גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

שנתיים אחרי הגשת התביעה: ביהמ"ש אישר למלון סנטרל פארק לתבוע מרשת רימונים כ-10 מיליון שקל

מלון סנטרל פארק באילת עדכן את סכום התביעה שהגיש נגד רשת מלונות רימונים והעמידה על 9.7 מיליון שקל ● רשת רימונים הגישה זה מכבר ובאותו עניין תביעה שכנגד על סך 3.8 מיליון שקל

מלון סנטרל פארק אילת
מלון סנטרל פארק אילת

9.7 מיליון שקל זה הסכום המעודכן שתובעת חברת אין און דה פארק בע"מ מהחברה הציבורית מלונות הכשרת היישוב, הידועה כרשת מלונות רימונים. התביעה האמורה איננה עניין חדש, והיא הוגשה על-ידי התובעת בחודש אוגוסט 2016, אז היא עמדה על כ-7 מיליון שקל. לאחרונה, ועל בסיס שתי חוות-דעת שהגישה התובעת, אישרה לה שופטת בית המשפט המחוזי בתל-אביב, רחל ברקאי, לתקן את כתב התביעה על דרך תיקון סכום התביעה והעמדתו על כ-10 מיליון שקל כאמור.

עניינה של התביעה נעוץ, בין השאר, בהסכם ניהול ושכירות ל-6 שנים שנחתם בין חברת אין און דה פארק, בעלת מלון "סנטרל פארק אילת", לבין רשת רימונים בקשר עם ניהול המלון, שבתקופת הניהול נקרא "סנטרל פארק רימונים". וזאת, בגין נזקים שגרמה לכאורה רימונים לרכוש וציוד המלון וכן בגין הפרות שונות שביצעה רימונים בקשר עם הסכם הניהול והשכירות שנחתם בין הצדדים בקשר עם המלון.

בכתב התביעה, שהוגש באמצעות עורכי הדין אוהד אלגרסי ודור דיין ממשרד אלגרסי דיין ושות' וכן עו"ד אבירם מזיוב, נטען כי רשת רימונים הפרה ברגל גסה את הוראות הסכם הניהול, ניהלה משא-ומתן בחוסר תום-לב, גרמה נזקים במיליוני שקלים ואף העלימה הכנסות המזכות לכאורה את התובעת בפיצוי נוסף בסך 2.7 מיליון שקל דמי בונוס. עוד נטען כי רשת רימונים הסתירה מהתובעת את מחזוריה האמתיים ובכך מנעה מהתובעת את דמי הבונוס המגיעים לה.

רשת רימונים לא נותרה חייבת והגישה כתב הגנה, באמצעות עורכי הדין דורון טאובמן ויאנה לורייה, במסגרתו טענה, בין השאר, כי התובעת "עושה שימוש לרעה בהליכי משפט באופן פסול וציני על-מנת להפעיל לחץ על רימונים".

עוד טענה רימונים כי היא פעלה בהתאם להוראות הסכם הניהול, ובמהלך תקופת ההסכם ביצעה שיפורים רבים במלון ואף נאלצה לשאת בעלות שיפוצים ותיקונים שהתובעת הייתה אמונה עליהם, בסך 5 מיליון שקל.

בנוסף הגישה רימונים נגד התובעת תביעה שכנגד בסך 3.8 מיליון שקל, וזאת בגין אותם נזקים נטענים שנגרמו לה, בין השאר, עקב הפרת התובעת את ההסכם לניהול המלון.

הגדלת סכום התביעה ל- 10 מיליון שקל

בראשית חודש דצמבר 2018, ולאחר שהוגשו כל כתבי בי-דין, והתקיימו שתי ישיבות קדם-משפט, הגישה התובעת לבית המשפט שתי חוות-דעת, האחת כלכלית והשנייה שמאית נזיקית.

חוות-הדעת הכלכלית שנערכה על ידי רו"ח-כלכלן עומרי בציר הוזמנה על-ידי התובעת, לצורך חישוב דמי הבונוס אותם התחייבה לכאורה לשלם רימונים לתובעת בכל שנה (2.7 מיליון בסה"כ לפי חוות-הדעת הכלכלית).

חוות-דעת נוספת שהגישה התובעת לבית המשפט היא חוות-דעת שמאית שנערכה על-ידי חברת ברנפלד שמאים בינ"ל בע"מ, אשר קבעה כי הנזק השמאי שגרמה רימונים לתובעת נאמד בסך של כ-3.2 מיליון שקל.

נוכח סכום חוות-הדעת שהצטבר לכדי כמעט 6 מיליון שקל, הגישה התובעת לבית המשפט במהלך חודש ינואר בקשה להגדלת סכום התביעה המקורי בסך של כ-2.8 מיליון שקל נוספים. זאת, לדבריה, שכן בעת הגשת התביעה לא עמדו בפניה כל המסמכים הדרושים לצורך הערכת הנזק (2.3 מיליון עבור נזק שמאי וכן כ-750 אלף שקל עבור אי-תשלום דמי בונוס). בהתאם הגישה התובעת כאמור בקשה לתיקון כתב התביעה, כך שסכום התביעה יעמוד על סך של כ-10 מיליון שקל.

עוד פורט כי החל מסיום תקופת הניהול בשנת 2016 ועד היום מנהלת את המלון חברת הניהול א.ד סנטרל ניהול ואחזקות באילת בע"מ בניהולו של אסיף דיין. לטענת התובעת, על-פי הנתונים שמסרו לה על-ידי נציגי בעלי המלון, בהתאם לשיטות הניהול שאותה מנהיגה חברת א.ד, מיד לאחר סיום תקופת השיפוץ של המלון, מציג המלון נתונים כספיים אשר עולים על התקופות המקבילות בשנים הקודמות בכ-25%.

אתמול (ב') דיווחה רשת רימונים למשקיעיה בבורסה אודות הגשת כתב התביעה המתוקן והתוספת בסך 2.7 מיליון שקל לסעד הכספי בתביעה. לפי המפורט בדיווח, רשת רימונים מעריכה, בהתבסס על חוות-דעת יועציה המשפטיים, כי חוות-הדעת שצירפה התובעת,"נסמכות על נתונים שגויים ומהוות ניסיון-סרק לביצוע מקצה שיפורים לתביעה המקורית, במטרה להפעיל לחץ על החברה".

ברשת רימונים בחרו שלא להגיב לידיעה. 

עוד כתבות

מרכז נתניה / צילום: איל יצהר

מעל 3.5 מיליון שקל לדירת 4 חדרים: העיר הגדולה שמתברגת בצמרת המחירים, מיד אחרי תל אביב

מחיר ממוצע של דירה שנרכשה ברבעון הראשון היה גבוה בכ–130 אלף שקל מהמחיר ברבעון השלישי אשתקד לפני המלחמה, כשהעליות נרשמו גם בצפון ובדרום ● תל אביב נשארת הכי יקרה, אם כי שם מחיר דירת 4 חדרים דווקא ירד בחצי השנה האחרונה ● הרצליה היא העיר הגדולה הבאה בתור, עם 3.65 מיליון שקל לדירה. ומי העיר היחידה שבה נרשמו ירידות?

צוות חיפוש אחר נשיא איראן, איברהים ראיסי / צילום: ap, Azin Haghighi

המעורבות הטורקית בחיפוש המסוק האבוד וההשפעה על ישראל

התרסקות המסוק האיראני שהובילה למותו של נשיא איראן איברהים ראיסי, עשוי להצביע על בשורה מדאיגה עבור ישראל: מכירת טכנולוגיות צבאיות טורקיות לאיראן

מנכ''ל חברת נייס ברק עילם / צילום: שלומי יוסף

המנכ"ל עזב והמניה נפלה: האם זה הזמן להשקיע בנייס?

בתוך יומיים לאחר הודעת הפרישה של המנכ"ל ברק עילם, איבדה מניית הטכנולוגיה הישראלית כ־15% ● האנליסטים הופתעו ובג'פריס הפחיתו את מחיר היעד למניה בכ־18% ● באופנהיימר מזהים הזדמנות השקעה "לאור מובילותה של נייס בענן ו־AI"

חברות המזון הפרטיות. האם תהיה שקיפות? / עיצוב: טלי בוגדנובסקי

בג"ץ מאותת: חברות מזון ייאלצו לחשוף רווחיות של מוצרים

ויסוצקי, אסם, שטראוס, קימברלי קלארק, סוגת, יוניליוור, סנו והחברה המרכזית למשקאות קלים עתרו לבית המשפט העליון במטרה להימנע מחשיפת נתוניהן ● מסתמן כי העתירות יידחו, והרכב השופטים קבע: למפקח על המחירים יש סמכות לדרוש את הנתונים

אולפני הרצליה / צילום: דוד שי, מתוך ויקיפדיה

אפריקה, תדהר ולוזון זכו בקרקע בהרצליה תמורת כ־142 מיליון שקל

שלוש החברות זכו בשטח של 3.8 דונם שהיה ברשות רמ"י, כחלק מהתוכנית להפיכת אולפני הרצליה למתחם מגורים ● הן היו המציעות היחידות במכרז, והצעתן גבוהה בכ־20 מיליון שקל ממחיר המינימום ● מדובר באותו מתחם שבו הן מקדמות בנייה ל־350 יח"ד

וול סטריט / צילום: Shutterstock

נעילה מעורבת בוול סטריט; מיקרוסופט חשפה מחשבי AI חדשים

הנאסד"ק עלה ב-0.6% ● רכישה משמעותית לסייברארק ● ריינאייר עקפה את ציפיות האנליסטים, הרווח השנתי זינק ב-9% ● פאלו אלטו תדווח היום לאחר הנעילה, צים תדווח מחר - מה צפוי בדוחות? ● מותו של נשיא אירן עלול להשפיע שוק הנפט • וויקס: הרווח הנקי זינק ב-50%, מעדכנת כלפי מעלה את התחזיות ● אופנהיימר: "החולשה במניית נייס היא הזדמנות השקעה אטרקטיבית"• יוליוס בר: "ביקוש אסייתי חזק דוחף את מחירי הזהב והכסף כלפי מעלה"

סטודנטים מאוניברסיטת גרנדה בספרד מפגינים נגד המלחמה בעזה / צילום: Reuters, Arsenio Zurita

החרם האקדמי על ישראל מתרחב לספרד, ובקמפוסים בבריטניה "מבינים" את חמאס

שתי אוניברסיטאות בספרד החליטו לנתק את הקשרים עם מוסדות בישראל, ולעזור לפלסטינים ● סקר בבריטניה: כמעט מחצית מהסטודנטים במדינה רואים במתקפת 7 באוקטובר "פעולה מובנת"

כרים חאן, התובע הראשי של בית הדין הפלילי בהאג / צילום: Reuters, Latin America News Agency

ההחלטה הפתאומית: פרטים חדשים מאחורי הודעת התובע בהאג

בחודשים האחרונים התקיים שיח דיסקרטי וחריג בין גורמים ישראלים לבין צוותו של תובע בית הדין הבינלאומי הפלילי בהאג, כרים חאן ● בארץ הופתעו מההודעה החריגה והתקדימית של חאן, שהיה אמור להיפגש עם גורמים מקצועיים שיציגו לו כיצד פועלת ישראל בהתאם לדין הבינלאומי במלחמה בעזה

מה חדש בדוחות / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

הפתיעה אפילו את עצמה: דוחות טובים לוויקס


מדור חדש של גלובס יביא את הסיפורים של עונת הדוחות בבורסת ת"א שאולי פספסתם • וויקס עקפה את הציפיות הן בהכנסות והן ברווח; מעדכנת את התחזיות כלפי מעלה • מדור חדש

נשיא איראן איברהים ראיסי שנהרג בתאונת מסוק / צילום: Reuters

"תזמון רגיש במיוחד": כך סיקרו בעולם את מותו של נשיא איראן

הידיעה על התרסקות המסוק בה נהרגו איברהים ראיסי ושר החוץ האיראני תפסה את הכותרות הראשיות במרבית אתרי החדשות הזרים ● "איראן נותרה ללא שניים ממקבלי ההחלטות החשובים ביותר שלה, במהלך זמנים מטלטלים", נכתב בניו יורק טיימס ● וגם: כך הגיבו מנהיגי העולם למות הנשיא האיראני

נשיא איראן, איברהים ראיסי / צילום: ap, Vahid Salemi

קיצוני אפילו במונחים של איראן וכזה ששלח אלפים למותם. הכירו את הנשיא שנהרג בהתרסקות מסוק

מסוקו של איברהים ראיסי התרסק אתמול בגבול עם אזרבייג'ן, ולאחר דיווחים סותרים, באיראן הודיעו הבוקר רשמית על מותו, יחד עם שר החוץ האיראני ● הוא נחשב מהקשים שבין השמרנים האיראנים, לאחד מגדולי שונאי ישראל ומי שזוהה כאחד מהמועמדים הבולטים לרשת את המנהיג העליון עלי חמינאי עם מותו

בניין בית הדין הפלילי הבין־לאומי בהאג / צילום: Shutterstock

"בקשה שערורייתית": תגובות חריפות בעולם נגד החלטת התובע בהאג

"אין שום הקבלה או שוויון בין ישראל לבין חמאס. אנו נעמוד תמיד עם ישראל נגד האיומים על ביטחונה", אמר נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, לאחר שהתובע הכללי של ביה"ד הפלילי הבינלאומי בהאג דרש הוצאת צווי מעצר לרה"מ נתניהו ולשר הביטחון גלנט ● 
גם בבריטניה, צ'כיה ואוסטריה יצאו נגד ההחלטה

שלמה פילבר / צילום: יוסי זמיר

עורך דינו של נתניהו החל לייצג את עד המדינה פילבר בשימוע; הפרקליטות: "ניגוד עניינים"

עו"ד עמית חדד, המיצג את נתניהו בתיק 1000, הודיע לצוות התביעה כי הוא ייצג את עד המדינה שלמה פילבר בשימוע ● בתגובה הודיע צוות התביעה כי לעמדתם מדובר ב"ניגוד עניינים מובהק, העומד בניגוד גמור לכללי האתיקה המחייבים של לשכת עורכי הדין" ● חדד דחה את הטענה: "עדותו הסתיימה לפני שנתיים, אין לו השפעה על ההליך והאינטרסים שלו ושל פילבר אינם מנוגדים"

אודי מוקדי, מייסד ויו''ר סייברארק / צילום: דיויד שופר

תמורת 1.54 מיליארד דולר: סייברארק הישראלית רוכשת את חברת Venafi

סייברארק תשלם כ-1 מיליארד דולר במזומן וכ-540 מיליון דולר במניות עבור Venafi, חברה העוסקת בניהול זהויות מכונה ● העסקה צפויה להיסגר במחצית השנייה של 2024 בכפוף לאישורים רגולטוריים

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

נעילה חיובית בת"א; פז נפט זינקה בכ-8.5%, דלתא מותגים ב-8%

מדד ת"א 35 עלה ב-1.1% • מימושים בנקסט ויז'ן ● סלקום: ירידה של 87% ברווח הנקי ● מותו של נשיא אירן עלול להשפיע על השווקים, ובפרט על שוק הנפט ● אופנהיימר: "החולשה במניית נייס היא הזדמנות השקעה אטרקטיבית" ● מיטב: "בשוק האג"ח המקומי מתעלמים מהסיכונים של חברות הנדל"ן" • יוליוס בר: "ביקוש אסייתי חזק דוחף את מחירי הזהב והכסף כלפי מעלה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ / צילום: חיים צח-לע''מ

מחירי הטיסות עולים בחדות ומתדלקים את האינפלציה

מחירי הטיסות עלו באפריל בשיעור דו־ספרתי והכבידו על מדד המחירים לצרכן ● החדשות הרעות: הצפי הוא שהמצב רק יחמיר ● וגם: למה הריבאונד בנתוני הצמיחה מעלה סיבה לדאגה

רשות המסים / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי; צילומים: איל יצהר, shutterstock

ביהמ"ש לענייני משפחה חשד בהלבנת הון, ונתן לרשות המסים מסמכים חסויים

ביהמ"ש לענייני משפחה הורה להעביר את כל המסמכים בסכסוך משפטי בין שני אחים לעיונה של רשות המסים לטובת בחינת פתיחה בחקירה פלילית, לאחר שעלו חששות להלבנת הון דרך חשבונות של האחים בשווייץ ● נקבע: הצורך לבחון האם בוצעו עבירות מס ע"י האחים, גובר על חיסיון ההליך ועל זכותם לפרטיות

טרמינל 1, נתב''ג / צילום: Shutterstock, Roman Yanushevsky

החל מהשבוע הבא: טרמינל 1 חוזר לפעילות מלאה

טרמינל 1 בנתב"ג, שנסגר באוקטובר 2023, צפוי לחזור לפעילות בשבוע הבא ● עפ"י נתוני רשות שדות התעופה, צפויים לעבור בטרמינל כ-200 אלף נוסעים מדי חודש ● אלה החברות שיפעלו ממנו

כרים חאן, התובע הראשי בבית הדין הפלילי הבין-לאומי / צילום: AP-Mary Altaffer, Shutterstock, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

המסר המסוכן של האג: אין הבדל בין מנהיג טרור למנהיג דמוקרטי

כרים חאן, התובע הכללי של בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג, התייצב בפני המצלמות והודיע לראשונה בראיון ל-CNN על כוונתו להעמיד לדין את ראשי חמאס מחד ואת נתניהו וגלנט מאידך ● הניסיון ליצור השוואה בין הצדדים הוא מסוכן למעמד הדמוקרטיה

קניות אונליין / איור: גיל ג'יבלי

מיהן קמעונאיות המזון שהתחזקו באונליין, ומי עדיין לא בתמונה?

בין 15 אתרי הקניות הישראלים הבולטים באפריל נמנות שש רשתות מזון: שופרסל, רמי לוי, ויקטורי, קשת טעמים, טיב טעם וחצי חינם - בעוד יוחננוף וקרפור בחוץ ● הדירוג החודשי של אתרי האונליין