גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

איזו קבלת פנים ערך יעקב לוקסנבורג לנשיא סמסונג ישראל

וגם: תמיר פרדו, לשעבר ראש המוסד, מסביר מהי פצצת הזמן של חברות הענק

משה פרי, דניאל דונגי, ג'ו יונג בין ויעקב לוקסנבורג (לוקסי) / צילום: גיא לוי
משה פרי, דניאל דונגי, ג'ו יונג בין ויעקב לוקסנבורג (לוקסי) / צילום: גיא לוי

בסוף השבוע האחרון ערכה ייבואנית ומשווקת המכשירים הסלולריים, סאני תקשורת, אירוע בסן פרנסיסקו לקמעונאים, בו היא הביעה הערכה על ביצועיהם בשיווק מוצרי סמסונג ברחבי העולם. את האירוע היא ערכה במסגרת השקת מכשיר ה-Galaxy S10.

באירוע הוצג גם המכשיר החדש שעתיד להימכר בישראל בשלוש קטגוריות מחיר שונות שינועו בין 3,000 ל-4,000 שקל למכשיר. פרי הזכיר כי "קצב ההזמנות הגבוה של מכשירי ה-Galaxy 10 והצגת ביקוש שיא וגידול של 45% במכירות המוקדמות לעומת מכירות ה-Galaxy S9 בשבועות הראשונים מאז ההשקה הרשמית, מבטאים את האמון ואת הדרישה למכשירי פרימיום לה אנו זוכים מצד הצרכנים בישראל".

יעקב לוקסנבורג (לוקסי), בעל השליטה בסאני תקשורת, ומשה פרי המנכ"ל, ניצלו את האירוע ואת הרמת הכוסית גם כדי לחגוג את מינויו של ג'ו יונג בין לתפקיד נשיא סמסונג ישראל. בין כיהן עד לאחרונה כמנהל פיתוח עסקי בחטיבת המובייל וה-IT של סמסונג העולמית וצפוי להוביל את פעילות סמסונג בישראל לצד סאני תקשורת, יחד עם דניאל דונגי, מנהל חטיבת המובייל בסמסונג ישראל.

יונג בין שמגיע מקוריאה, צפוי להעתיק בשבוע הקרוב את מגוריו לישראל, ולכן דאגו  פרי ולוקסי להכין אותו לטעמים הישראליים, וכבר לקחו אותו למסעדה ים תיכונית. מאז תחילת השנה עלתה מניית סאני תקשורת ביותר מ-20%, כאשר החברה נסחרת לפי שווי שוק של 470 מיליון שקל.

תמיר פרדו, לשעבר ראש המוסד, מסביר מהי פצצת הזמן של חברות הענק

ביום חמישי שעבר ערכה גוגל קלאוד כנס מקצועי בתחום הסייבר. אל מתחם LABS בתל אביב, הגיעו כמה וכמה מנשות ואנשי המקצוע המקומיים, כמו גם נציגי גוגל מעבר לים, כדי לשמוע על אתגרי אבטחת המידע בענן ומניעת תקיפות.

את אחת ההרצאות נשא תמיר פרדו, לשעבר ראש המוסד וממייסדי XM Cyber הישראלית. בשורה התחתונה הסביר פרדו כי אנו נמצאים במציאות מטרידה ומעוררת דאגה, אך עם פתח לאופטימיות זהירה. לדבריו "כמעט לכל מידע ניתן כיום לפרוץ, אין אף מבצר או בית שהוא בטוח ומוגן. לכן אני קורא לייסד אמנה בינלאומית שתחיל תקנות מחייבות של סולדיריות ואחריות הדדית בנושאי פרטיות וסייבר. הבעיה היא שברמת המדינות נוצר מאזן אימה בין רוב השחקניות, ולכן לאף אחת אין אינטרס לקדם אמנה כזו. יתרה מכך, לאף מדינה כמעט אין היום אינטרס ממשי למנוע הפצת פייק ניוז או כל צורה אחרת של התערבות לא לגיטימית בשיח הציבורי". את תקוותיו תולה פרדו בחברות הענק השולטות במידע. "הן יושבות על פצצת זמן, מפני שכל המידע נמצא אצלן והאחריות תופנה אליהן בבוא העת. אני מאמין כי חברות כמו גוגל ודומותיה הן התקווה האמתית שלנו כיום לכינון אמנה בינלאומית בתחום הגנת הסייבר והפרטיות".

ג'ון אסנטה, מנהל תחום פרטיות והגנת סייבר בגוגל בסן פרנסיסקו חלק עם הנוכחים סיפורי "מורשת קרב" של כלי גוגל שסייעו בגילוי ועצירת מתקפות סייבר כגון Meltdown, Spectre ו- WannaCry. "זאת למרות העובדה שהם קיבלו שם גרוע כמו דז'ה-דיס", הוא אמר.

עוד נכחו: טום סלמון, יועץ אבטחה לארגוני שירותים פיננסיים בגוגל קלאוד; אמיר שקד, סגן נשיא למו"פ בחברת PerimeterX; זיו אורן, סייבריזון; אלית בן בסט נוריאל, מנהלת שיווק  גוגל קלאוד באזור ישראל ומרכז-מזרח אירופה; גל אבידן, מנהל עסקי בגוגל קלאוד; שירה קמחי, מנהלת פעילות גוגל קלאוד בישראל, ואחרים. 

קמחי, אורן, פרדו, אבידן, בן בסט נוריאל ואסנטה / צילום: איל וורשבסקי

היכן פגש אייזיק דבח את הנשיא המצרי, הגנרל עבד אל-פתאח א-סיסי

בשבוע שעבר ביקר אייזיק דבח, מנכ"ל ובעל השליטה בחברת ההלבשה התחתונה דלתא גליל, במצרים. דבח, שבמסגרת עבודתו מרבה להגיע למדינה בה נמצאים כמה ממפעלי החברה, הגיע הפעם למטרה מיוחדת, במסגרתה הוא נפגש עם נשיא מצרים, הגנרל עבד אל-פתאח א-סיסי, בארמונו בהליופוליס. נזכיר כי ב-2007 הועבר למצרים מפעל דלתא מכרמיאל, וכיום מעסיקה החברה במפעליה במצרים כ-3,000 עובדים.

המפגש עם הנשיא המצרי התקיים לרגל החלטת הקונגרס האמריקאי להעניק מדליית זהב לנשיא המנוח, אנואר סאדאת, זאת הודות ליוזמתו ותרומתו להסכם השלום בין ישראל ומצרים, כאשר דבח מכהן כיו"ר הוועדה שהמליצה על הענקת המדליה.

מתחילת השנה עלתה מניית דלתא ב-23%, כאשר החברה נסחרת לפי שווי שוק של 2.9 מיליארד שקל. בשבוע שעבר נכתב ב"גלובס" כי דבח נמנה על שיאני השכר בחברות הבורסאיות ב-2018, כשבתפקידו כמנכ"ל החברה הוא נהנה מתגמולים בהיקף של 5.5 מיליון שקל (כ-1.5 מיליון דולר) - שכללו בעיקר שכר והוצאות נלוות ומענק שוטף. 

אייזיק דבח, אורחי האירוע והגנרל עבד אל פתאח א־סיסי / צילום: עזרא פרידלנדר

מנדל"ן לדוגמן: מי הציג את שפת הגוף הנכונה לסגירת עסקאות

אתמול ערך בנק מזרחי טפחות כנס שהתמקד במימון בנקאי לקבוצות רכישה. אל LABS בתל אביב הגיעו נציגות ונציגי חברות נדל"ן ומימון כמו גם עורכות ועורכי דין. את הכנס פתח אורי יוניסי, סגן מנהל החטיבה הקמעונאית ומנהל זרוע המשכנתאות בבנק. יוניסי דיבר על שוק הדיור ושוק המשכנתאות בעבר ועל הדרך בה בנק רואה שווקים אלה בעתיד הקרוב.

פנינה אלה, מנהלת סקטור בנייה ונדל"ן בבנק, הציגה זוויות מאקרו בתחום מימון בנייה של פרויקטים בנדל"ן. עוד השתתפו: יעל שלו, מנהלת מחלקת קבוצות רכישה בבנק ושרון בן יהודה מנהלת מחלקת אשראי קמעונאי לנדל"ן, שציינו את חשיבות הנגישות והיעילות בעבודה לצורך קיצור לוחות זמנים.

עו"ד ורו"ח ורד אולפינר ראש תחום מיסוי נדל"ן ב-EY ישראל, העניקה את הזווית הרגולטורית. הכנס נחתם בהרצאתה של דורית עוזיאל, מומחית לשפת גוף ותקשורת בינאישית שהעניקה טיפים לקידום עסקים וסגירת עסקאות. להדגמת הנאמר על גופו התנדב איש הנדל"ן רוני מאנה, ששימש לבקשתה של עוזיאל כדוגמן. 

עוד נכחו: דניאלה פז, מייסדת פז הנדסה וכלכלה; דברת אולפינר ועדינה גרינברג, גרינברג אולפינר שמאות מקרקעין; ניצב בדימוס בנצי סאו, דירקטור חברת ויליפוד ומחבר המנהלים של חברת הסייבר White-Hat; צחי סופרין, מנכ"ל קבוצת סופרין; גיא בלושינסקי, מייסד ג'י גרופ; קרן מוכתרי, שותפה ב-KM פרויקטים; 

רוני מאנה, פנינה אלה ובנצי סאו / צילום: אבשלום ששוני

לירן לובלין מונה למנהל מחלקת המחקר של אי.בי.אי שירותי בורסה

אי.בי.אי שירותי בורסה הודיעה על מינוי של לירן לובלין למנהל מחלקת המחקר בחברה. לובלין יעבוד תחת ניהולו של רפי גוזלן, מנהל המחלקה הכלכלית. לובלין יכנס לתפקידו החדש בתחילת אפריל ויחליף את דורין פלאס ששימשה כמנהלת המחלקה בשלוש השנים האחרונות ושמסיימת את עבודתה באי.בי.אי לאחר קרוב לעשור.

ללובלין ותק של 10 שנים בתפקידי אנליזה וניהול השקעות בשוק ההון, כאשר בארבע השנים האחרונות כיהן כאנליסט אנרגיה ותקשורת באי.בי.אי. קודם לכן שימש לובלין כמנהל השקעות ואנליסט בהלמן-אלדובי עציוני ניהול תיקים. 

לבנת מזרחי רינסקי, מנכ"לית אי.בי.אי שרותי בורסה אמרה: "לירן הוא דוגמה מצוינת ליכולת שלנו להצמיח מנהלים מוכשרים מתוך הארגון. אני רוצה להודות לדורין על עבודתה. דורין ניהלה את תחום המחקר במשך למעלה משלוש שנים והצליחה להוביל מחלקה דינמית מתחדשת ומצוינת".

לירן לובלין / צילום: אילן בשור

עוד כתבות

סין שורפת את כל הגשרים עם ישראל, וחמאס מתחזק ביהודה ושומרון

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: איך תיראה איראן אחרי מותו של ראיסי, היחסים של ישראל וסין במשבר ולמה חמאס מתחזק ביהודה ושומרון ● כותרות העיתונים בעולם 

קניות אונליין / איור: גיל ג'יבלי

מיהן קמעונאיות המזון שהתחזקו באונליין, ומי עדיין לא בתמונה?

בין 15 אתרי הקניות הישראלים הבולטים באפריל נמנות שש רשתות מזון: שופרסל, רמי לוי, ויקטורי, קשת טעמים, טיב טעם וחצי חינם - בעוד יוחננוף וקרפור בחוץ ● הדירוג החודשי של אתרי האונליין

המתקפה הישראלית ברפיח העירה את יצרני הפייקים בעולם

העולם דרוך לקראת פעולה צבאית רחבה ברפיח, והפייקים מופצים בהתאם ● המשרוקית של גלובס

אודי מוקדי, מייסד ויו''ר סייברארק / צילום: דיויד שופר

תמורת 1.54 מיליארד דולר: סייברארק הישראלית רוכשת את חברת Venafi

סייברארק תשלם כ-1 מיליארד דולר במזומן וכ-540 מיליון דולר במניות עבור Venafi, חברה העוסקת בניהול זהויות מכונה ● העסקה צפויה להיסגר במחצית השנייה של 2024 בכפוף לאישורים רגולטוריים

כרים חאן, התובע הראשי בבית הדין הפלילי הבין-לאומי / צילום: AP-Mary Altaffer, Shutterstock, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

המסר המסוכן של האג: אין הבדל בין מנהיג טרור למנהיג דמוקרטי

כרים חאן, התובע הכללי של בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג, התייצב בפני המצלמות והודיע לראשונה בראיון ל-CNN על כוונתו להעמיד לדין את ראשי חמאס מחד ואת נתניהו וגלנט מאידך ● הניסיון ליצור השוואה בין הצדדים הוא מסוכן למעמד הדמוקרטיה

יובל זילבר ז''ל / צילום: באדיבות המשפחה

קרן חדשה להנצחת קצין שנפל במלחמה תסייע לחיילי מילואים בעלי עסקים

"הקרן של יובל", להנצחת יובל זילבר ז"ל, הוקמה ע"י אפרת פלד, יו"ר ומנכ"לית אריסון השקעות, שבנה היה חברו הטוב מילדות ● כעת מבקשים בקרן לגייס עוד חצי מיליון שקל להלוואות לעצמאים ● ישראל מתגייסת

אילוסטרציה: Shutterstock

איך הפכו מניות השירותים לתחום שמדליק את השוק האמריקאי

מניות שירותי התשתיות - חשמל, גז ומים, שנחשבות שנים להשקעה אפרורית אך מניבת תשואה בטוחה - לוהטות מתחילת השנה ● זאת בעיקר על רקע הצורך האינסופי של יישומי הבינה המלאכותית בחשמל ● אולם כמו כל מגזר שהופך רותח, גם כאן אפשר להיכוות

שלמה פילבר / צילום: יוסי זמיר

עורך דינו של נתניהו החל לייצג את עד המדינה פילבר בשימוע; הפרקליטות: "ניגוד עניינים"

עו"ד עמית חדד, המיצג את נתניהו בתיק 1000, הודיע לצוות התביעה כי הוא ייצג את עד המדינה שלמה פילבר בשימוע ● בתגובה הודיע צוות התביעה כי לעמדתם מדובר ב"ניגוד עניינים מובהק, העומד בניגוד גמור לכללי האתיקה המחייבים של לשכת עורכי הדין" ● חדד דחה את הטענה: "עדותו הסתיימה לפני שנתיים, אין לו השפעה על ההליך והאינטרסים שלו ושל פילבר אינם מנוגדים"

מיינה הודית בפארק הירקון בתל אביב / צילום: י.ש

פחות פרפרים, יותר מינים פולשים: המצב המדאיג של הטבע בישראל

מיני הטבע בישראל נמצאים תחת מתקפה רב חזיתית: פולשים, זיהום, צמצום שטח, אקלים ועוד. גם המלחמה כנראה לא עוזרת ● תמר דיין, יו"ר מוזיאון הטבע: "מספר קטן של ממצאים חיוביים מראה שכשמתאמצים אז יש תוצאות"

בענף הבנייה נרשמת מצוקת עובדים ניכרת / צילום: Shutterstock

הביקוש לעובדים ממשיך לעלות, אך רק למשרות במיומנות נמוכה

שיעור התעסוקה על פי נתוני הלמ"ס המשיך לעלות בחודש החולף ● על פי הנתונים בניכוי העונתיות לחודש אפריל, ישנם 137 אלף משרות פנויות - לעומת 134 אלף בחודש מרץ ● יחד עם זאת, בענף הבנייה נרשמת מצוקת עובדים ניכרת

אמיר ירון. צילום: איל יצהר / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

ניצחון לחברות התשלומים מול בנק ישראל: יוכלו להתחייב לריבית קבועה

למרות התנגדותו של בנק ישראל, רשות לניירות ערך אישרה את ההוראה שצפויה להכנס לתוקף ביוני ● חברות תשלומים יוכלו להציע ללקוחות שיפקידו אצלן כספים ריבית מובטחת ● הרשות: "חברות התשלומים נועדו לקדם תחרות מול מערכת הבנקאית ולכן נדרש לאפשר להן להציע ללקוחותיהן ריבית, בדומה לזו שהמערכת הבנקאית"

אבי לוי, מנכ''ל דיסקונט / צילום: ישראל הדרי

רווחי בנק דיסקונט ירדו ב-17% ברבעון; שיפור ניכר בהוצאות בגין הפסדי אשראי

הירידה ברווח הנקי מוסברת על ידי הבנק בשינוי בעליית המדד ומצמצום פער הריבית ● הכנסות הבנק ירדו ב-5% ● דירקטוריון הבנק החליט על חלוקת דיבידנד בשיעור של 30%, בסך של 315 מיליון שקל

מבצעי האשראי שמציפים את שוק הדיור/ צילומים: דרור מרמור, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

חברות יפשטו רגל ומה יקרה למחירי הדירות: התחזית של כלכלני S&P מעלות

איך משפיעים מבצעי ה־80/20 על התזרים של חברות הנדל"ן למגורים, ועד כמה ההתחדשות העירונית משמעותית ● רגע לפני עונת הדוחות, כלכלני S&P מעלות בחנו את הנושאים הבוערים בשוק

מרכז נתניה / צילום: איל יצהר

מעל 3.5 מיליון שקל לדירת 4 חדרים: העיר הגדולה שמתברגת בצמרת המחירים, מיד אחרי תל אביב

מחיר ממוצע של דירה שנרכשה ברבעון הראשון היה גבוה בכ–130 אלף שקל מהמחיר ברבעון השלישי אשתקד לפני המלחמה, כשהעליות נרשמו גם בצפון ובדרום ● תל אביב נשארת הכי יקרה, אם כי שם מחיר דירת 4 חדרים דווקא ירד בחצי השנה האחרונה ● הרצליה היא העיר הגדולה הבאה בתור, עם 3.65 מיליון שקל לדירה. ומי העיר היחידה שבה נרשמו ירידות?

נשיא איראן איברהים ראיסי שנהרג בתאונת מסוק / צילום: Reuters

"תזמון רגיש במיוחד": כך סיקרו בעולם את מותו של נשיא איראן

הידיעה על התרסקות המסוק בה נהרגו איברהים ראיסי ושר החוץ האיראני תפסה את הכותרות הראשיות במרבית אתרי החדשות הזרים ● "איראן נותרה ללא שניים ממקבלי ההחלטות החשובים ביותר שלה, במהלך זמנים מטלטלים", נכתב בניו יורק טיימס ● וגם: כך הגיבו מנהיגי העולם למות הנשיא האיראני

רסול סעדה, ד''ר ספא אבורביעה, מוחמד ח'לאילה, רנין מרדי ושאדי חדאד, בפאנל בין פשיעה לצמיחה / צילום: תמר מצפי

"יש בחברה הערבית 30% צעירים, זה הון אנושי עצום"

בפאנל שעסק בפשיעה בחברה הערבית, שוחחו מומחים ודנו בשורשי הבעיות במגזר ובמניעים לצמיחה ● "ארגוני הפשיעה מעניקים משמעות ותחושת שייכות"

נשיא איראן, איברהים ראיסי / צילום: ap, Vahid Salemi

קיצוני אפילו במונחים של איראן וכזה ששלח אלפים למותם. הכירו את הנשיא שנהרג בהתרסקות מסוק

מסוקו של איברהים ראיסי התרסק אתמול בגבול עם אזרבייג'ן, ולאחר דיווחים סותרים, באיראן הודיעו הבוקר רשמית על מותו, יחד עם שר החוץ האיראני ● הוא נחשב מהקשים שבין השמרנים האיראנים, לאחד מגדולי שונאי ישראל ומי שזוהה כאחד מהמועמדים הבולטים לרשת את המנהיג העליון עלי חמינאי עם מותו

בניין עיריית תל אביב־יפו / צילום: Shutterstock

חשד לשחיתות בהיקף מאות מיליוני שקלים, במעורבות משפחות פשע: עובדים בעיריית ת"א נעצרו

13 חשודים, בהם עובדי אגף התברואה בעיריית ת"א, נעצרו בחשד לעבירות שחיתות ציבורית, הלבנת הון וקיזוז חשבוניות פיקטיביות ● מהחקירה עולה כי עובדים בחברות ניקיון המספקות שירותים לעירייה פעלו להטיית מכרזים, תוך מתן שוחד וטובות הנאה לעובדי אגף התברואה ולמקורביהם

אולפני הרצליה / צילום: דוד שי, מתוך ויקיפדיה

אפריקה, תדהר ולוזון זכו בקרקע בהרצליה תמורת כ־142 מיליון שקל

שלוש החברות זכו בשטח של 3.8 דונם שהיה ברשות רמ"י, כחלק מהתוכנית להפיכת אולפני הרצליה למתחם מגורים ● הן היו המציעות היחידות במכרז, והצעתן גבוהה בכ־20 מיליון שקל ממחיר המינימום ● מדובר באותו מתחם שבו הן מקדמות בנייה ל־350 יח"ד

כרים חאן, התובע הראשי של בית הדין הפלילי בהאג / צילום: Reuters, Latin America News Agency

ההחלטה הפתאומית: פרטים חדשים מאחורי הודעת התובע בהאג

בחודשים האחרונים התקיים שיח דיסקרטי וחריג בין גורמים ישראלים לבין צוותו של תובע בית הדין הבינלאומי הפלילי בהאג, כרים חאן ● בארץ הופתעו מההודעה החריגה והתקדימית של חאן, שהיה אמור להיפגש עם גורמים מקצועיים שיציגו לו כיצד פועלת ישראל בהתאם לדין הבינלאומי במלחמה בעזה