גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

למבורגיני ופורשה על השלג: תיירות נהיגת החורף תופסת תאוצה

עם כל הכבוד לחובבי הסקי, חובבי האקסטרים מוזמנים לנסות חוויה חורפית מסוג אחר על גבי כמה מהמכוניות המסעירות בעולם ● וכן, זה לא זול בכלל

עבור רבים מאיתנו, "נהיגה על שלג" משמעה הצטרפות לפקקים הבלתי נסבלים באתר החרמון למשך הימים, או השבועות הבודדים, שבהם אתר החרמון פתוח למבקרים. עבור אחרים, מדובר בנהיגה - או נסיעה במונית - לאיזה מלון באתר סקי, שם יהפכו לגולשים מהמניין ויטעינו את עצמם בקלוריות. אבל נהיגה רצינית, על מכוניות רציניות, בתנאי חורף קיצוניים, היא חוויה מסוג שונה לגמרי והיא דורשת להשקיע קצת יותר זמן והרבה יותר ממון.

יצרניות הרכב זיהו זה מכבר את הפוטנציאל של "תיירות נהיגת החורף", שמאפשרת להם לחשוף קהל מבוסס וחובב רכב למעלות וליכולות של כלי הרכב שלהם, ועל הדרך גם לייצר מכך לא מעט הכנסות. במשך כמה ימים בשנה הן עורכות בצפון הרחוק קורסים לנהיגה מתקדמת על שלג וקרח, שמיועדים לחובבי רכב רציניים ולא לתיירים מפונקים.

קחו רק בחשבון, שחלק לא מבוטל מהקורסים מוזמנים מראש ויש רשימות המתנה. הנה כמה דוגמאות.

"אקדמיית החורף של למבורגיני": להשתולל באלפים

לישראל מיובאים כיום באופן סדיר כמעט כל מותגי הרכב בעולם, כולל יצירות אקזוטיות מבית אסטון מרטין, בנטלי פורשה, פרארי ועוד. אבל למבורגיני, אחד המותגים הנחשקים והנערצים בעולם, עדיין נשאר מסורב עלייה - לפחות באופן רשמי.

למי שרוצה להגשים את החלום הלא ממומש בסביבה יוצאת דופן, מציעה חברת למבורגיני את "אקדמיית החורף" שלה, שנערכת מדי שנה באלפים האיטלקים. מדובר ביומיים אינטנסיביים של הדרכה בנהיגה מתקדמת על אגם קפוא במבחר דגמים אגדיים של החברה כמו "אוונטדור S", "הורקאן פרפורמנטה" והשנה כנראה לראשונה גם התנסות ב-SUV הספורטיבי החדש "URUS", שמתאים במיוחד לתנאי החורף.

המסלול הוכשר לכך במיוחד ב-LAC SALIN בעיירה LIVIGNO, כ-43 ק"מ מסנט מוריץ ובצמוד לאחד ממסלולי הסקי הגדולים והמפורסמים באירופה -כך שאפשר להרחיב את השהות לפעילות פחות אוטומוטיבית. ההדרכה מתבצעת על-ידי מדריכי נהיגה מקצועיים של החברה, שמלמדים נושאים כמו החלקות כוח מבוקרות, אחיזה בתנאים קיצוניים ועוד.

כמקובל באירועים לאלפיון, האורחים שוהים בריזורט סקי אולטרה-יוקרתי בסגנון "הכול כלול". המחיר לאדם הוא כ-7,200 אירו, ומי שירצה להוסיף בן/בת לוויה, שאינו לוקח חלק בנהיגה עצמה, יוסיף עוד כ-1,200 אירו.

ב.מ.וו: מגוון חוויות חורף

כראוי לחברה שחרטה על דגלה את ההנאה מנהיגה, מפעילה ב.מ.וו מערך נרחב של "חוויות נהיגת חורף" בדרגות שונות, שמתקיימות באתר שהוכשר לכך במיוחד בגובה 1,700 מ' סמוך לסולדן באלפים האוסטריים.

המבחר מתאים לכל דרגת מיומנות בנהיגה, לכל מסגרת זמן ו"כמעט" לכל כיס. ב-475 אירו, למשל, אפשר לקבל הדרכת דריפטינג של חצי יום, עם הרבה היגוי יתר והחלקות נטולות עשן על סיפון ב.מ.וו M4 קרבית עם צמיגי קרח מיוחדים. ההדרכה היא בקבוצות של 8, עם שני מודרכים ומדריך ברכב. יש גם קורס בן יום, עם שהיית לילה, שכולל הדרכה של נהיגת שלג עם רכבי 4x4 כגון ב.מ.וו X5 ו-X4 שכולל מסלול טיפוס אלפיניסטי מפותל עד לגובה של 3,000 מ' מעל פני הים, גם באלפים.

חובבי הקרח יוכלו להצטרף למסלולי הדרכת נהיגת הקרח של ב.מ.וו, שנערכים בשוודיה כ-60 ק"מ דרומית לחוג הקוטב. אלה כבר אירועים שנמשכים בין יומיים לחמישה ימים וארבעה לילות עם הדרכת נהיגה במספר דרגות מיומנות, כאשר המכוניות הן M2 ו-M4 בגרסת ה"קומפטישן". גם כאן האירוח הוא במלון חורפי בשיטת "הכול כלול" ובתור "צ'ופר" זוכים המשתתפים להתלוות לנהג ניסוי מקצועי, שלוקח אותם ל"טרמפ" מסמר שיער של החלקות על מסלול ניסויי החורף של החברה. המחירים נעים בין 2,370 לכ-4,000 אירו, לא כולל טיסות.

פורשה: אגדת קרח

נהיגה במכוניות הספורט של פורשה היא חוויה רצינית בפני עצמה. נהיגה עליהן במסלולי שלג וקרח, כאשר לצדכם יושבים כמה מהנהגים הטובים באירופה, היא כבר חוויה בלתי נשכחת. לפורשה יש מסלולים ייעודיים משלה ב-LEVI שבלפלנד הקפואה, צפונית לחוג הקוטב, שבימים רגילים משמשים לבחינה של התנהגות כלי רכב חדשים בתנאי קור קיצוניים.

אבל למשך כמה ימים בשנה נרתם המסלול לטובת סבבי אירועים המכונים "חוויית קרח" של המותג. קיימות כמה דרגות מיומנות ופעילות וכולן כוללות לימוד רציני של הפיזיקה הכרוכה בנסיעה על הקרח, אומנות הדריפטינג, הבלימה ועוד. האירוע הארוך ביותר אורך כחמישה ימים (וארבעה לילות) וכולל אירוח במלון מקומי, נסיעה חווייתית באופנועי שלג ועוד. המחיר כ-4,800 אירו לאדם ועוד כ-1,490 אירו לבן/בת לוויה שאינם לוקחים חלק בנהיגה. המכוניות כוללות יצירות כמו פורשה קאיימן ופנאמרה.

מי שמחפש משהו מקצועי יותר, עם אופציה לקריירה בתחום, עשוי למצוא עניין בתוכנית המכונה ICE FORCE, שאורכת ארבעה ימים ומתבצעת על סיפונה של פורשה 911 טורבו. כאן הנהיגה יותר מקצוענית וההדרכה יותר אינטנסיבית ומוטה כלפי ספורט מוטורי. כמובן, המכונית גם יותר חזקה. אירוע של ארבעה ימים עולה כ-6,290 אירו לאדם ותנאי הקבלה הוא לעבור את קורס הבסיס שהוזכר לעיל.

עברתם גם את זה? אל דאגה. לפורשה יש גרסה מתקדמת יותר, "פרו", שמיועדת לבוגרי שני הקורסים ההתחלתיים, ורק 10 משתתפים.

מרצדס AMG: ספורט חורפי

למרצדס יש "תעשייה" שלמה של הדרכות ואירועי נהיגה, שמתקיימים לאורך כל השנה באזורים שונים בעולם. אבל ה"שפיץ" הוא האירוע החורפי של חטיבת הספורט AMG שמכונה "Winter Sporting" ומתבצעת על מסלול קרח ובשלג בצפון שוודיה, לא רחוק מחוג הקוטב. בצי רכבי ההדרכה העדכני של האירוע ניתן למצוא יצירות מעוררות תיאבון כמו A45 עם הנעה כפולה, C63-S קופה, E63-S כפולת הנעה ולקינוח: הדור האחרון של מכונית הספורט AMG-GT.

משך האירוע נע בין יומיים לארבעה ימים, בהתאם לרמת הקורס שמזמינים. כדי להשתתף בקורס "למתקדמים" צריך להיות, בדרך כלל, בוגר הקורסים ברמות הבסיסיות יותר. צוות המדריכים כולל בין השאר נהגי מרוץ מקצועיים, ואפילו אלופים, מעולם הראלי וה-DTM הגרמני.

המלון עצמו מיועד אך ורק לבאי הקורס ומציע תנאי אירוח של לודג'ים איכותיים, אבל צריך רק לקחת בחשבון שאין הרבה מה לעשות באזור. המחיר למשתתף סביב ה-5,000 וה-8,000 אירו, בהתאם למשך הקורס ולרמתו. אפשר גם להזמין שדרוגים אישיים כמו הדרכה פרטנית, ולא קבוצתית, על-ידי מדריך מלווה צמוד ועוד.

אאודי: חוויית קוואטרו בפינלנד

אאודי היא שם נרדף להנעה כפולה והנעת ה"קוואטרו" המפורסמת שלה תוכננה מבראשית עבור נהיגה בתנאים של שלג וקרח. לפיכך, אין זה מפתיע שהחברה מציעה מנעד רחב של "חוויות נהיגה" והדרכות, שממחישות את העליונות הטכנולוגית של הקוואטרו. בקצה העליון של ההיצע נמצאת "החוויה הפינלנדית" של אאודי, שכוללת שלושה עד חמישה ימים של הדרכת נהיגה בצפון פינלנד, עמוק בתוך חוג הקוטב.

היא כוללת הכשרה מתקדמת בדריפטינג, נהיגה על קרח ושלג עמוק ונהיגה תחרותית ומתבצעת על סיפונה של אאודי RS4 קוואטרו מהדור האחרון. עם זאת, צי ההתנסות של האירוע כולל גם פנינים כמו אאודי R8 עם מנוע V10 בגרסה פתוחה או סגורה, אאודי RS5 ועוד.

כל מכונית מצוידת בצילום וידיאו פנימי, שמאפשר לנתח את ביצועי הנהיגה של המשתתפים לטובת שיפור היכולות וקבלת היזון חוזר. לחלופין, ניתן לבצע את הקורס גם בשבדיה, ושם הוא כולל נהיגה תחרותית על מסלול ספורט-מוטורי מקצועי. המחיר לאדם כ-6,000 אירו, לא כולל טיסות. אירוע יותר קצר, שכולל 2.5 ימי הדרכה ושהות של שלושה לילות, עולה כ-3,700 אירו.

עוד כתבות

השקל נחלש אל מול הדולר והאירו | עיצוב: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת AdobeFirefly)

הדיווחים על תקיפה באיראן הביאו לצלילת השקל, אך לא לאורך זמן

שני אירועים שהתרחשו הלילה הובילו לפיחות בשער השקל מול הדולר: הורדת דירוג האשראי של ישראל על ידי חברת S&P ודיווחים על תקיפה ישראלית באיראן ● אלא שלאורך שעות הבוקר השקל החל להתייצב ● מה הוביל לשינוי ומה ניתן ללמוד מהעבר?

סלט קרעי לחם ב''נעה אפייה מקומית'' / צילום: חיים יוסף

רגע לפני שנפרדים מהחמץ: מסעדה מעולה בהרי ירושלים שמנסה לחבר את כל המנות ללחם

"נעה אפייה מקומית" של אלדד שמואלי רק התחילה לרוץ והשף גויס למילואים ● עכשיו היא מתרוממת, והקו המנחה: מנות שהולכות טוב עם לחם, והלחם מצוין

פס ייצור החרפנים של XTEND / צילום: כדיה לוי

שורות הצבא התמלאו ברחפנים וברובוטים ואלה המרוויחים הגדולים

שורות צה"ל התמלאו במהלך המלחמה ברחפנים וברובוטים מתוצרת סטארט־אפים ישראליים קטנים, שעד כה נדחקו מהתחום הביטחוני על ידי השחקניות הגדולות ● כעת, משקיעים פרטיים שבעבר נרתעו מהרגולציה הכבדה ומהיקף האקזיטים הנמוך, מגלים עניין בטכנולוגיה צבאית

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' וראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: Reuters, RONEN ZVULUN

לא רק בגלל איראן: S&P קנסו את ישראל גם על סימני השאלה בתקציב הביטחון

אם עד לפני התקיפה האיראנית על ישראל עוד הייתה תקווה מסוימת במדינה שהדירוג הגבוה יישמר, זו התמוססה בשבוע האחרון עם התרחבות מפת האיומים ● אלא שלא רק האיומים על ישראל נלקחו בחשבון בהורדת הדירוג ● מה נכתב בין השורות של הודעת S&P והאם ישראל עומדת בפני סכנה של הורדה נוספת?

ספינה צבאית איראנית נעה במימי איראן לפני תחילת תרגיל ימי משותף של איראן, רוסיה וסין באוקיינוס ההודי / צילום: Associated Press, ASSOCIATED PRESS

בחשש רב: כך נערכה איראן למתקפה הישראלית

בטהרן איימו כלפי חוץ והזהירו מתגובת ישראל, אך ביצעו שורת מהלכים המעידים על החשש מתקיפה ● גם בחיזבאללה ובסוריה נערכו

פעילות צה''ל במערב חאן יונס / צילום: דובר צה''ל

אזעקות הופעלו באשקלון, לראשונה מזה כשבועיים

שני טילי נ"ט פגעו במרחב קיבוץ יראון, לא היו נפגעים אך נגרם נזק ● ארה"ב מטילה עיצומים חדשים על איראן בעקבות המתקפה על ישראל ● בהודעת ביידן נכתב: "איראן ביצעה נגד ישראל את אחת ממתקפות הטילים והכטב"מים הגדולות שהעולם ראה אי פעם" ● גם האיחוד האירופי צפוי להטיל עיצומים ● שר החוץ האיראני נחת בניו יורק ● עדכונים שוטפים 

בית חולים חדש ייבנה בבאר שבע / אילוסטרציה: Shutterstock

בית חולים ראשון בבעלות הקופות הקטנות: לאומית ומאוחדת יפעילו את בית החולים בבאר שבע

בית החולים שיבא יהיה שותף של הקופות בהקמת בית החולים ● הלו"ז להשקה מוערך בלפחות 8-6 שנים ותקציב ההקמה בלפחות מיליארד שקל ● בשבועות הקרובים צפויה להתקבל החלטת ממשלה התומכת בהחלטת משרדי הבריאות והאוצר שהתקבלה היום

שכונת בית וגן ירושלים / צילום: אוריה תדמור

לא תמיד ניתן להגיע לחלוקה שוויונית בפרויקט תמ"א 38

כל תכנון פרויקט מסוג תמ"א 38 כולל אילוצים תכנוניים, אולם בפרויקטים מסוג חיזוק ועיבוי, האילוצים התכנוניים רבים, שכן הבינוי נעשה על גבי הבניין הקיים, על מגבלותיו ● כך דחתה ועדת הערר המחוזית בירושלים התנגדות של שני דיירים לתכנון של פרויקט

וול סטריט, ניו יורק / צילום: Shutterstock

מגמה מעורבת בוול סטריט; נאסד"ק מאבד 2.2%, נטפליקס יורדת בכ-9%

הדיווחים על תקיפה ישראלית באיראן שלחו את בורסות אסיה לירידות: הניקיי ננעל בירידה של כ-2.5% ושנזן ננעל בירידה של אחוז ● הזינוק במחירי הנפט התמתן ● בורסות אירופה ננעלו במגמה מעורבת

חיים ילין / צילום: פרטי

"אני לא מוצא את עצמי בתל אביב": חיים ילין לא מפסיק להתגעגע הביתה

הוא היה בממ"ד 12 שעות רצופות, שמע את הערבית, ראה את המלחמה ● אבל איכשהו זה המקום היחיד שעדיין נותן לחיים ילין כוח: "אני נמשך לשם כמו מגנט" ● פרויקט מיוחד 

מסורק תת קרקעי ועד רחפנים: הכירו את 10 הסטארט-אפים המבטיחים לשנת 2024

גלובס בוחר את הסטארט-אפים המבטיחים של ישראל השנה ה-18 ברציפות: חברות הייטק הצומחות והמסקרנות ביותר, אלה שמייצרות אימפקט על תעשיות וצרכנים רבים, ונמצאות על המסלול הבטוח להנפקה ● הרשימה מתבססת על בחירות של קרוב ל-70 קרנות השקעה מקומיות וזרות מובילות בהייטק הישראלי ● החשיפה המלאה

רה''מ בנימין נתניהו / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

"שחקנית מרכזית במזרח התיכון": למה הבכירים הישראליים מתייצבים לתדרך את התקשורת בארצות הברית?

משעות הבוקר המוקדמות, גורמים ישראליים בכירים מתייצבים בתקשורת האמריקאית כדי לתדרך על התקיפה באיראן ● כך בוחרים את גופי התקשורת מולם הם עובדים בארה"ב ומה הם מנסים להשיג?

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי / צילומים: AP, Shutterstock

אוקראינה על סף ייאוש וחור שחור ישאב אותנו ממרחק 2,000 שנות אור

אוקראינה מפתחת קנאת ישראל - גם היא רוצה קואליציה שתציל אותה מטילים באמצע הלילה ● הבריטים קובעים לוח זמנים להפסקה לאומית של העישון ● האקלים יעלה הרבה כסף, והמדינות העניות ייפגעו יותר ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם

פיצוחים / צילום: תמר מצפי

הגרעינים של חממה בדרך החוצה מהבורסה - מי ייכנס במקומם?

חברת חממה סחר קיבלה הצעה להוצאת פעילותה מהבורסה והכנסת פעילות נדל"ן במקומה ● בעקבות מלחמת חרבות ברזל לחברה חובות בהיקף של 1.6 מיליון שקל מתושבים מרצועת עזה

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: יוסי זמיר

משרד הכלכלה מציג: כשאין יעדים, אין כישלונות

במקום לעמוד ביעדים, משרדי הממשלה פשוט מוחקים אותם ● בפיקוד העורף שלפו הודעה לילית שהותירה את הילדים באוויר ● והמסעות לפולין התרוקנו מערך ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

לקסוס LBX / צילום: יח''צ

ב-200 אלף שקל תקבלו רכב עם סטטוס יוקרתי. ומה לגבי הביצועים?

לקרוס–אובר הקומפקטי ביותר שהשיקה לקסוס יש עיצוב אטרקטיבי ומוניטין יוקרתי. השאלה אם מיתוג הפרימיום יחפה על הפשרות בשימושיות

משפחות חטופים חוסמות את כביש 1 בדרך לירושלים

משפחות חטופים חסמו את כביש 1: "כל חטוף חייב לשוב"

שרי החוץ של מדינות ה-G7: נמשיך לפעול למניעת הסלמה של הסכסוך בין ישראל לאיראן • הקרמלין: "קוראים לצדדים להפגין איפוק" • דיווח: ביידן שוקל לשלוח סיוע ביטחוני בסך מיליארד דולר לישראל • בפעילות סמוך לטול-כרם: ארבעה לוחמים נפצעו בינוני וקל, מפקד גדוד טולכרם של גא"פ חוסל • עדכונים בולטים 

חנות Hַ&O kids בקניון עזריאלי מודיעין / צילום: יח''צ

רשת H&O משיקה תת־רשת חדשה לאופנת ילדים, עם כ־20 סניפים

הרשת תאגד את המותגים האמריקאים Carters ,Oshkosh ו־Skip Hop ואת מותג הבית H&O Kid, ותציע אופנת ילדים מניו בורן ועד גיל 12 ● הקבוצה מתכננת לפתוח כ־20 חנויות בקונספט החדש, בעיקר בקניונים ובמרכזי קניות

עילית רז, טרבור מילטון ואליזבת הולמס / צילומים: AP - Lawrence Neumeister, Jeff Chiu, Brittainy Newman, איל יצהר

תעשיית הטק מגייסת את הבינה המלאכותית למאבק בהונאות משקיעים

בשנים החולפות נרשמו מקרי הונאה רבים בהייטק, בהם יזמים גייסו כספים ממשקיעים, ללא בדיקת נאותות מספקת ● במטרה לצמצם את ההונאות הבאות, חברות רותמות כיום כלי בינה מלאכותית לשלל אוטמציות בהתנהלות החברה ● במקביל, גורמים בענף חוששים מההשלכות

מאחורי הציפייה לאירועים שליליים / צילום: Shutterstock

מדעי האימה: מה קורה למוח שלנו כשאנחנו מחכים לטיל איראני, או אפילו לזריקה

לא נרדמתם בציפייה לטילים האיראניים? מחקרים שעוסקים בציפייה לאירועים שליליים מגלים מה מתרחש במוח בזמן המתנה מורטת עצבים, מה הקשר בין ציפייה לזריקה להתנהגות כלכלית לא רציונלית, וגם איך מתמודדים עם תחושת האימה וחוסר השליטה