גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

המנכ"ל הקודם של פריגו מציג: שכר בעלות של 12 מיליון דולר ב-10 חודשים בלבד

דיווח שהעבירה פריגו ל-SEC, רשות ניירות הערך של ארה"ב, מפרט את עלויות השכר של בכירי החברה ב-2018: המנכ"ל שפרש לפני שנה, ג'ון הנדריקסון, קיבל תגמולים בעלות של 4.4 מיליון דולר; מחליפו בתפקיד, אובה רורהוף, קיבל שכר בעלות של 11.9 מיליון דולר; והמנכ"ל הנוכחי, מורי קסלר – בעלות של 4.1 מיליון דולר ● המניה עלתה ב-38% מהשפל בסוף 2018

כמדי שנה זה תקופה ארוכה כובשים מנהלי החברות הדואליות בסערה את צמרת דירוג שיאני השכר, והשנה מדובר בבכירי חברת התרופות פריגו, ששילמה אשתקד לשלושת המנכ"לים שניהלו אותה במהלך 2018 סכום כולל של יותר מ-70 מיליון שקל (כ-20 מיליון דולר), ובסך הכול שילמה לשבעת מנהליה הבכירים כ-115 מיליון שקל (כ-32 מיליון דולר).

דיווח שהעבירה פריגו ל-SEC, רשות ניירות ערך של ארה"ב, חושף כי עלות העסקתו של אובה רורהוף מהווה יותר ממחצית הסכום ששולם לשלושת המנכ"לים שעמדו בראש החברה אשתקד. עלות זו התקרבה ל-12 מיליון דולר (כ-43 מיליון שקל), נוסף על 4.4 מיליון דולר (כ-16 מיליון שקל) לג'ון הנדריקסון ו-4.1 מיליון דולר (כ-15 מיליון שקל) למורי קסלר.

שיאני השכר לשנת 2018

רורהוף, שנכנס לתפקיד בתחילת 2018 ופרש ממנו באוקטובר, נהנה מתגמול הוני של קרוב ל-7 מיליון דולר, והתגמולים שקשורים לסיום העסקתו הצטברו ל-3.4 מיליון דולר, נוסף על שכר בסיס של 425 אלף דולר ובונוס של כ-530 אלף דולר.

היקף התגמולים המצטבר של רורהוף מעמיד אותו בראשות טבלת שיאני השכר בבורסה בתל אביב ל-2018 עד כה, בפער ניכר מיתר עמיתיו בפריגו, שמניותיה נסחרות גם בבורסת ניו יורק.

מי שהתברג אחרי רורהוף לטבלת השיאנים של תל אביב הוא הנדריקסון, שהספיק לעבוד בפריגו כשבועיים בלבד ב-2018, אחרי שנים ארוכות בחברה (מתוכן קצת פחות משנתיים כמנכ"ל), וקיבל בעיקר תגמולים הקשורים לסיום העסקתו, שהצטברו לכ-4 מיליון דולר, נוסף על שכר בסיס של כ-210 אלף דולר ובונוס של כ-145 אלף דולר.

צעד אחריו בטבלה ניצב קסלר, שנכנס לתפקיד באוקטובר, ואשר הוקצו לו אופציות בסכום של 2.5 מיליון דולר, נוסף על בונוס של 950 אלף דולר, שכר בסיס של כ-280 אלף דולר ותגמולים נוספים של 375 אלף דולר.

נוסף על שלושת המנכ"לים המדוברים, פריגו הציגה בדוחותיה עלויות שכר בטווח של כ-9-12 מיליון שקל (2.4-3.4 מיליון דולר) לכל אחד מארבעה בכירים בהנהלתה - מנהל הכספים, היועץ המשפטי, מנהל חטיבת הבריאות לצרכן ומנהל החטיבה הבינלאומית.

בכירי כיל התברגו לצמרת

מנהלי פריגו הותירו מאחור את המנהלים הבכירים של יצרנית הדשנים כיל, שפרסמה בימים האחרונים את הדוחות הכספיים המורחבים שלה, אשר הציבו בראש שיאני השכר של החברה את המנכ"ל רביב צולר, שעלות העסקתו הגיעה ליותר מ-7 מיליון שקל (כ-2 מיליון דולר), סכום הכולל את עלות שכרו, תגמול מנייתי ומענק.

אחרי צולר התברג לצמרת שיאני השכר יו"ר כיל, יוחנן לוקר, עם עלות העסקה של כ-6.5 מיליון שקל (1.8 מיליון דולר), ואילו עלות העסקה של כ-6 מיליון שקל (1.7 מיליון דולר) שהציג מנהל התפעול הראשי של כיל, צ'רלס ווידהאס, סימנה את רף הכניסה החדש לעשיריית שיאני השכר ל-2018 עד כה.

בסך הכול נהנו אשתקד חמשת שיאני השכר של כיל מתגמולים בהיקף מצרפי של כ-30 מיליון שקל (כ-8 מיליון דולר), ומלבד המנכ"ל, היו"ר ומנהל התפעול, נהנו אשר גרינבאום וקובי אלטמן מתגמולים של כ-5 מיליון שקל (כ-1.4 מיליון דולר) כל אחד.

המצטרף החדש לצמרת שיאני השכר ל-2018 בין החברות "המקומיות" הוא רון פאינרו, מנכ"ל לאומי קארד, עם עלות העסקה של 3 מיליון שקל, הכוללת שכר של 1.3 מיליון שקל ומענק של 1.1 מיליון שקל, ואילו יתר ארבעת שיאני השכר בלאומי קארד הסתפקו בתגמולים בהיקפים של כ-1.7-2 מיליון שקל לכל אחד.

עוד בפיננסים, חברת האשראי החוץ-בנקאית אורשי (הנסחרת בבורסה באמצעות אג"ח) שילמה 3.1 מיליון שקל ליו"ר שלה, שי לביא, הנמנה עם בעלי השליטה בה, ועיקר הסכום (כ-2 מיליון שקל) הוא תשלומי ריבית עבור הלוואה שהעניק לחברה. מדובר בהלוואה בהיקף של 25 מיליון שקל שהעניק לביא לאורשי בריבית שנתית של 8%, המחולקת לריבית שוטפת שנתית של 3.5% ולריבית נדחית של 4.5%.

עלות העסקת אביו, יצחק לביא, מייסד אורשי, הסתכמה בכ-630 אלף שקל בתפקידו כמנהל פיתוח עסקי של החברה, ועלות העסקת המנכ"ל גלעד אלגור, השותף בהחזקות בחברה, הגיעה ל-1 מיליון שקל.

עוד מהדוחות האחרונים, חברת הנדל"ן רג'נסי, הנסחרת גם היא באמצעות אג"ח, שילמה לבעלת השליטה בה, קבוצת חג'ג' של האחים צחי ועידו חג'ג', תגמולים בסכום כולל של כ-8.8 מיליון שקל.

תגמולים אלה, המשולמים עבור שירותי מנכ"ל, סמנכ"ל כספים, חשבות, הנדסה וניהול פרויקטים, שירותי משרד ועוד, כללו דמי ניהול של 3.9 מיליון שקל, בונוס של 2 מיליון שקל בגין שירותי מנכ"ל, השתתפות בהוצאות של כ-1.5 מיליון שקל ותשלומי ריבית והצמדה בסכום דומה (כ-1.4 מיליון שקל).

האישה הראשונה: בסוף העשירייה השנייה

שותפות חיפושי הנפט והגז רציו פטרוליום שילמה לשותף הכללי שלה 480 אלף דולר (כ-1.7 מיליון שקל).

עם הצטרפותם של מנהלי פריגו לטבלת שיאני השכר, מצטברת עלות ההעסקה המצרפית של עשרת שיאני השכר ל-2018 עד כה לסכום של כ-136 מיליון שקל - המשקף עלות העסקה ממוצעת של קרוב ל-14 מיליון שקל לכל מנהל.

עשיריית שיאני השכר נעדרת נוכחות נשית, והנציגה הראשונה של המגזר הנשי בטבלה היא ליאורה עופר, בעלת השליטה בענקית הנדל"ן המניב מליסרון, שבתפקידה כיו"רית קיבלה 3.4 מיליון שקל - סכום הממקם אותה בשיפולי העשירייה השנייה בטבלת השיאנים.

בסיכום 2017, עלות ההעסקה המצרפית של 100 שיאני השכר בחברות הנסחרות בבורסה בת"א הצטברה ל-830 מיליון שקל - סכום ששיקף עלות העסקה שנתית ממוצעת של יותר מ-8 מיליון שקל לכל מנהל במאייה הראשונה, ועלות העסקה חודשית ממוצעת של כ-690 אלף שקל. 

עוד כתבות

מחאת משפחות החטופים בקיסריה / צילום: מטה המשפחות

עינב צנגאוקר שבנה חטוף: נתניהו מטרפד עסקה תוך שהוא מתחבא תחת 'גורם מדיני בכיר'

המו"מ במצרים: ישראל לא תשלח משלחת לקהיר - עד להגעת תשובת חמאס הרשמית ● מקור בחמאס ל-N12: מתקרבים להסכם, ארה"ב הבטיחה את סיום המלחמה ● גם בסעודיה מדווחים - חמאס הגיב באופן חיובי להצעה המצרית, ארה"ב סיפקה ערבויות ● דיווח ערבי: ישראל לא מתנגדת לשחרורו של רב המחבלים מרואן ברגותי ● עדכונים בולטים

צילומים: מארק ישראל סלם (הג'רוזלם פוסט), Shutterstock/ א.ס.א.פ קריאייטיב

חשיפה: יצוא הנפט לישראל דרך טורקיה נמשך למרות החרם. אלו הסיבות

אזרבייג'ן היא ספקית נפט משמעותית של ישראל, כשהזהב השחור מגיע דרך צינור באקו־טביליסי־ג'ייהאן (BTC) - שם, הנפט מועמס על מכליות בדרך לחיפה ● כך השפיעו יחסי אנקרה־באקו על ההחלטה לא לעצור את הנפט לישראל

מנכ''ל נמלי ישראל הפורש, יצחק בלומנטל / צילום: שלומי יוסף

הסיפור המטלטל על המנכ"ל שקיבל בשורת איוב ושרד אותה

כשיצחק בלומנטל, אז מנכ"ל חברת נמלי ישראל, חש ברע, הוא היה בטוח שייקח כדור ויחזור לעבודה בתוך שעתיים ● אך הרופאים צפו שנותרו לו שבועות ספורים ● בראיון סיכום כהונה הוא מדבר על השנה המטלטלת וההחלמה המפתיעה ומספר על תוכנית הנמלים החדשנית ש"תשפיע על המשק כולו"

פרויקט ''העיר הלבנה'' של יובל אלון בחיפה / צילום: חברת AVA STUDIO

עסקת הנדל״ן שמוכיחה: לחיפה כללים משלה

דירת 4 חדרים בשטח 117 מ"ר נמכרה בפרויקט "העיר הלבנה" של יובל אלון בחיפה, המשתרע על כ־26 דונם ● העסקה התעכבה כשלוש שנים, והדירה נמכרה ב־2.5 מיליון שקל, נמוך מהמחיר הנוכחי בפרויקט

''מנטה ריי'' / צילום: נורת'גרופ

לא רק באוויר: כלי השיט הבלתי מאויש החדש של צבא ארה"ב

הסוכנות האמריקאית לפיתוחים טכנולוגיים צבאיים והענקית הביטחונית נורת'רופ גרומן הודיעו כי סיימו בדיקות בהיקף מלא של "מנטה ריי" - פרויקט דגל ימי של כלי שיט תת־מימי בלתי מאויש (UUV) גדול במיוחד ● כלי השיט החדש נושא חיישנים ומערכות תקשורת מתקדמות המאפשרות לו לבצע משימות כמו מעקב, זיהוי ונטרול מוקשים, מחקר בעומק האוקיאנוסים ומיפוי הקרקעית

מתחם המחאה הפרו-פלסטיני ב-UCLA / צילום: לביא לוי

סטודנטים מאוניברסיטת UCLA: "קראו לי יהודי מלוכלך וירקו עלי. לא אשאר בארה"ב"

בעקבות העימותים האלימים בין סטודנטים יהודים למוחים הפרו-פלסטינים באוניברסיטת UCLA, הסטודנטים מחשבים את דרכם מחדש ● המאהל בינתיים פונה אך הם חוששים: המוחים ינסו לחזור

נרנדרה מודי / צילום: Associated Press, Rajesh Kumar Singh

900 מיליון הודים נקראים להחליט אם הם רוצים ראש ממשלה לנצח

נרנדרה מודי מציין עשר שנים לשלטונו אך רוצה עוד חמש, וכנראה יזכה בהן בבחירות שנערכות בהודו ● הוא מודיע שרק דבר אחד מעניין אותו - האומה, וזו אולי אסירת תודה, אך מתרחקת מן האידיאלים הדמוקרטיים, החילוניים והשוויוניים של מייסדיה ● ואיך כל זה קשור למפלגת העבודה בישראל?

וול סטריט / צילום: Unsplash, Roberto Júnior

נעילה ירוקה בוול סטריט; נאסד"ק קפץ ב-2%

מדד ההנג סנג ננעל בזינוק של 1.5% ● בורסות אירופה ננעלו בעליות ● מניית אפל עלתה בכמעט 6% לאחר דוחות חיוביים ורכישה עצמית של מניות בסך 110 מיליארד דולר ● לא התקיים מסחר בבורסות בסין וביפן

מפגינים באוניברסיטת קליפורניה, השבוע / צילום: Reuters, Aude Guerrucci

ניצולי ה־7 באוקטובר תובעים את מובילי המחאות בקמפוסים בארה"ב: "זרוע של חמאס"

אזרחים ששרדו את הטבח ביישובי הדרום, הגישו השבוע לבית המשפט המחוזי בווירג'יניה תביעה נגד ארגוני המחאות בארה"ב, בטענה לקשר ביניהם לחמאס ● בין היתר, צוין כי ראשיהם היו חברים בארגוני טרור ואף הכינו מסמכי תעמולה נגד ישראל, בטרם התרחש הטבח

''אתה לוקח את הגלולה האדומה ואני מראה לך עד כמה עמוק מגיעה מחילת הארנב'' / צילום: Shutterstock

25 שנים לאחר שיצא לאקרנים, כולנו לכודים ב"מטריקס"

סרט המדע הבדיוני הקלאסי מ־1999 חזה עולם דומה לזה שאנו חיים בו היום, בו הטכנולוגיה מנתקת בני אדם זה מזה ● אולם הוא גם הזכיר לנו שהתנגדות היא אפשרית

עו''ד יוסי בנקל / צילום: תמר מצפי

"יכולנו לגבות הרבה יותר": עורך הדין שמנהל את פשיטת הרגל הגדולה במדינה בראיון

זה שבע שנים שעו"ד יוסי בנקל מנהל קרב משפטי על כספיו של אליעזר פישמן, לאחר שצבר חובות של כמעט 4 מיליארד שקל וזכה ל"תספורת" נדיבה ● בראיון ראשון לאחר מותו של פישמן מספר בנקל איך ימשיך לנהל את התיק, נמנע מלבקר את הבנקים ומספר על ה"תרגיל" שעשה פישמן כדי להשאיר הון בידי משפחתו

ד''ר אלמוג שמחון / צילום: דני מכליס - אוניברסיטת בן גוריון בנגב

החוקר שמגלה איך הבוטים הרוסיים הפכו אותנו לכלי משחק

ד"ר אלמוג שמחון, פסיכולוג חישובי מאוניברסיטת בן גוריון, חוקר את השימוש בשפה ברשתות ואת האופן שבו היא מובילה לקיטוב חברתי ● בראיון לגלובס, הוא מסביר איך בוטים רוסיים הופכים אותנו לכלי משחק, מה קורה לשיח אחרי פיגועים ומי משתף יותר פייק ניוז ● ויש לו אזהרה לעתיד: "בינה מלאכותית יכולה לייצר טענות לא פחות משכנעות משל בני אדם, ואפילו יותר"

פול אוסטר. ''סופרים לא יוצאים לפנסיה'' / צילום: Reuters, VINCENT WEST

על פול אוסטר, שהיופי שבמקריות העסיק אותו כל חייו

השבוע הלך לעולמו בגיל 77 הסופר היהודי-אמריקאי פול אוסטר ● אוסטר כתב ספרים שהפכו לרבי מכר ועוסקים באופן תכוף בצירופי מקרים ● כתיבתו נטועה בילדות קשה ואירועים מטלטלים ששינו את חייו

רפיח / צילום: Reuters, IBRAHEEM ABU MUSTAFA

דיווח בארה"ב: ישראל עדכנה את ממשל ביידן על תוכניתה להתחיל לפנות אוכלוסייה מרפיח

צה"ל ערך תרגיל המדמה תקיפת פתע של חיזבאללה בגבול לבנון • אזעקות הופעלו אחרי כמעט יומיים ללא ירי לצפון, גם הירי מעזה התחדש עם נפילה - שלא הפעילה אזעקה • מטוסי קרב תקפו מבנים צבאיים של ארגון הטרור במרחב עייתא ע-שעב שבדרום לבנון • לראשונה מאז חיסול הבכיר האיראני - בסוריה דיווחו על תקיפה ישראלית ליד דמשק ● עדכונים בולטים

שר המשפטים יריב לוין / צילום: מרים אלסטר/פלאש90

לוין סירב למנות, וחברי הוועדה התקפלו: אלו 32 השופטים החדשים שנבחרו

לוין סירב לאפשר הצבעות שאינן ברוב של כל חברי הוועדה, וכך הצליח למנות מועמדים שחברי הימין ביקשו לקדם ● לבית המשפט המחוזי בירושלים מונה רק שופט אחד, על אף שישנם תקנים פנויים נוספים, בשל מחלוקת על זהות יתר המועמדים

טרונג מיי לאן, אשת העסקים שעומדת במרכז פרשת ההונאה / צילום: phapluat tv

היא הורשעה על שהפכה בנק לכספומט האישי שלה - ונידונה למוות

המקרה של הטייקונית הפך לאחד המתוקשרים ביותר בקמפיין של וייטנאם נגד שחיתות, שזכה לכינוי "כבשן בוער"

כל תאגידי הבידור קרקרו סביב הסדרה / צילום: Shutterstock

הומור חצוף ואותנטי: סדרת הילדים שכבשה דווקא את ההורים

למרות הצנזורה של דיסני והביקורות הקשות מנציגי ה–Woke, "בלואי" שוברת שיאי צפייה, מגלגלת מיליארדים ממרצ'נדייז וסוחפת אחריה בעיקר מבוגרים שנהנים מהניואנסים ● כך הפכה סדרה מצוירת על משפחת כלבים אוסטרלית לתופעה עולמית

צילומים: איל יצהר, Shutterstock, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

מה עומד מאחורי מסע המימושים של אלטשולר שחם בישראל - ועוד 4 כתבות על המצב בשווקים

דוחות AMD ו-SMCI שפורסמו השבוע מציגות את האתגר הגדול בשוק השבבים ● החודש הגרוע בוול סטריט מזה שנה וחצי מגיע לגמל ולפנסיה ● כך משקיעות משפחות בעלות הון גבוה מ־50 מיליון דולר ● לבנק אוף אמריקה יש תחזית אופטימית לכלכלה הישראלית ● וגם: 3 המימושים הגדולים של אלטשולר שחם

וורן באפט / צילום: Associated Press, Nati Harnik

וורן באפט מציג רווחי שיא והר מזומנים. למה הוא מוכר מניות אפל?

ברקשייר האת'ווי, בהובלת המשקיע האגדי וורן באפט, דיווחה על זינוק מרשים ברווח התפעולי ברבעון הראשון של השנה ● במקביל חברת האחזקות הודיעה על הקטנת פוזיציה בענקית הטכנולוגיה אפל בכ-13%

רות אפריאט, מנהלת החטיבה העסקית ברמ''י / צילום: אורטל צבר

התחזית של הבכירה ברמ״י לקרקע הלוהטת של תל אביב

רות אפריאט, מנהלת החטיבה העסקית ברמ"י, מצהירה שייצאו לשיווק קרקעות נוספות בשדה דב עוד השנה ● את המשך פינוי בסיסי צה"ל ומפעלים של מערכת הביטחון מאזורי הביקוש היא רואה כאתגר מרכזי ואומרת: "צריך להבין שיש מערכת אזרחית שחייבת להתפתח ולא יכול להיות שהמארג הביטחוני יקבל את הבכורה"