גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

הפרשה החמורה נוגעת לשחיתות ושוחד מיני במינוי שופטים; המשטרה פשטה על לשכת עורכי הדין

(עדכון) - הותר לפרסום: הפרשה עוסקת בחשד לעבירות בקשר למינוי שופטת שלום וניסיון להביא למינוי שופט שלום למחוזי ● הבוקר נעצר לחקירה עו"ד מוכר ● בנוסף, המשטרה פשטה על לשכת עוה"ד; ראש הלשכה אפי נוה הודיע על נבצרות ויוחלף זמנית ע"י עו"ד אורי קינן ● שקד וחיות: "סמוכות ובטוחות כי מערכת אכיפת החוק תגיע לחקר האמת"

משרדי לשכת עורכי הדין / צילום: שלומי יוסף
משרדי לשכת עורכי הדין / צילום: שלומי יוסף

התפתחות בפרשה המשפטית החמורה שנחקרת בימים אלה ביחידת הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) במשטרה ועלתה לאחרונה לכותרות: הותר לפרסום כי בלהב 433 (יאח"ה) מתנהלת חקירה בחשד לביצוע עבירות מתחום טוהר המידות בקשר למינוי שופטים. אחד מכיווני החקירה הוא שוחד מיני. 

החקירה נפתחה בעקבות מידע שהגיע לפני כשבועיים. מדובר בחשד לביצוע עבירות בקשר למינוי של שופטת שלום אחת לפני מספר שנים ובקשר לניסיון להביא למינוי של שופט שלום למחוזי - שלא קודם.

הבוקר (ד'), בפעילות של היחידה, נעצר לחקירה חשוד אחד, עורך דין מוכר, ועד כה זומנו והגיעו לחקירה שתי חשודות נוספות - אחת מהן שופטת שלום ואחת מהן עורכת דין - וכן זומנו עדים, נערכו חיפושים, ונתפסו מסמכים וחומרי מחשב. 

בנוסף, המשטרה פשטה הבוקר על לשכת עורכי הדין וערכה שם חיפוש. כן נערכים חיפושים בבתי ומשרדי החשודים.  

החקירה מלווה על-ידי פרקליטות מחוז מרכז (פלילי) ומפוקחת על-ידי פרקליט המדינה. 

נוה מודיע על נבצרות; שקד וחיות מגיבות

על רקע חקירת הפרשה במערכת המשפט, ראש לשכת עורכי הדין, אפי נוה, הודיע על נבצרות. עו"ד אורי קינן יחליפו בתפקיד באופן זמני. 

לאור ההתפתחויות האחרונות הוציאה יו"ר המועצה הארצית של לשכת עורכי הדין, עו"ד חוה מרצקי, זימון לישיבת מועצה מיוחדת אשר תתקיים ביום ראשון הקרוב. 

אפי נוה /צילום: רפי קוץ

בתוך כך, מטעם נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות, ושרת המשפטים, איילת שקד, נמסר: 

"בימים האחרונים נפוצה חרושת שמועות בנוגע לפרשה הנחקרת ביחידת להב 433 והנוגעת למינוי שופטים. היום הותרו לפרסום פרטים הנוגעים לחקירה, והובהר כי מדובר בחשד לביצוע עבירות מתחום טוהר המידות בקשר למינוי של שופטת שלום אחת לפני מספר שנים ולניסיון להביא למינוי שופט שלום לבית המשפט המחוזי שלא קודם.

"בעקבות פרסום זה ראינו לנכון לציין כי אנו סמוכות ובטוחות כי מערכת אכיפת החוק תמצה את חקירת הפרשה ותגיע לחקר האמת. עוד ראינו לציין כי במהלך תקופת כהונתה של שרת המשפטים, חברת הכנסת איילת שקד, כיושבת-ראש הוועדה לבחירת שופטים, מינתה הוועדה 334 שופטים ורשמים בכירים בהליך מיון ובחירה קפדני ומקצועי. לצד השרה מכהנים בוועדה שני חברי כנסת, שר האוצר, 3 שופטים של בית המשפט העליון, ובהם נשיאת בית המשפט העליון וכן שני נציגים של לשכת עורכי הדין.

"ברשות השופטת בישראל מכהנים שופטות, שופטים, רשמות ורשמים בכירים העושים את מלאכתם נאמנה, ביושר ובמסירות. יש לקוות כי החקירה תושלם בהקדם על-מנת לשמור על מעמדה של הרשות השופטת ועל אמון הציבור בה". 

איילת שקד צילום: שלומי יוסף

במקביל, נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, שלחה היום מכתב לשופטים, בזו הלשון:

"שופטות ושופטים, רשמות ורשמים בכירים, לפני זמן קצר הותר לפרסום כי בלהב 433 מתנהלת חקירה בחשד לביצוע עבירות מתחום טוהר המידות בקשר למינוי של שופטת שלום אחת לפני מספר שנים וכן בניסיון להביא למינוי של שופט בית משפט שלום לבית משפט המחוזי שלא קודם לבסוף. על-פי הודעת המשטרה, נעצר הבוקר חשוד אחד לחקירה, זומנו לחקירה שתי חשודות נוספות - אחת מהן שופטת בית משפט השלום ואחת מהן עורכת דין.

"במהלך השנים נדרשת הרשות השופטת לא אחת להתמודד עם אתגרים לא פשוטים. פרשה זו היא אתגר נוסף שעמו אנו נדרשים להתמודד בימים אלה, ואני סמוכה ובטוחה כי נוכל גם לו. אני מאמינה בחוסנה של הרשות השופטת, אשר מכהנים בה מאות שופטות ושופטים, רשמות ורשמים בכירים מסורים וישרי-דרך, העושים את מלאכתם נאמנה מתוך תחושת שליחות ומחויבות לתפקידם.

"בשעה לא פשוטה זו אני מבקשת לחזק את ידיכם ולקרוא לכולנו לעמוד איתן, להאמין בעצמנו ולהמשיך למלא באמונה את התפקיד החשוב שכל אחת ואחד מאיתנו ממלאים מדי יום ביומו כמשרתי הציבור". 

אסתר חיות / צלם: תמר מצפי

ח"כ רוברט אילטוב (ישראל ביתנו), חבר הוועדה לבחירת שופטים, מסר היום: "הוועדה לבחירת שופטים היא קודש-הקודשים של החברה הישראלית. מהיום הראשון שנבחרתי לכהן בוועדה, פעלתי רבות לניפוץ תקרת הזכוכית עבור ציבורים שלמים אשר חשו מודרים ממערכת המשפט. אני גאה לומר שבמהלך כהונתי מונו בפעם הראשונה במדינת ישראל שופטות בנות העדה האתיופית לתפקידי שפיטה בערכאות השונות ושופט דובר רוסית לתפקיד שופט בית המשפט העליון. זו זכות ושליחות עצומה לכהן בוועדה לבחירת שופטים, ועלינו, חברי הוועדה, מוטלת החובה המוסרית הגבוהה ביותר לשמור עליה נקייה מכל רבב".

מאבק להסרת צו איסור הפרסום

בשלב זה כל יתר פרטי הפרשה עודם אסורים בפרסום בהתאם לצו איסור הפרסום שעודנו בתוקף. נזכיר כי "גלובס" הגיש בקשה להסרת צו איסור הפרסום שהוטל על פרטי הפרשה, יאח"ה התנגדה להסרת הצו, ובית המשפט קיבל את עמדתה. בכוונת "גלובס" לערער על ההחלטה ולשוב ולבקש הסרה של צו איסור הפרסום. 

בתוך כך, היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, פסל את עצמו מעיסוק בפרשה עקב קרבה לגורם המרכזי בה. 

נציין כי על-פי ההערכות, כל או רוב חברי הוועדה לבחירת שופטים - ובהם שרת המשפטים איילת שקד - יזומנו בקרוב למסור עדות פתוחה במשטרה במסגרת הפרשה. 

עוד נציין כי אם וכאשר שרים וחברי כנסת או שופטים יידרשו למסור עדות במשטרה במסגרת החקירה, הדבר ייעשה רק בכפוף לאישור של פרקליט המדינה, עו"ד שי ניצן. בשלב זה לא הוגשו בקשות כגון אלה של המשטרה. 

*** חזקת החפות: הפרשה עברה רק היום לשלב החקירה הגלוי שלה. יודגש כי כל המעורבים בה זכאים ליהנות מחזקת החפות. 

עוד כתבות

עגלת קפה הקבינה בכפר הס / צילום: שני בריל

ארבע הצעות לטיולי יום שרק המקומיים מכירים - ומשהו טעים ליד: מדור מיוחד לפסח

תצפית מרהיבה אל המדבר בשקיעה, פארק שמרגיש כמו ההיי ליין בניו יורק, האחות הקטנה של מקדש הבשרים משוק הכרמל וקרם לימון ומסקרפונה לקינוח ● יצאנו לארבעה מקומות שונים בארץ כדי לשמוע מהתושבים מהי פינת החמד שרק הם מכירים ומה יש לאכול שם, שגם כשר לפסח

וול סטריט, ניו יורק / צילום: Shutterstock

נאסד"ק ננעל בירידות יום שישי ברציפות; מניית אנבידיה צנחה ב-10%

ה-S&P 500 רשם את השבוע השישי ברציפות של ירידות - ברצף ההפסדים הארוך ביותר שלו מזה למעלה משנה, הנאסד"ק סגר יום שישי ברציפות של ירידות לראשונה מאז אוקטובר 2022 ● הדיווחים על תקיפה ישראלית באיראן שלחו את בורסות אסיה לירידות: הניקיי ננעל בירידה של כ-2.5% ושנזן ננעל בירידה של אחוז ● הזינוק במחירי הנפט התמתן ● בורסות אירופה ננעלו במגמה מעורבת

כבר לפני חודשיים: איראן תירגלה שיגור טילים בליסטיים נגד בסיס פלמחים

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: התרגיל הצבאי של איראן שהתקיים כבר לפני חודשיים, איראן מצליחה לשבור את האמברגו על הנפט וגוגל פיטרה עובדים שמחו נגד ישראל במשרדים בניו יורק ● כותרות העיתונים בעולם 

סלט קרעי לחם ב''נעה אפייה מקומית'' / צילום: חיים יוסף

רגע לפני שנפרדים מהחמץ: מסעדה מעולה בהרי ירושלים שמנסה לחבר את כל המנות ללחם

"נעה אפייה מקומית" של אלדד שמואלי רק התחילה לרוץ והשף גויס למילואים ● עכשיו היא מתרוממת, והקו המנחה: מנות שהולכות טוב עם לחם, והלחם מצוין

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' וראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: Reuters, RONEN ZVULUN

לא רק בגלל איראן: S&P קנסו את ישראל גם על סימני השאלה בתקציב הביטחון

אם עד לפני התקיפה האיראנית על ישראל עוד הייתה תקווה מסוימת במדינה שהדירוג הגבוה יישמר, זו התמוססה בשבוע האחרון עם התרחבות מפת האיומים ● אלא שלא רק האיומים על ישראל נלקחו בחשבון בהורדת הדירוג ● מה נכתב בין השורות של הודעת S&P והאם ישראל עומדת בפני סכנה של הורדה נוספת?

יודר שפריר וגיא ברון, מייסדי סקיילאופס / צילום: בן יצחקי

החברה שחוסכת זמן וכסף לסטארט-אפים: זה חביב הקהל בדירוג המבטיחים של גלובס

סקר חביב הגולשים באתר גלובס זכה בשבועות האחרונים לכ-30,000 צפיות וצבר אלפי הצבעות ● על התואר התחרו השנה 30 חברות צעירות שדורגו במקומות הגבוהים ביותר ע"י עשרות קרנות השקעה הפעילות בישראל ● מי זכתה במקום הראשון?

שאריות של טיל בליסטי שאיראן שיגרה לעבר ישראל / צילום: Reuters, Amir Cohen

בהשראת רוסיה: גילויים חדשים על התקיפה האיראנית וההצלחה הישראלית

הכתבה הזו היתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● התקיפה של איראן תוכננה באופן ששיחזר במובנים רבים כמה מן התקיפות הרוסיות הגדולות באוקראינה, וכללו תחילה נחיל כטב"מים שנועדו להציף את ההגנה האווירית ● החולשה של היכולת הצבאית הקונבנציונלית של איראן עלולה להוביל את מקבלי ההחלטות באיראן לאופציה הגרעינית

פרופ' יוסי מטיאס / צילום: שלומי יוסף

מנכ"ל מרכז הפיתוח של גוגל ישראל יוסי מטיאס עובר לתפקיד בכיר בגוגל העולמית

מנכ"ל מרכז הפיתוח של גוגל ישראל ב-18 השנים האחרונות, פרופ' יוסי מטיאס, צפוי לעבור לעמק הסיליקון ולנהל מארה"ב את פעילות המחקר של גוגל העולמית

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי / צילומים: AP, Shutterstock

אוקראינה על סף ייאוש וחור שחור ישאב אותנו ממרחק 2,000 שנות אור

אוקראינה מפתחת קנאת ישראל - גם היא רוצה קואליציה שתציל אותה מטילים באמצע הלילה ● הבריטים קובעים לוח זמנים להפסקה לאומית של העישון ● האקלים יעלה הרבה כסף, והמדינות העניות ייפגעו יותר ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם

מסורק תת קרקעי ועד רחפנים: הכירו את 10 הסטארט-אפים המבטיחים לשנת 2024

גלובס בוחר את הסטארט-אפים המבטיחים של ישראל השנה ה-18 ברציפות: חברות הייטק הצומחות והמסקרנות ביותר, אלה שמייצרות אימפקט על תעשיות וצרכנים רבים, ונמצאות על המסלול הבטוח להנפקה ● הרשימה מתבססת על בחירות של קרוב ל-70 קרנות השקעה מקומיות וזרות מובילות בהייטק הישראלי ● החשיפה המלאה

אסף זגריזק / צילום: כדיה לוי

הם איבדו קרובים, פונו מבתיהם או ראו את מפעל חייהם קורס: 13 אנשים מספרים מה נותן להם כוח

איל וולדמן מנסה להמשיך לבלות כי זה מה שבתו דניאל הייתה רוצה ● ירדן גונן, אחות של רומי החטופה בעזה, לובשת חולצת קשת בענן בימים קשים במיוחד ● חיים ילין ממלא מצברים רק בבית בבארי, למרות הזיכרונות השחורים משם ● ואבישג שאר-ישוב מחפשת קרני אור בצילומים שלה ● 13 אנשים משתפים מהי מכונת ההנשמה שלהם בחצי השנה האחרונה ● פרויקט מיוחד

פיצוחים / צילום: תמר מצפי

הגרעינים של חממה בדרך החוצה מהבורסה - מי ייכנס במקומם?

חברת חממה סחר קיבלה הצעה להוצאת פעילותה מהבורסה והכנסת פעילות נדל"ן במקומה ● בעקבות מלחמת חרבות ברזל לחברה חובות בהיקף של 1.6 מיליון שקל מתושבים מרצועת עזה

היועצת המשפטית לממשלה, עו''ד גלי בהרב-מיארה / צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

היועמ"שית מתייצבת לטובת וולט: יש לדחות את התביעה הייצוגית להכרה ביחסי עובד-מעביד

לעמדת בהרב-מיארה לא היה מקום לאשר את התביעה הייצוגית מאחר וזו אינה הדרך היעילה וההוגנת להכריע במחלוקת לאור גודלה של הקבוצה הכולל כ-10,000 שליחים ● עוד  נטען כי לא ניתן להכריע בעניינם של כל השליחים על בסיס נתוניו של התובע הייצוגי

חיים ילין / צילום: פרטי

"אני לא מוצא את עצמי בתל אביב": חיים ילין לא מפסיק להתגעגע הביתה

הוא היה בממ"ד 12 שעות רצופות, שמע את הערבית, ראה את המלחמה ● אבל איכשהו זה המקום היחיד שעדיין נותן לחיים ילין כוח: "אני נמשך לשם כמו מגנט" ● פרויקט מיוחד 

חנות Hַ&O kids בקניון עזריאלי מודיעין / צילום: יח''צ

רשת H&O משיקה תת־רשת חדשה לאופנת ילדים, עם כ־20 סניפים

הרשת תאגד את המותגים האמריקאים Carters ,Oshkosh ו־Skip Hop ואת מותג הבית H&O Kid, ותציע אופנת ילדים מניו בורן ועד גיל 12 ● הקבוצה מתכננת לפתוח כ־20 חנויות בקונספט החדש, בעיקר בקניונים ובמרכזי קניות

לקסוס LBX / צילום: יח''צ

ב-200 אלף שקל תקבלו רכב עם סטטוס יוקרתי. ומה לגבי הביצועים?

לקרוס–אובר הקומפקטי ביותר שהשיקה לקסוס יש עיצוב אטרקטיבי ומוניטין יוקרתי. השאלה אם מיתוג הפרימיום יחפה על הפשרות בשימושיות

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: יוסי זמיר

משרד הכלכלה מציג: כשאין יעדים, אין כישלונות

במקום לעמוד ביעדים, משרדי הממשלה פשוט מוחקים אותם ● בפיקוד העורף שלפו הודעה לילית שהותירה את הילדים באוויר ● והמסעות לפולין התרוקנו מערך ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

אביב ומתיאו שפירא, אדיר טובי ורובי ליאני, חברת XTEND / צילום: כדיה לוי

עפים כמו פרפר, עוקצים כמו דבורה: הרחפנים שמשנים את תורת הלחימה

הרחפנים של אקסטנד הפכו פופולריים במלחמה בעזה, ואף הצילו חיים • עכשיו היא עובדת על מערכת משולבת שתיקח את יכולות הרובוטים קדימה ותסייע להם לפעול בצוות ● הסטארט-אפים המצליחים, פרויקט מיוחד

בית חולים חדש ייבנה בבאר שבע / אילוסטרציה: Shutterstock

בית חולים ראשון בבעלות הקופות הקטנות: לאומית ומאוחדת יפעילו את בית החולים בבאר שבע

בית החולים שיבא יהיה שותף של הקופות בהקמת בית החולים ● הלו"ז להשקה מוערך בלפחות 8-6 שנים ותקציב ההקמה בלפחות מיליארד שקל ● בשבועות הקרובים צפויה להתקבל החלטת ממשלה התומכת בהחלטת משרדי הבריאות והאוצר שהתקבלה היום

איראן נערכת למתקפת תגמול ישראלית/ עיבוד: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP,shutterstock

כך נערכת איראן למתקפת תגמול ישראלית

ארה"ב ומדינות אירופה לוחצות על ישראל למתן כל תגובה למתקפה שביצעה איראן בסוף השבוע, בתקווה לצנן את המתיחות ● משמרות המהפכה וחיזבאללה צמצמו את נוכחות הקצינים הבכירים שלהם בסוריה ● עפ"י דיווח c"וול סטריט ג'ורנל", ישראל תזהיר את בעלות בריתה הערביות לפני שתגיב, ותגביל את התקפותיה למתקנים בסוריה הקשורים לאיראן