק בוררות של השופט בדימוס איתן אורנשטיין ● לגלובס נודע כי 95% מהתביעה של האחים גרטנר נדחתה • ערב החג ביקש גרטלר לפסול את אורנשטיין מתפקידו כבורר בתיק, אך נדחה ● הטענות לתרמית ומצגי השווא שטענו האחים נדחו

ריי דליו / צילום: Reuters, Thomas Mukoya

המשקיעים בקרן הגידור המפורסמת לא מרוצים ודורשים את הכסף

משקיעים בקרן של ריי דליו טוענים שהם מתוסכלים מהתשואות בשנים האחרונות ● רבים מהמשקיעים המוסדיים שהשקיעו סכומי כסף גדולים מושכים את כספם ● "יש לנו אכזבה לאורך תקופה ארוכה", מספרת אחת מהמשקיעות בקרן

הבניין ברחוב גורדון 22 בתל אביב / צילום: דנה אטיאס

2.5 מיליון שקל לדירת 2 חדרים בבניין לשימור מחמיר בת"א

דירה במבנה היסטורי ברחוב גורדון בתל אביב, שתכנן האדריכל שלמה גיפשטיין, נמכרה לאחרונה ● לדירה יש זכויות בנייה נוספות בשטח של כ־40 מ"ר, אולם המחיר לא משקף אותן ● המתווכת בעסקה: "עסקאות במחירים של 2.3 מיליון שקל עד 3.1 מיליון שקל קיבלו 'בוסט' בשלושת החודשים האחרונים"

חשיפת הבעלים האמיתיים של חברה בע''מ בזמן גירושים / צילום: Shutterstock

העביר מניות לאחיו ללא תמורה, הגרושה תבעה מחצית. מה קבע ביהמ"ש?

האם מניות החברה שבבעלותו, שהעביר הבעל לאחיו במהלך הנישואים, נעשתה בתום-לב - או שמא מדובר בהעברה פיקטיבית לצורך הברחת החברה מאיזון המשאבים שנערך בין הבעל לאישה בעת הגירושים? בשאלה זאת דן בית המשפט לענייני משפחה בקריות במשך 12 שנה ● מה נפסק בסופו של דבר?

טסלה ונטפליקס. תוצאות הפוכות ותזכורת / צילומים: Shutterstock

שתי ענקיות, תוצאות הפוכות ותזכורת לכלל החשוב של עונת הדוחות

טסלה פרסמה ביום שלישי בלילה דוח רבעוני מאכזב, אבל המניה זינקה בפתיחת המסחר ב־13% ● בשבוע שעבר קרה בדיוק ההפך לענקית טכנולוגיה אחרת, נטפליקס, שמנייתה צנחה למרות תוצאות חיוביות ● הסיבה: המלכות האמיתיות של עונת הדוחות הן התחזיות

אייל בן סימון, מנכ''ל הפניקס / צילום: יחצ ענבל מרמרי

הכללים השתנו, עכשיו דרוש רוכש: האם הפניקס תהפוך לחברה ללא גרעין שליטה

הקרנות סנטרברידג' וגלטין פוינט, בעלות השליטה בהפניקס, סיכמו עם הרגולטור על מתווה למכירת רוב מניותיהן בתוך שנתיים שיהפוך את חברת הביטוח הגדולה בישראל לחברה ללא גרעין שליטה ● המשמעות: כוחם של היו"ר והמנכ"ל יתחזק עוד יותר

הבורסה בתל אביב / צילום: Shutterstock

נעילה אדומה בת"א; מניית בית זיקוק אשדוד זינקה בכ-9%

מדד ת"א 35 ירד ב-0.7% ות"א 90 איבד מערכו 0.9% ● התנודתיות בשקל נמשכת ● בלידר שוקי הון מעדיפים את האפיקים הצמודים בטווח קצר-בינוני בשוק האג"ח בישראל ● מטא פרסמה את תוצאותיה הכספיות והמניה צללה במסחר המאוחר ● בבלומברד אודייר חיוביים לגבי המניות אמריקאיות, בדגש על אנרגיה ושירותים ● עונת הדוחות בוול סטריט תופסת תאוצה: הערב יפרסמו דוחות אלפאבית ומיקרוסופט

הרש גולדברג פולין

מחאה ספונטנית בירושלים אחרי פרסום הסרטון של הרש החטוף

המוחים יצאו לרחובות בקריאה להחזרת החטופים • מקור ביטחוני: צה"ל מוכן מיד להתחיל במבצע ברפיח • ביידן חתם על סיוע לאוקראינה וישראל בשווי עשרות מיליארדים • שר הביטחון גלנט: מחצית ממפקדי חיזבאללה בדרום לבנון חוסלו, החצי השני מתחבא • פגיעה ישירה בשני בתים באביבים, קרוואן אחד נשרף - אין נפגעים בגוף ● עדכונים שוטפים

מדד פוטסי הבריטי / צילום: Shutterstock, T. Schneider

מגמה מעורבת באירופה; מניית יוניליוור מטפסת לאחר הדוחות

ההנג סנג עולה ב-0.2% ● החוזים העתידיים בארה"ב יורדים ● מטא פרסמה את תוצאותיה הכספיות והמניה צללה במסחר המאוחר ● בבלומברד אודייר חיוביים לגבי המניות אמריקאיות, בדגש על אנרגיה ושירותים ● עונת הדוחות בוול סטריט תופסת תאוצה: הערב יפרסמו דוחות אלפאבית, מיקרוסופט ואינטל