גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

אפי נוה הגיש תלונה במשטרה על גניבה, פריצה ושימוש במכשיר הטלפון הנייד שלו

לטענת עו"ד אפי נוה, האופן שבו הושגו הראיות מהמכשיר הנייד שלו "זיהם את החקירה כולה, מן המסד עד הטפחות", ולכן הראיות אינן קבילות ● "מדובר במכשיר טלפון נייד פרטי, המוגן בסיסמה המאפשרת כניסה, שאיננו אמור להימצא בידיו של איש זולת מר נוה"

אפי נוה מגיע לדיון בהארכת המעצר / צילוט: קוקו
אפי נוה מגיע לדיון בהארכת המעצר / צילוט: קוקו

"נטילת מכשיר הטלפון הנייד האישי של עו"ד אפי נוה, ללא הסכמתו, מהווה עבירת גניבה כקבוע בסעיף 383 לחוק העונשין. ככל שהמכשיר נלקח מביתו של מר נוה תוך פריצה אליו, הרי שמדובר גם בעבירת פריצה, קרי - בעבירה על הוראות סעיפים 406-405 לחוק זה"; בנוסף השימוש במידע מהנייד מהווה האזנת סתר אסורה ופגיעה בפרטיות" - כך טוען עו"ד אפי נוה בתלונה שהגיש היום (א') למשטרה בגין גניבה, פריצה, האזנת סתר ופגיעה בפרטיות ובחיסיון עו"ד-לקוח.

נוה חשוד בביצוע עבירות מתחום טוהר המידות בנוגע לבחירת שופטים, כשאחד מכיווני החקירה הוא שוחד מיני. לפי החשד, נוה ביצע עבירות הקשורות למינוי של שופטת שלום לפני מספר שנים וכן בקשר לניסיון, שלא צלח, להביא למינויו של שופט בית-המשפט השלום כשופט מחוזי. החשדות נגדו מבוססים בעיקרם על חומרים שהושגו מתוך מכשיר הטלפון הנייד הישן של נוה, שמצא את דרכו לעיתונאית גלי צה"ל הדס שטייף.

● האם בית המשפט עלול לפסול את הראיות נגד נוה?

באמצעות סנגורו, עו"ד בעז בן-צור, טוען עו"ד נוה כי האופן שבו הושגו הראיות מהמכשיר הנייד שלו "זיהם את החקירה כולה, מן המסד עד הטפחות". לטענת עו"ד בן-צור, "מדובר בחקירה אשר נפתחה ללא חשד סביר - לבטח לא למעשה פלילי חמור - שהרי אלמלא נמסר לידי המשטרה (שלא כדין) מכשיר הטלפון הנייד של מר נוה, לא הייתה יכולה להישמע, ולו בדוחק, כל טענה בעניינו. בנסיבות כאמור, כל אשר צמח כתוצאה מאותה התנהלות פסולה הפך 'נגוע' גם הוא, לרבות צו חיפוש שהוצא על ידי הרשות החוקרת; כל אשר נתפס כתוצאה מהליכי חיפוש אלו; וכל הודעה אשר נגבתה ממר נוה או ממי מיתר הנחקרים האחרים בפרשה זו".

עו"ד בן-צור מציין בתלונה כי כל החשדות הנחקרים ומיוחסים לעו"ד נוה - ביניהן קידום שופטת לשפיטה בתמורה לשוחד מיני - "מוכחשות כולן", ומתאר את השתלשלות האירועים כפי שידועה להם עד כה, בעיקר מהפרסומים: "כפי שפורסם ברבים, וכפי שאף עולה מן השאלות שהופנו למרשנו במהלך חקירותיו, הולדתה של החקירה בחומר שהושג בעבירה, אשר נלקח ממכשיר הטלפון הנייד של מר נוה.

"בתמצית, כעולה מדיווחים אחרונים בתקשורת, החקירה בעניינו של מרשנו נפתחה לאחר שכתבת גלי צה"ל, גב' הדס שטייף, קיבלה לידיה - בניגוד לחוק - את מכשיר הטלפון הנייד של מר נוה. ויובהר מיד: מדובר במכשיר טלפון נייד פרטי, המוגן בסיסמה המאפשרת כניסה, שאיננו אמור להימצא בידיו של איש זולת מר נוה. לאיש אין היתר או רשות לעשות בו שימוש כלשהו. ממילא, היתר או רשות כאמור לא ניתנה לאיש - לא לגב' שטייף ולא לכל גורם אחר.

"עם קבלת המכשיר פנתה גב' שטייף ל'מומחה אבטחה', אשר פרץ (כך ממש) את מכשיר הטלפון הנייד. לאחר זאת, עיינה הגב' שטייף בתכנים שבמכשיר הפרטי. אגב כך נחשפה גב' שטייף לשיחותיו האישיות של מר נוה. בצד זאת, האזנה לשידורי גלי צה"ל עם הפיכת החקירה לגלויה לימדה - מתוך דברי הכתבים והשדרים בה - כי לתכולתו של המכשיר נחשפו גם ראש מחלקת החדשות, גב' אילאיל שחר; מר רזי ברקאי, מגיש התכנית 'מה בוער'; עורכת התכנית, הגב' נורית קנטי; ויכול שגורמים נוספים".

לטענת סנגורו של נוה, "נטילת המכשיר; הפריצה אליו; קבלתו והחזקתו; העיון בו; והדלפת החומרים המצויים בו - כל אלה מהווים עבירות פליליות ברורות, המחייבות חקירת משטרה".

עוד מציין עו"ד בן-צור, כי לעת הזו מוחזק החומר שהופק מהמכשיר בידי גלי צה"ל, ובפרט בידיה של הכתבת הדס שטייף. "קבלת והחזקת המכשיר, כשלעצמה, איננה חוקית, והיא מקימה עבירות של 'קבלת נכנסים שהושגו בפשע' ו'החזקת נכס חשוד'". עוד מוסיף עו"ד בן-צור וטוען, כי גם החדירה למכשירו הנייד של עו"ד נוה מהווה עבירה פלילית לכל דבר ועניין. זאת, על פי סעיף 4 לחוק המחשבים, האוסר "חדירה לחומר מחשב שלא כדין".

בצד זאת, נטען עוד, כי חדירה למכשירו הנייד של עו"ד נוה בנסיבות המתוארות מהווה עבירה פלילית גם על פי סעיף 5 לחוק הגנת הפרטיות, וכי השימוש במידע שהושג מהווה גם עבירה פלילית בניגוד לחוק האזנת סתר.

בנסיבות, נטען, "עיון בתכתובות האישיות אשר נמצאות במכשיר הטלפון הנייד של מר נוה מהווה, כשלעצמו, עבירה פלילית ברורה".

עוד נטען בתלונה למשטרה, כי נוה שוחח והתכתב עם אנשים רבים, שהם בבחינת צדדים שלישיים - שגם פרטיותם שלהם נפגעה קשות. בנוסף, טוען עו"ד בן-צור בתלונה, כי נוה משמש כעורך דין, ולפיכך משוחח עם לקוחותיו בענייניהם השונים - שיחות שלגביהן חל חיסיון מוחלט שאיננו ניתן להסרה, ו"לפיכך, גלומה חומרה יתרה בשימוש הפסול שנעשה - תוך ביצוע עבירה - במכשיר הטלפון הנייד של מר נוה".

בתלונה נכתב עוד, כי "ככל אדם, מר נוה אף מנהל שיחות אישיות בנושאים שונים, שאינן מיועדות לאוזניהם של אחרים. שיחות אלו הן שיחות פרטיות במובהק. נטילתן, בחינתן והפצתן כמוהן, לכל דבר ועניין, כהאזנת סתר אסורה".

עו"ד בן-צור מתייחס גם לפרסומים הרבים ולהדלפות של המידע הקשור בחקירה. "מאז תחילת החקירה, אנו עדים להדלפות חוזרות ונשנות - לכלי תקשורת שונים - של תכתובות ממכשיר הטלפון הנייד של מר נוה, לרבות צילומי מסך מן ההתכתבויות האמורות. בצד זאת, הגב' נורית קנטי אף פרסמה בחשבון ה'טוויטר' שלה 'ציוץ', שמאז כבר נמחק, שלפיו 'בחומר שבידי המשטרה התייחסויות בוטות וחריפות של החשוד המרכזי ודמות פוליטית בכירה כלפי שופטות בכירות. מאוד'. מר רזי ברקאי אף התבטא בשידור כך: 'יש המון חומרים שאסור לפרסם בינתיים, דיברנו עם השופטת בייניש על התכתובות, הכל מתועד. ברגע שיוסר צו איסור הפרסום נוכל להשמיע את הדברים בקולותיהם של האנשים, לא בקולנו'". על דברים אלה כותב עו"ד בן-צור, כי "קשה להפריז בחומרת הדברים; מדובר בחדירה פלילית ובוטה, שלא זכורות כמוה מצד כלי תקשורת כלשהו, לצנעת הפרט - ובמקרה זה - שורה של אנשים. כך היה נכון אף לו לא היו משודרים הדברים כלל; כך נכון שבעתיים כאשר הדברים מוצאים ביטוי מעל גלי האתר".

בן-צור מוסיף ומדגיש, כי מקורן של ההדלפות האמורות יכול להיות רק אצל מי שאוחז בטלפון של נוה - יהיו אלה גורמים בגלי צה"ל, או כל גורם אחר - לרבות מי שתפס את מכשיר הטלפון של נוה.

לטענת בן-צור, בעקבות הדברים, נדרשת חקירה, בין היתר, בנושא גניבת מכשיר הטלפון הנייד של נוה; העברתו לכתבת הדס שטייף; קבלתו בידי שטייף והחזקתו בידה, או בידי כל גורם אחר בגלי צה"ל ; פריצתו של המכשיר; העיון והשימוש של שטייף וגורמים אחרים בגלי צה"ל ובכלל, בתכולת המכשיר ; והדלפת תכתובות אישיות ופרטיות ממכשיר הטלפון נוה - מצד גלי צה"ל או מצד גורמים נוספים.

בן-צור מציין בתלונה, כי באם יגיעו הראיות לביהמ"ש בכוונתו לדרוש את פסלותן, כשהוא מניח כי טענה זו תתקבל. "כל ה'ראיות' אשר צמחו כתוצאה מהתנהלות בלתי חוקית זו - לא תהיינה קבילות בבית משפט, אם וכאשר יגיעו דברים לכלל הליך משפטי (ואין צריך שכך יהא). כך, הן נוכח הכללים שנקבעו בחקיקה; הן נוכח דוקטרינת הפסילה הפסיקתית; הן בהתבסס על טענת 'הגנה מן הצדק'", הוא כותב.

"לסיום", נכתב בתלונה, "לא נחדש דבר כשנאמר את שנפסק בעבר פעמים רבות: המטרה של מיצוי ההליך הפלילי איננה מקדשת את כל האמצעים. ברי כי חקירה הנשענת על חומר שהושג בעבירה מתמרצת התנהגות עבריינית, ומעניקה 'פרס' לפושע אשר משיקוליו האישיים השליליים בחר לבצע עבירה פלילית ולגנוב מידע פרטי. היא שקולה, לכל דבר ועניין, למתן היתר והכשר לפריצה לבתיהם של אנשים ונטילה של חפצים מתוכם - ומסירתם אחר כבוד לידי משטרת ישראל, אשר תשתמש ב"שלל" לצרכיה. יש בכך אף כדי לעודד עבודה משטרתית פסולה: השגת ראיה באמצעות עבריינים, ובניגוד לחוק, ולאחר מכן ניסיון "להלבינה" באמצעות תפיסתה בצו חיפוש. כך, אף שמלכתחילה לא היה חשד סביר שהיה מאפשר פתיחה בחקירה וקבלת צו חיפוש.

"לבסוף, התנהלות זו פוגעת - פגיעה קשה וחריפה - בזכותו של מרשנו להליך הוגן, לכבוד ולחירות. היא פוגעת גם בפרטיותם ובכבודם של אנשים שאינם אשמים במאומה. פגיעות אלו מחייבות, אפוא, חקירה דחופה".

מגלי צה"ל נמסר: "מדובר בחקירה מתנהלת, החוסה תחת צו איסור פרסום".

*** חזקת החפות: חקירת המשטרה בעניין זה נמצאת בראשיתה. יודגש כי כל המעורבים בה ובהם אפי נוה הם בחזקת חשודים וזכאים ליהנות מחזקת החפות.

עוד כתבות

הבניין ברחוב גורדון 22 בתל אביב / צילום: דנה אטיאס

2.5 מיליון שקל לדירת 2 חדרים בבניין לשימור מחמיר בת"א

דירה במבנה היסטורי ברחוב גורדון בתל אביב, שתכנן האדריכל שלמה גיפשטיין, נמכרה לאחרונה ● לדירה יש זכויות בנייה נוספות בשטח של כ־40 מ"ר, אולם המחיר לא משקף אותן ● המתווכת בעסקה: "עסקאות במחירים של 2.3 מיליון שקל עד 3.1 מיליון שקל קיבלו 'בוסט' בשלושת החודשים האחרונים"

ריי דליו / צילום: Reuters, Thomas Mukoya

ימי הזוהר מאחוריה? הקרן של משקיע העל דועכת

משקיעים בקרן של ריי דליו טוענים שהם מתוסכלים מהתשואות בשנים האחרונות ● רבים מהמשקיעים המוסדיים שהשקיעו סכומי כסף גדולים מושכים את כספם ● "יש לנו אכזבה לאורך תקופה ארוכה", מספרת אחת מהמשקיעות בקרן

בית קיץ בשבדיה. המחיר הממוצע במדינה עומד על 840 אלף שקל / צילום: Shutterstock

המטבע התרסק ומחירי הדיור ירדו: בגרמניה מעודדים לקנות בתי קיץ בשבדיה

חופשה בבית נופש נפוצה בצפון אירופה ● תמורת בקתה ללא חימום ומים זורמים, ליד אגם בצפון שבדיה, תשלמו רק 195 אלף קרונות שבדיות, כלומר כ־62 אלף שקל ● הבעלות פתוחה בפני זרים, ולא רק לתושבי האיחוד האירופי

מתנדבי משלחת של Jewish National Fund USA / צילום: ארגון ג'ואיש נשיונל פאנד ארה''ב

כך הגיעו לישראל משלחות של 3,000 מתנדבים בזמן המלחמה - לא כולם יהודים

ארגון ג'ואיש נשיונל פאנד ארה"ב הוביל 11 משלחות שהתנדבו ביישובים כמו שדרות, ארז, גבולות ואורים ● טלי צור־אבנר, ראש המטה בישראל: "הביקוש גבוה, יש רשימות המתנה" ● ישראל מתגייסת

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: Shutterstock

להפסיק לרוץ על הגלגל. מה יקרה לכם אם תרוויחו פחות

המעבר למשרה עם משכורת נמוכה יותר, כרוך בדרך-כלל בקיצוץ בהוצאות ● יחד עם זאת, הוא עשוי להגיע עם עלייה ניכרת בזמן הפנוי ובאיזון בין העבודה והחיים

בורסת תל אביב / צילום: Shutterstock, MagioreStock

עליות קלות בנעילת הבורסה; נובה טיפסה ב-4%, נייס ב-3%

ההתפתחות הבטחונית בצפון העיבה על הבורסה ● השקל נסחר בתנודתיות מול הדולר ● אלארום זינקה ב-20% ● מאסיבית, יצרנית מדפסות התלת מימד צנחה ב-13% ● דלק חתמה על העסקה לכניסתה של ענקית האנרגיה ENI לאיתקה ● בנק אוף אמריקה ממליץ על שתיים מ"שבע המופלאות"

הרש גולדברג פולין

דיווח ב-CNN: בממשל ביידן קיבלו את הסרטון של החטוף גולדברג-פולין כבר ביום שני

מטוסי קרב תקפו תשתיות טרור של חיזבאללה ● פרסומים זרים: הוידאו הועבר ע"י הקטארים עקב לחץ אמריקני לקבלת אות חיים מהרש ומחטופים אמריקנים נוספים • דובר צה"ל: סרטון החטוף מהשבי - קריאה דחופה לפעולה • אחרי פרסום הסרטון: מחאה בירושלים ובת"א להחזרת החטופים • סנטקום: הפלנו טיל בליסטי וכטב"מים ששיגרו החות'ים • עדכונים בולטים

כוחות צה''ל ברצועת עזה / צילום: דובר צה''ל

הותר לפרסום: רס"ל במיל' סאלם אלכרישאת נפל בצפון הרצועה

אלכרישאת, גשש בן 42 מאבו רובייעה, נפל בקרב בעזה ● דובר צה"ל לעזתים שבבית לאהייא: "עזבו את האזור מיד" ● צה"ל תקף בדרום לבנון; רקטות שוגרו למרחב מרגליות שבאצבע הגליל ● שני בכירי חיזבאללה חוסלו בדרום לבנון בתגובה על הפלת הכטב"ם הישראלי אתמול ● לפחות שתי מטרות יורטו בשמי נהריה ● כל העדכונים

אייל בן סימון, מנכ''ל הפניקס / צילום: יחצ ענבל מרמרי

הכללים השתנו, עכשיו דרוש רוכש: האם הפניקס תהפוך לחברה ללא גרעין שליטה

הקרנות סנטרברידג' וגלטין פוינט, בעלות השליטה בהפניקס, סיכמו עם הרגולטור על מתווה למכירת רוב מניותיהן בתוך שנתיים שיהפוך את חברת הביטוח הגדולה בישראל לחברה ללא גרעין שליטה ● המשמעות: כוחם של היו"ר והמנכ"ל יתחזק עוד יותר

חייל אוקראינה מכין כטב''מ פוסידון לשימוש / צילום: ap, Efrem Lukatsky

טילי שיוט חדשים ואופנועי שלג למשימות מיוחדות

בצל היקף השימוש בכטב"מים במלחמת רוסיה־אוקראינה, לטביה תספק לאוקראינה כטב"מים • צבא הפיליפינים קנה טילי שיוט מהודו בעלות של כ-375 מיליון דולר ● פולאריס משיקה אופנועי שלג צבאיים חדשים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות 

רונן דר (מימין) ועמרי גלר, מייסדי Run:AI / צילום: Run:AI

עכשיו זה רשמי: אנבידיה קונה את החברה הישראלית הזו בסכום עתק

אנבידיה הודיעה על רכישת חברת הסטארט-אפ ראן איי.איי (Run:AI), בסכום המוערך בכ-680 מיליון דולר, ואף עשוי להגיע ליותר מכך ● החברה פיתחה מערכת הפעלה למעבדים גרפיים, המשפרת את יעילות פעילותם

הבורסה בוול סטריט / צילום: Unsplash, Ahmer Kalam

נעילה ירוקה בוול סטריט; מניות השבבים קפצו

הנאסד"ק קפץ ב-1.5% ● אירופה ננעלה במגמה חיובית ● נעילה מעורבת באסיה, מדד ההנג סנג זינק בכ-1.9% ● מחירי הנפט עלו ● הביטקוין עומד על כ-66.27 אלף דולר למטבע ● מחיר הזהב נחלש בכ-1% ● מדד מנהלי הרכש במגזר הייצור בארה"ב ירד והוביל לירידה בתשואות האג"ח הממשלתיות

אילוסטרציה: shutterstock

עזבה את הדירה לפני תום מועד השכירות. האם המשכיר יכול לפדות את צ'ק הביטחון?

השוכרת טענה כי הדירה אינה ראויה למגורים עקב חוסר בידוד ורטיבות, ולכן היא יכולה לעזוב את הדירה ללא התראה מוקדמת ● המשכיר ניסה לפדות את צ'ק העירבון הפתוח על מלוא שכר הדירה לתקופת החוזה ● מה קבע בית המשפט?

וול סטריט / צילום: Unsplash, Chenyu Guan

נעילה מעורבת בוול סטריט; אנבידיה ירדה בכ-3%, טסלה זינקה ב-12%

הנאסד"ק עלה ב-0.2% ● אירופה ננעל בירידות קלות ● מדד הנג סנג עלה ב-2% ● בנק פיקטה: "שוק המניות בארה"ב תלוי ברווחי החברות הגדולות" ● יו"ר UBS: "הבנק אינו גדול מכדי ליפול" ● טסלה פספסה את התחזיות, אך המניה זינקה במסחר המאוחר; תאיץ השקת דגמים מוזלים • דריכות בשוק לקראת דוחות מטא לאחר הנעילה בוול סטריט • בנק אוף אמריקה ממליץ על שתיים מ"שבע המופלאות"

מה צפוי בדוחות מטא? / צילום: Shutterstock

מניית מטא מתרסקת ב-10% למרות נתונים חזקים, ואלו הסיבות

מטא, שמנייתה עלתה בכ-45% מתחילת השנה, היכתה את התחזיות בתוצאותיה הכספיות הן בשורת הרווח והן בשורת ההכנסות ● האנליסטים היו אופטימיים לגבי הדוחות הערב אך התחזית שפרסמה החברה להמשך השנה אכזבה את המשקיעים

מייסדי קרן פיקצ'ר קפיטל מימין לשמאל: ראקש לונקאר, דן אמיגה, מיקי בודאי ומייק פיי./ צילומים: עמרי אראל, קייט רני, MKJ photography, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

המהלך שהפתיע את ענף הסייבר: מנכ"ל איילנד ינהל במקביל גם קרן השקעות

מייק פיי, מנכ"ל איילנד, הספקית הגדולה ביותר של פתרונות סייבר לתחום הדפדפנים, מצטרף כשותף מנהל בקרן ההון סיכון פיקצ'ר קפיטל ● המהלך עשוי ליצור, לכאורה, ניגוד עניינים בין עסקאות השקעה או שותפות בתוך איילנד לבין עסקאות שתערוך הקרן ● "אני מכבד ומקיים את חובות הנאמנות שלי כמנכ"ל איילנד", אומר פיי

הפגנה מחוץ לאוניברסיטת קולומביה / צילום: Reuters, Cristina Matuozzi

"אני זועם, זה לא ייאמן מה שקורה באוניברסיטת קולומביה"

כשהמחאות האנטי־ישראליות בקמפוסים בארה"ב רחוקות מלדעוך, חוקרים יהודים וישראלים מאוניברסיטאות העלית מאחדים כוחות כדי להגיב באופן יצירתי בכל הזירות - האקדמית, המשפטית והכלכלית ● "זו חזית כמו כל חזית במלחמה", הם אומרים בשיחות איתם

השופט בדימוס איתן אורנשטיין, לשעבר נשיא בית המשפט המחוזי תל אביב / צילום: דוברות לשכת עורכי הדין

אורנשטיין דחה בקשה להתפטר מבוררות המיליונים גרטנר-גרטלר

דן גרטלר ביקש לפסול את השופט בדימוס איתן אורנשטיין מתיק הבוררות בנימוק כי הבורר סבור שהוא זה שעומד מאחורי חשיפת השיחות עם יו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר אפי נוה - מהן עולה חדש ליחסי תן וקח בין השניים • אורנשטיין, שכבר כתב את פסק הבוררות, דחה את הבקשה

חשיפת הבעלים האמיתיים של חברה בע''מ בזמן גירושים / צילום: Shutterstock

העביר מניות לאחיו ללא תמורה, הגרושה תבעה מחצית. מה קבע ביהמ"ש?

האם מניות החברה שבבעלותו, שהעביר הבעל לאחיו במהלך הנישואים, נעשתה בתום-לב - או שמא מדובר בהעברה פיקטיבית לצורך הברחת החברה מאיזון המשאבים שנערך בין הבעל לאישה בעת הגירושים? בשאלה זאת דן בית המשפט לענייני משפחה בקריות במשך 12 שנה ● מה נפסק בסופו של דבר?

עמית גל, הממונה על רשות שוק ההון, אסף גולדברג, מנכ''ל סלייס עד לאחרונה, אפי סנדרוב, המנהל המיוחד שמינתה רשות שוק ההון / איורים: גיל ג'יבלי

המנהל הממונה מצא: בסלייס לא החזירו ללקוחות 2 מיליון שקל

מבדיקת המנהל המיוחד שמונה לסלייס, עולה שחברת ניהול הקופות לא השיבה למבוטחים את כספם כפי שחויבה ע"י רשות שוק ההון, בגין ניהול לא תקין ● עוד התגלה שהסכומים שצריכים להיות מוחזרים גבוהים יותר ● אסף גולדברג, שעמד בראשות החברה: "לא נגרמה פגיעה בעמיתים"