גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

קובי כחלון, אחיו של שר האוצר, הוכרז כעד עוין בפרשת רונאל פישר

קובי כחלון זומן להעיד כעד תביעה על דברים שנאמרו לו בעת חקירה במשטרה, במסגרתה נחקר על פעולות שביצע בעת שכיהן כסגן ראש עיריית ירושלים ויו"ר הוועדה המחוזית ● הכרזתו כעד עוין התבקשה בשל סתירה בין עדותו בביהמ"ש לבין דבריו במח"ש בנוגע לשאלה האם עדותו קשורה רק לעו"ד רות דוד או גם לעו"ד רונאל פישר

קובי כחלון / צילום: יוסי זמיר
קובי כחלון / צילום: יוסי זמיר

קובי כחלון, אחיו של שר האוצר משה כחלון, התייצב אתמול (ב') לעדות בבית המשפט המחוזי בירושלים בפרשת "רונאל פישר", והעיד כי לאחר שזומן למסור עדות במשטרה במסגרת חקירה שהתנהלה נגד שורת קבלנים, הקבלן יאיר ביטון אמר לו כי יש חקירה גם נגדו, וכי הוא יכול להיחלץ ממנה באמצעות תשלום של כמה עשרות אלפי דולרים.

עוד העיד קובי כחלון כי ביטון אמר לו ש"יש עורכת דין של 30 שנה בפרקליטות, והיא תעזור לו", תוך שהוא מתכוון לפרקליטת מחוז תל-אביב לשעבר, עו"ד רות דוד, הנאשמת בפלילים במסגרת פרשת רונאל פישר.

במסגרת העדות ביקשה הפרקליטות להכריז על קובי כחלון כעד עוין, לאחר שלא זכר שהעיד במח"ש גם נגד רונאל פישר ולא רק נגד רות דוד.

פרשת פישר התפוצצה ביולי 2014. רונאל פישר, עיתונאי לשעבר, "סלב" לעת מצוא ועורך דין מוכר ומקושר, נעצר בחשד לשוחד ולמרמה. פישר מואשם כי קשר קשר עם רב-פקד ערן מלכה, שבמסגרתו העביר לו קצין המשטרה, שלא כדין, מידע מחקירות סמויות וגלויות על לקוחות ומכרים של פישר. לפי האישום, מידע זה הועבר בחלקו לצדדים שלישיים בעבור תשלום, שבו התחלקו פישר ומלכה, או בתמורה לכך שישכרו את שירותיו של פישר.

לצדו של פישר,הועמדו לדין עו"ד רות דוד, לשעבר פרקליטת מחוז תל-אביב, שהייתה שותפתו של פישר למשרד עורכי הדין. דוד נאשמת בעבירה של שיבוש מהלכי משפט בנוגע לשתי פרשיות וכן בעבירה של קבלת נכסים שהושגו בפשע. נאשמים נוספים בפרשה הם יאיר ביטון, לשעבר בעל השליטה בחברת הבנייה ב. יאיר; שי ברס, לשעבר מנכ"ל נתיבי ישראל (מע"צ); והאחים יוסף ואביב נחמיאס, בעלים של חברת בנייה.

כחלון זומן להעיד על מה שכונה במשטרה "חקירת קובי כחלון", במסגרתה נחקר אחיו של שר האוצר על פעולות שביצע בזמן שכיהן כסגן ראש עיריית ירושלים ויו"ר הוועדה המחוזית. החקירה - שהחלה כחקירת קבלנים ולא כחקירה כנגד כחלון - עסקה בחשדות למרמה של קבלנים כלפי העירייה. בהמשך הפכה החקירה ל"תיק כחלון", כאשר שמו של קובי כחלון עלה כמי שנותן היתרים פסולים בשל קשריו עם אותם קבלנים. החקירה נגד כחלון הסתיימה בלא כלום, ואולם הפכה לפרשת צד במסגרת "פרשת רונאל פישר", לאחר שכחלון עצמו העיד במח"ש כי נמסר לו כי החקירה נגדו יכולה להיסגר בתמורה לכסף.

כחלון העיד אתמול כי רב-פקד קובי קדוש מלה"ב 433 זימן אותו לעדות בנוגע לפרשה במסגרתה נחקרו חשדות נגד קבלנים בירושלים. בעקבות זאת, העיד, הפגיש אותו אחד מחבריו עם הקבלן יאיר ביטון, אשר אמר לו במהלך הפגישה כי יש חקירה נגדו, וכי הוא יכול להיחלץ ממנה תמורת תשלום של כמה עשרות אלפי דולרים.

על הדברים שאמר לו ביטון, העיד כחלון: "הוא אמר לי: 'יש עורכת דין של 30 שנה בפרקליטות, והיא תעזור לך'. אני בטוח שיאיר לא רצה את הכסף ולא צריך את הכסף. מבחינתו זה נראה תמים, מבחינתי זה נראה איום - שמידע כזה יגיע החוצה. המשטרה לא תמיד כזאת מוצלחת, עושה תרגילים, מנסה להפיל אנשים", אומר כחלון, שלדבריו דחה את ההצעה בו במקום. כאשר חזר לביתו, הלך עם אשתו לראש עיריית ירושלים דאז, ניר ברקת, שהיה שכנו וידידו.

על-פי עדותו של כחלון, ברקת התקשר מיד ליועץ המשפטי של העירייה, עו"ד אמנון מרחב (כיום מנכ"ל התאחדות בוני ישראל), שהנחה אותו להתקשר למני יצחקי, מי ששימש אז מפקד זמני במחוז ירושלים. למחרת בבוקר אמר לו ברקת בשמו של יצחקי כי כאשר יגיע לחקירה - שימסור לחוקריו מיד מה אירע.

כחלון העיד כי אכן עשה זאת, כאשר את הדיווח העביר לערן מלכה שחקר אותו. לטענת כחלון, כאשר דרש ממלכה לדבר עם קצין בכיר יותר, מלכה סירב. "הוא עשה את עצמו כאילו הוא מדבר עם קצין יותר בכיר, ואמר לי לא", העיד כחלון. עוד העיד כי הוא ביקש מפקד קובי קדוש שנכח בחקירה לרשום את ההצעה שהציע לו ביטון, אך הוא התעקש לא לרשום. "אמרתי לו: 'זה מה שמני יצחקי אמר'. ואז הוא אומר: 'מה היחסים שלך עם מני יצחקי?'. כל ההתנהגות שלו הייתה בשביל לשבש את החקירה", העיד כחלון.

בקשתה של התביעה להכריז על כחלון כ"עד עוין" - עד תביעה שאינו משתף פעולה, ועל כן ניתן לחקור אותו בחקירה נגדית - התבקשה על רקע טענת הפרקליטות כי קיימת סתירה מהותית בין עדותו של כחלון בבית המשפט לבין דבריו במח"ש בנוגע לשאלה האם הוא מעיד לגבי רות דוד בלבד או גם לגבי רונאל פישר. התובע, דן בהט, טען כי כחלון מסר שתי גרסאות שונות - האחת דומה לזו שמסר בבית המשפט ומתייחסת רק "לעורכת דין" שיכולה לחלץ אותו מהחקירה נגדו; והאחרת, שאותה מסר לרכז מודיעין, ובמסגרתה אמר כחלון שהוצעו לו גם עורכת דין וגם עורך דין שיכולים לסייע לו לסגור את החקירה.

הפרקליטות סבורה כי הגרסה השנייה היא הגרסה הנכונה, אך בעדות אתמול עמד כחלון על כך שנאמר לו רק "עורכת דין". סתירה נוספת לטענת הפרקליטות הייתה בכך שבחקירתו אמר כחלון כי שאל במה מדובר, וביטון סירב לומר, ואילו בעדותו אמר שלא שאל כלל.

עם זאת, גם נוכח הבקשה להכריז על כחלון כעד עוין, אמר התובע בהט לשופט משה סובל כי להערכתו כחלון אינו משקר אלא טועה, ולכן בטרם ביקש להכריז עליו עד עוין, ניסה שוב ושוב לרענן את זיכרונו וביקש ממנו לאשר שהוצעו לו גם עורך דין (רונאל פישר) וגם עורכת דין (רות דוד). רק לאחר שכחלון עמד על כך שהוצעה רק עורכת דין, התבקשה הכרזתו כעד עוין, והוא נחקר על-ידי התובע בחקירה נגדית.

בהמשך הדיון טען עו"ד איתן פלג, המייצג את יאיר ביטון בפרשה, כי עדותו של כחלון אינה מפלילה את ביטון, ובין היתר ניסה להוכיח באמצעות החקירה הנגדית כי ביטון בסך-הכול הציע לכחלון עורכת דין שתטפל לו בתיק, שתייצג אותו. עו"ד פלג שאל את כחלון בין היתר: "אתה לא יכול לשלול שמדובר בהצעה לחלוטין לגיטימית של אדם שרוצה לעזור לך", וכחלון אישר כי התזה הזאת אינה מופרכת בעיניו: "אני לא יכול לשלול כלום. אמרתי שזו אחת מהאפשרויות. אני מסכים לחלוטין".

עדותו של כחלון בנוגע לאירועים שסבבו סביב חקירתו מצטרפת לעדותו של ערן מלכה כעד מדינה בתיק. בפברואר 2017 העיד מלכה, בין היתר, על אותה חקירה שכונתה "חקירת קובי כחלון" - שעליה לטענתו דיווח לרונאל פישר. בין היתר העיד מלכה כי "התיק הזה נקרא בהתחלה 'סל שרצים', והוא עסק בחשדות למרמה של קבלנים כלפי העירייה. הוא הפך להיות 'תיק כחלון' בעקבות החקירה, אבל הוא לא התחיל כך".

עוד הוסיף מלכה כי אחרי המעצרים התחיל לעלות שמו של קובי כחלון כמי שבאישון לילה נותן את ההיתר החשוד לקבלנים בגלל הקשר שלו עם אותם קבלנים. "כך, התיק הפך מהתיק של הקבלנים לתיק של כחלון. בהמשך החקירה עלה שמו של כחלון כמי שנותן היתרים פסולים בשל קשריו עם אותם קבלנים, וגם על כך סיפרתי לפישר. שאני צריך לחקור אותו... הוא נורא התעניין, שאל שאלות. נורא התעניין בתיק. זה היה ברמה החברית לגמרי של שני חברים שמספרים אחד לשני מה היה להם בעבודה. נכון שזה לא היה בסדר, והייתי קצין משטרה, אבל הרגשתי די חופשי לספר לו על הכול".

עוד העיד מלכה כי לילה לפני חקירתו של כחלון, הוא שוחח עם פישר שסייע לו בעניין אישי הנוגע לילדיו (מלכה דמע כשסיפר זאת ואף אמר שהוא מודה לפישר על כך), ובסיום השיחה סיפר לפישר כי החקירה של כחלון תתקיים למחרת. בתגובה, העיד מלכה, שאל פישר מה יש לו לעשות בתיק כחלון, ומלכה אמר כי לא הבין את השאלה. על כך ענה פישר: "לא משנה, שיהיה בהצלחה".

מלכה המשיך והעיד כי "קובי כחלון זומן לחקירה והגיע. קצין בשם קובי קדוש חקר אותו, ואני הייתי הממונה על החקירה. כמה דקות אחרי תחילת החקירה אומר לי קובי שכחלון רוצה לדבר עם הממונה על החקירה - אתי. כל החקירה שלו מצולמת, והוא מספר לי את הדבר הבא: רוח הדברים היא שהגיע אליו בלילה אדם מסוים, שהוא לא רוצה להגיד את השם שלו, ואמר לו שהוא יודע שהוא צריך להיחקר, ויש איזו עורך דין בתל-אביב שהייתה פעם בפרקליטות המדינה, ושהם יכולים לעזור לי. אני מתעקש 'מי זה שבא אליך', ובסופו של דבר הוא מוסר לי שם של איש בשם יאיר ביטון. זו הפעם הראשונה שאני שומע את השם הזה. מבחינתי זה איש זר, זה כמו שהיו אומרים לי 'משה זוכמיר'. אני עושה חושבים וחושד שאיכשהו זה אולי קשור לרונאל בגלל השיחה שהייתה לי אתו ערב לפני. ואז הוא מתחיל לדבר על דברים דמיוניים, 'עשו לי כמו ואנונו', 'תפרו לי תיק' וכדומה. אמרתי לו - תשמע, אני מכיר איך נולד החשד נגדך. אבל משהו בי אומר לי שיכול להיות שיש פה איזה סיפור".

ארוחות בבית של פישר

עוד אמר כחלון למלכה כי הוא דיבר עם מני יצחקי, שהוא חברו. יצחקי, לשעבר ראש אגף חקירות ומודיעין, כיהן אז כמפקד לה"ב 433. מלכה העיד כי בתום החקירה של כחלון, סיפר על הדברים שאמר לו כחלון למפקד הזרוע שלו, אלון גרוסמן. "סיפרתי בעיקר את כל מה שנוגע למני יצחקי, כי כשמגיע נחקר שמספר שיום לפני החקירה הוא מדבר עם ניצב במשטרה - זה מעניין. את זה שאני חושד שיש לזה קשר לרונאל באותו זמן שמרתי לעצמי. לא סיפרתי לו את זה כסיפור פלילי, כי אם אני אספר לו שאולי זה רונאל מהתיק של לובינסקי, שאנחנו חברים - לא צריך להמשיך לתאר מה זה אומר. זה מובן מאליו שאז אני חושף שאני יודע משהו ולא מספר, ואני פוגע בעצמי כקצין משטרה. חששתי לפגוע בעצמי". 

לדברי עו"ד דרור מתתיהו, אשר ליווה את קובי כחלון בתקופה המדוברת, מסר: "מר כחלון מסר עדות אמת בפני בית המשפט, אשר מתבססת על ידיעותיו וזיכרונו, בנוגע לאירוע מלפני כ-6 שנים, במסגרתו הוצע לו לשלם עבור סגירת תיק חקירה, אשר מעולם לא צריך היה להיפתח ואשר בסופו של יום נסגר בלא כלום על-ידי הפרקליטות. מר כחלון פעל בדיוק כפי שמצופה מעובד ציבור ישר והגון לפעול - הוא דחה את ההצעה על הסף ושיתף את ראש עיריית ירושלים ואת היועצת המשפטית בתוכנה. לאחר מכן, מר כחלון דיווח על כך גם לחוקרי המשטרה, וזאת מבלי שידע כי אחד הקצינים שלהם הוא מדווח על ההצעה, ערן מלכה, היה בעצם בין יוזמיה". 

*** חזקת החפות: רונאל פישר, רות דוד, יאיר ביטון, שי ברס והאחים יוסף ואביב נחמיאס לא הורשעו בכל עבירה במסגרת המשפט המתנהל בעניינם. המשפט הפלילי מצוי בשלב ההוכחות, ובמסגרת זו נשמעים עדי התביעה תוך ניסיון של המדינה לבסס את האישומים. בשלב הבא תינתן לנאשמים האפשרות להציג את עדי ההגנה ואת טענותיהם. כל עוד הוא לא הורשעו, זכאים הנאשמים ליהנות מחזקת החפות.

עוד כתבות

מתכות / צילום: Shutterstock

החברה שמנסה לחולל מהפכה בתעשייה שלא השתנתה אלפי שנים: Magnus Metal מגייסת 74 מיליון דולר

"מקצרת את תהליכי העבודה, מפחיתה את עלויות היצור והזיהום, ומשפרת את איכות המוצר" ● עם שווי מוערך של כ-160 מיליון דולר, מגנוס מטאל הישראלית יוצאת לסבב גיוס חדש

סם אלטמן / צילום: כדיה לוי

המיזם החדש של סם אלטמן במפרציות ואיך יכול להיות שישראל נותרה בחוץ

הדיווחים על ביקוריו של מנכ"ל OpenAI באיחוד האמירויות ובסעודיה נמשכים, ולפי הערכות המטרה היא הקמת תשתיות לפיתוח שבבי בינה מלאכותית ● ישראל לא חלק מהתוכניות, אבל בענף לא דואגים: "אם אלטמן יחפש את ההון האנושי, ישראל עשויה להיות חלק מהתמונה"

יודר שפריר וגיא ברון, מייסדי סקיילאופס / צילום: בן יצחקי

החברה שחוסכת זמן וכסף לסטארט-אפים: זה חביב הקהל בדירוג המבטיחים של גלובס

סקר חביב הגולשים באתר גלובס זכה בשבועות האחרונים לכ-30,000 צפיות וצבר אלפי הצבעות ● על התואר התחרו השנה 30 חברות צעירות שדורגו במקומות הגבוהים ביותר ע"י עשרות קרנות השקעה הפעילות בישראל ● מי זכתה במקום הראשון?

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

לראשונה בהיסטוריה: הממשלה אישרה קיצוץ בתקציב בניגוד לעמדת שר האוצר

הקיצוץ בתקציב, בהיקף של כ-225 מיליון שקל, אושר לדרישתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, ובתום מאבקים בשבועות האחרונים מול שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ● הקיצוץ נועד למימון הקמת מתקני כליאה לאכלוס העצורים הביטחוניים הרבים שנעצרו מאז תחילת המלחמה

וול סטריט / צילום: Shutterstock

נעילה אדומה בוול סטריט; מחירי הנפט צללו בכ-3%

הנאסד"ק ירד ב-1.2% ● מדד הקאק עלה ב-0.6% ● ירידה במדד המחירים לצרכן בבריטניה, אך מעל הצפי ● יצרנית השבבים ההולנדית ASML יורדת ב-5% ●  ג'יי.פי. מורגן: "היסטורית, רכישת זהב לא מצדיקה את הסיכון" • מיקרוסופט תשקיע 1.5 מיליארד דולר בחברת ה-AI מאיחוד האמירויות • יו"ר הפד מודה: "אין התקדמות במאבק באינפלציה"

טיל בליסטי שנורה מאיראן בשבת ונפל בים המלח / צילום: N12

הממשלה נדרשת להחלטה לא פופולרית - הבלגה היא הדבר הנכון

ארה"ב שבה ומדגישה שהיא לא תהיה שותפה למהלך התקפי ישראלי נגד איראן, הגם שלישראל שמורה הזכות לפעול, ושארה"ב אף שתמשיך לסייע לה בהגנה ● אפשר לפעול. השאלה היא אם זה הדבר הנכון לעשות ● מבקרים יגידו שההמלצה להבליג היא חזרה על הטעויות שהובילו ל-7 באוקטובר, ולא כך ● הנסיבות השתנו מאז לטובה ולרעה ● דעה

עילית רז, טרבור מילטון ואליזבת הולמס / צילומים: AP - Lawrence Neumeister, Jeff Chiu, Brittainy Newman, איל יצהר

תעשיית הטק מגייסת את הבינה המלאכותית למאבק בהונאות משקיעים

בשנים החולפות נרשמו מקרי הונאה רבים בהייטק, בהם יזמים גייסו כספים ממשקיעים, ללא בדיקת נאותות מספקת ● במטרה לצמצם את ההונאות הבאות, חברות רותמות כיום כלי בינה מלאכותית לשלל אוטמציות בהתנהלות החברה ● במקביל, גורמים בענף חוששים מההשלכות

כבר לפני חודשיים: איראן תירגלה שיגור טילים בליסטיים נגד בסיס פלמחים

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: התרגיל הצבאי של איראן שהתקיים כבר לפני חודשיים, איראן מצליחה לשבור את האמברגו על הנפט וגוגל פיטרה עובדים שמחו נגד ישראל במשרדים בניו יורק ● כותרות העיתונים בעולם 

בית חולים חדש ייבנה בבאר שבע / אילוסטרציה: Shutterstock

בית חולים ראשון בבעלות הקופות הקטנות: לאומית ומאוחדת יפעילו את בית החולים בבאר שבע

בית החולים שיבא יהיה שותף של הקופות בהקמת בית החולים ● הלו"ז להשקה מוערך בלפחות 8-6 שנים ותקציב ההקמה בלפחות מיליארד שקל ● בשבועות הקרובים צפויה להתקבל החלטת ממשלה התומכת בהחלטת משרדי הבריאות והאוצר שהתקבלה היום

מירב בן ארי, יש עתיד טוויטר, 23.5.21 / צילום: שלומי יוסף

האם הרקע המקצועי של המפכ"ל המיועד של בן גביר חריג ביחס למקובל?

האם הרקע המקצועי של המפכ"ל המיועד אבשלום פלד הוא חריג? צללנו להיסטוריה ● המשרוקית של גלובס

נטפליקס / צילום: Shutterstock, Vantage_DS

נטפליקס עקפה את הציפיות; המניה יורדת במסחר המאוחר

ענקית הסטרימינג דיווחה על הכנסות של 9.37 מיליארד דולר לעומת צפי של 9.28 מיליארד דולר ● הרווח זינק ב-86%, לעומת צפי לעלייה של 56% ● החברה הוסיפה כ-9.3 מיליון מנויים ברבעון, ב-80% יותר מהצפי ● למרות התוצאות המדהימות, התחזית המאכזבת של החברה מפילה את המניה במסחר המאוחר

הדגם OMODA 5 של צ'רי / צילום: יח''צ

האם הסיניות יתחילו להגיע אלינו מאירופה? צ'רי תייצר כלי רכב בספרד, יצרנים נוספים בדרך

כך מתכוונים הסינים לעקוף את המכס האירופי ● ג'יפ אוונג'ר משיקה בישראל דגם היברידי ● ​נחשף הקרוס־אובר החשמלי החדש של GEELY ● ועוד חדשות מענף הרכב

איך המוסדיים מחליטים איפה תשב הפנסיה שלכם / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת adobe firefly)

הבכיר שחושף באופן נדיר את הסודות על איך משקיעים את הפנסיה שלכם

הצצה אל מאחורי הקלעים של דיוני ועדת ההשקעות של גוף מוסדי: היכן להגדיל סיכון, כמה פיצוי נדרש עבורו, עד כמה משפיעים השווקים העולמיים על החוסך הישראלי, ואילו אתגרים ייחודיים עומדים בפני מנהלי קופות הגמל וקרנות הפנסיה וההשתלמות המקומיים

משרדי חברת השבבים TSMC, בטייוואן / צילום: ap, Chiang Ying-ying

התחזית האופטימית של ענקית השבבים מטייוואן: ההכנסות יזנקו פי 2

יצרנית השבבים TSMC הציגה דוחות רבעוניים חזקים ועקפה את תחזיות האנליסטים בשורת ההכנסות והרווח ● המומנטום החיובי צפוי להימשך כשעל פי ההערכות החברה צפוי להכפיל את הכנסותיה

פיצוחים / צילום: תמר מצפי

הגרעינים של חממה בדרך החוצה מהבורסה - מי ייכנס במקומם?

חברת חממה סחר קיבלה הצעה להוצאת פעילותה מהבורסה והכנסת פעילות נדל"ן במקומה ● בעקבות מלחמת חרבות ברזל לחברה חובות בהיקף של 1.6 מיליון שקל מתושבים מרצועת עזה

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

הבורסה ננעלה בעליות חדות אבל ירדה ב-1.1% בסיכום שבועי; מדד הבנקים זינק ב-1.8%

ת"א 35 עלה ב-1.3% ● סיכום השבוע: מדדי ת"א-35 ות"א-90 ירדו בכ- 1.1% ובכ-0.6%, בהתאמה, ירידות שערים אפיינו את מרבית המדדים הענפיים, בראשם מדד ת"א-ביומד שירד השבוע בכ-7.6% ● ב-2 במאי יתווספו למדד ת"א-35 מניות פתאל ושופרסל, יגרעו קבוצת אשטרום ושיכון ובינוי ● תשואת האג"ח הממשלתי ל-10 שנים עלתה השבוע בכ-0.1% והגיעה לכ- 4.8% בסוף השבוע

פעילות צה''ל במערב חאן יונס / צילום: דובר צה''ל

אזעקות הופעלו באשקלון, לראשונה מזה כשבועיים

שני טילי נ"ט פגעו במרחב קיבוץ יראון, לא היו נפגעים אך נגרם נזק ● ארה"ב מטילה עיצומים חדשים על איראן בעקבות המתקפה על ישראל ● בהודעת ביידן נכתב: "איראן ביצעה נגד ישראל את אחת ממתקפות הטילים והכטב"מים הגדולות שהעולם ראה אי פעם" ● גם האיחוד האירופי צפוי להטיל עיצומים ● שר החוץ האיראני נחת בניו יורק ● עדכונים שוטפים 

מטוס אל על / צילום: Shutterstock

אחרי הצניחה בתחילת המלחמה: התאוששות בענפי התיירות והבילויים

חג הפסח שיחול בקרוב מחולל רכישות בתחום החופשות והמופעים ● אתר KSP מרחיב את שיתוף־הפעולה עם שטראוס לצד מותגים כמו ויסוצקי ולוואצה ● הדירוג החודשי של אתרי האונליין

רשא חולי, מנכ''לית חברת הביומד מדיפלסט / צילום: יונתן בלום

המנכ"לית שנוסעת 5 שעות ביום כדי להגיע לעבודה: "חיה באוטו"

רשא חולי, מנכ"לית חברת הביומד מדיפלסט, תמיד ידעה שהיא רוצה לנהל מפעל ייצור ● היום היא אחת המנכ"ליות הערביות היחידות בישראל, ובכל יום נוסעת חמש שעות למשרד ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס 

וול סטריט / צילום: Unsplash, lo lo

נעילה מעורבת בוול סטריט; S&P 500 ירד זה היום החמישי ברציפות

נאסד"ק ירד ב-0.5% ● סולאראדג' בשפל של 5 שנים ● מחיר הקקאו זינק לשיא כל הזמנים ● למה טראמפ מדיה זינקה ב-22% ● ליתיום אמריקס צללה ב-25% ● טסלה בשפל של שנה, מתחת ל-150 דולר, בדויטשה בנק צופים לה ירידה נוספת של 30% ● נטפליקס ניפצה את התחזיות, אבל תחזית מאכזבת מפילה את המניה במסחר המאוחר